abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 december 2013 @ 00:24:00 #226
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_134391256
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:18 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Mondelinge mededelingen zijn bij mij niet gedaan. Je kan het opschrijven op me bureau leggen, opschrijven in het vrijvraag bakje of me mailen. Maar mondelinge mededelingen krijg je altijd die reactie op. Om mezelf dus in te dekken.

Bij VKA zijn ze over het algemeen ook wel van op de planning kijken dus daar gaat het 98% van de gevallen ook goed :)
De grap is dus, dat het bij ons met mailtjes en briefjes geregeld de mist in gaat. Mondelinge mededelingen zijn bij ons uit-den-boze, tenzij je het even mededeelt, en daarna alsnog op een briefje schrijft.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_134391363
Security, van die zwakstromers met een V op het jasje die nog minder zien dan de medewerkers :')
pi_134391398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:08 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Beveiligers? Wat zijn dat :')
Inderdaad, hebben wij ook niet. :P

Vandaag nog aangifte gedaan van winkeldiefstal trouwens.
pi_134391415
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:27 schreef mujentas het volgende:
Security, van die zwakstromers met een V op het jasje die nog minder zien dan de medewerkers :')
:D
pi_134391550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:

Overigens, meh. Even heel anders. Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van een enorm correct, stoffig kaliber.
In de AH waar ik boodschappen doe staat in de late avond de beveiliger enkel mandjes aan te geven. :')
pi_134391650
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:

[..]

In de AH waar ik boodschappen doe staat in de late avond de beveiliger enkel mandjes aan te geven. :')
Een blikje energy halen 'boodschappen doen' noemen _O-
pi_134391835
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat is wel goed though. Ik spreek sinds kort ook mensen aan die zonder mandje winkelen.
pi_134391869
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:38 schreef mujentas het volgende:

[..]

Een blikje energy halen 'boodschappen doen' noemen _O-
:')

Gewoon voor avondeten :{w
pi_134391885
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:48 schreef einschtein het volgende:

[..]

Dat is wel goed though. Ik spreek sinds kort ook mensen aan die zonder mandje winkelen.
Dat wel, maar om daar dan een beveiliger neer te zetten. Ik denk dat het effectiever is als je hem gewoon laat rondlopen en dan evt. Mensen aanspreken.
  woensdag 18 december 2013 @ 01:14:09 #235
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_134392249
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:48 schreef einschtein het volgende:

[..]

Die regel vind ik altijd zo raar uitvoerbaar bij filialen met zelfscan...

Aan de ene kant moet ik een mandje gebruiken omdat ik anders de helft in mijn zakken stop en kan vergeten af te rekenen oid,
maar aan de andere kant kan ik ook met zelfscan alles gelijk in mn rugzak proppen en via de zelfscan afrekenen..
pi_134392758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:14 schreef Saninl het volgende:

[..]

Die regel vind ik altijd zo raar uitvoerbaar bij filialen met zelfscan...

Aan de ene kant moet ik een mandje gebruiken omdat ik anders de helft in mijn zakken stop en kan vergeten af te rekenen oid,
maar aan de andere kant kan ik ook met zelfscan alles gelijk in mn rugzak proppen en via de zelfscan afrekenen..
Breek me de bek niet open over zelfscan. Ben al die tijd nog in dubio of het diefstalpercentage er door afneemt of het tegenovergestelde. :P
pi_134392767
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:51 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat wel, maar om daar dan een beveiliger neer te zetten. Ik denk dat het effectiever is als je hem gewoon laat rondlopen en dan evt. Mensen aanspreken.
Stiekem loopt er een onderkoffermannetje in de winkel.

SUPERMARKTPOPO!
pi_134393019
Moest het rooster nou 1 of 2 weken van te voren op het prikbord hangen?
De CAO zegt 1 week, maar ik dacht ooit hier 2 weken te hebben gehoord(vraag me af waaroop dat gebaseerd is dan)..

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 02:45:42 ]
pi_134393395
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 02:43 schreef d4v1d het volgende:
Moest het rooster nou 1 of 2 weken van te voren op het prikbord hangen?
De CAO zegt 1 week, maar ik dacht ooit hier 2 weken te hebben gehoord(vraag me af waaroop dat gebaseerd is dan)..
Staat dat niet in de huisregels?
pi_134394340
f. Roosters en arbeidstijden worden tijdig bekend gemaakt. Dit betekent dat:
– het volledige rooster minimaal één volle week voor aanvang bekend wordt gemaakt
behoudens onvoorziene omstandigheden. Indien voor de werknemer het rooster niet één
week van tevoren bekend is gemaakt, kan de werknemer slechts worden verplicht om te
werken op zijn structurele arbeidstijd;
– roostervrije uren, alsmede een vaste vrije dag uiterlijk twee weken tevoren bekend wordt
gemaakt.

Om aan voorwaarde 2 te voldoen, het tijdig meedelen van vrije dagen, moet je eigenlijk je hele rooster afhebben? Denk dus vooral dat het praktisch is om het rooster 2 weken van te voren klaar te hebben, maar verplicht is het niet.
Eventuele huisregels gaan niet boven CAO denk ik.
pi_134394480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:42 schreef SausDip het volgende:
f. Roosters en arbeidstijden worden tijdig bekend gemaakt. Dit betekent dat:
– het volledige rooster minimaal één volle week voor aanvang bekend wordt gemaakt
behoudens onvoorziene omstandigheden. Indien voor de werknemer het rooster niet één
week van tevoren bekend is gemaakt, kan de werknemer slechts worden verplicht om te
werken op zijn structurele arbeidstijd;
– roostervrije uren, alsmede een vaste vrije dag uiterlijk twee weken tevoren bekend wordt
gemaakt.

Om aan voorwaarde 2 te voldoen, het tijdig meedelen van vrije dagen, moet je eigenlijk je hele rooster afhebben? Denk dus vooral dat het praktisch is om het rooster 2 weken van te voren klaar te hebben, maar verplicht is het niet.
Eventuele huisregels gaan niet boven CAO denk ik.
Jawel toch als het in de voordeel van de medewerker is? Straks even zoeken naar de huisregels.

Edit: pagina 11:

quote:
. Het tijdstip waarop je werktijd
begint en ophoudt, kan van dag tot dag verschillen. Bij het opstellen van roosters wordt
rekening gehouden met de (structurele) afspraken die met je zijn gemaakt over je
arbeidstijden. Wijziging van deze afspraken zullen altijd in overleg plaatsvinden. Een
verzoek tot wijziging wordt gehonoreerd indien dit redelijkerwijs mogelijk is. Dit werkrooster
moet minimaal een week van te voren bekend worden gemaakt.
Ik ga maar uit van één week dus :P

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 08:59:58 ]
pi_134394551
Ben ik de enige die AH er qua sfeer/omstandigheden hard op achteruit vind gaan?

Ik werk nu al 8 jaar als groenteman bij een dorpsfiliaal, maar het begon al een paar jaar terug met het verbieden van het drinken van een biertje na het werk in het weekend. Ergens snap ik het wel : Er is veel jong personeel, en de leeftijdsgrens voor alcohol ligt tegenwoordig op 18 jaar. AH heeft veel winkels, grote kans dat het ergens een keer fout gaat dus dan maar alles verbieden..

Maar naar mijn ervaring is het personeel wel echt veranderd sinds die tijd. De gasten waarmee ik werkte toen ik begon bij AH waren best wel betrokken bij het werk. Een deed een technische studie, en kwam in zijn vrije tijd zelfs nog wel eens langs om wat dingen te lassen of om even wat rekken op te hangen weet ik het... Dat zie ik bij de ''nieuwe generatie'' totaal niet. Leven op een eiland, vullen hun vracht en gaan naar huis en nemen vooral niet op als AH belt... Ze hebben gewoon niets meer met de winkel, ze zien het zoals ze naar de dokter gaan zien ; Het moet nu eenmaal. Totaal geen enkele bezieling te vinden..

Daarnaast zijn de regels enorm aangescherpt. Er mag geen pizza'tje meer gegeten worden, er mag geen croissantje meer gehaald worden in de pauze, er wordt niet meer alleen gevraagd naar je bon, maar op elk artikel moet nu ook een betaald sticker zitten, er staat nooit ook maar een klein schaaltje met droge koffiekoekjes op tafel, er ligt geen krantje meer om te lezen want dat mag niet meer, en we krijgen om het half jaar weer een nieuwe ASM die het weer ''helemaal anders'' wil :'( man man...
  woensdag 18 december 2013 @ 09:11:17 #243
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_134394704
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ben ik de enige die AH er qua sfeer/omstandigheden hard op achteruit vind gaan?

Ik werk nu al 8 jaar als groenteman bij een dorpsfiliaal, maar het begon al een paar jaar terug met het verbieden van het drinken van een biertje na het werk in het weekend. Ergens snap ik het wel : Er is veel jong personeel, en de leeftijdsgrens voor alcohol ligt tegenwoordig op 18 jaar. AH heeft veel winkels, grote kans dat het ergens een keer fout gaat dus dan maar alles verbieden..

Maar naar mijn ervaring is het personeel wel echt veranderd sinds die tijd. De gasten waarmee ik werkte toen ik begon bij AH waren best wel betrokken bij het werk. Een deed een technische studie, en kwam in zijn vrije tijd zelfs nog wel eens langs om wat dingen te lassen of om even wat rekken op te hangen weet ik het... Dat zie ik bij de ''nieuwe generatie'' totaal niet. Leven op een eiland, vullen hun vracht en gaan naar huis en nemen vooral niet op als AH belt... Ze hebben gewoon niets meer met de winkel, ze zien het zoals ze naar de dokter gaan zien ; Het moet nu eenmaal. Totaal geen enkele bezieling te vinden..

Daarnaast zijn de regels enorm aangescherpt. Er mag geen pizza'tje meer gegeten worden, er mag geen croissantje meer gehaald worden in de pauze, er wordt niet meer alleen gevraagd naar je bon, maar op elk artikel moet nu ook een betaald sticker zitten, er staat nooit ook maar een klein schaaltje met droge koffiekoekjes op tafel, er ligt geen krantje meer om te lezen want dat mag niet meer, en we krijgen om het half jaar weer een nieuwe ASM die het weer ''helemaal anders'' wil :'( man man...
Daarin sta je niet alleen denk ik. Ik werk nu 6,5 jaar bij AH en inderdaad is de sfeer ten opzichte van toen veranderd. Negatief welteverstaan.

Wij mochten vroegâh (toen alles beter was) ook een biertje drinken na werktijd. Dit is afgeschaft nadat, althans dat zijn de verhalen, een 15 jarige medewerker zich een coma had gezopen na werktijd. Ik begrijp het wel, Albert Heijn is verantwoordelijk voor haar personeel/

Dat er geen pizza meer mag worden gegeten is mij onbekend. De andere voorbeelden die je noemt zijn allemaal in het kader van het project 'Doen & Laten' met als doel om iedereen weer even scherp te krijgen op de regels. Officieel mocht je niet in je koffiepauze boodschappen doen, maar in veel filialen (?) was deze regel een beetje versloft. Nu heeft AH gezegd dat iedereen zich er weer aan moet houden, hoe vervelend dat ook is. De overige verstrekkingen aan personeel zoals lunch, fruit en koekjes zijn aan banden gelegd omdat dit een verstrekking is van loon in natura wat de Belastingdienst niet heel erg leuk vindt.

Voor wat betreft de nieuwe generatie, ook dat ben ik, helaas, volledig met je eens -O-
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_134394724
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ik herken het wel dat collega's werkelijk geen fuck geven, bv. als er nog 5 pakken in het vak passen en ze hebben een collo met 6pakken zetten ze hem gewoon restant, vind ik niet helemaal netjes. en nog meer van die dingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 09:13:39 ]
pi_134394940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:11 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Daarin sta je niet alleen denk ik. Ik werk nu 6,5 jaar bij AH en inderdaad is de sfeer ten opzichte van toen veranderd. Negatief welteverstaan.

Wij mochten vroegâh (toen alles beter was) ook een biertje drinken na werktijd. Dit is afgeschaft nadat, althans dat zijn de verhalen, een 15 jarige medewerker zich een coma had gezopen na werktijd. Ik begrijp het wel, Albert Heijn is verantwoordelijk voor haar personeel/

Dat er geen pizza meer mag worden gegeten is mij onbekend. De andere voorbeelden die je noemt zijn allemaal in het kader van het project 'Doen & Laten' met als doel om iedereen weer even scherp te krijgen op de regels. Officieel mocht je niet in je koffiepauze boodschappen doen, maar in veel filialen (?) was deze regel een beetje versloft. Nu heeft AH gezegd dat iedereen zich er weer aan moet houden, hoe vervelend dat ook is. De overige verstrekkingen aan personeel zoals lunch, fruit en koekjes zijn aan banden gelegd omdat dit een verstrekking is van loon in natura wat de Belastingdienst niet heel erg leuk vindt.

Voor wat betreft de nieuwe generatie, ook dat ben ik, helaas, volledig met je eens -O-
Tja ik vind juist dat hele formele denken wat er de laatste tijd wordt ingestampt een beetje extreem..

Ik kan me niet voorstellen dat de belastingdienst moeilijk doet over een bak koekjes die op tafel staat voor in de pauze, een krantje om te lezen, etc. Dat is makkelijk om je als AH zijnde achter te verschuilen. Mijn oom heeft een Jumbo franchise en daar ligt in de kantine van alles voor het personeel, paar tijdschriften, paar kranten, wat koek, wat vers fruit (en dan niet de per toeval overgebleven uitdeelmandarijntjes van de sinterklaasactie)...

Als er mensen zijn die er misbruik van maken dan neemt hij die mensen even apart en vertelt hij dat je gewoon 1/2 koekjes neemt en niet in de pauze een vreetwedstrijd houdt, en als dat niet de manier is waarop jij je wilt gedragen, moet je je maar eens afvragen of je wel in de winkel thuishoort, zoiets.

