Mijn voorkeur gaat ook naar een serieuze naam.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:41 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dat kan, ik ben wel voor een serieuze naam
PM ontvangen! Mij lijkt een ontwerpwedstrijd ook het handigst.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:31 schreef richolio het volgende:
Ik heb ts pm gestuurd over hoe hij het met het logo wilt gaan doen. Een Logo Ontwerp wedstrijd lijkt me heel tof namelijkik wil ook meedoen dan. Met styleguide, huisstijl enz. een volledig plaatje mag je insturen dan
Inspiratie?quote:5ct noemde men ook wel een stuiver
10ct noemde men ook wel een dubbeltje/duppie
1 gulden noemde men ook wel een piek
2,5 gulden noemde men ook wel een knaak
5 gulden noemde men ook wel een vijfje
10 gulden noemde men ook wel een joet(je)
25 gulden noemde men ook wel een geeltje
50 gulden noemde men ook wel een brammetje
100 gulden noemde men ook wel een meier
Deze vindt ik serieus wel goed klinken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:08 schreef µ het volgende:
Idee: "Piek", of, meer ver-engelst: "Peek". Naar de Nederlandse Piek. PKC of XPK als afkorting.
+1quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:08 schreef µ het volgende:
Idee: "Piek", of, meer ver-engelst: "Peek". Naar de Nederlandse Piek. PKC of XPK als afkorting.
Peek zou wel kunnen werken denk ik. Of PeekCoin (als we per se 'Coin' er achter willen).quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:09 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
+1
Florijn / Coin --> Floin
Verder zou er nog iets kunnen met Dukaat / Dutch / Coin --> DKC
Ducoin (frans?)
Wel helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:22 schreef Zith het volgende:
Laat de devs nou eerst een shortlist van de munt properties maken en ga daarna een naam verzinnen waarbij de naam al iets zegt over de unique selling points.
Als je een bedrijf gaat beginnen ga je toch ook niet 80% van je tijd besteden aan een leuke naam om daarna te bedenken wat voor diensten je nou eigenlijk gaat aanbieden??
-Als het een Coin voor Nederland is geef je het een typisch hollandse naam (DoekoeCoin).
-Als het een peer-to-peer coin is geef je het een p2p/torrent naam (TorCoin).
-Als je de waarde van de munt wil linken aan de totale voedselproductie/prijs van de wereld (FoodCoin)
-Als je een snelle transfer coin wilt... (FastCoin)
-Als je de iFag doelgroep wilt aanspreken (iCoin)
etc.
Maar stop met het roepen van een naam. De Unique Selling Point is belangrijker, ga liever een topic vullen met een discussie over USP dan over de naam.
Toch veel te lang geleden dat je kon zeggen: "Ik kocht gisteren een pizza van 10 piek/peek"quote:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:22 schreef Zith het volgende:
etc.
Niemand?quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:07 schreef Maxbet het volgende:
https://bitmessage.org/wiki/Main_Page
https://bitmessage.org/bitmessage.pdf
Is er een dokter in de zaal? (Liever een dev eigenlijk)
Ik vind het een top naamquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:38 schreef µ het volgende:
[..]
Toch veel te lang geleden dat je kon zeggen: "Ik kocht gisteren een pizza van 10 piek/peek"
Zith ik vind dat jij onze opperleider moet worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:22 schreef Zith het volgende:
Laat de devs nou eerst een shortlist van de munt properties maken en ga daarna een naam verzinnen waarbij de naam al iets zegt over de unique selling points.
Als je een bedrijf gaat beginnen ga je toch ook niet 80% van je tijd besteden aan een leuke naam om daarna te bedenken wat voor diensten je nou eigenlijk gaat aanbieden??
-Als het een Coin voor Nederland is geef je het een typisch hollandse naam (DoekoeCoin).
-Als het een peer-to-peer coin is geef je het een p2p/torrent naam (TorCoin).
-Als je de waarde van de munt wil linken aan de totale voedselproductie/prijs van de wereld (FoodCoin)
-Als je een snelle transfer coin wilt... (FastCoin)
etc.
Maar stop met het roepen van een naam. De Unique Selling Point is belangrijker, ga liever een topic vullen met een discussie over USP dan over de naam.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zith ik vind dat jij onze opperleider moet worden.
quote:
Ok, bij deze gaat het geen PeekCoin heten omdat het te veel verwant is met Peak -> Pump'n'Dump.quote:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:44 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
Ok, bij deze gaat het geen PeekCoin heten omdat het te veel verwant is met Peak -> Pump'n'Dump.
gr
Het gaat alle goeie eigenschappen hebben van andere coins, geen scam, geen instamine, geen premine. 'BestCoin', 'CollectiveCoin'.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:53 schreef Piethur het volgende:
Maar goed, door deze opmerkingen van Zith zijn we weer terug bij het begin van het topic. Wat onderscheidt onze munt van de anderen en waarom moeten mensen massaal andere munten laten valken voor de onze?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |