Alleen de mensen die geld van me willen hebben en dan bij gaan klussen. De maatschappij zou ervan opknappen als die er helemaal niet meer waren.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze mogen dankjewel tegen je zeggen terwijl je speeksel van hen afdruipt. Veel gekker dan dit gaat het niet worden.
Interessant. Leuk om hier eens mee te experimenteren. Ik heb zo het idee dat dit niet in elke samenleving werkt, maar in NL zou het best eens kunnen werken gezien onze geschiedenis, cultuur en insteek.quote:
Er zijn in een samenleving niet alleen maar winnaars. Normaal gesproken heeft een eigenschap een gaussische verdeling in een samenleving. Dit betekent dat er mensen zijn die die eigenschap niet hebben en mensen zijn die die eigenschap wel hebben en dat is zo 50% wel en 50% niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Alleen de mensen die geld van me willen hebben en dan bij gaan klussen. De maatschappij zou ervan opknappen als die er helemaal niet meer waren.
Als je niet de beste bent ben je nog geen verliezer. Zoals je iemand zijn succes moet gunnen mag je ook wel solidair zijn met iemand die er geen kans toe ziet zijn leven in te richten zoals hij zou willen. Ongelijkheid daar zijn we mee geboren.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn in een samenleving niet alleen maar winnaars. Normaal gesproken heeft een eigenschap een gaussische verdeling in een samenleving. Dit betekent dat er mensen zijn die die eigenschap niet hebben en mensen zijn die die eigenschap wel hebben en dat is zo 50% wel en 50% niet.
Een samenleving zonder verliezers is dus een utopie die nooit gaat werken en niet strevenswaardig is, omdat dat toch niet lukt.
Daarom kan ook niet iedereen naar de universiteit en niet iedereen ondernemer zijn.
Zo zijn er dus ook mensen die niet mee kunnen draaien in onze prestatie samenleving omdat ze nie over de" juiste eigenschappen" beschikken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je niet de beste bent ben je nog geen verliezer. Zoals je iemand zijn succes moet gunnen mag je ook wel solidair zijn met iemand die er geen kans toe ziet zijn leven in te richten zoals hij zou willen. Ongelijkheid daar zijn we mee geboren.
Zo zijn er mensen die sterven als ze 12 zijn en een ander blijft nog 100 jaar leven. Zo zijn er mensen die iedereen aantrekkelijk vindt en die derhalve hun sekspartner voor het kiezen hebben. zo zijn er mensen die skills hebben waar vraag naar is en zo zijn er mensen die niet zo veel te bieden hebben. Zo is het leven.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo zijn er dus ook mensen die niet mee kunnen draaien in onze prestatie samenleving omdat ze nie over de" juiste eigenschappen" beschikken.
Al dan niet verkregen hebben door bv een slechte opvoeding of gebrek aan bijvoorbeeld empathie of intelligentie.
Ik wordt ook misselijk van zijn gehamer dat in 'zijn' maatschappijvisie geen dwang zou voor komen. Dit ontkennen is van de gekke. Het komt overal voor. Omdat mensen wederafhankelijk zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misselijke gedachte.
Zegt veel over je als mens. Al zal je het waarschijnlijk gechargeerd hebben opgeschreven.
Luchtvervuiling is wel een mooi voorbeeld. Je beseft, hopelijk hoe dat nu afgekocht wordt?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wordt ook misselijk van zijn gehamer dat in 'zijn' maatschappijvisie geen dwang zou voor komen. Dit ontkennen is van de gekke. Het komt overal voor. Omdat mensen wederafhankelijk zijn.
Een goed voorbeeld is luchtvervuiling, dat in verband staat met aangeboren handicaps (die hij dus dood wil hebben).
Een ander, wat futieler voorbeeld, zijn de afgezette en geblokkeerde straten tijdens parades en filmopnames.
Gek genoeg zie je dan dat het dan de 'linkse' politici zijn die daar dan de meeste vraagtekens bij stellen (over hoe bewoners van huizen daar last van hebben enzovoorts).
In de USA zie je dat ook; Hollywood wordt gedomineerd door linksige types maar het zijn dan linksige politici die moeilijk doen over het afzetten van het hele wijken voor een commerciële film.
Hoe futiel dat ook mag lijken, dat is ook dwang.
Misschien moet je ze dan meer geld geven.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Alleen de mensen die geld van me willen hebben en dan bij gaan klussen.
Gevenquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Misschien moet je ze dan meer geld geven.
Welke groep is dat exact?quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:11 schreef Sloggi het volgende:
en het lijkt ook nog eens zo te zijn dat de groep die voor het grootste deel debet is aan de objectieve economische neergang het minst hoeft in te leveren. Sterker nog, deze groep lijkt erop vooruit te gaan. Dat gevoel zorgt voor een enorme woede die gepaard gaat met machteloosheid, en dat gevoel is een vergif dat de samenleving en politiek bedreigt.
Misschien, maar niet zonder mooie vertrekregelingen. Hoe dan ook, ik heb het over perceptie, en in mijn perceptie is de perceptie dat deze mensen er bijzonder genadig vanaf zijn gekomen. Ik denk ook wel dat dat tot op zekere hoogte waar is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij banken is de bijl er ook flink doorgegaan, nochtans.
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel mensen daadwerkelijk het idee hebben dat het crisis is, en in welke mate die mensen dat voelen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien, maar niet zonder mooie vertrekregelingen. Hoe dan ook, ik heb het over perceptie, en in mijn perceptie is de perceptie dat deze mensen er bijzonder genadig vanaf zijn gekomen. Ik denk ook wel dat dat tot op zekere hoogte waar is.
Ik merk in mijn bedrijf dat alles wat mensen uit eigen portemonnee moeten betalen sterk terug is gelopen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel mensen daadwerkelijk het idee hebben dat het crisis is, en in welke mate die mensen dat voelen.
Ik denk dat het consumentenvertrouwen van de laatste jaren genoeg zegt. Een werkloosheid van 9 procent - met een reële werkloosheid van ver boven de 10 procent - is een andere indicator.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel mensen daadwerkelijk het idee hebben dat het crisis is, en in welke mate die mensen dat voelen.
Maar wat merk jij persoonlijk ervan?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat het consumentenvertrouwen van de laatste jaren genoeg zegt. Een werkloosheid van 9 procent - met een reële werkloosheid van ver boven de 10 procent - is een andere indicator.
U werkt toch vooral b2b?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik merk in mijn bedrijf dat alles wat mensen uit eigen portemonnee moeten betalen sterk terug is gelopen.
Werkloosheid, maar vooral de bezuinigingsdrift van de overheid is merkbaar: huurverhoging, verlaging van toeslagen, het onbetaalbaar maken van studeren et cetera.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar wat merk jij persoonlijk ervan?
We vervangen ook een intern bedrijfsrestaurant met een online service. Hoewel het bedrijf de factuur voldoet wordt toch vaak een gedeelte of alles verrekend met het salaris van de werknemer.quote:
Die groep is er goed op vooruit gegaan. Zie de Londense city salarissen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij banken is de bijl er ook flink doorgegaan, nochtans.
Dat zijn geen bankiers, dat zijn de aandeelhouders.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die groep is er goed op vooruit gegaan. Zie de Londense city salarissen.
Zie ook berichten dat de 1% rijksten er weer wat tiental procenten bij hebben
Simpel googlen laat zien dat dit ook de bankiers betreffen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zijn geen bankiers, dat zijn de aandeelhouders.
Ik weet alleen dat het crisis is omdat ik naar media kijk en luister. Als ik om me heen kijk zie ik geen verschil tussen 10 jaar terug en nu.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Min loon is netto krap 1150 ? en daar moeten mensen 40 uur arbeid voor richten, denk aan mensen in een fabriek/schoonmakers/postbedrijven, ze willen vaak zat graag meer verdienen maar krijgen de kans er niet eens voor.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De minimumloners hebben toch heel wat meer te besteden.
Woon je bij je ouders ofzo?quote:Op woensdag 18 december 2013 08:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat het crisis is omdat ik naar media kijk en luister. Als ik om me heen kijk zie ik geen verschil tussen 10 jaar terug en nu.
Mijn familie merken het niet en vrienden ook niet.
Ik ben zelf begonnen met werken in het begin van de crisis, dus werk gerelateerd kan ik niks zeggen. Ik kan alleen zeggen dat ik vele procenten per jaar erop vooruit ben gegaan. Na 1 jaar werken een vast contract gekregen, dit zelf opgezegd omdat ik ander werk zocht wat ook supersnel ging. Dus ik merk er alleen wat van in de media.
Als je het minimumloon ontvangt heb je ook recht op huur- en zorgtoeslag hé.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:15 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Min loon is netto krap 1150 ? en daar moeten mensen 40 uur arbeid voor richten, denk aan mensen in een fabriek/schoonmakers/postbedrijven, ze willen vaak zat graag meer verdienen maar krijgen de kans er niet eens voor.
Eenvoudige reken som is.
Tel je netto inkomen allemaal bij elkaar op inclusief je toeslagen en vakantie geld, en kwijtscheldingen (kwijtscheldingen enz bijv 200 hoef je niet te betalen tel dat boven op je inkomen) zodra je het minimum loon hebt mag je de volle pond betalen...
Deel het vervolgens door 12...
Denk dat een bankhanger niet veel minder te besteden heeft...
Naar mijn weten echt niet!quote:Op woensdag 18 december 2013 21:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je het minimumloon ontvangt heb je ook recht op huur- en zorgtoeslag hé.
Dat verschil met een alleenstaande Bijstandsgerechtigde blijft echt wel enkele honderden euro's hoor.
Dan heb je dat mis. De inkomensgrens voor huurtoeslag ligt op ruim ¤ 21.000,- en voor zorgtoeslag ligt de inkomensgrens meen ik nog wat hoger.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:52 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Naar mijn weten echt niet!
Als je een huur hebt van 450,- en je verdient 1500 brutto krijg je niks...
Heb je een bijstand dan krijg je dik 175 euro...
Kwijtschelding belastingen krijg je inderdaad niet als je het minimumloon verdient.quote:Kwijtscheldingen van rond de 400 pj (gemeente gedoe enz) heeft een minimumloner niet... bijstander wel... je inkomen mag niet boven bijstandsnorm zijn.
Jezus, wat een kinnesinne. Wees blij dat je werk hebt uberhaupt.quote:en stel als je bijv 250,- meer netto inkomen hebt waar je 40 uur voor moet werken... vind ik niet kunnen, je salaris is dan eigenlijk maar slechts 250,- per maand wat je opschiet.
Bijstand staat volledig los van de woningtoewijzingen (natuurlijk wel afhankelijk van de inkomensgroep, maar je krijgt echt geen mooiere woning toegewezen als je toevallig in de Bijstand zit).quote:Wat ik ook diep triest vind is, dat bijstanders vaak in leuke(huur) huizen wonen, terwijl werkende laag betaalde baantjes vaak op een flat wonen...
Nee, getrouwd en gezin en heb een koopwoning. Gekocht op de piek van de markt en tot nu toe mij beste keuze geweest op financieel gebied. Qua inkomen zit ik bijna op de 52% tarief nu (net werk gevonden namelijk) en dat is ook echt niet veel trouwens.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:15 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
[..]
Woon je bij je ouders ofzo?
21k is helemaal niet veel (of bedoelde je dat sarcastisch).quote:Op woensdag 18 december 2013 23:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Huurtoeslag, het soort inkomen wordt niet naar gekeken, ben zelf voorstander van inkomsten uit arbeid een hogere toeslag, je doet immers wat voor je centen, en inderdaad ruim 21K is het wauw wat een groot inkomen heb je dan zeg, en de (zorg)toeslag is veel en veel hoger trek dat lekker gelijk joh, en spaargeld is om van te huilen bij huurtoeslag, en bij zorgtoeslag is dat weer niet zo.
Er zijn maar heel weinig bijstanders die niet willen werken en 24/7 in bed of op de bank hangen. OIk vermoed dat je ze zelfs op 1 hand kan tellen in NL. Het gros van de bijstanders hebben een goede invulling van de dag, maar die hoeven dat helemaal niet tegen jou te zeggen ( en gelijk hebben ze).quote:Ik ben zeker blij met mijn werk, maar afkomstig uit Wajong (80% afgekeurd maar alsnog 32 uur werken chauffeur nachts morgens) kan ik me soms ergeren aan mensen die niet willen werkenEn dat gepiep van bijstanders ja maar ik wil niet vroeg opstaan en dan ga ik nauwelijks vooruit op mijn inkomen. Ik bedoel het dus vanuit een bijstander slechts 250,- vooruit ga ik niet voor werken...
![]()
Mensen mogen dat nog altijd zelf bepalen, daar ga jij niet over.quote:Bedoel meer, als je een Bijstand hebt dat je geen royale woning hoort te hebben, ofwel koffers inpakken en een goedkoop flatje huren van 300,- pm.
Dit heeft te maken met de politiek. Maar goed je hebt een zondebok nodig, dus ik snap je wel.quote:Ik heb zelf geen huis want daar kwam ik niet voor in aanmerking omdat ik alleen was, situatie is nu anders maar dan mogen wij 10 jaar wachten... en dan krijg je (tegen die tijd)het gezeik van je verdient net een paar euro teveel om een sociale huurwoning te mogen huren.
Dit is gemeenteafhankelijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik zeg nergens dat het minimumloon lager is dan bijstand, meer de verhoudingen...
Bijstand is trouwens 70% van het minimumloon de toeslag krijg je als je zelfstandig woont,
Die GBT kwijtschelding is ook weer gemeenteafhankelijk. Waar ik woon kan je niet voor de gehele GBT kwijtschelding krijgen.quote:mijn meisje heeft bijstand gehad (907,- netto 2011) en ving 255 huurtoeslag en 89 zorgtoeslag, en hoefde de GBT @480,- pj niet te betalen,
Hoe kan dat nu? Wajong is voor jongeren die nooit gewerkt of weinig gewerkt hebben omdat ze te ziek zijn daarvoor. Heb je gewerkt, dan krijg je geen wajong.quote:zelf gaf ze vrij snel aan het is best royaal want je hoeft er niks voor te doen, nu werkt ze en ze kan niet fulltime werken is ook inmiddels overgestapt op wajong regeling
Wat is nauwelijks meer?quote:maar verdient nauwelijks meer dan een bijstander en werkt wel 32 uur pw... en sloopt haar lichaam en geest met werk, maar thuis zitten wil ze nooit meer ook niet met deels vrijwilligerswerk, je moet je eigen boterham verdienen en gelijk heeft ze.
Dat zegt niks over hun dagbesteding.quote:Ik zeg ook nergens dat alle bijstanders lui of laks zijn, maar met mijn werk kom ik vaak langs mensen om af te leveren die in de bijstand zitten, sta je daar om 9:30 aan de deur liggen ze nog in bed, vaak raampje open ja sorry ik sliep nog ik kom eraan tref je hem in zijn pyjama... respectloos vind ik dat...
10% is zelfs nog veel. Wat denk je wat er gebeurd als hun bijstand op 0 wordt gezet?quote:[ afbeelding ]
Dit soort lui, het is misschien maar 10% van de bijstanders, maar de overheid grijpt maar niet in en hun uitkeringen worden letterlijk nooit op 0 gezet... elke cent is een besparing.
Ik denk dat jij hier geen ervaring in hebt en hoe moedeloos je wordt als je voor de 50e een afwijzing krijgt... Laat staan als als je initiatieven zoals bv een opleiding volgen in de grond worden geboord en als je voor de 100e keer moet uitleggen bij het uwv wat al allemaal neit gedaan hebt en te horen krijgt dat het nog niet genoeg is.quote:En als ze een goede invulling hebben waarom gaan ze dan geen werk zoeken? ik weet je hebt niet 123 een baan maar je kan best elke dag brieven schrijven na een tijdje vind je heus wel een baan hoor.
Dat zou ik ook niet doen. Het is nog slecht voor je gezondheid ook.quote:Bij ons zijn er vacatures geweest 2 maanden lang maar je moet wel bijv om 4:00 beginnen en dat houdt nieuwe werknemers tegen bij ons, we hebben soms moeite om een goede arbeider te vinden... en vaak zijn onze nieuwe werknemers direct van baas naar baas opgestapt. Een bijstand-ww afkomstige werknemers werken behoorlijk traag en komen te laat, en zijn totaal niet gemotiveerd, dat vinden we jammer.
Ja maar die groep is klein.quote:En dan dit artikel... daar schrik ik wel van, heb vaker zulke verhalen gezien en gehoord.
http://daskapital.nl/2013/12/kijk_geld_verdienen_in_de_bijs.html
Kijk eens naar zorgtoeslag voor 2 personen in 1 gezin of naar kindgebonden budget in een gezin met 2 ouders?quote:21K bedoelde ik juist sarcastisch, en dan vervalt je huurtoeslag al (alleenstaande)
Vervolgens zeg je dat je schrikt hoeveel je moet verdienen om niet meer in aanmerking te komen, wat ik raar vind is dat de belangrijkste toeslag het snelste vervalt, namelijk de huurtoeslag dat is de grootste kostenpost voor een gezin / alleenstaande.
Nog steeds is dit niet belangrijk voor jou, want het gaat jou niks aan. Het huizentekort komt niet door de arbeiders maar door de politiek. Die moet je daarop aanspreken.quote:Mensen mogen inderdaad zelf bepalen waar ze gaan wonen, maar als je een te duur huurhuis huurt en je vangt de maximale toeslag, dan kan je ook even nadenken we kunnen beter verhuizen naar een flatje. netto ben je dan goedkoper uit je vangt wel minder toeslag maar het resterende bedrag is dan ook lager. Uiteindelijk ligt het ook aan de politiek het probleem zal oplossen als ze meer (huurhuizen gaan bouwen geen appartementen!)
Waarom is arbeidskorting een sigaar uit eigen doos?quote:Zelf ben ik gewoon van mening, heb je een wat lagere salaris dan moet je wat extras krijgen in de vorm van toeslagen zodat het netto salaris een behoorlijk bedrag kan zijn (bijv 400,- netto) we hebben arbeidskorting maar dat is een sigaar uit eigen doos...
quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:30 schreef waht het volgende:
Het grootkapitaal wil alles en iedereen vermoorden, is het niet, Klopkoek?
ik sluit me in deze aan bij Klopkoek. Probeer het bij de inhoud te houden waht.quote:
Dat is het niet.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:50 schreef waht het volgende:
Bij deze dan: het is onzin om dit als 'beleid' te benoemen aangezien het een onbewust neveneffect is.
Prioriteiten stellen gebeurt niet bewust?quote:Dat iemand ergens weinig prioriteit aan hecht betekent niet dat deze persoon dit doelbewust doet.
Dat werd niet door mij gezegd. Ik zei dat dit armoede veroorzaakt. Los van of dit puur alleen bij de al bestaande onderklasse wordt gedumpt. Natuurlijk kan dit ook de verre van alwetende middenklasse raken.quote:Bovendien treffen die stoffen iedereen behoudens bepaalde keuzes die iedereen kan maken, dus dat dit gericht zou zijn op de onderklasse is helemaal belachelijk.
Jawel, je legt bewust ergens de prioriteit, maar onbewust ergens anders weer niet. Waar geen prioriteit op berust hoef je doorgaans helemaal niet te expliciteren, dat is gewoon een gevolg.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen gebeurt niet bewust?
Misschien is de afweging ook wel verkeerd ja, dat andere landen menen te weten dat ingrijpen nu op de langere termijn kosten bespaart. Dan kan het onbewust zijn.
De lucht is het meest vervuild rondom de Randstad, bij mijn weten. Dat raakt dus alle klassen.quote:[..]
Dat werd niet door mij gezegd. Ik zei dat dit armoede veroorzaakt. Los van of dit puur alleen bij de al bestaande onderklasse wordt gedumpt. Natuurlijk kan dit ook de verre van alwetende middenklasse raken.
Uiteraard is het natuurlijk wel zo dat dergelijke problematiek, net zoals luchtvervuiling e.d. onevenredig verdeeld is over het land.
Dus waar leggen de andere landen die hier wel rekening mee houden (en het zelfs verbieden) dan de prioriteit op?quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:31 schreef waht het volgende:
[..]
Jawel, je legt bewust ergens de prioriteit, maar onbewust ergens anders weer niet. Waar geen prioriteit op berust hoef je doorgaans helemaal niet te expliciteren, dat is gewoon een gevolg.
Dit is echt niet iets bijzonders, dergelijke neveneffecten zien wel overal waar het om overheidsbeleid gaat doordat ergens de prioriteit niet ligt, dus ook bij bedrijfsbeleid.
Dat is echt te simplistisch. Vervuiling is groter vlak langs de snelweg (zonder beschuttingsmaatregelen door de gemeente) en dat heeft een direct effect op aangeboren handicaps. En uitgerekend lagere klassen hebben daar het meest last van.quote:[..]
De lucht is het meest vervuild rondom de Randstad, bij mijn weten. Dat raakt dus alle klassen.
Het mooiste is als we als bomen vast blijven zitten op onze vierkante meter en op iets biologisch kauwen wat is ontsproten aan onze gerecyclede stront en genieten van de schone luchten die we inademen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
Gisteren Zembla gezien?
http://www.tv-visie.be/in(...)kende-stoffen_63012/
Dat veroorzaakt dus ook armoede, en itt andere (progressieve) landen doet Nederland er niks aan. Dat is dus gewoon rechts beleid. Het gaat niet alleen om herverdeling maar ook om het verdelingsvraagstuk dat armoede, isolatie en onderontwikkeling veroorzaakt.
En zo gaat dat dus ook in de libertarische droommaatschappij. Wat m.i. een zwakte is in die ideologie: situaties waarin vrijwillige afspraken tussen twee partijen leidt tot schade voor een derde partij die daar niet op te wachten zit.
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het mooiste is als we als bomen vast blijven zitten op onze vierkante meter en op iets biologisch kauwen wat is ontsproten aan onze gerecyclede stront en genieten van de schone luchten die we inademen.
De wereld die jij voor ons wilt creëren beste Klopkoek.quote:
Zit het je zo dwars dat werkende mensen naar eigen inzicht het geld wat ze zelf verdient hebben mogen uitgeven?quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
Het punt is dat dit dus wel armoede veroorzaakt en Nederland kiest er blijkbaar voor om de andere kant op te kijken (itt andere landen). Dit is in zekere zin ook een vorm van 'geweld'.
Ook wordt er al jarenlang bezuinigd op chronisch zieken (belastingvoordeeltjes door de shredder). En de bijstand gaat met 2000 euro omlaag.
Ik zag ook nog dat dit strontkabinet de belastingschijven verlaagd maar dat de laagste schijf eerder in gaat. Voor de laagste decielen gaan de belastingen dus weer omhoog en dat verklaart de daling van de koopkracht.
Op weg naar een vlaktaks dus (mét behoud van aftrekposten). We gaan op weg naar een degressief stelsel.
Gaat een alleenstaande er echt 166,66 euro p/m op achteruit?quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
Het punt is dat dit dus wel armoede veroorzaakt en Nederland kiest er blijkbaar voor om de andere kant op te kijken (itt andere landen). Dit is in zekere zin ook een vorm van 'geweld'.
Ook wordt er al jarenlang bezuinigd op chronisch zieken (belastingvoordeeltjes door de shredder). En de bijstand gaat met 2000 euro omlaag.
Hoezo dan? Bedoel je dat die 1% minder is dan de loonstijging waardoor je netto toch meer belasting gaat betalen? Dat geldt alleen als je in de 2de of hogere schrijf valt... Mensen in de 1ste schijf gaan er toch op vooruit?quote:Ik zag ook nog dat dit strontkabinet de belastingschijven verlaagd maar dat de laagste schijf eerder in gaat. Voor de laagste decielen gaan de belastingen dus weer omhoog en dat verklaart de daling van de koopkracht.
Een vlaktaks is toch niks mis mee?quote:Op weg naar een vlaktaks dus (mét behoud van aftrekposten). We gaan op weg naar een degressief stelsel.
Welke wereld wil jij creeeren?quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De wereld die jij voor ons wilt creëren beste Klopkoek.
Eentje met een minimale overheid en volop democratie. Maar dan echte democratie en geen parlementaire. Dwang is wel het laatste wat ik wil.quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke wereld wil jij creeeren?
Eentje zonder overheid en democratie, dat is duidelijk. Maar blijkbaar wel met dwang.
Eerst was het 33% toen werd het 37% en nu gaat het een heel klein beetje omlaag.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zag ook nog dat dit strontkabinet de belastingschijven verlaagd maar dat de laagste schijf eerder in gaat. Voor de laagste decielen gaan de belastingen dus weer omhoog en dat verklaart de daling van de koopkracht.
Op weg naar een vlaktaks dus (mét behoud van aftrekposten). We gaan op weg naar een degressief stelsel.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:03 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Eerst was het 33% toen werd het 37% en nu gaat het een heel klein beetje omlaag.
Noem ik geen vooruitgang want tov 2012 betaal je altijd meer belasting, en de 52% lui zeggen jullie gaan omlaag in belasting maar ze vergeten wij hebben dit jaar een gigantische stijging gezien in ons tarief.
Er is ook een verband tussen egalitaire samenlevingen en vertrouwen. Zgn. high trust maatschappijen zijn egalitair van aard. Egalitaire maatschappijen kennen minder transactiekosten (en transparantere transacties).quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Omdat iedereen daar gelukkiger van wordt, ook de nettobetaler:
http://www.jrf.org.uk/sit(...)al-problems-full.pdf
http://www.oecd.org/dev/pgd/46240619.pdf
GeenStijl en kornuiten kloppen zichzelf op de borst maar dit toont ook een paar dingen aan wat hier reeds door anderen is gezegd (mijzelf incluis).quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:03 schreef cempexo het volgende:
Een bijstandsgezin met 2 kinderen in Nederland ontvangt 3255 euro netto, een check van de NRC
http://www.geenstijl.nl/archives/images/hetkloptgroot.html
Niemand wil vervuiling.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
Jouw vervuiling opdringen aan andere is zeker dwang
Je ontwijkt hetquote:
Dat is het 100% wel. De mensen die dat leiden hebben zo'n achtergrond. En sinds niet de journalisten maar de aandeelhouders aan de touwtjes trekken werkt het ook op die manier.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:44 schreef Copycat het volgende:
NRC Next is verre van een rechtse, economische krant.
De hoofdredactie van Next:quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:50 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is het 100% wel. De mensen die dat leiden hebben zo'n achtergrond.
Ik ben tegen iedere vorm van bepalen voor ander mensen wat ze moeten doen. Ik begrijp alleen de grondgedachte van apartheid.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je ontwijkt hetEn je was pro-apartheid.
En die is?quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben tegen iedere vorm van bepalen voor ander mensen wat ze moeten doen. Ik begrijp alleen de grondgedachte van apartheid.
Leuk, maar ondertussen neemt de ondervoeding en dakloosheid alleen maar toe.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:10 schreef GSbrder het volgende:
¤3.225,- per maand. Dat is een hoop. Exclusief huurtoeslag is dit bedrag, overigens.
Ja, vroeger waren de journalisten verenigd dmv een stichting, die zodoende het beleid bepaalde.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:53 schreef Copycat het volgende:
Oh, nu zijn het de aandeelhouders ...
Zijn uitzonderingen hoor !quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:10 schreef GSbrder het volgende:
¤3.225,- per maand. Dat is een hoop. Exclusief huurtoeslag is dit bedrag, overigens.
Obesitas en scheefwonen ook. Mooie mismatch dan, bij deze over-gereguleerde sectoren.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk, maar ondertussen neemt de ondervoeding en dakloosheid alleen maar toe.
Bij Klopkoek is iedereen die niet 100% aan zijn mening voldoet rechts.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:53 schreef Copycat het volgende:
Oh, nu zijn het de aandeelhouders ...
Bijstand tegenwoordig 2x modaal?quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:10 schreef GSbrder het volgende:
Je mist een nieuwsfeitje dat opgeblazen is.quote:
Ja, binnenkort krantenkop: bijstandtrekkers moeten voortaan aan Balkenendenorm voldoen...quote:Op zondag 22 december 2013 01:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je mist een nieuwsfeitje dat opgeblazen is.
Nee, alleen als je 2 kinderen hebt die thuis wonen en ook volledig bijstand krijgen... daar zijn er niet zoveel van, maar als de overheid deze 4000 trekkers aanpakt besparen ze wel flink wat mee.quote:
Klinkt natuurlijk mooi om mee te schermen, bijstandtrekkers die 2x modaal opstrijken...quote:Op zondag 22 december 2013 02:01 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Nee, alleen als je 2 kinderen hebt die thuis wonen en ook volledig bijstand krijgen... daar zijn er niet zoveel van, maar als de overheid deze 4000 trekkers aanpakt besparen ze wel flink wat mee.
Dat je alle vechtende stammen uit elkaar haalt, een eigen gebied geeft met zelfbestuur om zo een eind te maken aan bloedige stammenoorlogen.quote:
Scheefwonen is een neologisme bedacht door en voor graaibeluste vastgoedtjappies en de bouwmaffia.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Obesitas en scheefwonen ook. Mooie mismatch dan, bij deze over-gereguleerde sectoren.
Klopt uitkeringen kunnen per gemeente verschillen. Dat wil niet zeggen dat wat er staat niet klopt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
GeenStijl en kornuiten kloppen zichzelf op de borst maar dit toont ook een paar dingen aan wat hier reeds door anderen is gezegd (mijzelf incluis).
• Dankzij Rutte mogen gemeenten eigen beleid maken en zijn ze er heel vrij in geworden. Derhalve kunnen naast het regime ook de bedragen verschillen per gemeente (gemeenten kunnen ervoor kiezen om minder dan het normbedrag uit te keren).
Dat valt dus te bezien... Als je 2 ouders hebt met volwassen kinderen en 1 ouder gaat werken dan vervalt de bijstand van de tweede ouder. Als het inkomen het minimumloon is, dan kan je nog van een koude douche thuis komen.quote:• In tegenstelling wat wordt aangenomen, loont werken dus wel. Werken voor het minimumloon brengt enkele duizenden euros aan extra inkomsten. Daar was deze hele ophef ook deels om te doen, dat maar werd aangenomen dat er geen prikkels meer bestaan.
Dit is ook inderdaad niet eerlijk. ALs je vergelijkt dan moet je het totale inkomen meenemen dus van beide kanten alle toeslagen. Maar alle toeslagen meenemen is zowieso iets wat mensen moeilijk vinden. Vaak noemen ze alleen hun loon of uitkering.quote:• 'Das Kapital' rekende alles mee. Toeslagen e.d. Het is net zoiets als bij het salaris van werkenden de pensioenopbouw en vakantiegeld meetellen. Hetgeen vaak niet gebeurt. Vaak wordt het 'kale' salaris afgezet tegen de bijstand met alles erop en eraan.
Dat maakt niks uit dat het dus wel mogelijk is en dat is gewoon schokkend.quote:• Slechts 4000 huishoudens komen met dit 'gratis geld' plaatje overeen (waar, zoals NRC zegt, 90% van de gemeenten gewoonweg minder uitkeren als wordt verondersteld door 'Das Kapital'). 4000 is slechts een zeer klein aandeel op het geheel. Het gaat niet om grote aantallen.
Dat is niet belangrijk.quote:Tot slot: NRC is gewoonweg een economisch rechtse krant. De chef van de economische redactie is Marieke Stellinga, een nare rechtse engbek die eerst bij Elsevier zat.
Je vergeet de graaiende overheid met zijn grondprijzen. Terwijl de bouwkosten nauwelijks toenamen explodeerde de grondprijzen.quote:Op zondag 22 december 2013 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
In de Volkskrant ook nog een ander mooi getal trouwens: aan het eind van de jaren 60 gaf de Nederlander gemiddeld 7% van zijn jaarlijkse inkomen aan huisvesting uit. Nu is dat zo'n 23-25%.
Hiervan hebben (uiteraard) de speculanten, banken enz. geprofiteerd; de bouwkongsi die een win-win situatie zag.
Maar de grote verliezers zijn de 'armen' onder ons (die ook GWL zag stijgen).
Bij stijgend gezinsinkomen kan er ook meer geld worden besteed aan vaste lasten. bij 30% van 700 euro hou je minder over dan bij 30% van 1500 euro.quote:Op zondag 22 december 2013 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
In de Volkskrant ook nog een ander mooi getal trouwens: aan het eind van de jaren 60 gaf de Nederlander gemiddeld 7% van zijn jaarlijkse inkomen aan huisvesting uit. Nu is dat zo'n 23-25%.
Hiervan hebben (uiteraard) de speculanten, banken enz. geprofiteerd; de bouwkongsi die een win-win situatie zag.
Maar de grote verliezers zijn de 'armen' onder ons (die ook GWL zag stijgen).
De overheid moet de grondprijzen massaal afwaarderen?quote:Op zondag 22 december 2013 10:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je vergeet de graaiende overheid met zijn grondprijzen. Terwijl de bouwkosten nauwelijks toenamen explodeerde de grondprijzen.
Hier ben ik opgehouden, want ik snap er echt totaal niks van....quote:Op zondag 22 december 2013 06:59 schreef cempexo het volgende:
Telkens als ik en plein publique verklaar dat ik dat ik het socialisme beschouw als een perverse ideologie (dus niet als een op zichzelf loffelijk en nastrevenswaardig ideaal dat helaas in de praktijk faalt door tegenwerking van gewetenloze egoïsten, maar als een intrinsiek onrechtvaardig en immoreel, om niet te zeggen crimineel systeem, dat onvermijdelijk gedoemd is om uit te draaien op totale zelfdestructie of totale dictatuur) - ja hoor eens, zo denk ik er nu eenmaal naar eer en geweten over, en dan kun je daar ook maar beter rond voor uitkomen, zeg ik altijd maar - dan valt dat in het algemeen nogal slecht.
[...]
Tegen kostprijs ter beschikking stellen aan haar burgers.quote:Op zondag 22 december 2013 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De overheid moet de grondprijzen massaal afwaarderen?
Alleen voorstanders van de middeleeuwen en die zo willen leven, willen dit. Dus graag niet...quote:Op zondag 22 december 2013 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De overheid moet de grondprijzen massaal afwaarderen?
Jouw visie begint echt steeds ongeloofwaardiger te worden..... Ik begin je ook steeds minder serieus te nemen met zulke uitspraken.quote:Op zondag 22 december 2013 10:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tegen kostprijs ter beschikking stellen aan haar burgers.
Dat zegt meer wat over jouw kennis van de Nederlandse taal.quote:Op zondag 22 december 2013 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hier ben ik opgehouden, want ik snap er echt totaal niks van....![]()
![]()
Kan iemand mij een vertaling geven in het nederlands?
misschien wel...quote:Op zondag 22 december 2013 10:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zegt meer wat over jouw kennis van de Nederlandse taal.
Dan geloof je het niet.quote:Op zondag 22 december 2013 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij stijgend gezinsinkomen kan er ook meer geld worden besteed aan vaste lasten. bij 30% van 700 euro hou je minder over dan bij 30% van 1500 euro.
die 7% en 23-25% geloof ik trouwens niet. Je hebt het dan niet over dezelfde groep mensen.
Dat ligt er maar aan wat je als taak van de overheid ziet. Als die taak zoveel mogelijk geld binnenharken is dan heb jij gelijk. als die taak is de burgers in staat te stellen een goed, velig en gelukkig leven te leiden niet.quote:Op zondag 22 december 2013 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jouw visie begint echt steeds ongeloofwaardiger te worden..... Ik begin je ook steeds minder serieus te nemen met zulke uitspraken.
En hoe is dat precies in het beland van de burger? Je beseft dat veel gemeenten dan tientallen miljoenen euro's verlies moeten nemen? Heel leuk voor nieuwe grondeigenaren, maar uiteindelijk trekken de meeste burgers aan het kortste eind vanwege de forse bezuinigingen die hun gemeente dan door moet voeren.quote:Op zondag 22 december 2013 10:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tegen kostprijs ter beschikking stellen aan haar burgers.
Vroeger was dit anders geregeld trouwens. Rara welke politieke partij dit heeft veranderd...quote:Op zondag 22 december 2013 10:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat valt dus te bezien... Als je 2 ouders hebt met volwassen kinderen en 1 ouder gaat werken dan vervalt de bijstand van de tweede ouder. Als het inkomen het minimumloon is, dan kan je nog van een koude douche thuis komen.
Je stelt hier keuzes die met elkaar conflicteren en waar jouw mening is in verwoven.quote:Op zondag 22 december 2013 10:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat je als taak van de overheid ziet. Als die taak zoveel mogelijk geld binnenharken is dan heb jij gelijk. als die taak is de burgers in staat te stellen een goed, velig en gelukkig leven te leiden niet.
Geen idee... toen ik jong was hield ik me hier niet mee bezig.quote:Op zondag 22 december 2013 10:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vroeger was dit anders geregeld trouwens. Rara welke politieke partij dit heeft veranderd...
Je kan toch niet serieus ingaan op deze zin die eigenlijk niks zegt?quote:Op zondag 22 december 2013 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe is dat precies in het beland van de burger? Je beseft dat veel gemeenten dan tientallen miljoenen euro's verlies moeten nemen? Heel leuk voor nieuwe grondeigenaren, maar uiteindelijk trekken de meeste burgers aan het kortste eind vanwege de forse bezuinigingen die hun gemeente dan door moet voeren.
Ik zie het als mijn opvoedkundige taak. Iemand moet die arme man toch een beetje realiteitszin bij brengen?quote:Op zondag 22 december 2013 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan toch niet serieus ingaan op deze zin die eigenlijk niks zegt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |