Ik heb het ook weleens met vrienden gedaan, vaak was er dan wel drank aanwezig en de keren zonder drank kreeg ik een lachkick of ik werd oppeens heel moe..heeft er mee te maken denk ik dat ik nooit echt blow.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:37 schreef Moira. het volgende:
Je moet het maar gewoon eens een paar keer uitproberen, met vrienden of lekker alleen, wat jij wilt, waar jij je chill bij voelt.
Dan kun je zien hoe het voor je werkt
Probeer dat eensquote:Op zaterdag 21 december 2013 01:50 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb het ook weleens met vrienden gedaan, vaak was er dan wel drank aanwezig en de keren zonder drank kreeg ik een lachkick of ik werd oppeens heel moe..heeft er mee te maken denk ik dat ik nooit echt blow.
Maar ik heb nog nooit alleen op een rustige manier een joint gerookt.
Smoesjes. Wel eens keniaanse hardlopers gezien?quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:42 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee momenteel niet. Ik eet ook niet super gezond. ik ben bang om nog meer af te vallen, dus ik wil eerst wat vet aankomen om vervolgens om te zetten in spierkracht.
Hmm, ik vind 'pot' toch wel enorm helpen om 'zelf' te ontspannen. In de nacht, J.J. Cale, Black Uhuru, of betere muziek, alleen, joint aansteken, beste moment van die 24 uur.quote:Op zaterdag 21 december 2013 03:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Je moet zelf eerst kunnen ontspannen. Als je dat kunt geniet je ook meer van pot.
gezonde lifestyle word vaak zo ondergewaardeerd maar maakt vaak een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 21 december 2013 04:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Smoesjes. Wel eens keniaanse hardlopers gezien?
Mijn advies: stop met het innemen van rommel. Leef regelmatig, dwz slaap minstens 8 uur per 24 uur, eet regelmatig (3 maaltijden per dag, veel groente, geen vet of vette snacks) en ga meer sporten.
Op die manier krijg je meer regelmaat in je bestaan en daardoor meer regelmaat in je hoofd.
Dit is ook wel heel goed advies, ja.quote:Op zaterdag 21 december 2013 04:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Smoesjes. Wel eens keniaanse hardlopers gezien?
Mijn advies: stop met het innemen van rommel. Leef regelmatig, dwz slaap minstens 8 uur per 24 uur, eet regelmatig (3 maaltijden per dag, veel groente, geen vet of vette snacks) en ga meer sporten.
Op die manier krijg je meer regelmaat in je bestaan en daardoor meer regelmaat in je hoofd.
ik wacht nog op bewijsquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:36 schreef Life2.0 het volgende:
morgen misschien, bedtijd voor mij
de adhd-ers mogen zich zelf melden
Ritalin, zou ik zeggen. Maar ik moet erbij vermelden dat het niet voor iedereen hetzelfde is. Een vriendin van me doet het goed op medicijnen (concerta) en mijn broertje werd er juist depressief van. Voor hem is toen een traject gestart zonder medicijnen met neurofeedback.quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:44 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in maar dat gevoel had ik ook met medicatie. Ik vraag mij af dan welke van de 2 slechter is? op langer termijn Ritalin of wiet?
quote:Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Na mee dan 12 jaar blowervaring kan ik je melden dat het niet zo is dat je geen gedachtes meer hebt. Je gedachten drijven juist alle kanten op. Als ik je verhaal lees, is het juist het verkeerde middel voor je.
quote:Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dan moet je zeker niet gaan blowen. Dat versterkt alleen maar je gepieker.
ontwenningsverschijnselen ja?quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ken best wat mensen, waaronder ikzelf, die stoeiden met ontwenningsverschijnselen na het stoppen met wiet of hasj.
[..]
Begin dan eerst eens met gezond eten. Voeding heeft een connectie met ADHD, dus een specifiek dieet zou je symptomen ook al kunnen verminderen.
Ontwenningsverschijnselen ja.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ontwenningsverschijnselen ja?
of slaap je een weekje wat slechter omdat je normaal binnen 5 min weg bent [ afbeelding ]
Heftige dromen, zweten, stress. Niets ernstigs, en het duurde niet langer dan een week, maar het gebeurde wel. Bij mij en anderen.quote:Op zondag 22 december 2013 00:22 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat voor ontwenningsverschijnselen, dan?
Maar als het niet langer dan een week duurt is het nou niet echt noemenswaardig, toch?quote:Op zondag 22 december 2013 00:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Heftige dromen, zweten, stress. Niets ernstigs, en het duurde niet langer dan een week, maar het gebeurde wel. Bij mij en anderen.
Vind het stoppen met roken minder heftig, maar duurt wel langer. En het is moeilijker daarmee gestopt te blijven.quote:Op zondag 22 december 2013 00:49 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar als het niet langer dan een week duurt is het nou niet echt noemenswaardig, toch?
Stoppen met roken heb je meer last van.
Ja, dus eigenlijk is wiet helemaal niet verslavend en zijn de 'ontwenningsverschijnselen' niet echt ontwenningsverschijnselen te noemenquote:Op zondag 22 december 2013 00:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Vind het stoppen met roken minder heftig, maar duurt wel langer. En het is moeilijker daarmee gestopt te blijven.
Erm, nee? Verschijnselen vinden plaats door ontwenning, dus het zijn nog steeds ontwenningsverschijnselen. Lichtblauw is lichter dan donkerblauw, maar nog steeds blauw.quote:Op zondag 22 december 2013 00:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dus eigenlijk is wiet helemaal niet verslavend en zijn de 'ontwenningsverschijnselen' niet echt ontwenningsverschijnselen te noemen
Dan kan men putten uit feiten en ervaringen. Waar put jij uit?quote:Vind 't altijd wel belangrijk als mensen goed geïnformeerd worden, en een hele hoop mensen worden afgeschrikt en keren er (onterecht) een afkeer tegen als ze zulke dingen op internet lezen, terwijl ze helemaal niet waar zijn
Uit de onderzoeken waardoor heel de wereld nu eindelijk wat meer open staat voor wiet omdat ze eigenlijk geen directe nadelen eraan kunnen vinden? Uruguay heeft het al helemaal gelegaliseerd (dus eigenlijk zijn zij daarmee progressiever dan wij) en steeds meer staten in de VS beginnen er ook aan.quote:Op zondag 22 december 2013 01:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Erm, nee? Verschijnselen vinden plaats door ontwenning, dus het zijn nog steeds ontwenningsverschijnselen. Lichtblauw is lichter dan donkerblauw, maar nog steeds blauw.
[..]
Dan kan men putten uit feiten en ervaringen. Waar put jij uit?
Laat eens zien?quote:Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Uit de onderzoeken waardoor heel de wereld nu eindelijk wat meer open staat voor wiet omdat ze eigenlijk geen directe nadelen eraan kunnen vinden? Uruguay heeft het al helemaal gelegaliseerd (dus eigenlijk zijn zij daarmee progressiever dan wij) en steeds meer staten in de VS beginnen er ook aan.
Is een hot topic, hoor. Eindelijk krijgt de wereld een beetje reason.
Are you kidding me? Leef je onder een steen ofzo?quote:
Het nieuws volg ik niet, als dat is wat je bedoelt. Ik volg wat met mij en m'n directe omgeving gebeurt, en dat waren overeenkomstige symptomen na het stoppen met het gebruik van wiet of hasj.quote:Op zondag 22 december 2013 01:12 schreef Moira. het volgende:
[..]
Are you kidding me? Leef je onder een steen ofzo?
Heb eigenlijk helemaal geen zin om hier moeite voor te hoeven doen, kan mij tenslotte aan m'n reet roesten wie er wel of niet wiet rookt en wat alle meningen erover zijn.
Maar vooruit, ik zal eens even voor je kijken.
Overigens is het natuurlijk weinig moeite om zelf gewoon even te googlen op "should cannabis be legalized" ofzo.
Heb je ze zelf gelezen?quote:Op zondag 22 december 2013 01:25 schreef Moira. het volgende:
Een obvious pro-marihuana linkje, maar staan wel wat leuke feitjes in.
http://www.huffingtonpost(...)ation_n_4151423.html
En hier nog gewoon even wat random leesvoer. Zal allemaal wel.
http://www.the-scientist.(...)nked-to-Poor-Health/
http://www.scientificamer(...)=the-truth-about-pot
http://edition.cnn.com/2013/11/09/us/marijuana-public-opinion/
http://www.heraldsun.com.(...)i0diac-1226676714223
http://www.collective-evo(...)bis-can-cure-cancer/
http://www.cancer.gov/can(...)thprofessional/page4
Have fun x
Liever had ik wat quotes van artikelen die jij zelf gelezen had die jouw standpunt ondersteunen, aangezien je zo zeker lijkt te weten waarover je spreekt. Links vroeg ik niet om, al verbaast het me niets dat je daarmee aankomt. Maar ik zal ze ook 'skimmen'.quote:Op zondag 22 december 2013 01:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Sommige had ik al gelezen, anderen geskimd.
Hallo, jij wil links
Dus ja, ontwenningsverschijnselen kunnen optreden bij (zware) gebruikers van cannabis, wat mijn perspectief ondersteunt. Alhoewel zeldzaam en meestal niet heel ernstig, blijft het ook met deze vorm van medicatie oppassen. Zéker bij zelfmedicatie.quote:Experts Tell the Truth about Pot
Marijuana use can be problematic but only rarely leads to addiction
[..] as people have since cast aside the notion that marijuana use inevitably culminates in the destruction of the mind, so have they also begun to question the concept that it is benign. In particular, some evidence suggests that marijuana can, in some cases, be addictive and that it may present other health problems as well, particularly in heavy users. That said, most people suffer no ill effects from a single or occasional use of the drug.
Researchers have also demonstrated that heavy marijuana use can lead to increased tolerance and withdrawal symptoms when trying to stop. In addition, heavy use can contribute to respiratory and cardiovascular problems as well as impairments in short-term memory. Marijuana may also trigger certain disorders, such as schizophrenia, in vulnerable persons [see A Mind in Danger, by Victoria Costello], although researchers continue to debate the evidence on this issue.
Als jij wil blowen, dan moet je dat vooral doen. Maar ga mensen niet aanpraten dat er geen directe nadelen zijn.quote:Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Uit de onderzoeken waardoor heel de wereld nu eindelijk wat meer open staat voor wiet omdat ze eigenlijk geen directe nadelen eraan kunnen vinden? Uruguay heeft het al helemaal gelegaliseerd (dus eigenlijk zijn zij daarmee progressiever dan wij) en steeds meer staten in de VS beginnen er ook aan.
Is een hot topic, hoor. Eindelijk krijgt de wereld een beetje reason.
Bijwerkingen: bier en bittergarnituur.quote:Op zondag 22 december 2013 12:29 schreef Luxuria het volgende:
Ik las bowlen voor ontspanning
Misschien moet je dat eens gaan doen
Het helpt in bepaalde opzichten weldegelijk. Dat hyperactieve randje gaat eraf en daarmee de focus ook iets beter. Maar dé oplossing voor adhd zou ik het niet durven noemen.quote:Op zondag 22 december 2013 12:38 schreef Re het volgende:
sowieso als je je elke dag knetterstoned blowt lijkt me er iets mis te zijn met jezelf… maar goed, dat zal best te verdedigen zijn. Er lijkt me weinig mis met blowen zelf ter ontspanning of intensere inzichten etc. Maar het helpt niet tegen de symptomen van ADHD, daar waar het uiteindelijk hier om ging
ja idd, net zoals slapen, drank, coke, heroïne, morfine, masturberen of gewoon doodgaan...quote:Op zondag 22 december 2013 12:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Het helpt in bepaalde opzichten weldegelijk. Dat hyperactieve randje gaat eraf en daarmee de focus ook iets beter. Maar dé oplossing voor adhd zou ik het niet durven noemen.
Veel van die dingen zijn anders voor een ADHD'er, net als het effect van marihuana. Je weet als het goed is toch wel van hoe de werking van ritalin bij een ADHD'er verschilt met een niet-ADHD'er?quote:Op zondag 22 december 2013 12:57 schreef Re het volgende:
[..]
ja idd, net zoals slapen, drank, coke, heroïne, morfine, masturberen of gewoon doodgaan...
Dat lijkt mij een geschikt idee. Al ga ik eerder voor een aanpassing van het dagelijkse leven dan medicatie, maar dat is slechts mijn voorkeur.quote:het beste is gewoon therapie, eventueel met wat gerichte medicatie als het echt het dagelijkse leven dusdanig in de war schopt dat normaal functioneren niet meer goed kan
canabbinoiden werken voornamelijk antagonistisch op de canabinoid receptoren, amfetamines zijn agonisten op TAAR1... (het feit dat je van de ene een hongerkick krijgt en de ander juist niet bijvoorbeeld). En ja eerst life-style modificaties proberen, dat wordt nogal eens makkelijk vergeten, want te lui om te willen veranderenquote:Op zondag 22 december 2013 13:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Veel van die dingen zijn anders voor een ADHD'er, net als het effect van marihuana. Je weet als het goed is toch wel van hoe de werking van ritalin bij een ADHD'er verschilt met een niet-ADHD'er?
[..]
Dat lijkt mij een geschikt idee. Al ga ik eerder voor een aanpassing van het dagelijkse leven dan medicatie, maar dat is slechts mijn voorkeur.
De mechanismen zijn inderdaad ook anders.quote:Op zondag 22 december 2013 13:33 schreef Re het volgende:
[..]
canabbinoiden werken voornamelijk antagonistisch op de canabinoid receptoren, amfetamines zijn agonisten op TAAR1... (het feit dat je van de ene een hongerkick krijgt en de ander juist niet bijvoorbeeld). En ja eerst life-style modificaties proberen, dat wordt nogal eens makkelijk vergeten, want te lui om te willen veranderen
quote:Op zondag 22 december 2013 08:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Liever had ik wat quotes van artikelen die jij zelf gelezen had die jouw standpunt ondersteunen, aangezien je zo zeker lijkt te weten waarover je spreekt. Links vroeg ik niet om, al verbaast het me niets dat je daarmee aankomt. Maar ik zal ze ook 'skimmen'.
Wie weet zou dat me overtuigen van plotselinge verschijnselen tijdens het afkicken, bij meerdere mensen. Dat de verslavingszorg gewone mensen waren die voor de grap een gebouw huurden en mensen op spreekuur namen.
Het 3e linkje vermeldt het volgende:
[..]
Dus ja, ontwenningsverschijnselen kunnen optreden bij (zware) gebruikers van cannabis, wat mijn perspectief ondersteunt. Alhoewel zeldzaam en meestal niet heel ernstig, blijft het ook met deze vorm van medicatie oppassen. Zéker bij zelfmedicatie.
Moet ik nog verder lezen?
quote:Op zondag 22 december 2013 01:12 schreef Moira. het volgende:
Heb eigenlijk helemaal geen zin om hier moeite voor te hoeven doen, kan mij tenslotte aan m'n reet roesten wie er wel of niet wiet rookt en wat alle meningen erover zijn.
Noem eens alle directe nadelen die mensen ondervinden als ze op z'n tijd recreatief/ontspannend een blowtje roken, dan?quote:Op zondag 22 december 2013 09:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als jij wil blowen, dan moet je dat vooral doen. Maar ga mensen niet aanpraten dat er geen directe nadelen zijn.
Daar maak je je makkelijk vanaf zeg. Wel beweringen doen, maar niet staven. Lui is het sleutelwoord hier. Jij bent zeker zo'n blower?quote:
Daar gaat het topic toch niet over? Het gaat hier over zelfmedicatie.quote:[..]
Noem eens alle directe nadelen die mensen ondervinden als ze op z'n tijd recreatief/ontspannend een blowtje roken, dan?
Leuker nog: doe dat eens in vergelijking met wekelijks alcoholgebruik.
Jouw mensenkennisquote:Op zondag 22 december 2013 16:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar maak je je makkelijk vanaf zeg. Wel beweringen doen, maar niet staven. Lui is het sleutelwoord hier. Jij bent zeker zo'n blower?![]()
Eehh, TT = "blowen voor ontspanning"quote:[..]
Daar gaat het topic toch niet over? Het gaat hier over zelfmedicatie.
Lees de OP. Ontspanning hoeft niet te staan voor recreatieve ontspanning, maar kan ook staan voor ontstressen. Wat de OP ondersteunt.quote:Op zondag 22 december 2013 16:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Jouw mensenkennis
[..]
Eehh, TT = "blowen voor ontspanning"
TS zoekt gewoon iets om even de scherpe randjes van haar gedachten af te halen. Blowen kan dan een prima optie zijn om dat gewoon af en toe lekker relaxed in je eentje te doen.
Werkt niet voor iedereen, maar daarom kun je het nog best eens proberen.
Klopt, maar om het te gaan verkondigen als middel voor alles lijkt me ook niet de bedoeling. Medicijnen, drugs, alcohol en zelfs eten; allen vallen ze onder dezelfde noemer. De laatste kan best door de beugel om te adviseren, maar helaas is daar nog geen eenduidig bewijs voor. Zelfde voor wiet overigens.quote:Het is geen heroïne ofzo waar je dan gelijk de rest van je leven aan verslaafd bent
Ja, en ontstressen is toch ontspannend een jointje roken? Daar heb ik het toch over?quote:Op zondag 22 december 2013 17:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Lees de OP. Ontspanning hoeft niet te staan voor recreatieve ontspanning, maar kan ook staan voor ontstressen. Wat de OP ondersteunt.
[..]
Klopt, maar om het te gaan verkondigen als middel voor alles lijkt me ook niet de bedoeling. Medicijnen, drugs, alcohol en zelfs eten; allen vallen ze onder dezelfde noemer. De laatste kan best door de beugel om te adviseren, maar helaas is daar nog geen eenduidig bewijs voor. Zelfde voor wiet overigens.
oh je sliep, zoals ik al zei, een weekje slechter dan de week ervoorquote:Op zondag 22 december 2013 00:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Heftige dromen, zweten, stress. Niets ernstigs, en het duurde niet langer dan een week, maar het gebeurde wel. Bij mij en anderen.
Je praat over "af en toe een jointje roken", ofwel recreatief gebruik. Ts heeft een chronische gedragsstoornis, Adhd, en zal dus aan 'af en toe ontspanning' waarschijnlijk niet genoeg hebben.quote:Op zondag 22 december 2013 17:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, en ontstressen is toch ontspannend een jointje roken? Daar heb ik het toch over?
Ik verkondig het ook niet als middel voor alles?
Mja I'm out, gaat nergens meer over
Zweetaanvallen, hartkloppingen, intense nachtmerries, insomnia, agressie, gevoelige ogen en misschien nog wat dat ik vergeten ben. Toch zeker twee weken last van gehad, wat me verbaasde toen.quote:Op zondag 22 december 2013 17:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
oh je sliep, zoals ik al zei, een weekje slechter dan de week ervoor
geen pijn aan je organen? geen wazig zicht? geen hallucinaties? niet overgeven? alles waar je last van had na die "verslaving" is een paar dagen slecht slapen?
Wie stelt hier dan dat wiet roken je van je ADHD symptomen af helpt dan?quote:Op zondag 22 december 2013 17:54 schreef Gray het volgende:
[..]
Je praat over "af en toe een jointje roken", ofwel recreatief gebruik. Ts heeft een chronische gedragsstoornis, Adhd, en zal dus aan 'af en toe ontspanning' waarschijnlijk niet genoeg hebben.
ja je sliep slecht, zei je alquote:Op zondag 22 december 2013 17:54 schreef Gray het volgende:
[..]
Je praat over "af en toe een jointje roken", ofwel recreatief gebruik. Ts heeft een chronische gedragsstoornis, Adhd, en zal dus aan 'af en toe ontspanning' waarschijnlijk niet genoeg hebben.
[..]
Zweetaanvallen, hartkloppingen, intense nachtmerries, insomnia, agressie, gevoelige ogen en misschien nog wat dat ik vergeten ben. Toch zeker twee weken last van gehad, wat me verbaasde toen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |