Ja, op minder dan 24 uur van te voren wel jaquote:Op donderdag 5 december 2013 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MwoaDat kostte wel wat meer hoor
Tsja, over kerosine worden geen accijnzen enzo geheven terwijl de spoorwegen wel moeten betalen voor het gebruik van de rails en belasting over de energie.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:30 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
38 euro? Toch wat prijzig, daarvoor vlieg je tegenwoordig op en naar naar Madrid!
Die vergelijking gaat niet echt op. Ja, ik heb ook eens voor ¤0,02 naar Stockholm gevlogen, maar wel eerst naar Charleroi en dan aankomen in Skavsta, vanaf daar nog een uur met de bus, zelfde ook weer op de terugweg. En uiteraard op een gare dag in november dat geen hond wilt reizen én 4 maanden voor vertrek ticket ritselen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:30 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
38 euro? Toch wat prijzig, daarvoor vlieg je tegenwoordig op en naar naar Madrid!
Vanuit Enschede kost het je iets meer dan 3 uur, maar kun je wel klaar zijn met een SchönerTagTicket NRW van 28,50 (dagkaart, ma-vr na 9u, za en zo de hele dag). Voor 39,50 kun je zelfs tot vijf personen reizen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:14 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
Even een off-topic maar o zo ontopic vraagje!
Hoe kun je zo goedkoop mogelijk vanuit Nederland in Bielefeld komen? Trein of Bus?
En zijn er daarvoor speciale kortingen?
http://www.railfaneurope.net/list/armenia/armenia_scr.htmlquote:Op donderdag 5 december 2013 22:05 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Nog een poging trouwens; iemand ervaring hier met treinen in Armenië?
Niet alles hoor.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:01 schreef MCH het volgende:
Deutsche Bahn rijdt in het noorden van Duitsland gewoon door, zij het met een maximumsnelheid van 40 km p/uur.
Had gekund, maar ik ben zo'n eerlijke jongen om ook gelijk NS te bellen op hun nummer voor stations etc.quote:
PICS!quote:Op donderdag 5 december 2013 22:52 schreef Monopoly het volgende:
Zo, de Horrorstorm weer overleeft
Vond nog een stationsbord van Loppersum op het spoor. Maar even in de trein getild en dit hangt nu hartstikke mooi op het rangeerkantoortje op NCBG Groningen
Ik bied een biertje aan. Ik kom hem wel ophalen volgende week.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:04 schreef Monopoly het volgende:
Ach ja, als 'ie d'r over een week nog ligt dan neem ik hem mee en mag de 1e bieder hem gratis komen ophalen
Deze opmerking is gebaseerd op mijn ervaring met een SLT-zesje: ook 100 meter lang, en net zoveel zitplaatsen. Wat ik me later bedacht was dat veel afhangt van de indeling. Een SLT-6 is als volgt ingedeeld:quote:Op donderdag 5 december 2013 14:34 schreef James1988 het volgende:
(...)
Ik vind het er een beetje krap uitzien allemaal.
Loppersum ... er heeft al eens eentje van die plaats over de kop op station Groningen gehangen.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:52 schreef Monopoly het volgende:
Zo, de Horrorstorm weer overleeft
Vond nog een stationsbord van Loppersum op het spoor. Maar even in de trein getild en dit hangt nu hartstikke mooi op het rangeerkantoortje op NCBG Groningen
Nee, dat was dus niet zo. Alleen Op Vlieland en bij vlagen in Hoek van Holland, Zandvoort en Lauwersoog is het EVEN windkracht 10 geweest. Platgooien was totaal onnodig. Dat bleek ook wel uit het gemak waarmee weer opgestart werd toen het ergste achter de rug was. Er bleek gewoon niets aan de hand te zijnquote:Op donderdag 5 december 2013 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou, weer thuis na een avontuur met NS, waar ik dus eerder toch maar ging naar Amsterdam voor college. Kom ik daar in leslokaal zo rond 2 uur, zegt een klasgenote dat de treinen niet meer rijden richting het Noorden.
Ik vraag; vanaf wanneer
Zij: nu...
Tsja, daar slaat NS dan in mijn ogen toch meteen de plank mis, ze gaan me toch niet vertellen dat ze echt niet, echt niet, van te voren konden voorspellen dat er windkracht 10/11 over de baanvakken boven Amsterdam en Zwolle zou staan. Maar goed, dat was dus wel zo.
Hehehe, geen foto's kunnen maken, moest druk verder rijden. Zal morgen wel kijken of ik een foto kan maken.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat moet ik met zo'n ding in huis man
maar een foto van dat ie dwars op het spoor ligt of bij Mono in de trein ligt, JA!
Je had direct de bus moeten pakken manquote:Op donderdag 5 december 2013 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou, weer thuis na een avontuur met NS, waar ik dus eerder toch maar ging naar Amsterdam voor college. Kom ik daar in leslokaal zo rond 2 uur, zegt een klasgenote dat de treinen niet meer rijden richting het Noorden.
Ik vraag; vanaf wanneer
Zij: nu...
Tsja, daar slaat NS dan in mijn ogen toch meteen de plank mis, ze gaan me toch niet vertellen dat ze echt niet, echt niet, van te voren konden voorspellen dat er windkracht 10/11 over de baanvakken boven Amsterdam en Zwolle zou staan. Maar goed, dat was dus wel zo. Maar NS meldde wel dat om 18.00 de dienstregeling weer opgestart zou worden. Dat kwam goed uit, had college tot 5 uur.
Dus om 5 uur even kijken op de reisplanner, maar neen. NS kon toen niet vertellen wanneer ze weer begonnen met het rijden naar het Noorden. (Lees: veel te ingewikkelde personeelsroosters, ijzer die niet op juiste plaats stonden). Dus ik ben maar in Amsterdam blijven eten.
Om 8 uur nog een keertje gekeken op reisplanner, trein van 20.39 zou rijden naar Enkhuizen. Dus ik op naar CS. Reed ie niet, natuurlijk (had ik ergens ook wel verwacht). Klantenservice weet mij netjes te vertellen dat ik naar Sloterdijk moest en daar de snelbus moest nemen naar Hoorn, vice versa. Sprinter naar Sloterdijk vertrok om 20.44. Dus ik met honderden anderen wachten op spoor 14a. 20.55 nog geen spoor van de trein. 21.00 werd +20 gegeven, 21.10 nog geen trein, het werd +30. Nou, zak dan maar lekker in de stront. Dan ga ik wel met de bus van A'dam CS naar Hoorn, daar aangekomen bleek ik al gauw te kunnen instappen in de IC naar Enkhuizen, weliswaar met +10.
Wat mij betreft had NS als eerste nooit de dienstregeling plat moeten gooien. Vorige week was het al bekend dat er een zware storm over het land zou woeden, dan moet je of de dag ervoor de dienstregeling uitdunnen of platgooien (wat je wil) zodat de reizigers dan weten waar ze aan toe zijn. Want tja, dag pakjesavond voor de meesten. Gelukkig deed ik daar niet aan...
Klopt, zover was ik inmiddels ook gekomen.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
http://www.railfaneurope.net/list/armenia/armenia_scr.html
Geen ervaring maar dat vind ik m.b.t. het rollend materieel, zelfde oude spul als in de gehele voormalige Sovjetunie zo te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |