abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134394218
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar hoeveel mensen daadwerkelijk het idee hebben dat het crisis is, en in welke mate die mensen dat voelen.
Ik weet alleen dat het crisis is omdat ik naar media kijk en luister. Als ik om me heen kijk zie ik geen verschil tussen 10 jaar terug en nu.
Mijn familie merken het niet en vrienden ook niet.

Ik ben zelf begonnen met werken in het begin van de crisis, dus werk gerelateerd kan ik niks zeggen. Ik kan alleen zeggen dat ik vele procenten per jaar erop vooruit ben gegaan. Na 1 jaar werken een vast contract gekregen, dit zelf opgezegd omdat ik ander werk zocht wat ook supersnel ging. Dus ik merk er alleen wat van in de media.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134421946
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De minimumloners hebben toch heel wat meer te besteden.
Min loon is netto krap 1150 ? en daar moeten mensen 40 uur arbeid voor richten, denk aan mensen in een fabriek/schoonmakers/postbedrijven, ze willen vaak zat graag meer verdienen maar krijgen de kans er niet eens voor.

Eenvoudige reken som is.
Tel je netto inkomen allemaal bij elkaar op inclusief je toeslagen en vakantie geld, en kwijtscheldingen (kwijtscheldingen enz bijv 200 hoef je niet te betalen tel dat boven op je inkomen) zodra je het minimum loon hebt mag je de volle pond betalen...
Deel het vervolgens door 12...

Denk dat een bankhanger niet veel minder te besteden heeft...

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat het crisis is omdat ik naar media kijk en luister. Als ik om me heen kijk zie ik geen verschil tussen 10 jaar terug en nu.
Mijn familie merken het niet en vrienden ook niet.

Ik ben zelf begonnen met werken in het begin van de crisis, dus werk gerelateerd kan ik niks zeggen. Ik kan alleen zeggen dat ik vele procenten per jaar erop vooruit ben gegaan. Na 1 jaar werken een vast contract gekregen, dit zelf opgezegd omdat ik ander werk zocht wat ook supersnel ging. Dus ik merk er alleen wat van in de media.
Woon je bij je ouders ofzo?

[ Bericht 16% gewijzigd door Zwolsboy op 18-12-2013 21:24:31 ]
Interessant he ?
pi_134423897
Armoedeval is inderdaad een probleem en dan vooral in zeer liberaal ingestelde 'means-tested benefits' stelsels. Dat wordt vaak over het hoofd gezien.

Vaak worden dan de belastingen verlaagd om arbeid te laten lonen, maar wat we hebben gezien in de jaren 90 en jaren 00, is dat dan ook gelijk de bruto-lonen omlaag gaan (concurrentiepositie). Waardoor per saldo dus de werkende persoon er weinig mee op schiet.
Dit is onderzocht.

Daarom snap ik de obsessie van D66 en GroenLinks ook niet zo, dat zij blijven roepen dat de laagste schijven verder moeten worden verlaagd; dit recept is niet nieuw en tot nu toe heeft het voor de werkende niks opgeleverd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134423992
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:15 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Min loon is netto krap 1150 ? en daar moeten mensen 40 uur arbeid voor richten, denk aan mensen in een fabriek/schoonmakers/postbedrijven, ze willen vaak zat graag meer verdienen maar krijgen de kans er niet eens voor.

Eenvoudige reken som is.
Tel je netto inkomen allemaal bij elkaar op inclusief je toeslagen en vakantie geld, en kwijtscheldingen (kwijtscheldingen enz bijv 200 hoef je niet te betalen tel dat boven op je inkomen) zodra je het minimum loon hebt mag je de volle pond betalen...
Deel het vervolgens door 12...

Denk dat een bankhanger niet veel minder te besteden heeft...
Als je het minimumloon ontvangt heb je ook recht op huur- en zorgtoeslag hé.

Dat verschil met een alleenstaande Bijstandsgerechtigde blijft echt wel enkele honderden euro's hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_134424770
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als je het minimumloon ontvangt heb je ook recht op huur- en zorgtoeslag hé.

Dat verschil met een alleenstaande Bijstandsgerechtigde blijft echt wel enkele honderden euro's hoor.
Naar mijn weten echt niet!
Als je een huur hebt van 450,- en je verdient 1500 brutto krijg je niks...
Heb je een bijstand dan krijg je dik 175 euro...
Kwijtscheldingen van rond de 400 pj (gemeente gedoe enz) heeft een minimumloner niet... bijstander wel... je inkomen mag niet boven bijstandsnorm zijn.

en stel als je bijv 250,- meer netto inkomen hebt waar je 40 uur voor moet werken... vind ik niet kunnen, je salaris is dan eigenlijk maar slechts 250,- per maand wat je opschiet.

En een bijstander trekt maximaal staatsgeld, wat de belastingbetaler betaalt, hoe hoog/laag je inkomen ook is.

Wat ik ook diep triest vind is, dat bijstanders vaak in leuke(huur) huizen wonen, terwijl werkende laag betaalde baantjes vaak op een flat wonen...
Interessant he ?
pi_134425488
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:52 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Naar mijn weten echt niet!
Als je een huur hebt van 450,- en je verdient 1500 brutto krijg je niks...
Heb je een bijstand dan krijg je dik 175 euro...
Dan heb je dat mis. De inkomensgrens voor huurtoeslag ligt op ruim ¤ 21.000,- en voor zorgtoeslag ligt de inkomensgrens meen ik nog wat hoger.

quote:
Kwijtscheldingen van rond de 400 pj (gemeente gedoe enz) heeft een minimumloner niet... bijstander wel... je inkomen mag niet boven bijstandsnorm zijn.
Kwijtschelding belastingen krijg je inderdaad niet als je het minimumloon verdient.

Overigens ook niet altijd als je Bijstand krijgt, want ook kwijtschelding is aan voorwaarden verbonden (die deels samenvallen met Bijstandseisen, maar deels ook niet).

quote:
en stel als je bijv 250,- meer netto inkomen hebt waar je 40 uur voor moet werken... vind ik niet kunnen, je salaris is dan eigenlijk maar slechts 250,- per maand wat je opschiet.
Jezus, wat een kinnesinne. Wees blij dat je werk hebt uberhaupt. :')

250 euro is op dergelijke bedragen overigens een flinke smak geld meer. Dan praat je al gauw over 15% tot 25% extra ten opzichte van een Bijstandsuitkering.

Maar een minimumloon inclusief toeslagen ligt naar alle waarschijnlijkheid wel meer dan 250 euro boven Bijstandsniveau inclusief toeslagen.

quote:
Wat ik ook diep triest vind is, dat bijstanders vaak in leuke(huur) huizen wonen, terwijl werkende laag betaalde baantjes vaak op een flat wonen...
Bijstand staat volledig los van de woningtoewijzingen (natuurlijk wel afhankelijk van de inkomensgroep, maar je krijgt echt geen mooiere woning toegewezen als je toevallig in de Bijstand zit).

Wellicht had je zelf op wat leukere woningen moeten reageren? :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_134430177
Huurtoeslag, het soort inkomen wordt niet naar gekeken, ben zelf voorstander van inkomsten uit arbeid een hogere toeslag, je doet immers wat voor je centen, en inderdaad ruim 21K is het wauw wat een groot inkomen heb je dan zeg, en de (zorg)toeslag is veel en veel hoger trek dat lekker gelijk joh, en spaargeld is om van te huilen bij huurtoeslag, en bij zorgtoeslag is dat weer niet zo.

Ik ben zeker blij met mijn werk, maar afkomstig uit Wajong (80% afgekeurd maar alsnog 32 uur werken chauffeur nachts morgens) kan ik me soms ergeren aan mensen die niet willen werken :r En dat gepiep van bijstanders ja maar ik wil niet vroeg opstaan en dan ga ik nauwelijks vooruit op mijn inkomen. Ik bedoel het dus vanuit een bijstander slechts 250,- vooruit ga ik niet voor werken... :r

Bedoel meer, als je een Bijstand hebt dat je geen royale woning hoort te hebben, ofwel koffers inpakken en een goedkoop flatje huren van 300,- pm.
Ik heb zelf geen huis want daar kwam ik niet voor in aanmerking omdat ik alleen was, situatie is nu anders maar dan mogen wij 10 jaar wachten... en dan krijg je (tegen die tijd)het gezeik van je verdient net een paar euro teveel om een sociale huurwoning te mogen huren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zwolsboy op 18-12-2013 23:15:06 ]
Interessant he ?
pi_134441457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:15 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

[..]

Woon je bij je ouders ofzo?
Nee, getrouwd en gezin en heb een koopwoning. Gekocht op de piek van de markt en tot nu toe mij beste keuze geweest op financieel gebied. Qua inkomen zit ik bijna op de 52% tarief nu (net werk gevonden namelijk) en dat is ook echt niet veel trouwens.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 19-12-2013 10:20:24 ]
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134441569
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Huurtoeslag, het soort inkomen wordt niet naar gekeken, ben zelf voorstander van inkomsten uit arbeid een hogere toeslag, je doet immers wat voor je centen, en inderdaad ruim 21K is het wauw wat een groot inkomen heb je dan zeg, en de (zorg)toeslag is veel en veel hoger trek dat lekker gelijk joh, en spaargeld is om van te huilen bij huurtoeslag, en bij zorgtoeslag is dat weer niet zo.
21k is helemaal niet veel (of bedoelde je dat sarcastisch).
quote:
Ik ben zeker blij met mijn werk, maar afkomstig uit Wajong (80% afgekeurd maar alsnog 32 uur werken chauffeur nachts morgens) kan ik me soms ergeren aan mensen die niet willen werken :r En dat gepiep van bijstanders ja maar ik wil niet vroeg opstaan en dan ga ik nauwelijks vooruit op mijn inkomen. Ik bedoel het dus vanuit een bijstander slechts 250,- vooruit ga ik niet voor werken... :r
Er zijn maar heel weinig bijstanders die niet willen werken en 24/7 in bed of op de bank hangen. OIk vermoed dat je ze zelfs op 1 hand kan tellen in NL. Het gros van de bijstanders hebben een goede invulling van de dag, maar die hoeven dat helemaal niet tegen jou te zeggen ( en gelijk hebben ze).
Die man van gisteren op debat van 2 over bijstand die 30 jaar in de bijstand zit geef ik dan ook gelijk, dat hij zich niet tegenover de mensen daar hoef te verantwoorden. Ik vond hem eigenlijk wel een held.
Zijn instelling is ook niet zomaar gekomen maar is zo gevormd door de overheid.
Iets proberen, niet mogen of niet lukken. Inititieven die niet mogen omdat ze te duur zijn, constant negatieve feedback ,etc. Daar breek je mensen mee en op een gegeven moment dan hebben ze schijt aan alles (groot gelijk heb je dan).
quote:
Bedoel meer, als je een Bijstand hebt dat je geen royale woning hoort te hebben, ofwel koffers inpakken en een goedkoop flatje huren van 300,- pm.
Mensen mogen dat nog altijd zelf bepalen, daar ga jij niet over.
quote:
Ik heb zelf geen huis want daar kwam ik niet voor in aanmerking omdat ik alleen was, situatie is nu anders maar dan mogen wij 10 jaar wachten... en dan krijg je (tegen die tijd)het gezeik van je verdient net een paar euro teveel om een sociale huurwoning te mogen huren.
Dit heeft te maken met de politiek. Maar goed je hebt een zondebok nodig, dus ik snap je wel.

Bijstand is 50% van het minimumloon
http://www.rijksoverheid.(...)e-bijstandsuitkering

Dus je kan echt niet met droge ogen beweren dat minimumloon lager is dan bijstand... Je verwart denk ik 2 personen in bijstand met 1 persoon die het minimumloon krijgt.
Dat is appels met peren vergelijken, waar meer mensen last van hebben.

Ik zou voortaan eerst even je feiten controleren voordat je die hier vol emotie neerkwakt, want ze zijn zeer eenvoudig te weerleggen. Je beeldvorming klopt niet.
Tip: kijk even op www.toeslagen.nl voor de toeslagen hoogte maar niet invullen voor een gezin met 2 volwassenen trouwens, want dan schrik je je de pleuris hoeveel je moet verdienen om niet meer voor toeslagen in aanmerking te komen (hoewel ik dat bedrag nog altijd niet veel vind, maar dat terzijde).

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 19-12-2013 10:26:23 ]
pi_134444841
Ik zeg nergens dat het minimumloon lager is dan bijstand, meer de verhoudingen...
Bijstand is trouwens 70% van het minimumloon de toeslag krijg je als je zelfstandig woont, mijn meisje heeft bijstand gehad (907,- netto 2011) en ving 255 huurtoeslag en 89 zorgtoeslag, en hoefde de GBT @480,- pj niet te betalen, zelf gaf ze vrij snel aan het is best royaal want je hoeft er niks voor te doen, nu werkt ze en ze kan niet fulltime werken is ook inmiddels overgestapt op wajong regeling maar verdient nauwelijks meer dan een bijstander en werkt wel 32 uur pw... en sloopt haar lichaam en geest met werk, maar thuis zitten wil ze nooit meer ook niet met deels vrijwilligerswerk, je moet je eigen boterham verdienen en gelijk heeft ze.

Ik zeg ook nergens dat alle bijstanders lui of laks zijn, maar met mijn werk kom ik vaak langs mensen om af te leveren die in de bijstand zitten, sta je daar om 9:30 aan de deur liggen ze nog in bed, vaak raampje open ja sorry ik sliep nog ik kom eraan tref je hem in zijn pyjama... respectloos vind ik dat...

Dit soort lui, het is misschien maar 10% van de bijstanders, maar de overheid grijpt maar niet in en hun uitkeringen worden letterlijk nooit op 0 gezet... elke cent is een besparing.

En als ze een goede invulling hebben waarom gaan ze dan geen werk zoeken? ik weet je hebt niet 123 een baan maar je kan best elke dag brieven schrijven na een tijdje vind je heus wel een baan hoor. Bij ons zijn er vacatures geweest 2 maanden lang maar je moet wel bijv om 4:00 beginnen en dat houdt nieuwe werknemers tegen bij ons, we hebben soms moeite om een goede arbeider te vinden... en vaak zijn onze nieuwe werknemers direct van baas naar baas opgestapt. Een bijstand-ww afkomstige werknemers werken behoorlijk traag en komen te laat, en zijn totaal niet gemotiveerd, dat vinden we jammer.

En dan dit artikel... daar schrik ik wel van, heb vaker zulke verhalen gezien en gehoord.
http://daskapital.nl/2013/12/kijk_geld_verdienen_in_de_bijs.html

21K bedoelde ik juist sarcastisch, en dan vervalt je huurtoeslag al (alleenstaande)
Vervolgens zeg je dat je schrikt hoeveel je moet verdienen om niet meer in aanmerking te komen, wat ik raar vind is dat de belangrijkste toeslag het snelste vervalt, namelijk de huurtoeslag dat is de grootste kostenpost voor een gezin / alleenstaande.

Mensen mogen inderdaad zelf bepalen waar ze gaan wonen, maar als je een te duur huurhuis huurt en je vangt de maximale toeslag, dan kan je ook even nadenken we kunnen beter verhuizen naar een flatje. netto ben je dan goedkoper uit je vangt wel minder toeslag maar het resterende bedrag is dan ook lager. Uiteindelijk ligt het ook aan de politiek het probleem zal oplossen als ze meer (huurhuizen gaan bouwen geen appartementen!)

Zelf ben ik gewoon van mening, heb je een wat lagere salaris dan moet je wat extras krijgen in de vorm van toeslagen zodat het netto salaris een behoorlijk bedrag kan zijn (bijv 400,- netto) we hebben arbeidskorting maar dat is een sigaar uit eigen doos...

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwolsboy op 19-12-2013 12:21:11 ]
Interessant he ?
pi_134446730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik zeg nergens dat het minimumloon lager is dan bijstand, meer de verhoudingen...
Bijstand is trouwens 70% van het minimumloon de toeslag krijg je als je zelfstandig woont,
Dit is gemeenteafhankelijk.
quote:
mijn meisje heeft bijstand gehad (907,- netto 2011) en ving 255 huurtoeslag en 89 zorgtoeslag, en hoefde de GBT @480,- pj niet te betalen,
Die GBT kwijtschelding is ook weer gemeenteafhankelijk. Waar ik woon kan je niet voor de gehele GBT kwijtschelding krijgen.
quote:
zelf gaf ze vrij snel aan het is best royaal want je hoeft er niks voor te doen, nu werkt ze en ze kan niet fulltime werken is ook inmiddels overgestapt op wajong regeling
Hoe kan dat nu? Wajong is voor jongeren die nooit gewerkt of weinig gewerkt hebben omdat ze te ziek zijn daarvoor. Heb je gewerkt, dan krijg je geen wajong.
http://www.rijksoverheid.(...)aag-ik-deze-aan.html
quote:
maar verdient nauwelijks meer dan een bijstander en werkt wel 32 uur pw... en sloopt haar lichaam en geest met werk, maar thuis zitten wil ze nooit meer ook niet met deels vrijwilligerswerk, je moet je eigen boterham verdienen en gelijk heeft ze.
Wat is nauwelijks meer?
quote:
Ik zeg ook nergens dat alle bijstanders lui of laks zijn, maar met mijn werk kom ik vaak langs mensen om af te leveren die in de bijstand zitten, sta je daar om 9:30 aan de deur liggen ze nog in bed, vaak raampje open ja sorry ik sliep nog ik kom eraan tref je hem in zijn pyjama... respectloos vind ik dat...
Dat zegt niks over hun dagbesteding.
quote:
[ afbeelding ]
Dit soort lui, het is misschien maar 10% van de bijstanders, maar de overheid grijpt maar niet in en hun uitkeringen worden letterlijk nooit op 0 gezet... elke cent is een besparing.
10% is zelfs nog veel. Wat denk je wat er gebeurd als hun bijstand op 0 wordt gezet?
quote:
En als ze een goede invulling hebben waarom gaan ze dan geen werk zoeken? ik weet je hebt niet 123 een baan maar je kan best elke dag brieven schrijven na een tijdje vind je heus wel een baan hoor.
Ik denk dat jij hier geen ervaring in hebt en hoe moedeloos je wordt als je voor de 50e een afwijzing krijgt... Laat staan als als je initiatieven zoals bv een opleiding volgen in de grond worden geboord en als je voor de 100e keer moet uitleggen bij het uwv wat al allemaal neit gedaan hebt en te horen krijgt dat het nog niet genoeg is.
quote:
Bij ons zijn er vacatures geweest 2 maanden lang maar je moet wel bijv om 4:00 beginnen en dat houdt nieuwe werknemers tegen bij ons, we hebben soms moeite om een goede arbeider te vinden... en vaak zijn onze nieuwe werknemers direct van baas naar baas opgestapt. Een bijstand-ww afkomstige werknemers werken behoorlijk traag en komen te laat, en zijn totaal niet gemotiveerd, dat vinden we jammer.
Dat zou ik ook niet doen. Het is nog slecht voor je gezondheid ook.
quote:
En dan dit artikel... daar schrik ik wel van, heb vaker zulke verhalen gezien en gehoord.
http://daskapital.nl/2013/12/kijk_geld_verdienen_in_de_bijs.html
Ja maar die groep is klein.
Per persoon bijstand krijgen in 1 gezin is dan ook van te gekke, maar veel mensen wonen alleen in 1 huis.
quote:
21K bedoelde ik juist sarcastisch, en dan vervalt je huurtoeslag al (alleenstaande)
Vervolgens zeg je dat je schrikt hoeveel je moet verdienen om niet meer in aanmerking te komen, wat ik raar vind is dat de belangrijkste toeslag het snelste vervalt, namelijk de huurtoeslag dat is de grootste kostenpost voor een gezin / alleenstaande.
Kijk eens naar zorgtoeslag voor 2 personen in 1 gezin of naar kindgebonden budget in een gezin met 2 ouders?
quote:
Mensen mogen inderdaad zelf bepalen waar ze gaan wonen, maar als je een te duur huurhuis huurt en je vangt de maximale toeslag, dan kan je ook even nadenken we kunnen beter verhuizen naar een flatje. netto ben je dan goedkoper uit je vangt wel minder toeslag maar het resterende bedrag is dan ook lager. Uiteindelijk ligt het ook aan de politiek het probleem zal oplossen als ze meer (huurhuizen gaan bouwen geen appartementen!)
Nog steeds is dit niet belangrijk voor jou, want het gaat jou niks aan. Het huizentekort komt niet door de arbeiders maar door de politiek. Die moet je daarop aanspreken.
quote:
Zelf ben ik gewoon van mening, heb je een wat lagere salaris dan moet je wat extras krijgen in de vorm van toeslagen zodat het netto salaris een behoorlijk bedrag kan zijn (bijv 400,- netto) we hebben arbeidskorting maar dat is een sigaar uit eigen doos...
Waarom is arbeidskorting een sigaar uit eigen doos?
pi_134456730
Dus in de verpleging werken is slecht voor de gezondheid dus dat werk gaan we niet doen ?
Heb je enig idee hoeveel beroepen nachts of morgens worden gedaan?
Dus laten we met zn allen alle beroepen die voor 8:00 beginnen niet meer doen?, heb je enig idee wat er dan gebeurd ?
Heb je enig idee wat er er allemaal gedaan wordt om het brood en vlees in de supermarkt te krijgen?
Heb je enig idee wat er gebeurd als een bakker om 9:00 begint met brood bakken en het brood is rond 14:00 pas klaar? Dan gaan mensen extreem klagen omdat ze morgens brood willen en terecht. Daarom zijn er die beroepen dat jij geen respect toont voor mensen die dit soort beroepen doen... vind ik erg ver gaan, dus de brandweer en politie en ambulance zijn beroepen die niet gedaan moeten worden... of wacht hotel/kamermeisjes? die werken zelfs met de kerst! of dacht je dat nachts een hotel compleet leeg en verlaten is en niemand achter de balie zit ?
Of wat dacht je van die mooie iPad die jij op internet koopt en laat versturen door POSTNL en de volgende dag heb je het binnen heb je enig idee wat er allemaal achter dat pakketje zit ? ja gemiddeld 8 paar handen raken dat pakketje aan wanneer jij in je bed ligt te snurken.

Jij lijkt me zon iemand dat voorstander is om werk te weigeren... en de uitkering voor laat gaan.
Ga maar eens nachts een rondje rijden op de snelweg en industrieterrein jij zal je verbazen hoeveel mensen dan aan het werk zijn! of kan je nachts gewoon op de snelweg lopen zonder aangereden te worden door 1000000 vrachtwagens ?

Wie zegt dat mijn vriendin gewerkt heeft voordat ze wajong kreeg ? los van bijbaantjes... Wajong krijg je naar je beperking alleen er zijn zat mensen die hem nooit aanvragen, en later er toch achter komen dat ze er recht op hebben of een diagnose kregen wat ze nooit wisten, Tot 2010 kon je zelfs met terugwerkende kracht aanvragen dus vroeg je hem op je 25e aan kreeg je het vanaf je 18e tot je huidige leeftijd in 1 keer gestort. Wajong is juist bedoeld om weer te gaan werken met gedeeltelijk behoud uitkering Momenteel staat Wajong extreem onder vuur in de politiek. Ik heb vrienden die voor een sociale werkplaats werken wet WSW en verrichten arbeid daar heb ik respect voor ze krijgen gewoon een salaris geen uitkering die zet het uwv op stop. En nu wil de overheid alle WSW plaatsen beperken en worden ze werkloos...

U bent jonger dan 30 jaar en u bent tijdens uw studie voor minstens 25% arbeidsongeschikt geworden. Hierdoor is (volledig) werken na uw studie onmogelijk. Verder geldt nog dat u in het jaar voor u arbeidsongeschikt werd, minstens 6 maanden gestudeerd heeft.

Arbeidskorting je betaalt alleen minder belasting omdat je centen bij een werkgever vandaan komt, ofwel je ziet je eigen (belasting)geld weer terug, toch vind ik dit een goed systeem en mogen ze nog flink verhogen wat ook in de planning staat.

Ik ben zeker werkloos geweest en zeker een jaar lang, maar intussen schreef ik dagelijks brieven om aan een baan te komen, dus als je 100x geprobeerd hebt dan maar helemaal stoppen met zoeken naar werk? we leven in een recessie kom op zeg! voor gehandicapten is het momenteel het moeilijkste om een een baan te komen maar zelfs hun lukt het om aan een baan te komen. Dan moet het voor een bijstander makkelijker zijn. Soms woon je niet in de juiste regio je kan best 100 km verderop een baan zoeken en gaan reizen, dat doen heel veel mensen. Vooral mensen in de bankensector wonen in het Oosten en werken in het Westen zitten soms wel 2 uur in de auto/trein om op hun werk te komen.

Ik zeg nergens dat het de schuld van de arbeiders zijn dat er woningen tekort zijn...

Zorgtoeslag 2 personen in 1 gezin kan inderdaad aardig op lopen maar zit je boven de 25K loopt het hard af, waarom loopt de huurtoeslag nog veel sneller af ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Zwolsboy op 19-12-2013 18:01:47 ]
Interessant he ?
pi_134458359
Wat een emoties weer.
Jij mag zeggen over bijstandtrekkers wat je maar wilt, maar zogauw het over jou of je parnter gaat (waar jij over begon) dan raak ik blijkbaar en emotionele snaar....

Ik zeg alleen dat ik niet zou werken als ik om 4 uur zou moeten beginnen elke dag.... ieder zijn ding. Ik zoek liever wat anders waar ik om 8 uur kan beginnen.
En hoe wat ik wel doe en waarvoor gaat je niks aan, dus ik hoef me voor jou niet te verantwoorden, wat jij wel doet voor je vriendin (weet zij hiervan trouwens?)
pi_134464357
Net zei jij iets heel anders wat werken op vreemde tijden.
Dat zou ik ook niet doen. Het is nog slecht voor je gezondheid ook.

Maar goed, we hebben eenmaal een mening verschil ook tussen links en links zitten verschillen, ik kom op voor werkende mensen met een laag inkomen, jij komt op voor mensen die niet werken, en een dagbesteding hebben, daar heb ik ook gewoon respect voor maar niet als ze nooit meer gaan werken, alleen de kleine groep in NL die er mega misbruik van maakt heb ik moeite mee, mensen die het wel goed doen zijn vaak dan de dupe...

Maar iets anders wat ik wel vaak hoor is, Rijkeren worden steeds rijker en armen worden steeds armer, op welke manier bedoelen ze dat :?
En hoe rijk/welvarend is Nederland momenteel tov midden jaren 90?
Interessant he ?
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:23:07 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134480942
Gisteren Zembla gezien?
http://www.tv-visie.be/in(...)kende-stoffen_63012/

Dat veroorzaakt dus ook armoede, en itt andere (progressieve) landen doet Nederland er niks aan. Dat is dus gewoon rechts beleid. Het gaat niet alleen om herverdeling maar ook om het verdelingsvraagstuk dat armoede, isolatie en onderontwikkeling veroorzaakt.

En zo gaat dat dus ook in de libertarische droommaatschappij. Wat m.i. een zwakte is in die ideologie: situaties waarin vrijwillige afspraken tussen twee partijen leidt tot schade voor een derde partij die daar niet op te wachten zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134481093
Het grootkapitaal wil alles en iedereen vermoorden, is het niet, Klopkoek?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:44:56 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134481498
Hou es op met die flauwekul
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134481578
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:30 schreef waht het volgende:
Het grootkapitaal wil alles en iedereen vermoorden, is het niet, Klopkoek?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:44 schreef Klopkoek het volgende:
Hou es op met die flauwekul
ik sluit me in deze aan bij Klopkoek. Probeer het bij de inhoud te houden waht.
pi_134481645
Bij deze dan: het is onzin om dit als 'beleid' te benoemen aangezien het een onbewust neveneffect is. Dat iemand ergens weinig prioriteit aan hecht betekent niet dat deze persoon dit doelbewust doet. Bovendien treffen die stoffen iedereen behoudens bepaalde keuzes die iedereen kan maken, dus dat dit gericht zou zijn op de onderklasse is helemaal belachelijk.
  vrijdag 20 december 2013 @ 13:17:23 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134486428
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:50 schreef waht het volgende:
Bij deze dan: het is onzin om dit als 'beleid' te benoemen aangezien het een onbewust neveneffect is.
Dat is het niet.

Bovendien is het ook beleid om het niet te willen weten. Daar is Nederland en de politiek in het algemeen vrij goed in.

quote:
Dat iemand ergens weinig prioriteit aan hecht betekent niet dat deze persoon dit doelbewust doet.
Prioriteiten stellen gebeurt niet bewust?

Misschien is de afweging ook wel verkeerd ja, dat andere landen menen te weten dat ingrijpen nu op de langere termijn kosten bespaart. Dan kan het onbewust zijn.

quote:
Bovendien treffen die stoffen iedereen behoudens bepaalde keuzes die iedereen kan maken, dus dat dit gericht zou zijn op de onderklasse is helemaal belachelijk.
Dat werd niet door mij gezegd. Ik zei dat dit armoede veroorzaakt. Los van of dit puur alleen bij de al bestaande onderklasse wordt gedumpt. Natuurlijk kan dit ook de verre van alwetende middenklasse raken.
Uiteraard is het natuurlijk wel zo dat dergelijke problematiek, net zoals luchtvervuiling e.d. onevenredig verdeeld is over het land.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134487015
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Prioriteiten stellen gebeurt niet bewust?

Misschien is de afweging ook wel verkeerd ja, dat andere landen menen te weten dat ingrijpen nu op de langere termijn kosten bespaart. Dan kan het onbewust zijn.
Jawel, je legt bewust ergens de prioriteit, maar onbewust ergens anders weer niet. Waar geen prioriteit op berust hoef je doorgaans helemaal niet te expliciteren, dat is gewoon een gevolg.

Dit is echt niet iets bijzonders, dergelijke neveneffecten zien wel overal waar het om overheidsbeleid gaat doordat ergens de prioriteit niet ligt, dus ook bij bedrijfsbeleid.
quote:
[..]

Dat werd niet door mij gezegd. Ik zei dat dit armoede veroorzaakt. Los van of dit puur alleen bij de al bestaande onderklasse wordt gedumpt. Natuurlijk kan dit ook de verre van alwetende middenklasse raken.
Uiteraard is het natuurlijk wel zo dat dergelijke problematiek, net zoals luchtvervuiling e.d. onevenredig verdeeld is over het land.
De lucht is het meest vervuild rondom de Randstad, bij mijn weten. Dat raakt dus alle klassen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 21:29:48 #147
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134503494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:31 schreef waht het volgende:

[..]

Jawel, je legt bewust ergens de prioriteit, maar onbewust ergens anders weer niet. Waar geen prioriteit op berust hoef je doorgaans helemaal niet te expliciteren, dat is gewoon een gevolg.

Dit is echt niet iets bijzonders, dergelijke neveneffecten zien wel overal waar het om overheidsbeleid gaat doordat ergens de prioriteit niet ligt, dus ook bij bedrijfsbeleid.
Dus waar leggen de andere landen die hier wel rekening mee houden (en het zelfs verbieden) dan de prioriteit op?

Zij monitoren dit tenminste, zoals uit de uitzending blijkt.

Wat ik dus zeg: het is een politieke truuk om bepaalde dingen niet te willen weten.

quote:
[..]

De lucht is het meest vervuild rondom de Randstad, bij mijn weten. Dat raakt dus alle klassen.
Dat is echt te simplistisch. Vervuiling is groter vlak langs de snelweg (zonder beschuttingsmaatregelen door de gemeente) en dat heeft een direct effect op aangeboren handicaps. En uitgerekend lagere klassen hebben daar het meest last van.

Maar dat is dus niet eens wat door mij gezegd werd.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 20 december 2013 @ 21:46:21 #148
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_134504289
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
Gisteren Zembla gezien?
http://www.tv-visie.be/in(...)kende-stoffen_63012/

Dat veroorzaakt dus ook armoede, en itt andere (progressieve) landen doet Nederland er niks aan. Dat is dus gewoon rechts beleid. Het gaat niet alleen om herverdeling maar ook om het verdelingsvraagstuk dat armoede, isolatie en onderontwikkeling veroorzaakt.

En zo gaat dat dus ook in de libertarische droommaatschappij. Wat m.i. een zwakte is in die ideologie: situaties waarin vrijwillige afspraken tussen twee partijen leidt tot schade voor een derde partij die daar niet op te wachten zit.
Het mooiste is als we als bomen vast blijven zitten op onze vierkante meter en op iets biologisch kauwen wat is ontsproten aan onze gerecyclede stront en genieten van de schone luchten die we inademen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_134522176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het mooiste is als we als bomen vast blijven zitten op onze vierkante meter en op iets biologisch kauwen wat is ontsproten aan onze gerecyclede stront en genieten van de schone luchten die we inademen.
Is dit serieus?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134522259
Het punt is dat dit dus wel armoede veroorzaakt en Nederland kiest er blijkbaar voor om de andere kant op te kijken (itt andere landen). Dit is in zekere zin ook een vorm van 'geweld'.

Ook wordt er al jarenlang bezuinigd op chronisch zieken (belastingvoordeeltjes door de shredder). En de bijstand gaat met 2000 euro omlaag.
Ik zag ook nog dat dit strontkabinet de belastingschijven verlaagd maar dat de laagste schijf eerder in gaat. Voor de laagste decielen gaan de belastingen dus weer omhoog en dat verklaart de daling van de koopkracht.
Op weg naar een vlaktaks dus (mét behoud van aftrekposten). We gaan op weg naar een degressief stelsel.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')