Als je alleen al kijkt naar hoeveel verschillende stromingen er zijn binnen het christendomquote:Op maandag 9 december 2013 19:37 schreef VeerEli het volgende:
Welke christenen haten christenen dan, Chai?

wat was dat in ierland ookalweer?quote:Op maandag 9 december 2013 19:37 schreef VeerEli het volgende:

De rooms katholieken en die anderen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:37 schreef VeerEli het volgende:

Ja, dus? Omdat er verschillende stromingen zijn, haten ze elkaar toch niet gelijk?quote:Op maandag 9 december 2013 19:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je alleen al kijkt naar hoeveel verschillende stromingen er zijn binnen het christendom

Oh die anderen, ja juist.quote:Op maandag 9 december 2013 19:38 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
De rooms katholieken en die anderen.

Welquote:Op maandag 9 december 2013 19:38 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, dus? Omdat er verschillende stromingen zijn, haten ze elkaar toch niet gelijk?

Leden van de kkk (uiterst protestants) haten traditioneel katholieken. En zo zijn er nog wel meer groepjes. Of kijk naar de noord-ieren..quote:Op maandag 9 december 2013 19:37 schreef VeerEli het volgende:

Leden van de kkk christelijk noemenquote:Op maandag 9 december 2013 19:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Leden van de kkk (uiterst protestants) haten traditioneel katholieken. En zo zijn er nog wel meer groepjes. Of kijk naar de noord-ieren..
 Als je daadwerkelijk snapt wat de bijbel in houdt, sta je niet voor zulke zieke dingen. Maar oke.
 Als je daadwerkelijk snapt wat de bijbel in houdt, sta je niet voor zulke zieke dingen. Maar oke.

Thanks, weer een reminder dat ik kk blij ben dat ik geboren en getogen in Amsterdam benquote:Op maandag 9 december 2013 19:34 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
Is een stroming binnen de Islam. Laten we het daarop houden. Zelfs moslims haten andere moslims.
 .
.

Nou die toestanden in Ierland noem ik wel haat.quote:Op maandag 9 december 2013 19:38 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, dus? Omdat er verschillende stromingen zijn, haten ze elkaar toch niet gelijk?

Same here. Amsterdamquote:Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Thanks, weer een reminder dat ik kk blij ben dat ik geboren en getogen in Amsterdam ben.

Mensen die zichzelf christelijk noemen of iets in de naam van God doen/zeggen, zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Niet de religie an sich.quote:Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou die toestanden in Ierland noem ik wel haat.

Geldt toch ook voor moslims die aanslagen plegen?quote:Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Leden van de kkk christelijk noemenAls je daadwerkelijk snapt wat de bijbel in houdt, sta je niet voor zulke zieke dingen. Maar oke.

Ja, echt hoogstaande onderbouwing enz idd. Geweldige manier om een dialoog te voeren, ja.quote:Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo werkt het nu eenmaal, ik kan er ook niets aan doen

de bijbel zit ook vol haat en leipe shitquote:Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Leden van de kkk christelijk noemenAls je daadwerkelijk snapt wat de bijbel in houdt, sta je niet voor zulke zieke dingen. Maar oke.

Absoluut.quote:Op maandag 9 december 2013 19:41 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Geldt toch ook voor moslims die aanslagen plegen?

Je bent nóg sexier als je serieus bent gewoonquote:Op maandag 9 december 2013 19:41 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, echt hoogstaande onderbouwing enz idd. Geweldige manier om een dialoog te voeren, ja.
 .
.

Dat heb je gewoon gedroomd, sick mind.quote:Op maandag 9 december 2013 19:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
de bijbel zit ook vol haat en leipe shit
Wat was dat nou eigenlijk met die vader en 2 dochters dat zn dochters hem dronken voerden en neukten zodat ze de bloedlijn door konden zetten? Weet jij dat toevallig? Dat vond ik echt wazig

Daarom altijd in je achterhoofd houden dat die boeken geschreven zijn door mensen en zelf nadenken over de inhoud.quote:Op maandag 9 december 2013 19:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat was dat nou eigenlijk met die vader en 2 dochters dat zn dochters hem dronken voerden en neukten zodat ze de bloedlijn door konden zetten? Weet jij dat toevallig? Dat vond ik echt wazig

Wow. Geen idee. Maar mensen begrijpen vaak het verschil niet tussen het Oude Testament en het Nieuwe Testament. En sowieso moet je dingen niet uit de context trekken maar alles in z'n verband zien. Daarnaast kan je de bijbel nog zo vaak lezen, als je je er niet in verdiept en probeert te begrijpen wat er staat, zullen het sowieso alleen maar loze woorden zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 19:41 schreef Murdera het volgende:
[..]

Potverdrie, zie je die nu pas?quote:Op maandag 9 december 2013 19:42 schreef E.B.A.H. het volgende:
ONZ / dWc_RuffRyders pareltjes
Ok dit is wel fucking geniaal. Ik ga dood hier.

Zijn nogal wat meningsverschillen tussen de verschillende takken.quote:Op maandag 9 december 2013 19:41 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf christelijk noemen of iets in de naam van God doen/zeggen, zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Niet de religie an sich.
 '
 ' 

zo kan je bij zo goed als iedere vorm van christendom wel je vragen stellen als jij naar de pure inhoud van de bijbel wil oordelen. Dat is natuurlijk niet het punt. Overigens werd de kkk Door vele miljoenen protestanten vanuit alle lagen van de bevolking gesteund. Niet zomaar een klein extremistisch groepje.quote:[http:////i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef VeerEli het volgende:
[..]

Jaquote:

Gvd Roboquote:Op maandag 9 december 2013 19:43 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Zijn nogal wat meningsverschillen tussen de verschillende takken.
RKK: 'Lol laten we allemaal geld van onze vrome gristenen spenderen aan kunst en fucking dure kerken enzo, weten zij vele, zij meoten toch sober leven'
Protestanten: 'Wow man, daar gaat het helemaal niet over. De Bijbel moet centraal staan en iedereen moet die begrijpen. Fuck jullie'
RKK: 'Suckers hahaahah laten we gewoon nog veel meer shit kopen en bouwen, ziet iedereen dat we de beste zijn. En fuck bijbel'
Protestanten: 'VIZE LIJERS DE FIK DR IN'

Tegenwoordig willen mensen alleen het slechte van religie zien. Terwijl zoals net aangegeven het aan de persoon zelf ligt.quote:Op maandag 9 december 2013 19:42 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Wow. Geen idee. Maar mensen begrijpen vaak het verschil niet tussen het Oude Testament en het Nieuwe Testament. En sowieso moet je dingen niet uit de context trekken maar alles in z'n verband zien. Daarnaast kan je de bijbel nog zo vaak lezen, als je je er niet in verdiept en probeert te begrijpen wat er staat, zullen het sowieso alleen maar loze woorden zijn.

Hahaha, Eddie Griffin jaquote:Op maandag 9 december 2013 19:42 schreef remi1986 het volgende:
Jesus died nailed to a cross .. I know niggers with 9 bulletwounds still walking around
 ! Heb de shows Dysfunktional Family, Freedom of Speech en You Can Tell 'Em I Said That allemaal op m'n PC, geniale vent. Hij heeft haast met alles gewoon gelijk en brengt het ook gewoon grappig, met z'n Midwest accent.
! Heb de shows Dysfunktional Family, Freedom of Speech en You Can Tell 'Em I Said That allemaal op m'n PC, geniale vent. Hij heeft haast met alles gewoon gelijk en brengt het ook gewoon grappig, met z'n Midwest accent.

Het interesseert me dan ook geen fuckquote:Op maandag 9 december 2013 19:41 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, echt hoogstaande onderbouwing enz idd. Geweldige manier om een dialoog te voeren, ja.

M'n punt is, dat als je een klein beetje verstand van je eigen geloof hebt (in dit geval christendom) je dus weet dat God niks en niemand haat, en dus racisme ten allen tijde juist de zonde is. Dat is m'n enige punt. Mensen die bij de kkk zitten, dragen dat nou niet bepaald uit hequote:Op maandag 9 december 2013 19:44 schreef Dven het volgende:
[..]
zo kan je bij zo goed als iedere vorm van christendom wel je vragen stellen als jij naar de pure inhoud van de bijbel wil oordelen. Dat is natuurlijk niet het punt. Overigens werd de kkk Door vele miljoenen protestanten vanuit alle lagen van de bevolking gesteund. Niet zomaar een klein extremistisch groepje.
Oosters orthodox en het Vaticaangaan ook niet zo goed samen. En zo zijn er vele voorbeelden.

zal het wel een keer opzoeken.quote:Op maandag 9 december 2013 19:42 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Dat heb je gewoon gedroomd, sick mind.
 had ik dat btw niet aan jou l;aten lezen?
 had ik dat btw niet aan jou l;aten lezen? mjah. maar ik snapte het niet echt.quote:Op maandag 9 december 2013 19:42 schreef Chai het volgende:
[..]
Daarom altijd in je achterhoofd houden dat die boeken geschreven zijn door mensen en zelf nadenken over de inhoud.
Mjah ik zal het een keer opzoeken, ik ben wel benieuwd naar hoe het is voor iemand die de achtergronden kent ipv alleen de letterlijke teksten.quote:Op maandag 9 december 2013 19:42 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Wow. Geen idee. Maar mensen begrijpen vaak het verschil niet tussen het Oude Testament en het Nieuwe Testament. En sowieso moet je dingen niet uit de context trekken maar alles in z'n verband zien. Daarnaast kan je de bijbel nog zo vaak lezen, als je je er niet in verdiept en probeert te begrijpen wat er staat, zullen het sowieso alleen maar loze woorden zijn.

I hear stories from the chamberquote:Op maandag 9 december 2013 19:42 schreef remi1986 het volgende:
Jesus died nailed to a cross .. I know niggers with 9 bulletwounds still walking around

GOD HAAT HOMO'Squote:Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef VeerEli het volgende:
[..]
M'n punt is, dat als je een klein beetje verstand van je eigen geloof hebt (in dit geval christendom) je dus weet dat God niks en niemand haat, en dus racisme ten allen tijde juist de zonde is. Dat is m'n enige punt. Mensen die bij de kkk zitten, dragen dat nou niet bepaald uit he

God haat polen, heb ik gelezen in de bijbel.quote:Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef VeerEli het volgende:
[..]
M'n punt is, dat als je een klein beetje verstand van je eigen geloof hebt (in dit geval christendom) je dus weet dat God niks en niemand haat, en dus racisme ten allen tijde juist de zonde is. Dat is m'n enige punt. Mensen die bij de kkk zitten, dragen dat nou niet bepaald uit he

haha ja heb ze ook allemaal ... wat een geniale vent!quote:Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Hahaha, Eddie Griffin ja! Heb de shows Dysfunktional Family, Freedom of Speech en You Can Tell 'Em I Said That allemaal op m'n PC, geniale vent. Hij heeft haast met alles gewoon gelijk en brengt het ook gewoon grappig, met z'n Midwest accent.

Inderdaad, precies dit. Maar er wordt zo snel iets geschreeuwd zonder er daadwerkelijk iets over te weten. Geldt voor beide religies hoor, de islam of het christendom. Ik weet te weinig over de islam om daar m'n mond over los te trekken, dus dit vermijd ik ook zoveel mogelijk.quote:Op maandag 9 december 2013 19:44 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Tegenwoordig willen mensen alleen het slechte van religie zien. Terwijl zoals net aangegeven het aan de persoon zelf ligt.

quote:Op maandag 9 december 2013 19:46 schreef Gridlok het volgende:
[..]
God haat polen, heb ik gelezen in de bijbel.

Zo zou ik het uitleggen aan mijn leerlingen.quote:

God haat westboro baptist kankerlijersquote:

quote:Op maandag 9 december 2013 19:47 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Zo zou ik het uitleggen aan mijn leerlingen.

Heb je die repo gezien van Lous Theroux ( ofzoiets ) over die mannen, " most hated family in muurrica "quote:

Kan ik me niet herinneren maar ik vind de bijbel weinig interessant dus misschien gewoon vergetenquote:Op maandag 9 december 2013 19:46 schreef Murdera het volgende:
[..]
zal het wel een keer opzoeken.had ik dat btw niet aan jou l;aten lezen?

Als ik Obama was had ik allang wat navy dewgongs eropaf gestuurd.quote:Op maandag 9 december 2013 19:47 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
God haat westboro baptist kankerlijers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Was is het 'goede' van religie dan eigenlijk?quote:Op maandag 9 december 2013 19:44 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Tegenwoordig willen mensen alleen het slechte van religie zien. Terwijl zoals net aangegeven het aan de persoon zelf ligt.

Waar moeten we het anders over hebben? We hebben geneukt gegeten en zitten ons nu hier te vervelen en we hebben geen zin meer om het over seks/eten te hebben.quote:Op maandag 9 december 2013 19:48 schreef remi1986 het volgende:
zie ze hier ineens allemaal serieus discussieren over religie..

quote:Op maandag 9 december 2013 19:48 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Als ik Obama was had ik allang wat navy dewgongs eropaf gestuurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![8JXN9Kb.png]()

quote:Op maandag 9 december 2013 19:42 schreef remi1986 het volgende:

" Traditie / Cultuur " Dier openrijten en dood laten bloeden onderste boven, " ies koeltoer."quote:Op maandag 9 december 2013 19:48 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Was is het 'goede' van religie dan eigenlijk?

Basis gelegd voor beschaving. Een maatschappij met een soort van normen en waarden en zo.quote:Op maandag 9 december 2013 19:48 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]

Als jij als een zo'n goed mogelijk christen wilt leven, dan probeer je zo puur mogelijk en liefdevol mogelijk te zijn. Eigenlijk alle aspecten van de betekenis van een ''goed mens'' probeer je dus na te leven. Als je dat kunt, dan straal je heel veel goeds uit naar je medemens en leefwereld.quote:Op maandag 9 december 2013 19:48 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]

HAHAHA DIE KENDE IK NIEquote:

Dat hoeft toch niet dmv een religie (als in; geloven dat er iemand is)? Dat zijn gewoon waarden en normenquote:Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Als jij als een zo'n goed mogelijk christen wilt leven, dan probeer je zo puur mogelijk en liefdevol mogelijk te zijn. Eigenlijk alle aspecten van de betekenis van een ''goed mens'' probeer je dus na te leven. Als je dat kunt, dan straal je heel veel goeds uit naar je medemens en leefwereld.

jaquote:Op maandag 9 december 2013 19:47 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Heb je die repo gezien van Lous Theroux ( ofzoiets ) over die mannen, " most hated family in muurrica "
 Sowieso die kerel
 Sowieso die kerel 
Genesis, had zo'n versie geillustreerd door crumble.quote:Op maandag 9 december 2013 19:48 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Kan ik me niet herinneren maar ik vind de bijbel weinig interessant dus misschien gewoon vergeten

En waar komen die vandaan?quote:Op maandag 9 december 2013 19:50 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet dmv een religie (als in; geloven dat er iemand is)? Dat zijn gewoon waarden en normen

dat is een beetje het heikel punt bij het geloof. Het wordt op een duizend manieren uitgelegd en met een veelvoud daarvan opgevat. Niet voor niets zijn er honderden stromingen binneneen geloof en zijn er meerdere geloven op eenzelfde basis. Christenen en moslims geloven nota bene in dezelfde godquote:Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef VeerEli het volgende:
[..]
M'n punt is, dat als je een klein beetje verstand van je Goden verschillen amper van elkaar.en geloof hebt (in dit geval christendom) je dus weet dat God niks en niemand haat, en dus racisme ten allen tijde juist de zonde is. Dat is m'n enige punt. Mensen die bij de kkk zitten, dragen dat nou niet bepaald uit he

quote:Op maandag 9 december 2013 19:50 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet dmv een religie (als in; geloven dat er iemand is)? Dat zijn gewoon waarden en normen

Maar.. dat kan ik toch ook allemaal doen zonder een religie aan te hangen?quote:Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Als jij als een zo'n goed mogelijk christen wilt leven, dan probeer je zo puur mogelijk en liefdevol mogelijk te zijn. Eigenlijk alle aspecten van de betekenis van een ''goed mens'' probeer je dus na te leven. Als je dat kunt, dan straal je heel veel goeds uit naar je medemens en leefwereld.

Godkkquote:Op maandag 9 december 2013 19:52 schreef Che_ het volgende:
Vaseline_, jouw kop schreeuwt Crystal Meth.
 .
.

altijd wat vermoeiende vragen ditquote:Op maandag 9 december 2013 19:48 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]

Dat kan best wezen. Maar zo heb ik het altijd geleerd, dat dát uiteindelijk de kern van geloven is; liefde. Voor jezelf en voor je medemens. In alle vormen en maten. Dus klaar staan voor de ander, niet oordelen, leven en laten leven enz. Klinkt misschien heel simpel, maar dat is het (helaas) niet.quote:Op maandag 9 december 2013 19:50 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]

Dat werkt eigenlijk andersomquote:Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Basis gelegd voor beschaving. Een maatschappij met een soort van normen en waarden en zo.

Waaruum gemeen duun abequote:Op maandag 9 december 2013 19:52 schreef Che_ het volgende:

Haten op methquote:Op maandag 9 december 2013 19:52 schreef Che_ het volgende:

quote:Op maandag 9 december 2013 19:48 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Ontwikkelingen in de architectuur, infrastructuur. Best wel aardig wat eigenlijk."My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."

Nee. Zelfs met een religie ''aan te hangen'' lukt je dat nog niet. Nooit 100%.quote:Op maandag 9 december 2013 19:52 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Maar.. dat kan ik toch ook allemaal doen zonder een religie aan te hangen?

quote:Op maandag 9 december 2013 19:53 schreef Robophatt het volgende:
[..]Dat is dan ook het enige wat er uit voort is gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dus dan maakt het geen fuck uit eigenlijk.quote:Op maandag 9 december 2013 19:53 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nee. Zelfs met een religie ''aan te hangen'' lukt je dat nog niet. Nooit 100%.

okquote:Op maandag 9 december 2013 19:51 schreef Gridlok het volgende:
Er is geen religie die er is om mensen te helpen, alleen maar om de massa naar hun wil te buigen.

Echt hequote:Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef VeerEli het volgende:
[..]

Wat waren de Romeinen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:53 schreef Robophatt het volgende:
+ Ontwikkelingen in de architectuur, infrastructuur. Best wel aardig wat eigenlijk.

Natuurlijk wel.quote:Op maandag 9 december 2013 19:54 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Dus dan maakt het geen fuck uit eigenlijk.

[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Ontwikkelingen in de architectuur, infrastructuur. Best wel aardig wat eigenlijk.

[..]Infrastructuur? Verklaar je nader?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Ontwikkelingen in de architectuur, infrastructuur. Best wel aardig wat eigenlijk.

[..]Als die personen niet gelovig waren was dit er allemaal niet als zodanig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Ontwikkelingen in de architectuur, infrastructuur. Best wel aardig wat eigenlijk.Nou, en al streef je ernaar, dat kan je toch prima als bijv. atheïst?quote:Op maandag 9 december 2013 19:53 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nee. Zelfs met een religie ''aan te hangen'' lukt je dat nog niet. Nooit 100%.

[..]Want dat kwam voort uit religie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Ontwikkelingen in de architectuur, infrastructuur. Best wel aardig wat eigenlijk.The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.

In den beginne wel ja, bij de bouw van gotische kerken kwam een zooi nieuwe dingen kijken die de Romeinen nog niet konden.quote:

Wou het niet als zodanig vragen omdat ik bang was uitgemaakt te worden voor uncultured swinequote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef Murdera het volgende:
[..]
Infrastructuur? Verklaar je nader?
 .
.

Tenminste iemand die me snaptquote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef MMGYMCMB het volgende:
Nou, en al streef je ernaar, dat kan je toch prima als bijv. atheïst?

quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Wou het niet als zodanig vragen omdat ik bang was uitgemaakt te worden voor uncultured swine.

Durf te wedden dat het beter af zou zijn zonder de kerk in die tijd.quote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef Robophatt het volgende:
[..]
In den beginne wel ja, bij de bouw van gotische kerken kwam een zooi nieuwe dingen kijken die de Romeinen nog niet konden.

dwc moet huiswerk maken.quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Chocolatebear het volgende:
dwc heb lekker nieuw salsa nummertje kom dansen

Dat kan zeker, ja. Maar er komen ook wel meer dingen bij kijken, natuurlijk. Dit is erg simpel geschetst. Ik ga er ook niet te diep in omdat dat een ellenlange discussie wordt en we het toch nooit eens zullen worden, en dat hier ook niet helemaal op z'n plaats isquote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef MMGYMCMB het volgende:

Op een hoop gebieden wel ja, maar er zijn ook wel een paar positieve dingen uit voortgekomen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Durf te wedden dat het beter af zou zijn zonder de kerk in die tijd.
[ afbeelding ]

Nee dat heet gewoon een belerende flikker zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef Dven het volgende:
Is atheïsme over het algemeen niet net zo'n indoctrinatie als dat geloof wordt geacht?

Hallo het gaat ook gewoon over onze joods-christelijke cultuur hoor.quote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef E.B.A.H. het volgende:
Ok, genoeg over religie kutallochtonen. [ afbeelding ]

Single sex marriage.quote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Op een hoop gebieden wel ja, maar er zijn ook wel een paar positieve dingen uit voortgekomen.

Hahahahaquote:

Fuck al jullie godenquote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Hallo het gaat ook gewoon over onze joods-christelijke cultuur hoor.

want het andere is per slot van rekening sowieso beter of in ieder geval minder slecht toch?quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Durf te wedden dat het beter af zou zijn zonder de kerk in die tijd.
[ afbeelding ]
 wel fijn dat je er zo veel 'geloof' in hebt
 wel fijn dat je er zo veel 'geloof' in hebt

Kan als bullshit klinken, maar het is wel waar. Ik zeg niet dat het anders niet ontwikkeld was, maar de kerk had het geld en gaf de opdracht. Zij wilden dat er zo hoog en belachelijk gebouwd werd dus speciaal daarvoor moesten er dingen bedacht worden.quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef hugecooll het volgende:
Om te janken weer, Robo, het is dat je er leuk uit ziet

Kijk, gelovigen die principes en normen en waarden enzo willen nastreven is een mooi iets, liever dat een potentiële moordenaar bijv. niet m'n kop eraf hakt omdat hij dan in de hel belandt volgens zichzelfquote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat kan zeker, ja. Maar er komen ook wel meer dingen bij kijken, natuurlijk. Dit is erg simpel geschetst. Ik ga er ook niet te diep in omdat dat een ellenlange discussie wordt en we het toch nooit eens zullen worden, en dat hier ook niet helemaal op z'n plaats is
Uiteindelijk is de bewuste keuze voor je God en te willen leven voor hem de eerste stap, uiteraard.
 . Maar er zijn mensen die serieus en letterlijk geloven dat God in de hemel zit en de wereld in 7 dagen heeft geschapen enzo, zelfs mensen die beweren dat de wereld maar 2013 jaar oud is, daar kan je toch met je kop niet bij?
. Maar er zijn mensen die serieus en letterlijk geloven dat God in de hemel zit en de wereld in 7 dagen heeft geschapen enzo, zelfs mensen die beweren dat de wereld maar 2013 jaar oud is, daar kan je toch met je kop niet bij? 
quote:

sorry schat, maar nee. Ze hebben grote bedragen kunnen uitgeven aan bizarre gebouwen, kunst mooi knap ja tuurlijk. Maar beweren dat we daardoor verder zijn dan dat we anders zouden zijn kan ik niet anders beantwoorden dan met een teleurgestelde grimas.quote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef Robophatt het volgende:
[..]
In den beginne wel ja, bij de bouw van gotische kerken kwam een zooi nieuwe dingen kijken die de Romeinen nog niet konden.

Ja, en hoe kwamen ze ook alweer aan dat geld?quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Robophatt het volgende:
Kan als bullshit klinken, maar het is wel waar. Ik zeg niet dat het anders niet ontwikkeld was, maar de kerk had het geld en gaf de opdracht. Zij wilden dat er zo hoog en belachelijk gebouwd werd dus speciaal daarvoor moesten er dingen bedacht worden.

quote:Op maandag 9 december 2013 19:58 schreef Dven het volgende:
[..]
want het andere is per slot van rekening sowieso beter of in ieder geval minder slecht toch?wel fijn dat je er zo veel 'geloof' in hebt

Verzamelt bipsen
Verzamelt bipsen 

wat vind je belachelijk aan het atheïstischgeloof?quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Retweet, bij elk geloof is er wel iets dat ik belachelijk vind.

Precies alsof religie nodig is om goed te levenquote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef MMGYMCMB het volgende:
 die claim op morele superioriteit altijd
 die claim op morele superioriteit altijd

okquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Gridlok het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]Verzamelt bipsen
pls dolan.

Dat is geen geloof.quote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Dven het volgende:
[..]
wat vind je belachelijk aan het atheïstischgeloof?

En dat terwijl je eigenlijk alleen goed doet omdat je anders in een eeuwigdurende hel gedonderd wordtquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies alsof religie nodig is om goed te levendie claim op morele superioriteit altijd

Sta ik op nummer 1 in de handenlijst?quote:

Klopt, maar al dat geld bleef ook in de kerk, grootste kapitalisten van die tijd.quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Kan als bullshit klinken, maar het is wel waar. Ik zeg niet dat het anders niet ontwikkeld was, maar de kerk had het geld en gaf de opdracht. Zij wilden dat er zo hoog en belachelijk gebouwd werd dus speciaal daarvoor moesten er dingen bedacht worden.

Ik zeg niet dat we op dit moment verder zouden zijn dan anders alleen dat bepaalde zaken in opdracht van de RKK ontwikkeld zijn. Niet omdat die christenen zulke helden waren, maar omdat iedereen werd ingezet bij het bouwen van die apparaten.quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
sorry schat, maar nee. Ze hebben grote bedragen kunnen uitgeven aan bizarre gebouwen, kunst mooi knap ja tuurlijk. Maar beweren dat we daardoor verder zijn dan dat we anders zouden zijn kan ik niet anders beantwoorden dan met een teleurgestelde grimas.

Handenquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Fascination het volgende:
[..]
Sta ik op nummer 1 in de handenlijst?

gebrek aan geloof geloof noemenquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Dven het volgende:
[..]
wat vind je belachelijk aan het atheïstischgeloof?

niet? Hoe noem je het dan? Welke feiten zijn er dat atheïsme per definitie de ultieme waarheid en verklaring is?quote:

Weekend millionairesquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, en hoe kwamen ze ook alweer aan dat geld?

Daar kan ik zeker met m'n kop wel bij. Als jij in God gelooft, dan is het imo niet logisch om te denken dat het ene in de bijbel wél klopt en het andere niet. Ik geloof in de bijbel, dus als daarin gezegd wordt dat God in de hemel is en wij daar terecht komen na de dood, dan geloof ik dat, ja. Niet dat de wereld pas 2013 jaar oud is, dat slaat nergens op en als iemand dat zegt, begrijpt die sowieso niet zo goed waar de jaartellingen voor staanquote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Kijk, gelovigen die principes en normen en waarden enzo willen nastreven is een mooi iets, liever dat een potentiële moordenaar bijv. niet m'n kop eraf hakt omdat hij dan in de hel belandt volgens zichzelf. Maar er zijn mensen die serieus en letterlijk geloven dat God in de hemel zit en de wereld in 7 dagen heeft geschapen enzo, zelfs mensen die beweren dat de wereld maar 2013 jaar oud is, daar kan je toch met je kop niet bij?

NEE DVENquote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Dven het volgende:
[..]
niet? Hoe noem je het dan? Welke feiten zijn er dat atheïsme per definitie de ultieme waarheid en verklaring is?

Ja, ik snap wat je bedoelt maar ik geloof je niet helemaal. Kosten nog moeite werden gespaard, maar uitvindingen en nieuwe architectonische kunsten.. Heb je voorbeelden?quote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we op dit moment verder zouden zijn dan anders alleen dat bepaalde zaken in opdracht van de RKK ontwikkeld zijn. Niet omdat die christenen zulke helden waren, maar omdat iedereen werd ingezet bij het bouwen van die apparaten.

Kloopt mede om die reden het protestantisme.quote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Klopt, maar al dat geld bleef ook in de kerk, grootste kapitalisten van die tijd.

ik mis inderdaad nog steeds het bewijs dat atheïsme waar is. Ik vind dat gebral van al die zelfvrklaarde aatheïsten dan ook redelijk lachwekkendquote:

Sixtijnse kapel.quote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, ik snap wat je bedoelt maar ik geloof je niet helemaal. Kosten nog moeite werden gespaard, maar uitvindingen en nieuwe architectonische kunsten.. Heb je voorbeelden?

okquote:

En hoe andersom? Er zijn zó veel geloven, er is van geen enkel geloof hard bewijsquote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Dven het volgende:
[..]
niet? Hoe noem je het dan? Welke feiten zijn er dat atheïsme per definitie de ultieme waarheid en verklaring is?
 Ja, een boek ofzo, wowow.
 Ja, een boek ofzo, wowow.

Hoezo dat atheïsme waar is? Daar hoef je toch helemaal geen bewijs voor te overhandigen?quote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Dven het volgende:
[..]
ik mis inderdaad nog steeds het bewijs dat atheïsme waar is. Ik vind dat gebral van al die zelfvrklaarde aatheïsten dan ook redelijk lachwekkend

Helaas heb ik goed opgelet bij godsdienst.quote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Robophatt het volgende:
Kloopt mede om die reden het protestantisme.

Adam en Eva als eerste mensen geloof je wel? En wij komen allemaal uit hun bloedlijn?quote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Daar kan ik zeker met m'n kop wel bij. Als jij in God gelooft, dan is het imo niet logisch om te denken dat het ene in de bijbel wél klopt en het andere niet. Ik geloof in de bijbel, dus als daarin gezegd wordt dat God in de hemel is en wij daar terecht komen na de dood, dan geloof ik dat, ja. Niet dat de wereld pas 2013 jaar oud is, dat slaat nergens op en als iemand dat zegt, begrijpt die sowieso niet zo goed waar de jaartellingen voor staan

Hij is zakkenroller?quote:Op maandag 9 december 2013 20:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat zijn ze in Bulgarije? Dat is dven dan ook

Geen idee wat voor gedrochten zich daar voortbrengen, zal wel iets zijn dat je portemonnee jat.quote:Op maandag 9 december 2013 20:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat zijn ze in Bulgarije? Dat is dven dan ook

Ja. En hoe dat precies zit, weet ik ook niet. Ik snap namelijk waar dit meestal op uitkomt en nee, daar heb ik geen antwoord op.quote:Op maandag 9 december 2013 20:04 schreef Murdera het volgende:
[..]
Adam en Eva als eerste mensen geloof je wel? En wij komen allemaal uit hun bloedlijn?

Kruisribgewelf, luchtboog. Kerk wilde hoog bouwen, maar ook veel licht (want is God) dus moesten de muren niet dragend zijn, maar open gesloopt kunnen worden.quote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, ik snap wat je bedoelt maar ik geloof je niet helemaal. Kosten nog moeite werden gespaard, maar uitvindingen en nieuwe architectonische kunsten.. Heb je voorbeelden?

dven heeft geen idee wat wel of niet waar is en ziet het later allemaal wel. hij vindt dat zowel atheisme alsmede de andere geloven hun tekortkomingen in de vorm van bewijs hebben alhoewel veel gegevens in bijbelvertalingenin ieder geval nog hhistorischcorrect zijn.quote:

Stel dat geloof de allereerste prank ter wereld is, en de mensen die het verzonnen zijn gestorven zonder ooit toe hebben gegeven (om welke reden dan ook) dat het überhaupt een prank wasquote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Daar kan ik zeker met m'n kop wel bij. Als jij in God gelooft, dan is het imo niet logisch om te denken dat het ene in de bijbel wél klopt en het andere niet. Ik geloof in de bijbel, dus als daarin gezegd wordt dat God in de hemel is en wij daar terecht komen na de dood, dan geloof ik dat, ja. Niet dat de wereld pas 2013 jaar oud is, dat slaat nergens op en als iemand dat zegt, begrijpt die sowieso niet zo goed waar de jaartellingen voor staan
 !
! .
.

Mede.quote:Op maandag 9 december 2013 20:04 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Helaas heb ik goed opgelet bij godsdienst.

haaaaaaa incestquote:Op maandag 9 december 2013 20:05 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja. En hoe dat precies zit, weet ik ook niet. Ik snap namelijk waar dit meestal op uitkomt en nee, daar heb ik geen antwoord op.

Ranzig dan, dat betekent dat in den beginne zieke incest was, en dat betekent allemaal downsyndroompjes dus dat kan helegaar nietquote:Op maandag 9 december 2013 20:05 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja. En hoe dat precies zit, weet ik ook niet. Ik snap namelijk waar dit meestal op uitkomt en nee, daar heb ik geen antwoord op.

hij zou zich niks van fabeltjes moeten aantrekken en zijn eigen kijk op het leven schrijven.quote:Op maandag 9 december 2013 20:05 schreef Dven het volgende:
[..]
dven heeft geen idee wat wel of niet waar is en ziet het later allemaal wel. hij vindt dat zowel atheisme alsmede de andere geloven hun tekortkomingen in de vorm van bewijs hebben alhoewel veel gegevens in bijbelvertalingenin ieder geval nog hhistorischcorrect zijn.

Had je nog gezien wat Vas je flikte?quote:
quote:Op maandag 9 december 2013 17:06 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Fokbro's december 2013
1. 2Nutz
2. CB
3. Murdera
4. dWc
5. (wie de fuck moet er op 5 gvd?)

vandaag kwam ik er achter dat Veer familie van mij isquote:Op maandag 9 december 2013 20:05 schreef VeerEli het volgende:
[..]

Dit bedoelde ik gridjequote:Op maandag 9 december 2013 20:05 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Kruisribgewelf, luchtboog. Kerk wilde hoog bouwen, maar ook veel licht (want is God) dus moesten de muren niet dragend zijn, maar open gesloopt kunnen worden.

dan blijft het atheïsme dus ook niets meer dan een geloof in het ontbreken van een goddelijke identiteit. Doe niet zo moeilijk en ageer daar dan ook niet tegen.quote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo dat atheïsme waar is? Daar hoef je toch helemaal geen bewijs voor te overhandigen?

klopt wel als ik zo op FOK rondkijkquote:Op maandag 9 december 2013 20:06 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ranzig dan, dat betekent dat in den beginne zieke incest was, en dat betekent allemaal downsyndroompjes dus dat kan helegaar niet

Was altijd meer geintreseerd in Noorse goden tho, kk hard waren die. Lekker dood gaan op het slachtveld, door Walkuren naar walhalla gebracht worden, dan daar hele dag vechten, respawnen in een zuipkeet, heaven.quote:

Is dat haar banga-lijst?quote:Op maandag 9 december 2013 20:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Had je nog gezien wat Vas je flikte?
[..]

Waarom heeft een atheïst bewijs nodig?quote:Op maandag 9 december 2013 20:05 schreef Dven het volgende:
[..]
dven heeft geen idee wat wel of niet waar is en ziet het later allemaal wel. hij vindt dat zowel atheisme alsmede de andere geloven hun tekortkomingen in de vorm van bewijs hebben alhoewel veel gegevens in bijbelvertalingenin ieder geval nog hhistorischcorrect zijn.

Ja die shit kregen wij nooit. Wij kregen alleen die 5 grote godsdiensten of hoeveel zijn het erquote:Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Was altijd meer geintreseerd in Noorse goden tho, kk hard waren die. Lekker dood gaan op het slachtveld, door Walkuren naar walhalla gebracht worden, dan daar hele dag vechten, respawnen in een zuipkeet, heaven.

quote:
goedgemaakt toch no spang bbyquote:Op maandag 9 december 2013 17:07 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
OHJJAAAAA, grid
Sorry herzien lijstje,
1. 2NutZ
2. Grid
3. CB
4. Murdera
5. dWc (in yo face bitch)

ik huppel liever niet met de atheïstischmenigte mee en denk inderdaad liever voor mijzelf. Maar vooringenomen en arrogant als dat atheïsten zijn is dat natuurlijk lastige stof om te verwerken voor dat brein van jou.quote:Op maandag 9 december 2013 20:06 schreef Gridlok het volgende:
[..]
hij zou zich niks van fabeltjes moeten aantrekken en zijn eigen kijk op het leven schrijven.

hardopquote:Op maandag 9 december 2013 20:09 schreef Dven het volgende:
[..]
ik huppel liever niet met de atheïstischmenigte mee en denk inderdaad liever voor mijzelf. Maar vooringenomen en arrogant als dat atheïsten zijn is dat natuurlijk lastige stof om te verwerken voor dat brein van jou.

:Squote:
Qua kunstgeschiedenis hetzelfde ja, denk dat wij dezelfde stof hebben gekregen op AKV.quote:Op maandag 9 december 2013 20:09 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja die shit kregen wij nooit. Wij kregen alleen die 5 grote godsdiensten of hoeveel zijn het er
En tegenwoordig vrijwel alleen het christendom want Westerse Kunstgeschiedenis

Ja, altijd als ik aan Mocro's vraag (waarvan ik weet dat ze me naderhand niet gaan vermoorden ofc) hoezo ze eigenlijk geloven stellen ze me de vraag "hoe ben jij geboren?". Scumbag die ik ben zeg ik dan dat m'n vader de eicel van m'n moeder bevrucht had, en ik zodoende ontstond. "En hoe zijn jóuw ouders dan geboren". "Nou, op dezelfde manier, maar dan met hún ouders". En dan vragen ze "en die weer" etc. etc.quote:Op maandag 9 december 2013 20:04 schreef Murdera het volgende:
[..]
Adam en Eva als eerste mensen geloof je wel? En wij komen allemaal uit hun bloedlijn?
 ! KK DOM JIJ"
! KK DOM JIJ"

Ik ben geen atheïst.quote:Op maandag 9 december 2013 20:09 schreef Dven het volgende:
[..]
ik huppel liever niet met de atheïstischmenigte mee en denk inderdaad liever voor mijzelf. Maar vooringenomen en arrogant als dat atheïsten zijn is dat natuurlijk lastige stof om te verwerken voor dat brein van jou.

omdat het hele 'Godbestaat niet' dan niet meer is dan het dDoorhun kansloos geachte 'gGodbestaat wel'quote:Op maandag 9 december 2013 20:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom heeft een atheïst bewijs nodig?

Meer dan je denkt hoor. Ik zeg niet dat het anders niet uitgevonden was, maar deze voorbeelden zijn heel specifiek in de middeleeuwen voor kerken ontwikkeld.quote:Op maandag 9 december 2013 20:06 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik gridje
Terugvindquote voor op werk. Interessant onderwerp

Wow. Leuk bedacht, maar nee. Hoe zweverig het ook is, geloven is niet alleen maar ''denken te weten''. Je ''voelt'' het, je ''weet'' het. Daarnaast zijn er genoeg andere vormen van bewijzen als een uitslag van een wetenschappelijk onderzoek of iets wat met het oog waargenomen wordt.quote:Op maandag 9 december 2013 20:05 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Stel dat geloof de allereerste prank ter wereld is, en de mensen die het verzonnen zijn gestorven zonder ooit toe hebben gegeven (om welke reden dan ook) dat het überhaupt een prank was!
En niemand daarna kon het natuurlijk weten.

Ben je nu aan het trollen? De meesten mensen vallen juist van hun geloof omdat zij zelf gaan nadenkenquote:Op maandag 9 december 2013 20:09 schreef Dven het volgende:
[..]

Of komen tot geloof doordat ze van het padje zijn geraakt.quote:Op maandag 9 december 2013 20:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen? De meesten mensen vallen juist van hun geloof omdat zij zelf gaan nadenken

Dat dan eerder, maar niks met goden en shit, ik geloof wel in iets dat het heelal bij elkaar houdt, en dat is geen man in een wit gewaad + baardquote:

ik ben geen kenner maar volgens mij is het boek geen2000 jaar geleden gevormd en zeker niet binnen een jaar tijdquote:Op maandag 9 december 2013 20:10 schreef remi1986 het volgende:
sowieso je leven baseren op een boek wat 2000 jaar geleden is geschreven

quote:Op maandag 9 december 2013 20:10 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ja, altijd als ik aan Mocro's vraag (waarvan ik weet dat ze me naderhand niet gaan vermoorden ofc) hoezo ze eigenlijk geloven stellen ze me de vraag "hoe ben jij geboren?". Scumbag die ik ben zeg ik dan dat m'n vader de eicel van m'n moeder bevrucht had, en ik zodoende ontstond. "En hoe zijn jóuw ouders dan geboren". "Nou, op dezelfde manier, maar dan met hún ouders". En dan vragen ze "en die weer" etc. etc.
En dan zeg ik van ja, zoiets:
[ afbeelding ]
En hoe begon dat? "Ja, eencelligen en weet ik veel." "En hoe ontstond dat?" "Ja oerknal denk ik, lul".
Om af te sluiten met "AHAHAH SUKKEL DAT MOET TOCH DOOR EEN GOD GEDAAN ZIJN! KK DOM JIJ"

Ik heb daar echt bijna niks gehad, had alleen kunstgeschiedenis in het eerste jaar van een vent die zo waardeloos vertelde dat ik maar niet meer ben gegaan. Enige wat ik me kan herinneren is Franse/Engelse tuinen en anamorfosen. Kreeg meer theorie gericht op illustratie / retoriek en later filosofie.quote:Op maandag 9 december 2013 20:10 schreef Gridlok het volgende:
[..]
:S
[..]
Qua kunstgeschiedenis hetzelfde ja, denk dat wij dezelfde stof hebben gekregen op AKV.
 gvd 40 stellingen die je met goed of fout moest beantwoorden.
 gvd 40 stellingen die je met goed of fout moest beantwoorden.

ik noem mezelf ook nergens gelovig. Ik vind beide extremen nogal ondoordachtquote:Op maandag 9 december 2013 20:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen? De meesten mensen vallen juist van hun geloof omdat zij zelf gaan nadenken

Nee, je zegt het verkeerd. In beginsel gelooft een atheïst gewoon 'niet' in goden. In principe gelooft vrijwel iedereen niet in de overgrote meerderheid van de goden waar mensen vroeger wel in geloofden. Bij een atheïst ontbreekt ook het geloof in de overgebleven/nieuwe goden. Daarvoor hoef je natuurlijk niet per se in iets anders te geloven.quote:Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Dven het volgende:
[..]
dan blijft het atheïsme dus ook niets meer dan een geloof in het ontbreken van een goddelijke identiteit. Doe niet zo moeilijk en ageer daar dan ook niet tegen.
quote:Als ik zou stellen dat er tussen de Aarde en Mars een porseleinen theepot in een ellipsvormige baan rond de zon draait, dan zou niemand het tegendeel kunnen bewijzen als ik er bij zou zeggen dat de theepot te klein is om gezien te worden, zelfs als onze sterkste telescopen gebruikt zouden worden. Als ik dan zou zeggen dat, aangezien het tegendeel van mijn stelling niet bewezen kan worden, het een ontolereerbare miskenning van het menselijk verstand zou zijn om aan mijn stelling te twijfelen, dan zou iedereen me voor gek verklaren.
Maar als het bestaan van deze theepot erkend zou worden in antieke boeken, wanneer het elke zondag als de heilige waarheid wordt aangeleerd en de hersenen van kinderen ermee op school geïndoctrineerd zouden worden, dan zou afzien van geloof in zijn bestaan een teken van excentriciteit worden en zou iemand die twijfelt in een verlicht tijdperk naar een psychiater worden gestuurd, of in een eerdere tijd aan de Inquisitie.

2000 jaar geleden was de wereld nog niet rond.quote:Op maandag 9 december 2013 20:12 schreef Dven het volgende:
[..]
ik ben geen kenner maar volgens mij is het boek geen2000 jaar geleden gevormd en zeker niet binnen een jaar tijd

Oude Testament is veel ouder, Nieuwe Testament jonger dan 2000 jaar.quote:Op maandag 9 december 2013 20:12 schreef Dven het volgende:
[..]
ik ben geen kenner maar volgens mij is het boek geen2000 jaar geleden gevormd en zeker niet binnen een jaar tijd

Haha ikr, enige goede docent die we daar hadden was voor filosofie, die had lekker ritme, 8 voor kunst geschiedenis.quote:Op maandag 9 december 2013 20:13 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ik heb daar echt bijna niks gehad, had alleen kunstgeschiedenis in het eerste jaar van een vent die zo waardeloos vertelde dat ik maar niet meer ben gegaan. Enige wat ik me kan herinneren is Franse/Engelse tuinen en anamorfosen. Kreeg meer theorie gericht op illustratie / retoriek en later filosofie.
Die tentamens overigensgvd 40 stellingen die je met goed of fout moest beantwoorden.

Draaide de zon ook nog gewoon om de aarde, veel beter weer daarom waren er ook dinosaurussenquote:Op maandag 9 december 2013 20:13 schreef Gridlok het volgende:
[..]
2000 jaar geleden was de wereld nog niet rond.

Oude testament was gewoon een nimbus van vroeger, kinderboek voor volwassen kinderen.quote:Op maandag 9 december 2013 20:14 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Oude Testament is veel ouder, Nieuwe Testament jonger dan 2000 jaar.

2000 jaar geleden waren deze vermoeiende discussies er nogniet en lliepiedereen gelukkig nnogals een mak schaap aachterelkaar aanquote:Op maandag 9 december 2013 20:13 schreef Gridlok het volgende:
[..]
2000 jaar geleden was de wereld nog niet rond.

Zo boos.jpegquote:Op maandag 9 december 2013 20:15 schreef Dven het volgende:
[..]
2000 jaar geleden waren deze vermoeiende discussies er nogniet en lliepiedereen gelukkig nnogals een mak schaap aachterelkaar aan

Wim? Of die jongere vent? Wim was echt een baasquote:Op maandag 9 december 2013 20:14 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Haha ikr, enige goede docent die we daar hadden was voor filosofie, die had lekker ritme, 8 voor kunst geschiedenis.

was op dezelfde dag jarig als ik

grappig, ik denk dat het onderwerp het meest overdachte onderwerp is dat bestaatquote:Op maandag 9 december 2013 20:13 schreef Dven het volgende:
[..]
ik noem mezelf ook nergens gelovig. Ik vind beide extremen nogal ondoordacht

Best mooie verhalen op zich. Beter dan dat kut NTquote:Op maandag 9 december 2013 20:15 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Oude testament was gewoon een nimbus van vroeger, kinderboek voor volwassen kinderen.

Geen idee hoe die miensch heette, was er bijna nooit.quote:Op maandag 9 december 2013 20:15 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Wim? Of die jongere vent? Wim was echt een baas
Rob Leidekkers was ook wel een goeien docent.
Olivia

Dood en verderf, daar hou je dus wel vanquote:Op maandag 9 december 2013 20:16 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Best mooie verhalen op zich. Beter dan dat kut NT

Man man man, als ik knetterstoned ben en me besef hoe complex en HUGE AS FUARK het heelal ook alweer isquote:Op maandag 9 december 2013 20:12 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Dat dan eerder, maar niks met goden en shit, ik geloof wel in iets dat het heelal bij elkaar houdt, en dat is geen man in een wit gewaad + baard
 .
.

Slecht.quote:Op maandag 9 december 2013 20:17 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Geen idee hoe die miensch heette, was er bijna nooit.
 Weet nog dat ik voor filmretoriek de meest wazige vent ooit had, blijkbaar had hij een hele grote vintage porno verzameling. Gingen wel Dirty Harry kijken, dat was wel leuk.
 Weet nog dat ik voor filmretoriek de meest wazige vent ooit had, blijkbaar had hij een hele grote vintage porno verzameling. Gingen wel Dirty Harry kijken, dat was wel leuk.

Zal het boek even voor je verpesten.quote:Op maandag 9 december 2013 20:16 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Best mooie verhalen op zich. Beter dan dat kut NT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Te groot voor het menselijk brein braddaaaaquote:Op maandag 9 december 2013 20:17 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Man man man, als ik knetterstoned ben en me besef hoe complex en HUGE AS FUARK het heelal ook alweer is.

En even nadenken wat het nut is van die andere planeten behalve de zon en maan als er geeneens leven op mogelijk isquote:Op maandag 9 december 2013 20:17 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Man man man, als ik knetterstoned ben en me besef hoe complex en HUGE AS FUARK het heelal ook alweer is.

fock die shit. Lekker elkaar zn gang laten gaan en je vrijheden benutten.
 fock die shit. Lekker elkaar zn gang laten gaan en je vrijheden benutten.

Behalve tegen die mensen op straat die je proberen te bekeren of jehova'sgetuigen aan de deur, dan is het toegestaan.quote:Op maandag 9 december 2013 20:19 schreef Chocolatebear het volgende:
beter dat mensen gewoon elkaar lekker met rust laten
heb zelf ook een periode gehad dat ik hardcore atheïstisch ging doen en constant de discussie aan gingfock die shit. Lekker elkaar zn gang laten gaan en je vrijheden benutten.

In een piepklein lamphuisjequote:Op maandag 9 december 2013 20:17 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]

quote:Op maandag 9 december 2013 20:19 schreef Chocolatebear het volgende:
heb zelf ook een periode gehad dat ik hardcore atheïstisch ging doen en constant de discussie aan gingfock die shit. Lekker elkaar zn gang laten gaan en je vrijheden benutten.
 Zou ook mooi zijn als je er ook gewoon wél over kon praten met elkaar, zonder continu alleen maar erop gefocust te zijn om elkaar te overtuigen van je eigen gelijk. Informatieve gesprekken zijn ook leuk.
 Zou ook mooi zijn als je er ook gewoon wél over kon praten met elkaar, zonder continu alleen maar erop gefocust te zijn om elkaar te overtuigen van je eigen gelijk. Informatieve gesprekken zijn ook leuk.  

Laat ieder zn leven lijden we gaan toch allemaal dood ja tochhquote:Op maandag 9 december 2013 20:19 schreef Chocolatebear het volgende:

Jammere is dat het heel weinig mensen boeit wat er buiten deze dampkring gebeurt, kk sad.quote:Op maandag 9 december 2013 20:17 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]

quote:Op maandag 9 december 2013 20:18 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Zal het boek even voor je verpesten.Wel fijn dat het in een spoiler stondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. "My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."

Dan zeg ik: "nee dankje" of "geen interesse"quote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Behalve tegen die mensen op straat die je proberen te bekeren of jehova'sgetuigen aan de deur, dan is het toegestaan.

np ik denk aan je gevoelens.quote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Wel fijn dat het in een spoiler stond

21 december 2012 zijn we allemaal overleden.quote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Laat ieder zn leven lijden we gaan toch allemaal dood ja tochh

Dat is nog knap moeilijk als je niet accepteert of begrijpt wat de ander zegt..quote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef VeerEli het volgende:
[..]Zou ook mooi zijn als je er ook gewoon wél over kon praten met elkaar, zonder continu alleen maar erop gefocust te zijn om elkaar te overtuigen van je eigen gelijk. Informatieve gesprekken zijn ook leuk.

afgaande op die foto waar tli op had gecomment zal ik je informeren dat ik in die positie alles zou doen wat god verboden heeft. DUS OOK ANAAL JAquote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef VeerEli het volgende:
[..]Zou ook mooi zijn als je er ook gewoon wél over kon praten met elkaar, zonder continu alleen maar erop gefocust te zijn om elkaar te overtuigen van je eigen gelijk. Informatieve gesprekken zijn ook leuk.

Een discussie aanwakkeren, wegblijven en pas weer posten als het een beetje is overgewaaid.quote:
 .
.

Godverquote:Op maandag 9 december 2013 20:23 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Een discussie aanwakkeren, wegblijven en pas weer posten als het een beetje is overgewaaid.
Props gast.

Vraag me af wat dWc zou doen als hij de kans krijgt om seksuele interactie met Veer te hebben, maar anaal de enige optie is.quote:Op maandag 9 december 2013 20:22 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
afgaande op die foto waar tli op had gecomment zal ik je informeren dat ik in die positie alles zou doen wat god verboden heeft. DUS OOK ANAAL JA

probably dr huiswerk makenquote:Op maandag 9 december 2013 20:24 schreef Chai het volgende:
[..]
Vraag me af wat dWc zou doen als hij de kans krijgt om seksuele interactie met Veer te hebben, maar anaal de enige optie is.

Godsammequote:Op maandag 9 december 2013 20:24 schreef Chai het volgende:
[..]
Vraag me af wat dWc zou doen als hij de kans krijgt om seksuele interactie met Veer te hebben, maar anaal de enige optie is.

Doorgeven aan zijn bro die wel anaal zou vernederen.quote:Op maandag 9 december 2013 20:24 schreef Chai het volgende:
[..]

K-K-Kapot makenquote:Op maandag 9 december 2013 20:25 schreef E.B.A.H. het volgende:
Maar genoeg religie voor vandaag. Tijd voor billen.
[ afbeelding ]

Vraag me af wat jij zou doen als je niet geestesziek wasquote:Op maandag 9 december 2013 20:24 schreef Chai het volgende:
[..]
 .
. 

quote:

NEEEE, NEEE, NEE. Je MOET kiezen. Anaal of niets.quote:Op maandag 9 december 2013 20:26 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Vraag me af wat jij zou doen als je niet geestesziek was.
Anaal zou nooit de enige optie zijn, ongesteld = gewoon d'r in, dichtgenaaid = openscheuren etc.

quote:Op maandag 9 december 2013 20:27 schreef Chai het volgende:
[..]
NEEEE, NEEE, NEE. Je MOET kiezen. Anaal of niets.

.
.

Niet eens doorgeven? Tag die shit gewoon door man.quote:

Bizar. Ik voel me naakt. Alsof ik niet in m'n eigen huis durf te schijten omdat er visite is. Heel naar dit, Chaiquote:Op maandag 9 december 2013 20:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Hoe voelt dat? in gedachten even je comfortzone verlaten?
 .
.

quote:Op maandag 9 december 2013 20:22 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
afgaande op die foto waar tli op had gecomment zal ik je informeren dat ik in die positie alles zou doen wat god verboden heeft. DUS OOK ANAAL JA

Hahahaquote:Op maandag 9 december 2013 20:30 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Bizar. Ik voel me naakt. Alsof ik niet in m'n eigen huis durf te schijten omdat er visite is. Heel naar dit, Chai.

Mensen die een klysma nemenquote:Op maandag 9 december 2013 20:29 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Is het minder erg als ze vooraf zo'n endeldarmspoeling heeft gehad?
 hup gewoon de douche in en de douchekop erin joh!
  hup gewoon de douche in en de douchekop erin joh!

Huh? ben jij gay?quote:Op maandag 9 december 2013 20:31 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Mensen die een klysma nemenhup gewoon de douche in en de douchekop erin joh!

Nee ik heb het over meiden die een klysma nemen.. Blijft gewoon nog steeds nasty is niks voor niks een ''uitgang''quote:

quote:Op maandag 9 december 2013 20:43 schreef E.B.A.H. het volgende:
Als het goedkoper moet:
[ afbeelding ]

Da's toch prima, goedkoop is soms beterquote:Op maandag 9 december 2013 20:43 schreef E.B.A.H. het volgende:
Als het goedkoper moet:
[ afbeelding ]

Gvd, zie bij jou al de stukjes ras el hanout kip en de köfte eruit pruttelenquote:Op maandag 9 december 2013 20:46 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Da's toch prima, goedkoop is soms beter
 .
.

teringquote:Op maandag 9 december 2013 20:52 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Gvd, zie bij jou al de stukjes ras el hanout kip en de köfte eruit pruttelen.

Hahahahahaha kkquote:Op maandag 9 december 2013 20:52 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Gvd, zie bij jou al de stukjes ras el hanout kip en de köfte eruit pruttelen.

Zag het je ooit zeggen, is me altijd bijgebleven omdat ik het daarvoor nog niet kendequote:
 . Weet alweer hoe tho.
. Weet alweer hoe tho.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:52 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Met meditteraanse groenten gemarineerd in ras el hanout.
Oké, diner samengesteld!

Damn sonquote:Op maandag 9 december 2013 20:58 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Zag het je ooit zeggen, is me altijd bijgebleven omdat ik het daarvoor nog niet kende. Weet alweer hoe tho.
[..]

quote:Op maandag 9 december 2013 20:58 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Zag het je ooit zeggen, is me altijd bijgebleven omdat ik het daarvoor nog niet kende. Weet alweer hoe tho.
[..]

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lol@ topic btw, hoe ik typte

quote:Op maandag 9 december 2013 21:05 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
DamnGemarineerd in ras= gemarineerd in hoofdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lol@ topic btw, hoe ik typte

Ja hallo wijsneus ik kan er ook niks aan doen dat het zo heetquote:Op maandag 9 december 2013 21:12 schreef ntm het volgende:
[..]
Gemarineerd in ras= gemarineerd in hoofd

quote:

Ja klopt ras el hanout betekend ook hoofd van de winkel, rare naam wel.quote:Op maandag 9 december 2013 21:13 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja hallo wijsneus ik kan er ook niks aan doen dat het zo heet

Ik heb ook een stelletje in m'n klas zitten die dezelfde paar uggs dragen, ziet er serieus niet uit als die twee naast elkaar lopenquote:

Ras dilah (oid).quote:Op maandag 9 december 2013 21:12 schreef ntm het volgende:
[..]
Gemarineerd in ras= gemarineerd in hoofd

quote:Op maandag 9 december 2013 21:16 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik heb ook een stelletje in m'n klas zitten die dezelfde paar uggs dragen, ziet er serieus niet uit als die twee naast elkaar lopen

Een jongen bij mij op de middelbare werd gepest omdat hij uggs droeg en na het incident waarbij hij in de klas moest huilen heeft hij ze nooit meer aangetrokkenquote:Op maandag 9 december 2013 21:16 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik heb ook een stelletje in m'n klas zitten die dezelfde paar uggs dragen, ziet er serieus niet uit als die twee naast elkaar lopen

Terechtquote:Op maandag 9 december 2013 21:18 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Een jongen bij mij op de middelbare werd gepest omdat hij uggs droeg en na het incident waarbij hij in de klas moest huilen heeft hij ze nooit meer aangetrokken
Waren ook alleen flauwe grapjes zoals homo enzo niks extreems

Haha lullig welquote:Op maandag 9 december 2013 21:18 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Een jongen bij mij op de middelbare werd gepest omdat hij uggs droeg en na het incident waarbij hij in de klas moest huilen heeft hij ze nooit meer aangetrokken
 Ik had ook een weirdo bij mij in de klas die Schotse rokken droeg en hij had dreadlocks, echt gare combi
 Ik had ook een weirdo bij mij in de klas die Schotse rokken droeg en hij had dreadlocks, echt gare combi  

ik weet nie hoor??quote:Op maandag 9 december 2013 20:37 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Nee ik heb het over meiden die een klysma nemen.. Blijft gewoon nog steeds nasty is niks voor niks een ''uitgang''

Jij zou overal erin gaanquote:Op maandag 9 december 2013 21:20 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik weet nie hoor??
zou gewoon erin gaan..

Mur, kom er maar in.quote:Op maandag 9 december 2013 21:20 schreef ntm het volgende:
[..]
Haha lullig welIk had ook een weirdo bij mij in de klas die Schotse rokken droeg en hij had dreadlocks, echt gare combi

Kijk wat bij jongens echt niet kan (mijn mening) zijn van die extreme skinny jeans en leggings.. Maar ligt ook hoe jezelf presenteert etc..quote:

Ja dat is idd echt homo/hipster willen doen.. Alleen als je schots bent en voor speciale gelegenheden het aan doet zonder onderbroek dan mag hetquote:Op maandag 9 december 2013 21:20 schreef ntm het volgende:
[..]
Haha lullig welIk had ook een weirdo bij mij in de klas die Schotse rokken droeg en hij had dreadlocks, echt gare combi

Is toch niet vies?quote:Op maandag 9 december 2013 21:18 schreef ntm het volgende:
[..]
Heb je weer vieze woordjes geleerd van je mocromatties?
 Gewoon een belediging?
 Gewoon een belediging?  

Jij ging zeker stiekem onder zn rokje kijken om te zien of hij daar ook dreads hadquote:Op maandag 9 december 2013 21:20 schreef ntm het volgende:
[..]

daar trek je je toch niks van aan, heb gehoord dat ze warm zitten. Maar beter timba's dragenquote:Op maandag 9 december 2013 21:18 schreef Rozzje het volgende:
[..]

Ja kloptquote:Op maandag 9 december 2013 21:25 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Is toch niet vies?Gewoon een belediging?

Zijn idd lekker warm ik heb ook timba's maar draag ze te weinig vooral omdat het echt kut is kwa lopenquote:Op maandag 9 december 2013 21:27 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
daar trek je je toch niks van aan, heb gehoord dat ze warm zitten. Maar beter timba's dragen

Gvdquote:Op maandag 9 december 2013 21:25 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Jij ging zeker stiekem onder zn rokje kijken om te zien of hij daar ook dreads had

Goed zo jongen.quote:Op maandag 9 december 2013 21:20 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik weet nie hoor??
zou gewoon erin gaan..

Zie het steeds meer.quote:Op maandag 9 december 2013 21:31 schreef ntm het volgende:
Ik vind timba's bij vrouwen vaak wel lelijk staan, zo lomp

Jumi vs. Ntm, inleggen kan bij Nestalgie.quote:Op maandag 9 december 2013 21:31 schreef ntm het volgende:

sommige staat het goedquote:Op maandag 9 december 2013 21:31 schreef ntm het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |