Ik ben vanmiddag ook gewoon stoicijns een GTBV formulier gaan halen.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Het viel allemaal wel mee vandaag idd. Bleek ook uit het gemak waarmee zelfs een clownsclub als NS de boel weer wist op te starten. Er was gewoon helemaal niets aan de hand. MAAR GOTJEEZES WAT ER ALLEMAAL HAD KUNNEN GEBEUREN ALS.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
http://ovtijden.com/infoplus/mat/969/20131205/ zoals deze?quote:Op donderdag 5 december 2013 23:47 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het trouwens best een prestatie dat NS Hispeed het nog steeds flikt om Fyra's met (meer dan) een uur vertraging te laten rijden. Dat ding doet net iets meer dan een uur over de hele rit, hoe kan dat dan
er gaat een tijd komen dat je die formulieren moet gaan KOPENquote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag ook gewoon stoicijns een GTBV formulier gaan halen.
Die lulhannes achter de balie keek me een partij zuur, alsof tie het uit eigen zak meende te moeten betalen. "Ja, ik denk niet dat u wat krijgt, dit is overmacht". Geef me gewoon zo'n formulier lulhannes, ik zie t vanzelf wel. Nee heb ik en poen kan ik krijgen
.
Dan loopt de materieelplanning in de soepquote:Op donderdag 5 december 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag wel weer een paar typische dingen gezien qua materieelinzet op Den Haag Centraal.
Omroep, 18:28: "De intercity van 18:23 naar Venlo rijdt niet. Reizigers wordt geadviseerd gebruik te maken van de sprinter naar Dordrecht van 18:28 die zometeen zal binnenkomen op spoor 3."
Die trein bestond uit 10 bakken SLT, op spoor 2 stond een donkere stam ICRm van 9 bakken, te niksen. In Den Haag Centraal stroomde die 10 bakjes SLT al vol, en moest daarna nog langs allerlei stoptreinstationnetjes. Den Haag HS, hellhole Rijswijk, enzovoorts. Klassiek geval van haringen in een ton, want er reed niet zo veel meer tussen Den Haag en Rotterdam.
Waarom dan niet die 9 bakken ICRm laten rijden i.p.v. SLT?
Bijvoorbeeld ja. Het materieel van die tegentrein is met +37 uit Rotterdam vertrokken, die vertraging is vrijwel geheel doorgegeven aan de 969.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:59 schreef Zyron het volgende:
[..]
http://ovtijden.com/infoplus/mat/969/20131205/ zoals deze?Deze schiet er wel enigszins uit, maar krijg wel de indruk dat de Fyra's via het normale spoor rijden.
Dan heeft de machinist geen wegbekendheidquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan loopt de materieelplanning in de soep![]()
Dan zit de machinist niet in de juiste trein![]()
Dan zit de conducteur niet in de juiste trein
goed bezigquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:01 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb RTV noord nog gehaald trouwens. Voor de 2e keer in 3 maanden overigens
http://rtvnoord.nl/gemist/videogemist.asp?v=26509
Whehehehehquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
heb je ook wat ove rdie paardenkut gezegd?
twitter:arthurkamminga twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 00:21:02Goed dat de coupures in Delfzijl gesloten zijn! #storm RT @nielsgt3: Haven kade ook volledig onder water #delfzijl http://t.co/na0Pf09eU9 reageer retweet
Ben ik het niet mee eens. Door het treinverkeer te staken dwing je reizigers in andere - onveiligere! - vervoersmodi. Ik vraag mij dan ook ernstig af of de totale verkeersveiligheid toeneemt. Mij lijkt van niet.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:54 schreef Monopoly het volgende:
Voor hetzelfde geld valt er een boom op een trein, ook al rijdt die maar 40, en er vallen dan 4 doden. Dan schreeuwt iedereen moord en brand.
Tuurlijk is het vervelend, hinderlijk en klote, maar veiligheid staat gewoon voorop, en daar moet je niet op inleveren door risico's te nemen.
Gegoochel met cijfersquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:28 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is statistisch bewezen dat 100% van de mensen dood gaat.
Maar ze blijven wél rijdentwitter:Failra twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 00:25:56#Fyra 969 (V 23:21 vanaf Amsterdam Airport) naar Amsterdam Centraal is nu 75 minuten vertraagd. #fail Geld terug? Zie http://t.co/wQfqoWMoGC reageer retweet
Ik vraag mij in ieder geval af of de vervoerders een integrale - maatschappelijke - risicoafweging maken. Als je de keuze maakt om 400.000 (bron?) mensen te laten stranden in slecht weer, dan moet je die beslissing ook afzetten tegen het risico dat er een x aantal daarvan gaan fietsen/lopen/whatever en daarvan weer een y aantal onderuit gaan. Zelfde met de auto.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee ben ik het idd ook niet mee eens. 400.000 mensen thuis brengen is meer waard dan een eventuele kans op 4 doden.
Kijk je kunt wel zeggen "als er ook maar het geringste risico bestaat op 1 dode, dan moeten we dat vermijden" maar zo werkt de wereld al een eeuw of drie niet meer. Mensenlevens zijn niet eindeloos veel waard, sterker nog, de meeste mensen gaan aan het eind allemaal dood!
Nee. IJzerschuiven is belangrijk, de rest niet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:34 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik vraag mij in ieder geval af of de vervoerders een integrale - maatschappelijke - risicoafweging maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |