De wereld die jij voor ons wilt creëren beste Klopkoek.quote:
Zit het je zo dwars dat werkende mensen naar eigen inzicht het geld wat ze zelf verdient hebben mogen uitgeven?quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
Het punt is dat dit dus wel armoede veroorzaakt en Nederland kiest er blijkbaar voor om de andere kant op te kijken (itt andere landen). Dit is in zekere zin ook een vorm van 'geweld'.
Ook wordt er al jarenlang bezuinigd op chronisch zieken (belastingvoordeeltjes door de shredder). En de bijstand gaat met 2000 euro omlaag.
Ik zag ook nog dat dit strontkabinet de belastingschijven verlaagd maar dat de laagste schijf eerder in gaat. Voor de laagste decielen gaan de belastingen dus weer omhoog en dat verklaart de daling van de koopkracht.
Op weg naar een vlaktaks dus (mét behoud van aftrekposten). We gaan op weg naar een degressief stelsel.
Gaat een alleenstaande er echt 166,66 euro p/m op achteruit?quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
Het punt is dat dit dus wel armoede veroorzaakt en Nederland kiest er blijkbaar voor om de andere kant op te kijken (itt andere landen). Dit is in zekere zin ook een vorm van 'geweld'.
Ook wordt er al jarenlang bezuinigd op chronisch zieken (belastingvoordeeltjes door de shredder). En de bijstand gaat met 2000 euro omlaag.
Hoezo dan? Bedoel je dat die 1% minder is dan de loonstijging waardoor je netto toch meer belasting gaat betalen? Dat geldt alleen als je in de 2de of hogere schrijf valt... Mensen in de 1ste schijf gaan er toch op vooruit?quote:Ik zag ook nog dat dit strontkabinet de belastingschijven verlaagd maar dat de laagste schijf eerder in gaat. Voor de laagste decielen gaan de belastingen dus weer omhoog en dat verklaart de daling van de koopkracht.
Een vlaktaks is toch niks mis mee?quote:Op weg naar een vlaktaks dus (mét behoud van aftrekposten). We gaan op weg naar een degressief stelsel.
Welke wereld wil jij creeeren?quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De wereld die jij voor ons wilt creëren beste Klopkoek.
Eentje met een minimale overheid en volop democratie. Maar dan echte democratie en geen parlementaire. Dwang is wel het laatste wat ik wil.quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke wereld wil jij creeeren?
Eentje zonder overheid en democratie, dat is duidelijk. Maar blijkbaar wel met dwang.
Eerst was het 33% toen werd het 37% en nu gaat het een heel klein beetje omlaag.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zag ook nog dat dit strontkabinet de belastingschijven verlaagd maar dat de laagste schijf eerder in gaat. Voor de laagste decielen gaan de belastingen dus weer omhoog en dat verklaart de daling van de koopkracht.
Op weg naar een vlaktaks dus (mét behoud van aftrekposten). We gaan op weg naar een degressief stelsel.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:03 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Eerst was het 33% toen werd het 37% en nu gaat het een heel klein beetje omlaag.
Noem ik geen vooruitgang want tov 2012 betaal je altijd meer belasting, en de 52% lui zeggen jullie gaan omlaag in belasting maar ze vergeten wij hebben dit jaar een gigantische stijging gezien in ons tarief.
Er is ook een verband tussen egalitaire samenlevingen en vertrouwen. Zgn. high trust maatschappijen zijn egalitair van aard. Egalitaire maatschappijen kennen minder transactiekosten (en transparantere transacties).quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Omdat iedereen daar gelukkiger van wordt, ook de nettobetaler:
http://www.jrf.org.uk/sit(...)al-problems-full.pdf
http://www.oecd.org/dev/pgd/46240619.pdf
GeenStijl en kornuiten kloppen zichzelf op de borst maar dit toont ook een paar dingen aan wat hier reeds door anderen is gezegd (mijzelf incluis).quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:03 schreef cempexo het volgende:
Een bijstandsgezin met 2 kinderen in Nederland ontvangt 3255 euro netto, een check van de NRC
http://www.geenstijl.nl/archives/images/hetkloptgroot.html
Niemand wil vervuiling.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
Jouw vervuiling opdringen aan andere is zeker dwang
Je ontwijkt hetquote:
Dat is het 100% wel. De mensen die dat leiden hebben zo'n achtergrond. En sinds niet de journalisten maar de aandeelhouders aan de touwtjes trekken werkt het ook op die manier.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:44 schreef Copycat het volgende:
NRC Next is verre van een rechtse, economische krant.
De hoofdredactie van Next:quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:50 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is het 100% wel. De mensen die dat leiden hebben zo'n achtergrond.
Ik ben tegen iedere vorm van bepalen voor ander mensen wat ze moeten doen. Ik begrijp alleen de grondgedachte van apartheid.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je ontwijkt hetEn je was pro-apartheid.
En die is?quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben tegen iedere vorm van bepalen voor ander mensen wat ze moeten doen. Ik begrijp alleen de grondgedachte van apartheid.
Leuk, maar ondertussen neemt de ondervoeding en dakloosheid alleen maar toe.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:10 schreef GSbrder het volgende:
¤3.225,- per maand. Dat is een hoop. Exclusief huurtoeslag is dit bedrag, overigens.
Ja, vroeger waren de journalisten verenigd dmv een stichting, die zodoende het beleid bepaalde.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:53 schreef Copycat het volgende:
Oh, nu zijn het de aandeelhouders ...
Zijn uitzonderingen hoor !quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:10 schreef GSbrder het volgende:
¤3.225,- per maand. Dat is een hoop. Exclusief huurtoeslag is dit bedrag, overigens.
Obesitas en scheefwonen ook. Mooie mismatch dan, bij deze over-gereguleerde sectoren.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk, maar ondertussen neemt de ondervoeding en dakloosheid alleen maar toe.
Bij Klopkoek is iedereen die niet 100% aan zijn mening voldoet rechts.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:53 schreef Copycat het volgende:
Oh, nu zijn het de aandeelhouders ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |