Volgens mij roepen ze dat al een paar jaar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:03 schreef marsipilamie het volgende:
hahah inderdaad,
Maar de AH cadeaukaart is in ontwikkeling!!!
Als jij je beschikbaarheden hebt ingevuld, aan hebt gegeven en ook werkelijk zijn doorgevoerd(hier gaat het vaak fout, niet jouw schuld): dan is het niet jouw schuld.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Fijn zo'n nieuwe TL. Voor de derde keer in twee weken buiten m'n beschikbaarheden ingepland waardoor waarschijnlijk m'n hele weekend in de soep gaat lopen.
Ja, gewoon even subtiel vertellen dat hij zijn zaakjes op orde moet krijgen. Als het bij jou fout gaat, dan zal het bij meer mensen fout gaan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Fijn zo'n nieuwe TL. Voor de derde keer in twee weken buiten m'n beschikbaarheden ingepland waardoor waarschijnlijk m'n hele weekend in de soep gaat lopen.
Het is de verantwoordelijkheid van de TL dat hij jou goed inplant. Ik vind echter wel dat je laat ziet dat je verkeerd bent ingepland, als het over aankomend weekend gaat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Gezicht het volgende:
Fijn zo'n nieuwe TL. Voor de derde keer in twee weken buiten m'n beschikbaarheden ingepland waardoor waarschijnlijk m'n hele weekend in de soep gaat lopen.
Soms zie je dingen wel eens over het hoofd. Ik vind dat hij hier volledig vrijuit gaat als de TL het goed inplannen al stelselmatig verzaakt. Dan mag je zelf ook echt wel eens een foutje maken; het is en blijft fout van de TL.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:20 schreef SausDip het volgende:
[..]
Het is de verantwoordelijkheid van de TL dat hij jou goed inplant. Ik vind echter wel dat je laat ziet dat je verkeerd bent ingepland, als het over aankomend weekend gaat.
Ben ik helemaal met je eens hoor. Is en blijft verantwoordelijkheid TL.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:22 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Soms zie je dingen wel eens over het hoofd. Ik vind dat hij hier volledig vrijuit gaat als de TL het goed inplannen al stelselmatig verzaakt. Dan mag je zelf ook echt wel eens een foutje maken; het is en blijft fout van de TL.
Heb soms een beetje het idee dat iedereen het altijd voor TL/kader opneemt, terwijl zij vaak de meest grove fouten etc. maken.
Dit.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:42 schreef ikbenschipper het volgende:
Net als het ieders verantwoordelijkheid is om op de planning te kijken en een fout bij zijn of haar TL aan te geven.
Omdat? Als je vaste tijden hebt afgesproken dan moet men zich daar gewoon aan houden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit.
'ja maar ik heb vaste tijden', dan zakt de moed mij al in de schoenen.
Volledig vrijuit op het onderwerp van inplannen: ja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:22 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Soms zie je dingen wel eens over het hoofd. Ik vind dat hij hier volledig vrijuit gaat als de TL het goed inplannen al stelselmatig verzaakt. Dan mag je zelf ook echt wel eens een foutje maken; het is en blijft fout van de TL.
Heb soms een beetje het idee dat iedereen het altijd voor TL/kader opneemt, terwijl zij vaak de meest grove fouten etc. maken.
En gelukkig heb ik at met bijna niemand op verkoopquote:Op dinsdag 17 december 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Omdat? Als je vaste tijden hebt afgesproken dan moet men zich daar gewoon aan houden.
Ga toch weg met 'vaste tijden', die heb je niet tenzij je daar duidelijke afspraken over hebt gemaakt. Er is een rooster voor een reden en die dient iedereen te bekijken. Om dus dit soort geintjes tijdig op te lossen, of het nu wel of niet jouw schuld is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Omdat? Als je vaste tijden hebt afgesproken dan moet men zich daar gewoon aan houden.
Helaas mag een medewerker dat wel maar ik als leidinggevende mag in hun ogen geen fout maken..... Tja.. Ook ik ben helaas en mens. Omdat ze dus het rooster niet checken? Ja sorry dat vind ik dus ook fout.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:56 schreef OudeBok het volgende:
Het kan prima een keer gebeuren dat je iets over het hoofd ziet op het rooster, of niet soms?
De discussie ging imo niet meer over Gezicht, maar meer over het algemeen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:56 schreef OudeBok het volgende:
Het kan prima een keer gebeuren dat je iets over het hoofd ziet op het rooster, of niet soms?
Het mag niet gebeuren dat een TL stelselmatig (kernwoord van de zin!) fout roosters maakt, als we even aannemen dat Gezicht zijn beschikbaarheid goed en conform de daarvoor geldende regels ingediend heeft.
Een keertje geeft niet, stelselmatig is ernstig.
Leidinggevende mag ook een fout maken, maar de marge is wel strakker dan voor 'gewone' medewerkers (vind dat altijd zo'n nare term, ik weet niet waarom). Nogmaals is kwantiteit van belang. Een keertje is echt niet erg, niet van TL, SM, ASM, vakkenvuller, caissière en weetikveel wat nog meer. Maar als je twee weken achter elkaar dezelfde fout maakt, tsja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:58 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas mag een medewerker dat wel maar ik als leidinggevende mag in hun ogen geen fout maken..... Tja.. Ook ik ben helaas en mens. Omdat ze dus het rooster niet checken? Ja sorry dat vind ik dus ook fout.
Vind ik ook hoorquote:Op dinsdag 17 december 2013 23:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
En gelukkig heb ik at met bijna niemand op verkoop
Dan nog vind ik dat je op het rooster hoort te kijken. Of komen die ook gewoon op tweede kerstdag om te werken? Ohw wacht dat hadden ze wel gezien op het rooster.....
Beveiligers? Wat zijn datquote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
Overigens, meh. Even heel anders. Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van een enorm correct, stoffig kaliber.
Als je elkaar scherp houd is er niks aan de hand. Waarom de marge opeens strakker zou zijn..... Daarom ben ik dus ook zo blij dat mijn medewerkers verkoop op de planning kijken en een foutje dus snel opmerken en melden.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
maar de marge is wel strakker dan voor 'gewone' medewerkers
Die hebben we niet.quote:Overigens, meh. Even heel anders. Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van ee
Hadden we maar beveiligers, dan werd er minder drogmetica gejatquote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Leidinggevende mag ook een fout maken, maar de marge is wel strakker dan voor 'gewone' medewerkers (vind dat altijd zo'n nare term, ik weet niet waarom). Nogmaals is kwantiteit van belang. Een keertje is echt niet erg, niet van TL, SM, ASM, vakkenvuller, caissière en weetikveel wat nog meer. Maar als je twee weken achter elkaar dezelfde fout maakt, tsja.
Overigens, meh. Even heel anders. Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van een enorm correct, stoffig kaliber.
Gewoon, mensen van de security die in de winkel rondlopen. Of zijn wij een winkel in een ghetto-ass buurt die dat speciaal nodig heeft, samen met een paar andere filialen in de omgeving?quote:
Over het algemeen wel. Een paar jaar terug hadden wij een Irakees lopen die semi-prof sumo-worstelaar was; 170 kilo en net zo breed als hoog. Niemand die er ook maar aan dacht er een verkeerd woord tegen te zeggen, maar echt een heel aardige kerel.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef OudeBok het volgende:
Hebben jullie ook zulke toffe beveiligers? Wij hadden echt een paar bazen van gozers. Zijn nu helaas vervangen door beveiligers van een enorm correct, stoffig kaliber.
Dat laatste waarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Gewoon, mensen van de security die in de winkel rondlopen. Of zijn wij een winkel in een ghetto-ass buurt die dat speciaal nodig heeft, samen met een paar andere filialen in de omgeving?
Ik werk op verkoopafhandeling en daar gaat ook geregeld wat fout. Onze TL wil nog wel eens wat vergeten en bijna iedereen kijkt goed op het rooster, maar verwacht dat het zichzelf wel rechttrekt. Gevolg: no-shows, laatkomers etc. Bloedirritant (ik erger me bij vlagen groen en geel aan het werktempo en de mentaliteit van mijn collega's achter de kassa. M'n beste 'maatjes' zijn allemaal hoger in functiequote:Op woensdag 18 december 2013 00:10 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je elkaar scherp houd is er niks aan de hand. Waarom de marge opeens strakker zou zijn..... Daarom ben ik dus ook zo blij dat mijn medewerkers verkoop op de planning kijken en een foutje dus snel opmerken en melden.
Op verkoopklaar is die mentaliteit er niet en gaat er dus nog wel eens wat fout.
[..]
Die hebben we niet.
Mondelinge mededelingen zijn bij mij niet gedaan. Je kan het opschrijven op me bureau leggen, opschrijven in het vrijvraag bakje of me mailen. Maar mondelinge mededelingen krijg je altijd die reactie op. Om mezelf dus in te dekken.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:13 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik werk op verkoopafhandeling en daar gaat ook geregeld wat fout. Onze TL wil nog wel eens wat vergeten en bijna iedereen kijkt goed op het rooster, maar verwacht dat het zichzelf wel rechttrekt. Gevolg: no-shows, laatkomers etc. Bloedirritant (ik erger me bij vlagen groen en geel aan het werktempo en de mentaliteit van mijn collega's achter de kassa. M'n beste 'maatjes' zijn allemaal hoger in functie). Ik heb trouwens een beetje het idee dat het hier lijkt alsof ik ook zo'n luie eikel van een gemiddelde supermarktmedewerker ben. Ik wil graag even benadrukken dat dat niet zo is, hoewel mijn opvattingen anders zouden doen vermoeden :p.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |