Tenminste iemand die me snaptquote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef MMGYMCMB het volgende:
Nou, en al streef je ernaar, dat kan je toch prima als bijv. atheïst?
quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Wou het niet als zodanig vragen omdat ik bang was uitgemaakt te worden voor uncultured swine.
Durf te wedden dat het beter af zou zijn zonder de kerk in die tijd.quote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef Robophatt het volgende:
[..]
In den beginne wel ja, bij de bouw van gotische kerken kwam een zooi nieuwe dingen kijken die de Romeinen nog niet konden.
dwc moet huiswerk maken.quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Chocolatebear het volgende:
dwc heb lekker nieuw salsa nummertje kom dansen
Dat kan zeker, ja. Maar er komen ook wel meer dingen bij kijken, natuurlijk. Dit is erg simpel geschetst. Ik ga er ook niet te diep in omdat dat een ellenlange discussie wordt en we het toch nooit eens zullen worden, en dat hier ook niet helemaal op z'n plaats isquote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef MMGYMCMB het volgende:
Op een hoop gebieden wel ja, maar er zijn ook wel een paar positieve dingen uit voortgekomen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Durf te wedden dat het beter af zou zijn zonder de kerk in die tijd.
[ afbeelding ]
Nee dat heet gewoon een belerende flikker zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef Dven het volgende:
Is atheïsme over het algemeen niet net zo'n indoctrinatie als dat geloof wordt geacht?
Hallo het gaat ook gewoon over onze joods-christelijke cultuur hoor.quote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef E.B.A.H. het volgende:
Ok, genoeg over religie kutallochtonen. [ afbeelding ]
Single sex marriage.quote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Op een hoop gebieden wel ja, maar er zijn ook wel een paar positieve dingen uit voortgekomen.
Hahahahaquote:
Fuck al jullie godenquote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Hallo het gaat ook gewoon over onze joods-christelijke cultuur hoor.
want het andere is per slot van rekening sowieso beter of in ieder geval minder slecht toch?quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Durf te wedden dat het beter af zou zijn zonder de kerk in die tijd.
[ afbeelding ]
Kan als bullshit klinken, maar het is wel waar. Ik zeg niet dat het anders niet ontwikkeld was, maar de kerk had het geld en gaf de opdracht. Zij wilden dat er zo hoog en belachelijk gebouwd werd dus speciaal daarvoor moesten er dingen bedacht worden.quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef hugecooll het volgende:
Om te janken weer, Robo, het is dat je er leuk uit ziet
Kijk, gelovigen die principes en normen en waarden enzo willen nastreven is een mooi iets, liever dat een potentiële moordenaar bijv. niet m'n kop eraf hakt omdat hij dan in de hel belandt volgens zichzelfquote:Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat kan zeker, ja. Maar er komen ook wel meer dingen bij kijken, natuurlijk. Dit is erg simpel geschetst. Ik ga er ook niet te diep in omdat dat een ellenlange discussie wordt en we het toch nooit eens zullen worden, en dat hier ook niet helemaal op z'n plaats is
Uiteindelijk is de bewuste keuze voor je God en te willen leven voor hem de eerste stap, uiteraard.
quote:
sorry schat, maar nee. Ze hebben grote bedragen kunnen uitgeven aan bizarre gebouwen, kunst mooi knap ja tuurlijk. Maar beweren dat we daardoor verder zijn dan dat we anders zouden zijn kan ik niet anders beantwoorden dan met een teleurgestelde grimas.quote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef Robophatt het volgende:
[..]
In den beginne wel ja, bij de bouw van gotische kerken kwam een zooi nieuwe dingen kijken die de Romeinen nog niet konden.
Ja, en hoe kwamen ze ook alweer aan dat geld?quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Robophatt het volgende:
Kan als bullshit klinken, maar het is wel waar. Ik zeg niet dat het anders niet ontwikkeld was, maar de kerk had het geld en gaf de opdracht. Zij wilden dat er zo hoog en belachelijk gebouwd werd dus speciaal daarvoor moesten er dingen bedacht worden.
quote:Op maandag 9 december 2013 19:58 schreef Dven het volgende:
[..]
want het andere is per slot van rekening sowieso beter of in ieder geval minder slecht toch?wel fijn dat je er zo veel 'geloof' in hebt
wat vind je belachelijk aan het atheïstischgeloof?quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Retweet, bij elk geloof is er wel iets dat ik belachelijk vind.
Precies alsof religie nodig is om goed te levenquote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef MMGYMCMB het volgende:
okquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Gridlok het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]Verzamelt bipsen
pls dolan.
Dat is geen geloof.quote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Dven het volgende:
[..]
wat vind je belachelijk aan het atheïstischgeloof?
En dat terwijl je eigenlijk alleen goed doet omdat je anders in een eeuwigdurende hel gedonderd wordtquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies alsof religie nodig is om goed te levendie claim op morele superioriteit altijd
Sta ik op nummer 1 in de handenlijst?quote:
Klopt, maar al dat geld bleef ook in de kerk, grootste kapitalisten van die tijd.quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Kan als bullshit klinken, maar het is wel waar. Ik zeg niet dat het anders niet ontwikkeld was, maar de kerk had het geld en gaf de opdracht. Zij wilden dat er zo hoog en belachelijk gebouwd werd dus speciaal daarvoor moesten er dingen bedacht worden.
Ik zeg niet dat we op dit moment verder zouden zijn dan anders alleen dat bepaalde zaken in opdracht van de RKK ontwikkeld zijn. Niet omdat die christenen zulke helden waren, maar omdat iedereen werd ingezet bij het bouwen van die apparaten.quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
sorry schat, maar nee. Ze hebben grote bedragen kunnen uitgeven aan bizarre gebouwen, kunst mooi knap ja tuurlijk. Maar beweren dat we daardoor verder zijn dan dat we anders zouden zijn kan ik niet anders beantwoorden dan met een teleurgestelde grimas.
Handenquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Fascination het volgende:
[..]
Sta ik op nummer 1 in de handenlijst?
gebrek aan geloof geloof noemenquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Dven het volgende:
[..]
wat vind je belachelijk aan het atheïstischgeloof?
niet? Hoe noem je het dan? Welke feiten zijn er dat atheïsme per definitie de ultieme waarheid en verklaring is?quote:
Weekend millionairesquote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, en hoe kwamen ze ook alweer aan dat geld?
Daar kan ik zeker met m'n kop wel bij. Als jij in God gelooft, dan is het imo niet logisch om te denken dat het ene in de bijbel wél klopt en het andere niet. Ik geloof in de bijbel, dus als daarin gezegd wordt dat God in de hemel is en wij daar terecht komen na de dood, dan geloof ik dat, ja. Niet dat de wereld pas 2013 jaar oud is, dat slaat nergens op en als iemand dat zegt, begrijpt die sowieso niet zo goed waar de jaartellingen voor staanquote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Kijk, gelovigen die principes en normen en waarden enzo willen nastreven is een mooi iets, liever dat een potentiële moordenaar bijv. niet m'n kop eraf hakt omdat hij dan in de hel belandt volgens zichzelf. Maar er zijn mensen die serieus en letterlijk geloven dat God in de hemel zit en de wereld in 7 dagen heeft geschapen enzo, zelfs mensen die beweren dat de wereld maar 2013 jaar oud is, daar kan je toch met je kop niet bij?
NEE DVENquote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Dven het volgende:
[..]
niet? Hoe noem je het dan? Welke feiten zijn er dat atheïsme per definitie de ultieme waarheid en verklaring is?
Ja, ik snap wat je bedoelt maar ik geloof je niet helemaal. Kosten nog moeite werden gespaard, maar uitvindingen en nieuwe architectonische kunsten.. Heb je voorbeelden?quote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we op dit moment verder zouden zijn dan anders alleen dat bepaalde zaken in opdracht van de RKK ontwikkeld zijn. Niet omdat die christenen zulke helden waren, maar omdat iedereen werd ingezet bij het bouwen van die apparaten.
Kloopt mede om die reden het protestantisme.quote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Klopt, maar al dat geld bleef ook in de kerk, grootste kapitalisten van die tijd.
ik mis inderdaad nog steeds het bewijs dat atheïsme waar is. Ik vind dat gebral van al die zelfvrklaarde aatheïsten dan ook redelijk lachwekkendquote:
Sixtijnse kapel.quote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, ik snap wat je bedoelt maar ik geloof je niet helemaal. Kosten nog moeite werden gespaard, maar uitvindingen en nieuwe architectonische kunsten.. Heb je voorbeelden?
okquote:
En hoe andersom? Er zijn zó veel geloven, er is van geen enkel geloof hard bewijsquote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Dven het volgende:
[..]
niet? Hoe noem je het dan? Welke feiten zijn er dat atheïsme per definitie de ultieme waarheid en verklaring is?
Hoezo dat atheïsme waar is? Daar hoef je toch helemaal geen bewijs voor te overhandigen?quote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Dven het volgende:
[..]
ik mis inderdaad nog steeds het bewijs dat atheïsme waar is. Ik vind dat gebral van al die zelfvrklaarde aatheïsten dan ook redelijk lachwekkend
Helaas heb ik goed opgelet bij godsdienst.quote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Robophatt het volgende:
Kloopt mede om die reden het protestantisme.
Adam en Eva als eerste mensen geloof je wel? En wij komen allemaal uit hun bloedlijn?quote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Daar kan ik zeker met m'n kop wel bij. Als jij in God gelooft, dan is het imo niet logisch om te denken dat het ene in de bijbel wél klopt en het andere niet. Ik geloof in de bijbel, dus als daarin gezegd wordt dat God in de hemel is en wij daar terecht komen na de dood, dan geloof ik dat, ja. Niet dat de wereld pas 2013 jaar oud is, dat slaat nergens op en als iemand dat zegt, begrijpt die sowieso niet zo goed waar de jaartellingen voor staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |