quote:
Op vrijdag 29 november 2013 20:07 schreef LadyBlack het volgende:Oh en 5 uur slaap met een baby kan misschien luxe zijn, maar dat wil niet zeggen dat het niet ook zwaar is. Zeker als het iedere nacht huilen is

Dat zeg ik toch ook niet? Ik baal er af en toe ook van maar ik heb er minder moeite mee na het bijstellen van mijn verwachtingen. Drie uur slaap achter elkaar is heel fijn, 5 is luxe en langer dan dat is meer dan 4 jaar geleden.
En soms is dat heel vervelend maar helaas gaan ze niet langer slapen omdat ik korte nachten niet ok vind.
Henkie slaapt van 7 - 11, dan van half 12 tot 3. Om 2 uur is grote zus wakker maar die gaat na de mededeling dat het nog nacht is weer slapen in haar eigen bed of in ons bed. Om 3 uur is Henkie weer wakker, die wil dan eerst eten en dan spelen tot 4 uur. Niet mogen spelen = huilen. Hij mag niet spelen om die tijd dus helaas is het dan meestal huilen.
Om half zes is hij weer wakker en gaat in bed spelen en knuffels op z'n zus gooien

. Als zij in ons bed ligt gooit hij nog steeds die knuffels maar dan dan raakt hij niemand.
Om zes uur is hij er echt klaar mee en wil dan uit bed. Grote zus slaapt tot 7 uur.
Niet altijd leuk, wel is het zoals het is. Je kan ze niet dwingen om te slapen.
Samenvatting: Ja, het is rot; zeker als je kind verdrietig is.
Probeer te kijken naar oplossingen zoals omstebeurt slapen met oordoppen in, zelf een keer ergens gaan logeren waar je wel door kan slapen, je kind een nachtje laten logeren, etc.
Tegenwoordig kan ik zelfs genieten van dat uurtje 's nachts met m'n jochie. Hij en ik in een bijna donkere kamer. We filosoferen dan een eind weg samen.