Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 05-12-2013 13:24:35 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 4 december 2013 22:41 schreef b2py het volgende: Er werd voor die RLN bepaling al geen 25kV voorbereidde bovenleidingmasten etc geplaatst bij vernieuwingen. Alleen bij nieuwbouw projecten.
I know, maar 25kV-voorbereid bouwen is dus inmiddels niet meer van toepassing.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het echte voordeel van 25 kV t.o.v. 3 kV is dat je nog meer vermogen in een bovenleidingsgroep kunt hebben en ook makkelijker terug kunt leveren. Echter is het wel zo.. De eerste stap van 1,5 kV naar 3 kV is een grote omdat veel actuele beperkingen worden weggenomen terwijl 25 kV alleen maar "nog beter" is en niet meer dan dat.
Daarentegen zijn de ombouwkosten van 25 kV wel veel hoger omdat het hele netwerk van de juiste isolatieafstanden voorzien moet worden. Juist bij kunstwerken is dat vaak lastig en daardoor erg duur.
In de IT-wereld zijn veel bedrijven aan het overstappen van Cisco (25KV) naar HP (3KV) omdat die 5% extra performance de 100% aan prijsverhoging niet kan verantwoorden.
Hogere efficiëncy, internationale corridors 25kV, we leggen nu overal 25kV voorbereidde bovenleidingsystemen aan.
Voor internationale corridors is overal ERTMS invoeren belangrijker, er zijn multicourate locs zat tegenwoordig. Of die bovenleiding voor 25kV is voorbereid is niet van belang, in beide gevallen is die ook te gebruiken voor 3kV.
Multicourante locs zijn duurder waardoor algehele kosten voor treinvervoer stijgen en concurrentiepositie met weg- en watertransport verslechterd. Vicieuze cirkel omhoog -> steeds minder cargo. Slecht voor de economie. En de BR is voor niks aangelegd. Chapeau.
Op woensdag 4 december 2013 22:56 schreef DeaDLocK2K het volgende: In de IT-wereld zijn veel bedrijven aan het overstappen van Cisco (25KV) naar HP (3KV) omdat die 5% extra performance de 100% aan prijsverhoging niet kan verantwoorden.
Als mensen dit soort vergelijkingen gaan trekken ga ik altijd denken "Hey. Die kan het niet winnen"
Op woensdag 4 december 2013 23:17 schreef b2py het volgende: Multicourante locs zijn duurder waardoor algehele kosten voor treinvervoer stijgen en concurrentiepositie met weg- en watertransport verslechterd. Vicieuze cirkel omhoog -> steeds minder cargo. Slecht voor de economie. En de BR is voor niks aangelegd. Chapeau.
Als je zo redeneert kan er beter het Duitse systeem ingevoerd worden, want het meeste grensoverschrijdende verkeer vanuit Nederland gaat toch naar Duitsland.
Ken je dat verhaal van Harrie Klorkestein (overigens een anagram van Klein Orkest, en met reden maar dat terzijde)? Heeft na een scheiding een discussie over voogdij, en van wie het kind dan is en zo. En dan kan ie het niet winnen, komt de Vergelijking. "As ik een knaak in een sigarettenautomaat duw. Van wie is dat pakje sigaretten dan? Van die automaat? Of van mèn? Van mèn dus."
Over windowsmeldingen gesproken trouwens, de jaarlagen beginnen zich in mijn fotocollectie ook aardig af te tekenen. Zeist, 22 december 2003. Er is een bericht over onderhoud gestuurd naar alle computers in het bedrijf. ALLE computers.
Overigens was roken in de trein ook toen al nergens meer toegestaan.
Ken je dat verhaal van Harrie Klorkestein (overigens een anagram van Klein Orkest, en met reden maar dat terzijde)? Heeft na een scheiding een discussie over voogdij, en van wie het kind dan is en zo. En dan kan ie het niet winnen, komt de Vergelijking. "As ik een knaak in een sigarettenautomaat duw. Van wie is dat pakje sigaretten dan? Van die auitomaat? Of van mèn? Van mèn dus."
Ja dat ken ik, maar ik weet niet zeker of ik de vergelijking snap.
Op woensdag 4 december 2013 23:46 schreef J.B. het volgende: De conclusie is in ieder geval dat, met de.kennis van nu, 1.5 kV DC verrekte kut is in vergelijking met andere systemen:)
Op woensdag 4 december 2013 23:46 schreef J.B. het volgende: De conclusie is in ieder geval dat, met de kennis van nu, 1.5 kV DC verrekte kut is in vergelijking met andere systemen
Op woensdag 4 december 2013 22:52 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het echte voordeel van 25 kV t.o.v. 3 kV is dat je nog meer vermogen in een bovenleidingsgroep kunt hebben en ook makkelijker terug kunt leveren. Echter is het wel zo.. De eerste stap van 1,5 kV naar 3 kV is een grote omdat veel actuele beperkingen worden weggenomen terwijl 25 kV alleen maar "nog beter" is en niet meer dan dat.
Daarentegen zijn de ombouwkosten van 25 kV wel veel hoger omdat het hele netwerk van de juiste isolatieafstanden voorzien moet worden. Juist bij kunstwerken is dat vaak lastig en daardoor erg duur.
precies, 25 kV is dan ook niet echt realistisch, maar 3kV kan een mooi alternatief zijn. Ben benieuwd wanneer het op de politieke agenda komt
Als je zo redeneert kan er beter het Duitse systeem ingevoerd worden, want het meeste grensoverschrijdende verkeer vanuit Nederland gaat toch naar Duitsland.
Betuweroute is al 25kV.
Overigens ook vandaag minder Fyra en BNL door beperkingen in materieelinzet. Prognose is onbekend.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op woensdag 4 december 2013 23:17 schreef b2py het volgende: Multicourante locs zijn duurder waardoor algehele kosten voor treinvervoer stijgen en concurrentiepositie met weg- en watertransport verslechterd. Vicieuze cirkel omhoog -> steeds minder cargo. Slecht voor de economie. En de BR is voor niks aangelegd. Chapeau.
Je bespaart kosten doordat je de hele internationale route met 1 loc kan rijden -> steeds meer cargo. Er komen steeds meer nieuwe vervoerders de grens over sinds de opkomst van de multicourante locs.
Je bespaart kosten doordat je de hele internationale route met 1 loc kan rijden -> steeds meer cargo. Er komen steeds meer nieuwe vervoerders de grens over sinds de opkomst van de multicourante locs.
Door voortschrijdende technische mogelijkheden worden multicourante locs steeds goedkoper. Dus wordt het steeds minder bezwaarlijk om meerdere spanningen te hebben onderweg.
Het lijkt erop dat er weer meer Prio-rijtuigen beschikbaar beginnen te komen, alleen deze storing is nog over:
quote:
Den Haag HS-Roosendaal Message donderdag 5 december 2013, 09:13 : Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Den Haag HS en Roosendaal rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Vanmorgen bij Diemen Prorail volk die chocolade letters uit aan het delen waren "Omdat wij de veiligheid bij de spoorwegovergang verbeterd hebben". Die link volg ik niet helemaal? Zal een promotie dingetje zijn geweest want er stond een fotograaf bij.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op donderdag 5 december 2013 10:43 schreef James1988 het volgende: "De machinist van de trein heeft van het ongeval niets gemerkt, totdat de trein pas 40 kilometer later werd gestopt."
Het is niet de eerste keer. Vooral in het donker in een 1200 en ICM gebeurde dit nog wel eens.
Due to ongoing safety concerns, Network Rail has closed the rail network until further notice. All trains are making their way to the nearest station so passengers can safely disembark. No trains are running, so please do not attempt to travel
Ik zag net op twitter een plaatje van Aberdeen in de sneeuw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 5 december 2013 11:22 schreef b2py het volgende: Code rood afgekondigd, hoe lang zal het duren voordat er geknipt gaat worden. Wind hier in Alkmaar is flink in ieder geval.
Ik ben nu in Den Haag, een uurtje terug kwam ik tijdens het op straat lopen amper vooruit door de tegenwind. Een collega vertelde dat zijn auto hem op de snelweg adviseerde om terug te schakelen
Op mijn werk is een deel stil komen te liggen ivm de harde wind. Geen schepen meer laden- en lossen, ook Rotterdamse havens staan stil zoals ECT, RSC enz. Heeft gevolgen voor de cargo's.
Op donderdag 5 december 2013 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende: Gewoon op naar school nu, YOLO... We zullen zien waar de schip strandt, voor de zekerheid wel de trein van half uur eerder.
Rond schiphol gaat het nog goed! Alleen de stroomstoring bij Delft heeft me net wat tijd gekost. -edit- Er reed een pendeltrein Den Haag CS - Delft Zuid
Ik zie ook nog geen stormgerelateerde storingen op ns.nl. Hoewel stroomstoring en seinstoring dat natuurlijk wel kunnen zijn. Voornamelijk defecte treinen die storingen veroorzaken.
Arriva Noord-Nederland gaat na 14:00 niet meer rijden
In Denemarken zijn ze ook begonnen met stilleggen. Vanaf 14:00 wordt er van west naar oost geannnuleerd. Tegen 18:00 gaat ook de S-Tog van Kopenhagen eruit.
In de middag verwachten de weerdiensten zware windstoten, met name in het noorden van het land. Door zware wind wordt het treinverkeer ernstig gehinderd. Vanaf 14.00 uur wordt het treinverkeer stilgelegd in de volgende gebieden:
- ten noorden van de lijn Zandvoort-Haarlem-Amsterdam
- ten noorden van de lijn Zwolle-Marienberg-Emmen
Wij proberen u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de trajecten. De aanpassingen in de treindienst duren in ieder geval tot 18.00 uur. Later meer
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geen nachttrein naar Duitsland en verder vannacht.
Ausfälle im Nachtverkehr Stand: 05.12.2013, 11 Uhr
Wegen der möglichen Streckensperrungen, die in der Nacht 05./06.12.2013 durch das Sturmtief Xaver zu erwarten sind, können Nachtzugverbindungen aus, nach und durch Norddeutschland zum großen Teil nicht stattfinden. Betroffen sind im Wesentlichen Relationen von/nach Kopenhagen, Amsterdam, Warschau und Prag, deren Laufwege über Hamburg oder Hannover führen.
Diese Züge fallen ganz oder teilweise aus.
Die konkreten Auswirkungen sowie die betroffenen Züge werden, sobald dies möglich ist, detailliert kommuniziert.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja ik belde werk al. Zou eigenlijk moeten rangeren in Winschoten vandaag (voor zover je dat rangeren kan noemen ) Of ik nu wilde komen en op het perron kon inventariseren wat waar kwam te staan en dan daar rangeren in Groningen. Prima.
Vanmiddag vanaf 14.00 uur wordt de treindienst ten noorden van de lijn Amsterdam-Zwolle uit veiligheidsoverwegingen stilgelegd. Dit naar aanleiding van de storm en de daarbij behorende code rood. De trajecten waarop geen treinen rijden zijn: Amsterdam – Haarlem Amsterdam – Zaandam – Alkmaar – Den Helder/Hoorn - Enkhuizen Zandvoort aan Zee/Haarlem – Alkmaar – Den Helder Zwolle – Leeuwarden/Groningen Leeuwarden – Stavoren/Harlingen Leeuwarden – Groningen Groningen – Roodeschool/Delfzijl/Veendam/Nieuweschans/Leer Zwolle – Mariënberg – Emmen Ook in de rest van het land kan er hinder zijn van de storm. Dit is een zeer ingrijpende situatie, noodzakelijk met het oog op de veiligheid van reizigers en medewerkers. Het is nu helaas nog niet duidelijk wanneer het treinverkeer weer hervat kan worden. Wij adviseren onze reizigers om te zien naar alternatieven of hun reis uit te stellen. Op ns.nl houden wij u op de hoogte van de actuele ontwikkelingen.
Watvoor alternatieven stellen ze voor die wel veilig genoeg zijn, als ze treinverkeer te gevaarlijk vinden? De reis uitstellen lijkt me het enige mogelijke advies als je uit veiligheidsoverwegingen ditsoort maatregelen moet treffen.
Lekker slim. twee keer zo lang bovenop de moerdijkbrug blijven sukkelen. En als blijkt dat ie er ECHT ECHT niet vanaf waait, tsja, jammer. Rij dan maar door
Wel worden daar druk sprinters geschrapt terwijl er op hetzelfde traject wel intercity's rijden. Mensen die op kleine stations staan hebben gewoon pech (en hier en daar wat verkoeling van langsrazende intercity's).
.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Wel worden daar druk sprinters geschrapt terwijl er op hetzelfde traject wel intercity's rijden. Mensen die op kleine stations staan hebben gewoon pech (en hier en daar wat verkoeling van langsrazende intercity's).
.
Niet voor lang. Wisselstoring bij Almere hoor ik net
Tijdje terug heb je gereageert op de berichten dat ns een toeslag wilt heffen over de wegwerpchipkaart, als dat doorgaat kun je gewoon geen kaartje zonder toeslag meer krijgen, nergens niet. Weet jij al meer hierover?
Tijdje terug heb je gereageert op de berichten dat ns een toeslag wilt heffen over de wegwerpchipkaart, als dat doorgaat kun je gewoon geen kaartje zonder toeslag meer krijgen, nergens niet. Weet jij al meer hierover?
Thx
Nee hoor, je kan gewoon een OV-chipkaart aanschaffen en op saldo gaan reizen.
Nee hoor, je kan gewoon een OV-chipkaart aanschaffen en op saldo gaan reizen.
Als ze nou ook de mogelijkheid zouden bieden om een reis op je chipkaart te zetten als zijnde product, dat zou ideaal zijn. Een digitale drager voor je vervoerbewijzen, 't is ook nog eens groen.
Op donderdag 5 december 2013 14:36 schreef Peterselieman het volgende: Op dit moment valt het in het noorden nog mee met de wind. Kom net van buiten, maar ben in tegenstelling tot 28 oktober nog niet weggewaaid
Niet voor lang. Wisselstoring bij Almere hoor ik net
Dat lossen ze op door de intercity naar Lelystad op het linkerspoor te laten rijden. De extra stop te Almere Oostvaarders even omroepen in Buiten en Parkwijk is uiteraard teveel gevraagd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
kan wel zijn, maar het heeft hier in het noorden welgeteld één minuut echt hard gewaaid. Het waait hard, maar in tegenstelling tot 28 oktober stelt het niets voor en de verwachtingen waren ook niet dat het in de buurt zou komen bij die storm.
Ook Arriva laat in Groningen en Friesland geen treinen meer vertrekken vanwege de storm. Volgens een woordvoerder is dat op last van ProRail en de politie.
Ja, laten we doen alsof Prorail er wat over te zeggen heeft als de politie het verbiedt Dan lijkt Prorail stoer
Op donderdag 5 december 2013 15:47 schreef Ajaxfan het volgende: De spoorkaart en storingspagina bij Amsterdam Centraal spreken elkaar tegen. Rijd daar nou wel of niet iets?
Ga zelf kijken. Het spijt me, maar dat is de enige manier om erachter te komen
Op donderdag 5 december 2013 15:47 schreef Ajaxfan het volgende: De spoorkaart en storingspagina bij Amsterdam Centraal spreken elkaar tegen. Rijd daar nou wel of niet iets?
Op donderdag 5 december 2013 16:03 schreef boriq het volgende: Hij is wel wat leger geworden, alleen lijken er echter nog steeds geen treinen te rijden tussen Zwolle en het noorden. [ afbeelding ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is een interessante definitie van normaal. Zeker omdat ik naar Almere Centrum moest om niet meer als tweederangs reiziger gezien te worden (terwijl je toch zou verwachten dat dat voor elke reiziger uit Almere zou gelden).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Syntus 3436, de Buffel voor de Grensland Express Hengelo - Bad Bentheim, is stuk. De rest van de dienst zal Syntus met bussen blijven rijden, en heeft vandaag de laatste Grensland gereden op het spoor.
Op donderdag 5 december 2013 16:17 schreef greavy het volgende: Syntus 3436, de Buffel voor de Grensland Express Hengelo - Bad Bentheim, is stuk. De rest van de dienst zal Syntus met bussen blijven rijden, en heeft vandaag de laatste Grensland gereden op het spoor.
Staat nu bij NedTrain. De Buffel heeft vanochtend bij de eerste rit naar Bad Bentheim enige tijd defect gestaan tussen Oldenzaal en Bad Bentheim, en is daar toen door een NS-buffel weggesleept.
Bussen rijden Oldenzaal - Bentheim, je mag met de reguliere Syntus naar Oldenzaal. Overstappen in Bentheim worden niet gegarandeerd, dus +60 is mogelijk.
Je hebt in Oldenzaal al een +15 ofzo te pakken (.33 gaat Grensland, en de bus vertrekt uit Oldenzaal na de Syntus-boemel van .46 uit Hengelo naar Oldenzaal), en dan moet je nog bussen naar Bentheim. Westfalenbahn kan/mag niet zolang wachten (max. 5 minuten), dus de reiziger heeft +60.
Op donderdag 5 december 2013 16:26 schreef greavy het volgende: Je hebt in Oldenzaal al een +15 ofzo te pakken (.33 gaat Grensland, en de bus vertrekt uit Oldenzaal na de Syntus-boemel van .46 uit Hengelo naar Oldenzaal), en dan moet je nog bussen naar Bentheim. Westfalenbahn kan/mag niet zolang wachten (max. 5 minuten), dus de reiziger heeft +60.
Als je vanuit Almelo/Delden naar Hengelo komt haal je gewoon de Syntus van .16 (tenzij sprinter uit Apeldoorn), dan ben je om .26 in Oldenzaal, snel de bus in ben je om .28 weg, dan heb je nog bijna een half uur om in Bentheim te komen (dat red je makkelijk dus).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als je vanuit Almelo/Delden naar Hengelo komt haal je gewoon de Syntus van .16 (tenzij sprinter uit Apeldoorn), dan ben je om .26 in Oldenzaal, snel de bus in ben je om .28 weg, dan heb je nog bijna een half uur om in Bentheim te komen (dat red je makkelijk dus).
Rijden daar dan reguliere bussen? De extra bus (er pendelt 1 bus) ter vervanging van de Grensland vertrekken uit Oldenzaal na aankomst van de Stopper van .46 uit Hengelo.
Ik snap niet dat de NS eerst zijn dienstregeling niet aanpast en nu alles plat gooit. Lekker voor de mensen die uit hun werk naar huis moeten, die zitten vast. Zeg maar dag pakjes avond..
Rijden daar dan reguliere bussen? De extra bus (er pendelt 1 bus) ter vervanging van de Grensland vertrekken uit Oldenzaal na aankomst van de Stopper van .46 uit Hengelo.
Dan rijden ze dus precies in het verkeerde half uur. Stelletje knuppels
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 5 december 2013 16:40 schreef the-it het volgende: Ik snap niet dat de NS eerst zijn dienstregeling niet aanpast en nu alles plat gooit. Lekker voor de mensen die uit hun werk naar huis moeten, die zitten vast. Zeg maar dag pakjes avond..
Ja sorry mensen, we worden zometeen door een hoogwerker van het spoor op een dieplader getakeld om om de boom die op het spoor ligt heen te kunnen rijden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan rijden ze dus precies in het verkeerde half uur. Stelletje knuppels
Syntus redeneert: Mensen kunnen niet met de Grensland, maar de reizigers die om x.30 op station komen doe je dus duperen als je halfuur eerder rijdt, dus rijden we volgens de eerstvolgende trein na de Grensland uit Oldenzaal weg. Dat reizigers die verder dan Bentheim moeten een +60 hebben, ja, dat is dan jammer...
Ja sorry mensen, we worden zometeen door een hoogwerker van het spoor op een dieplader getakeld om om de boom die op het spoor ligt heen te kunnen rijden
Gisteren een beetje stoer lopen roepen, terwijl heel Noord-Europa zich aanpast, dat er een normale dienstregeling wordt gereden. En nu dit......... de tering!
Op donderdag 5 december 2013 14:42 schreef boriq het volgende: Ik kijk vanaf nu nergens meer van op. Een VIRM-IV als sprinter tussen Enschede en Apeldoorn.
Die heeft er wel vaker ingezeten, zelfs wel eens gewoon opgestart vanuit Zutphen in de dienst van een SGMm
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 5 december 2013 16:40 schreef the-it het volgende: Ik snap niet dat de NS eerst zijn dienstregeling niet aanpast en nu alles plat gooit. Lekker voor de mensen die uit hun werk naar huis moeten, die zitten vast. Zeg maar dag pakjes avond..
Als ze het wel hadden platgegooid de hele dag had vbov alvast een briefje kunnen schrijven dat het debiel is. Dat plezier gunde NS vbov vandaag niet. Daarom dus. En trouwens, iedereen wist dat het stormt en op de weg is het ook een takkezooi.
Syntus redeneert: Mensen kunnen niet met de Grensland, maar de reizigers die om x.30 op station komen doe je dus duperen als je halfuur eerder rijdt, dus rijden we volgens de eerstvolgende trein na de Grensland uit Oldenzaal weg. Dat reizigers die verder dan Bentheim moeten een +60 hebben, ja, dat is dan jammer...
Dan is Syntus een achterlijke gasmongool. Want heel die Grensland is er JUIST voor mensen die verder dan Bentheim willen. Of ja, zo had het moeten zijn.
Londen stopt met Eurostar' Groot-Brittannië gaat zijn belang van 40% in de hogesnelheidslijn Eurostar verkopen. Dat meldt de Franse zakenkrant Les Echos woensdag.
De aankondiging zou later op woensdag worden gedaan door de Britse staatssecretaris van financiën Danny Alexander. De bewindsman ontvouwt woensdag tevens de regeringsplannen voor de Britse infrastructuur. Met de verkoop van de aandelen in Eurostar hoopt de Britse overheid enkele honderden miljoenen ponden binnen te halen. De beheerder van de lijndienst tussen Brussel, Parijs en Londen heeft onlangs bekendgemaakt dat de omzet met 10% is gestegen en het aantal passagiers met 5%.
Het-weer Uitgeest-Haarlem Tussen Uitgeest en Haarlem moeten reizigers rekening houden met vertraging. Door weersomstandigheden rijden er tussen Uitgeest en Haarlem geen treinen. Het-weer Zaandam-Den Helder Tussen Zaandam en Den Helder moeten reizigers rekening houden met vertraging. Door weersomstandigheden rijden er tussen Zaandam en Den Helder geen treinen. Het-weer Zantvoort aan Zee-Haarlem Tussen Zandvoort aan Zee en Haarlem moeten reizigers rekening houden met vertraging. Door weersomstandigheden rijden er tussen Zandvoort aan Zee en Haarlem geen treinen. Het-weer Zwolle-Groningen Tussen Zwolle en Groningen moeten reizigers rekening houden met vertraging. Door weersomstandigheden rijden er tussen Zwolle en Groningen geen treinen. Het-weer Zwolle-Leeuwarden Tussen Zwolle en Leeuwarden moeten reizigers rekening houden met vertraging. Door weersomstandigheden rijden er tussen Zwolle en Leeuwarden geen treinen.
bron: NS Reisinformatie Reizigers moeten dus rekening houden met vertraging. Hoeveel? Een dag?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op donderdag 5 december 2013 16:47 schreef b2py het volgende: Als ze het wel hadden platgegooid de hele dag had vbov alvast een briefje kunnen schrijven dat het debiel is. Dat plezier gunde NS vbov vandaag niet. Daarom dus.
Nouja de pleuris heeft niet uit kunnen breken door op tijd alles eruit gooien. Klanten, krijg de tyfus. Nergens voor nodig dat ze de dienstregeling hebben aangepast. Omvallende bomen zijn eind oktober al omgewaaid en ze vangen nu ook nog minder wind dan eind oktober doordat de blaadjes eraf zijn.
Geinig. Volgens de actuele spoorkaart wordt er nog wel gependeld tussen Zaandam en Sloterdijk, en tussen Anna Paulowna en Den Helder Nou, vergeet het maar
Op donderdag 5 december 2013 17:02 schreef Dr_Flash het volgende: Dan is er voor het platgooien van die CNL dus ook geen reden. Zeker niet die naar het zuiden. Die ik morgenavond wil nemen.
Opheffen van nachttreinen is nooit een goede reden voor.
Op donderdag 5 december 2013 17:10 schreef Dr_Flash het volgende: Nee, maar hoe zou dat gaan dan? Zou je dan een mailtje van de DB krijgen ter info en dat je je geld terug kunt krijgen en zo?
Nee joh, daar kom je pas achter als je voor Jan Lul op het station staat en ziet staan "Rijdt niet".
Nee joh, daar kom je pas achter als je voor Jan Lul op het station staat en ziet staan "Rijdt niet".
Ze waren gisterochtend in Arnhem idd wel druk aan het omroepen dat mensen die reizigers met de CNL kwamen ophalen, het maar in Venlo of Utrecht moesten gaan proberen
En de ICE van 8:07 was opgeheven. Of iedereen even bij de ICE van 9:07 in geprakt wenste te worden
Op donderdag 5 december 2013 17:10 schreef Dr_Flash het volgende: Nee, maar hoe zou dat gaan dan? Zou je dan een mailtje van de DB krijgen ter info en dat je je geld terug kunt krijgen en zo?
Je krijgt sowieso nooit actie uit de vervoerder dat je je geld kan terugkrijgen. Soort waardencouponnetje die je dan binnen twee weken op moet maken ofzo.
Jaaaa, een zuivere Hattrick voor CrossRail in België. Alweer een ontsporing
quote:
Goederentreinen botsen op elkaar in Dudzele
In de haven van Zeebrugge is een goederentrein geladen met containers vanmorgen ontspoord ter hoogte van de Toyota-fabriek in Dudzele. De trein reed even voor 9 uur langs een stilstaande trein, geladen met zo'n 150 à 200 personenwagens, toen twee wagons in het midden ontspoorden ter hoogte van de wissel.
De wagons kwamen met de wielen los en botsten tegen de achterzijde van de trein geladen met wagens. Een container kwam zo volledig op de sporen terecht. Niemand raakte gewond maar de sporenbundel Ramskapelle zal zeker tot morgen volledig verhinderd zijn. De goederentreinen die langs die bundel moesten rijden zullen worden omgeleid naar andere bundels waardoor het treinverkeer in de haven gegarandeerd blijft. De takelwerken starten vanmiddag. Er zijn geen chemische stoffen aan boord waardoor er geen gevaar is voor de omgeving. Voor de passagierstreinen is er geen hinder. Infrabel onderzoekt wat er precies is fout gelopen.
Op donderdag 5 december 2013 17:29 schreef b2py het volgende: Wel opvallend dat Arriva weer kan rijden en NS niet omdat de sporen nog geïnspecteerd moeten worden. Want dat hoeft bij Arriva niet natuurlijk..
Toch wel knap trouwens dat alles ten noorden van de lijn Zandvoort-Haarlem-Amsterdam zou worden platgelegd, maar die lijn zelf dus ook ten noorden van zichzelf blijkt te liggen .
Maar het waait wel flink hier in Zandvoort/Haarlem. Ben met de trein van Woerden naar Leiden gekomen en heb me daar oplaten pikken, want richting Haarlem vond ik een te groot risico met NS .
Achja, als de vervoerders het werk niet zouden neerleggen en er gebeurt iets dan is iedereen daar weer boos en beledigd over. Mensen zijn toch nooit tevreden
Op donderdag 5 december 2013 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ga met deze vertragingen die er opeens rond Deventer zijn niet met de trein naar Zwolle maar ik pak lijn 161. Kutbus.
Nee klopt, die trein rijdt ook niet. Sommige keuzes worden voor je gemaakt. Heerlijk toch?
Op donderdag 5 december 2013 18:06 schreef greavy het volgende: Hanzelijn heeft ook snelheidsbeperking van 80 km/h. Je gaat daar dan ook door een stuk vergeten niemandsland.
Op donderdag 5 december 2013 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ga met deze vertragingen die er opeens rond Deventer zijn niet met de trein naar Zwolle maar ik pak lijn 161. Kutbus.
Je had ook met Flessie kunnen gaan chinezen, deze keer wel.
Is toch ook raar dat die nu omvallen? De storm is nog geen 50% meer van wat het vanmiddag was, zeker hier in de regio.
Dat is wel raar ja. Aan de andere kant, als je eerst het treinverkeer stillegt en er waait dan een boom om, kan het wel DAGEN duren voordat iemand dat merkt Niet dat ie dan pas omgevallen is dan
Tussen Haarlem en Zandvoort reed een half uur geleden een verduisterd setje SGM III, dus blijkbaar zijn ze alweer aan het kijken of hier weer treinen kunnen rijden,
Op donderdag 5 december 2013 16:49 schreef greavy het volgende: Londen stopt met Eurostar' Groot-Brittannië gaat zijn belang van 40% in de hogesnelheidslijn Eurostar verkopen. Dat meldt de Franse zakenkrant Les Echos woensdag.
De aankondiging zou later op woensdag worden gedaan door de Britse staatssecretaris van financiën Danny Alexander. De bewindsman ontvouwt woensdag tevens de regeringsplannen voor de Britse infrastructuur. Met de verkoop van de aandelen in Eurostar hoopt de Britse overheid enkele honderden miljoenen ponden binnen te halen. De beheerder van de lijndienst tussen Brussel, Parijs en Londen heeft onlangs bekendgemaakt dat de omzet met 10% is gestegen en het aantal passagiers met 5%.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 5 december 2013 19:08 schreef Hugo__Boss het volgende: Iemand die weet of je tussentijds van Dal Voordeel op Weekend Vrij kan overstappen? Of moet je eerst de ene opzeggen en de andere aanvragen?
Als je inlogt op Mijn NS kun je daar zien waarop je kunt overstappen.
Bus? Geen idee, maar het lijkt me nogal kut omdat je er de hele dag mee bezig bent. Tot vandaag kon je de Grensland Expres nemen van hengelo naar Bentheim en daar met de Westfalenbahn (mooie strakke overstap) direct naar Bielefeld. Sinds vandaag doe je daar sowieso een uur langer over
Goedkoopste is met een Länderticket denk ik. maar in je eentje is dat nog best redelijk prijzig als je alleen maar Bentheim - Bielefeld reist. Met meer man wordt het goedkoper.
Tsja, over kerosine worden geen accijnzen enzo geheven terwijl de spoorwegen wel moeten betalen voor het gebruik van de rails en belasting over de energie.
38 euro valt echt wel mee voor een treinreis binnen Europa.
Die vergelijking gaat niet echt op. Ja, ik heb ook eens voor ¤0,02 naar Stockholm gevlogen, maar wel eerst naar Charleroi en dan aankomen in Skavsta, vanaf daar nog een uur met de bus, zelfde ook weer op de terugweg. En uiteraard op een gare dag in november dat geen hond wilt reizen én 4 maanden voor vertrek ticket ritselen. ...Zullen we het nog maar niet hebben over wanneer je bagage mee gaat nemen.
Nog een poging trouwens; iemand ervaring hier met treinen in Armenië?
Hoe kun je zo goedkoop mogelijk vanuit Nederland in Bielefeld komen? Trein of Bus? En zijn er daarvoor speciale kortingen?
Vanuit Enschede kost het je iets meer dan 3 uur, maar kun je wel klaar zijn met een SchönerTagTicket NRW van 28,50 (dagkaart, ma-vr na 9u, za en zo de hele dag). Voor 39,50 kun je zelfs tot vijf personen reizen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 5 december 2013 17:01 schreef MCH het volgende: Deutsche Bahn rijdt in het noorden van Duitsland gewoon door, zij het met een maximumsnelheid van 40 km p/uur.
[ Bericht 22% gewijzigd door bork op 05-12-2013 22:56:18 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zo, de Horrorstorm weer overleeft Vond nog een stationsbord van Loppersum op het spoor. Maar even in de trein getild en dit hangt nu hartstikke mooi op het rangeerkantoortje op NCBG Groningen
Op donderdag 5 december 2013 22:52 schreef Monopoly het volgende: Zo, de Horrorstorm weer overleeft Vond nog een stationsbord van Loppersum op het spoor. Maar even in de trein getild en dit hangt nu hartstikke mooi op het rangeerkantoortje op NCBG Groningen
Op donderdag 5 december 2013 23:04 schreef Monopoly het volgende: Ach ja, als 'ie d'r over een week nog ligt dan neem ik hem mee en mag de 1e bieder hem gratis komen ophalen
Ik bied een biertje aan. Ik kom hem wel ophalen volgende week.
Nou, weer thuis na een avontuur met NS, waar ik dus eerder toch maar ging naar Amsterdam voor college. Kom ik daar in leslokaal zo rond 2 uur, zegt een klasgenote dat de treinen niet meer rijden richting het Noorden.
Ik vraag; vanaf wanneer Zij: nu...
Tsja, daar slaat NS dan in mijn ogen toch meteen de plank mis, ze gaan me toch niet vertellen dat ze echt niet, echt niet, van te voren konden voorspellen dat er windkracht 10/11 over de baanvakken boven Amsterdam en Zwolle zou staan. Maar goed, dat was dus wel zo. Maar NS meldde wel dat om 18.00 de dienstregeling weer opgestart zou worden. Dat kwam goed uit, had college tot 5 uur.
Dus om 5 uur even kijken op de reisplanner, maar neen. NS kon toen niet vertellen wanneer ze weer begonnen met het rijden naar het Noorden. (Lees: veel te ingewikkelde personeelsroosters, ijzer die niet op juiste plaats stonden). Dus ik ben maar in Amsterdam blijven eten.
Om 8 uur nog een keertje gekeken op reisplanner, trein van 20.39 zou rijden naar Enkhuizen. Dus ik op naar CS. Reed ie niet, natuurlijk (had ik ergens ook wel verwacht). Klantenservice weet mij netjes te vertellen dat ik naar Sloterdijk moest en daar de snelbus moest nemen naar Hoorn, vice versa. Sprinter naar Sloterdijk vertrok om 20.44. Dus ik met honderden anderen wachten op spoor 14a. 20.55 nog geen spoor van de trein. 21.00 werd +20 gegeven, 21.10 nog geen trein, het werd +30. Nou, zak dan maar lekker in de stront. Dan ga ik wel met de bus van A'dam CS naar Hoorn, daar aangekomen bleek ik al gauw te kunnen instappen in de IC naar Enkhuizen, weliswaar met +10.
Wat mij betreft had NS als eerste nooit de dienstregeling plat moeten gooien. Vorige week was het al bekend dat er een zware storm over het land zou woeden, dan moet je of de dag ervoor de dienstregeling uitdunnen of platgooien (wat je wil) zodat de reizigers dan weten waar ze aan toe zijn. Want tja, dag pakjesavond voor de meesten. Gelukkig deed ik daar niet aan...
Deze opmerking is gebaseerd op mijn ervaring met een SLT-zesje: ook 100 meter lang, en net zoveel zitplaatsen. Wat ik me later bedacht was dat veel afhangt van de indeling. Een SLT-6 is als volgt ingedeeld:
Als Alstom bij de Coradia Liner minder deuren inbouwt (één paar deuren per bak ipv twee) en één van de multifunctionele ruimtes laat vervallen (in de andere zou dan de wc komen) zou het wel eens kunnen meevallen hoe krap een Liner is.
Op donderdag 5 december 2013 22:52 schreef Monopoly het volgende: Zo, de Horrorstorm weer overleeft Vond nog een stationsbord van Loppersum op het spoor. Maar even in de trein getild en dit hangt nu hartstikke mooi op het rangeerkantoortje op NCBG Groningen
Loppersum ... er heeft al eens eentje van die plaats over de kop op station Groningen gehangen.
Op donderdag 5 december 2013 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende: Nou, weer thuis na een avontuur met NS, waar ik dus eerder toch maar ging naar Amsterdam voor college. Kom ik daar in leslokaal zo rond 2 uur, zegt een klasgenote dat de treinen niet meer rijden richting het Noorden.
Ik vraag; vanaf wanneer Zij: nu...
Tsja, daar slaat NS dan in mijn ogen toch meteen de plank mis, ze gaan me toch niet vertellen dat ze echt niet, echt niet, van te voren konden voorspellen dat er windkracht 10/11 over de baanvakken boven Amsterdam en Zwolle zou staan. Maar goed, dat was dus wel zo.
Nee, dat was dus niet zo. Alleen Op Vlieland en bij vlagen in Hoek van Holland, Zandvoort en Lauwersoog is het EVEN windkracht 10 geweest. Platgooien was totaal onnodig. Dat bleek ook wel uit het gemak waarmee weer opgestart werd toen het ergste achter de rug was. Er bleek gewoon niets aan de hand te zijn
Op donderdag 5 december 2013 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende: Nou, weer thuis na een avontuur met NS, waar ik dus eerder toch maar ging naar Amsterdam voor college. Kom ik daar in leslokaal zo rond 2 uur, zegt een klasgenote dat de treinen niet meer rijden richting het Noorden.
Ik vraag; vanaf wanneer Zij: nu...
Tsja, daar slaat NS dan in mijn ogen toch meteen de plank mis, ze gaan me toch niet vertellen dat ze echt niet, echt niet, van te voren konden voorspellen dat er windkracht 10/11 over de baanvakken boven Amsterdam en Zwolle zou staan. Maar goed, dat was dus wel zo. Maar NS meldde wel dat om 18.00 de dienstregeling weer opgestart zou worden. Dat kwam goed uit, had college tot 5 uur.
Dus om 5 uur even kijken op de reisplanner, maar neen. NS kon toen niet vertellen wanneer ze weer begonnen met het rijden naar het Noorden. (Lees: veel te ingewikkelde personeelsroosters, ijzer die niet op juiste plaats stonden). Dus ik ben maar in Amsterdam blijven eten.
Om 8 uur nog een keertje gekeken op reisplanner, trein van 20.39 zou rijden naar Enkhuizen. Dus ik op naar CS. Reed ie niet, natuurlijk (had ik ergens ook wel verwacht). Klantenservice weet mij netjes te vertellen dat ik naar Sloterdijk moest en daar de snelbus moest nemen naar Hoorn, vice versa. Sprinter naar Sloterdijk vertrok om 20.44. Dus ik met honderden anderen wachten op spoor 14a. 20.55 nog geen spoor van de trein. 21.00 werd +20 gegeven, 21.10 nog geen trein, het werd +30. Nou, zak dan maar lekker in de stront. Dan ga ik wel met de bus van A'dam CS naar Hoorn, daar aangekomen bleek ik al gauw te kunnen instappen in de IC naar Enkhuizen, weliswaar met +10.
Wat mij betreft had NS als eerste nooit de dienstregeling plat moeten gooien. Vorige week was het al bekend dat er een zware storm over het land zou woeden, dan moet je of de dag ervoor de dienstregeling uitdunnen of platgooien (wat je wil) zodat de reizigers dan weten waar ze aan toe zijn. Want tja, dag pakjesavond voor de meesten. Gelukkig deed ik daar niet aan...
Zeg Fles, doet die DB-klok van jou het eigenlijk een beetje fatsoenlijk?
De mijne is niet helemaal jofel: als ik er een nieuwe batterij in stop loopt hij een dag of twee goed, daarna lijkt het alsof hij moeite heeft om de wijzers rond te krijgen. Uiteindelijk staat het ding na een paar dagen stil op 10 seconden voor 2. Als ik de klok platleg blijft hij het wel doen, maar da's niet echt het punt van een klok natuurlijk
De mijne is niet helemaal jofel: als ik er een nieuwe batterij in stop loopt hij een dag of twee goed, daarna lijkt het alsof hij moeite heeft om de wijzers rond te krijgen. Uiteindelijk staat het ding na een paar dagen stil op 10 seconden voor 2. Als ik de klok platleg blijft hij het wel doen, maar da's niet echt het punt van een klok natuurlijk
Mijnes doet het prima. Wintertijd > zomertijd doet ie zelf, zomertijd > wintertijd moet je even de batterij los halen. -1 = +11 is teveel gevraagd
het is sowieso eigenlijk maar een goedkoop chinees crapding. Van de 55 euro is denk ik 15 euro shipping-handling, 35 euro "loyalties" voor de DB en 5 euro voor een chinese kindermartelaar.
Op donderdag 5 december 2013 23:35 schreef Dr_Flash het volgende: het is sowieso eigenlijk maar een goedkoop chinees crapding. Van de 55 euro is denk ik 15 euro shipping-handling, 35 euro "loyalties" voor de DB en 5 euro voor een chinese kindermartelaar.
Goed om te weten, het leek mij een leuk klokje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 5 december 2013 23:45 schreef DriekOplopers het volgende: Zeg. dit is toch al de tweede keer dat de NS voor vele duizenden mensen pakjesavond verknalt? Weet iemand nog hoe dat de vorige keer ook al weer zat?
Niets verknalt imo. Het was gewoon even heftig, dan is het logisch dat het stil gelegd wordt. Als men dan weer wilt starten moet Prorail de sporen vrij geven voor schouwtreinen.
Ik heb ook mogen schouwen van Winschoten naar Nieuweschans vandaag. Dat het wat langer duurde dan dt zou moeten is zeker waar. Maar ik denk dat de schuld bij Prorail ligt daarvan.
Op donderdag 5 december 2013 23:45 schreef DriekOplopers het volgende: Zeg. dit is toch al de tweede keer dat de NS voor vele duizenden mensen pakjesavond verknalt? Weet iemand nog hoe dat de vorige keer ook al weer zat?
Nee. Ik heb geen vrienden en geen familie. Ik doe niet aan pakjesavond. Ik krijg een chocoladeletter van de baas in de brievenbus. Ik ben nog niet zieleig genoeg voor een handje pepernoten van het rode kruis. Maar nee, dus
Ik vind het trouwens best een prestatie dat NS Hispeed het nog steeds flikt om Fyra's met (meer dan) een uur vertraging te laten rijden. Dat ding doet net iets meer dan een uur over de hele rit, hoe kan dat dan
Niets verknalt imo. Het was gewoon even heftig, dan is het logisch dat het stil gelegd wordt. Als men dan weer wilt starten moet Prorail de sporen vrij geven voor schouwtreinen.
Ik heb ook mogen schouwen van Winschoten naar Nieuweschans vandaag. Dat het wat langer duurde dan dt zou moeten is zeker waar. Maar ik denk dat de schuld bij Prorail ligt daarvan.
Logisch? Er zijn bijna geen bomen langs het spoor, daarnaast vallen ze niet zo snel om. Zeker niet zonder bladeren. Ze hadden ook gewoon een snelheidsbeperking kunnen invoeren, dan kunnen de reizigers in ieder geval gewoon naar huis
Logisch? Er zijn bijna geen bomen langs het spoor, daarnaast vallen ze niet zo snel om. Zeker niet zonder bladeren. Ze hadden ook gewoon een snelheidsbeperking kunnen invoeren, dan kunnen de reizigers in ieder geval gewoon naar huis
Ja maar dat weet je niet vantevoren. Er is vandaag een trein tegen een boom gebotst. Machinist is (licht)gewond geraakt. Ergens anders ook een aanrijding tussen boom en trein. Veiligheid gaat gewoon voor, zo simpel is het. Het viel allemaal wel mee vandaag ja, maar de berichten waren veel ernstiger en het heeft ook eventjes flink gespookt. Daarna viel het relatief mee, maar dan is het aan Prorail om de bende gelijk weer vrij te geven om te schouwen.
Voor hetzelfde geld valt er een boom op een trein, ook al rijdt die maar 40, en er vallen dan 4 doden. Dan schreeuwt iedereen moord en brand. Tuurlijk is het vervelend, hinderlijk en klote, maar veiligheid staat gewoon voorop, en daar moet je niet op inleveren door risico's te nemen.
In Engeland zijn er zelfs weggewaaide trampolines op het spoor terecht gekomen. In Gelderland is een machinist gewond geraakt door een reclamebord dat op het spoor terecht was gekomen.
Na zo'n storm kan het zeker geen kwaad om eerst het spoor te schouwen.
Het viel allemaal wel mee vandaag idd. Bleek ook uit het gemak waarmee zelfs een clownsclub als NS de boel weer wist op te starten. Er was gewoon helemaal niets aan de hand. MAAR GOTJEEZES WAT ER ALLEMAAL HAD KUNNEN GEBEUREN ALS.
Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende: Het viel allemaal wel mee vandaag idd. Bleek ook uit het gemak waarmee zelfs een clownsclub als NS de boel weer wist op te starten. Er was gewoon helemaal niets aan de hand. MAAR GOTJEEZES WAT ER ALLEMAAL HAD KUNNEN GEBEUREN ALS.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Ik ben vanmiddag ook gewoon stoicijns een GTBV formulier gaan halen.
Die lulhannes achter de balie keek me een partij zuur, alsof tie het uit eigen zak meende te moeten betalen . "Ja, ik denk niet dat u wat krijgt, dit is overmacht". Geef me gewoon zo'n formulier lulhannes, ik zie t vanzelf wel. Nee heb ik en poen kan ik krijgen .
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Op donderdag 5 december 2013 23:47 schreef James1988 het volgende: Ik vind het trouwens best een prestatie dat NS Hispeed het nog steeds flikt om Fyra's met (meer dan) een uur vertraging te laten rijden. Dat ding doet net iets meer dan een uur over de hele rit, hoe kan dat dan
Ik heb vandaag wel weer een paar typische dingen gezien qua materieelinzet op Den Haag Centraal.
Omroep, 18:28: "De intercity van 18:23 naar Venlo rijdt niet. Reizigers wordt geadviseerd gebruik te maken van de sprinter naar Dordrecht van 18:28 die zometeen zal binnenkomen op spoor 3."
Die trein bestond uit 10 bakken SLT, op spoor 2 stond een donkere stam ICRm van 9 bakken, te niksen. In Den Haag Centraal stroomde die 10 bakjes SLT al vol, en moest daarna nog langs allerlei stoptreinstationnetjes. Den Haag HS, hellhole Rijswijk, enzovoorts. Klassiek geval van haringen in een ton, want er reed niet zo veel meer tussen Den Haag en Rotterdam.
Waarom dan niet die 9 bakken ICRm laten rijden i.p.v. SLT?
Ik ben vanmiddag ook gewoon stoicijns een GTBV formulier gaan halen.
Die lulhannes achter de balie keek me een partij zuur, alsof tie het uit eigen zak meende te moeten betalen . "Ja, ik denk niet dat u wat krijgt, dit is overmacht". Geef me gewoon zo'n formulier lulhannes, ik zie t vanzelf wel. Nee heb ik en poen kan ik krijgen .
er gaat een tijd komen dat je die formulieren moet gaan KOPEN
Op donderdag 5 december 2013 23:59 schreef James1988 het volgende: Ik heb vandaag wel weer een paar typische dingen gezien qua materieelinzet op Den Haag Centraal.
Omroep, 18:28: "De intercity van 18:23 naar Venlo rijdt niet. Reizigers wordt geadviseerd gebruik te maken van de sprinter naar Dordrecht van 18:28 die zometeen zal binnenkomen op spoor 3."
Die trein bestond uit 10 bakken SLT, op spoor 2 stond een donkere stam ICRm van 9 bakken, te niksen. In Den Haag Centraal stroomde die 10 bakjes SLT al vol, en moest daarna nog langs allerlei stoptreinstationnetjes. Den Haag HS, hellhole Rijswijk, enzovoorts. Klassiek geval van haringen in een ton, want er reed niet zo veel meer tussen Den Haag en Rotterdam.
Waarom dan niet die 9 bakken ICRm laten rijden i.p.v. SLT?
Dan loopt de materieelplanning in de soep Dan zit de machinist niet in de juiste trein Dan zit de conducteur niet in de juiste trein
Bijvoorbeeld ja. Het materieel van die tegentrein is met +37 uit Rotterdam vertrokken, die vertraging is vrijwel geheel doorgegeven aan de 969.
In Breda heeft een Fyra 25 minuten voor z'n kering. Van die 25 minuten is 5 minuten nodig om de trein leeg te krijgen en naar het opstelterreintje te rijden en 10 minuten voor de daadwerkelijke kering. Als die trein aan het perron was gekeerd, dan had er zo'n 15 minuten van de vertraging afgeschaafd kunnen worden.
Op donderdag 5 december 2013 23:54 schreef Monopoly het volgende: Voor hetzelfde geld valt er een boom op een trein, ook al rijdt die maar 40, en er vallen dan 4 doden. Dan schreeuwt iedereen moord en brand. Tuurlijk is het vervelend, hinderlijk en klote, maar veiligheid staat gewoon voorop, en daar moet je niet op inleveren door risico's te nemen.
Ben ik het niet mee eens. Door het treinverkeer te staken dwing je reizigers in andere - onveiligere! - vervoersmodi. Ik vraag mij dan ook ernstig af of de totale verkeersveiligheid toeneemt. Mij lijkt van niet.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Nee ben ik het idd ook niet mee eens. 400.000 mensen thuis brengen is meer waard dan een eventuele kans op 4 doden.
Kijk je kunt wel zeggen "als er ook maar het geringste risico bestaat op 1 dode, dan moeten we dat vermijden" maar zo werkt de wereld al een eeuw of drie niet meer. Mensenlevens zijn niet eindeloos veel waard, sterker nog, de meeste mensen gaan aan het eind allemaal dood!
Was wel effe een dagje. Stond om 15.25 uur op Amsterdam Centraal bij de IC naar Amersfoort die zes minuten later zou vertrekken. Tot zover ging alles goed. Totdat vertrektijd kwam en de deuren niet sloten en de trein niet ging rijden. 20 minuten later kwam de eerste omroep: "Dames en heren, helaas gaat deze trein nog niet rijden doordat er geen machinist is." Vijf minuten voordat de IC naar Deventer zou vertrekken om 16.01 kwam er weer een omroep: "De machinist is er, we gaan rijden zodra we toestemming krijgen."
Uiteindelijk zijn we voor de IC naar Deventer uitgegaan en reden we langzaam naar Hilversum, waar we met 40 minuten aankwamen en er een zwarte piet instapte. Om Amersfoort miste ik de IC naar Enschede, waarna ik wachtte op de IC naar Deventer die inmiddels ook +20 had. Na bijna weggewaaid te zijn op het perron van Amersfoort kwam de IC binnen, en niet snel daarna gingen we rijden. Vlak na de aansluiting met Barneveld Noord komt de trein tot stilstand. Na vijf minuten wachten kwam de conducteur op de omroep: "We staan stil, dat had u al gemerkt. We hebben een rood sein voor ons." Nog eens vijf minuten later komt het verlossende woord: "Ik heb helaas slecht nieuws. Er is een boom op het spoor voor ons gevallen. We worden naar een zijspoor gedirigeerd waarna we horen hoe het verder gaat." Vlak daarna: "Ik heb helaas nog meer slecht nieuws. De omgevallen boom blijkt groter te zijn dan verwacht en we worden teruggestuurd naar Amersfoort waar u om moet reizen via Zwolle". Uiteindelijk heb ik m'n ouders gebeld (met nog 3% batterij over op m'n telefoon) en gevraagd om naar Amersfoort te komen om me op te halen.
Op vrijdag 6 december 2013 00:26 schreef Dr_Flash het volgende: Nee ben ik het idd ook niet mee eens. 400.000 mensen thuis brengen is meer waard dan een eventuele kans op 4 doden.
Kijk je kunt wel zeggen "als er ook maar het geringste risico bestaat op 1 dode, dan moeten we dat vermijden" maar zo werkt de wereld al een eeuw of drie niet meer. Mensenlevens zijn niet eindeloos veel waard, sterker nog, de meeste mensen gaan aan het eind allemaal dood!
Ik vraag mij in ieder geval af of de vervoerders een integrale - maatschappelijke - risicoafweging maken. Als je de keuze maakt om 400.000 (bron?) mensen te laten stranden in slecht weer, dan moet je die beslissing ook afzetten tegen het risico dat er een x aantal daarvan gaan fietsen/lopen/whatever en daarvan weer een y aantal onderuit gaan. Zelfde met de auto.
Voer voor statistici.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)