F ook met vijf maanden. Ga hem echt niet wakker maken als hij zelf liever doorslaapt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:06 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, M sliep met 6 maanden van 19.00 - 07.00. Niks ongezonds aan hoor, hij was (en is) gewoon een slaapkoppie. Maar het is niet de norm denk ik.
Spark, sterkte voor vannacht
Bier misschien.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:28 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb nog nooit een 18 jarige aan een nachtfles gezien eigenlijk
Als een kind het uit zichzelf doet prima, maar het als norm stellen of eraan werken om dat voor elkaar te krijgen niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:06 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, M sliep met 6 maanden van 19.00 - 07.00. Niks ongezonds aan hoor, hij was (en is) gewoon een slaapkoppie. Maar het is niet de norm denk ik.
Spark, sterkte voor vannacht
Jazeker! Als ze overdag ontroostbaar huilt krijgt ze in de avond een zetpil. Soms helpt het, soms niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef Juud79 het volgende:
Ow en spark, heb je haar wel eens met een zetpil naar bed gedaan? Gewoon om uit te sluiten dat ze ergens pijn heeft?
Helemaal mee eens hoor. Al moet het natuurlijk ook wel werkbaar blijven. Een kind heeft er ook niks aan als de ouders er aan onder door gaan bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:33 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Als een kind het uit zichzelf doet prima, maar het als norm stellen of eraan werken om dat voor elkaar te krijgen niet.
Ik ben er erg voor om het kind te volgen en ben er op tegen om richtlijnen te volgen.
Dus ik denk dat spark gewoon naar d'r kind moet kijken en zelf moet bedenken wat ze nodig heeft.
Bijna over heen gelezen. Fijn!quote:Op zaterdag 30 november 2013 07:17 schreef Loj het volgende:
Hier mag ik ook niet klagen... Ow heeft geslapen van 19.30 tot 0.30 en van 2.00 tot 5.30.... (Jaja een keer heeft Ow de 5 uur slaap achter elkaar gehaald )
Nog geen verrassingspoep?quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:31 schreef danic het volgende:
Fijn Becky![]()
Rosalie is volgens mij ook weer terug naar haar gewone ritme. Niet meer iedere 2 uur een fles.
Het was weer een faaaaase.
Arme D.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:12 schreef Kyara het volgende:
Was gister ook een beetje sneu. Man en ik stonden in de (open) keuken te kletsen. M liep ook al snel naar ons toe en J tijgerde ook al richting keuken. Kwam er ineens een heel zielig huiltje uit de kamer. Lag D daar nog helemaal alleen op haar buik op de mat met haar benen te spartelen en haar handje uitgestrekt.... Die tijgert nog niet zo lekker.....
quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:15 schreef Gulara het volgende:
[..]
Arme D.Pi komt wel naast d'r liggen hoor. Die maakt ook nog geen lange afstanden.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:07 schreef L-E het volgende:
Oke, bijslapen met een stuiterende Kleuter werkt gewoon niet. Hij heeft de haren van de kat geknipt met zijn knutselschaarik ben maar weer uit bed gegaan.
Onderste schap liggen ze hier!quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:26 schreef L-E het volgende:
Dan moet ik beter kijken.
Spark, huilt ze overdag ook veel?
Precies dit! Na 5 min rondjes lopen is meneer pas blij.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:58 schreef Suikertante het volgende:
Mijn tip: de speen en blijven bewegen. Als ik ga lopen slaapt hij binnen vijf minuten maar in het begin vond hij de eerste minuten ook een hel.
Ze liggen soms bij de chips.... en niet elke Jumbo heeft ze.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:20 schreef L-E het volgende:
Die maisboogies van de Jumbo he.. in welk schap vind ik die? Ik dacht bij de babyvoeding maar daar zag ik ze niet.
Er is een speciaal draagdoekentopic. Daar kunnen ze je veel meer vertellen over ergonomische dragers. Overigens hebben weer kindjes dat in het begin. Maar zodra je gaat lopen is het over en vinden ze het prima. Lodger en Chicco zijn geen ergonomische dragers. Ook hierover kun je in het draagdoekentopic meer informatie krijgen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:55 schreef aapieannie het volgende:
Mag ik vragen welke draagdoek jullie hebben? Ik heb al verschillende getest maar K gaat erin zitten schreeuwen alsof we haar vermoorden... Dus heb het eigenlijk al opgegeven maar misschien heeft iemand een tip.
We hebbeb een lodger, chicco en manduca geprobeerd
Dat wilde ik net gaan zeggen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Er is een speciaal draagdoekentopic. Daar kunnen ze je veel meer vertellen over ergonomische dragers. Overigens hebben weer kindjes dat in het begin. Maar zodra je gaat lopen is het over en vinden ze het prima. Lodger en Chicco zijn geen ergonomische dragers. Ook hierover kun je in het draagdoekentopic meer informatie krijgen.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:25 schreef danic het volgende:
Suiker had je dat niet eerder kunnen vragen?
We hadden net poepzachte! Poep!
J. heeft dit ook ontdekt, net als het klepje van de kattenbak. Mega interessant. Het mooie is dat ie al precies weet dat hij er niet aan mag komen, maar het toch lekker wel doet. Je ziet m eerst kijken naar ons, en als we dan wegkijken gaat meneer er opeens als een speer op af. Ondeugende babyquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:13 schreef danic het volgende:
Wij hebben een beco. Zodra ik stil staat gaat ze zitten wippen dat ik door moet lopen![]()
Die kat![]()
En arme D. En lekker smeren
Ik hoorde vanmorgen ineens gerammel in de keuken. Was Rosalie erheen getijgert en de voerbakken van de katten gevondennet op tijd weggehaald.
Suiker, nog geen verrassingspoep helaas.
Het was gezelligquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:26 schreef GotC het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoe de minimeet bij Fieder is/was!
Nu niet meer waarschijnlijk...quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
die arme kat. is het een langharige?
Jaaaaa!!! Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Vertel over de minineet! Wie was er! Wie misdroeg zich! Wie is er in het echt een man van middelbare leeftijd!
Wat een grote groep! Krijgen we wat kiekjes te zien? Juud79 of 'nieuwe' Juud? Leuk joh!quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef Fieder het volgende:
Jilke, As, Juud, Hilz, Loj en Cwen waren er.
Omen zou ook komen maar die heeft nu wel wat anders aan haar hoofd, zoals jullie weten.
Hihi Spees geen middelbare mannen gelukkig brrrstel je voor
Dat is best een grote groep nog, leuk! Als er foto's geplaatst mogen worden, ben benieuwd!quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef Fieder het volgende:
Jilke, As, Juud, Hilz, Loj en Cwen waren er.
Omen zou ook komen maar die heeft nu wel wat anders aan haar hoofd, zoals jullie weten.
Hihi Spees geen middelbare mannen gelukkig brrrstel je voor
Vind op zich dat je gelijk hebt, maar merk bij mijn eigen baby dat ze zelf ook veel opgewekter en gelukkiger is als ze 's nachts maar 1 of 2 keer wakker is geweest om te drinken. Als ze elke 1,5 uur wakker is, merk je gewoon dat ze de hele dag hartstikke moe is. Dus ik vind 's nachts opstaan voor baby ook echt niet erg, maar begrijp wel dat als het dus echt extreem vaak is zowel baby als ouders er niet vrolijker op worden en dit versterkt elkaar dan ook weer denk ik. Maaarrrrr mijne is bijna 1 dus dan vind ik het streven naar max 2 nachtvoedingen en liever 1 ook wel anders dan met 3 maanden ofzoquote:Op zaterdag 30 november 2013 15:15 schreef L0t.. het volgende:
Wat leuk die minimeet, die eigenlijk niet zo mini wasBen ook erg benieuwd naar de foto's!
L-E, je kattenkapper![]()
Arme D, hopelijk krijgt ze het tijgeren ook snel onder de knie, dan kan ze haar zus achterna. En wat een leuke foto weer, blijft bijzonder om te zien.
Vervelend, ouders die er doorheen zitten door weinig slaap. Denk dat het al veel helpt om je verwachtingspatroon aan te passen, al is dat misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Als je elke avond gaat slapen met het idee 'zal ze/hij vannacht nou gaan doorslapen?' en het gebeurt niet, wordt je natuurlijk gefrustreerd. Ik ga er gewoon vanuit dat J in ieder geval het eerste jaar niet door gaat slapen. Mocht het wel gebeuren is het mooi meegenomen, zo niet dan is het ook prima. Voorlopig lijkt ze iig nog erg gesteld op haar nachtelijke slokjes melk en knuffelsessies.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet begrijp dat weinig slaap lichamelijk ook heel slopend kan zijn. Ik persoonlijk heb alleen moeite met allerlei verwachtingen die aan baby's gesteld worden, er komt nog zoveel tijd dat ze van alles moeten..
Maar gaat dat dan om de vragen van mensen of om hier? Want volgens mij is hier wel overeenstemming over jouw tweede zin!quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef L-E het volgende:
Doorslapen lijkt dan wel een doel op zich. Een goede nachtrust kan ook zonder dat een kind doorslaapt toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging ook een ietwat creatievere route naar huis jaquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:56 schreef Juud-- het volgende:
Foto's van mijn mini ook![]()
Hilz, reed jij wel in 1x goed terug? Ik heb een heel stuk binnendoor gedaan![]()
#tomtomfail
Klopt! En wat Olf zegt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef L-E het volgende:
Doorslapen lijkt dan wel een doel op zich. Een goede nachtrust kan ook zonder dat een kind doorslaapt toch?
Ooohw Danic wat is dat kut zeg!quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:31 schreef danic het volgende:
Ik weet niet of die creatieve route te maken had met de werkzaamheden aan de a15?
Ik heb net anderhalf uur in de auto gezeten voor een ritje van een half uur voor een begrafenis en door die werkzaamheden kon ik er niet komen. Daar kwam ik pas later achter. Ik ben dus huilend weer naar huis gereden omdat ik te laat was voor de begrafenis.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:08 schreef Omentielvo het volgende:
Limone zo herkenbaar wat je schrijft. Zo waren de eerste weken hier ook. Komt echt goed. Ze moet nog helemaal wennen aan het geboren zijn. Fijn dat de krampjes minder zijn
quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:36 schreef Kyara het volgende:
Heel herkenbaar Limone, M heeft de eerste 6 weken ook praktisch op mij geslapen. Een deel van de nacht deed hij dan wel in de wieg naast mijn bed maar de rest ook boven op mij. Is uiteindelijk ook goed gekomen. En bij de een duurt dat wat langer dan bij de ander.
Fijn! Dankjullie. Ik kreeg er vanmiddag tranen van in mijn ogenquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Limone, herkenbaar hoor. En dat is best een pittige periode. Maar het wordt echt anders en jullie wennen steeds meer aan elkaar. Ik had soms het gevoel dat het allemaal zo heftig anders en nieuw was, dat het nooit meer 'normaal' zou zijn ofzo. Maar dat wordt het echt! Meer dan je eraan overgeven en weten dat het tijdelijk is, kun je gewoon niet doen. En helemaal leeg zijn door slaapgebrek en alle nieuwigheden is heel logisch. Komt allemaal goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |