Ik vond die microkredieten wel leukquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, het idee valt of staat een beetje met waar we de opbrengst aan doneren. Zijn er nog goede doelen die niet zo getorpedeerd zijn?
Dat het een lagere hashrate oplevert maakt niets uit natuurlijk, aangezien het alleen met CPU's te minen is. Het houdt het wel voor iedereen leuk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:07 schreef QuadrupleU het volgende:
[..]
Heb begrepen dat CPU wel stuk minder hash oplevert.
En iedereen heeft toch een videokaart?
Maar als CPU het beste is geloof ik dat wel.
Doneren ed. lijkt me een beetje riskant. Cryptocurrencies zijn decentraal, hoe mooi goede doelen ook mogen zijn ik (en ik denk veel mensen met mij) vind niet dat dit inherent in een valuta moeten zitten ingewerkt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, het idee valt of staat een beetje met waar we de opbrengst aan doneren. Zijn er nog goede doelen die niet zo getorpedeerd zijn?
quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
We kunnen dus het beste kiezen voor een 100% miners opbrengst, geen gedoe met goede doelen etc.
Ik neem aan dat ik let mijn Lenovo y8500 er beter aan doe CPU te kiezen xDquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat het een lagere hashrate oplevert maakt niets uit natuurlijk, aangezien het alleen met CPU's te minen is. Het houdt het wel voor iedereen leuk.
Als het een GPU coin wordt (Scrypt, Scrypt-Jane) dan gooi ik er 3 mining rigs tegenaan.
Leuk voor mij, minder voor de minder bedeelde miners.
Op het moment dat je het naar goede doelen gaat brengen, geef je eigenlijk de vrijheid van de gebruikers ook op want dan wordt toch 10% van hun opbrengst afgepaktquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
We kunnen dus het beste kiezen voor een 100% miners opbrengst, geen gedoe met goede doelen etc.
Daarnaast kan je kiezen voor een naam die internationaal goed valt.
WorldCoin is zo'n naam, maar is al bezet
Iemand iets in die richting?
De ForaCoin, TopCoinquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
Vond smart een erg goede naam.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie inderdaad niks in het verplicht afromen. Goede doelen zijn prima bezig enzo, maar keuzevrijheid is ook een ding.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:11 schreef Piethur het volgende:
[..]
Op het moment dat je het naar goede doelen gaat brengen, geef je eigenlijk de vrijheid van de gebruikers ook op want dan wordt toch 10% van hun opbrengst afgepakt
quote:Vond smart een erg goede naam.
quote:Enige nadeel is aan de naam
Dit moeten we inderdaad goed in de gaten houden, wat is wezenlijk anders dan andere munten. Het idee van goede doelen vond ik (bij nader inzien) toch minder sterk. Wie heeft nog meer een idee?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:13 schreef Ranjit het volgende:
Wat wordt dan de meerwaarde van deze coin, zodat hij niet in de rij aansluit achter de 101 andere coins?
Tot nu toe zetten we op PoS/PoW en niet te achterlijke blockspeed. Heb je een idee?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:13 schreef Ranjit het volgende:
Wat wordt dan de meerwaarde van deze coin, zodat hij niet in de rij aansluit achter de 101 andere coins?
Ik zou hem lang erg laag houden en daarna exponentieel laten groeien, alhoewel dan ziet het er ook uit alsof we er zelf aan willen verdienen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Tot nu toe zetten we op PoS/PoW en niet te achterlijke blockspeed. Heb je een idee?
Ik ben ondertussen even een grafiekje maken met mijn voorstel over blockreward.
Afschaffen van minersfee, gecombineerd met geen hard plafond maar exponentieel afnemende blockrewards?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Tot nu toe zetten we op PoS/PoW en niet te achterlijke blockspeed. Heb je een idee?
Een studentencoin? Te specifiek, maar wel grappig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:11 schreef richolio het volgende:
[..]
De ForaCoin, TopCoin
Maar is het dan ook de bedoeling dat dit aan jan en alleman buiten Fok! wordt rondverteld? Want anders maakt de naam niet echt uit
Hoe hou je miners bezig zonder fee? Zeker als de blockreward weg is?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:16 schreef strbo het volgende:
[..]
Afschaffen van minersfee, gecombineerd met geen hard plafond maar exponentieel afnemende blockrewards?
Niet weg laten gaan dus, alleen laten afnemen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:17 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoe hou je miners bezig zonder fee? Zeker als de blockreward weg is?
Ik dacht dus een lage difficulty ( voor mensen die geen ultra equipment hebben) en easy to use/easy interface (alles makkelijk), zodat hij altijd toegankelijk is voor het publiek. Want dat zijn eigenlijk de mensen die je ermee wilt bereiken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Eerste 1000 blocks geen reward om iedereen een kans te geven om z'n miners klaar te zetten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik von dde eerdere suggestie OrangeCoin best goed te doen. Bedoel, er is al een bekend bedrijf genaamd Apple, dan kan een mandarijn er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
De blockreward nooit op laten houden? QRK blijft ook 1mlj coins per jaar genereren, bovenop de ~250mlj die er al zijn is het maar 0,4% inflatie. Ik hou niet van inflatie, maar tot nu toe is het wel de kritiek op andere munten geweest, dus misschien moeten we inflatie laten bestaan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:17 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoe hou je miners bezig zonder fee? Zeker als de blockreward weg is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |