Is toch ook raar dat die nu omvallen? De storm is nog geen 50% meer van wat het vanmiddag was, zeker hier in de regio.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
en jij zei zelf dat er geen bomen gingen vallen vandaag
Dat is wel raar ja. Aan de andere kant, als je eerst het treinverkeer stillegt en er waait dan een boom om, kan het wel DAGEN duren voordat iemand dat merktquote:Op donderdag 5 december 2013 18:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Is toch ook raar dat die nu omvallen? De storm is nog geen 50% meer van wat het vanmiddag was, zeker hier in de regio.
de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopenquote:Op donderdag 5 december 2013 18:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Is toch ook raar dat die nu omvallen? De storm is nog geen 50% meer van wat het vanmiddag was, zeker hier in de regio.
Heb je spuit 11 weerquote:Op donderdag 5 december 2013 16:49 schreef greavy het volgende:
Londen stopt met Eurostar'
Groot-Brittannië gaat zijn belang van 40% in de hogesnelheidslijn Eurostar verkopen. Dat meldt de Franse zakenkrant Les Echos woensdag.
De aankondiging zou later op woensdag worden gedaan door de Britse staatssecretaris van financiën Danny Alexander. De bewindsman ontvouwt woensdag tevens de regeringsplannen voor de Britse infrastructuur.
Met de verkoop van de aandelen in Eurostar hoopt de Britse overheid enkele honderden miljoenen ponden binnen te halen.
De beheerder van de lijndienst tussen Brussel, Parijs en Londen heeft onlangs bekendgemaakt dat de omzet met 10% is gestegen en het aantal passagiers met 5%.
Financieel Dagblad
Als je inlogt op Mijn NS kun je daar zien waarop je kunt overstappen.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:08 schreef Hugo__Boss het volgende:
Iemand die weet of je tussentijds van Dal Voordeel op Weekend Vrij kan overstappen? Of moet je eerst de ene opzeggen en de andere aanvragen?
En ook in Gelderland is er e.e.a. gebeurd:quote:Op donderdag 5 december 2013 19:35 schreef greavy het volgende:
Een Sprinter is tegen die omgevallen boom tussen Leiden en Hoofddorp geknald. Fotootje: http://instagram.com/p/hjII7LQd_W/
twitter:PolitieNOG twitterde op donderdag 05-12-2013 om 19:04:1518.40 uur: ongeval op baanvak #Wehl-Didam door reclamebord op spoor, machinist lichtgewond door glas. Treinverkeer is gestremd. reageer retweet
Oh. Als je dat duur vindt kun je beter gaan liftenquote:Op donderdag 5 december 2013 21:26 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
Hmm toch iets duurder dan gedacht..
Napoli!quote:Op donderdag 5 december 2013 21:30 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
38 euro? Toch wat prijzig, daarvoor vlieg je tegenwoordig op en naar naar Madrid!
Ja, op minder dan 24 uur van te voren wel jaquote:Op donderdag 5 december 2013 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MwoaDat kostte wel wat meer hoor
Tsja, over kerosine worden geen accijnzen enzo geheven terwijl de spoorwegen wel moeten betalen voor het gebruik van de rails en belasting over de energie.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:30 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
38 euro? Toch wat prijzig, daarvoor vlieg je tegenwoordig op en naar naar Madrid!
Die vergelijking gaat niet echt op. Ja, ik heb ook eens voor ¤0,02 naar Stockholm gevlogen, maar wel eerst naar Charleroi en dan aankomen in Skavsta, vanaf daar nog een uur met de bus, zelfde ook weer op de terugweg. En uiteraard op een gare dag in november dat geen hond wilt reizen én 4 maanden voor vertrek ticket ritselen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:30 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
38 euro? Toch wat prijzig, daarvoor vlieg je tegenwoordig op en naar naar Madrid!
Vanuit Enschede kost het je iets meer dan 3 uur, maar kun je wel klaar zijn met een SchönerTagTicket NRW van 28,50 (dagkaart, ma-vr na 9u, za en zo de hele dag). Voor 39,50 kun je zelfs tot vijf personen reizen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:14 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
Even een off-topic maar o zo ontopic vraagje!
Hoe kun je zo goedkoop mogelijk vanuit Nederland in Bielefeld komen? Trein of Bus?
En zijn er daarvoor speciale kortingen?
http://www.railfaneurope.net/list/armenia/armenia_scr.htmlquote:Op donderdag 5 december 2013 22:05 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Nog een poging trouwens; iemand ervaring hier met treinen in Armenië?
Niet alles hoor.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:01 schreef MCH het volgende:
Deutsche Bahn rijdt in het noorden van Duitsland gewoon door, zij het met een maximumsnelheid van 40 km p/uur.
Had gekund, maar ik ben zo'n eerlijke jongen om ook gelijk NS te bellen op hun nummer voor stations etc.quote:
PICS!quote:Op donderdag 5 december 2013 22:52 schreef Monopoly het volgende:
Zo, de Horrorstorm weer overleeft
Vond nog een stationsbord van Loppersum op het spoor. Maar even in de trein getild en dit hangt nu hartstikke mooi op het rangeerkantoortje op NCBG Groningen
Ik bied een biertje aan. Ik kom hem wel ophalen volgende week.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:04 schreef Monopoly het volgende:
Ach ja, als 'ie d'r over een week nog ligt dan neem ik hem mee en mag de 1e bieder hem gratis komen ophalen
Deze opmerking is gebaseerd op mijn ervaring met een SLT-zesje: ook 100 meter lang, en net zoveel zitplaatsen. Wat ik me later bedacht was dat veel afhangt van de indeling. Een SLT-6 is als volgt ingedeeld:quote:Op donderdag 5 december 2013 14:34 schreef James1988 het volgende:
(...)
Ik vind het er een beetje krap uitzien allemaal.
Loppersum ... er heeft al eens eentje van die plaats over de kop op station Groningen gehangen.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:52 schreef Monopoly het volgende:
Zo, de Horrorstorm weer overleeft
Vond nog een stationsbord van Loppersum op het spoor. Maar even in de trein getild en dit hangt nu hartstikke mooi op het rangeerkantoortje op NCBG Groningen
Nee, dat was dus niet zo. Alleen Op Vlieland en bij vlagen in Hoek van Holland, Zandvoort en Lauwersoog is het EVEN windkracht 10 geweest. Platgooien was totaal onnodig. Dat bleek ook wel uit het gemak waarmee weer opgestart werd toen het ergste achter de rug was. Er bleek gewoon niets aan de hand te zijnquote:Op donderdag 5 december 2013 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou, weer thuis na een avontuur met NS, waar ik dus eerder toch maar ging naar Amsterdam voor college. Kom ik daar in leslokaal zo rond 2 uur, zegt een klasgenote dat de treinen niet meer rijden richting het Noorden.
Ik vraag; vanaf wanneer
Zij: nu...
Tsja, daar slaat NS dan in mijn ogen toch meteen de plank mis, ze gaan me toch niet vertellen dat ze echt niet, echt niet, van te voren konden voorspellen dat er windkracht 10/11 over de baanvakken boven Amsterdam en Zwolle zou staan. Maar goed, dat was dus wel zo.
Hehehe, geen foto's kunnen maken, moest druk verder rijden. Zal morgen wel kijken of ik een foto kan maken.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat moet ik met zo'n ding in huis man
maar een foto van dat ie dwars op het spoor ligt of bij Mono in de trein ligt, JA!
Je had direct de bus moeten pakken manquote:Op donderdag 5 december 2013 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou, weer thuis na een avontuur met NS, waar ik dus eerder toch maar ging naar Amsterdam voor college. Kom ik daar in leslokaal zo rond 2 uur, zegt een klasgenote dat de treinen niet meer rijden richting het Noorden.
Ik vraag; vanaf wanneer
Zij: nu...
Tsja, daar slaat NS dan in mijn ogen toch meteen de plank mis, ze gaan me toch niet vertellen dat ze echt niet, echt niet, van te voren konden voorspellen dat er windkracht 10/11 over de baanvakken boven Amsterdam en Zwolle zou staan. Maar goed, dat was dus wel zo. Maar NS meldde wel dat om 18.00 de dienstregeling weer opgestart zou worden. Dat kwam goed uit, had college tot 5 uur.
Dus om 5 uur even kijken op de reisplanner, maar neen. NS kon toen niet vertellen wanneer ze weer begonnen met het rijden naar het Noorden. (Lees: veel te ingewikkelde personeelsroosters, ijzer die niet op juiste plaats stonden). Dus ik ben maar in Amsterdam blijven eten.
Om 8 uur nog een keertje gekeken op reisplanner, trein van 20.39 zou rijden naar Enkhuizen. Dus ik op naar CS. Reed ie niet, natuurlijk (had ik ergens ook wel verwacht). Klantenservice weet mij netjes te vertellen dat ik naar Sloterdijk moest en daar de snelbus moest nemen naar Hoorn, vice versa. Sprinter naar Sloterdijk vertrok om 20.44. Dus ik met honderden anderen wachten op spoor 14a. 20.55 nog geen spoor van de trein. 21.00 werd +20 gegeven, 21.10 nog geen trein, het werd +30. Nou, zak dan maar lekker in de stront. Dan ga ik wel met de bus van A'dam CS naar Hoorn, daar aangekomen bleek ik al gauw te kunnen instappen in de IC naar Enkhuizen, weliswaar met +10.
Wat mij betreft had NS als eerste nooit de dienstregeling plat moeten gooien. Vorige week was het al bekend dat er een zware storm over het land zou woeden, dan moet je of de dag ervoor de dienstregeling uitdunnen of platgooien (wat je wil) zodat de reizigers dan weten waar ze aan toe zijn. Want tja, dag pakjesavond voor de meesten. Gelukkig deed ik daar niet aan...
Klopt, zover was ik inmiddels ook gekomen.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
http://www.railfaneurope.net/list/armenia/armenia_scr.html
Geen ervaring maar dat vind ik m.b.t. het rollend materieel, zelfde oude spul als in de gehele voormalige Sovjetunie zo te zien.
Klopt, maar goed... NS iets te veel vertrouwen gegevenquote:Op donderdag 5 december 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Je had direct de bus moeten pakken man
Mijnes doet het prima. Wintertijd > zomertijd doet ie zelf, zomertijd > wintertijd moet je even de batterij los halen. -1 = +11 is teveel gevraagdquote:Op donderdag 5 december 2013 23:20 schreef James1988 het volgende:
Zeg Fles, doet die DB-klok van jou het eigenlijk een beetje fatsoenlijk?
De mijne is niet helemaal jofel: als ik er een nieuwe batterij in stop loopt hij een dag of twee goed, daarna lijkt het alsof hij moeite heeft om de wijzers rond te krijgen. Uiteindelijk staat het ding na een paar dagen stil op 10 seconden voor 2. Als ik de klok platleg blijft hij het wel doen, maar da's niet echt het punt van een klok natuurlijk
Goed om te weten, het leek mij een leuk klokjequote:Op donderdag 5 december 2013 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
het is sowieso eigenlijk maar een goedkoop chinees crapding. Van de 55 euro is denk ik 15 euro shipping-handling, 35 euro "loyalties" voor de DB en 5 euro voor een chinese kindermartelaar.
Jaquote:Op donderdag 5 december 2013 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Goed om te weten, het leek mij een leuk klokje
Kan je toch zelf wel danquote:Op donderdag 5 december 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Zo eentje zou ik eigenlijk ook nog wel willen hebben:
[ afbeelding ]
Helaas worden die naar mijn weten niet gemaakt voor fans
Schroevedraaier, 2 vrienden, ladder en een vluchtauto.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Zo eentje zou ik eigenlijk ook nog wel willen hebben:
[ afbeelding ]
Helaas worden die naar mijn weten niet gemaakt voor fans
Vast welquote:
quote:Op donderdag 5 december 2013 23:43 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Schroevedraaier, 2 vrienden, ladder en een vluchtauto.
Geen probleem toch ?
Als iemand dat serieus als een optie gezien had lag jij allang met een kilometer ducttape om je bast in een sloot in Scheemda.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:43 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Schroevedraaier, 2 vrienden, ladder en een vluchtauto.
Geen probleem toch ?
Niets verknalt imo.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeg. dit is toch al de tweede keer dat de NS voor vele duizenden mensen pakjesavond verknalt? Weet iemand nog hoe dat de vorige keer ook al weer zat?
quote:Op donderdag 5 december 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als iemand dat serieus als een optie gezien had lag jij allang met een kilometer ducttape om je bast in een sloot in Scheemda.
Nee. Ik heb geen vrienden en geen familie. Ik doe niet aan pakjesavond. Ik krijg een chocoladeletter van de baas in de brievenbus. Ik ben nog niet zieleig genoeg voor een handje pepernoten van het rode kruis. Maar nee, dusquote:Op donderdag 5 december 2013 23:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeg. dit is toch al de tweede keer dat de NS voor vele duizenden mensen pakjesavond verknalt? Weet iemand nog hoe dat de vorige keer ook al weer zat?
Logisch? Er zijn bijna geen bomen langs het spoor, daarnaast vallen ze niet zo snel om. Zeker niet zonder bladeren. Ze hadden ook gewoon een snelheidsbeperking kunnen invoeren, dan kunnen de reizigers in ieder geval gewoon naar huisquote:Op donderdag 5 december 2013 23:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niets verknalt imo.
Het was gewoon even heftig, dan is het logisch dat het stil gelegd wordt. Als men dan weer wilt starten moet Prorail de sporen vrij geven voor schouwtreinen.
Ik heb ook mogen schouwen van Winschoten naar Nieuweschans vandaag.
Dat het wat langer duurde dan dt zou moeten is zeker waar. Maar ik denk dat de schuld bij Prorail ligt daarvan.
Ja maar dat weet je niet vantevoren.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Logisch? Er zijn bijna geen bomen langs het spoor, daarnaast vallen ze niet zo snel om. Zeker niet zonder bladeren. Ze hadden ook gewoon een snelheidsbeperking kunnen invoeren, dan kunnen de reizigers in ieder geval gewoon naar huis
Ik ben vanmiddag ook gewoon stoicijns een GTBV formulier gaan halen.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Het viel allemaal wel mee vandaag idd. Bleek ook uit het gemak waarmee zelfs een clownsclub als NS de boel weer wist op te starten. Er was gewoon helemaal niets aan de hand. MAAR GOTJEEZES WAT ER ALLEMAAL HAD KUNNEN GEBEUREN ALS.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
http://ovtijden.com/infoplus/mat/969/20131205/ zoals deze?quote:Op donderdag 5 december 2013 23:47 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het trouwens best een prestatie dat NS Hispeed het nog steeds flikt om Fyra's met (meer dan) een uur vertraging te laten rijden. Dat ding doet net iets meer dan een uur over de hele rit, hoe kan dat dan
er gaat een tijd komen dat je die formulieren moet gaan KOPENquote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag ook gewoon stoicijns een GTBV formulier gaan halen.
Die lulhannes achter de balie keek me een partij zuur, alsof tie het uit eigen zak meende te moeten betalen. "Ja, ik denk niet dat u wat krijgt, dit is overmacht". Geef me gewoon zo'n formulier lulhannes, ik zie t vanzelf wel. Nee heb ik en poen kan ik krijgen
.
Dan loopt de materieelplanning in de soepquote:Op donderdag 5 december 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag wel weer een paar typische dingen gezien qua materieelinzet op Den Haag Centraal.
Omroep, 18:28: "De intercity van 18:23 naar Venlo rijdt niet. Reizigers wordt geadviseerd gebruik te maken van de sprinter naar Dordrecht van 18:28 die zometeen zal binnenkomen op spoor 3."
Die trein bestond uit 10 bakken SLT, op spoor 2 stond een donkere stam ICRm van 9 bakken, te niksen. In Den Haag Centraal stroomde die 10 bakjes SLT al vol, en moest daarna nog langs allerlei stoptreinstationnetjes. Den Haag HS, hellhole Rijswijk, enzovoorts. Klassiek geval van haringen in een ton, want er reed niet zo veel meer tussen Den Haag en Rotterdam.
Waarom dan niet die 9 bakken ICRm laten rijden i.p.v. SLT?
Bijvoorbeeld ja. Het materieel van die tegentrein is met +37 uit Rotterdam vertrokken, die vertraging is vrijwel geheel doorgegeven aan de 969.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:59 schreef Zyron het volgende:
[..]
http://ovtijden.com/infoplus/mat/969/20131205/ zoals deze?Deze schiet er wel enigszins uit, maar krijg wel de indruk dat de Fyra's via het normale spoor rijden.
Dan heeft de machinist geen wegbekendheidquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan loopt de materieelplanning in de soep![]()
Dan zit de machinist niet in de juiste trein![]()
Dan zit de conducteur niet in de juiste trein
goed bezigquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:01 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb RTV noord nog gehaald trouwens. Voor de 2e keer in 3 maanden overigens
http://rtvnoord.nl/gemist/videogemist.asp?v=26509
Whehehehehquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
heb je ook wat ove rdie paardenkut gezegd?
twitter:arthurkamminga twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 00:21:02Goed dat de coupures in Delfzijl gesloten zijn! #storm RT @nielsgt3: Haven kade ook volledig onder water #delfzijl http://t.co/na0Pf09eU9 reageer retweet
Ben ik het niet mee eens. Door het treinverkeer te staken dwing je reizigers in andere - onveiligere! - vervoersmodi. Ik vraag mij dan ook ernstig af of de totale verkeersveiligheid toeneemt. Mij lijkt van niet.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:54 schreef Monopoly het volgende:
Voor hetzelfde geld valt er een boom op een trein, ook al rijdt die maar 40, en er vallen dan 4 doden. Dan schreeuwt iedereen moord en brand.
Tuurlijk is het vervelend, hinderlijk en klote, maar veiligheid staat gewoon voorop, en daar moet je niet op inleveren door risico's te nemen.
Gegoochel met cijfersquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:28 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is statistisch bewezen dat 100% van de mensen dood gaat.
Maar ze blijven wél rijdentwitter:Failra twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 00:25:56#Fyra 969 (V 23:21 vanaf Amsterdam Airport) naar Amsterdam Centraal is nu 75 minuten vertraagd. #fail Geld terug? Zie http://t.co/wQfqoWMoGC reageer retweet
Ik vraag mij in ieder geval af of de vervoerders een integrale - maatschappelijke - risicoafweging maken. Als je de keuze maakt om 400.000 (bron?) mensen te laten stranden in slecht weer, dan moet je die beslissing ook afzetten tegen het risico dat er een x aantal daarvan gaan fietsen/lopen/whatever en daarvan weer een y aantal onderuit gaan. Zelfde met de auto.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee ben ik het idd ook niet mee eens. 400.000 mensen thuis brengen is meer waard dan een eventuele kans op 4 doden.
Kijk je kunt wel zeggen "als er ook maar het geringste risico bestaat op 1 dode, dan moeten we dat vermijden" maar zo werkt de wereld al een eeuw of drie niet meer. Mensenlevens zijn niet eindeloos veel waard, sterker nog, de meeste mensen gaan aan het eind allemaal dood!
Nee. IJzerschuiven is belangrijk, de rest niet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:34 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik vraag mij in ieder geval af of de vervoerders een integrale - maatschappelijke - risicoafweging maken.
Zonder bron zijn er geen mensen gedupeerd of zo?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:34 schreef Eix het volgende:
Als je de keuze maakt om 400.000 (bron?) mensen te laten stranden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |