abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133737182
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133737826
Omentielvo, gecondoleerd en sterkte.

Danic, ik hoop toch zo voor jou en je meisje dat dit gaat helpen.

V. was haar hele ritme kwijt gisteren, dus vannacht nog een voeding. Vanmorgen om 9 uur wakker gemaakt door peuter, dus dat scheelde weer.

Ze lijkt nu elke dag een poepluier te hebben, alleen dan wel eentje die tot halverwege de rug zit.
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:37:37 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133738343
Oh daar hadden wij er gister ook nog eentje van :9

Omen, gecondoleerd :*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:14:44 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133739294
Omen gecondoleerd en sterkte :*

Danic hopelijk gaat dit helpen lijkt me echt naar om te zien -O-

Gister hadden wij een live poepluier, we hadden haar uitgekleed voor het badje. Even getempt en toen zat er al poep aan en daarna ging ze los :+.

Ze heeft iets verhoging gehad en ze slaapt wat meer maar veder geen last van de prikjes.
pi_133739316
XM, bedankt he :D

Omen, wat verdrietig.. Gecondoleerd :*

Danic, hopelijk gaat het werken. Hier super ervaringen met de forlax, alleen het binnenkrijgen was drama. Lactulose deed ook helemaal niets bij E., ze kreeg er alleen maar ontzettende krampen van.
Het is echt vreselijk als je ziet hoeveel moeite het je kleintje kost om te poepen. Of dat het helemaal niet komt :'( Sterkte!

Tally, wat een leuke foto's! Hoe schattig zo samen O+ Ik wil dat badstoeltje!

Spirit, beterschap!

Wauw As, wat kun je ontzettend goed zien dat je veel bent afgevallen. En nog Hoera voor even lang uit als in de buik! *O*

AM, nog gefeliciteerd met je 1 jarige! Heerlijke fotoserie :D

XM, ik ben ook voor jullie ietsje te laat maar alsnog gefeliciteerd met de halfjaardag. Een half jaar, dat vond ik zo gek!

Ik zou een moord doen voor een nacht doorslapen trouwens. E. is iedere nacht aan het huilen, al 6 maanden lang. We zitten er aardig doorheen wel :O
E.
pi_133739444
Wij hadden een fijne nacht afgelopen nacht *O* Twee voedingen en toen uitgeslapen tot 9 uur :z ^O^ Konden we allemaal goed gebruiken en iedereen hier thuis is weer eensch helemaal fris en fruitig. Ik was zelfs al wakker voordat Nin wakker was :o

Poepluiers blijven hier nog steeds altijd netjes binnen de lijntjes en ca. 1x per 5-7 dagen. Rond tandjes is de frequentie iets hoger 1x per 1-3 dagen.

Bubseltje, dat hebben we hier ook wel eens gehad/gedaan, min of meer expres, toen ze eens een hele lange tijd niet gepoept had en wel wilde cq perste. Best vaag om te zien vond ik :D

Omen :*
pi_133739488
Rugpoep, check! *O* en hier nog altijd meerdere keren poep per dag.

Spark, wat vervelend! Weten jullie hoe het komt?

Hier ook een slechte nacht: 22.00 uur slapen, toen 1.20, 3.00, 4.20, 6.00 uur voeden of jammeren, en toen belde de Sandd bezorger aan om 7.45 :(. Blugh :O.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:27:04 #8
381212 Gulara
From the future
pi_133739566
Ik was iets na 7en m'n kind aan het duwen op de schommel in de speeltuin. *O* :')
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:31:28 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133739654
Wat een boel slechte nachten :*
Al lees ik wel een uitslaapactie van Nin *O* Lekker, dat doet een mens goed.

Poepluiers..hier om de dag. Altijd tussen 12 en 13 :D
pi_133739825
Haha, wat grappig :D

Hier ook wel eens periodes van stipt poepen, de laatste tijd vaak 's nachts. Gelukkig poept ze heel zachtjes en huilt ze niet van een vieze/poepluier, dus we merken het altijd pas 's ochtends en we hoeven niet 's nachts te gaan staan verschonen :P
pi_133740080
Omen :*

En Sparkling, dat klinkt zwaar zeg.. Hebben jullie een idee waar het door komt?

Belle, ruik je haar dan ook niet? Als E. hier 's nachts de boel onderpoept dan word ik echt wakker van de lucht. Of heb ik gewoon een vies kind? :D
pi_133740302
Hihi, nee, de walmen blijven doorgaans binnen de slaapzak en/of onder d'r dekentje :D Tegen de tijd dat de lucht er doorheen komt, is het tijd om op te staan ja :Y)
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:00:06 #13
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133740390
Hier is het poepritme 2/3 dagen niet en dan 2 poepluiers per dag.

Elke nacht huilen lijkt me zwaar :*
pi_133740492
Spark dat is ook hartstikke zwaar!
Belle wat fijn

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:27 schreef Gulara het volgende:
Ik was iets na 7en m'n kind aan het duwen op de schommel in de speeltuin. *O* :')
:D

Hier al een tijd 6 poepluiers op een dag met steeds een klein beetje. :? Ook best irritant want zo gaan de luiers er hard doorheen!
pi_133740560
Lekker onderwerp om bij te lezen tijdens je lunchpauze ;)
Sinds Femke groentehapjes krijgt, poept ze heel netjes binnen een half uur na het hapje... en soms nog wel een keer op een dag, maar na het hapje altijd. Gister een prachtige broccoli luier.. kwam er bijna ongeprocessed weer uit ;)
Vanaf morgen wil ik ook eens een fruithapje proberen. Ben benieuwd of ze die ook zo snel verwerkt...

Omen, gecondoleerd :*

Bah, Spark... had helemaal niet door dat jullie ook al zo lang van die baggernachten hebben...
pi_133740692
Ik las eroverheen, maar elke nacht huilen lijkt me ook heel verdrietig ;( Spark :*

Shandaly, ik ben ook benieuwd hoe/wat/waar/of de luiers anders zullen worden als ze echt dingen gaat eten. Vooralsnog sabbelt ze wel op dingetjes, maar eet ze nog geen happen, dus nog steeds de gewone, oude vertrouwde borstvoedingsluiers hier :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:16:56 #17
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133740767
Spark, wat heftig meis ;( Ik had ook geen idee dat het zo slecht ging 's nachts..
pi_133740907
Niet bijgelezen sorry sorry huilerige sac en vroege ean en nog een nachtvoeding op willekeurig tijdstip zorgt ervoor dat ik :O ben, Ik slaap zo slecht als ik d'r verwacht maar niet weet wanner. vanmorgen was het 04:30 vanaf 22:00 dus heel netjes maar ik was vanaf 01:00 telkens aan het wachten en ean kwam om 05:30

spark :*
spirit beterschap
omen gecondoleerd
gulara dat was lekker vroeg.
danic hopelijk gaat de movicolon helpen.

Hier gisteren een erg huilerige sac. vandaag was ze aan het persen tijdens de fles. dus nog even gewacht of er meer kwam. heb ik haar net verschoond haal de vieze luier weg en ik hoor :% dat was luier nr 3 want net voor de voeding verschoond. Kind helemaal schoon ben haar romper aan het dichtmaken en ik hoor weer :% dat was luier nr 4e

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 29-11-2013 13:44:37 ]
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:07:12 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133742007
:* voor alle nachten!

Een half jaar bv!

En vandaag cb. En kijk m'n gemiddelde meisje O+

66,5cm, 7400gr!

Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133742105
Dank jullie. Hij is overleden aan een acute hartstilstand. Zo onwerkelijk :'(

Spark ik hoop dat jouw meisje snel doorslaapt. Of wakker wordt zonder te huilen :*

XM mooie stats. Groeit echt keurig O+
pi_133742190
dat ziet er goed uit xm. ze doet het super
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:24:26 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133742501
XM, prachtig gemiddeld zeg! En half jaar bv _O_ Vind het zó knap van je!
pi_133742897
Wauw XM! Dat is wel heel netjes precies gemiddeld! Wat goed!
(Kan je het al een beetje beter loslaten als ze een dagje anders drinkt dan normaal? Meer of minder drinkt? Nu je ziet dat ze zo vreselijk netjes het lijntje volgt?)

Jee Omen.. Dus niks niet ziek of een ongeluk of zo, maar gewoon pats boem, hart stopt ermee en het is over? Kan me voorstellen dat dat moeilijk te bevatten is. Hoe oud was hij? :*
pi_133743111
Wauw XM, wat een prachtige curve! Daar mag je echt super trots op zijn!

Omen, nogmaals sterkte. Het is ook heel onwerkelijk als het zo ineens over is.

FR, dat moet haar toch aardig dwars gezeten hebben. Sneu..

E. Heeft helemaal geen Forlax meer nodig sinds ze bijvoeding krijgt. Ze poept gemiddeld om de dag! Stinken jongens, stinken!! :o

Bedankt allemaal, lief :* meestal zeg ik er ook weinig over hoor, dat slechte doorslapen. Het is nou eenmaal zo..
Maar af en toe knapt het even, dan zitten we er beide echt doorheen. Begrijp ineens ook waarom mensen vaak scheiden na een kind, beide een geduld van niets :')
Hoe het komt? Geen idee! We zijn rijstebloem gaan geven bij 4 maanden. Daar slaapt ze heel iets langer op maar nog steeds is het iedere nacht uiterlijk 4 uur raak. Ze slaapt gewoon niet meer dan 4 tot 5 uur achtereen en gaat dan huilen. We hebben het er al met het ziekenhuis over gehad, die raden aan een flesje te geven van maximaal 100 in de nacht. We dachten eerder dat het kwam door honger maar gisteren bijvoorbeeld heeft ze bijna 800 op plus bijvoeding. Dan heeft ze echt geen honger meer.
Het lijkt meer gewenning te zijn, net als iedere avond om 10 uur huilend wakker worden. Want ook dan wil ze niet verder slapen maar heeft eigenlijk ook maar weinig honger.
E.
pi_133743321
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Wauw XM, wat een prachtige curve! Daar mag je echt super trots op zijn!

Omen, nogmaals sterkte. Het is ook heel onwerkelijk als het zo ineens over is.

FR, dat moet haar toch aardig dwars gezeten hebben. Sneu..

E. Heeft helemaal geen Forlax meer nodig sinds ze bijvoeding krijgt. Ze poept gemiddeld om de dag! Stinken jongens, stinken!! :o

Bedankt allemaal, lief :* meestal zeg ik er ook weinig over hoor, dat slechte doorslapen. Het is nou eenmaal zo..
Maar af en toe knapt het even, dan zitten we er beide echt doorheen. Begrijp ineens ook waarom mensen vaak scheiden na een kind, beide een geduld van niets :')
Hoe het komt? Geen idee! We zijn rijstebloem gaan geven bij 4 maanden. Daar slaapt ze heel iets langer op maar nog steeds is het iedere nacht uiterlijk 4 uur raak. Ze slaapt gewoon niet meer dan 4 tot 5 uur achtereen en gaat dan huilen. We hebben het er al met het ziekenhuis over gehad, die raden aan een flesje te geven van maximaal 100 in de nacht. We dachten eerder dat het kwam door honger maar gisteren bijvoorbeeld heeft ze bijna 800 op plus bijvoeding. Dan heeft ze echt geen honger meer.
Het lijkt meer gewenning te zijn, net als iedere avond om 10 uur huilend wakker worden. Want ook dan wil ze niet verder slapen maar heeft eigenlijk ook maar weinig honger.
klinkt als een slaapcyclus van max 5 uur. heeft ze al eens ergens anders geslapen.

hier ook 1 die na max 5uur wakker wordt en 's nachts drinkt ze dan ook niet heel veel. maar sac is nog een stuk jonger dus ik heb hoop dat ze wel gaat doorslapen,. ik zou dat ook niet trekken
pi_133743649
Nee, ze heeft nog nooit ergens anders geslapen. Overdag slaapt ze ook kort maar dan zijn we toch al wakker. Om 19 uur ongeveer gaat ze naar bed, dan slaapt ze tot 22 uur. Dan gaat ze ongeveer 23 uur weer naar bed en slaapt ze zo in. En tussen half 3 en 4 is ze dus zo aan het huilen en moeilijk weer in slaap te krijgen. Af en toe lukt het wel maar dan wel 3 keer lopen en na de volgende slaapcyclus van 3 kwartier begint het opnieuw.

We hebben ook al geprobeerd het wakker worden van 22 uur in het donker te doen. Niet spelen en kletsen, alleen wat drinken en weer naar bed. Dan wordt ze nog vroeger wakker.
E.
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:42:58 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133744705
Shandaly, ja dat gaat beter. Als we volledig over gaan op fv, stop ik ook met het bijhouden van m'n boekje en het wegen enzo. Ga dan wel iets vaker even langs het weeguurtje of het goed blijft gaan. Maar dat mag vind ik :).

Spark, wat rot van je nachten! Hier wordt mup ook rond 2-3 uur weer wakker, maar vaak na de speen weer ff terugdoen slaapt ze wel weer redelijk verder.. Maar geen huilpartijen enzo... Ik heb niet echt een advies. Sorry..
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:45:04 #28
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_133744757
Ik vind 5 uur achter elkaar kunnen slapen met een baby luxe eerlijk gezegd. :@
A grand adventure has begun.
pi_133745080
Dat wat Keshet zegt.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:07:36 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133745398
Voor een kleine baby ja :Y, dan is dat hartstikke luxe. Maar als ze >6 maanden zijn dan is dat toch niet zo heel bijzonder meer :@ (langer dan 5 uur slapen)?
pi_133745473
Wat netjes XM! Fijn zo'n gemiddeld kind!

Ach Spark. Ik kan niet echt iets zeggen over slapen, huilen en regelmaat, maar het is altijd rot als je er zo doorheen zit. :* Kunnen jullie haar niet in toerbeurten troosten? Hij een nacht en jij een nacht? Ik zeg ook maar wat hoor. ;)

Ik heb gister voor het eerst in tijden mijn teennagels gedaan! :@ *O*
pi_133746160
Mooie stad XM!
Rosalie is gisteren ook nog gemeten en gewogen: 70 cm en 7680 gram.
Lengte op de middellijn. Gewicht buigt nu af naar de -1 lijn.
pi_133746329
Mijn oom was 65. Maar een jaar ouder dan mijn vader (het waren broers).
Met de dood van mijn opa en mijn oma dit jaar had ik vrede door hun leeftijd. Dit is inderdaad die pats boem weg. :'(

Danic mooie stats

Ik vind 5 uur elke nacht heel kort. Spirit ik hoop dat ze gauw wat langer gaat slapen
pi_133746338
Omen, gecondoleerd :* Onwerkelijk idd, dat iemand er zo ineens niet meer is. Veel sterkte de komende tijd.
pi_133746506
XM wat een prachtige curves *O*
Omen wat een verhaal :'(
Sparkling zwaar hoor, zeker als ze huilt. Hier gingen de nachten beter toen hij 's avonds goed ging eten. Vooral dingen met pasta of aardappelen slaapt hij goed op.
pi_133746515
Sparkling, sterkte voor de nachten. Hier weinig tips voor de nachten :@

Limone heeft haar teennagels gedaan _O_

FR, dat is toch een opbrengst van 0,40 euro _O- . Bij de verloskundige praktijk kunnen we poepluiers inleveren voor Serieus Request. Iedere poepluier is 0,10 euro.

Hier vanmiddag ook naar het CB geweest. F heeft vaccinatie gehad ;( . Voorlopig hoeven we niet weer, pas weer met 11 maanden.
Alleen moeten we over 3 weken weer terug omdat hij niet zoveel gegroeid is. Zijn lijntje buigt ook af :{ . Hij is 6190 gr bij 63 cm. Nu een beetje down op de bank met een slapen jonkje op mijn schoot.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_133746571
Omen ik heb je nog niet gecondoleerd :* Heftig hoor als dat zo plotseling gebeurt.

Sparkling ik vind het al vermoeiend dat F elke dag om 5:30 zijn speen wil en die slaapt dan gewoon door. Ik vind dat het ouderschap met een goed slapende baby al veel energie kost. Dat heb ik er graag voor over hoor, maar ik ervaar het als intensief en koester dus mijn nachtrust! Dus voor jou en zeker voor Keshet en KJ en Loj en Fieder en alle anderen met nog minder nachtrust een extra :*

Wizzy dat is vast alleen voor de allerzekerste zekerheid, maak je niet teveel zorgen hoor! Fijn idee trouwens he, even een paar maanden geen vaccinaties :Y
pi_133746838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:51 schreef Suikertante het volgende:

Sparkling ik vind het al vermoeiend dat F elke dag om 5:30 zijn speen wil en die slaapt dan gewoon door. Ik vind dat het ouderschap met een goed slapende baby al veel energie kost. Dat heb ik er graag voor over hoor, maar ik ervaar het als intensief en koester dus mijn nachtrust! Dus voor jou en zeker voor Keshet en KJ en Loj en Fieder en alle anderen met nog minder nachtrust een extra :*

Dat vergat ik als aanvulling. Ik vind 5 uur al kort

Dus +1
pi_133748271
Volgens mij spookt het hier in huis. Zit tv te kijken en ik hoor iets trillen in de keuken. Staat er een wijnglas, helemaal alleen en op zichzelf te trillen. Ben niet eens in het betreffende kastje geweest. :o
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:58:47 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133748283
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:58 schreef vencodark het volgende:
Volgens mij spookt het hier in huis. Zit tv te kijken en ik hoor iets trillen in de keuken. Staat er een wijnglas, helemaal alleen en op zichzelf te trillen. Ben niet eens in het betreffende kastje geweest. :o
Uhhhh... Wat eng!
pi_133748327
Of het is een hint en vindt het glas dat je toe bent aan een wijntje. Proost;)

Wij zijn vanavond voor het eerst samen weg zonder E, mijn zwager en schoonzusje passen op. Ben toch een klein beetje nerveus, maar vind het ook wel heerlijk om uitgebreid samen uiteten te zijn.
pi_133748389
Ik drink nooit. :P
Misschien is er een kleine aardbeving zonder dat ik het verder merk.
pi_133748395
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:00 schreef Juud-- het volgende:
Of het is een hint en vindt het glas dat je toe bent aan een wijntje. Proost;)
:D

En ik voelde denk ik precies hetzelfde als jij! Echt genieten, tegelijk heel gek om even niet verantwoordelijk te zijn. Én hopen dat je een foto krijgt van een happy baby :@
pi_133748872
quote:
Naast de koelkast? Die doet hier de wijnglazen wel eens trillen :+
pi_133749179
Gebeurt hier ook wel eens. Het kristal staat hier ook regelmatig te klingelen in de kast.
pi_133749541
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Nee, ze heeft nog nooit ergens anders geslapen. Overdag slaapt ze ook kort maar dan zijn we toch al wakker. Om 19 uur ongeveer gaat ze naar bed, dan slaapt ze tot 22 uur. Dan gaat ze ongeveer 23 uur weer naar bed en slaapt ze zo in. En tussen half 3 en 4 is ze dus zo aan het huilen en moeilijk weer in slaap te krijgen. Af en toe lukt het wel maar dan wel 3 keer lopen en na de volgende slaapcyclus van 3 kwartier begint het opnieuw.

We hebben ook al geprobeerd het wakker worden van 22 uur in het donker te doen. Niet spelen en kletsen, alleen wat drinken en weer naar bed. Dan wordt ze nog vroeger wakker.
Oh Spark :(
Had het ook helemaal niet door dat jouw nachten ook zo slecht waren. Ik denk dat ik precies weet hoe je je voelt.
Ik heb een hele lading tips gekregen van iedereen. Heb je daar behoefte aan? Dan kan ik je wel ff (waarschijnlijk vannacht ;) ) een dm sturen :)
Verder gewoon een :* want die kan je gebruiken!
pi_133749599
quote:
Ja gewoon duidelijk tijd voor een wijntje (of jip en Janneke champagne ;) )
Ik heb ook wel zin in een wijntje, maar ff niet ;)
pi_133749633
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Naast de koelkast? Die doet hier de wijnglazen wel eens trillen :+
Nee, buffetkast staat bij geen enkel apparaat in de buurt. -O-
pi_133749663
Omen gecondoleerd! Poeh. :{

En balen van de slechte nachten! Hier is, ook na de zes maanden (juist eigenlijk) vijf uur achter elkaar slapen een héél goede nacht, dan doe ik 's morgens echt een extra dansje ;). Met 5 uur achter elkaar doorloop je volgens mij iig alle slaapstadia waardoor je niet zo compleet belabberd bent.

XM, wauw die stats. Bij zulke grafiekjes is gemiddeldheid heel fijn, naast haar buitengewone knapheid en karakter natuurlijk. ;)
pi_133749709
Oh en ik zit bij zo'n boring lezing, bedankt voor het entertainment ;)
pi_133750586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:51 schreef Suikertante het volgende:
Eens. Hier gaan de nachten al een tijdje best goed maar ik durf steeds niks te zeggen ivm fokwet :') nu krijg ik vast spijt.
Het is gewoon heel zwaar als je 's nachts niet goed slaapt. De een kan daar beter tegen dan de ander. Ik heb heel veel slaap nodig en heb er dus al snel last van.

Dat van die 5 uur achter elkaar slapen wist ik niet! Toen L klein was ( :') ) werd hij iedere 4 uur wakker. Hartstikke netjes voor een mini, maar dat was toch zwaar. Maar nu weet ik hoe dat komt.

Juud spannend he? Lekker genieten hoor :*

Venco lekker volschenken dat glas! ^O^
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:32:35 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133751054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:20 schreef Fieder het volgende:

[..]

Eens. Hier gaan de nachten al een tijdje best goed maar ik durf steeds niks te zeggen ivm fokwet :') nu krijg ik vast spijt.
Het is gewoon heel zwaar als je 's nachts niet goed slaapt. De een kan daar beter tegen dan de ander. Ik heb heel veel slaap nodig en heb er dus al snel last van.

Dat van die 5 uur achter elkaar slapen wist ik niet! Toen L klein was ( :') ) werd hij iedere 4 uur wakker. Hartstikke netjes voor een mini, maar dat was toch zwaar. Maar nu weet ik hoe dat komt.

Juud spannend he? Lekker genieten hoor :*

Venco lekker volschenken dat glas! ^O^
Dit dus :@

Ben nu voor het eerst weg zonder T. Yur is bij 'm thuis en ik zit bij de kapper. Héérlijk! *O* /ontaarde moeder

Morgen gaat T. de hele dag naar mijn ouders omdat we moeten helpen met het verhuizen van m'n zwager. Zondag gaan Yur en ik uit eten met vrienden dus gaat T. naar m'n schoonouders. Spannend weekend!
pi_133751172
De voeten van Ow zijn in een nachtje gegroeid tot een maatje 45 geloof ik! Al z'n sokken zijn opeens te klein! En gisteren was er nog niets aan de hand ;)

(Oké misschien overdrijf ik een klein beetje ;) )
pi_133751286
Geen wonder dat hij slecht slaapt dan Loj :P
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:38:18 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133751302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:35 schreef Loj het volgende:
De voeten van Ow zijn in een nachtje gegroeid tot een maatje 45 geloof ik! Al z'n sokken zijn opeens te klein! En gisteren was er nog niets aan de hand ;)

(Oké misschien overdrijf ik een klein beetje ;) )

Zoiets? :D
pi_133751351
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:38 schreef GotC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hahaha! Hoe kom jij aan een foto van Ow ;)

Dat zal het zijn LE, nu is het duidelijk :D
pi_133751352
Zeker spannend GotC! Maar ook wel lekker vond ik het persoonlijk.

Whahaha die voeten _O-
Wel apart, hier zijn kleertjes ook altijd opeens te klein. Groeien ze nou echt zo in spurten?
pi_133751406
Sticker is zeven maanden en slaapt niet langer dan 3 uur, ook 's nachts. Volgens mij kan ik goed tegen weinig slaap/gebroken nachten want ik vind het echt zo enorm niet erg. Dat gun ik iedereen, dat maakt het leven met een baby echt wel makkelijker.
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:55:46 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133752091
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:38 schreef GotC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O-
  vrijdag 29 november 2013 @ 20:07:19 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133752624
Oh en 5 uur slaap met een baby kan misschien luxe zijn, maar dat wil niet zeggen dat het niet ook zwaar is. Zeker als het iedere nacht huilen is :{
pi_133752749
Spark, slaapt ze in een eigen kamer of bij jullie? En hoe gaat het qua eten met haar verder?

(De oplettende lezer weet dat ik mijn stokpaardje De Co-Sleeper van stal ga halen he :') :@ )
pi_133753548
Haha LE!! _O-
pi_133754617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:10 schreef L-E het volgende:
Spark, slaapt ze in een eigen kamer of bij jullie? En hoe gaat het qua eten met haar verder?

(De oplettende lezer weet dat ik mijn stokpaardje De Co-Sleeper van stal ga halen he :') :@ )
Die komt er bij een tweede ook zeker ;)
pi_133756904
Zo, baby heeft ook meegekeken naar het Einstein college. Hopelijk heeft ze er iets van opgestoken. Inmiddels ligt het hele spul weer in bed.

Vandaag naar een carrièrebeurs geweest en dat was nogal een deceptie. Ik kwam echt thuis een gevoel dat niemand op me zat te wachten. Tot 2 meisjes enorm begonnen te stralen toen ze me zagen. Echt een lach van oor tot oor. O+ O+ En dreumes die vol enthousiasme "mamaaaa" riep O+ /verliefd
pi_133757101
Jemig Kyara. Ik kan me telkens niet voorstellen dat ze iemand die een huishouden als het jouwe draaiende houdt niet willen hebben. Organisatietalent voor het grijpen lijkt me!
pi_133757230
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef Suikertante het volgende:
Jemig Kyara. Ik kan me telkens niet voorstellen dat ze iemand die een huishouden als het jouwe draaiende houdt niet willen hebben. Organisatietalent voor het grijpen lijkt me!
:D O+

Dit was vooral techniek, Randstad, coaching en young talent spotters. En profilering: kijk ons een goede werkgevers zijn. Maar we hebben geen vacatures, hou onze site maar in de gaten :') Zonde van tijd en geld dus.
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:51:16 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133757327
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef Suikertante het volgende:
+1! Ik vind het geweldig knap hoe je het allemaal doet Kyara!

En die carrièrebeurs is idd vrij kansloos..vond ik 2 jaar geleden ook al -O-
pi_133757421
Nou ja, ik heb in elk geval het uwv weer laten zien dat ik heus mijn best wel doe ;)
Maar het zou fijn zijn als ik iig een keer ergens op gesprek mag komen. Maar goed, dat is off topic ;)
pi_133757526
Ik herken trouwens wel dat je bozig naar huis loopt en dan zie je die dolgelukkige grijns en ineens is je dag weer zonnig O+
pi_133757618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:10 schreef L-E het volgende:

Ze slaapt op haar eigen kamer ja :D

Vinden sommige van jullie maximaal 5 uur slaap in een nacht serieus luxe? Want daarna slaapt ze ook niet meer he, tot het tijd is op te staan wegens werk ofzo.
Nou ja, toen ze kleiner was vonden wij het ook niet erg maar ik las altijd dat de meeste baby's doorslapen na 6 maanden :')
E.
pi_133757701
Eetaanvulling: 5 flessen per dag, 3 van 200 en 2 van 120. 1 keer fruit en 1 keer groenten. Laatste fles voor de nacht rijstebloem erbij in.
Wat ze drinkt wisselt tussen de 60 en 170. Gemiddeld 120 denk ik.
E.
pi_133757727
Hoi allemaal!

Ik wil graag met jullie mee komen kletsen!
Sinds 15 augustus ben ik mama van een prachtig meisje!

Ik ben op FOK terecht gekomen via google!
pi_133757875
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:47 schreef Loj het volgende:

[..]

Oh Spark :(
Had het ook helemaal niet door dat jouw nachten ook zo slecht waren. Ik denk dat ik precies weet hoe je je voelt.
Ik heb een hele lading tips gekregen van iedereen. Heb je daar behoefte aan? Dan kan ik je wel ff (waarschijnlijk vannacht ;) ) een dm sturen :)
Verder gewoon een :* want die kan je gebruiken!
Graag! :*

Overigens zeg ik absoluut niet dat we het zo zwaar hebben. Je ziet mij hier eigenlijk zelden klagen over haar slechte slapen en er zijn altijd ouders die het met nog minder slaap moeten doen.
Maar soms he.. Soms zitten we er best even doorheen.
E.
pi_133758176
Hallo aapieannie!

Kyara, dat is toch heerlijk thuiskomen? Ik vind dat ook zo fijn, die grote lach altijd meteen.

Loj, dat voetenverhaal _O-

Venco, wat eng! Ik heb net Ravenswood gekeken, nu zou ik helemaal in mijn broek poepen van angst :D

E. Is zon heerlijke knuffelkont. Als ik haar op mijn arm neem drukt ze haar wang tegen mij aan en als ze echt moe begint te worden legt ze haar hoofd op mijn borst en kan ik kusjes geven op haar hoofd. Zo fijn O+
E.
pi_133758246
Ik vind het wel pittig Spark. 5 uur achter elkaar redden wij hier ook niet. Maar hier is het drinken en weer verder slapen. 's Nachts met een huilende baby in de weer zijn lijkt me heel slopend. En dat je er dan even doorheen zit lijkt me ook logisch.

Ik klaag dan misschien wat meer, maar soms is het gewoon fijn om het even van je af te schrijven.

Welkom aapieannie
pi_133758375
Vijf uur aan elkaar klinkt luxe als je dat niet gewend bent, maar als dat het enige is wat ze slaapt valt dat tegen natuurlijk. Klinkt zwaar. Vooral het huilen snachts lijkt me naar, ik kan snachts echt een stuk minder hebben wat dat betreft.

Wil ze wel bij jou/jullie liggen?
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:17:43 #77
265732 Keshet
pi_133758714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:07 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en 5 uur slaap met een baby kan misschien luxe zijn, maar dat wil niet zeggen dat het niet ook zwaar is. Zeker als het iedere nacht huilen is :{
Dat zeg ik toch ook niet? Ik baal er af en toe ook van maar ik heb er minder moeite mee na het bijstellen van mijn verwachtingen. Drie uur slaap achter elkaar is heel fijn, 5 is luxe en langer dan dat is meer dan 4 jaar geleden. :+
En soms is dat heel vervelend maar helaas gaan ze niet langer slapen omdat ik korte nachten niet ok vind.
Henkie slaapt van 7 - 11, dan van half 12 tot 3. Om 2 uur is grote zus wakker maar die gaat na de mededeling dat het nog nacht is weer slapen in haar eigen bed of in ons bed. Om 3 uur is Henkie weer wakker, die wil dan eerst eten en dan spelen tot 4 uur. Niet mogen spelen = huilen. Hij mag niet spelen om die tijd dus helaas is het dan meestal huilen.
Om half zes is hij weer wakker en gaat in bed spelen en knuffels op z'n zus gooien :+ . Als zij in ons bed ligt gooit hij nog steeds die knuffels maar dan dan raakt hij niemand.
Om zes uur is hij er echt klaar mee en wil dan uit bed. Grote zus slaapt tot 7 uur.

Niet altijd leuk, wel is het zoals het is. Je kan ze niet dwingen om te slapen.

Samenvatting: Ja, het is rot; zeker als je kind verdrietig is.
Probeer te kijken naar oplossingen zoals omstebeurt slapen met oordoppen in, zelf een keer ergens gaan logeren waar je wel door kan slapen, je kind een nachtje laten logeren, etc.

Tegenwoordig kan ik zelfs genieten van dat uurtje 's nachts met m'n jochie. Hij en ik in een bijna donkere kamer. We filosoferen dan een eind weg samen. O+
pi_133758999
Welkom aapieannie!

Vandaag een dagje gewerkt voor m'n oude baas, kleintje bij oma en toen ik thuis kwam wilde ze me niet eens aankijken :'( meh, heb wel
Sinds woensdag een mooie tattoo met de naam van ons meisje! En morgen voor het eerst Sinterklaas Vieren met de hele familie Hihi... Iemand nog HANDIGE cadeautips?

Ben echt een baby newbie sorry dat ik zoveel vraag :p
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:24:25 #79
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133759001
Ik heb een zoonlief die geregeld van 4 tot 7 strak tegen me aangeplakt ligt, soms zelf langer en dan wil ie zo nu en dan de borst....gezellig en dat heeft ie nodig, maar het sloopt ook mijn lijf omdat ik die uren minder diep slaap en minder kan draaien in mijn slaap.

Dochterlief spookt geregeld, wil dan niet in ons bed slapen, maar wel even bij ons en daarna weer in dr eigen bed, soms gaat dat soepel, soms met gebrul.

Zoonlief is soms om 5-6 uur aan het kletsen en dan hoop ik maar dat ie een beetje zachtjes doet, want lawaai of huilen zorgt ervoor dat dochterlief ook meteen wakker is.

Ik ben dus altijd aan het sussen en de boel rustig zien te houden als er een wakker is.

Maar ach, over een jaar liggen ze vast gezellig samen op een kamer en slapen ze de hele nacht. Ze zijn maar zo kort klein he denk ik dan en het is nogal wat, dat groeien en groter worden en de wereld ontdekken.... O+
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:24:40 #80
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133759013
Vijf uur aan elkaar is hier ook wel luxe. Om 2300 uur de laatste fles en dan om 0300 of 0400 weer. Heeeel soms wat later. Maar daarna slaapt ze wel weer. Vanochtend werd ze om 05.30 pas wakker (helaas een paar keer voor de oudste eruit) maar helaas sliep ze daarna niet meer.
pi_133759174
Klinkt ook best lekker keshet!

LE, bij ons huilt ze ook. Het is ook niet gewoon huilen maar zo erg schreeuwen dat ze moet kokhalzen en soms zelfs spugen. Ik weet niet, het helpt vaak wel om een flesje te geven maar dat is dan maar zo weinig, ze kan niet wakker worden van de honger.. Ze huilt ook al zo erg als ze om 22 uur wakker schrikt, net dus ;) dan lukt het soms niet om haar te kalmeren, een andere keer zoals nu is er nadat ik haar uit bed heb gehaald niets meer aan de hand.
Waarschijnlijk is het ook een kwestie van accepteren hoor, meer zit er niet op ook. Maar dat gehuil, het gaat ons door merg en been :'(
E.
pi_133759264
Zeg Kyara, jij klaagt helemaal niet veel!! Ik vind jou echt altijd positief, net als LE. Ik wou dat ik wat van jullie levensinstelling had!
E.
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:30:21 #83
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133759288
Sparkling, het is zo herkenbaar voor mij, dat huilen. Door de voeding is Isabel gestopt met huilen. Geef je haar geen voeding meer s nachts??
pi_133759485
In principe niet nee. We volgen het ziekenhuisschema, van de huilpoli. Daarbij zou ze al van 7 tot 7 'moeten' maar dat lukt sowieso niet, een voeding rond 22/23 uur krijgt ze extra. Ziekenhuis adviseerde ons om, als het echt niet anders is, dan maar een klein flesje 120/4 te geven voor in de nacht en dat doen we ook als het niet lukt om haar te kalmeren.
E.
pi_133759498
Luuk krijgt in de nacht ook nog echt een fles als hij wakker wordt. Qua postuur heeft ie het echt niet nodig, maar als ik in de nacht wakker wordt drink ik ook vaak een slok water. De fles is vaak 120+2 of 90+1 hangt een beetje van de tijd af. Hij huilt dan ook echt. Eerder ging hij gelijk na de fles weer slapen, maar tegenwoordig is het brullen. We zijn dan ook echt 1,5 tot 2 uur met hem bezig. Van de week heb ik de halve nacht naast hem geslapen op een ledikant matras, en kussen. Dan scheelt het maar weer dat ik 1.65 ben.

We hebben met Sofie enorm geboft qua slaapgedrag, Luuk is echt het tegenovergestelde.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:37:48 #86
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133759655
Volgens mij heeft ze gewoon trek s nachts. Hoeveel mag ze in totaal drinken, al een liter? Zoals ik lees drinkt ze gemiddeld 5 * 120. Ik zou r s nachts of s avonds een goede fles geven, ze heeft het blijkbaar nog nodig!

Onze huilpoli, waar Isabel 10 dagen heeft gelegen hebben juist weer de nachtfles geïntroduceerd.
Je baby moet niks, als ze trek heeft moet ze eten. Ze is toch ook niet zo enorm zwaar?
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:39:55 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133759756
Spark, het huilen 's nachts lijkt me ook vreselijk zwaar. Ik vind het helemaal niet gek dat jullie als ouders het er zwaar mee hebben, ik geloof dat iedereens geduld op een gegeven moment op is in die situatie :* Dikke knuf!
Goed dat jullie bij de huilpoli lopen. Hoe lang komen jullie daar al?
pi_133759816
Gemiddeld denk ik zoiets ja. Ze zat gisteren op 700nogwat, dat is echt heel veel. Gemiddeld zit ze op 550 tot 650 per dag. Haar gewicht weet ik nu niet, volgende week moeten we weer naar het cb. Ze zat tot nu toe altijd op de -1 lijn.
Ik ben trouwens niet tegen de nachtfles, maar ze drinkt er dus niet zoveel van. Eerder dronk ze de 23 uur en de nachtvoeding het beste maar dat is niet meer zo.
E.
pi_133759978
Gotc, paar maanden al. Weet eerlijk gezegd niet of het echt een huilpoli is. Ze is er door de kinderarts bekeken en verder begeleiding vanuit een babyconsulent/verpleegkundige. Als het huilen echt niet afneemt kunnen we d'r laten opnemen maar dat gaat echt heel wat stappen te ver. Ze boekt al heel veel vooruitgang O+ In januari hebben we een afspraak in het ziekenhuis zelf, ook weer met de kinderarts. Misschien nog eens mailen of volgende week bespreken op het cb.
E.
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:47:56 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133760144
Het lijkt mij ook echt zwaar... Ik vind het moeilijk om er iets van te zeggen, want ik herken het niet zo goed. Wij voeden echt op gezette tijden en ze wordt 's nachts wel eens wakker, maar huilen doet ze dan niet. Misschien heeft ze dan trek, dat zou kunnen, maar omdat ze zelf echt nauwelijks uit zichzelf vraagt om voeding weten we het gewoon niet. Daarom werkt op gezette tijden voor ons toch het best. Als we naar fv volledig gaan, willen we kijken of we naar 4 flessen kunnen. Dat lijkt me nog wel een uitdaging in tijden zoals nu waarin ze rustig 5x180 of meer wegzet. Maar nu plukken we haar er elke dag om 06:00 uit. Ik denk dat als we dat niet zouden doen, ze echt tot een uur of 9 door zou slapen ofzo :?. Geen idee! Maar goed, ze doet het er goed op, dus ja..

Wel fijn dat er zoiets is als een huilpoli en dat jullie wel hulp krijgen :Y. Loj, zijn jullie uiteindelijk nou nog naar een (huis)arts geweest?
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:49:28 #91
265732 Keshet
pi_133760207
Spark, durf je het aan om haar vannacht meteen een grote fles te geven als ze wakker wordt?
Het komt op mij ook over alsof ze honger heeft.
Succes. Rot is het he als je zo opziet tegen de nacht. :*
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:53:11 #92
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133760360
Sparkling, ik zou s nachts gewoon een fles van 180/6 aanbieden en kijken hoe ver ze komt en of ze dan wel tevreden is.
pi_133760477
Ja, denk dat ik dat wel durf. Al voelt het een beetje alsof ik tegen de regels inga, stom he? Het is ons eigen kind :')

Kijken maar eens even wat het beste werkt.
E.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:00:23 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133760606
Ik geloof niet dat er in de regels staat dat je evt hongersignalen maar moet negeren ;). Ze kan het hebben, dus ik zou het geloof ik ook gewoon maar proberen! Hooguit moet je een flinke hoeveelheid weggooien, maar dat lijkt me te doen!
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:00:28 #95
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133760610
Ik vind met 6 maanden van 19.00 tot 07.00 uur slapen echt niet 'gezond' voor zo'n wurm. Ik zou idd ook gewoon voeding aanbieden zoveel als ze wil drinken en ik zou rijstebloem stoppen, niet alle kindjes kunnen daar even goed tegen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:00:40 #96
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133760616
Good for you, kijk eens hoe ver ze komt. Wat je ook nog kan proberen is een grotere fles in de avond zonder rijstebloem (want dat kan ook zwaar op de maag vallen) en dan een fles in de nacht.
Isabel is bijna 1 en die heeft tien minuten geleden nog een 210/7 weggetikt, ik hoop dat ze het volhoudt tot 5 of 6 uur.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:03:29 #97
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133760734
En dan meer omdat ze anders boven de 30 schepjes voeding uit komt ipv dat ik het vervelend vind dat ze wakker wordt. Kinderarts is hier heel duidelijk, ze geeft aan dat ze het nodig heeft dus gewoon geven!
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:03:43 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133760747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:00 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind met 6 maanden van 19.00 tot 07.00 uur slapen echt niet 'gezond' voor zo'n wurm. Ik zou idd ook gewoon voeding aanbieden zoveel als ze wil drinken en ik zou rijstebloem stoppen, niet alle kindjes kunnen daar even goed tegen.
Waarom niet? Wij 'moeten' ook naar zoiets toe. Op het cb zeiden ze vandaag dat tussen de 4-6 maanden je naar 4 flessen zou moeten en dan laatste fles ergens rond 20u en dan de volgende ochtend weer. Noor slaapt nu al maanden van 22:30-06:00.
pi_133760863
Nou ja, M sliep met 6 maanden van 19.00 - 07.00. Niks ongezonds aan hoor, hij was (en is) gewoon een slaapkoppie. Maar het is niet de norm denk ik.

Spark, sterkte voor vannacht :*
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:07:04 #100
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133760882
Volgens bepaalde richtlijnen wel en volgens andere richtlijnen niet.
Ik hou me niet meer aan richtlijnen want volgens mij moet Isabel dan op 1 of 2 voedingen per dag zitten en vooral tussen 1900 en 0700 niets meer drinken.
Dat gaat hier gewoon niet op, misschien wel bij andere babys hoor, maar ik kijk naar mijn kindje en die heeft trek. CB bij ons gaat daar volledig in mee trouwens.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:12:18 #101
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133761107
Ik las dit (hier?) laatst:
Er zijn heel veel boeken geschreven over kinderen/baby's, maar geen 1 over die van mij :)

Blijft overal van toepassing O+
pi_133761221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:06 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, M sliep met 6 maanden van 19.00 - 07.00. Niks ongezonds aan hoor, hij was (en is) gewoon een slaapkoppie. Maar het is niet de norm denk ik.

F ook met vijf maanden. Ga hem echt niet wakker maken als hij zelf liever doorslaapt.

Hij drinkt nu met 7 maanden 4 of 5 flessen per dag. Ik ga er niet expres een afhalen, wat dat betreft vind ik "moeten" altijd wat heftig klinken. Tot nu toe regelt hij alles zelf dus ik zie wel wanneer hij een fles steeds minder gaat drinken of er niet meer om vraagt.

Spark ik zou vooral naar je eigen gevoel luisteren. Soms vergeet ik dat bijna als ik hier allemaal adviezen krijg die indruisen tegen wat anderen al hebben gezegd. Uiteindelijk blijkt toch vaak dat ik het zelf goed aan heb gevoeld. Ben ik toch altijd blij met alle adviezen trouwens, soms word je op een idee gebracht of besef je zelfs dat je het juist anders wil doen.
'S nachts is denken trouwens ook lastiger (vind ik)!

Succes in elk geval! :*
pi_133761332
Ik denk dat naar je kindje kijken ook het beste is. Regels worden vaak opgesteld aan de hand van gemiddelden, en een gemiddelde is natuurlijk geen norm - alleen wordt dat snel vergeten!

Spark, klinkt heel lastig. Stomme vraag, maar zijn jullie al eens bij een osteopaat geweest? Ik kan me dat niet meer herinneren...

Hier kan ze 's nachts wel van bijv 23.00-6.00 uur slapen. Ze slaapt alleen overdag nauwelijks, max 2 uur achter elkaar en dat max 2 keer per dag (tussen 10 en 23.00). Maar dan wel in de nacht en dat is fijn! *Gaat nu afkloppen ivm fokwet*
Overigens zal 5 uur slaap best een luxe zijn, maar ik kan daar net als Fieder niet goed tegen. Als het zo is, dan is het zo, maar ik vind het hier soms ook wel een beetje overkomen alsof dat niet 'mag'. M'n kind slaapt in de nacht dus ik heb niet te klagen, ofzo. Maar vermoeidheid is voor iedereen anders, en daar zit wat mij betreft geen 'beter dan een ander' aan.
pi_133761586
Osteopaat zijn we geweest ja, gaf geen verbetering. De grootste verbetering tot nu toe zat toch eigenlijk ook vooral in het ouder worden van E. Ze kan meer, ze kan zich wat beter uitdrukken, ik begrijp haar beter en zij mij.
Misschien is het zwaarste ook wel het tegenvallen van verwachtingen. Iedere avond naar bed in de hoop dat ze nu eens doorslaapt, tegen beter weten in. En iedere nacht het gevecht weer aangaan omdat we eigenlijk niet goed toe durven geven aan een voeding want verwennen we haar dan niet teveel? Went ze er dan niet aan zodat ze nooit meer door gaat slapen?
Twijfels, twijfels.. :+
E.
pi_133761764
Ik heb nog nooit een 18 jarige aan een nachtfles gezien eigenlijk :D
E.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:30:02 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133761826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:28 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb nog nooit een 18 jarige aan een nachtfles gezien eigenlijk :D
Bier misschien.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:33:18 #107
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133761963
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:06 schreef Kyara het volgende:

Als een kind het uit zichzelf doet prima, maar het als norm stellen of eraan werken om dat voor elkaar te krijgen niet.
Ik ben er erg voor om het kind te volgen en ben er op tegen om richtlijnen te volgen.

Dus ik denk dat spark gewoon naar d'r kind moet kijken en zelf moet bedenken wat ze nodig heeft.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:36:12 #108
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133762096
Ow en spark, heb je haar wel eens met een zetpil naar bed gedaan? Gewoon om uit te sluiten dat ze ergens pijn heeft?
pi_133762130
Mijn man en ik hebben intern overleg gehad. We gaan vannacht kijken hoe het gaat als ze gewoon lekker een fles krijgt na hetvwakker worden.
Het ziekenhuisschema werkt overdag echt heel erg goed maar voor de nacht niet. En tevreden en uitgeslapen ouders is ook een tevreden baby O+ :+
E.
pi_133762203
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef Juud79 het volgende:
Ow en spark, heb je haar wel eens met een zetpil naar bed gedaan? Gewoon om uit te sluiten dat ze ergens pijn heeft?
Jazeker! Als ze overdag ontroostbaar huilt krijgt ze in de avond een zetpil. Soms helpt het, soms niet.
E.
pi_133762652
Lijkt me heeel zwaar als je kleintje in de nacht zo ontroosrbaar is /honger heeft!

K krijgt al geen nachtfles meer sinds ze 4 weken is. Ze werd gewoon niet wakker... Nu krijgtze om 2300 de laatste fles en slaapt dan tot 6 uur half 7 :$
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:03:44 #112
381212 Gulara
From the future
pi_133763346
Laiv, ik hoop dat ze vandaag haar ritme weer terug heeft.

Bubseltje fijn dat ze geen last heeft van de prikjes.

Sparkling sterkte met het gebrek aan slaap.

Belle een goeie nacht! *O*

Cwen ook al een slechte nacht. En dan ook nog zo vroeg de deurbel. Blegh.

Ik wou dat ik een stipte poeperd had. Lijkt me handig.

F-r zo irritant als ze in een net schone luier poepen.

XM mooie stats. En nogmaals congrats voor je kolfprestatie.

Haha Keshet. Ik zou ook tekenen voor 5 uur! Dat is de afgelopen 8,5 maanden 10x of zo gebeurd.

Wizzy hopelijk trekt het snel weer bij. :*

Juud lekker samen uit eten, fijn!

Kyara. :* Tuurlijk zitten er mensen op jou te wachten! Ze zijn op dit moment allen nog niet bekend met jouw awesomeness. Best zielig voor ze. :'(

En van 19-7 moeten slapen. Van wie dan? :? Heerlijk als je kindje dat fijn vindt, dan zou ik hem ook zeker niet wakker maken. Maar als dat niet lukt. Ik probeer ook naar ons als ouders te kijken als voorbeeld. Vriendlief drinkt de hele nacht door. En als ik soms niet kan slapen, ga ik ook gewoon even een half uurtje lezen totdat ik weer moe ben. Ik voel voor onszelf niet de behoefte om te zeggen dat hij niet meer mag drinken en ik niet meer wakker mag liggen tussen 23-7 "omdat men dan slaapt".

En hier hebben we een borstweigeraar. Nu al vier dagen.
Dus ik hang fulltime aan de kolf. -O- En wat een gedoe 's nachts. We zijn helemaal voorbereid met thermosflessen en alles bij de hand. Maar toch duurt het nog zoveel langer dan in twee tellen een kind aan je borst schuiven. Pi over de zeik en wakker "want ik moest wel een minuut op m'n eten wachten :'( "
Dus ik hoop heel hard dat hij zich nog gaat bedenken.
Vandaag maar eens even tepelhoedjes halen. Aangezien meneer zo van plastic houdt. :')

Verder is z'n terrorweek over en is ie gewoon weer grotendeels heel gezellig. En dat al vanaf 5 uur 's ochtends! Wat een mazzel dat we daar zo optimaal van mogen profiteren. O+
pi_133768235
Spark, het is een pm geworden ;)

Gulara, wat klink je toch heerlijk positief altijd :D

Hier mag ik ook niet klagen... Ow heeft geslapen van 19.30 tot 0.30 en van 2.00 tot 5.30.... (Jaja een keer heeft Ow de 5 uur slaap achter elkaar gehaald ;) )
pi_133768242
Nou zeg. Een half uur bezig met een verhaal typen op de telefoon. Opeens is alles weg:-(.

Welkom Aapieannie! Us jonkje is 2 dagen jonger dan jullie meisje.

Gulara, hier ook een plastic drinker. En meneertje ongeduld. Als ik honger heb dan wel nu!!! Behalve tussen 18:00-06:00 uur dan slaapt hij.

Een knuffel voor alle slechte nachten! Volg je gevoel en je kindje! Volgens mij is dat t beste.

Ik ga nog proberen te slapen naast 2 snurkende jonkjes.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_133768301
Kyara jammer dat de beurs tegenviel. Maar je thuiskomst O+
welkom aapieannie
Gulara wat een gedoe dat kolven. Fijn dat hij weer vrolijk is
pi_133768373
Gulara, wat bizar, zo een plotselinge borstweigeraar. Lijkt me echt naar. Wie weet helpen de tepelhoedjes. Of siliconen, als hij zo dol is op plastic. 8-)

Spark, hoe ging het vannacht?

Cwen, ik vind het soms een beetje een 'ding' worden hier, de slaapverhalen. En dan bedoel ik niet de extremen, zoals Loj ofzo, maar moeders in het algemeen hebben erg de neiging te vergelijken. We doen het hier allemaal. En aangezien je allemaal reageert vanuit je eigen referentiekader komt naar mijn idee alles niet altijd even goed over. Ik ben vaak bang dat ik het slechte slapen van andere kindjes bagatalliseer (bij dezen mijn excuses aan zij die dat ook zo hebben ervaren) omdat ik zelf zo goed toe kan met weinig slaap en van daaruit makkelijk kan accepteren dat het is zoals het is. Maar als je compleet labiel en kapot bent na een keer eruit voor de speen, is die ene vijf minuten per nacht veel zwaarder dan 4 nachtvoedingen bij de moeder die het goed kan hebben.

Dat gezegd hebbende, ga ik nu dus echt wel met Kleuter en Sticker weer het bed in :7 Want hoe goed ik er ook tegen kan, ik moet wel echt op tijd naar bed. En dat heb ik gisteren niet gedaan want jarige echtgenoot O+
pi_133768379
Nog gefeliciteerd ;)
  zaterdag 30 november 2013 @ 08:30:42 #118
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133768412
Woei hier van 2300 tot 0600!
  zaterdag 30 november 2013 @ 08:31:29 #119
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133768414
Hoe is het gegaan sparkling?
  zaterdag 30 november 2013 @ 08:36:08 #120
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_133768433
Ohai! Hoe is het hier? Hoe was je nacht Sparkling?

Keshet :*
3!
pi_133768586
Ze drinkt ook echt niet veel hoor spark. 550 tot 650 cc op een dag is niet veel. Ik dénk ook echt dat ze honger heeft. Misschien toch ergens een fles extra geven?
pi_133768645
Oh en mijn keuteltje was gisteren alweer 8 maanden O+
En om dat te vieren kruipt ze nu dan echt op haar knietjes *O*
pi_133768672
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:33 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Als een kind het uit zichzelf doet prima, maar het als norm stellen of eraan werken om dat voor elkaar te krijgen niet.
Ik ben er erg voor om het kind te volgen en ben er op tegen om richtlijnen te volgen.

Dus ik denk dat spark gewoon naar d'r kind moet kijken en zelf moet bedenken wat ze nodig heeft.
Helemaal mee eens hoor. Al moet het natuurlijk ook wel werkbaar blijven. Een kind heeft er ook niks aan als de ouders er aan onder door gaan bijvoorbeeld.
pi_133768684
Spark, ben ook benieuwd hoe het is gegaan.

Becky *O*

Gulara O+ hopelijk hangt Pi snel weer aan je tiet. :*
pi_133768747
Fijn Becky *O*

Rosalie is volgens mij ook weer terug naar haar gewone ritme. Niet meer iedere 2 uur een fles.
Het was weer een faaaaase.
pi_133768827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 07:17 schreef Loj het volgende:
Hier mag ik ook niet klagen... Ow heeft geslapen van 19.30 tot 0.30 en van 2.00 tot 5.30.... (Jaja een keer heeft Ow de 5 uur slaap achter elkaar gehaald )
Bijna over heen gelezen. Fijn!

Hoewel het mij nog steeds zwaar lijkt om 's nachts 1,5 uur met een huilend kind te zitten. :@
pi_133768922
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:31 schreef danic het volgende:
Fijn Becky *O*

Rosalie is volgens mij ook weer terug naar haar gewone ritme. Niet meer iedere 2 uur een fles.
Het was weer een faaaaase.
Nog geen verrassingspoep? :+
pi_133769051
Oke, bijslapen met een stuiterende Kleuter werkt gewoon niet. Hij heeft de haren van de kat geknipt met zijn knutselschaar :') ik ben maar weer uit bed gegaan.
pi_133769094
Sorry, ik moest lachen. Arme kat....

Dreumes is met papa mee boodschappen doen. Ik ben niet meer gelijk met de meisjes naar bed gegaan. Zo even opruimen en stofzuigen.

Dametjes zitten sinds gister in de kinderstoel, zo leuk om met 3 kindjes aan tafel te zitten O+

Was gister ook een beetje sneu. Man en ik stonden in de (open) keuken te kletsen. M liep ook al snel naar ons toe en J tijgerde ook al richting keuken. Kwam er ineens een heel zielig huiltje uit de kamer. Lag D daar nog helemaal alleen op haar buik op de mat met haar benen te spartelen en haar handje uitgestrekt.... Die tijgert nog niet zo lekker.....
  zaterdag 30 november 2013 @ 10:15:18 #130
381212 Gulara
From the future
pi_133769115
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:12 schreef Kyara het volgende:

Was gister ook een beetje sneu. Man en ik stonden in de (open) keuken te kletsen. M liep ook al snel naar ons toe en J tijgerde ook al richting keuken. Kwam er ineens een heel zielig huiltje uit de kamer. Lag D daar nog helemaal alleen op haar buik op de mat met haar benen te spartelen en haar handje uitgestrekt.... Die tijgert nog niet zo lekker.....
Arme D. ;( Pi komt wel naast d'r liggen hoor. Die maakt ook nog geen lange afstanden. *;
pi_133769131
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:15 schreef Gulara het volgende:

[..]

Arme D. ;( Pi komt wel naast d'r liggen hoor. Die maakt ook nog geen lange afstanden. *;
O+

D had zichzelf en de tafel weer helemaal ondergesmeerd met philidelphia. Ik moest meteen aan Pi denken. *;
pi_133769156
Haha LE :D arme kat..

Loj, nog steeds een zware nacht maar gelukkig al een stuk beter!

Fijn Danic, dat scheelt!

Kyara, ook al klinkt het best grappig.. Voor D is het best sneu! :*

Hier ging de nacht eigenlijk aardig goed. Ze heeft om 23 uur gedronken, kwam toen om 3.30 weer en heeft 120 op en toen om half 7 weer. Toen 100 op. Daarna heeft ze wel weer heel lang heel hard gehuild en niet meer geslapen maar overdag kan ik er beter tegen dan in de nacht.
We hebben geprobeerd om minder tijd tussen de flessen te laten zodat ze inderdaad een fles extra krijgt, maar dan heeft ze nog niet genoeg honger en raakt ze compleet overstuur van de fles. Ze accepteert de fles alleen als zij aangeeft klaar te zijn voor eten..
E.
pi_133769157
Die maisboogies van de Jumbo he.. in welk schap vind ik die? Ik dacht bij de babyvoeding maar daar zag ik ze niet.
pi_133769172
Hier (nog C1000) liggen ze wel gewoon bij de babyvoeding.
E.
pi_133769225
Dan moet ik beter kijken.

Spark, huilt ze overdag ook veel?
pi_133769250
Gulara, het gebeurd vaker dat kindjes rond een maand of 9 a 10 opeens de borst weigeren. Meestal gaat het na een paar dagen weer voorbij, dat hoop ik daar ook! Want zo opeens fulltime aan de kolf kost ook behoorlijk wat energie :*

Spark, wat fijn dat het eindelijk een wat fijnere nacht was :* En wat een honger! Ze is ook niet heel zwaar toch, ze heeft het misschien gewoon ook echt nodig! Overdag is een draagdoek ook nog een goede optie, tegen je aan en wandelen maar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:07 schreef L-E het volgende:
Oke, bijslapen met een stuiterende Kleuter werkt gewoon niet. Hij heeft de haren van de kat geknipt met zijn knutselschaar :') ik ben maar weer uit bed gegaan.
:D :') :'(
pi_133769332
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:26 schreef L-E het volgende:
Dan moet ik beter kijken.

Spark, huilt ze overdag ook veel?
Onderste schap liggen ze hier!

Mwoa, lang niet zo veel meer als eerder, ze lacht ook veel! Gemiddeld tussen de 2 en 4 uur per dag denk ik.
E.
pi_133769337
Oh Gulara, een borstweigeraar.. Niet leuk! Hopelijk is het wat Belle zegt :*
E.
pi_133769540
Mag ik vragen welke draagdoek jullie hebben? Ik heb al verschillende getest maar K gaat erin zitten schreeuwen alsof we haar vermoorden... Dus heb het eigenlijk al opgegeven maar misschien heeft iemand een tip.
We hebbeb een lodger, chicco en manduca geprobeerd
pi_133769586
Mijn tip: de speen en blijven bewegen. Als ik ga lopen slaapt hij binnen vijf minuten maar in het begin vond hij de eerste minuten ook een hel.
pi_133769801
Wij hebben een beco. Zodra ik stil staat gaat ze zitten wippen dat ik door moet lopen :D

Die kat :D

En arme D. En lekker smeren :9
Ik hoorde vanmorgen ineens gerammel in de keuken. Was Rosalie erheen getijgert en de voerbakken van de katten gevonden :X net op tijd weggehaald.

Suiker, nog geen verrassingspoep helaas.
  zaterdag 30 november 2013 @ 11:26:23 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133770019
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:58 schreef Suikertante het volgende:
Mijn tip: de speen en blijven bewegen. Als ik ga lopen slaapt hij binnen vijf minuten maar in het begin vond hij de eerste minuten ook een hel.
Precies dit! Na 5 min rondjes lopen is meneer pas blij.

En *O* voor de (redelijk) goede nachten.

Ben trouwens benieuwd hoe de minimeet bij Fieder is/was!

[ Bericht 15% gewijzigd door GotC op 30-11-2013 11:36:13 ]
pi_133770079
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:20 schreef L-E het volgende:
Die maisboogies van de Jumbo he.. in welk schap vind ik die? Ik dacht bij de babyvoeding maar daar zag ik ze niet.
Ze liggen soms bij de chips.... en niet elke Jumbo heeft ze.
pi_133770108
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:55 schreef aapieannie het volgende:
Mag ik vragen welke draagdoek jullie hebben? Ik heb al verschillende getest maar K gaat erin zitten schreeuwen alsof we haar vermoorden... Dus heb het eigenlijk al opgegeven maar misschien heeft iemand een tip.
We hebbeb een lodger, chicco en manduca geprobeerd
Er is een speciaal draagdoekentopic. Daar kunnen ze je veel meer vertellen over ergonomische dragers. Overigens hebben weer kindjes dat in het begin. Maar zodra je gaat lopen is het over en vinden ze het prima. Lodger en Chicco zijn geen ergonomische dragers. Ook hierover kun je in het draagdoekentopic meer informatie krijgen.
pi_133770171
Spark fijn dat de nacht redelijk ging :*
pi_133770351
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

Er is een speciaal draagdoekentopic. Daar kunnen ze je veel meer vertellen over ergonomische dragers. Overigens hebben weer kindjes dat in het begin. Maar zodra je gaat lopen is het over en vinden ze het prima. Lodger en Chicco zijn geen ergonomische dragers. Ook hierover kun je in het draagdoekentopic meer informatie krijgen.
Dat wilde ik net gaan zeggen.

En misschien wil je kindje liever in een draagdoek dan een draagzak.
pi_133770519
E. Vindt de manduca ook alleen maar leuk als ik loop. :Y
E.
pi_133771095
Suiker had je dat niet eerder kunnen vragen?
We hadden net poep *O* zachte! Poep! *O*
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:29:31 #149
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133771180
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:25 schreef danic het volgende:
Suiker had je dat niet eerder kunnen vragen?
We hadden net poep *O* zachte! Poep! *O*
*O* Poepjompel! *O*
pi_133771311
Joepie-de-poepie Danic! *O*
pi_133771601
*O* Danic!

Had ik jou hier al welkom geheten Limone? Zo niet, dan bij deze! Hoe gaat het?

Mijn tweeling doet weer lekker tweelings O+ O+

en dochterlief is nu aan het spelen met een knuffel die mijn man tijdens de bevalling van M voor hem heeft gekocht O+
pi_133772079
Je duo kyara O+
spark iets beter gegaan zo te lezen
poep bij rosalie *O*

Wij hebben zo sint bij de familie van vriend. ben benieuwd hoe sac al die prikkels gaat vinden. Ik neem de doek mee en hou haar maar dicht bij me.
pi_133772232
Danic, dat is nog eens een goede update, poep! :9 Echt heel fijn!

En kyara, je tweelingerige tweeling! Ik wil mijne ook klonen! :+

Hier heeft meisje DOORGESLAPEN hallelujah. 8 tot half 1, 1 tot 7. Ze is zo wispelturig als het maar kan qua slaap maar hoezeeeee, elke nacht is er één.

LE een kortgeknipte kat Heeft je kleine al veel haar waar je grote mee los kan gaan of is het net zo'n kortgecoupte baby als de mijne?

Hier vond baby eerst het in de draagdoek gehesen worden ook niet fantastisch maar dat kan ook met mijn handigheid te maken hebben gehad. Daarna in beweging blijven altijd inderdaad. En je zag de ergonomische opmerkingen al, echt iets om rekening mee te houden, voor langer en beter draagplezier.
pi_133772405
Kale baby hier Olf. Er zitten wat donshaartjes maar die zijn heel lichtblond, er valt iig niet in te knippen godzijdank.Hoewel ik niet uitsluit dat ik op een dag mijn baby aantref met mascara en oogschaduw enzo, want Kleuter is erg dol op mij opmaken.

POEP! *O*
pi_133772482
die arme kat. is het een langharige?
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:26:01 #156
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133772592
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:13 schreef danic het volgende:
Wij hebben een beco. Zodra ik stil staat gaat ze zitten wippen dat ik door moet lopen :D

Die kat :D

En arme D. En lekker smeren :9
Ik hoorde vanmorgen ineens gerammel in de keuken. Was Rosalie erheen getijgert en de voerbakken van de katten gevonden :X net op tijd weggehaald.

Suiker, nog geen verrassingspoep helaas.
J. heeft dit ook ontdekt, net als het klepje van de kattenbak. Mega interessant. Het mooie is dat ie al precies weet dat hij er niet aan mag komen, maar het toch lekker wel doet. Je ziet m eerst kijken naar ons, en als we dan wegkijken gaat meneer er opeens als een speer op af. Ondeugende baby :( :P
pi_133772646
hier is het kattenluikje bij peuter interessant die heeft nooit aan het kattenvoer gezeten. ben benieuwd wat sac gaat doen
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:38:34 #158
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133772830
LE, is alleen het haar van de kat geknipt, of is er ook wat vel beschadigd? Arm beest, die zal voorlopig wel twee keer nadenken voordat ie bij kinderen in de buurt komt ;)
pi_133773028
LE haha arme kat!

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:26 schreef GotC het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoe de minimeet bij Fieder is/was!
Het was gezellig O+ O+ Wat een leuke kindjes en mama's!

Danic poeppp *O* *O* *O*
pi_133773080
Danic, wat fijn!!!!

En LE, arme kat.

Mijn meisje lijkt haar ritme weer wat gevonden te hebben. Gisteren was ze overdag veel wakker, en ook wel onrustig, vandaag doet ze een slaapdagje.

Komt goed uit, want ik ben net aan mijn surprise begonnen voor het vieren van sinterklaas met vrienden..
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:50:40 #161
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133773098
Vertel over de minineet! Wie was er! Wie misdroeg zich! Wie is er in het echt een man van middelbare leeftijd!
pi_133773110
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
die arme kat. is het een langharige?
Nu niet meer waarschijnlijk...
pi_133773125
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Vertel over de minineet! Wie was er! Wie misdroeg zich! Wie is er in het echt een man van middelbare leeftijd!
Jaaaaa!!! Ben benieuwd!
pi_133773345
Volgens mij wel hoor, Kyara!

Lief dat je het vraagt. Met M. gaat het goed. De krampjes zijn een stuk minder (toch die infacol) en dat maakt iedereen relaxter. Wel vindt ze het nog steeds niet heel erg leuk om alleen te zijn/slapen. Ze heeft dat al sinds de geboorte heel sterk. En dat is helemaal niet erg en we vinden het zelfs schattig, maar ik hoop dat ze ook een beetje vertrouwen krijgt in ons (ofzo).
Gister was dat bijvoorbeeld heel extreem. Had ik haar net een beetje rustig in haar eigen wiegje, komt papa thuis: L-E-koekebie-stylo.. :'). Nou, dan is het de rest van de avond op je liggen, drinken en zodra je haar in een bedje legt: huilen. Ik lag gister dus zelf huilend in bed. Ik was gewoon helemaal leeg en op. Maar vandaag is ze haar zonnige zelf weer en heeft ze al best veel geslapen (en gedronken..) O+ ^O^

Naja, ze is natuurlijk pas 2 weken en het is nog heel erg aftasten. En dat vind ik heftig soms.
pi_133773480
Fijn dat de minimeet zo gezellig was. O+

Danic *O* voor de poep

Limone zo herkenbaar wat je schrijft. Zo waren de eerste weken hier ook. Komt echt goed. Ze moet nog helemaal wennen aan het geboren zijn. Fijn dat de krampjes minder zijn :*
pi_133773505
Jilke, As, Juud, Hilz, Loj en Cwen waren er.
Omen zou ook komen maar die heeft nu wel wat anders aan haar hoofd, zoals jullie weten.
Hihi Spees geen middelbare mannen gelukkig brrr :X stel je voor
pi_133773582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef Fieder het volgende:
Omen zou ook komen maar die heeft nu wel wat anders aan haar hoofd, zoals jullie weten.
Wat een grote groep! Krijgen we wat kiekjes te zien? Juud79 of 'nieuwe' Juud? Leuk joh!
pi_133773662
'Nieuwe' Juud :P
As heeft foto's gemaakt maar ik weet niet of iedereen zijn kind op fok wil. Moeten we even kijken of er geschikte foto's tussen zitten :)
pi_133774128
Heel herkenbaar Limone, M heeft de eerste 6 weken ook praktisch op mij geslapen. Een deel van de nacht deed hij dan wel in de wieg naast mijn bed maar de rest ook boven op mij. Is uiteindelijk ook goed gekomen. En bij de een duurt dat wat langer dan bij de ander. :*
  zaterdag 30 november 2013 @ 14:40:18 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133774201
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef Fieder het volgende:
Dat is best een grote groep nog, leuk! Als er foto's geplaatst mogen worden, ben benieuwd!

Limone, herkenbaar hoor. En dat is best een pittige periode. Maar het wordt echt anders en jullie wennen steeds meer aan elkaar. Ik had soms het gevoel dat het allemaal zo heftig anders en nieuw was, dat het nooit meer 'normaal' zou zijn ofzo. Maar dat wordt het echt! Meer dan je eraan overgeven en weten dat het tijdelijk is, kun je gewoon niet doen. En helemaal leeg zijn door slaapgebrek en alle nieuwigheden is heel logisch. Komt allemaal goed :Y
pi_133774378
'Nieuwe Juud' ook echt, haha :D Ben superbenieuwd naar As dr foto's! Net weer thuis en papa zit kind nu dood te knuffelen (oh, as we speak loopt hij met haar door de kamer alsof ze een raket is :') O+ )
pi_133774478
Ikke ook thuis, helemaal geen foto's gemaakt :@
Ik wilde eerst nog een stopcontact meenemen om te bewijzen dat ik ik ben... Vergeten :(

Foto's waar mijn mini opstaat mogen er best op hoor.
pi_133774512
Foto's van mijn mini ook :)

Hilz, reed jij wel in 1x goed terug? Ik heb een heel stuk binnendoor gedaan :') :') #tomtomfail
pi_133774703
Foto mag erop, later lees ik wel bij..
Op naar een verjaardag... Kijken of hij daar net zo lief (en mama verliefd) is als net ;)
pi_133774827
Foto mag voor een keertje, ja :Y. Vond het heel gezellig!
pi_133774847
Wat leuk die minimeet, die eigenlijk niet zo mini was :D Ben ook erg benieuwd naar de foto's!

L-E, je kattenkapper _O-

Arme D, hopelijk krijgt ze het tijgeren ook snel onder de knie, dan kan ze haar zus achterna. En wat een leuke foto weer, blijft bijzonder om te zien O+.

Vervelend, ouders die er doorheen zitten door weinig slaap :*. Denk dat het al veel helpt om je verwachtingspatroon aan te passen, al is dat misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Als je elke avond gaat slapen met het idee 'zal ze/hij vannacht nou gaan doorslapen?' en het gebeurt niet, wordt je natuurlijk gefrustreerd. Ik ga er gewoon vanuit dat J in ieder geval het eerste jaar niet door gaat slapen. Mocht het wel gebeuren is het mooi meegenomen, zo niet dan is het ook prima. Voorlopig lijkt ze iig nog erg gesteld op haar nachtelijke slokjes melk en knuffelsessies.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet begrijp dat weinig slaap lichamelijk ook heel slopend kan zijn. Ik persoonlijk heb alleen moeite met allerlei verwachtingen die aan baby's gesteld worden, er komt nog zoveel tijd dat ze van alles moeten..
pi_133774902
Ohja, hele late spuitelf maar ik moest echt zo lachen om de soepstengel-foto's van F afgelopen week, echt geniaal _O-
pi_133775150
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:15 schreef L0t.. het volgende:
Wat leuk die minimeet, die eigenlijk niet zo mini was :D Ben ook erg benieuwd naar de foto's!

L-E, je kattenkapper _O-

Arme D, hopelijk krijgt ze het tijgeren ook snel onder de knie, dan kan ze haar zus achterna. En wat een leuke foto weer, blijft bijzonder om te zien O+.

Vervelend, ouders die er doorheen zitten door weinig slaap :*. Denk dat het al veel helpt om je verwachtingspatroon aan te passen, al is dat misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Als je elke avond gaat slapen met het idee 'zal ze/hij vannacht nou gaan doorslapen?' en het gebeurt niet, wordt je natuurlijk gefrustreerd. Ik ga er gewoon vanuit dat J in ieder geval het eerste jaar niet door gaat slapen. Mocht het wel gebeuren is het mooi meegenomen, zo niet dan is het ook prima. Voorlopig lijkt ze iig nog erg gesteld op haar nachtelijke slokjes melk en knuffelsessies.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet begrijp dat weinig slaap lichamelijk ook heel slopend kan zijn. Ik persoonlijk heb alleen moeite met allerlei verwachtingen die aan baby's gesteld worden, er komt nog zoveel tijd dat ze van alles moeten..
Vind op zich dat je gelijk hebt, maar merk bij mijn eigen baby dat ze zelf ook veel opgewekter en gelukkiger is als ze 's nachts maar 1 of 2 keer wakker is geweest om te drinken. Als ze elke 1,5 uur wakker is, merk je gewoon dat ze de hele dag hartstikke moe is. Dus ik vind 's nachts opstaan voor baby ook echt niet erg, maar begrijp wel dat als het dus echt extreem vaak is zowel baby als ouders er niet vrolijker op worden en dit versterkt elkaar dan ook weer denk ik. Maaarrrrr mijne is bijna 1 dus dan vind ik het streven naar max 2 nachtvoedingen en liever 1 ook wel anders dan met 3 maanden ofzo ;)
pi_133775399
Mee eens, hier is het totaal aantal nachtvoedingen ook niet extreem hoog maar wel x2. En ik vind het soms lastig om dat los te koppelen. Ik ben dan misschien 4-6 keer aan het voeden in een nacht maar uiteindelijk zijn dat maar 2-3 voedingen per kind.
pi_133775700
Ja dat het fijn is als je zelf lekker kunt slapen onderschrijf ik ook helemaal ;). Maar er zo de nadruk op leggen, steeds maar weer hopen op doorslapen, ik denk dat je het jezelf daar veel moeilijker mee maakt en je baby zal die frustraties ook voelen. En ik snap het ook wel, want er wordt door 'de maatschappij' ook zoveel nadruk op gelegd. Ikzelf krijg in ieder geval heel vaak de vraag of ze al doorslaapt, soms is het het eerste wat mensen vragen als het over J gaat.
pi_133775928
Dat herken ik wel Lot, dat het vaak de eerste vraag is. Mensen zijn gewoon inspiratieloos, denk ik dan ;)

Verder zei ik eerder vandaag al dat het best een dingetje is, het lijkt erg te leven, en (uitzonderingen daar gelaten) ik denk absoluut dat het een positieve uitwerking kan hebben door daar niet zo veel de nadruk op te leggen.

's Nachts wakker worden om te drinken is heel normaal babygedrag, hoe graag wij als ouders ook zien dat er wordt door geslapen. En ik blijf het zeggen: pak je slaap ergens anders waar het kan. Een keertje vroeg naar bed doet al wonderen. :)
pi_133775968
Maar je wilt toch zelf ook lekker slapen? Dat er geen garantie is op welke slaap dan ook, weet je als je aan een baby begint, maar ik denk dat het heel menselijk is om een goede nachtrust te willen. Dan kun je het wel accepteren dat het niet zo is, maar dat je blijft hopen lijkt mij niet zo vreemd.
pi_133776264
Doorslapen lijkt dan wel een doel op zich. Een goede nachtrust kan ook zonder dat een kind doorslaapt toch? :)
pi_133776316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef L-E het volgende:
Doorslapen lijkt dan wel een doel op zich. Een goede nachtrust kan ook zonder dat een kind doorslaapt toch? :)
Maar gaat dat dan om de vragen van mensen of om hier? Want volgens mij is hier wel overeenstemming over jouw tweede zin!
pi_133776366
mag ik trouwens tussendoor even ongegeneerd spammen met mijn baby
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133776416
oh ik zie dat het wel ene heel klein fototje is...

Sorry! ben er nog niet zo bedreven in allemaal!
pi_133776484
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:56 schreef Juud-- het volgende:
Foto's van mijn mini ook :)

Hilz, reed jij wel in 1x goed terug? Ik heb een heel stuk binnendoor gedaan :') :') #tomtomfail
Ik ging ook een ietwat creatievere route naar huis ja :D
pi_133776663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef L-E het volgende:
Klopt! En wat Olf zegt.
Tegelijkertijd is de definitie van een goede nachtrust per persoon verschillend, natuurlijk. Dus het zal voor de 1 een punt zijn en voor de ander minder. Alleen heeft de buitenwereld daar niks mee te maken ;).
pi_133776886
inderdaad, ik ben sinds 2 weken weer aan het werk en het eerste wat collega's vroegen: en slaapt ze al door?
K slaapt al een poosje door, die weigert snachts pertinent de fles dus zijn we gestopt met deze aanbieden. Wel heeft ze nog regelmatig dat ze wakker is, ligt dan geluidjes te maken en krijgt soms spontaan de slappe lach om half 4 :')

maar ik kan me absoluut voorstellen dat als je 4 -5 keer je bed uit moet want huilende baby dat erg zwaar is!
pi_133777732
Ik weet niet of die creatieve route te maken had met de werkzaamheden aan de a15?
Ik heb net anderhalf uur in de auto gezeten voor een ritje van een half uur voor een begrafenis en door die werkzaamheden kon ik er niet komen. Daar kwam ik pas later achter. Ik ben dus huilend weer naar huis gereden omdat ik te laat was voor de begrafenis. :'(
pi_133778249
Danic wat vreselijk :*
pi_133778357
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:31 schreef danic het volgende:
Ik weet niet of die creatieve route te maken had met de werkzaamheden aan de a15?
Ik heb net anderhalf uur in de auto gezeten voor een ritje van een half uur voor een begrafenis en door die werkzaamheden kon ik er niet komen. Daar kwam ik pas later achter. Ik ben dus huilend weer naar huis gereden omdat ik te laat was voor de begrafenis. :'(
Ooohw Danic wat is dat kut zeg! ;(
pi_133778430
Kan iemand de tijd even stil zetten?
Nou is er ook nog een boventandje door :o
pi_133778448
Het was de vader van mijn beste vriendin. Ik had er zo graag voor haar willen zijn. Oppas en als geregeld :(
Straks even met haar bellen.
pi_133778547
Danic, wat vreselijk is dat dan zeg!
pi_133778840
Danic :*
pi_133779152
Danic :*
pi_133779177
Danic :* Klotewerkzaamheden..
pi_133779197
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:08 schreef Omentielvo het volgende:

Limone zo herkenbaar wat je schrijft. Zo waren de eerste weken hier ook. Komt echt goed. Ze moet nog helemaal wennen aan het geboren zijn. Fijn dat de krampjes minder zijn :*
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:36 schreef Kyara het volgende:
Heel herkenbaar Limone, M heeft de eerste 6 weken ook praktisch op mij geslapen. Een deel van de nacht deed hij dan wel in de wieg naast mijn bed maar de rest ook boven op mij. Is uiteindelijk ook goed gekomen. En bij de een duurt dat wat langer dan bij de ander. :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:40 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Limone, herkenbaar hoor. En dat is best een pittige periode. Maar het wordt echt anders en jullie wennen steeds meer aan elkaar. Ik had soms het gevoel dat het allemaal zo heftig anders en nieuw was, dat het nooit meer 'normaal' zou zijn ofzo. Maar dat wordt het echt! Meer dan je eraan overgeven en weten dat het tijdelijk is, kun je gewoon niet doen. En helemaal leeg zijn door slaapgebrek en alle nieuwigheden is heel logisch. Komt allemaal goed :Y
Fijn! Dankjullie. Ik kreeg er vanmiddag tranen van in mijn ogen :') Daarna heb ik heerlijk geslapen met een kindje naast me in een mandje in bed. En jullie kindjes zijn hartstikke leuk, zo als ik dat begrijp uit de verhalen en de foto's, dus dan komt het hier zeker goed! ;) :*
pi_133779212
Ach Danic, wat heel erg rot. :*
pi_133781096
Oh en Limone, wat hierboven gezegd is :* het wordt echt makkelijker. En, vind ik persoonlijk, ook steeds leuker O+
pi_133781309
Danic, wat enorm naar!

Limone, wat er al gezegd is, het wordt makkelijker. Alles wordt makkelijker, heus.

Ik heb een slaapbaby vandaag. Zo ken ik hem niet, ik word er ongemakkelijk van :')
pi_133781514
Limone, ik herken het allemaal. Het komt goed :).

LE, gek dan he?
pi_133781578
Heel gek! Hij is normaal veel aan het kletsen en lachenlachenlachen want HET LEVEN IS TOFFF *O* maar nu is hij heel stilletjes en tam. Ik vermoed dat hij zich niet superlekker voelt. Geen koorts of andere gekke dingen.
pi_133781626
De minimaximeet was leuheuk *O* Allemaal hartstikke sexy mannen van 40 met bierbuiken leuke mama's en babies O+

Limone, ik herken het ook, opeens ben je in het diepe gegooid/gesprongen en lijkt het alsof je voor altijd moet blijven zwemmen, maar je komt echt vanzelf bij de kant! Je went steeds meer aan elkaar en je kleine baby aan de wereld, en voor je het weet herken je opeens weer een soort ritme in je leven of heb je opeens weer even tijd voor jezelf tussendoor. Ik had zelf ook heel erg dat het op zo'n moment echt uitzichtloos leek, ik dacht dat het voor altijd zo zou zijn, maar zoals alles, verandert het allemaal binnen no-time. Vooral veel knuffelen, nu ze het zo fijn vind om op je te liggen. Wat spees zegt, je er aan over geven helpt veel :*

Danic, wat fijn dat er poep was! Maar wat verdrietig dat je niet bij de begravenis bent gekomen ;(
pi_133781729
Wat naar Danic.

Ik loopt het ook niet zo lekker vandaag. Ik zit er een beetje doorheen en loop vooral op eieren om mijn man te ontlasten terwijl ik het zelf ook zo goed kan gebruiken. Ben nu aan het wachten tot ik naar bed kan. Afgelopen avonden steeds minimaal 2 kinderen beneden gehad dus ontspannen lukt ook niet echt (en in bed lig je dan ook maar te wachten). Met positief denken en lagere verwachtingen zou het misschien allemaal prima zijn maar dat lukt me eventjes niet :{
pi_133781964
LE, ah gossie, het klinkt idd alsof ie zich niet zo lekker voelt. Hopelijk knapt hij snel weer op

Kyara :* :* kon ik maar wat voor je doen!
pi_133781967
Kyara :*
En ik had nog niet op je olijke tweeling gereageerd! Maar wat blijven ze leuk O+
Ik ga ze missen hoor als ze steaks naar het dreumes topic gaan.
pi_133782003
Straks? Dat is pas volgend jaar hoor. Duurt nog heel lang.

En thanx :*

(even van je af schrijven is soms al fijn)
pi_133782206
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:01 schreef bellelena het volgende:

Limone, ik herken het ook, opeens ben je in het diepe gegooid/gesprongen en lijkt het alsof je voor altijd moet blijven zwemmen, maar je komt echt vanzelf bij de kant! Je went steeds meer aan elkaar en je kleine baby aan de wereld, en voor je het weet herken je opeens weer een soort ritme in je leven of heb je opeens weer even tijd voor jezelf tussendoor. Ik had zelf ook heel erg dat het op zo'n moment echt uitzichtloos leek, ik dacht dat het voor altijd zo zou zijn, maar zoals alles, verandert het allemaal binnen no-time. Vooral veel knuffelen, nu ze het zo fijn vind om op je te liggen. Wat spees zegt, je er aan over geven helpt veel :*

Precies dat. Ook voor mij heel herkenbaar Limone. Al was je voorbereid en had je een duidelijk beeld van hoe het zou zijn met een kind, de werkelijkheid is toch heel anders. Het kost even tijd voor je gewend bent aan elkaar en de nieuwe situatie. Geef je er aan over, berust erin, en laat je meevoeren. En op een gegeven moment merk je dat het makkelijk gaat!

Kyara :* Waarom moet jij je man ontlasten? Hij moet juist in het weekend jou ontlasten :)
pi_133782565
foto's van de minimeet?
kyara :*
limone herkenbaar maar daar koop je zo weinig voor,

Hier een baby die overprikkeld is en ik gok buikpijn heeft -O- ze heeft vandaag nog niet gepoept en heeft daar last van denk ik.
pi_133782994
Sneu FR :*

Mineola, omdat hij er ook doorheen zit. Hij viel weer steeds in slaap op de bank dus heb hem maar naar bed gestuurd. Alleen daar bleef hij ook bijna 4 uur. En daarna had ie hoofdpijn. Kan je ook niks aan doen maar zorgde voor mij wel weer voor irritatie en hij had het idee dat hij zich moest verontschuldigen voor het feit dat hij hoofdpijn heeft.

Maar goed, nu iig ik dus in bed ipv dat ik sollicitatiebrieven schrijf.
pi_133783447
Danic wat rot dat je de begrafenis niet gered hebt. :*

Kyara :*
pi_133783541
Minimeetpictures *O* *O* *O* foto's met toestemming van de mama's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133783678
*de rest bijgelezen*

:* Kyara, therapeutisch om hier van je af te schrijven :)

L-E met je slaapkopje, misschien is hij gewoon even een beetje mwuh en heeft hij even geen zin in HETLEVENISTOFFF *O* *O* ;)
  zaterdag 30 november 2013 @ 21:20:32 #216
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133784511
Wat een gave foto's van de meet! Heel gaaf om alle mooie, leuke kindjes bij elkaar te zien O+

Limone, ik hadden daar ook enorm veel moeite mee. Maar zoals iedereen hier zegt, het komt goed. Accepteren dat je nu geleefd wordt door je lieve, leuke M. en zoals Belle zei, voor je het weet heb je ineens een beetje een ritme of tijd voor jezelf.
Ga vooral lekker veel met haar knuffelen, daar heeft ze behoefte aan na 9 maanden door jou te zijn gedragen O+ Wij hebben de eerste 4 weken vooral met T. op ons geslapen en gelegen :)

Kyara :* Wat enorm vervelend dat je er zo doorheen zit.. Het is allemaal wat teveel nu hè? :* Schrijf het maar lekker van je af, als dat helpt. Ook supermama's moeten af en toe hun ei kwijt!
pi_133785363
Wat een toffe foto's van de minimeet! Nu heb ik nog meer zin in de maximeet op 4 januari! Ik kwam er vanochtend achter dat 4 januari officieel nog in de kerstvakantie valt, en dat er dus géén babyzwemles is :D Dat scheelt me weer een dilemma...

Danic, wat vreselijk rot dat je door verkeersproblemen zoiets belangrijks gemist hebt :( Maar yay voor de (zachte) poep! Ik moest vanochtend nog aan jullie denken. Ik was Femke aan het afdrogen na het zwemmen, en ze lag gewoon live te poepen voordat ik een luier bij de hand had. "Nou, poepen geeft hier hele andere problemen"

Kyara :* Herkenbaar, je man willen ontzien, maar daardoor stiekum eigenlijk over je eigen grenzen heen gaan. Hopelijk komen jullie er samen uit. Is er binnenkort nog hulp van buitenaf? Je moeder misschien?
Geniale foto trouwens weer O+ Zo mooi die meiden van je... enneh.. zaterdagavonden zijn veel beter om in bed te liggen dan om sollicitatiebrieven te schrijven...

f_r, was het sinterklaasfeest toch teveel? Hopelijk knapt ze snel op.

Limone! Had ik je al welkom geheten? Ik kan niet anders dan de rest beamen: het wordt inderdaad beter, waarschijnlijk zelfs sneller dan je denkt. Wij zaten hier toevallig vanmiddag foto's en filmpjes van 6 maanden geleden te kijken. Verbazingwekkend hoeveel er verandert in zo'n korte tijd!

Welkom ook aapieannie

:* voor iedereen met zware nachten.
SPOILER
Ik ben wel benieuwd naar foto's van de gekapte kat ;) Onze kat blijft niet lang genoeg bij de kinderen in de buurt om zoiets te laten gebeuren.

Avondje voor mezelf hier. ML is pokeren bij vrienden, en de kinders liggen al op bed en zijn diep in dromenland. Ben vanmiddag wezen shoppen en wilde ook cadeautjes halen voor m'n SS lootje, maar ik kon echt niets leuks vinden... zo moeilijk! En de tijd begint nu toch wel erg te dringen!
(En toen dacht ik, mooi moment om de sinterklaascadeautjes in te pakken, heb vanmiddag netjes papier gekocht enzo... maar ik had de rollen in de auto laten liggen, evenals een paar cadeautjes, want nieuwsgierige peuter enzo... en nu is ML weg.. mét de auto! Nah ja.. morgenavond dan maar)
pi_133787497
en toen was er niemand anders online... ;(
  zondag 1 december 2013 @ 00:13:44 #219
381212 Gulara
From the future
pi_133790526
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:02 schreef L0t.. het volgende:
Ikzelf krijg in ieder geval heel vaak de vraag of ze al doorslaapt, soms is het het eerste wat mensen vragen als het over J gaat.
Slaapt ie al door en krijgt ie nog borstvoeding?
Van alle miljoenen toffe dingen die hij kan, willen ze dit het allerliefste weten. -O-
  zondag 1 december 2013 @ 00:31:13 #220
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133791035
:* Kyara. Ik vind het hartstikke knap hoe je je redt en je staande houdt met tweeling-baby's en een dreumes in huis. Hopelijk kunnen jullie zondag een beetje ontspannen en uitrusten en je batterijen weer opladen.

Leuke foto's van de meet!

Welkom Limone en Appieannie!

Tandje nr3 is sinds een week ook door bij D. :D 3 ondertandjes op een rij.

Hopelijk wil Pi snel de borst weer Gulara.

Wat naar Danic.

De tijd gaat zo snel!!!! Een paar dagen geleden werd mijn pasgeboren baby 7 maanden. Hij verandert zo snel, ontwikkelt zich zo vlug. Alleen in slaap geraken is moeilijker voor hem en langer dan 3 kwartier slapen overdag, vindt meneer niet nodig. Dat is dan meestal, 3 kwartier slapen, kwartier tot half uur brullen, en dan nog half uur/3 kwartier slapen.
Uit bed halen na 3 kwartier is geen optie omdat meneer dan beneden druk in zijn ogen wrijft "kijk mama ik ben moe, maar wil niet slapen", en ook niets goed vind dan.

Oeps, het is alweer half 1 en ik mag er op tijd voor de kids straks :z
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133792086
Mooie foto's van de meet! Ziet er gezellig uit ^O^
pi_133795216
Ow vond het super!
Na de meet zijn we nog naar een verjaardag geweest en ook daar deed hij het super.
Heb gewoon echt zo'n leuke dag gehad gisteren O+

Maar vandaag een dagje thuis met z'n drietjes, niet teveel prikkels na zo'n drukke dag als gisteren ;)
  zondag 1 december 2013 @ 07:33:14 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133795518
Leuke meet foto's!
pi_133795702
Goed. Ik hou nu al anderhalve dag mijn mond (want zolang gaat het er nu al over geloof ik) maar ik vind het attent als mensen vragen of F doorslaapt en of ik bv geef. Ik had voor ik moeder was geen benul wat een baby op welke leeftijd kan (met twee maanden vragen of hij al kan zitten :+) en ik bén ook dolblij dat hij doorslaapt! Verder leg ik graag uit waarom ik flesvoeding geef want ik heb niet zomaar een keuze gemaakt dus kan het best onderbouwen. Mensen tonen interesse en ik lees hier alleen maar dat jullie iets anders hadden gehoopt. Ik vind het zo ondankbaar klinken :@ je kunt toch zeggen "maar waar ik pas echt van onder de indruk ben: hij kan al iets rustig neerleggen O+ en zijn poep is al echt een drol!". En dan snap ik het ook nog best als de ander denkt "eh... :?".
There, I said it! Pfffffieuw.

Kyara hoe is de nacht gegaan en vertel eens over je zondagsplanning? Sollicitatiebrieven worden trouwens beter als je (relatief) uitgerust bent :Y.

De meet O+ oh wat een geweldige foto's!! Die Senn is wel een flirt he? ;) en dat snaveltje op de laatste Ninfoto! :D

Aapieannie welkom, ik zag een prachtige baby voorbij komen!

Die gekapte kat :D dat zie ik hier ooit ook nog wel gebeuren..

Het gaat hier zo snel ineens lijkt het. Hij gaat zelf zitten, kan dan ook gewoon los zitten, hij valt alleen om als hij iets pakt wat te ver weg ligt. Hij kan zich echt snel door de kamer bewegen!
En hij viel vanmorgen weer in slaap tot 8:00 :o
pi_133795744
Het gaat me hier allemaal te snel om alkes bij te lezen en te reageren op alles. Maar wel even een :* voor kyara.

En limoentje niet helemaal herkenbaar..maar hier een dametje die standaard vanaf 3 uur snachts alleen nog maar op je buik wilt slapen en dat vindt ik soms al vermoeiend :@
Komt goed :*
pi_133795794
Ik vind die vragen ook niet het meest vervelend hoor. Ik vind adviezen geven en dan beledigd zijn als ik ze niet opvolg, vervelender.

Neem nou de liga met sinaasappelsap. Die iedereen kreeg bij 4 maanden vroeger.
Nu Rosalie zo slecht poept kwam die weer naar boven. En ik maar blijven aangeven dat het wordt afgeraden tot ze minimaal 9 maanden zijn (volgend kleintjes). Die blikken die je dan krijgt. Ik heb het nagevraagd bij de kinderarts en ze keken me allemaal aan of ik gek was! Natuurlijk geeft je je kind nog geen sinaasappelsap!! Daar is ze nog veel te klein voor!
Dus nu is de kinderarts mijn professional waarmee ik kan schermen :+
pi_133795829
L is vandaag 9 maanden *O* O+
pi_133795874
Loj fijn dat het op de verjaardag ook zo goed ging! O+
Mandy 7 maanden alweer :o *O*
Haha Shandaly dat schiet niet echt op dan! Maar je hebt jezelf vast wel vermaakt :P
pi_133795880
Ik denk dat die doorslaapvragen niet zijn omdat mensen niks anders willen weten, maar simpelweg niks anders weten te vragen. Net als tijdens zwangerschap dat ik niks anders te horen kreeg dan 'ben je misselijk?' en tijdens mijn kraamtijd 'geniet er maar van, voor je het weet is ze 18'. Een doorslaapvraag is dan een makkelijke vraag, want iedereen, ouder of niet-ouder weet dat een kind dat niet doet en op een geveven ogenblik wel gaat doen. Gerichte vaardigheidsvragen stellen kan alleen als je Oei ik Groei uit je hoofd kent. Daarom des te leuker om dat dan zélf te vertellen.."nee het slapen gaat kut, maar mijn baby kan al heel de dag lachen en ze is zooo leuk O+ " (oftewel: maak je om mij maar geen zorgen, zelfs als ze slecht slaapt en ik dus ook, heb ik de leukste baby van de wereld).

/my 2 cents
pi_133795888
Oh en hurray voor L die gisteren tijdens de meet zo lekker heeft liggen pitten ;)
pi_133795900
Ja nou :o O+ echt superlang. Jullie hebben kennelijk nogal veel indruk gemaakt :P
pi_133795915
Zoveel speelvriendjes opeens, daar word je moe van O+
pi_133796074
Jongens! Mijn baby! Wat gebeurd er? :o O+

pi_133796458
M'n baby werd superkortademig wakker en 39.6 dus we gaan maar even langs de huisartsenpost. Arm kleintje, zo aan het kwakkelen! ;(
pi_133796497
Olf :'( succes straks! :*
pi_133796509
Oh en danic, dat noem ik geen baby :N O+
pi_133796592
Oh Olf dat lijkt me erg schrikken. Sterkte zoeten :*

Bizar hè suiker. Dat is verschil tussen 7 en 8 maanden. Ze is ineens geen baby meer O+
pi_133796630
Ohnee! In die transitie zit F dus nu!! :o
pi_133796645
De foto-collages zijn leuk geworden O+

Mandy, pas geleden hebben we hier ook zo'n periode gehad, *afkloppen* maar nu lijkt het weer een fijnere kant op te gaan, namelijk naar 2-3 slaapcycli per slaapje! Ik denk dat het komt doordat de wakkere tijd tussen de slaapjes verandert. Een lange poos was ze anderhalf uur wakker tussen de slaapjes, een tijdje is dat nu al 2 uur en het lijkt nu te veranderen naar 2,5-3 uur wakker. En verder natuurlijk, hoera, alweer 7 maanden! Het gaat echt vlug he!

Suiker en Juud, goed dat jullie het oprechte aandacht aspect aanstippen. Ik begrijp ook de andere kant, want ik merk vaak dat als ik vertel dat ze nog niet doorslaapt, dat de vraagsteller dan soms doet alsof het mijn eigen schuld is. Want ik laat m'n kind bij me slapen of ik geef haar nog geen liga met sinaasappelsap terwijl wij daar vroeger allemaal al vanaf dag 3 op doorsliepen... Dus dan wordt een oprechte interesse vraag soms al heel snel een aanvallend overkomend pleidooi over de opvoeding van je kind :') En dan wil ik me nog weer meer verdedigen en en en, nou ja, dan ontstaan er misschien loze gesprekken of ik verbijt m'n woorden. Dan is het dus wel goed dat ik in m'n hoofd kan houden dat de vraag, hoogstwaarschijnlijk, gewoon voorkomt uit oprechte interesse en dat iemand het niet als 'slecht ouderschap' bestempeld als het antwoord niet per se positief is ;) (Trouwens ook goed om al in gedachte te houden bij het formuleren van het antwoord, kan me soms dus voorstellen dat ik meteen al een beetje 'slachtofferig' zou kunnen reageren als ik die vraag net 3x gehad heb en me daarna 3x aangevallen voelde, dan zou het misschien gebeuren dat ik meteen in een slachtoffer-rol zou schieten terwijl deze persoon het ook weer puur uit oprechte interesse vraagt :P ) (En ik word er zelf eigenlijk ook niet altijd per se zo op aangevallen, behalve door bejaarden misschien, maar die hebben toch altijd wat te zeuren en weten het altijd beter, en sinds m'n aanvaring vorige week waarbij ik gewoon door een bejaarde bedreigd werd, heb ik het er al helemaal niet meer op ;( )

*O* 9 maanden alweer Fieder! En hij is hartstikke leuk!

Danic, wow! Dat gaat echt echt richting de dreumes!

En suiker, Jesus, F. gaat Nin nog voorbij zo joh!

[ Bericht 1% gewijzigd door bellelena op 01-12-2013 10:28:35 ]
  zondag 1 december 2013 @ 10:24:35 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133796707
*O* voor 7 en 9 maanden!

Sterkte Olf! Arm meisje.

Danic O+

Avond/nacht was hier als volgt:
21.15 -22.30 uur D voeden
23.00 -23.30 uur J voeden
00.15 uur D naar beneden gebracht voor fles want nog steeds honger.
02.30 wakker van lege plek dus man op de bank wakker gemaakt
03.00 D voeden
05.15 - 06.15 D voeden
06.30 J voeden
07.00 M wakker dus opstaan
08.30 D & J wakker
09.00 man wakker

Voor mij dus prut qua slapen maar een hele dikke *O* voor J!

Net geprobeerd om nog even te slapen maar mislukt want meiden weer wakker. Mijn grote probleem is dat ik de boel de boel niet kan laten. Als er ergens een kind huilt dan sta ik op. Mijn man kan dat beter, dat is dit weekend wel gebleken. Tot ergernis van mij maar misschien is dat ook meer omdat ik niet zo duidelijk voor mezelf kan kiezen. Ook ivm bv (man geeft gerust kv dan maar heeft niet in de gaten dat ik dan alsnog moet kolven dus zinloos). Hopelijk kan ik do of vrij nog even bijslapen... Straks iig even met M naar mijn moeder.
  zondag 1 december 2013 @ 10:27:17 #241
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133796741
Sterkte Olf!

Hoera voor de Fieder-bijna-dreumes!

Danic, dat is ook helemaal geen baby meer!

Mijnes gaat ook zo snel nu in ontwikkeling, vanochtend ineens vlot gaan buikschuiven, eerst op de speelmat en nadien op het laminaat, wel 1,5m, ik stond versteld!
Zitten gaat nu ook heel stabiel. En sinds een paar dagen ook proberen te staan op mijn schoot.

Kyara dikke :* voor jouw. En je moet af en toe echt voor jezelf kiezen.
En wat goed dat J zolang heeft geslapen!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133796749
Kyara, het is ook gewoon echt heavy met 3 kleintjes. Ik duim mee dat de doorslaaplijn blijft stijgen! :*
pi_133796758
Leuke minimeetfoto's O+

Ik heb ook nooit moeite met de doorslaapvraag. Ik heb trouwens bij een bejaarde het meest verbazende meegemaakt. Toen ik zei dat ze goed doorsliep zei ze dat dat heerlijk is. Dat haar baby destijds de eerste 9 maanden vaak wakker werd

Danic wat wordt ze groot
pi_133797129
Belle, heb ik het terrorbejaardeverhaal gemist of ga je dat nu vertellen? :9
Wat is Nin al lang wakker! Als we gewoon thuis zijn is F na 2 uur duidelijk toe aan slaap en hij doet dan ook zijn ogen dicht zodra ik hem neerleg. Ik zit er niet met de stopwatch naast, dus hij zal vanzelf langer wakker blijven denk ik :)

Ik herken wel dat sommige mensen enigszins verbaasd verontwaardigd reageren op mijn keuzes (liga met sinaasappelsap is hier trouwens nooit voorbij gekomen :D), maar ik heb hier ooit, toen F er net was, gelezen dat het misschien wel voortkomt uit het feit dat jij het dus eigenlijk niet eens bent met hun manier van opvoeden. Niet dat je dat actief uitdraagt, maar ik kan me wel voorstellen als ik mijn moeder vertel dat ik echt niet wil dat ze F een plak ham geeft, ze dan toch even bedenkt dat ze mij dat wel altijd gaf en ik dat blijkbaar niet omarm. Al is het misschien onbewust, opvoeden is gewoon een heel gevoelig onderwerp omdat je het allerbeste voor je kind wilt. Ik kan me nu ik zelf moeder ben pas voorstellen hoe het voelt als iemand zegt "nou, dat zou ik écht nóóit doen!".
Ik reageer dus vaak met een glimlach en niet teveel tekst :+

Mandy leuk he, ik vind het ook zo snel gaan nu!

En Kyara, hoewel dat van dat kolven inderdaad niet zo handig is, maakt het verder natuurlijk niet heeeeel veel uit als het een keer anders gaat dan hoe jij het doet. Ik vind dat ook altijd lastig. Dat mijn moeder met hem gaat wandelen omdat hij niet in slaap viel. Hij valt hier áltijd in slaap. Maar echt altijd. Soms duurt het een kwartiertje. En dan houdt ze hem dus twee uur langer wakker. Ik moet dan drie keer slikken en dan bedenk ik dat het echt het verloop van zijn leven niet zal beïnvloeden. En dat ik wel lekker een middag voor mezelf heb gehad. Loslaten en slapen jij!!!
pi_133797301
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:01 schreef bellelena het volgende:
De minimaximeet was leuheuk *O* Allemaal hartstikke sexy mannen van 40 met bierbuiken leuke mama's en babies O+

Danic, wat fijn dat er poep was! Maar wat verdrietig dat je niet bij de begravenis bent gekomen ;(
Dankjewel voor je eigen verhaal en Mineola en GotC en alle andere ook! :* :* :* De herkenbaarheid (en 'dat het beter wordt') helpt mij het weer in perspectief te zien. Of naja perspectief, dat klinkt wel heul zwaar. We zeiden gister tegen elkaar: "over een jaar zeggen we: Weet je nog dat ze alleen maar op ons wilde liggen? O+ O+ O+ " Wij weer helemaal relaxt. :)

En het wordt vast ook wel weer een beetje beter als ik beter ga eten. In de spoiler mijn lijstje van gister....

SPOILER

Wat een leuke foto's van die midi-meet! Leuk om Ellie een keertje te zien. Wat een lange benen! En die Senn, die regelt het allemaal wel met zijn rompertjes-buik. O+

Oh Kyara, kan me goed voorstellen dat jullie er doorheen zitten en ik kan mij helemaal goed voorstellen dat het slopend is, als jullie even niet meer als team werken. :*

Oh er is een update.. Wat goed van J! *O* En veel plezier zo met M en je moeder, dat werkt misschien ook ontspannend?

Danic, wat een mooi fijn poppetje! en wat een leuk shirtje!

Huh? Ben je bedreigd door een bejaarde Belle? :')

In elk geval niet door de bejaarde van Omen ;) Leuk als de oudere generatie ook de minder leuke dingen vertelt over hun babytijd :)
pi_133797560
Probeer ook weer aan te haken.

Wij krijgen maar weinig vragen over de kinderen dus ook weinig ergenissen.
Ik kan me wel vinden in suiker haar verhaal dat je dingen anders doet dan je eigen opvoeding. Gelukkig zijn mijn ouders ruimdenkend en beseffen dat dingen nu anders gaan.
Ik merk het wel als mijn schoonouders vragen zegt hij nu nog niets, bv. Maar idd het is interesse.

De meet gister was erg leuk O+

En ouderen. We waren van de week in de intratuin en toen kwam er een groepje bejaarden. 1 vrouw zag kyan en begon te stralen. Dus hem even bij haar gebracht. Oke het kusje was niet nodig. Maar we hoorde dat ze een slechtte dag had en nog niet gelachen had die dag. Toen dacht ik, ach haar dag ook weer goed gemaakt.
  zondag 1 december 2013 @ 11:42:20 #247
381212 Gulara
From the future
pi_133797978
Ach Danic wat vervelend. ;( :*

Kyara, lastig inderdaad als je iemand anders wilt ontzien terwijl je het zelf zo nodig hebt. :*
Pi en ik willen binnenkort D. wel een dagje meenemen.

Suiker, oprechte interesse in mijn kind (en zijn slaap- en eetpatroon) vind ik geen probleem. Als je de vraag alleen stelt om te vertellen hoe (veel beter) jíj het deed, dan vind ik dat echt heel irritant. :P

En ach het slapen. 90% van de tijd vind ik het geen probleem. Wederhelft heeft er meer problemen mee en dat vind ik lastig. Het zou fijn zijn als hij er net zo instond als ik, maar ons vernieuwde slaappatroon breekt hem sneller op. Gebrek aan hormonen of zo.

Ik hang nog steeds aan de kolf. En dat kind maar belachelijk veel knuffelen ter compensatie, maar drinken ho maar. :{w
pi_133798263
Danic wow!
Olf wat eng :{ weet je al meer?
Kyara wat goed van J! En voor jou een :*
Omen wat tof van die bejaarde!
As wat lief dat je dat dan doet. Heeft hij niet in haar neus gebeten :D edit: gehapt
  zondag 1 december 2013 @ 11:57:58 #249
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133798283

2 maandjes vandaag O+

Limone ik herken het niet maar het klinkt zwaar en heel lief tegelijk :*
pi_133798322
Ahh Bubs wat is ze leuk O+ Die 2e foto, ze zwaait naar de camera :D
pi_133798354
Ik denk dat dat een goede samenvatting is, Bubs ;)

Wat een schattig kuikentje heb je daar! O+
pi_133798705
Limone, ik krijg serieus trek van je lijst :9

Ben ook wel benieuwd naar het bejaardenterrorverhaal van Belle :D

En ik wilde dat m'n oren eens ophielden met ploppen en dat ik weer in bed kan slapen ipv op de bank ;( En morgen moet ik toch echt weer aan het werk... Buuhhh. / einde klaagpost.
Sarcasme. Herken het.
pi_133798857
Gulara, daar kan ik me wel in vinden ;)

Bubsel wat een schatje heb je! O+
  zondag 1 december 2013 @ 12:51:55 #254
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133799832
Bubsel wat een lieve foto's! En dat pakje :) .
pi_133800638
Ik ben het zo vaak met Suiker eens. En ik vindt dat zij het zo mooi kan zeggen O+

Bubs O+
  zondag 1 december 2013 @ 13:20:38 #256
381212 Gulara
From the future
pi_133800895
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:21 schreef Suikertante het volgende:
Gulara, daar kan ik me wel in vinden ;)

Pfew, pak van m'n hart. ;)

Limone, ik vergat nog op je te reageren. Zwaar hè, zo in het begin. Elke nieuwe moeder zou de dag moeten beginnen met een glas roosvicee. Want "komt wel goed schatje". Echt. Heus. :s)

Bubsel wat een lekker ding! O+

En ik vergat helemaal te zeggen dat Pi vannacht 5,5 uur achter elkaar heeft geslapen. :s)

En zijn jullie baby's ook van die flirts? Hier wil meneer bij iedereen op schoot/ de arm. Vrouwen krijgen kusjes met open mond. Wanneer iemand niet naar hem kijkt gaat ie heel overdreven lachen of hoesten. En van de week had ie zelfs een serveerster te pakken! :o Het arme meisje moest zich echt losrukken uit zijn greep terwijl hij haar glimlachend aanstaarde. :D

Disclaimer: Kyara het is allemaal oppervlakkig hoor! Die serveerster was ook niet half zo knap als D. *;

[ Bericht 5% gewijzigd door Gulara op 01-12-2013 13:26:03 ]
pi_133800925
Zo, weer terug na het hap-avontuur. Het arme meiske heeft een bacteriële infectie in d'r rechterlong. Vandaar de benauwdheid en al het hoesten en hoge koorts. ;( nu aan de antibiotica (wat ik eigenlijk echt niet wilde omdat ze een eerder keer daar heel hevig op reageerde en onder de vlekken zat. Maar hebben nu ander type dus dat zou echt heel erg toeval zijn als het nu weer zo is). Dinsdag langs huisarts om weer te kijken want anders andere maatregelen...wel goed dat we gegaan waren.

Ik zag een goed eetpatroon van Limone :9 haha! Twee superschattige foto's van danic en bubs, een heel groot meisje en een heel kleine!

En heb ook wat opgestoken van Suikers post, had er nooit over nagedacht dat wanneer ik heel stellig over iets ben en het tegelijkertijd ook een 'afwijzing' van andermans keuzes is, ook al is dat niet de bedoeling.
  zondag 1 december 2013 @ 13:23:23 #258
381212 Gulara
From the future
pi_133800993
Ooh Olf ik heb denk ik over je meisje heen gelezen. :@

Wat zielig. :'(

Ik hoop dat ze snel weer beter is. :*
pi_133801014
Haha herkenbaar Gulara! Ook al heb ik haar vast, toch heel overdreven naar de vrouw die naast me zat leunen in de bus net, haar glimlachend vol in dr gezicht hoesten en maar blijven staren en ginnegappen. *;
  zondag 1 december 2013 @ 13:27:52 #260
381212 Gulara
From the future
pi_133801125
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 13:24 schreef Olf het volgende:
vol in dr gezicht hoesten
Niet lachen naar mij? }:|
Hier, heb je een bacteriële infectie. o|O
pi_133801208
quote:
12s.gif Op zondag 1 december 2013 13:27 schreef Gulara het volgende:

[..]

Niet lachen naar mij? }:|
Hier, heb je een bacteriële infectie. o|O
Hahahaha ja ik wist ook niet of dat het beste was maar het kwaad was al geschied. :@ het was gelukkig geen bejaarde die bij een infectie meteen neervalt.
pi_133801270
_O-

Olf goed dat je gegaan bent. Hopelijk kan ze wel tegen deze ab en knapt ze snel op :*
pi_133802820
_O- En tegelijk :'( Wat sneu voor je meisje Olf! Goed dat jullie actie hebben ondernomen en hopelijk valt deze AB een stuk beter :*

Gulara, nu ik je misschien ga ontmoeten moet ik je wel te vriend houden natuurlijk :+
Pi klinkt trouwens echt fantastisch! F greep op vakantie wel de portemonnee van een serveerster in het restaurant die met haar rug naar ons toestond })

Omen wat lief O+ Ik heb dit ook maar weer van iemand anders hier, heb helaas niet onthouden van wie.
Maar ik ben zelf erg mijn-gezin-minded sinds ik moeder ben, merk ik. Dus soms vergeet ik ook even om me in anderen in te leven :@

Ik word steeds nieuwsgieriger naar die enthousiaste bejaarde van Belle :D
pi_133804100
Olf beterschap voor je kleine meid! hopelijk knapt ze snel op en gaat het nu wel goed met de ab!

suiker ook al zijn het niet jouw eigen woorden, het klopt wel...
Zo stond ik laatst mn moeder te vertellen hoe ze K in bad moet doen, waarom ze heel simpel reageerde: jij bent ook klein geweest het komt goed.
mijn ouders houder trouwens wel aan wat wij ze vragen, ze zijn heel eerlijk daarin, opvoeden hebben ze al gehad, nu genieten ze van hun kleindochters.

kyara wat goed van J!

gulara K kijkt vooral heel verliefd naar haar papa. niet naar mama want die zie je immers de hele dag :')
pi_133804359
Suiker, je hebt helemaal gelijk vind ik hoor! En ik vind het fijn dat je het weer even zo zegt, want dan kan ik het weer opnieuw in m'n hoofd houden, mocht het nodig zijn!

Bubseltje, wat een schatje O+

Olf, ;( Beterschap voor je meiske!

Bejaardeterrorverhaal:
Ik parkeerde mijn auto, vlakbij een bejaarde/verzorgingshuis, toen kwam er een bejaarde meneer in een rolstoel mij vertellen dat ik daar niet mijn auto moest parkeren en dat ie de politie ging bellen, hell nee, hij ging m'n banden wel even leksteken! Dat zou me leren! Hoe durfde ik het om daar mijn auto te parkeren o|O Zegt m'n moeder later 'net alsof ie d'r bij kon vanuit z'n rolstoel' :')
Niet per se echt spectaculair, maar hij kwam echt als een orkaan over me heen toen ik daar nietsvermoedend uit m'n auto stapte, en ik had niet eens iets verkeerd gedaan :'( Hij bedreigde me echt joh, m'n vader heeft m'n auto verplaatst, want ik had Nin al in de draagdoek gedaan... Maar ik durfde m'n auto niet meer te laten staan...

Verder heb ik net een oude trui van mezelf verbouwd:

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door bellelena op 01-12-2013 14:56:58 ]
pi_133805849
Ik was helemaal vergeten dat jou dat ook is overkomen belle. Wat een gek idee he? Maar Nin lijkt soms ook al bijna één! :o

Tof trouwens, van die trui! Ik vind hem leuk en vrolijk!

En die vent _O- Soms komt zoiets heel onverwacht en dan schrik je echt!
  zondag 1 december 2013 @ 15:34:05 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133806237
Wat een gave trui belle! Ik zou willen dat ik handig was, maar ik bak er niks van ;(.

En die bejaarde 8)7

Ik heb niet teruggelzen. Engelse vrienden over de vloer gehad en nu knackered.

Even een vraagje. We geven nu regelmatig kv ( ;( ). Kan ik dan gewoon water uit de kraan gebruiken of is dat evil? Ik doe nu kokend water, aangevuld met koud. Kokend water laten afkoelen duurt me echt te lang :@.

En ander vraagje, juf overstrekt de laatste tijd echt wel regelmatig... Vooral na een voeding. Ik probeer haar dan te laten ontspannen, maar lukt niet altijd. Iemand tips? Anders zal ik wel weer contact zoeken met de fysio.

[ Bericht 0% gewijzigd door XcUZ_Me op 01-12-2013 15:49:25 ]
  zondag 1 december 2013 @ 15:43:44 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133806635
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 15:34 schreef XcUZ_Me het volgende:

Even een vraagje. We geven nu regelmatig kv ( ;( ). Kan ik dan gewoon water uit de kraan gebruiken of is dat evil? Ik doe nu kokend water, aangevuld met koud. Kokend water laten afkoelen duurt me echt te kang :@.

Niks mis met KV, vooral niet schuldig voelen ofzo, BV is mooi, maar als t niet wil, dan niet.

Kraanwater kan gewoon, mits geen hele oude loden leidingen. Wij deden (en doen) het hier op dezelfde manier, en J. heeft er nooit last van gehad. Koken doe ik zelfs niet meer ;( , gewoon hup in de magnetron...
pi_133806689
Dat hadden we vorige week toch al uitgebreid besproken joh evil mum :D Je kunt zelfs gewoon warm water uit de kraan gebruiken als je geen boiler, geiser of loden leidingen hebt. Anders water even opwarmen in de magnetron. Of jouw manier met kokend water/koud water.

En flesvoedmoeders zijn óók goede moeders he ;)
Zelfs als ze de borst niet eens geprobeerd hebben. Tenminste, ik vind mezelf een goede moeder. O+
pi_133806875
Ik sluit me bij je aan suiker :Y
  zondag 1 december 2013 @ 16:00:55 #271
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133807555
I know I know... Het is gewoonweg afscheid van de bv wat me zwaar valt.

Hoelang doe je zo'n flesje in de magnetron dan?
pi_133807593
Hangt van de stand af en de hoeveelheid water in de fles. Ik doe 180 cc water 30 seconden op 600 watt.
pi_133807650
Dat hangt een beetje van het wattage af. Ik zet hier 150 cc water ergens tussen de 600 en 700 watt en dan op 30 seconden. Daarna roer ik de melkpoeder erdoor en dan test ik het aan de binnenkant van mijn pols. In het midden voel ik het dan niet, als het wegloopt voel ik wel dat het warm is aan de zijkanten.
pi_133807698
Haha :D Ik denk dat het ook echt van je magnetron afhangt ja, want op vakantie moest het er 20 seconden langer in! Dus het is een kwestie van proberen. Probeer je het 20 seconden, als het dan te koud is zet je het met poeder en al nog 10 seconden erin.
  zondag 1 december 2013 @ 16:04:35 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133807753
Ok, top! Thnx :Y
  zondag 1 december 2013 @ 16:06:06 #276
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133807830
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:02 schreef Suikertante het volgende:
Dat hangt een beetje van het wattage af. Ik zet hier 150 cc water ergens tussen de 600 en 700 watt en dan op 30 seconden. Daarna roer ik de melkpoeder erdoor en dan test ik het aan de binnenkant van mijn pols. In het midden voel ik het dan niet, als het wegloopt voel ik wel dat het warm is aan de zijkanten.
Ik doe precies hetzelfde! *;
pi_133807935
Straks gaat het allemaal zonder erbij na te denken XM.
Heb je al een poedertoren trouwens? Want hoe meer ik op de automatische piloot ga, hoe vaker ik ineens de tel kwijt ben met de schepjes melk :') In de poedertoren kun je het dan gewoon teruggooien en opnieuw tellen, in de fles is het dan al in het water gevallen..

GotC :D O+
  zondag 1 december 2013 @ 16:10:03 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133808026
Ja, heb ik. Maar das toch voor onderweg, dacht ik? :@ en ik kon bij de babypark helemaal niet zo'n leuke hoes vinden om de fles warm te houden :(. Wel een thermosflesje voor in de luiertas gescoord bij de hema :).
pi_133808078
Belle die bejaarde :o waar was dat dan blijf ik daar weg :+
Die trui is echt schattig! Knap gedaan joh
En :* voor je spoiler. Ik was eerst op mn verjaardag uitgerekend

XM ik schepte alle voedingen voor de dag 's ochtends vast, echt handig!
  zondag 1 december 2013 @ 16:11:41 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133808101
Oh en nog een vraag! Ze is nu 6 maand. Is nutrilon 2 dan ook echt een betere keuze? Of is 1 ook ok? Ik meen me te herinneren dat 3 echt onzin was... Maar is dat ook zo met het verschil tussen 1 en 2?
pi_133808111
Ja onderweg is het superhandig natuurlijk, maar wij gebruiken hem thuis ook, om bovenstaande reden dus. Maar misschien ben ik de enige kneus die altijd vastloopt bij getallen boven de 3 :+
Nee ik vind het gewoon makkelijk dat ik daarna in een keer de goede hoeveelheid erin kan gooien.

De hoes is van Difrax trouwens, ik heb hem bij Prénatal gekocht. De Aventfles paste er ook in.

En ja, je moet wel overstappen op 2, maar of je dat nu echt stipt met 6 maanden doet lijkt me niet echt heel belangrijk.
pi_133808153
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 16:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
I know I know... Het is gewoonweg afscheid van de bv wat me zwaar valt.

Hoelang doe je zo'n flesje in de magnetron dan?
Logisch XM, ik heb ook echt gehuild toen ik z'n laatste beetje mama's melkie gaf... En dan te bedenken dat ik niet meer dan een voeding bij elkaar gekolfd kreeg dus dat Ow sowieso al meer kv dan bv kreeg.
Maar hij doet het nu ook super dus het komt ook met kv helemaal goed!

Hoelang het flesje in de magnetron is gewoon ff uitproberen. Je hebt vast heel snel de perfecte tijd + temperatuur gevonden.
Ik gebruik nu trouwens ook gewoon warm water uit de kraan. En geen problemen op dat punt. Het werd me zelfs aangeraden door de ka, is veel makkelijker ;)

Olf beterschap!

Belle dat verhaal! (Wel herkenbaar, zoiets is mij ook ooit gebeurd. Alleen stond ik een half uur later bij dat oudje ook koffie te brengen. Toen heb ik hem erop aangesproken --> ofwel eerst excuses en dan pas koffie ;) )
pi_133808210
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 16:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh en nog een vraag! Ze is nu 6 maand. Is nutrilon 2 dan ook echt een betere keuze? Of is 1 ook ok? Ik meen me te herinneren dat 3 echt onzin was... Maar is dat ook zo met het verschil tussen 1 en 2?
6 maanden is nutrilon 2, maak gewoon wel 1 op als je dat hebt, maar daarna moet je wel echt naar 2. 3 is idd onzin en kan je overslaan.
  zondag 1 december 2013 @ 16:16:17 #284
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133808343
Ok, helder! Morgen ff 2 halen dan :Y. Hebben nu nog een kleine doos 1 in gebruik.

Ik kolf nu nog 2x daags. Loopt flink terug, kolf nu ook geen hele voeding meer. Eind volgende week naar 1x daags en dan om de dag en dan is het wel over denk ik, zo niet eerder.
pi_133810289
Ja, dat bejaarde-debacle was echt :') Ik heb die meneer nog een paar fijne laatste jaren met zichzelf toegewenst :@

quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:11 schreef Fieder het volgende:
Belle die bejaarde :o waar was dat dan blijf ik daar weg :+
Die trui is echt schattig! Knap gedaan joh
En :* voor je spoiler. Ik was eerst op mn verjaardag uitgerekend

XM ik schepte alle voedingen voor de dag 's ochtends vast, echt handig!
Het was in Delft Fieder ;)

En tof issie geworden he, het is voor Nin een jurkje! Morgen krijgt ze hem aan, dan is mijn zusje jarig en deze trui was eerst van mij en toen van m'n zusje en onlangs gaf ze hem terug om iets van te maken voor Nin omdat zij hem nooit meer droeg O+
pi_133811275
Ik vind hem echt heel gaaf belle! Als het in de winkel hing had ik het vast gekocht voor Rosalie O+
pi_133811356
Belle! Ruziemaken met een bejaarde, niets voor jou ;) nu maakte hij vooral ruzie met jou maar wel een goede sneer teruggegeven. En wat een supermooie jurk heeft Nin, leuk dat ie straks al 'derdehands' is qua stof!
En wat een heftige spoiler. Echt gek hoe anders alles dan was geweest, ook een ander kind...pfff logisch dat je daar nu mee bezig bent. :*

Serieus een van de redenen dat ik nog de borst geef (behalve al m'n idealen natuurlijk ;) ) is dat flesvoeding zo moeilijk is, met afwas en magnetrons/water koken en schepjes. Maar dat vinden de flessenmoeders vast ook andersom.
pi_133811517
Hallo allemaal. Vandaag zijn we voor het eerst thuis samen met onze kleine, geboren op 28/11/13. Ik vind het allemaal zo spannend en ben nog zo onwennig met alles.

Post van de dag van de bevalling staat in de spoiler.
SPOILER
Borstvoeding gaat nog erg moeilijk. Mijn vrouw produceert nog erg weinig/geen melk. Met de borstkolf proberen we het op gang te krijgen. Heeft enigszins geholpen, want nu gaat het redelijk.

Zo gaan slapen. Onze kleine slaapt in het grote bed samen met mama en ik slaap in een bed ernaast. Wordt vast weinig slapen vannacht :).
Bijna Papa
  zondag 1 december 2013 @ 17:51:40 #289
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133811684
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:40 schreef Olf het volgende:
Serieus een van de redenen dat ik nog de borst geef (behalve al m'n idealen natuurlijk ;) ) is dat flesvoeding zo moeilijk is, met afwas en magnetrons/water koken en schepjes. Maar dat vinden de flessenmoeders vast ook andersom.
Moeilijk? Water in de fles, schepjes melk erbij en dan in de magnetron. En afwassen is hier gewoon bovenste rekje van de vaatwasser. Kan echt niet veel simpeler ;), mocht je ooit nog willen overstappen...

Maar hulde aan iedereen die bv volhoudt hoor, ik was na 12 weken gesloopt, en zat tegen een PND aan. Na de overstap kreeg ik eindelijk rust... Had wel een slechte drinker, meer dan 45 minuten per voeding, en dat zo'n 10 keer per dag is veel, voor mij te veel. En dan had ie nog honger :'(

Sicarius, gefeliciteerd, en welkom! Is weer eens wat anders, een vader hier :D. Is t een jongen of meisje geworden, of mogen we dat niet weten?
pi_133812186
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 17:51 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Moeilijk? Water in de fles, schepjes melk erbij en dan in de magnetron. En afwassen is hier gewoon bovenste rekje van de vaatwasser. Kan echt niet veel simpeler ;), mocht je ooit nog willen overstappen...

Maar hulde aan iedereen die bv volhoudt hoor, ik was na 12 weken gesloopt, en zat tegen een PND aan. Na de overstap kreeg ik eindelijk rust... Had wel een slechte drinker, meer dan 45 minuten per voeding, en dat zo'n 10 keer per dag is veel, voor mij te veel. En dan had ie nog honger :'(

Sicarius, gefeliciteerd, en welkom! Is weer eens wat anders, een vader hier :D. Is t een jongen of meisje geworden, of mogen we dat niet weten?
Nouja, ik heb denk ik heel erg geluk gehad qua borstvoeding, is allemaal heel soepel verlopen. En we hebben geen vaatwasser of magnetron dus dat maakt het alweer meer werk ;). Baby krijgt trouwens incidenteel een flesje (1 of 2 keer per week) dus hebben het allemaal wel in huis. Echt overstappen gaat hier niet meer gebeuren, is na ruim 11 maanden natuurlijk ook niet meer nodig, dan zijn er andere mogelijkheden.
pi_133812555
Olf, jij aansteller :D
Maar ^O^ voor een heel jaar borstvoeding!

Qua handigheid ben ik altijd erg blij geweest dat ik voor fv heb gekozen. Denk inderdaad dat je overwegingen je keuze vanzelf tot de makkelijkste maken.
pi_133812792
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 18:16 schreef Suikertante het volgende:
Olf, jij aansteller :D
Maar ^O^ voor een heel jaar borstvoeding!

Qua handigheid ben ik altijd erg blij geweest dat ik voor fv heb gekozen. Denk inderdaad dat je overwegingen je keuze vanzelf tot de makkelijkste maken.
Haha! Ja nee het valt ook reuzemee. Maar ik weet van de keren dat ik flesjes hebt gemaakt zo baalde omdat ik dan inderdaad de tel kwijt was en dan weer opnieuw moest beginnen, en dan de flesjes niet bij de gewone afwas deed omdat er dan spinazieresten in zaten enzo. Maar ik ben dan ook aartslui. :@
pi_133812947
Oja, welkom Sicarius! Zat jij nu in het buitenland? Mocht je vrouw moeilijk bereik hebben tot hulp voor borstvoeding, kan ze misschien ook even in het borstvoedingstopic kijken.
pi_133813009
Sic, welkom! Spannend allemaal hè? Was jij nou degene die in het buitenland woonde, Zuid Afrika ofzo?

Olf, fijn dat jullie er snel bij waren, hopelijk voelt ze zich snel beter!

Kyara, hopelik gaat D. snel haar zus volgen qua slapen! Is zij altijd de hongerige van de 2?

Suiker, mooi verwoord allemaal!

XM, komt goed, kraan is prima. Loopt snel terug idd, kun je er al een beetje vrede mee maken?

Even onzinnig klagen: mijn schoonmoeder is nogal eh... druk en overenrhousiast. Ze is helemaal weg van Ellie, superlief, maar heeft wel de neiging haar als 'de hare' te zien. Zo stuurde ik de foto van de meet door, de eerste foto waarin Ellie qua oogopslag op mij lijkt (tot dusver lijkt ze vooral op ML op foto's) en wat zegt m'n sm... "Oh, ze is precies [naam schoonzus]! Ons poppie!"
Nu is het vreselijk kinderachtig, dat weet ik, maar ik baal er eigenlijk van. Ellie is mijn baby, mijn kindje, en van mijn man. Het voelt gewoon een beetje... opzijgeschoven.
Dit is uiteraard niet het eerste incident waarin ik een beetje opzijgeschoven wordt. Zo sta ik bijv niet op de groepsfoto van de trouwerij van schoonzus, omdat ik Ellie moest voeden. De foto is voor de deur genomen en aansluitend was er lunch thuis, maar ze konden geen 5 min wachten want er was in het schema geen rekening gehouden met Ellie. Ik vind iedereen heel lief, maar ik moet al zo wennen aan de nieuwe situatie en dit helpt niet, helaas.

Maar het komt wel goed, Ellie wet wél heel goed dat ik haar mama ben en dat is het belangrijkste!
pi_133813436
Zo is dat Cwen! Maar dat soort subtiele dingetjes (bedoeld of onbedoeld) kunnen wel heel naar overkomen.

Belle! Wat een té leuk jurkje voor Nin, ik zou 'm net als Danic gelijk kopen als -ie in de winkel hing. Maargoed, mijn kind draagt sowieso alleen maar jurkjes dus ik heb er een zwak voor.

Welkom Sicarius, gefeliciteerd! Ben stiekem wel benieuwd of het een jongen of meisje is en hoe het heet.

Olf, hoe is het met je meiske?
pi_133813450
Belle, die man! Das toch ook niet normaal :no :* Supertof Nin-truitje heb je gemaakt! O+

KV: ik voel altijd met m'n vinger in de fles of het water warm genoeg is voor ik de poeder erbij mik (vaak ook uit een toren want handig! ^O^ ), anders loop je zo te klooien met kouder/warmer maken van de melk.

Sic, gefeliciteerd! Spannend, de eerste nacht samen thuis O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133813545
Cwen :* en idd jij bent haar mama en de belangrijkste persoon op de wereld voor haar!

Welkom Sic

Ik moest ff door het verhaal van Cwen denken aan m'n schoonzus een jaar geleden. Mijn schoonvader werd benoemd tot professor. Natuurlijk een heel officieel gebeuren in de uni met andere professoren in toga. Maar haar dochter wou op het moment van binnenkomen eten. Dus m'n schoonzus op de voorste rij bv geven terwijl al die professoren binnen kwamen. Die gezichten, onbetaalbaar! :D
  zondag 1 december 2013 @ 19:11:37 #298
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133814570
Welkom Sicarius!
Hopelijk hersteld je vrouw snel van de ks.

Beterschap voor je meisje Olf.

En ook van mij een dikke *O* voor zolang borstvoeding Olf!

:* Cwen.
  zondag 1 december 2013 @ 19:20:21 #299
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133814981
Cwen :*

Beterschap Olf

Normaal voeding maken moeten we ook maar eens gaan oefenen. Handig als we een keer ergens anders zijn.

We hebben een aparaat gekregen waar de goede temp uit komt als een soort senseo.
pi_133815548
Cwen !! :o Hebben wij dezelfde schoonmoeder. Volgens haar was S een kopie van vriend. Nu was dat ook wel zo, maar nu hij een beetje op mij gaat lijken. Wangetjes en jukbeenderen is het SPRE-KEND mijn vriend zijn vader. Sodermieter op! Hij lijkt op mij. Ik hang op die betreffende foto neus tegen neus met hem!
pi_133815554
Kloost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')