Denk dat die medewerker gewoon voor klokkenluider heeft willen spelen richting de sollicitant.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:11 schreef Scuidward het volgende:
Ten eerste ook echt. Niet bepaald subtiel. Als het al een geldige reden zou zijn.
Het lijkt wel een bericht van De Speld ofzo.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:12 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ben je echt zo naief? Aan de orde van de dag dit.
Maar die persoon heet Koorndijk. Naar mijn weten een Nederlandse achternaam?quote:Op woensdag 27 november 2013 01:13 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Denk dat die medewerker gewoon voor klokkenluider heeft willen spelen richting de sollicitant.
Adoptiequote:Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Maar die persoon heet Koorndijk. Naar mijn weten een Nederlandse achternaam?
Alsof dat wat zegt. Ik ken een Henk de Vries, die is zo zwart dat hij er blauw over zietquote:Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Scuidward het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2013 01:17 schreef Trebo het volgende:
[..]
Alsof dat wat zegt. Ik ken een Henk de Vries, die is zo zwart dat hij er blauw over ziet
Ja dat klopt. Ik dacht gewoon even niet helder.quote:
En Seedorf Duits. Je moet de groetjes van Romeo Zondervan en Frank Rijkaard hebben.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Oboema Sesetokoe is dan weer blank. Enfin het is mij duidelijk. De klacht staat. Dat bedrijf denkt in hokjes.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
En Seedorf Duits. Je moet de groetjes van Romeo Zondervan en Frank Rijkaard hebben.
Surinamers en Antillianen hebben ook nog wel eens van dat soort achternamen.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Scuidward het volgende:
[..]
T betreft de 'handeling' afwijzen.. Discrimineren op papier en in gedachten mag, maar deze gedachten omzetten in gedrag nietnquote:Op woensdag 27 november 2013 01:37 schreef Kowloon het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat dit strafbaar is. Maatschappelijke afkeuring, terecht en heel goed, maar opvattingen en ideeën strafbaar stellen vind ik echt bizar.
Dit. Heel normaal in die landen.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Surinamers en Antillianen hebben ook nog wel eens van dat soort achternamen.
Nee, het uiten van de gedachte mag zelfs niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:44 schreef LelijKnap het volgende:
T betreft de 'handeling' afwijzen.. Discrimineren op papier en in gedachten mag, maar deze gedachten omzetten in gedrag nietn
U sure? Zeer onwenselijk ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, het uiten van de gedachte mag zelfs niet.Daarmee ontstaat een situatie waarbij gedachten nog wel bestaan, maar niet geuit worden waardoor het lijkt alsof ze niet bestaan. Volkomen onwenselijk vind ik.
Ben geen jurist, maar volgens mij is het echt zo, maar toegegeven, ik kan zo snel niet even onderbouwen met bronnen. Maar het is iets wat mij bij staat.quote:
alsof je denkt dat het ooit zal veranderen.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:03 schreef Wootism het volgende:
Ongelofelijk dat we het anno 2013 nog steeds over fucking huidskleur moeten hebben... Schaam me echt kapot voor dat soort mensen.
Jammer van de zwarte balkjes, wat mij betreft mag de naam van die gast gewoon lekker publiekelijk worden.
Slaven kregen vroeger de achternaam van hun eigenaar.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Nee, die hadden nummers.quote:Op woensdag 27 november 2013 03:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Slaven kregen vroeger de achternaam van hun eigenaar.
Wtf heeft dat te maken met deze sollicitant?quote:Op woensdag 27 november 2013 03:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dát! Zag je het ook op het nieuws vandaag?
Al die landen maar geld storten voor die lui, huisjes bouwen en verdomme schieten zij ze weer kapot.
Hallo?![]()
Geen reet.quote:Op woensdag 27 november 2013 04:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf heeft dat te maken met deze sollicitant?
Weet ik veel, zal per neger verschillen, groot deel is hier geboren met ouders of voorouders afkomstig uit de oud-kolonieen. Waarbij sommige ouders naar NL kwamen omdat ze bijv. tegen de onafhankelijkheid waren, en/of om te studeren. Maarre, waarom zijn de Nederlanders/Germanen/oude stammen vroeger hierheen vertrokken? Waarom zijn er nog steeds Nederlanders die verhuizen naar koudere landen, etc?quote:Op woensdag 27 november 2013 04:16 schreef Trebo het volgende:
[..]
Geen reet.
Hey maar waarom willen negers uberhaupt naar Nederland komen? Die gasten hadden altijd mooi weer
Kas uit de la halen. In dit geval dmv een onbenullige rechtszaak.quote:Op woensdag 27 november 2013 04:16 schreef Trebo het volgende:
[..]
Geen reet.
Hey maar waarom willen negers uberhaupt naar Nederland komen? Die gasten hadden altijd mooi weer
mwah, ik vind dit een vrij logische reden om aangifte te doenquote:Op woensdag 27 november 2013 04:22 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Kas uit de la halen. In dit geval dmv een onbenullige rechtszaak.
Ik geloof er geen reet van. Veel te obvious allemaal. Er is geen enkele medewerker die zo'n kulbericht op zou sturen naar zijn baas, of die wordt ook ontslagen. Misschien van een baas naar de medewerker kan ik begrijpen.quote:Op woensdag 27 november 2013 04:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
mwah, ik vind dit een vrij logische reden om aangifte te doen
De neger in kwestie is naar Nederland gekomen of in Nederland geboren om te solliciteren voor een stageplaats en afgewezen te worden mede op basis van zijn huidskleur, om dmv deze rechtzaak kas uit de la te halen, dit nota bene in een land waar schadevergoedingen doorgaans vrij onbenullig zijn qua hoogte?quote:Op woensdag 27 november 2013 04:22 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Kas uit de la halen. In dit geval dmv een onbenullige rechtszaak.
okquote:Op woensdag 27 november 2013 04:31 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Ik geloof er geen reet van. Veel te obvious allemaal. Er is geen enkele medewerker die zo'n kulbericht op zou sturen naar zijn baas, of die wordt ook ontslagen. Misschien van een baas naar de medewerker kan ik begrijpen.
Dat geldt voor elk nieuwsbericht waar het verhaal van 1 kant wordt belicht. De ware toedracht moet nog maar blijken.quote:Op woensdag 27 november 2013 04:31 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Ik geloof er geen reet van. Veel te obvious allemaal. Er is geen enkele medewerker die zo'n kulbericht op zou sturen naar zijn baas, of die wordt ook ontslagen. Misschien van een baas naar de medewerker kan ik begrijpen.
vraag het aan zequote:Op woensdag 27 november 2013 04:40 schreef zhe-devilll het volgende:
De negers die hier wonen waren toch allemaal slaven enzo van de oud nederlanders die al eeuwig dood zijn?
Ofzo?
Wat heb je er aan om te weigeren het beestje bij zn naam te noemen?quote:Op woensdag 27 november 2013 04:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat geldt voor elk nieuwsbericht waar het verhaal van 1 kant wordt belicht. De ware toedracht moet nog maar blijken.
Maar hoe jij en Zhe er in hemelsnaam op komen negers in, ik neem aan, bepaalde Afrikaanse landen er bij te halen, dat is me nog steeds niet duidelijk.
Het beestje bij zijn naam noemen?quote:Op woensdag 27 november 2013 04:41 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Wat heb je er aan om te weigeren het beestje bij zn naam te noemen?
Nederland wordt ook bij alles gehaald, zelfs als onze lesbische koppels kinderen willen adopteren, moet Erdogan zonodig zijn two-cents erin gooien.
Welkom in de moderne wereld, iedereen bemoeit zich met de ander.
Gaat alles nog wel goed met je?quote:Op woensdag 27 november 2013 04:39 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Alles bij elkaar sprokkelen g, alles telt gewoon... de grote bux banga, is allemaal deel van de game van hosselen....
quote:Op woensdag 27 november 2013 04:40 schreef zhe-devilll het volgende:
De negers die hier wonen waren toch allemaal slaven enzo van de oud nederlanders die al eeuwig dood zijn?
Ofzo?
Jezus doe eens niet zo vreselijk serieus!quote:
als het omgekeerde van de OP gebeurt heb je net zo goed de poppen aan het dansen ...quote:Op woensdag 27 november 2013 04:53 schreef zhe-devilll het volgende:
Voorbeeld van leuke discriminatie:
Eey smierige vuig marokaantje jonguh, kom us mee naar buituh dan!
Heey negurtttttttttttt, how istie big boy!
Nou en??????
Let go, be funny met elkaar...
En als negur zegt, heey witte kaasmogool, lach je toch guwoon terug ga je dan ook klagen nee toch?
Nou dan, gezeik
Valt best mee, wij kunnen ons niet beroepen op discriminatie in eigen land nml.quote:Op woensdag 27 november 2013 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het omgekeerde van de OP gebeurt heb je net zo goed de poppen aan het dansen ...
klets nietquote:Op woensdag 27 november 2013 05:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Valt best mee, wij kunnen ons niet beroepen op discriminatie in eigen land nml.
Wat... is dit dan een leugen?quote:
zeker als vrouw zou je beter moeten wetenquote:Op woensdag 27 november 2013 05:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Koorndijk is wel degelijk de familienaam van een slaveneigenaar in Suriname rond 1850. Als slaven werden vrijgelaten kregen ze die naam mee. Plaatsnamen of de naam van een plantage waren ook in zwang.quote:Op woensdag 27 november 2013 03:25 schreef Trebo het volgende:
[..]
Nee, die hadden nummers.
"Neger 27, ga es bier halen."
Neen, wij zijn niet zo kleinzielig. Man, het zijn toch gewoon huilies.. boehoeee.. stel je gewoon allemaal niet zo aan.quote:Op woensdag 27 november 2013 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het omgekeerde van de OP gebeurt heb je net zo goed de poppen aan het dansen ...
quote:Op woensdag 27 november 2013 05:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
"Ten eerste".quote:Op woensdag 27 november 2013 06:15 schreef MichaelScott het volgende:
Email: Neger en geen ervaring met computers -> Krantenkop: Man afgewezen omdat hij neger is.
Hahahahaquote:Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig. Komt vaker voor dan je denkt, ik hoop dat de mediamarkt hier een dikke boete voor krijgtquote:Op woensdag 27 november 2013 02:03 schreef Wootism het volgende:
Ongelofelijk dat we het anno 2013 nog steeds over fucking huidskleur moeten hebben... Schaam me echt kapot voor dat soort mensen.
Jammer van de zwarte balkjes, wat mij betreft mag de naam van die gast gewoon lekker publiekelijk worden.
Het ten tweede lijkt me ook al voldoende voor een afwijzing bij een eletronicazaak.quote:
Hij luistert zelf wel naar Negerts (Notorious BIG op zijn Facebook pagina).quote:Op woensdag 27 november 2013 08:34 schreef Printerkabel het volgende:
Het gaat om Mike de Wilde in Arnhem
Nog meer dan mensen die gediscrimineerd worden?quote:Op woensdag 27 november 2013 08:52 schreef Cara het volgende:
dat racisme gezeik komt me een klein beetje mijn neus uit.
Het effect in de praktijk is natuurlijk dat ze nog net zo hard discrimineren maar daar (meestal) niet meer eerlijk over zijn. Het is juist het "in gedrag omzetten" wat je bijna onmogelijk kan bestraffen en dus wordt effectief juist het discrimineren "op papier" bestraft.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
T betreft de 'handeling' afwijzen.. Discrimineren op papier en in gedachten mag, maar deze gedachten omzetten in gedrag nietn
Het gaat vooral om dat hij een zwarte is, daar begint de mail toch mee :\quote:Op woensdag 27 november 2013 09:22 schreef H.FR het volgende:
Volgens mij was hij sowieso niet aangenomen, want hij wist ook niks van computers staat in de mail.
Ja, daardoor was hij sowieso al kansloos, maar ook als blanke was hij volgens mij niet aangenomen.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:23 schreef lf2 het volgende:
[..]
Het gaat vooral om dat hij een zwarte is, daar begint de mail toch mee :\
btw
bellen kan,mail mag
Helemaal mee eens en naam van het bedrijf zodat iedereen kan boycottenquote:Op woensdag 27 november 2013 02:03 schreef Wootism het volgende:
zou voor mij reden zijn om wel met hun in zee te gaan: zijn tenminste eerlijkquote:Op woensdag 27 november 2013 09:24 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en naam van het bedrijf zodat iedereen kan boycotten
Ja, weet je tenminste zeker dat je met een stel ongelofelijke eikels in zee gaat, ipv. dat je alleen een bepaalde kans daarop hebt.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:27 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zou voor mij reden zijn om wel met hun in zee te gaan: zijn tenminste eerlijk
quote:Op woensdag 27 november 2013 09:34 schreef Copycat het volgende:
Laat het grote wegwuiven maar weer beginnen.
hoezo eikels?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, weet je tenminste zeker dat je met een stel ongelofelijke eikels in zee gaat, ipv. dat je alleen een bepaalde kans daarop hebt.
Wie zegr dat het bedrijfsbeleid is? En niet gewoon een medewerker (en eventueel bedrijfsleider) die niet helemaal 100 zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:24 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en naam van het bedrijf zodat iedereen kan boycotten
Nee, want is tegenstelling tot het meeste geneuzel is dit nou juist HET voorbeeld van racisme. Hierbij wordt iemand op basis van zijn huidskleur benadeeld. Er wordt hem iets ontzegd.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:34 schreef Copycat het volgende:
Laat het grote wegwuiven maar weer beginnen.
Ik zie helaas toch al aardig wat gebagatelliseer.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:39 schreef HeatWave het volgende:
Nee, want is tegenstelling tot het meeste geneuzel is dit nou juist HET voorbeeld van racisme. Hierbij wordt iemand op basis van zijn huidskleur benadeeld. Er wordt hem iets ontzegd.
Niet dat gejank over zwarte piet en Goldon etc, DIT is racisme, de rest is gewoon bullshit.
Dat lijkt me duidelijk ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nog meer dan mensen die gediscrimineerd worden?
Nou, daar ben ik het dan deze keer echt niet mee eensquote:Op woensdag 27 november 2013 09:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zie helaas toch al aardig wat gebagatelliseer.
Waarom zou je? Wat wil je hier in godsnaam mee bereiken?quote:
Jij bent vreemd.quote:
Denk niet dat iemand zou durvenquote:Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Cara het volgende:
[..]
Waarom zou je? Wat wil je hier in godsnaam mee bereiken?
Laten we eerst maar eens kijken of de mail echt is en of niet in elkaar geflanst door een rancuneuze afgewezen sollicitant.
[..]
Jij bent vreemd.
omdat dit dagelijkse kost is en nu toevallig een keer openbaar wordt?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het dan deze keer echt niet mee eens.
Dit zijn de zaken waar men het over zou moeten hebben,
idd, mailtje uit naam van een ander naar jezelf sturen is zo gebeurdquote:Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Cara het volgende:
Laten we eerst maar eens kijken of de mail echt is en of niet in elkaar geflanst door een rancuneuze afgewezen sollicitant.
Waarom? Ik vind het zielig voor den blanken mensch. Je mag tegenwoordig niet eens meer een neger afwijzen omdat hij zwart is.quote:
Nog een uitleg waaromquote:
Dit. Ook veelzeggend is dat de naam van de elektrozaak niet genoemd wordt.quote:Op woensdag 27 november 2013 04:31 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Klopt, maar dit is natuurlijk wel een duidelijk geval van racisme.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:56 schreef DS4 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees dat hij niet is afgewezen op zijn huidskleur. Kennelijk heeft het een rol gespeeld (wat idioot is, maar volgens mij hoeven we geen discussie te voeren over de vraag of die figuur een malloot is), maar gebrek aan ervaring wordt eveneens genoemd.
quote:Op woensdag 27 november 2013 09:57 schreef eight het volgende:
[..]
Dit. Ook veelzeggend is dat de naam van de elektrozaak niet genoemd wordt.
Gebeurd toch al? Bij de politie bijvoorbeeld? Voorkeur allochtonen en vrouwen?...quote:Op woensdag 27 november 2013 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat ten eerste maakt de tweede afwijsreden van ondergeschikt belang.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:56 schreef DS4 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees dat hij niet is afgewezen op zijn huidskleur. Kennelijk heeft het een rol gespeeld (wat idioot is, maar volgens mij hoeven we geen discussie te voeren over de vraag of die figuur een malloot is), maar gebrek aan ervaring wordt eveneens genoemd.
En dat is natuurlijk precies hetzelfde?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Gebeurd toch al? Bij de politie bijvoorbeeld? Voorkeur allochtonen en vrouwen?...
Dat betekent niet dat blanken geweigerd worden omdat ze blank zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Gebeurd toch al? Bij de politie bijvoorbeeld? Voorkeur allochtonen en vrouwen?...
Het feit dat je om toestemming vraagt om het te mogen plaatsen lijkt me toch een indicatie dat je zelf snapt waarom het misschien niet verstandig zou zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:56 schreef lf2 het volgende:
[..]
Nog een uitleg waaromof gewoon omdat het kan ik zie in 100.000 topics namen van bedrijven en van mensen :\
Nee dat gebeurd officieel pas wanneer er een mailtje uitlekt tussen twee allochtone politiemedewerkers over een blanke.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja, dat mag wel...quote:Op woensdag 27 november 2013 09:58 schreef Smack10 het volgende:
Er worden toch mensen afgewezen omdat ze man of blank zijn, wat is het fucking probleem?
Een blanke nemen ze bij de Thai en de Chinees ook niet aan.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vraag helemaal geen toestemming mijn bericht was al aangepast, ik had toen een link geplaatst.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:02 schreef Cara het volgende:
[..]
Het feit dat je om toestemming vraagt om het te mogen plaatsen lijkt me toch een indicatie dat je zelf snapt waarom het misschien niet verstandig zou zijn.
[..]
Nee dat gebeurd officieel pas wanneer er een mailtje uitlekt tussen twee allochtone politiemedewerkers. Tot die tijd zijn het alleen negers.
quote:Op woensdag 27 november 2013 10:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Een blanke nemen ze bij de Thai en de Chinees ook niet aan.
dat noemen ze 'positieve discriminatie'quote:Op woensdag 27 november 2013 10:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat blanken geweigerd worden omdat ze blank zijn.
Prima, maar we doen het op dit moment gewoon niet op Fok.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef lf2 het volgende:
[..]de naam wordt steeds gecensureerd je kan het zo vinden
Want een allochtoon kan niet blank zijn?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat noemen ze 'positieve discriminatie'
Daarom.quote:
Nee hier moet wel een complot achter zitten. Het zijn de....Joden of de moslims! Of de Joodsche moslims!quote:Op woensdag 27 november 2013 10:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat noemen ze 'positieve discriminatie'
Waarom niet? We zijn toch een rel-nieuws-site? Getuige de berichten op de FP.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Prima, maar we doen het op dit moment gewoon niet op Fok.
De naam van de sollicitant is prima, maar het bedrijf en zo doen we niet, klaar uit.
Jij acht de opsteller van deze mail zodanig intelligent dat hij zijn afwijsredenen netjes op volgorde zet?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:01 schreef Copycat het volgende:
Dat ten eerste maakt de tweede afwijsreden van ondergeschikt belang.
In de eerste plaats is het een neger en daarbij eentje zonder ervaring.
We werken niet mee aan een heksenjacht.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? We zijn toch een rel-nieuws-site? Getuige de berichten op de FP.
Onzin, je weet dondersgoed dat jullie geen claim aan jullie broek willen hangen. Alleen een heksenjacht initieren als er geen financiele consequenties voor jullie aan zitten, minder jongen minder. Slappe hap.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
We werken niet mee aan een heksenjacht.
gelukkig ben jij niet zo van het rellen, dat scheelt weerquote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, je weet dondersgoed dat jullie geen claim aan jullie broek willen hangen. Alleen een heksenjacht initieren als er geen financiele consequenties voor jullie aan zitten, minder jongen minder. Slappe hap.
Dan zou de mail niet kloppen. Een hij kan geen mooie meid zijn. Dus eigenlijk is het logisch dat hij geen mooie meid is. Tenzij een mooie meid een synoniem zou zijn voor een knappe nerd (man). Maar dat zou weer vreemd zijn, want de meeste nerds zijn niet knap.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Cara het volgende:
Als nou in de mail had gestaan;
Hey Bert,
Ten eerste is het geen mooie meid.
Ten tweede heeft hij weinig tot geen ervaring met computers.
Groet,
Had men hier dan ook een topic over gemaakt?
Wil je daarmee stellen dat afwijzingen op basis van huidskleur eigenlijk normaal geaccepteerd moeten worden?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Cara het volgende:
Als nou in de mail had gestaan;
Hey Bert,
Ten eerste is het geen mooie meid.
Ten tweede heeft hij weinig tot geen ervaring met computers.
Groet,
Had men hier dan ook een topic over gemaakt?
Meest waarschijnlijk lijkt mij dat hij de argumenten in de volgorde opschrijft waarop ze bij hem komen. Dan is zijn eerste reactie bij de CV van een zwarte "een neger, laten we die maar niet aannemen". Kijkt hij vervolgens in de CV en ziet "ha, ook geen relevante ervaring". En mailt dat vervolgens naar zijn leidinggevende.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij acht de opsteller van deze mail zodanig intelligent dat hij zijn afwijsredenen netjes op volgorde zet?
Weet je, het is niet fraai, maar sollicitanten worden ook op uiterlijk beoordeeld. Een fat fuck zal ook problemen hebben. Iemand die heel lelijk is eveneens. Of zo'n "azijnuitstraling".... brrr.
Nu is het alleen heel zichtbaar en is de reden echt heel erg idioot... maar van de andere kant: zoals ik het lees had hij ook de functie niet gekregen als hij blank was.
Ik ben zeker van het rellen, alleen ik doe het consequent. Heet geen HeatWave, met fixatie op minderheden.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gelukkig ben jij niet zo van het rellen, dat scheelt weer.
Vaak genoeg namen van mensen en bedrijven gezienquote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, je weet dondersgoed dat jullie geen claim aan jullie broek willen hangen. Alleen een heksenjacht initieren als er geen financiele consequenties voor jullie aan zitten, minder jongen minder. Slappe hap.
Je kan met je infantiele complottheorieën beter verhuizen naar BNW. Persoons en bedrijfsgegevens voegen gewoon totaal niets toe aan deze discussie en mogen dus ook achterwege blijven.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar Bert heeft in deze gevraagd om een mooie meid, snap je.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef .PRISM het volgende:
[..]
Dan zou de mail niet kloppen. Een hij kan geen mooie meid zijn. Dus eigenlijk is het logisch dat hij geen mooie meid is. Tenzij een mooie meid een synoniem zou zijn voor een knappe nerd (man). Maar dat zou weer vreemd zijn, want de meeste nerds zijn niet knap.
Ik zou er wel een topic over openen.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij acht de opsteller van deze mail zodanig intelligent dat hij zijn afwijsredenen netjes op volgorde zet?
Weet je, het is niet fraai, maar sollicitanten worden ook op uiterlijk beoordeeld. Een fat fuck zal ook problemen hebben. Iemand die heel lelijk is eveneens. Of zo'n "azijnuitstraling".... brrr.
Nu is het alleen heel zichtbaar en is de reden echt heel erg idioot... maar van de andere kant: zoals ik het lees had hij ook de functie niet gekregen als hij blank was.
Ja, want al mijn posts zijn in dit soort topics!quote:Op woensdag 27 november 2013 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben zeker van het rellen, alleen ik doe het consequent. Heet geen HeatWave, met fixatie op minderheden.
Exact, komt die Opa nog even langs om te stellen dat er sprake is van een complottheorie. Het meten met twee maten mag je ook alleen aan de kaak stellen als het een ander betreft, maar niet als het Fok! betreft.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:13 schreef lf2 het volgende:
[..]
Vaak genoeg namen van mensen en bedrijven gezienNu "doen ze het niet"
Kansloos meten met 2 maten
Dat zou er op kunnen wijzen dat de medewerker die de sollicitant uitgenodigd heeft homo is. Dan zou er weer sprake zijn van positieve discriminatie jegens homo's.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:13 schreef Cara het volgende:
[..]
Maar Bert heeft in deze gevraagd om een mooie meid, snap je.
Toen bleek het een man te zijn, verkeerde uitgenodigd.
Waar haal je dat nou weer in godsnaam vandaan?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je daarmee stellen dat afwijzingen op basis van huidskleur eigenlijk normaal geaccepteerd moeten worden?
Stiekeme homo dan. Bert mag wel uitkijken.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:14 schreef .PRISM het volgende:
[..]
Dat zou er op kunnen wijzen dat de medewerker die de sollicitant uitgenodigd heeft homo is. Dan zou er weer sprake zijn van positieve discriminatie jegens homo's.
Het is een vraag. En waarom denk je dat deze vorm zoveel aandacht krijgt? En betekent het dan dat deze vorm minder aandacht zou moeten krijgen? Of dat de andere vormen ook zoveel aandacht zouden moeten krijgen?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Cara het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer in godsnaam vandaan?
Ik zeg hiermee dat discriminatie overal in alle vormen plaats vindt, maar dat om een of andere reden alleen deze vorm altijd zoveel aandacht krijgt.
Dan word ik toch afgewezen als blanke man? Is het niet?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk precies hetzelfde?
Omdat anders gekleurd, dus minderheid en dus zielig.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Cara het volgende:
Waar haal je dat nou weer in godsnaam vandaan?Ik zeg hiermee dat discriminatie overal in alle vormen plaats vindt, maar dat om een of andere reden alleen deze vorm altijd zoveel aandacht krijgt.
Dit.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Cara het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer in godsnaam vandaan?
Ik zeg hiermee dat discriminatie overal in alle vormen plaats vindt, maar dat om een of andere reden alleen deze vorm altijd zoveel aandacht krijgt.
[..]
Dus als je het niet in de vacature-eisen zet, maar wel standaard alle zwarten afwijst, is het geen discriminatie?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:
Ik ben van ook van mening dat het racisme zou zijn als er in de vacature stond dat alleen blanke mensen (of whatever) zouden mogen solliciteren.
Het is absurd, het had ook een interne mail moeten zijn, maar zelfs dan is afwijzen op huidskleur al belachelijk, tenzij ze van de 15 personeelsleden al 12 negers hebben lopen en ze wat meer een afspiegeling van de maatschappij wilden zijn, maar in dat geval hadden ze waarschijnlijk die allochtone vrouw in een rolstoel ook niet aangenomen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Afgezien van de mening of er veel racisme in Nederland plaatsvindt, ben ik van mening dat dit:
1. Een interne mail zou moeten zijn.
2. Het woord neger gebruikt mag worden omdat het ook een neger is.
3. De media maakt er weer lekker sensatie van.
4. De rest van de zinnen laat zien dat ze er wel naar hebben gekeken maar dat meneer gewoon te weinig ervaring had.
5. Er worden dagelijks duizenden mensen die solliciteren met een drogreden opgescheept waarom ze het niet geworden zijn.
Ik ben van ook van mening dat het racisme zou zijn als er in de vacature stond dat alleen blanke mensen (of whatever) zouden mogen solliciteren.
Dus als het niet zo in de vacature staat en je wordt er dan wel op afgewezen, dan is het geen racisme? Of hoe moet ik het zien? En mensen vallen niet over het woord neger, trouwens - maar om het feit dat het kennelijk een afwijzingsgrond is.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Afgezien van de mening of er veel racisme in Nederland plaatsvindt, ben ik van mening dat dit:
4. De rest van de zinnen laat zien dat ze er wel naar hebben gekeken maar dat meneer gewoon te weinig ervaring had.
5. Er worden dagelijks duizenden mensen die solliciteren met een drogreden opgescheept waarom ze het niet geworden zijn.
Dat mag, maar het is geen feit.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef Wombcat het volgende:
Meest waarschijnlijk lijkt mij dat hij de argumenten in de volgorde opschrijft waarop ze bij hem komen.
Al stond het er als laatste reden zou het nog niet uitmaken, het is discriminatie op ras en dat is een probleem.quote:
Jawel, en daarnaast onontkoombaar want dat is de dagelijkse praktijk..quote:Op woensdag 27 november 2013 10:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus als je het niet in de vacature-eisen zet, maar wel standaard alle zwarten afwijst, is het geen discriminatie?
Ik vind inderdaad dat alle vormen van discriminatie evenveel aandacht moet krijgen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een vraag. En waarom denk je dat deze vorm zoveel aandacht krijgt? En betekent het dan dat deze vorm minder aandacht zou moeten krijgen? Of dat de andere vormen ook zoveel aandacht zouden moeten krijgen?
Volgens mij ontken ik hier nergens dat het racisme is. Je leest niet goed.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als het niet zo in de vacature staat en je wordt er dan wel op afgewezen, dan is het geen racisme? Of hoe moet ik het zien? En mensen vallen niet over het woord neger, trouwens - maar om het feit dat het kennelijk een afwijzingsgrond is.
Als er had gestaan: prima geschikt, maar ik wens geen neger op de afdeling, dus voorlopig blijft de vacature lekker open is het zonder meer discriminatie.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
Dus als het niet zo in de vacature staat en je wordt er dan wel op afgewezen, dan is het geen racisme? Of hoe moet ik het zien? En mensen vallen niet over het woord neger, trouwens - maar om het feit dat het kennelijk een afwijzingsgrond is.
Ik zeg niet dat jij het zegt.quote:
ophef om niks.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is absurd, het had ook een interne mail moeten zijn, maar zelfs dan is afwijzen op huidskleur al belachelijk, tenzij ze van de 15 personeelsleden al 12 negers hebben lopen en ze wat meer een afspiegeling van de maatschappij wilden zijn, maar in dat geval hadden ze waarschijnlijk die allochtone vrouw in een rolstoel ook niet aangenomen.
Het mag simpelweg geen grond voor afwijzing zijn, en als het dat wel is (en dat is het), en dat komt naar buiten dan is dat een punt.
Mee eens dat het een probleem is. Alleen is dat niet nieuw voor mij hoor. Het enige is dat het nu zichtbaar is.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:34 schreef Leandra het volgende:
Al stond het er als laatste reden zou het nog niet uitmaken, het is discriminatie op ras en dat is een probleem.
Die persoon zal zich toch ook weer gediscrimineerd voelen.quote:Waar het veel minder een probleem is als je afwijst omdat iemand 6 neuspiercings, en zichtbare tepelpiercing en een IIWII tattoo op z'n voorhoofd heeft.
Nederlanders zijn dan ook vaak racisten tenzij de allochtoon bewijst dat hij een betere Nederlander is dan andere Nederlanders.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:11 schreef Tropanzia het volgende:
Wat een kul van een baas.
Helaas weet ik dat héél veel mensen ook hier in de omgeving zo denken.
Wat dan een minder terecht punt zou zijn aangezien eigen keuze daarin wél mogelijk is in tegenstelling tot het geboren worden als neger en dus vanaf dag één met 3-0 achterstaat.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die persoon zal zich toch ook weer gediscrimineerd voelen.
Wat een irrelevantie, wonen 4 miljard mensen in Azië, scheer ze allemaal over 1 kam met behulp van 3 voorgaande medewerkers.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mee eens dat het een probleem is. Alleen is dat niet nieuw voor mij hoor. Het enige is dat het nu zichtbaar is.
De mate van speelt natuurlijk ook wel een rol, alsmede ervaringen. Als je in enig jaar drie keer een Aziaat aangenomen hebt en die bleken keer op keer na enkele maanden niet te voldoen kun je je best voorstellen dat iemand zegt: "dit keer nemen we geen Aziaat".
[..]
Die persoon zal zich toch ook weer gediscrimineerd voelen.
Moslim en Neger 5-0 achter.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat dan een minder terecht punt zou zijn aangezien eigen keuze daarin wél mogelijk is in tegenstelling tot het geboren worden als neger en dus vanaf dag één met 3-0 achterstaat.
Dat laatste zou eigenlijk een vereiste moeten zijn voor allochtonen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:44 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nederlanders zijn dan ook vaak racisten tenzij de allochtoon bewijst dat hij een betere Nederlander is dan andere Nederlanders.
Ik neem aan dat hij heeft gereageerd met: "ik zie niet hoe dat relevant is voor de functie" of liever nog: "gaat je geen flikker aan"?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:47 schreef lf2 het volgende:
[..]
Moslim en Neger 5-0 achter.
Vriend van mij kreeg de vraag tijdens sollicitatie wat zijn geloofsovertuiging was![]()
Waar slaat dat weer op ?
(Accountant)
waarmee hij zch al meteen als kandidaat diskwalificeerdquote:Op woensdag 27 november 2013 10:48 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij heeft gereageerd met: "ik zie niet hoe dat relevant is voor de functie" of liever nog: "gaat je geen flikker aan"?
Wat dan weer geen reet boeit, net of je jezelf als kandidaat wíl zien bij een bedrijf die voor een redelijk zware functie zulke debiele, en irrelevante, vragen stelt.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:51 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
waarmee hij zch al meteen als kandidaat diskwalificeerd
quote:Op woensdag 27 november 2013 @ 09:14 schreef Wertos het volgende:
Kan ik er uit opmaken dat hij inderdaad niet veel verstand heeft van computers omdat hij een foto van de mail heeft gemaakt i.p.v. een screenshot?
Ja. Maar dat geldt weer niet voor de lelijke persoon die ook wordt gediscrimineerd.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:45 schreef Deshain het volgende:
Wat dan een minder terecht punt zou zijn aangezien eigen keuze daarin wél mogelijk is in tegenstelling tot het geboren worden als neger en dus vanaf dag één met 3-0 achterstaat.
oftewel: iedereen blijquote:Op woensdag 27 november 2013 10:53 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat dan weer geen reet boeit, net of je jezelf als kandidaat wíl zien bij een bedrijf die voor een redelijk zware functie zulke debiele, en irrelevante, vragen stelt.
Dat is hoe iedereen geconditioneerd is. Als je je hand drie keer brandt aan een kaars ga je de volgende keer niet nog een keer proberen ook al zegt iemand dat het nu koud vuur is. De ellende is dat het hier alleen om mensen gaat waar vooroordelen de situatie in stand houden - want als je een donkere huidskleur hebt zie je de bui al hangen. Dat is gewoon crap.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wat een irrelevantie, wonen 4 miljard mensen in Azië, scheer ze allemaal over 1 kam met behulp van 3 voorgaande medewerkers.
Ja, maar het is geen racisme. Het is dan gewoon "de vorige keren ging het niet goed met X, dus nu proberen we Y". Ik zeg niet dat het daarmee een slimme keuze is.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Arcadia het volgende:
Wat een irrelevantie, wonen 4 miljard mensen in Azië, scheer ze allemaal over 1 kam met behulp van 3 voorgaande medewerkers.
Heel veel allochtonen hebben een meerwaarde, vooral veel allochtonen die hier zijn geboren en getogen die een universitaire opleiding hebben genoten krijgen nooit een eerlijke kans, terwijl ze steeds vaker het Nederlands beter beheersen dan de meeste Nederlanders. Ik zie zelfs bij studenten dat allochtonen de rotklusjes krijgen, terwijl de autochtonen de leuke parttime baantjes krijgen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:47 schreef eight het volgende:
[..]
Dat laatste zou eigenlijk een vereiste moeten zijn voor allochtonen.
Als je geen meerwaarde bent heb je hier niets te zoeken.
Het was vast bedoelt als interne mail maar die knakker weet niet hoe outlook werkt en maakt een pijnlijke fout. Het woord neger om een neger aan te duiden lijkt me ook geen probleem maar iemands kleur gebruiken als reden om hem af te wijzen is een no-go. Iemand afwijzen enkel om het feit dat hij geen ervaring heeft binnen de ICT had al meer dan genoeg geweest. Het gaat dan ook om de eerste indruk die iemand geeft middels de sollicitatie en gezien het feit dat we nog steeds niet heel goed gedachten kunnen lezen (gelukkig maar) moet je er in ieder geval voor zorgen dat je seksistische/racistische zaken voor je houdt.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Discriminatie is niet erg als het niet op ras is?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:50 schreef Leandra het volgende:
Dat zal best, maar dat is dan niet op ras.
Dat dus, in principe kan een potentiële werkgever tijdens een gesprek behoorlijk veel vragen, want mensen zijn bang hun kansen te verspelen als ze niet antwoorden.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:51 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
waarmee hij zch al meteen als kandidaat diskwalificeerd
Wanneer ik mijn eigen zaak heb, ga ik al mijn medewerkers meten, als iemand geen goed werk levert, neem ik niemand meer aan met dezelfde lengtequote:Op woensdag 27 november 2013 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar het is geen racisme. Het is dan gewoon "de vorige keren ging het niet goed met X, dus nu proberen we Y". Ik zeg niet dat het daarmee een slimme keuze is.
Prima. Nou eerst maar eens je eigen zaak zien te krijgen!quote:Op woensdag 27 november 2013 10:56 schreef Arcadia het volgende:
Wanneer ik mijn eigen zaak heb, ga ik al mijn medewerkers meten, als iemand geen goed werk levert, neem ik niemand meer aan met dezelfde lengte
Als iemand zich gediscrimineerd voelt, wil dat nog niet zeggen dat hij gediscrimineerd wordt, en afgewezen worden op je piercings en tattoo's is geen discriminatie.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Discriminatie is niet erg als het niet op ras is?
(ik neem aan dat je dat niet bedoelde..)
quote:Discriminatie is het ongelijk behandelen en achterstellen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen in een situatie. Dan moet je denken aan afkomst, sekse, huidskleur, seksuele voorkeur, leeftijd, religie, handicap of chronische ziekte.
Dus meneer met IIWII op z'n voorhoofd zal moeten accepteren dat het is wat het is, en het is geen discriminatie.quote:"Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Vreemd als dat zo is. Ik zou een hoogopgeleide allochtoon juist prefereren.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:55 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Heel veel allochtonen hebben een meerwaarde, vooral veel allochtonen die hier zijn geboren en getogen die een universitaire opleiding hebben genoten krijgen nooit een eerlijke kans, terwijl ze steeds vaker het Nederlands beter beheersen dan de meeste Nederlanders. Ik zie zelfs bij studenten dat allochtonen de rotklusjes krijgen, terwijl de autochtonen de leuke parttime baantjes krijgen.
Er gebeuren idd wel vaker dingen, maar op het moment dat je betrapt wordt dan heeft het gevolgen.... er wordt ook wel eens 180 gereden op de snelweg, maar als je gepakt wordt dan ben je je rijbewijs kwijt.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:59 schreef Woestijnvos het volgende:
Dit is niets nieuws gebeurt wel vaker.
Discriminatie is niets meer en niets minder dan onderscheid maken, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:59 schreef Leandra het volgende:
Als iemand zich gediscrimineerd voelt, wil dat nog niet zeggen dat hij gediscrimineerd wordt, en afgewezen worden op je piercings en tattoo's is geen discriminatie.
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:00 schreef theguyver het volgende:
Titel klopt niet : Sollicitant afgewezen omdat ie een neger is!.
Zo klopt ieeger afgewezen omdat hij niet genoeg ervaring heeft.
Moet zeggen de persoon die mailtje verstuurd heeft moet wel ff op zijn vingers getikt worden..
[ afbeelding ]
Dat is dan ook discriminatiequote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Discriminatie is niets meer en niets minder dan onderscheid maken, maar dat terzijde.
Ik snap jouw punt wel, maar je koppelde het nu ineens aan ras. En je kan natuurlijk ook prima oneigenlijk worden gediscrimineerd op b.v. geslacht.
O well...
Dramaqueen.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.
Meteen ongezien ontslaan. Dat is een beetje vergaand op basis van wat we nu weten.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.
In beide gevallen praat je over discriminatie. In het tweede geval heeft de neger blijkbaar alsnog een achterstand. Als je een kans maakt maar veel beter je best moet doen vanwege je huidskleur / afkomst is dat niet veel minder erg.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er had gestaan: prima geschikt, maar ik wens geen neger op de afdeling, dus voorlopig blijft de vacature lekker open is het zonder meer discriminatie.
Wie weet had er ook kunnen staan: het is een neger, maar hij heeft wel een top CV, dus we gaan het toch proberen.
Welk bedrijf was het?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Maar daar is nog nooit ophef over geweest.quote:
Nee? Nog nooit ophef geweest omdat een man of vrouw werd afgewezen omdat het een man of vrouw was?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:05 schreef eight het volgende:
[..]
Maar daar is nog nooit ophef over geweest.
Je kent journalistiek en internetters in Nederland, dit zal onderzocht worden en namen moet perse op de schandpaal geplakt worden.quote:
Zo te zien was dit intern, iemand ontslaan daarop nee.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet zo erg zoals nu.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Nog nooit ophef geweest omdat een man of vrouw werd afgewezen omdat het een man of vrouw was?
Dat heb ik niet gezegd, aangaande van de assumpties die we hebben kunnen we alleen spreken, ik gaf geen absoluut oordeel, als ik daar verantwoordelijke zou zijn en dit bleek echt zo te zijn zoals wat de meesten het hier opvatten, dan zou ik hem degelijk wel ontslaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Meteen ongezien ontslaan. Dat is een beetje vergaand op basis van wat we nu weten.
Nogmaals: bij gelijke geschiktheid is het altijd een persoonlijke voorkeur die de doorslag geeft. Ben je een klein onooglijk mannetje heb je ook een achterstand.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:04 schreef kipknots het volgende:
In beide gevallen praat je over discriminatie. In het tweede geval heeft de neger blijkbaar alsnog een achterstand. Als je een kans maakt maar veel beter je best moet doen vanwege je huidskleur / afkomst is dat niet veel minder erg.
Het ging om een stagiair..... hoeveel ervaring moet die eigenlijk hebben?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Chai het volgende:
Wat een ontzettend domme e-mail.
Neem aan dat ze iemand met 0 ervaring sws niet aannemen, dus waarom deze aanvulling?!
Baas houdt heel erg van negergrappen of zo?
misschien idd wel een inside joke die nu verkeerd uitgelegt wordt?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Chai het volgende:
Ik heb het idee dat de huidskleur meer stoorde dan dat gebrek aan ervaring (is een stage daar trouwens ook niet voor bedoeld, voor het opdoen van ervaring?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Chai het volgende:
Neem aan dat ze iemand met 0 ervaring sws niet aannemen, dus waarom deze aanvulling?!
maar een stage in de IT en dan geen computerervaring hebben is ook weer zoiets....quote:Op woensdag 27 november 2013 11:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de huidskleur meer stoorde dan dat gebrek aan ervaring (is een stage daar trouwens ook niet voor bedoeld, voor het opdoen van ervaring?)
Bij de aanhef stond dat het het bedrijf een vacature had openstaan voor een stagiair. Denk dat ze wel een beetje achtergrondkennis verwachten en dat ze verwachten dat deze jongen onvoldoende ervaring heeft om een waardevolle bijdrage te leveren.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de huidskleur meer stoorde dan dat gebrek aan ervaring (is een stage daar trouwens ook niet voor bedoeld, voor het opdoen van ervaring?)
da's ook gewoon discriminatie zoals gesteld in art 1quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: bij gelijke geschiktheid is het altijd een persoonlijke voorkeur die de doorslag geeft. Ben je een klein onooglijk mannetje heb je ook een achterstand.
En nu?
Ja dat is typisch iets voor allochtonen idd.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:16 schreef Arcadia het volgende:
Wat trouwens wel zo is. Als je je uitkering wilt behouden moet je voldoen aan een quota van sollicitaties. Veel allochtonen die hun uitkering willen behouden gaan daarom dan ook solliciteren voor een baan waar ze compleet geen competenties voor hebben, zodat ze niet worden aangenomen en hun quota behalen. Dat vind ik weer jammer.
Mijn chef houd van grappen over Turken.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Chai het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op woensdag 27 november 2013 11:16 schreef Arcadia het volgende:
Wat trouwens wel zo is. Als je je uitkering wilt behouden moet je voldoen aan een quota van sollicitaties. Veel allochtonen die hun uitkering willen behouden gaan daarom dan ook solliciteren voor een baan waar ze compleet geen competenties voor hebben, zodat ze niet worden aangenomen en hun quota behalen. Dat vind ik weer jammer.
Nou, kennelijk wel.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:15 schreef Chai het volgende:
Een vacature plaats je niet om een volledig blanco iemand een stageplekje te geven lijkt mij.
Dit is overigens ook racisme!quote:Op woensdag 27 november 2013 11:16 schreef Arcadia het volgende:
Nou weet ik niet hoe het tegenwoordig op school is, maar is het niet zo dat je eerst een jaartje les hebt en het tweede jaar pas stage gaat lopen? En dat je zonder de benodigde basiskennis niet in het tweede jaar komt?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Bij de aanhef stond dat het het bedrijf een vacature had openstaan voor een stagiair. Denk dat ze wel een beetje achtergrondkennis verwachten en dat ze verwachten dat deze jongen onvoldoende ervaring heeft om een waardevolle bijdrage te leveren.
Een vacature plaats je niet om een volledig blanco iemand een stageplekje te geven lijkt mij.
Nee, bij gelijke geschiktheid mag ik lekker kiezen op basis van persoonlijke voorkeur.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:16 schreef Re het volgende:
da's ook gewoon discriminatie zoals gesteld in art 1
Hoe is dat racisme? Ik spreek niet emotioneel, ik spreek feitelijk. Er zit een grote ratio Marokkanen in de gevangenis als je kijkt naar de absolute aantallen in verhouding met de hoeveelheid Marokkanen die er zijn in Nederland. Dat is niet racistisch.quote:
Het bedrijf is een leerbedrijf, en bood een stage aan, als iemand die een kappersopleiding doet solliciteert op een vacature die bedoeld is voor de leerlingen van de afdeling laboratoriumtechniek, dan ga ik er vanuit dat het bedrijf gewoon afwijst op het feit dat die leerling niet de geschikte opleiding volgt om daar stage te lopen, en niet gaat miepen over een huidskleur en een vermeend gebrek aan kennis op het opleidingsgebied.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:19 schreef Arcadia het volgende:
Zou dan ook best kunnen dat deze 'neger' solliciteerde voor een baan waar hij geen competenties voor heeft zoals aangegeven in de e-mail, maar gelukkig gaat de discussie daar niet over.
Idd. Kan heel goed hun gevoel voor humor zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:11 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien idd wel een inside joke die nu verkeerd uitgelegt wordt?
Als ik een grap maak over jouw moeder, dat kan beledigend of leuk zijn afgaande van hoe goed ik je ken, racisme heeft alles te maken met intenties en hier kan ik persoonlijk niets anders oordelen dan dat er een malafide intentie was om te kwetsen.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:22 schreef Cracka-ass het volgende:
Sowieso dom om dit zo te mailen .
Grappen over uiterlijke kenmerken zijn vaak een dankbaar onderwerp op de werkvloer die zonder context altijd verkeerd zijn te interpreteren.
Of dit een gevalletje racisme is zal ik niet zomaar durven stellen.
Uiteraard, maar daar had ik het niet over.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het bedrijf is een leerbedrijf, en bood een stage aan, als iemand die een kappersopleiding doet solliciteert op een vacature die bedoeld is voor de leerlingen van de afdeling laboratoriumtechniek, dan ga ik er vanuit dat het bedrijf gewoon afwijst op het feit dat die leerling niet de geschikte opleiding volgt om daar stage te lopen, en niet gaat miepen over een huidskleur en een vermeend gebrek aan kennis op het opleidingsgebied.
Ik mag inderdaad hopen dat het bedrijf geen erkend leerbedrijf blijft, dit past simpelweg niet bij een erkend leerbedrijf.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:23 schreef Snoepie85 het volgende:
oké zomaar een paar grappen die in mij opkomen:
*ik hoop toch dat die medewerker op z'n minst op een zwarte lijst komt te staan
*de medewerker is nu toch wel het zwarte schaap daar
*als dit nog verder bekend wordt, zitten ze daar straks op zwart zaad
Er is al ontzettend veel veranderd ten opzichte van 50 jaar geleden, dus ik weet het wel zeker ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
alsof je denkt dat het ooit zal veranderen.
Als ik naar mijn homofiele collega mail:quote:Op woensdag 27 november 2013 11:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als ik een grap maak over jouw moeder, dat kan beledigend of leuk zijn afgaande van hoe goed ik je ken, racisme heeft alles te maken met intenties en hier kan ik persoonlijk niets anders oordelen dan dat er een malafide intentie was om te kwetsen.
Daar had jij het wel over, je suggereerde immers dat hij niet geschikt was voor de functie omdat het hem aan competenties ontbrak, en dat blijkt nergens uit.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:24 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar had ik het niet over.
Waar zijn je cijfers dan over fopsollicitaties van uitkeringsgerechtigden tussen allochtoon en autochtoon?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:22 schreef Arcadia het volgende:
Hoe is dat racisme? Ik spreek niet emotioneel, ik spreek feitelijk. Er zit een grote ratio Marokkanen in de gevangenis als je kijkt naar de absolute aantallen in verhouding met de hoeveelheid Marokkanen die er zijn in Nederland. Dat is niet racistisch.
Ik zei dat dat een mogelijkheid zou zijn, maar dat dat een compleet andere discussie is, ik ben en blijf er uiteraard mee eens dat het onnodig, kwetsend en racistisch was. Zoiets hoeft dan ook nooit in een mail te staan, ongeacht de competenties van de sollicitant. Ya feel me now?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar had jij het wel over, je suggereerde immers dat hij niet geschikt was voor de functie omdat het hem aan competenties ontbrak, en dat blijkt nergens uit.
Kom dan maar met een bron waar jouw stelling uit blijkt.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:22 schreef Arcadia het volgende:
Hoe is dat racisme? Ik spreek niet emotioneel, ik spreek feitelijk. Er zit een grote ratio Marokkanen in de gevangenis als je kijkt naar de absolute aantallen in verhouding met de hoeveelheid Marokkanen die er zijn in Nederland. Dat is niet racistisch.
Blijkt straks dat zijn leidinggevende een neger is...quote:Op woensdag 27 november 2013 11:23 schreef eight het volgende:
Idd. Kan heel goed hun gevoel voor humor zijn.
Ja, en dat is dan degene die beslist dat een ander niet geschikt isquote:Op woensdag 27 november 2013 11:29 schreef Wespensteek het volgende:
En dan kom je als bedrijf ineens in het nieuws. Foutje van een medewerker met gevolgen. Te dom om iemand op inhoud te beoordelen en te dom om het goede mail adres te gebruiken maar slim genoeg om daar te werken.
niemand is gelijkquote:Op woensdag 27 november 2013 11:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, bij gelijke geschiktheid mag ik lekker kiezen op basis van persoonlijke voorkeur.
Hoe anders? Muntje opgooien?
Doe maar sssjt.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:29 schreef Schurkenstaat het volgende:
Is het niet tijd dat we in opkomst komen tegen de achternaam Witteman? Dat is tocht ook niet meer van deze tijd en uitermate racistisch?
En als je denkt dat een donker person niet goed past in het bedrijf dan moeten de klanten maar wennen?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:31 schreef Re het volgende:
[..]
niemand is gelijk
je kiest natuurlijk op geschiktheid voor de baan en of iemand past in de bedrijfscultuur en binnen de functiestructuur etc... niet op uiterlijk vertoon... niet als je het beste voorhebt met het bedrijf waar je voor werkt
En zelfs als je zo dom bent om te kiezen op ras of sekse of seksuele voorkeur, dan hou je dat nog voor jezelf en zet je dat niet op papier.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:31 schreef Re het volgende:
[..]
niemand is gelijk
je kiest natuurlijk op geschiktheid voor de baan en of iemand past in de bedrijfscultuur en binnen de functiestructuur etc... niet op uiterlijk vertoon... niet als je het beste voorhebt met het bedrijf waar je voor werkt
Dat is het dus vooral.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zelfs als je zo dom bent om te kiezen op ras of sekse of seksuele voorkeur, dan hou je dat nog voor jezelf en zet je dat niet op papier.
Want in iedere functie heb je met klanten te maken?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
En als je denkt dat een donker person niet goed past in het bedrijf dan moeten de klanten maar wennen?
Dit is wel erg kort door de bocht. Alsof een bedrijf zo'n eenmansactie vooraf kan voorkomen.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik mag inderdaad hopen dat het bedrijf geen erkend leerbedrijf blijft, dit past simpelweg niet bij een erkend leerbedrijf.
En zonder goedkope werknemers zal het een stuk lastiger worden.
Het gaat niet om de huidskleur maar om het imago van de deze mensen.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:03 schreef Wootism het volgende:
Laat toch gaan. De wereld bestaat uiteindelijk voor 90% uit domkoppen.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zelfs als je zo dom bent om te kiezen op ras of sekse of seksuele voorkeur, dan hou je dat nog voor jezelf en zet je dat niet op papier.
Mwah, als ik een personeelslid hebt die een afwijzing zo toelicht dan heb ik die knul zelf al aangenomen voor hij z'n afwijzing op internet kan gooien.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:33 schreef eight het volgende:
[..]
Dit is wel erg kort door de bocht. Alsof een bedrijf zo'n eenmansactie vooraf kan voorkomen.
Ik zeg niet dat het altijd zo is. Waarom gelijk dat uiterste? Er zijn situaties dat..quote:Op woensdag 27 november 2013 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want in iedere functie heb je met klanten te maken?
En ja trouwens.
blanke vla verkopers? ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom een donker persoon ergens niet zou moeten kunnen passenquote:Op woensdag 27 november 2013 11:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
En als je denkt dat een donker person niet goed past in het bedrijf dan moeten de klanten maar wennen?
zat ik ook al aan te denken: zo'n coole neger met zelfspotquote:Op woensdag 27 november 2013 11:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Blijkt straks dat zijn leidinggevende een neger is...
ja, negers kunnen ook harder en langer hardlopen maar dan weer niet goed zwemmen...quote:Op woensdag 27 november 2013 11:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gaat niet om de huidskleur maar om het imago van de deze mensen.
Als je bijv. naar opsporing verzocht kijkt of je kijkt naar het nieuws wereldwijd, dan komen negers wat vaker negatief in het nieuws. Waarom zou je als werkgever dan risico nemen?
Op dit moment kunnen de werkgevers uit 100den mensen kiezen voor een vacature.
Naast discriminatie op opleiding en ervaring, discrimineert de werkver ook op leeftijd, uiterlijk, uitingen op facebook etc. etc.
je kan toch niet zwemmen met een TV op je rug?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja, negers kunnen ook harder en langer hardlopen maar dan weer niet goed zwemmen...
die nemen de bootquote:Op woensdag 27 november 2013 11:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
je kan toch niet zwemmen met een TV op je rug?
Dat zou een prima oplossing zijn ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als ik een personeelslid hebt die een afwijzing zo toelicht dan heb ik die knul zelf al aangenomen voor hij z'n afwijzing op internet kan gooien.
En ze kunnen allemaal zo goed dansen!quote:Op woensdag 27 november 2013 11:36 schreef Re het volgende:
ja, negers kunnen ook harder en langer hardlopen maar dan weer niet goed zwemmen...
Nee, het komt echt gewoon niet in me op dat mensen nog moeite zouden hebben met een donker personeelslid.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:35 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het altijd zo is. Waarom gelijk dat uiterste? Er zijn situaties dat..
Als iemand stelt zoals Re doet dat je moet doen wat het beste voor het bedrijf is dan zijn er sitiuaties te bedenken waar je ze zou kunnen afwijzen.
Maar dan zoals jij nu doet draaien mensen het al snel om en zijn de klanten gek en moeten ze er maar aan wennen. Een prima standpunt maar niet wat het beste is voor het bedrijf.
wtfquote:Op woensdag 27 november 2013 11:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je bijv. naar opsporing verzocht kijkt of je kijkt naar het nieuws wereldwijd, dan komen negers wat vaker negatief in het nieuws. Waarom zou je als werkgever dan risico nemen?
Naast discriminatie op opleiding en ervaring, discrimineert de werkver ook op leeftijd, uiterlijk, uitingen op facebook etc. etc.
Inderdaad, allemaalquote:Op woensdag 27 november 2013 11:36 schreef Re het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet!quote:
en hebben allemaal zo'n grote lulquote:Op woensdag 27 november 2013 11:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ze kunnen allemaal zo goed dansen!
Helemaal vooropgezet, gratis reclame. Vanavond bij P&W. Geïnspireerd door dat gezeik over Gordon.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:36 schreef Leipo666 het volgende:
zat ik ook al aan te denken: zo'n coole neger met zelfspot
Dan worden blanken gediscrimineerdquote:Op woensdag 27 november 2013 11:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ze kunnen allemaal zo goed dansen!
Dat bleek onlangs wel:quote:Op woensdag 27 november 2013 11:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
je kan toch niet zwemmen met een TV op je rug?
Nee, dat zijn fokkers.quote:
Die was dan ook voor z'n baasquote:Op woensdag 27 november 2013 11:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Gelukkig nog wel "met hartelijke groet". Die heb je dan iig weer in de pocket
Is een typo, die 'r' moet wegquote:Op woensdag 27 november 2013 11:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Gelukkig nog wel "met hartelijke groet". Die heb je dan iig weer in de pocket
Ja, maar ik heb kennelijk dezelfde ziekte als Michael Jackson.quote:
negrofilie?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb kennelijk dezelfde ziekte als Michael Jackson.
Je leest mijn post niet, ik zeg dat bij sommige bevolkingsgroepen de criminaliteit groter is.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:39 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
wtfdan zou er niemand meer aangenomen moeten worden, want iedere bevolkingsgroep heeft ooit wel eens iets geflikt dat niet door de beugel kan..
dus dan zit ie daar gewoon een potje te generaliserenquote:Op woensdag 27 november 2013 11:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je leest mijn post niet, ik zeg dat bij sommige bevolkingsgroepen de criminaliteit groter is.
Of dit nu komt door huidskleur, genetische afkomst, omstandigheden, slavernij verleden etc.
is voor de werkgever volkomen irrelevant, ze willen iemand met ervaring, die weinig kost en hard wil werken. En hun keuze is gebaseerd op vooroordelen die gevormd zijn door ervaring en imago van bepaalde groepen. Soms zijn werkgevers net mensen
Oh je zei neger, racist!quote:Op woensdag 27 november 2013 11:46 schreef 2Happy4U het volgende:
Als ik moest kiezen tussen een blanke zonder ervaring en een neger / getint iemand zonder ervaring is de keuze snel gemaakt.
Geen idee hoe het heet, maar je bent dan een blanke neger.quote:
het is dan ook niet erg om als racist bestempeld te worden neem ik aan...quote:Op woensdag 27 november 2013 11:46 schreef 2Happy4U het volgende:
Als ik moest kiezen tussen een blanke zonder ervaring en een neger / getint iemand zonder ervaring is de keuze snel gemaakt.
ja en soms racistenquote:Op woensdag 27 november 2013 11:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je leest mijn post niet, ik zeg dat bij sommige bevolkingsgroepen de criminaliteit groter is.
Of dit nu komt door huidskleur, genetische afkomst, omstandigheden, slavernij verleden etc.
is voor de werkgever volkomen irrelevant, ze willen iemand met ervaring, die weinig kost en hard wil werken. En hun keuze is gebaseerd op vooroordelen die gevormd zijn door ervaring en imago van bepaalde groepen. Soms zijn werkgevers net mensen
Als streetdanceleraar?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:46 schreef 2Happy4U het volgende:
Dat is discriminatiequote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef o.us2.0 het volgende:
Sommige reacties hier, wow. Wat een hoop zieke mensen zitten er toch op FOK!
Wat dat betreft zijn zulke topics soms wel fijn, net zoals ik het prima vind dat er weigerambtenaren zijn.... ik weet liever met wie ik van doen heb.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef o.us2.0 het volgende:
Sommige reacties hier, wow. Wat een hoop zieke mensen zitten er toch op FOK!
Wat een compleet achterlijke instelling heb jij.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
U bent een Gutmensch en lid van de Pol. correcte linkse kerkquote:Op woensdag 27 november 2013 11:52 schreef Wootism het volgende:
[..]
Wat een compleet achterlijke instelling heb jij.
Die brief had idd niet publiekelijk gemaakt mogen wordenquote:Op woensdag 27 november 2013 11:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mensen die dit überhaupt proberen goed te praten.
Wat een BS, probeer je het nou de afgewezen knul in de schoenen te schuiven?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Die brief had idd niet publiekelijk gemaakt mogen worden
Nee, lezen wat ik schrijf !quote:Op woensdag 27 november 2013 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een BS, probeer je het nou de afgewezen knul in de schoenen te schuiven?
Ze doen hun best maar, statistieken zeggen anders en als ik enkel daarop een beslissing moet maken.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:48 schreef Re het volgende:
[..]
het is dan ook niet erg om als racist bestempeld te worden neem ik aan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |