SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl
Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.
Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Die korte broek en sokken, dat kan echt nietquote:Op zondag 15 december 2013 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw zoekplaatje. Franchiser weer deze keer.
[ afbeelding ]
Zolang het maar geen sandalen zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 23:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Die korte broek en sokken, dat kan echt niet
Supersexy tochquote:Op zondag 15 december 2013 23:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Die korte broek en sokken, dat kan echt niet
quote:
Ahaquote:Op zondag 15 december 2013 23:22 schreef marsipilamie het volgende:
Je krijgt 2 bonnen van 10 euro. De bon moet in 1 x opgemaakt worden en je krijgt geen geld terug
Geitenkamp, Arnhemquote:Op zondag 15 december 2013 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze stond trouwens nog open uit een eerder topic:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 december 2013 09:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Lijst ontvangen met de niet getelde artikelen. Dit zijn er slechts 18
Nice!quote:Op maandag 16 december 2013 09:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Geen lijst ontvangenquote:Op maandag 16 december 2013 09:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Nog beterquote:Op maandag 16 december 2013 10:34 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Geen lijst ontvangenWij hebben alles geraakt
Ja ben echt super blij, we hebben dingen anders gedaan dan vorige jaar en dat heeft gewerkt!!quote:
Lekker.quote:Op maandag 16 december 2013 10:34 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op maandag 16 december 2013 12:09 schreef Halldor het volgende:
[..]
Super!
Wat was je methode als ik vragen mag?
quote:Op maandag 16 december 2013 09:24 schreef Schuimpjes het volgende:
quote:Op maandag 16 december 2013 10:34 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik zie onze huidige SM dat filiaal niet echt besturen, maar het zal wel.quote:Op maandag 16 december 2013 15:15 schreef einschtein het volgende:
Die 'Mijn Laatste Werkdag' in de Aha
Onze vorige regiomanager stond daar ook, die is met pension en is nu in Spanje gaan wonen.quote:Op maandag 16 december 2013 15:22 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik zie onze huidige SM dat filiaal niet echt besturen, maar het zal wel.
Levensgenieter.quote:Op maandag 16 december 2013 15:25 schreef einschtein het volgende:
Onze vorige regiomanager stond daar ook, die is met pension en is nu in Spanje gaan wonen.
Ach, wanneer hij langskwam dan ging het ook alleen maar over vakanties of over zijn iPad.quote:
Dat beest heeft een hesje waar het op staat?quote:Op maandag 16 december 2013 15:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vind het wel knap dat 'net afgestudeerd HBO studente Vera' een hulphond kan herkennen...![]()
Staat er vaak ook gewoon op, op dat tuigje wat ze om hebben.
Afgelopen zomer kwam er bij ons een vet wijf (150+ kilo's) met zo'n Chihuahua onder d'r arm binnen klossen, heb haar toch maar even vriendelijk verzocht die harige rat buiten te laten.
"Jaaa, maar..."
"Mevrouw, tenzij u mij aan kunt tonen dat het een blindegeleidehond is, mag hij toch écht niet naar binnen."
Toen droop ze maar af, inclusief dat mormel.
Uiterlijk deze vrijdag. Goed nieuws via de telefoon/e-mail, slecht nieuws via de post.quote:Op maandag 16 december 2013 16:28 schreef d4v1d het volgende:
Einschtein, wanneer hoor je of je wel/niet bij Albert aan de slag kan?
Dat, en de persoon die dat beest aan de riem heeft is ook vaak wel een aanwijzing...quote:Op maandag 16 december 2013 16:14 schreef einschtein het volgende:
Dat beest heeft een hesje waar het op staat?
Ja, het is zo te spotten.quote:Op maandag 16 december 2013 16:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat, en de persoon die dat beest aan de riem heeft is ook vaak wel een aanwijzing...
Tenzij de hond in opleiding is, maar dan hebben ze een nog groter, felgeel hesje aan waar dat opstaat.
Nicequote:Op maandag 16 december 2013 16:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Uiterlijk deze vrijdag. Goed nieuws via de telefoon/e-mail, slecht nieuws via de post.
brb, even onze postbus weghalen.
'Ik heb geen post van jullie gekregen, dus wanneer begin ik?'
100% toeslag.quote:Op maandag 16 december 2013 22:30 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik moet op 26 december werken. Een feestdag. Levert dat nog extra geld op of niet?
een asm 1 staat in winkels tot 219.000, vanaf winkels met een omzet 210.000 staan vaak al wel een asm2 daarnaast heb je als asm 2, 1competentie meer. Maar welke weet ik even niet.quote:Op maandag 16 december 2013 18:40 schreef Halldor het volgende:
Wat is het verschil tussen een ASM 1 en een ASM 2?
ik heb de lijst gehad er waren zelfs winkels met meer dan 300 gemiste artikelen.quote:Op maandag 16 december 2013 15:11 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
[..]![]()
Eigenlijk geen idee hoeveel het er bij ons waren, maar vast meer dan dat.
Jezus, dan doe je iets goed foutquote:Op maandag 16 december 2013 22:59 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
ik heb de lijst gehad er waren zelfs winkels met meer dan 300 gemiste artikelen.
Jep, wij! 350quote:Op maandag 16 december 2013 22:59 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
ik heb de lijst gehad er waren zelfs winkels met meer dan 300 gemiste artikelen.
de drijfveer was natuurlijk de taart die morgen of overmorgen komt. Okay geintje. Alle groepen controleren middels de computer af alle artikelen geraakt waren. En goed zorgen dat alle displays incl assortimentsgroep goed op de moederlijkst staan. Wel heel fijn dat het dc het nodig vond om de initiële actie er pas vanmorgen bij te tellen. En dan wel alleen van stroom 1 dus nu alles dubbel.... Paar dingen naar een grote winkel ozen want die raken we echt niet kwijt. Hadden er meer winkels last van slechte actie vers leveringen op groente, deli en zuivel.quote:Op maandag 16 december 2013 12:09 schreef Halldor het volgende:
[..]
Super!
Wat was je methode als ik vragen mag?
dat merk je toch met de computerscherm? Of hadden jullie die niet?quote:Op maandag 16 december 2013 23:04 schreef Questionmarks het volgende:
In het begin hebben een aantal bij Selectie tellen niet op enter gedrukt bij de artikelen met al juiste voorraad.
Jup, echt amper iets zondag gehad, en net was die zuivelbancarella op 10 producten na ook gewoon helemaal leegquote:Op maandag 16 december 2013 23:04 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hadden er meer winkels last van slechte actie vers leveringen op groente, deli en zuivel.
Hoe bedoel je??quote:Op maandag 16 december 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
dat merk je toch met de computerscherm? Of hadden jullie die niet?
Op houdbaar mag ik hopen?quote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef exelletor het volgende:
Vandaag 17 producten uit het schap gehaald welke alweer twee maanden over de datum waren. Stonden ook nog eens gewoon voorin.
Houdbaar idd. Op dat brood van paar weken terug kon je gewoon zien dat die maanden daar heeft gelegen, aan de doosjes toastjes kon je amper zien dat de tht-code al was verstreken....quote:
Welke datum stond er voor in CB dan?quote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef exelletor het volgende:
Vandaag 17 producten uit het schap gehaald welke alweer twee maanden over de datum waren. Stonden ook nog eens gewoon voorin.
Heb maar niet gekeken. Kom toch nooit achter wie het ingevoerd heeft.quote:Op maandag 16 december 2013 23:21 schreef einschtein het volgende:
Welke datum stond er voor in CB dan?
Hoezo? dat is toch geen bonus deze week?quote:Op maandag 16 december 2013 23:21 schreef einschtein het volgende:
Wij krijgen 6 pallets met Heineken binnen.
Volgende week wel!quote:Op maandag 16 december 2013 23:24 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoezo? dat is toch geen bonus deze week?
En je voert dan ook niet even nieuwe code in?quote:Op maandag 16 december 2013 23:22 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heb maar niet gekeken. Kom toch nooit achter wie het ingevoerd heeft.
als een assortimentsgroep terug komt voert iemand hem in in fvos Beheer. Raadplegen mutaties per assortimentsgroep en dan maar kijken of bij ieder artikel het knopje mutaties oplicht. Blijft hij grijs? Dan is het product niet geteld.quote:
Weet niet eens hoe dat kan.quote:Op maandag 16 december 2013 23:28 schreef einschtein het volgende:
En je voert dan ook niet even nieuwe code in?
Hoe danquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 23:34:22 ]
Klopt, we waren er na 10 minuten ook achtergekomen dat bepaalde mensen alleen doorklikten met pennetje.quote:Op maandag 16 december 2013 23:28 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
als een assortimentsgroep terug komt voert iemand hem in in fvos Beheer. Raadplegen mutaties per assortimentsgroep en dan maar kijken of bij ieder artikel het knopje mutaties oplicht. Blijft hij grijs? Dan is het product niet geteld.
Het is een dorpswinkel met de helft van de omzet van jouw winkel.quote:
Waar zie ik hoeveel wij krijgen? Ergens op plaza gok ik?quote:Op maandag 16 december 2013 23:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Het is een dorpswinkel met de helft van de omzet van jouw winkel.
Nee, dit betekent 700 kratten Heineken die geleverd gaan worden.![]()
Weet je niet hoe je een datum in codeboek moet invoeren?quote:Op maandag 16 december 2013 23:30 schreef exelletor het volgende:
[..]
Weet niet eens hoe dat kan.Maar nu zijn alle pakken met een tht-code van juni 2014, dus dat blijft nog even goed.
60 winkels gaan Heineken rechtstreeks van de leverancier krijgen, welke winkels dat zijn kun je op plaza terugvinden.quote:Op maandag 16 december 2013 23:35 schreef d4v1d het volgende:
Waar zie ik hoeveel wij krijgen? Ergens op plaza gok ik?
Handboeken > Evenementen & Thema's > Oud & Nieuw > Assortiment > Heinekenquote:Op maandag 16 december 2013 23:35 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Waar zie ik hoeveel wij krijgen? Ergens op plaza gok ik?
Jawel, maar dan krijg ik gewoon een lijst met artikelen met een tht van <7 dagen(?). Moet vast een optie zijn om hele assortimentsgroep te selecteren, maar heb eerlijk gezegd nooit naar gekeken en nooit nodig gehad.quote:Op maandag 16 december 2013 23:37 schreef einschtein het volgende:
Weet je niet hoe je een datum in codeboek moet invoeren?
59. Scherp blijven.quote:Op maandag 16 december 2013 23:37 schreef exelletor het volgende:
[..]
60 winkels gaan Heineken rechtstreeks van de leverancier krijgen, welke winkels dat zijn kun je op plaza terugvinden.
Handboeken - Evenementen - Oud&Nieuw - Heineken.
Ah, wij krijgen niks via daar dan.quote:Op maandag 16 december 2013 23:37 schreef exelletor het volgende:
[..]
60 winkels gaan Heineken rechtstreeks van de leverancier krijgen, welke winkels dat zijn kun je op plaza terugvinden.
Handboeken - Evenementen - Oud&Nieuw - Heineken.
Zal aan mijn SM maar eens vragen dan hoe zij dat gaan doen.quote:Op maandag 16 december 2013 23:39 schreef d4v1d het volgende:
Ah, wij krijgen niks via daar dan.
maar 700 kratten, hoe willen ze die gaan opslaan in een dorpswinkel?
Cluster selecteren waar die in valt > artikel scannen. Dan zie je het product met de datum die ie heeft en kun je gewoon nieuwe/andere datum invoeren.quote:Op maandag 16 december 2013 23:38 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jawel, maar dan krijg ik gewoon een lijst met artikelen met een tht van <7 dagen(?). Moet vast een optie zijn om hele assortimentsgroep te selecteren, maar heb eerlijk gezegd nooit naar gekeken en nooit nodig gehad.
Tijdens het codeboeken kun je gewoon een artikel scannen, ook als het niet in de lijst staat.quote:Op maandag 16 december 2013 23:38 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jawel, maar dan krijg ik gewoon een lijst met artikelen met een tht van <7 dagen(?). Moet vast een optie zijn om hele assortimentsgroep te selecteren, maar heb eerlijk gezegd nooit naar gekeken en nooit nodig gehad.
Aha, oke. Alweer wat geleerd, maar klinkt wel logisch.quote:Op maandag 16 december 2013 23:40 schreef einschtein het volgende:
Cluster selecteren waar die in valt > artikel scannen. Dan zie je het product met de datum die ie heeft en kun je gewoon nieuwe/andere datum invoeren.
Leer te Google'n.quote:Op maandag 16 december 2013 23:41 schreef d4v1d het volgende:
Hoe kom ik erachter welk filiaalnummer bij welk adres hoort? Ben benieuwd wel filiaal in Utrecht 1626 is
Toen ik op het filiaalnummer googlede van waar ik werk kwam ik bij een winkel in Maarssen uit, dus ik ging er vanuit dat het deze keer ook niet gingquote:
Ik Google'de en kwam uit op de Twitter pagina van ze.quote:Op maandag 16 december 2013 23:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Toen ik op het filiaalnummer googlede van waar ik werk kwam ik bij een winkel in Maarssen uit, dus ik ging er vanuit dat het deze keer ook niet ging
"Mutatie nieuws: Angelica Bolwerk (asm verkoop) gaat ons filiaal verlaten, ze gaat naar Kanaaleiland. We wensen haar succes."quote:Op maandag 16 december 2013 23:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik Google'de en kwam uit op de Twitter pagina van ze.
Is dat onderlinge zending?quote:Op maandag 16 december 2013 23:51 schreef Janneke141 het volgende:
Reden 9 lijkt me meer op zijn plaats.
De colli aantallen voor morgen lijken me mee te vallen.quote:Op maandag 16 december 2013 23:34 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Klopt, we waren er na 10 minuten ook achtergekomen dat bepaalde mensen alleen doorklikten met pennetje.
Hebben jullie nu na de integrale telling ook zoveel weekrestanten staan? Is bij ons heel chaotisch gegaan, volgende keer veel dingen anders doen.
De t-standaard van John West klopte ook niet. 2 blikken voor 1.24. Een vent heeft gelijk zijn winkelmandje volgeladen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:27 schreef Ferry_76 het volgende:
De promo van de zalm aktie klopt ook weer lekker zeg....
Voor de telling hebben wij (de tl's) en asm de weekrestanten door handen gehad en afgebalkt, was dus goed gedaan en hielden weinig over.Toen is de actie leeggehaald en ook afgebalkt > op weekrestant gezet. Alle oude actie is ook uitgepakt en op weekrestant gezet. Verklaart bij ons dus de hoge weekrestant nu ghehequote:Op dinsdag 17 december 2013 00:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
De colli aantallen voor morgen lijken me mee te vallen.
Wij hadden het deze keer echt onder controle doordat mijn SM en ik zelf helemaal los stonden
Nope, 0.29. Ik zei een week of 2 geleden nog standaard 'dat wordt dan 60 cent' vantevoren bij 2 blikjes om erachter te komen dat het 70 cent was gewordenquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:08 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hij was toch al 0.32 ofzo? Enkel bij de volledige tray was het 0.29 per blikje omgerekend.
Ik weet bijna zeker dat 0.29 nog een oudere prijs was, hij was al eens verhoogd meer dan een jaar geleden ofzoquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:30 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nope, 0.29. Ik zei een week of 2 geleden nog standaard 'dat wordt dan 60 cent' vantevoren bij 2 blikjes om erachter te komen dat het 70 cent was geworden.
Ik weet zeker van niet! Ik werk hier pas 7 maanden en hij was tot sinds kort 29 cent! (Kan dat met franchise te maken hebben?)quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:31 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat 0.29 nog een oudere prijs was, hij was al eens verhoogd een jaar geleden ofzo
Bij ons was ie tot gisteren ook gewoon nog 0.29 cent (ook franchise).quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:33 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik weet zeker van niet! Ik werk hier pas 7 maanden en hij was tot sinds kort 29 cent! (Kan dat met franchise te maken hebben?)
Hoe doe je dat dan? Vijf jaar vooruit is toch het maximale in het codeboek?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:39 schreef mujentas het volgende:
[ afbeelding ]
Die is lang houdbaar zeg
Uit ervaring weet ik dat er aan komen véél makkelijker is dan er weer af komen.....quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:09 schreef SLP_ het volgende:
Ik word echt gestoord van die muizen bij ons
Hun M&M display is wel aardig leeg.quote:
Kunnen de "achtergronddansers" alleen promotiemateriaal, kazen en andere producten van links naar rechts bewegen?quote:
Ja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Is dit een nieuwe trend of zo..?
Als ze dat ooit bij ons gaan doen, meld ik me spontaan ziek...quote:
Ik denk dat het een bug is. Er staat nog een product op 2098 en nog 2 producten op 3009.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Vijf jaar vooruit is toch het maximale in het codeboek?
Benieuwd wat de terminal dan aangeeft als je deze artikelen extra erbij scant in het codeboek.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:39 schreef mujentas het volgende:
Ik denk dat het een bug is. Er staat nog een product op 2098 en nog 2 producten op 3009.
Het betreffende jaartal wordt gewoon weergeven.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Benieuwd wat de terminal dan aangeeft als je deze artikelen extra erbij scant in het codeboek.
Over codeboeken er terminals gesproken: Lekker vijf uur beginnen, klapt om kwart over vijf weer het hele systeem eruit...Bijna een half uur alleen maar op zicht kunnen zoeken en niks kunnen afprijzen, omdat je bij zelfscan nu eenmaal een code moet kunnen printen...
Winstuitkering, cadeaubon, kerstlunch.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:12 schreef Iwanius het volgende:
Yo.AH lui. Is er voor jullie behalve elke dag zwoegen tijdens de feestdagen nog iets speciaals waaruit blijkt dat AH jullie als personeel waardeert d.m.v. een personeelsuitje of een extraatje bij je loon? Of is zo een AH pakket die je zelf al hebt opgeslagen in het magazijn..
Bij ons ook. Maar na overleg gaat het toch nog door.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:20 schreef marsipilamie het volgende:
Bij ons alleen winstuitkering en de cadeaubon. kerstlunch is in opspraak omdat het niet past binnen het project "doen en laten"
Broodafdeling helemaal leeg, actiekoppen niet gespiegeld, schappen niet gespiegeld, lege kerst displays. Zo maak je toch geen lipdubquote:
quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:05 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Broodafdeling helemaal leeg, actiekoppen niet gespiegeld, schappen niet gespiegeld, lege kerst displays. Zo maak je toch geen lipdub
Helemaal mee eens! Leukste tijd van het jaar om te werken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:49 schreef einschtein het volgende:
Wat een dag. Heerlijk druk, dat vind ik dan wel weer tof aan kerst. Het aantal klanten, vragen, drukte, en dan bij iedere klant dan weer je best te doen om er achter te komen wat ze moeten hebben en het eventueel bestellen. I like it.
Bij ons is de voorraad nog prima, niet veel lege vakken, voorraad van acties is nog goed ook.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:15 schreef SausDip het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Leukste tijd van het jaar om te werken.
Winkelbeeld valt wel erg tegen, hoe is dat bij jullie? Displays en versacties zijn erg leeg, actiekoppen HB kunnen er mee door. Regulier vers ook veel te leeg, echt zonde! Colli aantallen zijn lager dan we dachten, omzet is hoger dan gepland, daar ligt ergens het probleem. In overleg met SM klantenaantallen laten verhogen; morgen lopen de colliaantallen al op
Ja hoor. Voor alle wat er in de AH verkrijgbaar is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef OudeBok het volgende:
Mochten jullie nu wel of niet die kerstcheques gebruiken voor cadeaubonnen ;o?
Ja dat mag. Je mag er alles mee kopen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb inmiddels een pakketje in de bol.com kast liggen gekocht met de kerstbonquote:Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef OudeBok het volgende:
Krijgen jullie het originele kerstgeschenk van AH of kortingsbonnen namens de franchise? Franchise kan namelijk kiezen aan welk kerstgeschenk ze deelnemenquote:Op dinsdag 17 december 2013 18:27 schreef OudeBok het volgende:
Wij niet.. Kan een franchise hier z'n eigen regels voor verzinnen?
Dan ga je naar een andere AH en koop je hem daarquote:Op dinsdag 17 december 2013 18:27 schreef OudeBok het volgende:
Dat weet ik niet. Mijn 'oh-zo-geweldige' ASM claimde gisteren dat er na 17:00 nog SM of ASM aanwezig zou zijn (cheques moeten bij hen opgehaald worden). Ze noemen het een kerstcadeaucheque, en ze moeten ingevuld worden of zo.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:37 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Krijgen jullie het originele kerstgeschenk van AH of kortingsbonnen namens de franchise? Franchise kan namelijk kiezen aan welk kerstgeschenk ze deelnemen
Zijn het "normale" cadeaubonnen zoals deze?
[ afbeelding ]
Moet in eigen winkel besteed worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:38 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dan ga je naar een andere AH en koop je hem daar [ afbeelding ]
Als het een cadeaubon blijkt te zijn zoals op de afbeelding van Schuimpjes is het een geldig betaalmiddel in alle Albert Heijn winkels.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:41 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Mijn 'oh-zo-geweldige' ASM claimde gisteren dat er na 17:00 nog SM of ASM aanwezig zou zijn (cheques moeten bij hen opgehaald worden). Ze noemen het een kerstcadeaucheque, en ze moeten ingevuld worden of zo.
[..]
Moet in eigen winkel besteed worden.
http://www.ah.nl/cadeaukaartenquote:Bent u opzoek naar een veelzijdig cadeau? Maak dan iemand blij met de AH Cadeaubon. De bon is een geldig betaalmiddel in alle AH-winkels en verkrijgbaar bij de servicebalie. De AH Cadeaubon heeft een waarde van 10 euro. Dit bedrag dient in één keer te worden besteed; bij gedeeltelijke besteding kan geen geld worden teruggegeven.
Als je van de cadeaubon een andere cadeaubon koopt dan besteed je hem toch gewoon in je eigen winkel?quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:41 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Mijn 'oh-zo-geweldige' ASM claimde gisteren dat er na 17:00 nog SM of ASM aanwezig zou zijn (cheques moeten bij hen opgehaald worden). Ze noemen het een kerstcadeaucheque, en ze moeten ingevuld worden of zo.
[..]
Moet in eigen winkel besteed worden.
Zo kan ik het ook -_-. Een bedrag uitschrijven voor cheques om het geld alsnog lekker binnen het bedrijf te houden, door elke mogelijkheid tot uitgave bij een andere tent de das om te doen..
Zoals ik OudeBok begrijp heeft de franchiser dat gedaan "Ze noemen het een kerstcadeaucheque, en ze moeten ingevuld worden of zo.". Het maakt alleen mijn inziens geen zak uit of OudeBok hier nu cadeaukaarten, blikjes AH Basic energy of frikandelbroodjes van koopt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:22 schreef einschtein het volgende:
Dat maakt helemaal niets uit. Als jij een cadeaubon krijgt zoals die op bovenstaande afbeelding, dan is die in ALLE winkels te besteden en op ALLE producten.
Dan kan een franchiser hoog of laag springen, maar dan had ie zijn eigen cadeaubonnen maar moeten ontwikkelen. En als je een fittie met je (A)SM wilt: besteed je hem toch in een andere winkel?
Ja, ik ben benieuwd wat er bedoeld wordt met 'ingevuld'. Wordt er echt ingevuld bedoeld, óf afgevinkt? Als in, wie hem al heeft ontvangen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Zoals ik OudeBok begrijp heeft de franchiser dat gedaan "Ze noemen het een kerstcadeaucheque, en ze moeten ingevuld worden of zo.". Het maakt alleen mijn inziens geen zak uit of OudeBok hier nu cadeaukaarten, blikjes AH Basic energy of frikandelbroodjes van koopt.
Hier komen ze ook wanneer ze zelf zin hebben, heb ik wel eens het idee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:16 schreef OudeBok het volgende:
Ik ook. Doordat niemand goed op de hoogte was van de planning van het kader, kan ik pas na 6 januari echt weten hoe en wat.. Ga morgenochtend op vakantie.
Vooral het gaan ljikt een probleem te zijnquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:23 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hier komen ze ook wanneer ze zelf zin hebben, heb ik wel eens het idee.
Bij ons zijn ze nog niet uitgedeeld, maar las op kantoor al een briefje dat we de bon niet aan andere cadeaubonnen mochten bestenquote:Op dinsdag 17 december 2013 18:27 schreef OudeBok het volgende:
Welke franchiser zit je? (Doe maar in DM, als je wil :p ).quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:55 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze nog niet uitgedeeld, maar las op kantoor al een briefje dat we de bon niet aan andere cadeaubonnen mochten besten(franchise)
Wat is voor de franchise het verschil tussen uitgeven aan cadeabonnen of uitgeven aan producten?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:55 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze nog niet uitgedeeld, maar las op kantoor al een briefje dat we de bon niet aan andere cadeaubonnen mochten besten(franchise)
Ik denk omdat een cadeaubon geen margeproduct is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:08 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Wat is voor de franchise het verschil tussen uitgeven aan cadeabonnen of uitgeven aan producten?
De bon die je krijgt geef je dan toch gewoon uit in de winkel?
Gedaanquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:23 schreef ikbenschipper het volgende:
Advies: of the record, maar ik zou even die producten bijbestellen.
Dat melde ik mevrouw dus ook, Ik heb dat voor vanmorgen maar gedaan. Maar dan doe ik dat voor woensdag dus ook. Bedankt voor "Kerst lukt"....quote:
Wel eerst tijdelijk gedaan??quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:28 schreef mujentas het volgende:
Ik heb vrijdag een hoop b-correcties gemaakt van feestartikelen zodat die gewoon automatisch binnenkomen. Heeft het systeem ze er van het weekend weer uitgeknikkert. Beetje jammer wel
Jaquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:28 schreef UncleSam het volgende:
Dat zijn die pistache en limoncello dingen van de proeverij toch?
Nope, maar dat is ook niet nodig. Want na een T-correctie moet je hem alsnog saneren en heb je hetzelfde effect. Heb een SSC'tje getikt, maar zo'n vent keek mee in de handterminal, en die kwam niet overeen met de artikelinfo die in DASA stond en ik weet het ook allemaal niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wel eerst tijdelijk gedaan??
Ja maar als je hem direct toevoegt dan haalt het systeem hem er weer uit. Eerst tijdelijk toevoegen, dan saneren en dan permanent toevoegen. Eventueel facing uit het verleden ook aanpassen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:31 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nope, maar dat is ook niet nodig. Want na een T-correctie moet je hem alsnog saneren en heb je hetzelfde effect. Heb een SSC'tje getikt, maar zo'n vent keek mee in de handterminal, en die kwam niet overeen met de artikelinfo die in DASA stond en ik weet het ook allemaal niet.
Ik kan ze nu in ieder geval niet meer toevoegen, tijdelijk toevoegen of saneren.
Nog nooit eerder last van gehad, maar ze doen nu helemaal niets meer. Ik heb het maar opgegeven.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja maar als je hem direct toevoegt dan haalt het systeem hem er weer uit. Eerst tijdelijk toevoegen, dan saneren en dan permanent toevoegen. Eventueel facing uit het verleden ook aanpassen.
Dit inderdaad. Staat volgens mij ook in een van de "kennisitems" op het SSC.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja maar als je hem direct toevoegt dan haalt het systeem hem er weer uit. Eerst tijdelijk toevoegen, dan saneren en dan permanent toevoegen. Eventueel facing uit het verleden ook aanpassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Order! Ordeeeeeeeeer!
Hier had ik het dus een paar topics geleden over. Check het SSC hier maar eens over.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:35 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nog nooit eerder last van gehad, maar ze doen nu helemaal niets meer. Ik heb het maar opgegeven.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Staat volgens mij ook in een van de "kennisitems" op het SSC.
Niet de zoekfunctie van het SSC gebruikt Mujentas? Ga je schamen, het SSC weer extra aan het werk zetten tijdens deze drukke tijdenOverigens, nadat ik een artikel toevoeg dan check ik altijd de einddatum. Als de datum hetzelfde is als de datum van vandaag dan is er iets niet goed gegaan. Als er geen datum instaat (zoals vrijdag het geval was) dan zouden er geen problemen moeten zijn, tenzij je geen facing invoert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan word het in de nachtcorrect er weer uit gehaald. Is een bug met lage prioriteit (lees geen budget voor)quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:37 schreef mujentas het volgende:
[..]
Overigens, nadat ik een artikel toevoeg dan check ik altijd de einddatum. Als de datum hetzelfde is als de datum van vandaag dan is er iets niet goed gegaan. Als er geen datum instaat (zoals vrijdag het geval was) dan zouden er geen problemen moeten zijn, tenzij je geen facing invoert.
In ieder geval, die vent kon me ook niet verder helpen. En ik kan ze nu helemaal niet meer aanpassen, ik krijg gewoon een foutmelding of geen melding en er gebeurt niets. Ik weet natuurlijk wel hoe ik een artikel toe moet voegen. Dit heb ik nog nooit eerder gehad, het zal wel met de kerst te maken hebben ofzo.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan word het in de nachtcorrect er weer uit gehaald. Is een bug met lage prioriteit (lees geen budget voor)
Ohw dat geloof ik graag tenzij het onwerkbare bugs zijn maar zolang ze te omzeilen zijn zal er niks gebeuren. Ik vermoed op de achtergrond werk aan een nieuw systeem....quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
En die bug wordt nooit meer gefixt heb ik van hem begrepen. (en de andere bugs ook niet)
Ja, we gaan op termijn over op hetzelfde systeem waar Etos enige tijd geleden op is overgegaan. Ze willen in ieder geval niet meer investeren in het huidige systeem.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:49 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ohw dat geloof ik graag tenzij het onwerkbare bugs zijn maar zolang ze te omzeilen zijn zal er niks gebeuren. Ik vermoed op de achtergrond werk aan een nieuw systeem....
Moet je daar dan zomaar mee akkoord gaan?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Fijn zo'n nieuwe TL. Voor de derde keer in twee weken buiten m'n beschikbaarheden ingepland waardoor waarschijnlijk m'n hele weekend in de soep gaat lopen.
Dat hij niet kan roosteren is jouw probleem?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Fijn zo'n nieuwe TL. Voor de derde keer in twee weken buiten m'n beschikbaarheden ingepland waardoor waarschijnlijk m'n hele weekend in de soep gaat lopen.
Als je het maar accepteert leert hij het natuurlijk nooitquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij roepen ze dat al een paar jaar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:03 schreef marsipilamie het volgende:
hahah inderdaad,
Maar de AH cadeaukaart is in ontwikkeling!!!
Als jij je beschikbaarheden hebt ingevuld, aan hebt gegeven en ook werkelijk zijn doorgevoerd(hier gaat het vaak fout, niet jouw schuld): dan is het niet jouw schuld.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Ja, gewoon even subtiel vertellen dat hij zijn zaakjes op orde moet krijgen. Als het bij jou fout gaat, dan zal het bij meer mensen fout gaan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Het is de verantwoordelijkheid van de TL dat hij jou goed inplant. Ik vind echter wel dat je laat ziet dat je verkeerd bent ingepland, als het over aankomend weekend gaat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Soms zie je dingen wel eens over het hoofd. Ik vind dat hij hier volledig vrijuit gaat als de TL het goed inplannen al stelselmatig verzaakt. Dan mag je zelf ook echt wel eens een foutje maken; het is en blijft fout van de TL.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:20 schreef SausDip het volgende:
[..]
Het is de verantwoordelijkheid van de TL dat hij jou goed inplant. Ik vind echter wel dat je laat ziet dat je verkeerd bent ingepland, als het over aankomend weekend gaat.
Ben ik helemaal met je eens hoor. Is en blijft verantwoordelijkheid TL.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:22 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Soms zie je dingen wel eens over het hoofd. Ik vind dat hij hier volledig vrijuit gaat als de TL het goed inplannen al stelselmatig verzaakt. Dan mag je zelf ook echt wel eens een foutje maken; het is en blijft fout van de TL.
Heb soms een beetje het idee dat iedereen het altijd voor TL/kader opneemt, terwijl zij vaak de meest grove fouten etc. maken.
Dit.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:42 schreef ikbenschipper het volgende:
Net als het ieders verantwoordelijkheid is om op de planning te kijken en een fout bij zijn of haar TL aan te geven.
Omdat? Als je vaste tijden hebt afgesproken dan moet men zich daar gewoon aan houden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit.
'ja maar ik heb vaste tijden', dan zakt de moed mij al in de schoenen.
Volledig vrijuit op het onderwerp van inplannen: ja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:22 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Soms zie je dingen wel eens over het hoofd. Ik vind dat hij hier volledig vrijuit gaat als de TL het goed inplannen al stelselmatig verzaakt. Dan mag je zelf ook echt wel eens een foutje maken; het is en blijft fout van de TL.
Heb soms een beetje het idee dat iedereen het altijd voor TL/kader opneemt, terwijl zij vaak de meest grove fouten etc. maken.
En gelukkig heb ik at met bijna niemand op verkoopquote:Op dinsdag 17 december 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Omdat? Als je vaste tijden hebt afgesproken dan moet men zich daar gewoon aan houden.
Ga toch weg met 'vaste tijden', die heb je niet tenzij je daar duidelijke afspraken over hebt gemaakt. Er is een rooster voor een reden en die dient iedereen te bekijken. Om dus dit soort geintjes tijdig op te lossen, of het nu wel of niet jouw schuld is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Omdat? Als je vaste tijden hebt afgesproken dan moet men zich daar gewoon aan houden.
Helaas mag een medewerker dat wel maar ik als leidinggevende mag in hun ogen geen fout maken..... Tja.. Ook ik ben helaas en mens. Omdat ze dus het rooster niet checken? Ja sorry dat vind ik dus ook fout.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:56 schreef OudeBok het volgende:
Het kan prima een keer gebeuren dat je iets over het hoofd ziet op het rooster, of niet soms?
De discussie ging imo niet meer over Gezicht, maar meer over het algemeen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:56 schreef OudeBok het volgende:
Het kan prima een keer gebeuren dat je iets over het hoofd ziet op het rooster, of niet soms?
Het mag niet gebeuren dat een TL stelselmatig (kernwoord van de zin!) fout roosters maakt, als we even aannemen dat Gezicht zijn beschikbaarheid goed en conform de daarvoor geldende regels ingediend heeft.
Een keertje geeft niet, stelselmatig is ernstig.
Leidinggevende mag ook een fout maken, maar de marge is wel strakker dan voor 'gewone' medewerkers (vind dat altijd zo'n nare term, ik weet niet waarom). Nogmaals is kwantiteit van belang. Een keertje is echt niet erg, niet van TL, SM, ASM, vakkenvuller, caissière en weetikveel wat nog meer. Maar als je twee weken achter elkaar dezelfde fout maakt, tsja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:58 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas mag een medewerker dat wel maar ik als leidinggevende mag in hun ogen geen fout maken..... Tja.. Ook ik ben helaas en mens. Omdat ze dus het rooster niet checken? Ja sorry dat vind ik dus ook fout.
Vind ik ook hoorquote:Op dinsdag 17 december 2013 23:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
En gelukkig heb ik at met bijna niemand op verkoop
Dan nog vind ik dat je op het rooster hoort te kijken. Of komen die ook gewoon op tweede kerstdag om te werken? Ohw wacht dat hadden ze wel gezien op het rooster.....
Beveiligers? Wat zijn datquote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
Overigens, meh. Even heel anders. Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van een enorm correct, stoffig kaliber.
Als je elkaar scherp houd is er niks aan de hand. Waarom de marge opeens strakker zou zijn..... Daarom ben ik dus ook zo blij dat mijn medewerkers verkoop op de planning kijken en een foutje dus snel opmerken en melden.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
maar de marge is wel strakker dan voor 'gewone' medewerkers
Die hebben we niet.quote:Overigens, meh. Even heel anders. Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van ee
Hadden we maar beveiligers, dan werd er minder drogmetica gejatquote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Leidinggevende mag ook een fout maken, maar de marge is wel strakker dan voor 'gewone' medewerkers (vind dat altijd zo'n nare term, ik weet niet waarom). Nogmaals is kwantiteit van belang. Een keertje is echt niet erg, niet van TL, SM, ASM, vakkenvuller, caissière en weetikveel wat nog meer. Maar als je twee weken achter elkaar dezelfde fout maakt, tsja.
Overigens, meh. Even heel anders. Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van een enorm correct, stoffig kaliber.
Gewoon, mensen van de security die in de winkel rondlopen. Of zijn wij een winkel in een ghetto-ass buurt die dat speciaal nodig heeft, samen met een paar andere filialen in de omgeving?quote:
Over het algemeen wel. Een paar jaar terug hadden wij een Irakees lopen die semi-prof sumo-worstelaar was; 170 kilo en net zo breed als hoog. Niemand die er ook maar aan dacht er een verkeerd woord tegen te zeggen, maar echt een heel aardige kerel.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van een enorm correct, stoffig kaliber.
Dat laatste waarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Gewoon, mensen van de security die in de winkel rondlopen. Of zijn wij een winkel in een ghetto-ass buurt die dat speciaal nodig heeft, samen met een paar andere filialen in de omgeving?
Ik werk op verkoopafhandeling en daar gaat ook geregeld wat fout. Onze TL wil nog wel eens wat vergeten en bijna iedereen kijkt goed op het rooster, maar verwacht dat het zichzelf wel rechttrekt. Gevolg: no-shows, laatkomers etc. Bloedirritant (ik erger me bij vlagen groen en geel aan het werktempo en de mentaliteit van mijn collega's achter de kassa. M'n beste 'maatjes' zijn allemaal hoger in functiequote:Op woensdag 18 december 2013 00:10 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je elkaar scherp houd is er niks aan de hand. Waarom de marge opeens strakker zou zijn..... Daarom ben ik dus ook zo blij dat mijn medewerkers verkoop op de planning kijken en een foutje dus snel opmerken en melden.
Op verkoopklaar is die mentaliteit er niet en gaat er dus nog wel eens wat fout.
[..]
Die hebben we niet.
Mondelinge mededelingen zijn bij mij niet gedaan. Je kan het opschrijven op me bureau leggen, opschrijven in het vrijvraag bakje of me mailen. Maar mondelinge mededelingen krijg je altijd die reactie op. Om mezelf dus in te dekken.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:13 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik werk op verkoopafhandeling en daar gaat ook geregeld wat fout. Onze TL wil nog wel eens wat vergeten en bijna iedereen kijkt goed op het rooster, maar verwacht dat het zichzelf wel rechttrekt. Gevolg: no-shows, laatkomers etc. Bloedirritant (ik erger me bij vlagen groen en geel aan het werktempo en de mentaliteit van mijn collega's achter de kassa. M'n beste 'maatjes' zijn allemaal hoger in functie). Ik heb trouwens een beetje het idee dat het hier lijkt alsof ik ook zo'n luie eikel van een gemiddelde supermarktmedewerker ben. Ik wil graag even benadrukken dat dat niet zo is, hoewel mijn opvattingen anders zouden doen vermoeden :p.
De grap is dus, dat het bij ons met mailtjes en briefjes geregeld de mist in gaat. Mondelinge mededelingen zijn bij ons uit-den-boze, tenzij je het even mededeelt, en daarna alsnog op een briefje schrijft.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:18 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Mondelinge mededelingen zijn bij mij niet gedaan. Je kan het opschrijven op me bureau leggen, opschrijven in het vrijvraag bakje of me mailen. Maar mondelinge mededelingen krijg je altijd die reactie op. Om mezelf dus in te dekken.
Bij VKA zijn ze over het algemeen ook wel van op de planning kijken dus daar gaat het 98% van de gevallen ook goed
quote:Op woensdag 18 december 2013 00:27 schreef mujentas het volgende:
Security, van die zwakstromers met een V op het jasje die nog minder zien dan de medewerkers
In de AH waar ik boodschappen doe staat in de late avond de beveiliger enkel mandjes aan te geven.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
Een blikje energy halen 'boodschappen doen' noemenquote:Op woensdag 18 december 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
In de AH waar ik boodschappen doe staat in de late avond de beveiliger enkel mandjes aan te geven.
Dat is wel goed though. Ik spreek sinds kort ook mensen aan die zonder mandje winkelen.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
In de AH waar ik boodschappen doe staat in de late avond de beveiliger enkel mandjes aan te geven.
quote:Op woensdag 18 december 2013 00:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Een blikje energy halen 'boodschappen doen' noemen![]()
Dat wel, maar om daar dan een beveiliger neer te zetten. Ik denk dat het effectiever is als je hem gewoon laat rondlopen en dan evt. Mensen aanspreken.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is wel goed though. Ik spreek sinds kort ook mensen aan die zonder mandje winkelen.
Die regel vind ik altijd zo raar uitvoerbaar bij filialen met zelfscan...quote:Op woensdag 18 december 2013 00:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is wel goed though. Ik spreek sinds kort ook mensen aan die zonder mandje winkelen.
Breek me de bek niet open over zelfscan. Ben al die tijd nog in dubio of het diefstalpercentage er door afneemt of het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 18 december 2013 01:14 schreef Saninl het volgende:
[..]
Die regel vind ik altijd zo raar uitvoerbaar bij filialen met zelfscan...
Aan de ene kant moet ik een mandje gebruiken omdat ik anders de helft in mijn zakken stop en kan vergeten af te rekenen oid,
maar aan de andere kant kan ik ook met zelfscan alles gelijk in mn rugzak proppen en via de zelfscan afrekenen..
Stiekem loopt er een onderkoffermannetje in de winkel.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:51 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat wel, maar om daar dan een beveiliger neer te zetten. Ik denk dat het effectiever is als je hem gewoon laat rondlopen en dan evt. Mensen aanspreken.
Staat dat niet in de huisregels?quote:Op woensdag 18 december 2013 02:43 schreef d4v1d het volgende:
Moest het rooster nou 1 of 2 weken van te voren op het prikbord hangen?
De CAO zegt 1 week, maar ik dacht ooit hier 2 weken te hebben gehoord(vraag me af waaroop dat gebaseerd is dan)..
Jawel toch als het in de voordeel van de medewerker is? Straks even zoeken naar de huisregels.quote:Op woensdag 18 december 2013 08:42 schreef SausDip het volgende:
f. Roosters en arbeidstijden worden tijdig bekend gemaakt. Dit betekent dat:
– het volledige rooster minimaal één volle week voor aanvang bekend wordt gemaakt
behoudens onvoorziene omstandigheden. Indien voor de werknemer het rooster niet één
week van tevoren bekend is gemaakt, kan de werknemer slechts worden verplicht om te
werken op zijn structurele arbeidstijd;
– roostervrije uren, alsmede een vaste vrije dag uiterlijk twee weken tevoren bekend wordt
gemaakt.
Om aan voorwaarde 2 te voldoen, het tijdig meedelen van vrije dagen, moet je eigenlijk je hele rooster afhebben? Denk dus vooral dat het praktisch is om het rooster 2 weken van te voren klaar te hebben, maar verplicht is het niet.
Eventuele huisregels gaan niet boven CAO denk ik.
Ik ga maar uit van één week dusquote:. Het tijdstip waarop je werktijd
begint en ophoudt, kan van dag tot dag verschillen. Bij het opstellen van roosters wordt
rekening gehouden met de (structurele) afspraken die met je zijn gemaakt over je
arbeidstijden. Wijziging van deze afspraken zullen altijd in overleg plaatsvinden. Een
verzoek tot wijziging wordt gehonoreerd indien dit redelijkerwijs mogelijk is. Dit werkrooster
moet minimaal een week van te voren bekend worden gemaakt.
Daarin sta je niet alleen denk ik. Ik werk nu 6,5 jaar bij AH en inderdaad is de sfeer ten opzichte van toen veranderd. Negatief welteverstaan.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ben ik de enige die AH er qua sfeer/omstandigheden hard op achteruit vind gaan?
Ik werk nu al 8 jaar als groenteman bij een dorpsfiliaal, maar het begon al een paar jaar terug met het verbieden van het drinken van een biertje na het werk in het weekend. Ergens snap ik het wel : Er is veel jong personeel, en de leeftijdsgrens voor alcohol ligt tegenwoordig op 18 jaar. AH heeft veel winkels, grote kans dat het ergens een keer fout gaat dus dan maar alles verbieden..
Maar naar mijn ervaring is het personeel wel echt veranderd sinds die tijd. De gasten waarmee ik werkte toen ik begon bij AH waren best wel betrokken bij het werk. Een deed een technische studie, en kwam in zijn vrije tijd zelfs nog wel eens langs om wat dingen te lassen of om even wat rekken op te hangen weet ik het... Dat zie ik bij de ''nieuwe generatie'' totaal niet. Leven op een eiland, vullen hun vracht en gaan naar huis en nemen vooral niet op als AH belt... Ze hebben gewoon niets meer met de winkel, ze zien het zoals ze naar de dokter gaan zien ; Het moet nu eenmaal. Totaal geen enkele bezieling te vinden..
Daarnaast zijn de regels enorm aangescherpt. Er mag geen pizza'tje meer gegeten worden, er mag geen croissantje meer gehaald worden in de pauze, er wordt niet meer alleen gevraagd naar je bon, maar op elk artikel moet nu ook een betaald sticker zitten, er staat nooit ook maar een klein schaaltje met droge koffiekoekjes op tafel, er ligt geen krantje meer om te lezen want dat mag niet meer, en we krijgen om het half jaar weer een nieuwe ASM die het weer ''helemaal anders'' wilman man...
Ik herken het wel dat collega's werkelijk geen fuck geven, bv. als er nog 5 pakken in het vak passen en ze hebben een collo met 6pakken zetten ze hem gewoon restant, vind ik niet helemaal netjes. en nog meer van die dingen.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Maar naar mijn ervaring is het personeel wel echt veranderd sinds die tijd. De gasten waarmee ik werkte toen ik begon bij AH waren best wel betrokken bij het werk. Een deed een technische studie, en kwam in zijn vrije tijd zelfs nog wel eens langs om wat dingen te lassen of om even wat rekken op te hangen weet ik het... Dat zie ik bij de ''nieuwe generatie'' totaal niet. Leven op een eiland, vullen hun vracht en gaan naar huis en nemen vooral niet op als AH belt... Ze hebben gewoon niets meer met de winkel, ze zien het zoals ze naar de dokter gaan zien ; Het moet nu eenmaal. Totaal geen enkele bezieling te vinden..
Tja ik vind juist dat hele formele denken wat er de laatste tijd wordt ingestampt een beetje extreem..quote:Op woensdag 18 december 2013 09:11 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Daarin sta je niet alleen denk ik. Ik werk nu 6,5 jaar bij AH en inderdaad is de sfeer ten opzichte van toen veranderd. Negatief welteverstaan.
Wij mochten vroegâh (toen alles beter was) ook een biertje drinken na werktijd. Dit is afgeschaft nadat, althans dat zijn de verhalen, een 15 jarige medewerker zich een coma had gezopen na werktijd. Ik begrijp het wel, Albert Heijn is verantwoordelijk voor haar personeel/
Dat er geen pizza meer mag worden gegeten is mij onbekend. De andere voorbeelden die je noemt zijn allemaal in het kader van het project 'Doen & Laten' met als doel om iedereen weer even scherp te krijgen op de regels. Officieel mocht je niet in je koffiepauze boodschappen doen, maar in veel filialen (?) was deze regel een beetje versloft. Nu heeft AH gezegd dat iedereen zich er weer aan moet houden, hoe vervelend dat ook is. De overige verstrekkingen aan personeel zoals lunch, fruit en koekjes zijn aan banden gelegd omdat dit een verstrekking is van loon in natura wat de Belastingdienst niet heel erg leuk vindt.
Voor wat betreft de nieuwe generatie, ook dat ben ik, helaas, volledig met je eens
Ja dat stapelt natuurlijk ook aardig op. Maar wat mij vooral opvalt is dat ''vroegah'' er gewoon mensen vrijwillig naar AH kwamen voor een vergadering over de personeelsvereniging ofzo... Dat is er nu absoluut niet meer bij.. Eens per jaar wordt er een nieuwjaarsborrel gegeven, maar bijna niemand komt opdagen... En dat snap ik eerlijk gezegd wel als je niets meer mag, de oude mensen worden eruit gewerkt, en je moet je aan allerlei normen houden de hele tijd.... En dan wel een keer in het jaar een nieuwjaarsborrel, je gaat je bijna bezwaard voelen als je dan ook daadwerkelijk een stukje kaas van het kaasplankje paktquote:Op woensdag 18 december 2013 09:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik herken het wel dat collega's werkelijk geen fuck geven, bv. als er nog 5 pakken in het vak passen en ze hebben een collo met 6pakken zetten ze hem gewoon restant, vind ik niet helemaal netjes. en nog meer van die dingen.
Vooral dit vind ik bezwaarlijk. Albert Heijn probeert zich naar klanten zo royaal op te stellen. Op een gemiddelde zaterdag worden hier muffins/donuts/aardbeien/pepernoten/kerstkransjes, hell : onlangs zelfs biefstuk uitgedeeld alsof het niets kost..quote:Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Mister_Bojangles het volgende:.
Daarnaast zijn de regels enorm aangescherpt. Er mag geen pizza'tje meer gegeten worden, er mag geen croissantje meer gehaald worden in de pauze, er wordt niet meer alleen gevraagd naar je bon, maar op elk artikel moet nu ook een betaald sticker zitten, er staat nooit ook maar een klein schaaltje met droge koffiekoekjes op tafel, er ligt geen krantje meer om te lezen want dat mag niet meer, en we krijgen om het half jaar weer een nieuwe ASM die het weer ''helemaal anders'' wilman man...
Tuurlijk niet. Ik ga vanmiddag even bellen, maar ik vind het altijd zo moeilijk om te zeggen los het zelf maar op.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:00 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Moet je daar dan zomaar mee akkoord gaan?
Ik wil best extra werken maar dan moet het sowieso betaald, ik ga niet gratis werken.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:24 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Ja dat stapelt natuurlijk ook aardig op. Maar wat mij vooral opvalt is dat ''vroegah'' er gewoon mensen vrijwillig naar AH kwamen voor een vergadering over de personeelsvereniging ofzo... Dat is er nu absoluut niet meer bij.. Eens per jaar wordt er een nieuwjaarsborrel gegeven, maar bijna niemand komt opdagen... En dat snap ik eerlijk gezegd wel als je niets meer mag, de oude mensen worden eruit gewerkt, en je moet je aan allerlei normen houden de hele tijd.... En dan wel een keer in het jaar een nieuwjaarsborrel, je gaat je bijna bezwaard voelen als je dan ook daadwerkelijk een stukje kaas van het kaasplankje pakt
Met de fulltimers wel, maar als partimers het verneuken kan je moeilijk gaan zeggen "Jij mag wel, maar jij niet" Het is iedereen of niemand vind ik.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:24 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Op mij komt het al met al zo over dat AH haar personeel simpel weg niet vertrouwt. En met zo'n groot personeelsbestand zijn er natuurlijk altijd mensen die wel eens iets achterover drukken, maar wat ik alleen maar merk met al die aangescherpte regeltjes is dat mensen zich niet eens meer bij AH betrokken willen voelen. Ook de fulltimers die er al meer dan 10/20 jaar werken, mogen opeens geen broodje meer halen, terwijl het altijd goed is gegaan.
Ja en anders roept iedereen meteen "Discriminatie EINZ!!11!!1!1!!111!!"quote:Op woensdag 18 december 2013 10:42 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Met de fulltimers wel, maar als partimers het verneuken kan je moeilijk gaan zeggen "Jij mag wel, maar jij niet" Het is iedereen of niemand vind ik.
Het is tegenwoordig gebruikelijk om bij elke klein dingetje gelijk je racismekaart te trekkenquote:Op woensdag 18 december 2013 10:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja en anders roept iedereen meteen "Discriminatie EINZ!!11!!1!1!!111!!"
Goede post!quote:Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ik werk nu al 8 jaar als groenteman bij een dorpsfiliaal, maar het begon al een paar jaar terug met het verbieden van het drinken van een biertje na het werk in het weekend. Ergens snap ik het wel : Er is veel jong personeel, en de leeftijdsgrens voor alcohol ligt tegenwoordig op 18 jaar. AH heeft veel winkels, grote kans dat het ergens een keer fout gaat dus dan maar alles verbieden..
Dat was ook de strekking van mijn bericht.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:01 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig gebruikelijk om bij elke klein dingetje gelijk je racismekaart te trekken
quote:Op woensdag 18 december 2013 11:44 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat was ook de strekking van mijn bericht.
quote:TestNews AHTLVK
This is detail description of TestNews AHTLVK .This is detail description of TestNews AHTLVK .This is detail description of TestNews AHTLVK .This is detail description of TestNews AHTLVK .
Ik zag het jaquote:Op woensdag 18 december 2013 11:57 schreef Schuimpjes het volgende:
Probeer ik net een bericht te openen via de knop 'Koppensnellen" krijg ik de volgende foutmelding op Plaza
[..]
Maar wij hebben geen WDEVquote:Op woensdag 18 december 2013 11:53 schreef Loll het volgende:
Raar/gelukkig dat ik bovengenoemde klachten helemaal niet terug vind bij mijn werkgever jumbo dat wil niet zeggen dat daar alles beter is maar daar wordt toch wel een stuk minder gemiereneukt.
De tijdschriften gaan toch weer retour na afloop dus ik vind het ook nogal zielig dat het niet meer mag. Moet je voor je uit staren als je een uur pauze hebt?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:17 schreef SLP_ het volgende:
Hoezo zou je geen pizza mogen eten?
Bij een franchise gelukkig geen last van die regels. De kantine ligt vol met tijdschriften, kranten en op dit moment kerststollen
Het gebeurt hier trouwens de laatste tijd wel eens dat als mensen de tijdschriften doen, dat ze de tijdschriften in de kantine gewoon vergetenquote:Op woensdag 18 december 2013 12:23 schreef mujentas het volgende:
[..]
De tijdschriften gaan toch weer retour na afloop dus ik vind het ook nogal zielig dat het niet meer mag. Moet je voor je uit staren als je een uur pauze hebt?
Hier overigens ook geen last van
Gebrek aan ovencapaciteit op de broodafdeling?quote:
Ooh ok, daar hebben wij vanaf 15:00 geen last meer vanquote:Op woensdag 18 december 2013 12:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gebrek aan ovencapaciteit op de broodafdeling?
Normaal mag het bij ons wel, maar met de feestdagen zeker niet.
Moet je ook eens proberen op de eerste zonnige dag in de zomer als iedereen stokbroden wil hebbenquote:Op woensdag 18 december 2013 12:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gebrek aan ovencapaciteit op de broodafdeling?
Normaal mag het bij ons wel, maar met de feestdagen zeker niet.
Ja, maar dan hoeven er niet zoveel mensen te eten 's avonds. Een of twee pizza's gaat wel, met kerst zouden dat er zo maar twintig kunnen worden.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:39 schreef d4v1d het volgende:
Moet je ook eens proberen op de eerste zonnige dag in de zomer als iedereen stokbroden wil hebben
20 mensen avondeten?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ja, maar dan hoeven er niet zoveel mensen te eten 's avonds. Een of twee pizza's gaat wel, met kerst zouden dat er zo maar twintig kunnen worden.
Vrij normaal voor een zaterdag, met kerst misschien wel het dubbele.quote:
Precieze aantallen weet ik niet, maar bijvoorbeeld met acht man op de AGF, drie op het vlees en zes op de zuivel/kaas/eieren de hele dag.quote:
acht man op AGF? Tering jantjequote:Op woensdag 18 december 2013 12:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vrij normaal voor een zaterdag, met kerst misschien wel het dubbele.
[..]
Precieze aantallen weet ik niet, maar bijvoorbeeld met acht man op de AGF, drie op het vlees en zes op de zuivel/kaas/eieren de hele dag.
Haha ja, lijkt mij ook zo vet! Ik moet al blij zijn als er één persoon samen met mij avond eetquote:Op woensdag 18 december 2013 12:46 schreef d4v1d het volgende:
Als ik ooit weg moet bij deze AH wil ik wel naar de XL in overvechtLijkt me best vet om in zo'n grote winkel te werken.
Hij staat op Google Mapsquote:Op woensdag 18 december 2013 12:49 schreef Loll het volgende:
Kun je niet is wat pics sturen van de winkel? ferry?
Oh, panklaar telt mee bij AGF, Bij ons staat er maximaal 2 (meestal 1) man op AGF (dus het groente/fruit in de 2-/3traps meubels) en 2 man op panklaarquote:Op woensdag 18 december 2013 12:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Drie op de panklaar, vijf op de tafels en dan nog is het amper bij te houden.
Ik heb er niet veel zie ik, alleen wat ik hier recentelijk gepost heb.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:49 schreef Loll het volgende:
Kun je niet is wat pics sturen van de winkel? ferry?
Volgens mij is dat het oude filiaal van mijn huidige SM.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:46 schreef d4v1d het volgende:
Als ik ooit weg moet bij deze AH wil ik wel naar de XL in overvechtLijkt me best vet om in zo'n grote winkel te werken.
XL St. Jacobslaan Nijmegen loopt ook al jaren met dezelfde SM rond.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:58 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het oude filiaal van mijn huidige SM.
Als ik jullie verhalen zo lees is het trouwens wel bijzonder dat wij al ruim vijf jaar met dezelfde SM en ASM's lopen.
Als ze het goed doen, waarom zouden ze dan iemand anders neerzetten?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:58 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het oude filiaal van mijn huidige SM.
Als ik jullie verhalen zo lees is het trouwens wel bijzonder dat wij al ruim vijf jaar met dezelfde SM en ASM's lopen.
Dat geloof ik zo.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:59 schreef Schuimpjes het volgende:
Waarschijnlijk is het aanbod van SM's die een XL kunnen/mogen runnen gewoonweg te laag.
Juist als ze het goed doen, en een winkel op de rit zit, zou je verwachten dat ze misschien naar winkels overgeplaatst worden waar het minder goed gaat.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:01 schreef d4v1d het volgende:
Als ze het goed doen, waarom zouden ze dan iemand anders neerzetten?
Ik denk dat je jezelf eerst zult moeten bewijzen in kleinere winkels.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:05 schreef Loll het volgende:
Wat zijn eigenlijk de eisen voor een SM om een xl te runnen?
Hear, hear.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Mister_Bojangles het volgende:
7/8 kratten bloemkool in een keer erin? Ik dacht dat bloemkool een van de producten was die slecht tegen stapelen kon...quote:Op woensdag 18 december 2013 14:05 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Voor de verbouwing waren de kratten bloemkool bijna niet aan te slepen, en nu gooi ik er 's ochtends 7/8 in, en liggen er aan het eind van de middag nog 4. Niemand die die dingen ziet, maar nee hoor ze mogen niet naar de andere kant, waar de prei 2 dubbel ligt, want dat mag niet van het hoofdkantoor
Hier precies hetzelfde. De nieuwe SM zit hier nog geen twee weken, maar wij hebben al afscheid mogen nemen van veel extraatjes. De (veel jonger) ASM had daar heel wat minder problemen mee. Hopelijk is de SM na de kerst weer weg en is alles weer zoals het altijd al is geweest.quote:Maar heeft denk ik ook voor een groot deel te maken met wie de (A)SM is. De grootste 'klap' is bij ons gekomen met de nieuwe SM. Een echte protocolfetisjist is dat. Om moe van te worden. Het is zo'n type die je ontslaat als ze je een keer een croissantje uit de afboekingen ziet pakken. Omdat: diefstal.
Nu al?quote:Op woensdag 18 december 2013 15:57 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gaan we dat missen dan?
Luchtige mousses nu al op=op...
Die zit al een tijdje niet meer bij ons in de WORP.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Sisi is ook gestopt met de productie van Sisi Fruit Limo
Naast Innocent en AH huismerk mijn favoriete sappen bij me avondeten pauze.quote:Gaan we dat missen dan?
Wij hebben ze uberhaupt nooit gehad, maar de Jumbo heeft ze ook niet meer. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ze het product hebben gesaneerdquote:Op woensdag 18 december 2013 16:04 schreef exelletor het volgende:
[..]
Die zit al een tijdje niet meer bij ons in de WORP.
[..]
Naast Innocent en AH huismerk mijn favoriete sappen bij me avondeten pauze.
Dan blijft er toch genoeg keuze over toch? En anders is er ook nog Coolbest.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:04 schreef exelletor het volgende:
Naast Innocent en AH huismerk mijn favoriete sappen bij me avondeten pauze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |