1 2 | - Android app - PC Wallet |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:39 schreef mike-amersfoort het volgende:
De beste eigenschappen uit allerlei munten bij elkaar rapen...
PPcoin: PoW + PoS
Bitcoin: 21 mlj coins (meer is overkill en gewoon gekloot in de marge, aangezien 8 decimalen)
Litecoin: scrypt
PrimeCoin: een secundair doel
NameCoin: een secundair nut
QuarkCoin: goeie beveiliging, al lijkt me dat overbodig ivmHet beste van andere cryptocurrencie (wat een rotwoord trouwens om te typen) en wat wij zelf missen bij andere cryptocurrencie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou inderdaad dat scrappen en voor Scrypt gaan. Beginnende coin op SHA is een wandelende tijdbom mbt 51%.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:41 schreef robin007bond het volgende:
https://github.com/robin007bond/smartcoin
Al een fork gemaakt van BTC. Echter had ik misschien beter Litecoin kunnen forken gezien scrypt.
Ik zag een gat in de markt door een cryptocurrency te maken speciaal voor intelligente mensen. Aangezien veel mensen zichzelf intelligent vinden heb je dus veel potentiële gebruikers.
Klopt, door het beperkte minen kun je daardoor ook een lichtelijke soort van schaarste creeren wat de prijs weer ten goede zal komen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:42 schreef mike-amersfoort het volgende:
wat niet te doen:
- block reward snel laten dalen, zoals bij QRK, want dat komt neer op insta-mine / early-adopter-mine. De munt moet voor zeer lange tijd te minen blijven.
De eerste paar dagen niet nee.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:46 schreef Sosa het volgende:
maar voor het minen hoef je dus geen state-of-the-art pc te hebben?
Zijn opmerking over dat het gemaakt wordt voor intelligente mensen is wel een goede. Dit prikkelt mensen en het zorgt voor een heldere doelgroep.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:45 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad dat scrappen en voor Scrypt gaan. Beginnende coin op SHA is een wandelende tijdbom mbt 51%.
Verder: geen onzin met 30s blocktime. Zelf zou ik voor 4/5 minuten gaan.
Mehh, dat klinkt zo uit de hoogte. Hetzelfde als de dating-websites 'voor singles met niveau'quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:47 schreef Piethur het volgende:
[..]
Zijn opmerking over dat het gemaakt wordt voor intelligente mensen is wel een goede. Dit prikkelt mensen en het zorgt voor een heldere doelgroep.
Maar goed, het is wel belangrijk om een doelgroep aan te spreken die nog niet is aangesproken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:48 schreef Ranjit het volgende:
[..]
Mehh, dat klinkt zo uit de hoogte. Hetzelfde als de dating-websites 'voor singles met niveau'
Ik wil er wel tijd in steken maar kan bijna niets met programmeren. Kan jullie wel helpen op andere vlakken zoals minen maar ook om zaken in het nieuws te brengen en onder de aandacht van mensen. Daarnaast ben ik erg sterk in het schrijven van teksten voor eventueel een website.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:49 schreef Wijnbo het volgende:
Meld even als je developer bent en er wat tijd in kunt steken.
Dan zorg ik wel dat het onder de mensen komt en bekender wordt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:53 schreef Scorpie het volgende:
Gelikt websiteje bouwen komt voor de bakker, als we een designer vinden die wat hips in elkaar wil zetten maak ik de website wel.
Dit maakt of breekt dit project, we worden de zoveelste in de rij of we zijn echt anders. Wat heeft Jan de loodgieter nodig om Bitcoin massaal te gaan gebruiken?quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:57 schreef robin007bond het volgende:
Maar goed:
- Scrypt? Aangezien we hier geen ASIC's hebben. Of we kunnen massaal ASIC's kopen om onze coins te minen en toch voor SHA256 gaan.
- Naam? Zelf vond ik SmartCoin dus heel tof.
- Nieuwe features? Of zullen we het houden op BTC met een paar tweaks voor het gemak?
Goed idee!quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:56 schreef MaGNeT het volgende:
Als basis zou je de Github van TAGCoin kunnen gebruiken, deze is sinds de laatste update stabiel en zowel PoW als PoS.
Daarnaast is een logo-ontwerp wedstrijd ook wel leuk
Ook al gaan we zelf met ASICs minen, dan nog zit je met 51%. SHA lijkt me niet meer te lanceren eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:57 schreef robin007bond het volgende:
Maar goed:
- Scrypt? Aangezien we hier geen ASIC's hebben. Of we kunnen massaal ASIC's kopen om onze coins te minen en toch voor SHA256 gaan.
- Naam? Zelf vond ik SmartCoin dus heel tof.
- Nieuwe features? Of zullen we het houden op BTC met een paar tweaks voor het gemak?
Is al eens naar gekeken. Punt is dat je die nutteloze hashes nodig hebt om je betaalsysteem veilig te houden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:01 schreef robin007bond het volgende:
Hé hmm.. Jullie kennen die projecten waarbij je je computerkracht kan inzetten voor kankeronderzoek en dergelijke?
Kunnen we niet een coin maken die tijdens het minen dat doet in plaats van nutteloze hashes?
Minen doe je om het netwerk veilig te stellen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:01 schreef robin007bond het volgende:
Hé hmm.. Jullie kennen die projecten waarbij je je computerkracht kan inzetten voor kankeronderzoek en dergelijke?
Kunnen we niet een coin maken die tijdens het minen dat doet in plaats van nutteloze hashes?
Hmm, dat is waar. Je hebt wel primecoin, maar priemgetallen kunnen ook voor de veiligheid worden ingezet. mhmmquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:02 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Is al eens naar gekeken. Punt is dat je die nutteloze hashes nodig hebt om je betaalsysteem veilig te houden.
Dat is waar!quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Minen doe je om het netwerk veilig te stellen.
Als je andere berekeningen gaat doen gaat dat ten koste van de veiligheid van de coin.
Hoe wil je die coin CPU only houden dan?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:03 schreef MaGNeT het volgende:
We kunnen ook een CPU-only coin maken om iedereen op FOK! de kans te geven om te minen.
Iemand die hier wat over wil zeggen?
Een soort combi. Of we zorgen voor een mining reward waarbij er een x percentage van die mining reward naar een goed doel gaat, waarbij het percentage langzaam oploopt tot een max. Op die manier blijf je langer minen naarmate de rewards voor zowel de miner als het goede doel hoger worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:01 schreef robin007bond het volgende:
Waarom niet GPU?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:03 schreef MaGNeT het volgende:
We kunnen ook een CPU-only coin maken om iedereen op FOK! de kans te geven om te minen.
Iemand die hier wat over wil zeggen?
Denk dat je dat beter Illustrator kan gebruiken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:02 schreef QuadrupleU het volgende:
Logo ontwerpen lijkt me wel leuk, ben nie theel goed in photoshop maar toch.
Onder de mensen brengen kan ik zeker wel, gewoon op paar forums het erover hebben enzo.
Door een clone te maken van een coin die CPU-only is, ofwel niet efficient met een GPU te minen is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:03 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoe wil je die coin CPU only houden dan?
Ja idd, heb er jammer genoeg amper mee gewerkt maar wil het zeker proberenquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:04 schreef richolio het volgende:
[..]
Denk dat je dat beter Illustrator kan gebruiken. [ afbeelding ]
Ik wil wel zo'n logo ontwerp wedstrijd opzetten. Met alle eisen en dergelijke. Mits TS dat goed vind en wilt.
Hoe wil je zorgend at de miners blijven minen als hun fee naar het goede doel gaat?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:04 schreef Ranjit het volgende:
Misschien een coin waarbij de fee voor miners gedeeltelijk wordt ingezet voor een goed doel / maatschappelijk vraagstuk?
Best een strak idee, alleen ben ik principieel tegen 'goede' doelen, met topmanagers en reclamecampagnes die bijna alle inkomsten opvreten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een soort combi. Of we zorgen voor een mining reward waarbij er een x percentage van die mining reward naar een goed doel gaat, waarbij het percentage langzaam oploopt tot een max. Op die manier blijf je langer minen naarmate de rewards voor zowel de miner als het goede doel hoger worden.
Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Door een clone te maken van een coin die CPU-only is, ofwel niet efficient met een GPU te minen is.
CPU = processor = heeft iedereen in z'n computer.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:04 schreef QuadrupleU het volgende:
[..]
Waarom niet GPU?
Ben een mining noob en van hardware weet ik niet super veel
Inderdaad, uiteindelijk hanteren de meeste mensen maar één goed doel en dat is de persoon zelfquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:05 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoe wil je zorgend at de miners blijven minen als hun fee naar het goede doel gaat?
Gedeeltelijk? Dus 90-10% of zo?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:05 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoe wil je zorgend at de miners blijven minen als hun fee naar het goede doel gaat?
Koppel het aan die microkredieten!quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:05 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Best een strak idee, alleen ben ik principieel tegen 'goede' doelen, met topmanagers en reclamecampagnes die bijna alle inkomsten opvreten.
Er specifiek 1 uit pakken ga je ook niet zomaar overeenstemming over krijgen.
We kunnen ook 10% van de mining opbrengsten naar FOK! laten gaan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:05 schreef Piethur het volgende:
[..]
Inderdaad, uiteindelijk hanteren de meeste mensen maar één goed doel en dat is de persoon zelf
Heb begrepen dat CPU wel stuk minder hash oplevert.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
CPU = processor = heeft iedereen in z'n computer.
GPU = videokaart = minder interessant omdat niet iedereen op FOK! een mining rig met 3 videokaarten heeft staan.
Met een CPU coin kunnen we de betrokkenheid vergroten.
Het kan wel, zie GridCoin.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:06 schreef strbo het volgende:
Het koppelen aan folding@home, SETI@home lijkt me inderdaad vrijwel onmogelijk m.b.t. veiligheidsissues en de implementatie opzich. Iedere keer dat er buitenaards leven wordt gevonden een block
Denk dat je daarmee het potentiële draagvlak voor de coin zeer beperktquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We kunnen ook 10% van de mining opbrengsten naar FOK! laten gaan.
Op die manier is het voor Danny een stimulans om het te promoten en voor ons omdat we ons favo forum er mee steunen.
Mja, het idee valt of staat een beetje met waar we de opbrengst aan doneren. Zijn er nog goede doelen die niet zo getorpedeerd zijn?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:05 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Best een strak idee, alleen ben ik principieel tegen 'goede' doelen, met topmanagers en reclamecampagnes die bijna alle inkomsten opvreten.
Er specifiek 1 uit pakken ga je ook niet zomaar overeenstemming over krijgen.
Klopt, dan blijft het gekoppeld aan zoiets als FOK en komt het ook nooit los uit die zettingquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:07 schreef Ranjit het volgende:
[..]
Denk dat je daarmee het potentiële draagvlak voor de coin zeer beperkt
Ik vond die microkredieten wel leukquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, het idee valt of staat een beetje met waar we de opbrengst aan doneren. Zijn er nog goede doelen die niet zo getorpedeerd zijn?
Dat het een lagere hashrate oplevert maakt niets uit natuurlijk, aangezien het alleen met CPU's te minen is. Het houdt het wel voor iedereen leuk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:07 schreef QuadrupleU het volgende:
[..]
Heb begrepen dat CPU wel stuk minder hash oplevert.
En iedereen heeft toch een videokaart?
Maar als CPU het beste is geloof ik dat wel.
Doneren ed. lijkt me een beetje riskant. Cryptocurrencies zijn decentraal, hoe mooi goede doelen ook mogen zijn ik (en ik denk veel mensen met mij) vind niet dat dit inherent in een valuta moeten zitten ingewerkt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, het idee valt of staat een beetje met waar we de opbrengst aan doneren. Zijn er nog goede doelen die niet zo getorpedeerd zijn?
quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
We kunnen dus het beste kiezen voor een 100% miners opbrengst, geen gedoe met goede doelen etc.
Ik neem aan dat ik let mijn Lenovo y8500 er beter aan doe CPU te kiezen xDquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat het een lagere hashrate oplevert maakt niets uit natuurlijk, aangezien het alleen met CPU's te minen is. Het houdt het wel voor iedereen leuk.
Als het een GPU coin wordt (Scrypt, Scrypt-Jane) dan gooi ik er 3 mining rigs tegenaan.
Leuk voor mij, minder voor de minder bedeelde miners.
Op het moment dat je het naar goede doelen gaat brengen, geef je eigenlijk de vrijheid van de gebruikers ook op want dan wordt toch 10% van hun opbrengst afgepaktquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
We kunnen dus het beste kiezen voor een 100% miners opbrengst, geen gedoe met goede doelen etc.
Daarnaast kan je kiezen voor een naam die internationaal goed valt.
WorldCoin is zo'n naam, maar is al bezet
Iemand iets in die richting?
De ForaCoin, TopCoinquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
Vond smart een erg goede naam.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie inderdaad niks in het verplicht afromen. Goede doelen zijn prima bezig enzo, maar keuzevrijheid is ook een ding.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:11 schreef Piethur het volgende:
[..]
Op het moment dat je het naar goede doelen gaat brengen, geef je eigenlijk de vrijheid van de gebruikers ook op want dan wordt toch 10% van hun opbrengst afgepakt
quote:Vond smart een erg goede naam.
quote:Enige nadeel is aan de naam
Dit moeten we inderdaad goed in de gaten houden, wat is wezenlijk anders dan andere munten. Het idee van goede doelen vond ik (bij nader inzien) toch minder sterk. Wie heeft nog meer een idee?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:13 schreef Ranjit het volgende:
Wat wordt dan de meerwaarde van deze coin, zodat hij niet in de rij aansluit achter de 101 andere coins?
Tot nu toe zetten we op PoS/PoW en niet te achterlijke blockspeed. Heb je een idee?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:13 schreef Ranjit het volgende:
Wat wordt dan de meerwaarde van deze coin, zodat hij niet in de rij aansluit achter de 101 andere coins?
Ik zou hem lang erg laag houden en daarna exponentieel laten groeien, alhoewel dan ziet het er ook uit alsof we er zelf aan willen verdienen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Tot nu toe zetten we op PoS/PoW en niet te achterlijke blockspeed. Heb je een idee?
Ik ben ondertussen even een grafiekje maken met mijn voorstel over blockreward.
Afschaffen van minersfee, gecombineerd met geen hard plafond maar exponentieel afnemende blockrewards?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Tot nu toe zetten we op PoS/PoW en niet te achterlijke blockspeed. Heb je een idee?
Een studentencoin? Te specifiek, maar wel grappig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:11 schreef richolio het volgende:
[..]
De ForaCoin, TopCoin
Maar is het dan ook de bedoeling dat dit aan jan en alleman buiten Fok! wordt rondverteld? Want anders maakt de naam niet echt uit
Hoe hou je miners bezig zonder fee? Zeker als de blockreward weg is?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:16 schreef strbo het volgende:
[..]
Afschaffen van minersfee, gecombineerd met geen hard plafond maar exponentieel afnemende blockrewards?
Niet weg laten gaan dus, alleen laten afnemen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:17 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoe hou je miners bezig zonder fee? Zeker als de blockreward weg is?
Ik dacht dus een lage difficulty ( voor mensen die geen ultra equipment hebben) en easy to use/easy interface (alles makkelijk), zodat hij altijd toegankelijk is voor het publiek. Want dat zijn eigenlijk de mensen die je ermee wilt bereiken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Eerste 1000 blocks geen reward om iedereen een kans te geven om z'n miners klaar te zetten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik von dde eerdere suggestie OrangeCoin best goed te doen. Bedoel, er is al een bekend bedrijf genaamd Apple, dan kan een mandarijn er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
De blockreward nooit op laten houden? QRK blijft ook 1mlj coins per jaar genereren, bovenop de ~250mlj die er al zijn is het maar 0,4% inflatie. Ik hou niet van inflatie, maar tot nu toe is het wel de kritiek op andere munten geweest, dus misschien moeten we inflatie laten bestaan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:17 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoe hou je miners bezig zonder fee? Zeker als de blockreward weg is?
Orangecoin klinkt best prima.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:18 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Ik von dde eerdere suggestie OrangeCoin best goed te doen. Bedoel, er is al een bekend bedrijf genaamd Apple, dan kan een mandarijn er ook nog wel bij.
Ik ben zelf niet thuis in de technische onderbouwing van de cryptocurrency, dus daar kan ik helaas niets in opperen. Maar ik denk wel graag mee in hoe de coin succesvol gemaakt kan worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Zou ook gewoon een testnet voor gebruikt kunnen worden? Al zou het wel kunnen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Eerste 1000 blocks geen reward om iedereen een kans te geven om z'n miners klaar te zetten.
Daarnaast vermijd je daarmee insta- / premine verhalen.
Ik zou Quark nou niet echt als voorbeeld van een goede munt aanhalen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:19 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
De blockreward nooit op laten houden? QRK blijft ook 1mlj coins per jaar genereren, bovenop de ~250mlj die er al zijn is het maar 0,4% inflatie. Ik hou niet van inflatie, maar tot nu toe is het wel de kritiek op andere munten geweest, dus misschien moeten we inflatie laten bestaan.
Zelf zat ik ook te denken aan BoobCoin.quote:
Koers niet gerelateerd aan goud maar aan borstenquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelf zat ik ook te denken aan BoobCoin.
Hoe meer coins je hebt, hoe meer plaatjes van borsten je krijgt te zien. Een plaatje om de 20 coins bijvoorbeeld.
QRK is knudde omdat de reward iedere 3 weken halveert, dat betekent niet dat alle aspecten slecht zijn. Je moet de goeie dingen bij elkaar rapen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:21 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Zou ook gewoon een testnet voor gebruikt kunnen worden? Al zou het wel kunnen.
[..]
Ik zou Quark nou niet echt als voorbeeld van een goede munt aanhalen.
Maar het is iets om over te denken.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:41 schreef robin007bond het volgende:
https://github.com/robin007bond/smartcoin
Al een fork gemaakt van BTC. Echter had ik misschien beter Litecoin kunnen forken gezien scrypt.
Ik zag een gat in de markt door een cryptocurrency te maken speciaal voor intelligente mensen. Aangezien veel mensen zichzelf intelligent vinden heb je dus veel potentiële gebruikers.
Dat is mogelijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:23 schreef Lollertrolle het volgende:
Misschien een dom of moeilijk uit te voeren idee maar.... zou het niet mogelijk zijn om een fatsoendelijke UI te ontwikkelen voor het minen ipv die DOSPrompt dingen... ?
Mooi, want het is essentieel om het simpel te maken. Dat je met 2 a 3 knoppen kunt minen, beetje net zoiets als dat je een programma installeert.quote:
Ik heb het dan wel over de munten die zich hebben bewezen en niet de scamcoins.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:28 schreef Ludacriss het volgende:
Je moet eigenlijk alle munten pakken die er nu zijn en per munt opsommen wat de goede en slechte eigenschappen zijn. Daarna een goed plan maken voor een munt waar zo weinig mogelijk slechte eigenschappen in zitten. Of dat echt mogelijk is dat weet ik niet.
Bedoel je dan dat je bij de overboeking van Bitcoin er wat tekst bij kan meesturen?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:30 schreef Maxbet het volgende:
Geen idee hoe het geďmplementeerd zou moeten worden hoor. Maar een encrypted messaging system inbouwen zou erg baas zijn.
Encrypted email is dood omdat het centraal geregeld is en dus aanvalbaar. Maar als je alleen de berichten zou kunnen lezen met je private key en het is volledig decentraal zie ik een goede service.
GlobalCoin? HumanCoin? EarthCoin?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
Ga je dan niet meer de Namecoin kant op? Een valuta niet echt gemaakt als valuta.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:30 schreef Maxbet het volgende:
Geen idee hoe het geďmplementeerd zou moeten worden hoor. Maar een encrypted messaging system inbouwen zou erg baas zijn.
Encrypted email is dood omdat het centraal geregeld is en dus aanvalbaar. Maar als je alleen de berichten zou kunnen lezen met je private key en het is volledig decentraal zie ik een goede service.
Dat was inderdaad ook mijn opvattingquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:32 schreef strbo het volgende:
[..]
Ga je dan niet meer de Namecoin kant op? Een valuta niet echt gemaakt als valuta.
Bedoelde het meer als feature. Voor een fee kun je een encrypted message sturen. En tegelijkertijd is het gewoon een currency.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:32 schreef strbo het volgende:
[..]
Ga je dan niet meer de Namecoin kant op? Een valuta niet echt gemaakt als valuta.
Dat lijkt me ook heel mooi.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:34 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Bedoelde het meer als feature. Voor een fee kun je een encrypted message sturen. En tegelijkertijd is het gewoon een currency.
Denk eraan, dit is gewoon een brainfart. Maar ik zou zo'n service gebruiken.
Toffe naam inderdaadquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:34 schreef robin007bond het volgende:
Stiekem vind ik EarthCoin echt heel tof.
En ook omdat het milieuvriendelijker is wegens Proof of Stake vind ik de naam passend. Een coin met de aarde in achting genomen.
Ja klopt, als een soort betalingskenmerkquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel mooi.
Dat er inderdaad een bericht bij je transactie kan.
Begrijp me niet verkeerd, het is geen slecht idee. Maar persoonlijk ben ik van mening dat een valuta precies dat moet zijn. Geen donaties, geen extra featured ed.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:34 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Bedoelde het meer als feature. Voor een fee kun je een encrypted message sturen. En tegelijkertijd is het gewoon een currency.
Denk eraan, dit is gewoon een brainfart. Maar ik zou zo'n service gebruiken.
We hebben alleen al WorldCoin en TerraCoin, dus tjsa..quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:34 schreef robin007bond het volgende:
Stiekem vind ik EarthCoin echt heel tof.
En ook omdat het milieuvriendelijker is wegens Proof of Stake vind ik de naam passend. Een coin met de aarde in achting genomen.
Die dus wel in de blockchain opgeslagen staat maar alleen met je private key te lezen is. Valt er gelijk geen server meer aan te vallen door de NSAquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel mooi.
Dat er inderdaad een bericht bij je transactie kan.
Ja, dat je daarvoor een soort Google authenticator nodig hebt om die boodschap te kunnen lezenquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:36 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Die dus wel in de blockchain opgelagen staat maar alleen met je private key te lezen is. Valt er gelijk geen server meer aan te vallen door de NSA
Tja, het is echt een hels karwei om zoiets te maken lijkt mij. Ik ben er zelf helemaal niet thuis in maar denk dat hier op FOK toch wel een paar kundige heren rondlopenquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:43 schreef Maxbet het volgende:
Hoe langer ik erover denk hoe meer ik die berichten een goed idee vind. Loopt er hier een getalenteerde dev rond die kan zeggen hoe haalbaar zoiets is?
Mijn C++ kennis reikt niet heel ver. Simpele dingen lukt mij wel, maar van encryptie in combinatie met programmeren heb ik geen kaas gegeten, dus daarin zou ik mij goed in moeten verdiepen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:43 schreef Maxbet het volgende:
Hoe langer ik erover denk hoe meer ik die berichten een goed idee vind. Loopt er hier een getalenteerde dev rond die kan zeggen hoe haalbaar zoiets is?
Ik zal het even een goede vriend vragen om hier te posten. Die weet daar wel het een en ander vanaf.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:43 schreef Maxbet het volgende:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:46 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Ik zal het even een goede vriend vragen om hier te posten. Die weet daar wel het een en ander vanaf.
Een goed begin is essentieel, op het gebied van aankleding van websites en logo's hebben we hier wel voldoende kwaliteiten op FOK zitten.quote:
Dat denk ik inderdaad wel ja.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:51 schreef Piethur het volgende:
[..]
Een goed begin is essentieel, op het gebied van aankleding van websites en logo's hebben we hier wel voldoende kwaliteiten op FOK zitten.
Maar dan is de volgende vraag, hoe zorgen we ervoor dat het praktisch gebruikbaar wordt en dat de munt waarde krijgt?quote:
Door een goede munt neer te zetten met een net zo goede infrastructuur eromheen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:53 schreef Piethur het volgende:
[..]
Maar dan is de volgende vraag, hoe zorgen we ervoor dat het praktisch gebruikbaar wordt en dat de munt waarde krijgt?
Ja, je gaat er vanuit dat het vanzelf wel groeit dan? Ik ben persoonlijk iets meer van een gestructureerde aanpak om de munt onder de mensen te krijgen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:54 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Door een goede munt neer te zetten met een net zo goede infrastructuur eromheen.
Marketing helpt inderdaad. Maar als je nu met een bruikbare coin komt die vernieuwt zijn er genoeg mensen die er op willen springen imo.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:57 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ja, je gaat er vanuit dat het vanzelf wel groeit dan? Ik ben persoonlijk iets meer van een gestructureerde aanpak om de munt onder de mensen te krijgen.
Een hele simpele GUI-miner zie ik wel zitten. Volgens mij zijn er nu niet heel veel goede GUI-miners.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:57 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ja, je gaat er vanuit dat het vanzelf wel groeit dan? Ik ben persoonlijk iets meer van een gestructureerde aanpak om de munt onder de mensen te krijgen.
Akkoord, inderdaad eerst zorgen dat de coin er is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:58 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Marketing helpt inderdaad. Maar als je nu met een bruikbare coin komt die vernieuwt zijn er genoeg mensen die er op willen springen imo.
Je kunt slecht een coin gaan promoten die half af is..
Wat ook belangrijk is dat de Macbooks en dergelijke niet vergeten worden, er zijn natuurlijk heel veel mensen die er één hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een hele simpele GUI-miner zie ik wel zitten. Volgens mij zijn er nu niet heel veel goede GUI-miners.
Een schil om BGMiner heen of iets dergelijks zou ik wel kunnen maken. Misschien ook in QT net als de meeste wallets. Of desnoods in Java, dat is ook multiplatform.
Nadeel is dat mensen dan Java geďnstalleerd moeten hebben en dat vind ik niet echt gebruiksvriendelijk.
Kijk eens hoe MegaCoin hun client doet, volgens mij is dat alsnog gebaseerd op QTquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een hele simpele GUI-miner zie ik wel zitten. Volgens mij zijn er nu niet heel veel goede GUI-miners.
Een schil om BGMiner heen of iets dergelijks zou ik wel kunnen maken. Misschien ook in QT net als de meeste wallets. Of desnoods in Java, dat is ook multiplatform.
Nadeel is dat mensen dan Java geďnstalleerd moeten hebben en dat vind ik niet echt gebruiksvriendelijk.
Ah, dat is wel mooi. QT is echt heel mooi, maar kost wel veel ruimte. Maar goed, dan heb je ook wat. Ik zal er eens naar kijken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:00 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Kijk eens hoe MegaCoin hun client doet, volgens mij is dat alsnog gebaseerd op QT
Zou in het begin niet een light wallet maken. Je hebt die nodes nodig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ah, dat is wel mooi. QT is echt heel mooi, maar kost wel veel ruimte. Maar goed, dan heb je ook wat. Ik zal er eens naar kijken.
Wel beetje jammer dat de site van Megacoin stikt van de taalfoutenquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ah, dat is wel mooi. QT is echt heel mooi, maar kost wel veel ruimte. Maar goed, dan heb je ook wat. Ik zal er eens naar kijken.
Ja, dan laat je wel heel duidelijk zien dat je er vooral zelf geld aan wil verdienenquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:04 schreef flesjewater88 het volgende:
Megacoin heeft wel dik ge primined.
Megacoin was toch geen premine maar een mislukte release?quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:04 schreef flesjewater88 het volgende:
Megacoin heeft wel dik ge primined.
Internationaal niet echt te marketen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:05 schreef Fok-now het volgende:
Nederlandse gulden (NLG). Vertrouwde naam toch?
Dat klopt inderdaad....quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Internationaal niet echt te marketen.
Die kunnen de G niet uitsprekenquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Internationaal niet echt te marketen.
Oh ja, ik heb geloof ik nog wel een server hangen die als node kan draaien.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:08 schreef µ het volgende:
[..]
Ik wil wel node worden.
Alleen gaat minen niet werken denk ik.
Eerst nog meer namen lijkt me.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:10 schreef Plots het volgende:
EarthCoin en SmartCoin zijn wel goed
Ik dacht aan LuxuryCoin of DiamondCoin.
Laten we een poll aanmaken over de naam?
DiamondCoin klinkt wel goed. Zal veel mensen aanspreken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:15 schreef robin007bond het volgende:
Enkele naamsuggesties nog, sommige overgenomen van andere users maar even voor het overzicht:
- CleanCoin
- SimpleCoin
- LibertyCoin (bestaat die niet al?)
- WeCoin (de coin voor iedereen, dus vandaar "We")
- DiamondCoin
- LuxuryCoin
- SmartCoin
- TrueCoin
- FreeCoin (bestaat misschien ook al?)
Neem deze lijst over als je een naamsuggestie hebt en voeg je eigen suggestie toe.
Zelf vind ik het iets te kitscherig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:16 schreef Fok-now het volgende:
[..]
DiamondCoin klinkt wel goed. Zal veel mensen aanspreken.
En die bestaat al: https://bitcointalk.org/index.php?topic=255806.0quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelf vind ik het iets te kitscherig.
EarthCoin was ook wel goed.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:15 schreef robin007bond het volgende:
Enkele naamsuggesties nog, sommige overgenomen van andere users maar even voor het overzicht:
- CleanCoin
- SimpleCoin
- DiamondCoin
- LuxuryCoin
- SmartCoin
- TrueCoin
Neem deze lijst over als je een naamsuggestie hebt en voeg je eigen suggestie toe.
Earthcoin is met Worldcoin en Terracoin echt enorm onorigineel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:18 schreef Maxbet het volgende:
[..]
EarthCoin was ook wel goed.
En AltCoin, zeker als dat messaging gebeuren blijkt te implementeren. (En je staat vrijwel bovenaan bij lijstjes enzo)
Ik vind Clever of WiseCoin goed hihi. Of UniCoin, maar dat lijkt te veel op Unicornquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:18 schreef richolio het volgende:
- CleanCoin
- SimpleCoin
- DiamondCoin
- LuxuryCoin
- SmartCoin
- TrueCoin
- RichCoin
- OrbCoin
- WiseCoin
- SmartCoin
- SharpCoin
- CleverCoin
- UniCoin
- MajorCoin
- AltCoin
- FokforCoin
- EarthCoin
Uit de naam ontstaat dan de huisstijl neem ik aan. Stemmen we met zijn allen of laten we de gene met de meeste stake kiezen?
quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:46 schreef Lollertrolle het volgende:
DogeCoin
WoW, So mining, much future
Bizar. Such shame, so sad, wow.quote:http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op dinsdag 10 december 2013 13:50 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Hij bestaat al blijkbaar
Terug naar Orangecoin
Heb een balkonquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:52 schreef Toto69 het volgende:
BeerCoin.
If you buy this coin, hot women will have sex in your garden.
Kunnen we functies van silkroad er niet in verwerken op de 1 of andere manier. Zullen dan vast veel gegadigden voor zijn.quote:
Ja ik heb vast nog wel ergens een kilo of was coke liggen… Alleen te betalen met fokbits?quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:53 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Kunnen we functies van silkroad er niet in verwerken op de 1 of andere manier. Zullen dan vast veel gegadigden voor zijn.
Misschien iets zonder coin erachter?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:07 schreef robin007bond het volgende:
- CleanCoin
- SimpleCoin
- DiamondCoin
- LuxuryCoin
- SmartCoin
- TrueCoin
- RichCoin
- OrbCoin
- WiseCoin
- SmartCoin
- SharpCoin
- CleverCoin
- UniCoin
- MajorCoin
- AltCoin
- FokforCoin
- EarthCoin
- OrangeCoin
- MajorCoin
- BrainCoin
- BrightCoin
- ResourceCoin
- CreatiCoin
- ThinkCoin (of ThinCoin)
- KeenCoin
- ExceptiCoin
- DeepCoin
- AbleCoin
Nog een toevoeging:
- BrainCoin
- FreshCoin
- ZeroCoin
- OneCoin
- Coin4All
HashCash?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:12 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Misschien iets zonder coin erachter?
quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:19 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Of je noemt je zelf gewoon Bitcoin 2.0![]()
Lijkt me een beetje nutteloos zonder naam en opzet niet?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:35 schreef Piethur het volgende:
Is er al iemand geweest die al iets begonnen is met ontwerpen van iets trouwens?
Van wat?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:35 schreef Piethur het volgende:
Is er al iemand geweest die al iets begonnen is met ontwerpen van iets trouwens?
Oké, goede zaak.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:01 schreef Ranjit het volgende:
Ik ben zojuist begonnen met een omschrijving van het concept voor het ontwerp van de eerste versie van de opzet.
Zoals eerder genoemd kan ik een dedicated teamspeak beschikbaar stellen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:13 schreef Ludacriss het volgende:
Is een meet met geinteresseerden een idee. Lijkt me dat we wel een duidelijk en goed plan nodig hebben?
Spannend.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:01 schreef Ranjit het volgende:
Ik ben zojuist begonnen met een omschrijving van het concept voor het ontwerp van de eerste versie van de opzet.
Dat zou later kunnen, maar nu (tijdens het bepalen vd naam) vraag ik mij af of dat flink zal helpen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:13 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Zoals eerder genoemd kan ik een dedicated teamspeak beschikbaar stellen.
Iemand opperde een meetingquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:20 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dat zou later kunnen, maar nu (tijdens het bepalen vd naam) vraag ik mij af of dat flink zal helpen.
Nodes zijn altijd goedquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:26 schreef hardwired90 het volgende:
Klinkt mooi dit, wil best bijdragen maar heb de skills niet hiervoor.
Ik heb wel een vriend met een servertje in een datacenter, die kan wellicht gebruikt worden voor de eerste opzet
Gewoon zorgen dat je van tevoren een miljoen van die krengen hebt. En dan wachten tot ze $1 zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:30 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ja en dan manipuleren we de prijs tot op een mooie hoogte en worden we stinkend rijk
quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:24 schreef Zith het volgende:
Beste is gewoon om een unique selling point te vinden en daarna de naam erop te baseren (bijv. SafeCoin, StableCoin, ScamCoin, ShareCoin, etc).
Klopt, niet te beperkt inderdaad, maar hoe gaan we nu die knoop doorhakken m.b.t. De naam? Laten we een groep van vier maken die op teamspeak oid alle alternatieven bespreken en de knoop doorhakken. Dit schiet anders niet op.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:31 schreef Mortaxx het volgende:
Als je een serieuze coin wilt opzetten kan je beter voor iets breders gaan als EuroCoin (ik doe maar een gooi). Anders blijft het toch een projectje van wat FOK!ers wat mij zonde lijkt van de vele tijd dat dit kost
Of een aantal kenmerken en daar de eerste letters van nemen en dan een afkorting maken die lekker bektquote:
Goed idee, of in ieder geval de opties beperken. Kan er dan nog altijd een poll tegenaan gegooid worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:33 schreef Piethur het volgende:
[..]
Klopt, niet te beperkt inderdaad, maar hoe gaan we nu die knoop doorhakken m.b.t. De naam? Laten we een groep van vier maken die op teamspeak oid alle alternatieven bespreken en de knoop doorhakken. Dit schiet anders niet op.
Sowieso werkt dit alleen als we iets meer structuur maken en taken gaan verdelen. Het is een unieke kans omdat we hier allemaal verschillende kwaliteiten hebben rondlopen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:34 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Goed idee, of in ieder geval de opties beperken. Kan er dan nog altijd een poll tegenaan gegooid worden.
Misschien eerst kiezen of je een 'ludieke' naam zoals sexcoin wilt of een serieuze als worldcoin en vervolgens een shortlist maken?quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:33 schreef Piethur het volgende:
[..]
Klopt, niet te beperkt inderdaad, maar hoe gaan we nu die knoop doorhakken m.b.t. De naam? Laten we een groep van vier maken die op teamspeak oid alle alternatieven bespreken en de knoop doorhakken. Dit schiet anders niet op.
Dat kan, ik ben wel voor een serieuze naamquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Misschien eerst kiezen of je een 'ludieke' naam zoals sexcoin wilt of een serieuze als worldcoin en vervolgens een shortlist maken?
quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:41 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dat kan, ik ben wel voor een serieuze naam
En dan moeten rekenen in micronanocoinquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:44 schreef Piethur het volgende:
Deze opmerking zag ik laatst voor de naam van een product, is het niet leuk om een naam te gebruiken van een SI-voorvoegsel zoals Nano, Peta of Exa?
Mijn voorkeur gaat ook naar een serieuze naam.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:41 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dat kan, ik ben wel voor een serieuze naam
PM ontvangen! Mij lijkt een ontwerpwedstrijd ook het handigst.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:31 schreef richolio het volgende:
Ik heb ts pm gestuurd over hoe hij het met het logo wilt gaan doen. Een Logo Ontwerp wedstrijd lijkt me heel tof namelijkik wil ook meedoen dan. Met styleguide, huisstijl enz. een volledig plaatje mag je insturen dan
Inspiratie?quote:5ct noemde men ook wel een stuiver
10ct noemde men ook wel een dubbeltje/duppie
1 gulden noemde men ook wel een piek
2,5 gulden noemde men ook wel een knaak
5 gulden noemde men ook wel een vijfje
10 gulden noemde men ook wel een joet(je)
25 gulden noemde men ook wel een geeltje
50 gulden noemde men ook wel een brammetje
100 gulden noemde men ook wel een meier
Deze vindt ik serieus wel goed klinken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:08 schreef µ het volgende:
Idee: "Piek", of, meer ver-engelst: "Peek". Naar de Nederlandse Piek. PKC of XPK als afkorting.
+1quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:08 schreef µ het volgende:
Idee: "Piek", of, meer ver-engelst: "Peek". Naar de Nederlandse Piek. PKC of XPK als afkorting.
Peek zou wel kunnen werken denk ik. Of PeekCoin (als we per se 'Coin' er achter willen).quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:09 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
+1
Florijn / Coin --> Floin
Verder zou er nog iets kunnen met Dukaat / Dutch / Coin --> DKC
Ducoin (frans?)
Wel helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:22 schreef Zith het volgende:
Laat de devs nou eerst een shortlist van de munt properties maken en ga daarna een naam verzinnen waarbij de naam al iets zegt over de unique selling points.
Als je een bedrijf gaat beginnen ga je toch ook niet 80% van je tijd besteden aan een leuke naam om daarna te bedenken wat voor diensten je nou eigenlijk gaat aanbieden??
-Als het een Coin voor Nederland is geef je het een typisch hollandse naam (DoekoeCoin).
-Als het een peer-to-peer coin is geef je het een p2p/torrent naam (TorCoin).
-Als je de waarde van de munt wil linken aan de totale voedselproductie/prijs van de wereld (FoodCoin)
-Als je een snelle transfer coin wilt... (FastCoin)
-Als je de iFag doelgroep wilt aanspreken (iCoin)
etc.
Maar stop met het roepen van een naam. De Unique Selling Point is belangrijker, ga liever een topic vullen met een discussie over USP dan over de naam.
Toch veel te lang geleden dat je kon zeggen: "Ik kocht gisteren een pizza van 10 piek/peek"quote:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:22 schreef Zith het volgende:
etc.
Niemand?quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:07 schreef Maxbet het volgende:
https://bitmessage.org/wiki/Main_Page
https://bitmessage.org/bitmessage.pdf
Is er een dokter in de zaal? (Liever een dev eigenlijk)
Ik vind het een top naamquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:38 schreef µ het volgende:
[..]
Toch veel te lang geleden dat je kon zeggen: "Ik kocht gisteren een pizza van 10 piek/peek"
Zith ik vind dat jij onze opperleider moet worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:22 schreef Zith het volgende:
Laat de devs nou eerst een shortlist van de munt properties maken en ga daarna een naam verzinnen waarbij de naam al iets zegt over de unique selling points.
Als je een bedrijf gaat beginnen ga je toch ook niet 80% van je tijd besteden aan een leuke naam om daarna te bedenken wat voor diensten je nou eigenlijk gaat aanbieden??
-Als het een Coin voor Nederland is geef je het een typisch hollandse naam (DoekoeCoin).
-Als het een peer-to-peer coin is geef je het een p2p/torrent naam (TorCoin).
-Als je de waarde van de munt wil linken aan de totale voedselproductie/prijs van de wereld (FoodCoin)
-Als je een snelle transfer coin wilt... (FastCoin)
etc.
Maar stop met het roepen van een naam. De Unique Selling Point is belangrijker, ga liever een topic vullen met een discussie over USP dan over de naam.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zith ik vind dat jij onze opperleider moet worden.
quote:
Ok, bij deze gaat het geen PeekCoin heten omdat het te veel verwant is met Peak -> Pump'n'Dump.quote:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:44 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
Ok, bij deze gaat het geen PeekCoin heten omdat het te veel verwant is met Peak -> Pump'n'Dump.
gr
Het gaat alle goeie eigenschappen hebben van andere coins, geen scam, geen instamine, geen premine. 'BestCoin', 'CollectiveCoin'.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:53 schreef Piethur het volgende:
Maar goed, door deze opmerkingen van Zith zijn we weer terug bij het begin van het topic. Wat onderscheidt onze munt van de anderen en waarom moeten mensen massaal andere munten laten valken voor de onze?
Mijn idee:quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:59 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Het gaat alle goeie eigenschappen hebben van andere coins, geen scam, geen instamine, geen premine. 'BestCoin', 'CollectiveCoin'.
Is er al een samenvatting van basale specs? Ik had een leuk setje genoemd in post #8, maar weet niet of er al iets is samengesteld.
21 mlj. coins vind ik persoonlijk wel belangrijk, aangezien dat toch een weloverwogen basis is geweest bij BTC, het is dan ook makkelijker te relateren aan BTC 1.0.
Wat is er dan verbeterd ten opzichte van de Bitcoin/Peercoin?quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:59 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Het gaat alle goeie eigenschappen hebben van andere coins, geen scam, geen instamine, geen premine. 'BestCoin', 'CollectiveCoin'.
Is er al een samenvatting van basale specs? Ik had een leuk setje genoemd in post #8, maar weet niet of er al iets is samengesteld.
21 mlj. coins vind ik persoonlijk wel belangrijk, aangezien dat toch een weloverwogen basis is geweest bij BTC, het is dan ook makkelijker te relateren aan BTC 1.0.
Als het aan mij ligt, pakt het de beste dingen uit alle coins:quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat is er dan verbeterd ten opzichte van de Bitcoin/Peercoin?
OK deal.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:12 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt, pakt het de beste dingen uit alle coins:
PPcoin: PoW + PoS
Bitcoin: 21 mlj coins (meer is overkill en gewoon gekloot in de marge, aangezien 8 decimalen)
Litecoin: scrypt
PrimeCoin: een secundair doel
NameCoin: een secundair nut (huidig voorstel: encrypted messaging)
QuarkCoin: goeie beveiliging, al lijkt me dat overbodig ivm
QuarkCoin: minimale maar blijvende mining-reward, (QRK = 0,4%).
edit: en wat MaxBet zei, iets hogere blocktime, soepere diff-aanpassing
Ik ben een arts in opleiding.... Maar of je daar wat aan hebt :pquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:07 schreef Maxbet het volgende:
https://bitmessage.org/wiki/Main_Page
https://bitmessage.org/bitmessage.pdf
Is er een dokter in de zaal? (Liever een dev eigenlijk)
De source is beschikbaar dus we kunnen er naar kijken.quote:
Dat was ook alleen maar iets wat uit een Google search kwam.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:28 schreef robin007bond het volgende:
BitMessage heeft trouwens nog wel een professionele audit nodig, dus de veiligheid kan nog niet gegarandeerd worden.
Onecoin bestaat al.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:20 schreef brombeer_ het volgende:
Goed idee. Ik mine wel mee mocht het zover komen![]()
Nog een alternatief voor de naam: Teslacoin of Onecoin
Zouden meer modjes moeten doen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:15 schreef µ het volgende:
Dit is nu een reeks. Raken we de users ook niet kwijt als # wordt geopend.
Yay we hebben al 4 nodes volgens mijquote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Born2trade het volgende:
Leuk, ik ga dit volgen. Ben geen developer maar wil wel een node draaien in de toekomst.
Er zou automatisch een reeks aangemaakt kunnen worden na 290 posts, of zo.quote:
>> FBquote:Op dinsdag 10 december 2013 18:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er zou automatisch een reeks aangemaakt kunnen worden na 290 posts, of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |