Dit maakt of breekt dit project, we worden de zoveelste in de rij of we zijn echt anders. Wat heeft Jan de loodgieter nodig om Bitcoin massaal te gaan gebruiken?quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:57 schreef robin007bond het volgende:
Maar goed:
- Scrypt? Aangezien we hier geen ASIC's hebben. Of we kunnen massaal ASIC's kopen om onze coins te minen en toch voor SHA256 gaan.
- Naam? Zelf vond ik SmartCoin dus heel tof.
- Nieuwe features? Of zullen we het houden op BTC met een paar tweaks voor het gemak?
Goed idee!quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:56 schreef MaGNeT het volgende:
Als basis zou je de Github van TAGCoin kunnen gebruiken, deze is sinds de laatste update stabiel en zowel PoW als PoS.
Daarnaast is een logo-ontwerp wedstrijd ook wel leuk
Ook al gaan we zelf met ASICs minen, dan nog zit je met 51%. SHA lijkt me niet meer te lanceren eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:57 schreef robin007bond het volgende:
Maar goed:
- Scrypt? Aangezien we hier geen ASIC's hebben. Of we kunnen massaal ASIC's kopen om onze coins te minen en toch voor SHA256 gaan.
- Naam? Zelf vond ik SmartCoin dus heel tof.
- Nieuwe features? Of zullen we het houden op BTC met een paar tweaks voor het gemak?
Is al eens naar gekeken. Punt is dat je die nutteloze hashes nodig hebt om je betaalsysteem veilig te houden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:01 schreef robin007bond het volgende:
Hé hmm.. Jullie kennen die projecten waarbij je je computerkracht kan inzetten voor kankeronderzoek en dergelijke?
Kunnen we niet een coin maken die tijdens het minen dat doet in plaats van nutteloze hashes?
Minen doe je om het netwerk veilig te stellen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:01 schreef robin007bond het volgende:
Hé hmm.. Jullie kennen die projecten waarbij je je computerkracht kan inzetten voor kankeronderzoek en dergelijke?
Kunnen we niet een coin maken die tijdens het minen dat doet in plaats van nutteloze hashes?
Hmm, dat is waar. Je hebt wel primecoin, maar priemgetallen kunnen ook voor de veiligheid worden ingezet. mhmmquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:02 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Is al eens naar gekeken. Punt is dat je die nutteloze hashes nodig hebt om je betaalsysteem veilig te houden.
Dat is waar!quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Minen doe je om het netwerk veilig te stellen.
Als je andere berekeningen gaat doen gaat dat ten koste van de veiligheid van de coin.
Hoe wil je die coin CPU only houden dan?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:03 schreef MaGNeT het volgende:
We kunnen ook een CPU-only coin maken om iedereen op FOK! de kans te geven om te minen.
Iemand die hier wat over wil zeggen?
Een soort combi. Of we zorgen voor een mining reward waarbij er een x percentage van die mining reward naar een goed doel gaat, waarbij het percentage langzaam oploopt tot een max. Op die manier blijf je langer minen naarmate de rewards voor zowel de miner als het goede doel hoger worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:01 schreef robin007bond het volgende:
Waarom niet GPU?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:03 schreef MaGNeT het volgende:
We kunnen ook een CPU-only coin maken om iedereen op FOK! de kans te geven om te minen.
Iemand die hier wat over wil zeggen?
Denk dat je dat beter Illustrator kan gebruiken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:02 schreef QuadrupleU het volgende:
Logo ontwerpen lijkt me wel leuk, ben nie theel goed in photoshop maar toch.
Onder de mensen brengen kan ik zeker wel, gewoon op paar forums het erover hebben enzo.
Door een clone te maken van een coin die CPU-only is, ofwel niet efficient met een GPU te minen is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:03 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoe wil je die coin CPU only houden dan?
Ja idd, heb er jammer genoeg amper mee gewerkt maar wil het zeker proberenquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:04 schreef richolio het volgende:
[..]
Denk dat je dat beter Illustrator kan gebruiken. [ afbeelding ]
Ik wil wel zo'n logo ontwerp wedstrijd opzetten. Met alle eisen en dergelijke. Mits TS dat goed vind en wilt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |