abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 december 2013 @ 16:06:06 #276
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133807830
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:02 schreef Suikertante het volgende:
Dat hangt een beetje van het wattage af. Ik zet hier 150 cc water ergens tussen de 600 en 700 watt en dan op 30 seconden. Daarna roer ik de melkpoeder erdoor en dan test ik het aan de binnenkant van mijn pols. In het midden voel ik het dan niet, als het wegloopt voel ik wel dat het warm is aan de zijkanten.
Ik doe precies hetzelfde! *;
pi_133807935
Straks gaat het allemaal zonder erbij na te denken XM.
Heb je al een poedertoren trouwens? Want hoe meer ik op de automatische piloot ga, hoe vaker ik ineens de tel kwijt ben met de schepjes melk :') In de poedertoren kun je het dan gewoon teruggooien en opnieuw tellen, in de fles is het dan al in het water gevallen..

GotC :D O+
  zondag 1 december 2013 @ 16:10:03 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133808026
Ja, heb ik. Maar das toch voor onderweg, dacht ik? :@ en ik kon bij de babypark helemaal niet zo'n leuke hoes vinden om de fles warm te houden :(. Wel een thermosflesje voor in de luiertas gescoord bij de hema :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133808078
Belle die bejaarde :o waar was dat dan blijf ik daar weg :+
Die trui is echt schattig! Knap gedaan joh
En :* voor je spoiler. Ik was eerst op mn verjaardag uitgerekend

XM ik schepte alle voedingen voor de dag 's ochtends vast, echt handig!
  zondag 1 december 2013 @ 16:11:41 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133808101
Oh en nog een vraag! Ze is nu 6 maand. Is nutrilon 2 dan ook echt een betere keuze? Of is 1 ook ok? Ik meen me te herinneren dat 3 echt onzin was... Maar is dat ook zo met het verschil tussen 1 en 2?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133808111
Ja onderweg is het superhandig natuurlijk, maar wij gebruiken hem thuis ook, om bovenstaande reden dus. Maar misschien ben ik de enige kneus die altijd vastloopt bij getallen boven de 3 :+
Nee ik vind het gewoon makkelijk dat ik daarna in een keer de goede hoeveelheid erin kan gooien.

De hoes is van Difrax trouwens, ik heb hem bij Prénatal gekocht. De Aventfles paste er ook in.

En ja, je moet wel overstappen op 2, maar of je dat nu echt stipt met 6 maanden doet lijkt me niet echt heel belangrijk.
pi_133808153
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 16:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
I know I know... Het is gewoonweg afscheid van de bv wat me zwaar valt.

Hoelang doe je zo'n flesje in de magnetron dan?
Logisch XM, ik heb ook echt gehuild toen ik z'n laatste beetje mama's melkie gaf... En dan te bedenken dat ik niet meer dan een voeding bij elkaar gekolfd kreeg dus dat Ow sowieso al meer kv dan bv kreeg.
Maar hij doet het nu ook super dus het komt ook met kv helemaal goed!

Hoelang het flesje in de magnetron is gewoon ff uitproberen. Je hebt vast heel snel de perfecte tijd + temperatuur gevonden.
Ik gebruik nu trouwens ook gewoon warm water uit de kraan. En geen problemen op dat punt. Het werd me zelfs aangeraden door de ka, is veel makkelijker ;)

Olf beterschap!

Belle dat verhaal! (Wel herkenbaar, zoiets is mij ook ooit gebeurd. Alleen stond ik een half uur later bij dat oudje ook koffie te brengen. Toen heb ik hem erop aangesproken --> ofwel eerst excuses en dan pas koffie ;) )
pi_133808210
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 16:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh en nog een vraag! Ze is nu 6 maand. Is nutrilon 2 dan ook echt een betere keuze? Of is 1 ook ok? Ik meen me te herinneren dat 3 echt onzin was... Maar is dat ook zo met het verschil tussen 1 en 2?
6 maanden is nutrilon 2, maak gewoon wel 1 op als je dat hebt, maar daarna moet je wel echt naar 2. 3 is idd onzin en kan je overslaan.
  zondag 1 december 2013 @ 16:16:17 #284
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133808343
Ok, helder! Morgen ff 2 halen dan :Y. Hebben nu nog een kleine doos 1 in gebruik.

Ik kolf nu nog 2x daags. Loopt flink terug, kolf nu ook geen hele voeding meer. Eind volgende week naar 1x daags en dan om de dag en dan is het wel over denk ik, zo niet eerder.
pi_133810289
Ja, dat bejaarde-debacle was echt :') Ik heb die meneer nog een paar fijne laatste jaren met zichzelf toegewenst :@

quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:11 schreef Fieder het volgende:
Belle die bejaarde :o waar was dat dan blijf ik daar weg :+
Die trui is echt schattig! Knap gedaan joh
En :* voor je spoiler. Ik was eerst op mn verjaardag uitgerekend

XM ik schepte alle voedingen voor de dag 's ochtends vast, echt handig!
Het was in Delft Fieder ;)

En tof issie geworden he, het is voor Nin een jurkje! Morgen krijgt ze hem aan, dan is mijn zusje jarig en deze trui was eerst van mij en toen van m'n zusje en onlangs gaf ze hem terug om iets van te maken voor Nin omdat zij hem nooit meer droeg O+
pi_133811275
Ik vind hem echt heel gaaf belle! Als het in de winkel hing had ik het vast gekocht voor Rosalie O+
pi_133811356
Belle! Ruziemaken met een bejaarde, niets voor jou ;) nu maakte hij vooral ruzie met jou maar wel een goede sneer teruggegeven. En wat een supermooie jurk heeft Nin, leuk dat ie straks al 'derdehands' is qua stof!
En wat een heftige spoiler. Echt gek hoe anders alles dan was geweest, ook een ander kind...pfff logisch dat je daar nu mee bezig bent. :*

Serieus een van de redenen dat ik nog de borst geef (behalve al m'n idealen natuurlijk ;) ) is dat flesvoeding zo moeilijk is, met afwas en magnetrons/water koken en schepjes. Maar dat vinden de flessenmoeders vast ook andersom.
pi_133811517
Hallo allemaal. Vandaag zijn we voor het eerst thuis samen met onze kleine, geboren op 28/11/13. Ik vind het allemaal zo spannend en ben nog zo onwennig met alles.

Post van de dag van de bevalling staat in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Borstvoeding gaat nog erg moeilijk. Mijn vrouw produceert nog erg weinig/geen melk. Met de borstkolf proberen we het op gang te krijgen. Heeft enigszins geholpen, want nu gaat het redelijk.

Zo gaan slapen. Onze kleine slaapt in het grote bed samen met mama en ik slaap in een bed ernaast. Wordt vast weinig slapen vannacht :).
Bijna Papa
  zondag 1 december 2013 @ 17:51:40 #289
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133811684
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:40 schreef Olf het volgende:
Serieus een van de redenen dat ik nog de borst geef (behalve al m'n idealen natuurlijk ;) ) is dat flesvoeding zo moeilijk is, met afwas en magnetrons/water koken en schepjes. Maar dat vinden de flessenmoeders vast ook andersom.
Moeilijk? Water in de fles, schepjes melk erbij en dan in de magnetron. En afwassen is hier gewoon bovenste rekje van de vaatwasser. Kan echt niet veel simpeler ;), mocht je ooit nog willen overstappen...

Maar hulde aan iedereen die bv volhoudt hoor, ik was na 12 weken gesloopt, en zat tegen een PND aan. Na de overstap kreeg ik eindelijk rust... Had wel een slechte drinker, meer dan 45 minuten per voeding, en dat zo'n 10 keer per dag is veel, voor mij te veel. En dan had ie nog honger :'(

Sicarius, gefeliciteerd, en welkom! Is weer eens wat anders, een vader hier :D. Is t een jongen of meisje geworden, of mogen we dat niet weten?
pi_133812186
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 17:51 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Moeilijk? Water in de fles, schepjes melk erbij en dan in de magnetron. En afwassen is hier gewoon bovenste rekje van de vaatwasser. Kan echt niet veel simpeler ;), mocht je ooit nog willen overstappen...

Maar hulde aan iedereen die bv volhoudt hoor, ik was na 12 weken gesloopt, en zat tegen een PND aan. Na de overstap kreeg ik eindelijk rust... Had wel een slechte drinker, meer dan 45 minuten per voeding, en dat zo'n 10 keer per dag is veel, voor mij te veel. En dan had ie nog honger :'(

Sicarius, gefeliciteerd, en welkom! Is weer eens wat anders, een vader hier :D. Is t een jongen of meisje geworden, of mogen we dat niet weten?
Nouja, ik heb denk ik heel erg geluk gehad qua borstvoeding, is allemaal heel soepel verlopen. En we hebben geen vaatwasser of magnetron dus dat maakt het alweer meer werk ;). Baby krijgt trouwens incidenteel een flesje (1 of 2 keer per week) dus hebben het allemaal wel in huis. Echt overstappen gaat hier niet meer gebeuren, is na ruim 11 maanden natuurlijk ook niet meer nodig, dan zijn er andere mogelijkheden.
pi_133812555
Olf, jij aansteller :D
Maar ^O^ voor een heel jaar borstvoeding!

Qua handigheid ben ik altijd erg blij geweest dat ik voor fv heb gekozen. Denk inderdaad dat je overwegingen je keuze vanzelf tot de makkelijkste maken.
pi_133812792
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 18:16 schreef Suikertante het volgende:
Olf, jij aansteller :D
Maar ^O^ voor een heel jaar borstvoeding!

Qua handigheid ben ik altijd erg blij geweest dat ik voor fv heb gekozen. Denk inderdaad dat je overwegingen je keuze vanzelf tot de makkelijkste maken.
Haha! Ja nee het valt ook reuzemee. Maar ik weet van de keren dat ik flesjes hebt gemaakt zo baalde omdat ik dan inderdaad de tel kwijt was en dan weer opnieuw moest beginnen, en dan de flesjes niet bij de gewone afwas deed omdat er dan spinazieresten in zaten enzo. Maar ik ben dan ook aartslui. :@
pi_133812947
Oja, welkom Sicarius! Zat jij nu in het buitenland? Mocht je vrouw moeilijk bereik hebben tot hulp voor borstvoeding, kan ze misschien ook even in het borstvoedingstopic kijken.
pi_133813009
Sic, welkom! Spannend allemaal hè? Was jij nou degene die in het buitenland woonde, Zuid Afrika ofzo?

Olf, fijn dat jullie er snel bij waren, hopelijk voelt ze zich snel beter!

Kyara, hopelik gaat D. snel haar zus volgen qua slapen! Is zij altijd de hongerige van de 2?

Suiker, mooi verwoord allemaal!

XM, komt goed, kraan is prima. Loopt snel terug idd, kun je er al een beetje vrede mee maken?

Even onzinnig klagen: mijn schoonmoeder is nogal eh... druk en overenrhousiast. Ze is helemaal weg van Ellie, superlief, maar heeft wel de neiging haar als 'de hare' te zien. Zo stuurde ik de foto van de meet door, de eerste foto waarin Ellie qua oogopslag op mij lijkt (tot dusver lijkt ze vooral op ML op foto's) en wat zegt m'n sm... "Oh, ze is precies [naam schoonzus]! Ons poppie!"
Nu is het vreselijk kinderachtig, dat weet ik, maar ik baal er eigenlijk van. Ellie is mijn baby, mijn kindje, en van mijn man. Het voelt gewoon een beetje... opzijgeschoven.
Dit is uiteraard niet het eerste incident waarin ik een beetje opzijgeschoven wordt. Zo sta ik bijv niet op de groepsfoto van de trouwerij van schoonzus, omdat ik Ellie moest voeden. De foto is voor de deur genomen en aansluitend was er lunch thuis, maar ze konden geen 5 min wachten want er was in het schema geen rekening gehouden met Ellie. Ik vind iedereen heel lief, maar ik moet al zo wennen aan de nieuwe situatie en dit helpt niet, helaas.

Maar het komt wel goed, Ellie wet wél heel goed dat ik haar mama ben en dat is het belangrijkste!
Home is where the O+ is...
pi_133813436
Zo is dat Cwen! Maar dat soort subtiele dingetjes (bedoeld of onbedoeld) kunnen wel heel naar overkomen.

Belle! Wat een té leuk jurkje voor Nin, ik zou 'm net als Danic gelijk kopen als -ie in de winkel hing. Maargoed, mijn kind draagt sowieso alleen maar jurkjes dus ik heb er een zwak voor.

Welkom Sicarius, gefeliciteerd! Ben stiekem wel benieuwd of het een jongen of meisje is en hoe het heet.

Olf, hoe is het met je meiske?
pi_133813450
Belle, die man! Das toch ook niet normaal :no :* Supertof Nin-truitje heb je gemaakt! O+

KV: ik voel altijd met m'n vinger in de fles of het water warm genoeg is voor ik de poeder erbij mik (vaak ook uit een toren want handig! ^O^ ), anders loop je zo te klooien met kouder/warmer maken van de melk.

Sic, gefeliciteerd! Spannend, de eerste nacht samen thuis O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133813545
Cwen :* en idd jij bent haar mama en de belangrijkste persoon op de wereld voor haar!

Welkom Sic

Ik moest ff door het verhaal van Cwen denken aan m'n schoonzus een jaar geleden. Mijn schoonvader werd benoemd tot professor. Natuurlijk een heel officieel gebeuren in de uni met andere professoren in toga. Maar haar dochter wou op het moment van binnenkomen eten. Dus m'n schoonzus op de voorste rij bv geven terwijl al die professoren binnen kwamen. Die gezichten, onbetaalbaar! :D
  zondag 1 december 2013 @ 19:11:37 #298
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133814570
Welkom Sicarius!
Hopelijk hersteld je vrouw snel van de ks.

Beterschap voor je meisje Olf.

En ook van mij een dikke *O* voor zolang borstvoeding Olf!

:* Cwen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 1 december 2013 @ 19:20:21 #299
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133814981
Cwen :*

Beterschap Olf

Normaal voeding maken moeten we ook maar eens gaan oefenen. Handig als we een keer ergens anders zijn.

We hebben een aparaat gekregen waar de goede temp uit komt als een soort senseo.
pi_133815548
Cwen !! :o Hebben wij dezelfde schoonmoeder. Volgens haar was S een kopie van vriend. Nu was dat ook wel zo, maar nu hij een beetje op mij gaat lijken. Wangetjes en jukbeenderen is het SPRE-KEND mijn vriend zijn vader. Sodermieter op! Hij lijkt op mij. Ik hang op die betreffende foto neus tegen neus met hem!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')