Op mij komt het al met al zo over dat AH haar personeel simpel weg niet vertrouwt. En met zo'n groot personeelsbestand zijn er natuurlijk altijd mensen die wel eens iets achterover drukken, maar wat ik alleen maar merk met al die aangescherpte regeltjes is dat mensen zich niet eens meer bij AH betrokken willen voelen. Ook de fulltimers die er al meer dan 10/20 jaar werken, mogen opeens geen broodje meer halen, terwijl het altijd goed is gegaan.

Soms moet je mensen ook wat vertrouwen geven. Als je alles maar gaat normeren dan werkt dat op een gegeven moment door in de houding van het personeel. Die gaan op een gegeven moment ook slechts dat doen wat van ze gevraagd wordt, maar ook geen stapje meer..

quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:12 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik herken het wel dat collega's werkelijk geen fuck geven, bv. als er nog 5 pakken in het vak passen en ze hebben een collo met 6pakken zetten ze hem gewoon restant, vind ik niet helemaal netjes. en nog meer van die dingen.
Ja dat stapelt natuurlijk ook aardig op. Maar wat mij vooral opvalt is dat ''vroegah'' er gewoon mensen vrijwillig naar AH kwamen voor een vergadering over de personeelsvereniging ofzo... Dat is er nu absoluut niet meer bij.. Eens per jaar wordt er een nieuwjaarsborrel gegeven, maar bijna niemand komt opdagen... En dat snap ik eerlijk gezegd wel als je niets meer mag, de oude mensen worden eruit gewerkt, en je moet je aan allerlei normen houden de hele tijd.... En dan wel een keer in het jaar een nieuwjaarsborrel, je gaat je bijna bezwaard voelen als je dan ook daadwerkelijk een stukje kaas van het kaasplankje pakt :P
pi_134395044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Mister_Bojangles het volgende:.

Vooral dit vind ik bezwaarlijk. Albert Heijn probeert zich naar klanten zo royaal op te stellen. Op een gemiddelde zaterdag worden hier muffins/donuts/aardbeien/pepernoten/kerstkransjes, hell : onlangs zelfs biefstuk uitgedeeld alsof het niets kost..

Snap dat dit promotie cq klantenbinding is, maar bij ons boven ligt ook he-le -maal niets in de kantine. Het wordt op de werkvloer alleen maar pittiger met minder personeel en dezelfde werkzaamheden, maar aan de achter de schermen wordt het alleen maar gieriger..

Ik vind het de laatste tijd een beetje van boven bont van onderen stront hoor bij AH :P
pi_134395549
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:00 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Moet je daar dan zomaar mee akkoord gaan? :')
Tuurlijk niet. Ik ga vanmiddag even bellen, maar ik vind het altijd zo moeilijk om te zeggen los het zelf maar op. ;(
Flesje bier
pi_134396604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:24 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ja dat stapelt natuurlijk ook aardig op. Maar wat mij vooral opvalt is dat ''vroegah'' er gewoon mensen vrijwillig naar AH kwamen voor een vergadering over de personeelsvereniging ofzo... Dat is er nu absoluut niet meer bij.. Eens per jaar wordt er een nieuwjaarsborrel gegeven, maar bijna niemand komt opdagen... En dat snap ik eerlijk gezegd wel als je niets meer mag, de oude mensen worden eruit gewerkt, en je moet je aan allerlei normen houden de hele tijd.... En dan wel een keer in het jaar een nieuwjaarsborrel, je gaat je bijna bezwaard voelen als je dan ook daadwerkelijk een stukje kaas van het kaasplankje pakt :P
Ik wil best extra werken maar dan moet het sowieso betaald, ik ga niet gratis werken.

En ze maken het je ook wel moeilijk met max. 12 uur per week..
pi_134396706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:24 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Op mij komt het al met al zo over dat AH haar personeel simpel weg niet vertrouwt. En met zo'n groot personeelsbestand zijn er natuurlijk altijd mensen die wel eens iets achterover drukken, maar wat ik alleen maar merk met al die aangescherpte regeltjes is dat mensen zich niet eens meer bij AH betrokken willen voelen. Ook de fulltimers die er al meer dan 10/20 jaar werken, mogen opeens geen broodje meer halen, terwijl het altijd goed is gegaan.

Met de fulltimers wel, maar als partimers het verneuken kan je moeilijk gaan zeggen "Jij mag wel, maar jij niet" Het is iedereen of niemand vind ik.
  woensdag 18 december 2013 @ 10:56:28 #250
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_134397127
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:42 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Met de fulltimers wel, maar als partimers het verneuken kan je moeilijk gaan zeggen "Jij mag wel, maar jij niet" Het is iedereen of niemand vind ik.
Ja en anders roept iedereen meteen "Discriminatie EINZ!!11!!1!1!!111!!"
Order! Ordeeeeeeeeer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')