quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:27 schreef Gulara het volgende:
Ik was iets na 7en m'n kind aan het duwen op de schommel in de speeltuin.![]()
klinkt als een slaapcyclus van max 5 uur. heeft ze al eens ergens anders geslapen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Wauw XM, wat een prachtige curve! Daar mag je echt super trots op zijn!
Omen, nogmaals sterkte. Het is ook heel onwerkelijk als het zo ineens over is.
FR, dat moet haar toch aardig dwars gezeten hebben. Sneu..
E. Heeft helemaal geen Forlax meer nodig sinds ze bijvoeding krijgt. Ze poept gemiddeld om de dag! Stinken jongens, stinken!!![]()
Bedankt allemaal, liefmeestal zeg ik er ook weinig over hoor, dat slechte doorslapen. Het is nou eenmaal zo..
Maar af en toe knapt het even, dan zitten we er beide echt doorheen. Begrijp ineens ook waarom mensen vaak scheiden na een kind, beide een geduld van niets![]()
Hoe het komt? Geen idee! We zijn rijstebloem gaan geven bij 4 maanden. Daar slaapt ze heel iets langer op maar nog steeds is het iedere nacht uiterlijk 4 uur raak. Ze slaapt gewoon niet meer dan 4 tot 5 uur achtereen en gaat dan huilen. We hebben het er al met het ziekenhuis over gehad, die raden aan een flesje te geven van maximaal 100 in de nacht. We dachten eerder dat het kwam door honger maar gisteren bijvoorbeeld heeft ze bijna 800 op plus bijvoeding. Dan heeft ze echt geen honger meer.
Het lijkt meer gewenning te zijn, net als iedere avond om 10 uur huilend wakker worden. Want ook dan wil ze niet verder slapen maar heeft eigenlijk ook maar weinig honger.
Dat vergat ik als aanvulling. Ik vind 5 uur al kortquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:51 schreef Suikertante het volgende:
Sparkling ik vind het al vermoeiend dat F elke dag om 5:30 zijn speen wil en die slaapt dan gewoon door. Ik vind dat het ouderschap met een goed slapende baby al veel energie kost. Dat heb ik er graag voor over hoor, maar ik ervaar het als intensief en koester dus mijn nachtrust! Dus voor jou en zeker voor Keshet en KJ en Loj en Fieder en alle anderen met nog minder nachtrust een extra
Uhhhh... Wat eng!quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:58 schreef vencodark het volgende:
Volgens mij spookt het hier in huis. Zit tv te kijken en ik hoor iets trillen in de keuken. Staat er een wijnglas, helemaal alleen en op zichzelf te trillen. Ben niet eens in het betreffende kastje geweest.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:00 schreef Juud-- het volgende:
Of het is een hint en vindt het glas dat je toe bent aan een wijntje. Proost;)
Naast de koelkast? Die doet hier de wijnglazen wel eens trillenquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:58 schreef vencodark het volgende:
Volgens mij spookt het hier in huis. Zit tv te kijken en ik hoor iets trillen in de keuken. Staat er een wijnglas, helemaal alleen en op zichzelf te trillen. Ben niet eens in het betreffende kastje geweest.
Oh Sparkquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Nee, ze heeft nog nooit ergens anders geslapen. Overdag slaapt ze ook kort maar dan zijn we toch al wakker. Om 19 uur ongeveer gaat ze naar bed, dan slaapt ze tot 22 uur. Dan gaat ze ongeveer 23 uur weer naar bed en slaapt ze zo in. En tussen half 3 en 4 is ze dus zo aan het huilen en moeilijk weer in slaap te krijgen. Af en toe lukt het wel maar dan wel 3 keer lopen en na de volgende slaapcyclus van 3 kwartier begint het opnieuw.
We hebben ook al geprobeerd het wakker worden van 22 uur in het donker te doen. Niet spelen en kletsen, alleen wat drinken en weer naar bed. Dan wordt ze nog vroeger wakker.
Ja gewoon duidelijk tijd voor een wijntje (of jip en Janneke champagnequote:Op vrijdag 29 november 2013 17:58 schreef vencodark het volgende:
Nee, buffetkast staat bij geen enkel apparaat in de buurt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Naast de koelkast? Die doet hier de wijnglazen wel eens trillen
Eens. Hier gaan de nachten al een tijdje best goed maar ik durf steeds niks te zeggen ivm fokwetquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:51 schreef Suikertante het volgende:
Sparkling ik vind het al vermoeiend dat F elke dag om 5:30 zijn speen wil en die slaapt dan gewoon door. Ik vind dat het ouderschap met een goed slapende baby al veel energie kost. Dat heb ik er graag voor over hoor, maar ik ervaar het als intensief en koester dus mijn nachtrust! Dus voor jou en zeker voor Keshet en KJ en Loj en Fieder en alle anderen met nog minder nachtrust een extra
Dit dusquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:20 schreef Fieder het volgende:
[..]
Eens. Hier gaan de nachten al een tijdje best goed maar ik durf steeds niks te zeggen ivm fokwetnu krijg ik vast spijt.
Het is gewoon heel zwaar als je 's nachts niet goed slaapt. De een kan daar beter tegen dan de ander. Ik heb heel veel slaap nodig en heb er dus al snel last van.
Dat van die 5 uur achter elkaar slapen wist ik niet! Toen L klein was () werd hij iedere 4 uur wakker. Hartstikke netjes voor een mini, maar dat was toch zwaar. Maar nu weet ik hoe dat komt.
Juud spannend he? Lekker genieten hoor![]()
Venco lekker volschenken dat glas!
quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:35 schreef Loj het volgende:
De voeten van Ow zijn in een nachtje gegroeid tot een maatje 45 geloof ik! Al z'n sokken zijn opeens te klein! En gisteren was er nog niets aan de hand
(Oké misschien overdrijf ik een klein beetje)
Die komt er bij een tweede ook zekerquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:10 schreef L-E het volgende:
Spark, slaapt ze in een eigen kamer of bij jullie? En hoe gaat het qua eten met haar verder?
(De oplettende lezer weet dat ik mijn stokpaardje De Co-Sleeper van stal ga halen he![]()
)
quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef Suikertante het volgende:
Jemig Kyara. Ik kan me telkens niet voorstellen dat ze iemand die een huishouden als het jouwe draaiende houdt niet willen hebben. Organisatietalent voor het grijpen lijkt me!
+1! Ik vind het geweldig knap hoe je het allemaal doet Kyara!quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef Suikertante het volgende:
Jemig Kyara. Ik kan me telkens niet voorstellen dat ze iemand die een huishouden als het jouwe draaiende houdt niet willen hebben. Organisatietalent voor het grijpen lijkt me!
Ze slaapt op haar eigen kamer jaquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:10 schreef L-E het volgende:
Spark, slaapt ze in een eigen kamer of bij jullie? En hoe gaat het qua eten met haar verder?
(De oplettende lezer weet dat ik mijn stokpaardje De Co-Sleeper van stal ga halen he![]()
)
Graag!quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:47 schreef Loj het volgende:
[..]
Oh Spark![]()
Had het ook helemaal niet door dat jouw nachten ook zo slecht waren. Ik denk dat ik precies weet hoe je je voelt.
Ik heb een hele lading tips gekregen van iedereen. Heb je daar behoefte aan? Dan kan ik je wel ff (waarschijnlijk vannacht) een dm sturen
Verder gewoon eenwant die kan je gebruiken!
Dat zeg ik toch ook niet? Ik baal er af en toe ook van maar ik heb er minder moeite mee na het bijstellen van mijn verwachtingen. Drie uur slaap achter elkaar is heel fijn, 5 is luxe en langer dan dat is meer dan 4 jaar geleden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:07 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en 5 uur slaap met een baby kan misschien luxe zijn, maar dat wil niet zeggen dat het niet ook zwaar is. Zeker als het iedere nacht huilen is
Waarom niet? Wij 'moeten' ook naar zoiets toe. Op het cb zeiden ze vandaag dat tussen de 4-6 maanden je naar 4 flessen zou moeten en dan laatste fles ergens rond 20u en dan de volgende ochtend weer. Noor slaapt nu al maanden van 22:30-06:00.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:00 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind met 6 maanden van 19.00 tot 07.00 uur slapen echt niet 'gezond' voor zo'n wurm. Ik zou idd ook gewoon voeding aanbieden zoveel als ze wil drinken en ik zou rijstebloem stoppen, niet alle kindjes kunnen daar even goed tegen.
F ook met vijf maanden. Ga hem echt niet wakker maken als hij zelf liever doorslaapt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:06 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, M sliep met 6 maanden van 19.00 - 07.00. Niks ongezonds aan hoor, hij was (en is) gewoon een slaapkoppie. Maar het is niet de norm denk ik.
Spark, sterkte voor vannacht
Bier misschien.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:28 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb nog nooit een 18 jarige aan een nachtfles gezien eigenlijk
Als een kind het uit zichzelf doet prima, maar het als norm stellen of eraan werken om dat voor elkaar te krijgen niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:06 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, M sliep met 6 maanden van 19.00 - 07.00. Niks ongezonds aan hoor, hij was (en is) gewoon een slaapkoppie. Maar het is niet de norm denk ik.
Spark, sterkte voor vannacht
Jazeker! Als ze overdag ontroostbaar huilt krijgt ze in de avond een zetpil. Soms helpt het, soms niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef Juud79 het volgende:
Ow en spark, heb je haar wel eens met een zetpil naar bed gedaan? Gewoon om uit te sluiten dat ze ergens pijn heeft?
Helemaal mee eens hoor. Al moet het natuurlijk ook wel werkbaar blijven. Een kind heeft er ook niks aan als de ouders er aan onder door gaan bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:33 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Als een kind het uit zichzelf doet prima, maar het als norm stellen of eraan werken om dat voor elkaar te krijgen niet.
Ik ben er erg voor om het kind te volgen en ben er op tegen om richtlijnen te volgen.
Dus ik denk dat spark gewoon naar d'r kind moet kijken en zelf moet bedenken wat ze nodig heeft.
Bijna over heen gelezen. Fijn!quote:Op zaterdag 30 november 2013 07:17 schreef Loj het volgende:
Hier mag ik ook niet klagen... Ow heeft geslapen van 19.30 tot 0.30 en van 2.00 tot 5.30.... (Jaja een keer heeft Ow de 5 uur slaap achter elkaar gehaald )
Nog geen verrassingspoep?quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:31 schreef danic het volgende:
Fijn Becky![]()
Rosalie is volgens mij ook weer terug naar haar gewone ritme. Niet meer iedere 2 uur een fles.
Het was weer een faaaaase.
Arme D.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:12 schreef Kyara het volgende:
Was gister ook een beetje sneu. Man en ik stonden in de (open) keuken te kletsen. M liep ook al snel naar ons toe en J tijgerde ook al richting keuken. Kwam er ineens een heel zielig huiltje uit de kamer. Lag D daar nog helemaal alleen op haar buik op de mat met haar benen te spartelen en haar handje uitgestrekt.... Die tijgert nog niet zo lekker.....
quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:15 schreef Gulara het volgende:
[..]
Arme D.Pi komt wel naast d'r liggen hoor. Die maakt ook nog geen lange afstanden.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:07 schreef L-E het volgende:
Oke, bijslapen met een stuiterende Kleuter werkt gewoon niet. Hij heeft de haren van de kat geknipt met zijn knutselschaarik ben maar weer uit bed gegaan.
Onderste schap liggen ze hier!quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:26 schreef L-E het volgende:
Dan moet ik beter kijken.
Spark, huilt ze overdag ook veel?
Precies dit! Na 5 min rondjes lopen is meneer pas blij.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:58 schreef Suikertante het volgende:
Mijn tip: de speen en blijven bewegen. Als ik ga lopen slaapt hij binnen vijf minuten maar in het begin vond hij de eerste minuten ook een hel.
Ze liggen soms bij de chips.... en niet elke Jumbo heeft ze.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:20 schreef L-E het volgende:
Die maisboogies van de Jumbo he.. in welk schap vind ik die? Ik dacht bij de babyvoeding maar daar zag ik ze niet.
Er is een speciaal draagdoekentopic. Daar kunnen ze je veel meer vertellen over ergonomische dragers. Overigens hebben weer kindjes dat in het begin. Maar zodra je gaat lopen is het over en vinden ze het prima. Lodger en Chicco zijn geen ergonomische dragers. Ook hierover kun je in het draagdoekentopic meer informatie krijgen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:55 schreef aapieannie het volgende:
Mag ik vragen welke draagdoek jullie hebben? Ik heb al verschillende getest maar K gaat erin zitten schreeuwen alsof we haar vermoorden... Dus heb het eigenlijk al opgegeven maar misschien heeft iemand een tip.
We hebbeb een lodger, chicco en manduca geprobeerd
Dat wilde ik net gaan zeggen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Er is een speciaal draagdoekentopic. Daar kunnen ze je veel meer vertellen over ergonomische dragers. Overigens hebben weer kindjes dat in het begin. Maar zodra je gaat lopen is het over en vinden ze het prima. Lodger en Chicco zijn geen ergonomische dragers. Ook hierover kun je in het draagdoekentopic meer informatie krijgen.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:25 schreef danic het volgende:
Suiker had je dat niet eerder kunnen vragen?
We hadden net poepzachte! Poep!
J. heeft dit ook ontdekt, net als het klepje van de kattenbak. Mega interessant. Het mooie is dat ie al precies weet dat hij er niet aan mag komen, maar het toch lekker wel doet. Je ziet m eerst kijken naar ons, en als we dan wegkijken gaat meneer er opeens als een speer op af. Ondeugende babyquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:13 schreef danic het volgende:
Wij hebben een beco. Zodra ik stil staat gaat ze zitten wippen dat ik door moet lopen![]()
Die kat![]()
En arme D. En lekker smeren
Ik hoorde vanmorgen ineens gerammel in de keuken. Was Rosalie erheen getijgert en de voerbakken van de katten gevondennet op tijd weggehaald.
Suiker, nog geen verrassingspoep helaas.
Het was gezelligquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:26 schreef GotC het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoe de minimeet bij Fieder is/was!
Nu niet meer waarschijnlijk...quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
die arme kat. is het een langharige?
Jaaaaa!!! Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Vertel over de minineet! Wie was er! Wie misdroeg zich! Wie is er in het echt een man van middelbare leeftijd!
Wat een grote groep! Krijgen we wat kiekjes te zien? Juud79 of 'nieuwe' Juud? Leuk joh!quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef Fieder het volgende:
Jilke, As, Juud, Hilz, Loj en Cwen waren er.
Omen zou ook komen maar die heeft nu wel wat anders aan haar hoofd, zoals jullie weten.
Hihi Spees geen middelbare mannen gelukkig brrrstel je voor
Dat is best een grote groep nog, leuk! Als er foto's geplaatst mogen worden, ben benieuwd!quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef Fieder het volgende:
Jilke, As, Juud, Hilz, Loj en Cwen waren er.
Omen zou ook komen maar die heeft nu wel wat anders aan haar hoofd, zoals jullie weten.
Hihi Spees geen middelbare mannen gelukkig brrrstel je voor
Vind op zich dat je gelijk hebt, maar merk bij mijn eigen baby dat ze zelf ook veel opgewekter en gelukkiger is als ze 's nachts maar 1 of 2 keer wakker is geweest om te drinken. Als ze elke 1,5 uur wakker is, merk je gewoon dat ze de hele dag hartstikke moe is. Dus ik vind 's nachts opstaan voor baby ook echt niet erg, maar begrijp wel dat als het dus echt extreem vaak is zowel baby als ouders er niet vrolijker op worden en dit versterkt elkaar dan ook weer denk ik. Maaarrrrr mijne is bijna 1 dus dan vind ik het streven naar max 2 nachtvoedingen en liever 1 ook wel anders dan met 3 maanden ofzoquote:Op zaterdag 30 november 2013 15:15 schreef L0t.. het volgende:
Wat leuk die minimeet, die eigenlijk niet zo mini wasBen ook erg benieuwd naar de foto's!
L-E, je kattenkapper![]()
Arme D, hopelijk krijgt ze het tijgeren ook snel onder de knie, dan kan ze haar zus achterna. En wat een leuke foto weer, blijft bijzonder om te zien.
Vervelend, ouders die er doorheen zitten door weinig slaap. Denk dat het al veel helpt om je verwachtingspatroon aan te passen, al is dat misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Als je elke avond gaat slapen met het idee 'zal ze/hij vannacht nou gaan doorslapen?' en het gebeurt niet, wordt je natuurlijk gefrustreerd. Ik ga er gewoon vanuit dat J in ieder geval het eerste jaar niet door gaat slapen. Mocht het wel gebeuren is het mooi meegenomen, zo niet dan is het ook prima. Voorlopig lijkt ze iig nog erg gesteld op haar nachtelijke slokjes melk en knuffelsessies.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet begrijp dat weinig slaap lichamelijk ook heel slopend kan zijn. Ik persoonlijk heb alleen moeite met allerlei verwachtingen die aan baby's gesteld worden, er komt nog zoveel tijd dat ze van alles moeten..
Maar gaat dat dan om de vragen van mensen of om hier? Want volgens mij is hier wel overeenstemming over jouw tweede zin!quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef L-E het volgende:
Doorslapen lijkt dan wel een doel op zich. Een goede nachtrust kan ook zonder dat een kind doorslaapt toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging ook een ietwat creatievere route naar huis jaquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:56 schreef Juud-- het volgende:
Foto's van mijn mini ook![]()
Hilz, reed jij wel in 1x goed terug? Ik heb een heel stuk binnendoor gedaan![]()
#tomtomfail
Klopt! En wat Olf zegt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef L-E het volgende:
Doorslapen lijkt dan wel een doel op zich. Een goede nachtrust kan ook zonder dat een kind doorslaapt toch?
Ooohw Danic wat is dat kut zeg!quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:31 schreef danic het volgende:
Ik weet niet of die creatieve route te maken had met de werkzaamheden aan de a15?
Ik heb net anderhalf uur in de auto gezeten voor een ritje van een half uur voor een begrafenis en door die werkzaamheden kon ik er niet komen. Daar kwam ik pas later achter. Ik ben dus huilend weer naar huis gereden omdat ik te laat was voor de begrafenis.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:08 schreef Omentielvo het volgende:
Limone zo herkenbaar wat je schrijft. Zo waren de eerste weken hier ook. Komt echt goed. Ze moet nog helemaal wennen aan het geboren zijn. Fijn dat de krampjes minder zijn
quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:36 schreef Kyara het volgende:
Heel herkenbaar Limone, M heeft de eerste 6 weken ook praktisch op mij geslapen. Een deel van de nacht deed hij dan wel in de wieg naast mijn bed maar de rest ook boven op mij. Is uiteindelijk ook goed gekomen. En bij de een duurt dat wat langer dan bij de ander.
Fijn! Dankjullie. Ik kreeg er vanmiddag tranen van in mijn ogenquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Limone, herkenbaar hoor. En dat is best een pittige periode. Maar het wordt echt anders en jullie wennen steeds meer aan elkaar. Ik had soms het gevoel dat het allemaal zo heftig anders en nieuw was, dat het nooit meer 'normaal' zou zijn ofzo. Maar dat wordt het echt! Meer dan je eraan overgeven en weten dat het tijdelijk is, kun je gewoon niet doen. En helemaal leeg zijn door slaapgebrek en alle nieuwigheden is heel logisch. Komt allemaal goed
Precies dat. Ook voor mij heel herkenbaar Limone. Al was je voorbereid en had je een duidelijk beeld van hoe het zou zijn met een kind, de werkelijkheid is toch heel anders. Het kost even tijd voor je gewend bent aan elkaar en de nieuwe situatie. Geef je er aan over, berust erin, en laat je meevoeren. En op een gegeven moment merk je dat het makkelijk gaat!quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:01 schreef bellelena het volgende:
Limone, ik herken het ook, opeens ben je in het diepe gegooid/gesprongen en lijkt het alsof je voor altijd moet blijven zwemmen, maar je komt echt vanzelf bij de kant! Je went steeds meer aan elkaar en je kleine baby aan de wereld, en voor je het weet herken je opeens weer een soort ritme in je leven of heb je opeens weer even tijd voor jezelf tussendoor. Ik had zelf ook heel erg dat het op zo'n moment echt uitzichtloos leek, ik dacht dat het voor altijd zo zou zijn, maar zoals alles, verandert het allemaal binnen no-time. Vooral veel knuffelen, nu ze het zo fijn vind om op je te liggen. Wat spees zegt, je er aan over geven helpt veel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben wel benieuwd naar foto's van de gekapte katOnze kat blijft niet lang genoeg bij de kinderen in de buurt om zoiets te laten gebeuren.
Avondje voor mezelf hier. ML is pokeren bij vrienden, en de kinders liggen al op bed en zijn diep in dromenland. Ben vanmiddag wezen shoppen en wilde ook cadeautjes halen voor m'n SS lootje, maar ik kon echt niets leuks vinden... zo moeilijk! En de tijd begint nu toch wel erg te dringen!
(En toen dacht ik, mooi moment om de sinterklaascadeautjes in te pakken, heb vanmiddag netjes papier gekocht enzo... maar ik had de rollen in de auto laten liggen, evenals een paar cadeautjes, want nieuwsgierige peuter enzo... en nu is ML weg.. mét de auto! Nah ja.. morgenavond dan maar)Mama van Lars & Femke
Slaapt ie al door en krijgt ie nog borstvoeding?quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:02 schreef L0t.. het volgende:
Ikzelf krijg in ieder geval heel vaak de vraag of ze al doorslaapt, soms is het het eerste wat mensen vragen als het over J gaat.
Dankjewel voor je eigen verhaal en Mineola en GotC en alle andere ook!quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:01 schreef bellelena het volgende:
De minimaximeet was leuheukAllemaal hartstikke sexy mannen van 40 met bierbuiken leuke mama's en babies
![]()
Limone, ik herken het ook, opeens ben je in het diepe gegooid/gesprongen en lijkt het alsof je voor altijd moet blijven zwemmen, maar je komt echt vanzelf bij de kant! Je went steeds meer aan elkaar en je kleine baby aan de wereld, en voor je het weet herken je opeens weer een soort ritme in je leven of heb je opeens weer even tijd voor jezelf tussendoor. Ik had zelf ook heel erg dat het op zo'n moment echt uitzichtloos leek, ik dacht dat het voor altijd zo zou zijn, maar zoals alles, verandert het allemaal binnen no-time. Vooral veel knuffelen, nu ze het zo fijn vind om op je te liggen. Wat spees zegt, je er aan over geven helpt veel![]()
Danic, wat fijn dat er poep was! Maar wat verdrietig dat je niet bij de begravenis bent gekomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Wat een leuke foto's van die midi-meet! Leuk om Ellie een keertje te zien. Wat een lange benen! En die Senn, die regelt het allemaal wel met zijn rompertjes-buik.![]()
Oh Kyara, kan me goed voorstellen dat jullie er doorheen zitten en ik kan mij helemaal goed voorstellen dat het slopend is, als jullie even niet meer als team werken.
Oh er is een update.. Wat goed van J!En veel plezier zo met M en je moeder, dat werkt misschien ook ontspannend?
Danic, wat een mooi fijn poppetje! en wat een leuk shirtje!
Huh? Ben je bedreigd door een bejaarde Belle?![]()
In elk geval niet door de bejaarde van OmenLeuk als de oudere generatie ook de minder leuke dingen vertelt over hun babytijd
![]()
Pfew, pak van m'n hart.quote:Op zondag 1 december 2013 12:21 schreef Suikertante het volgende:
Gulara, daar kan ik me wel in vinden
Hahahaha ja ik wist ook niet of dat het beste was maar het kwaad was al geschied.quote:Op zondag 1 december 2013 13:27 schreef Gulara het volgende:
[..]
Niet lachen naar mij?![]()
Hier, heb je een bacteriële infectie.
[ Bericht 4% gewijzigd door bellelena op 01-12-2013 14:56:58 ]
Niks mis met KV, vooral niet schuldig voelen ofzo, BV is mooi, maar als t niet wil, dan niet.quote:Op zondag 1 december 2013 15:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even een vraagje. We geven nu regelmatig kv (). Kan ik dan gewoon water uit de kraan gebruiken of is dat evil? Ik doe nu kokend water, aangevuld met koud. Kokend water laten afkoelen duurt me echt te kang
.
Ik doe precies hetzelfde!quote:Op zondag 1 december 2013 16:02 schreef Suikertante het volgende:
Dat hangt een beetje van het wattage af. Ik zet hier 150 cc water ergens tussen de 600 en 700 watt en dan op 30 seconden. Daarna roer ik de melkpoeder erdoor en dan test ik het aan de binnenkant van mijn pols. In het midden voel ik het dan niet, als het wegloopt voel ik wel dat het warm is aan de zijkanten.
Logisch XM, ik heb ook echt gehuild toen ik z'n laatste beetje mama's melkie gaf... En dan te bedenken dat ik niet meer dan een voeding bij elkaar gekolfd kreeg dus dat Ow sowieso al meer kv dan bv kreeg.quote:Op zondag 1 december 2013 16:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
I know I know... Het is gewoonweg afscheid van de bv wat me zwaar valt.
Hoelang doe je zo'n flesje in de magnetron dan?
6 maanden is nutrilon 2, maak gewoon wel 1 op als je dat hebt, maar daarna moet je wel echt naar 2. 3 is idd onzin en kan je overslaan.quote:Op zondag 1 december 2013 16:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh en nog een vraag! Ze is nu 6 maand. Is nutrilon 2 dan ook echt een betere keuze? Of is 1 ook ok? Ik meen me te herinneren dat 3 echt onzin was... Maar is dat ook zo met het verschil tussen 1 en 2?
Het was in Delft Fiederquote:Op zondag 1 december 2013 16:11 schreef Fieder het volgende:
Belle die bejaardewaar was dat dan blijf ik daar weg
![]()
Die trui is echt schattig! Knap gedaan joh
Envoor je spoiler. Ik was eerst op mn verjaardag uitgerekend
XM ik schepte alle voedingen voor de dag 's ochtends vast, echt handig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Borstvoeding gaat nog erg moeilijk. Mijn vrouw produceert nog erg weinig/geen melk. Met de borstkolf proberen we het op gang te krijgen. Heeft enigszins geholpen, want nu gaat het redelijk.
Zo gaan slapen. Onze kleine slaapt in het grote bed samen met mama en ik slaap in een bed ernaast. Wordt vast weinig slapen vannacht.
Bijna Papa
Moeilijk? Water in de fles, schepjes melk erbij en dan in de magnetron. En afwassen is hier gewoon bovenste rekje van de vaatwasser. Kan echt niet veel simpelerquote:Op zondag 1 december 2013 17:40 schreef Olf het volgende:
Serieus een van de redenen dat ik nog de borst geef (behalve al m'n idealen natuurlijk) is dat flesvoeding zo moeilijk is, met afwas en magnetrons/water koken en schepjes. Maar dat vinden de flessenmoeders vast ook andersom.
Nouja, ik heb denk ik heel erg geluk gehad qua borstvoeding, is allemaal heel soepel verlopen. En we hebben geen vaatwasser of magnetron dus dat maakt het alweer meer werkquote:Op zondag 1 december 2013 17:51 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Moeilijk? Water in de fles, schepjes melk erbij en dan in de magnetron. En afwassen is hier gewoon bovenste rekje van de vaatwasser. Kan echt niet veel simpeler, mocht je ooit nog willen overstappen...
Maar hulde aan iedereen die bv volhoudt hoor, ik was na 12 weken gesloopt, en zat tegen een PND aan. Na de overstap kreeg ik eindelijk rust... Had wel een slechte drinker, meer dan 45 minuten per voeding, en dat zo'n 10 keer per dag is veel, voor mij te veel. En dan had ie nog honger![]()
Sicarius, gefeliciteerd, en welkom! Is weer eens wat anders, een vader hier. Is t een jongen of meisje geworden, of mogen we dat niet weten?
Haha! Ja nee het valt ook reuzemee. Maar ik weet van de keren dat ik flesjes hebt gemaakt zo baalde omdat ik dan inderdaad de tel kwijt was en dan weer opnieuw moest beginnen, en dan de flesjes niet bij de gewone afwas deed omdat er dan spinazieresten in zaten enzo. Maar ik ben dan ook aartslui.quote:Op zondag 1 december 2013 18:16 schreef Suikertante het volgende:
Olf, jij aansteller
Maarvoor een heel jaar borstvoeding!
Qua handigheid ben ik altijd erg blij geweest dat ik voor fv heb gekozen. Denk inderdaad dat je overwegingen je keuze vanzelf tot de makkelijkste maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |