Waarom zou je? Wat wil je hier in godsnaam mee bereiken?quote:
Jij bent vreemd.quote:
Denk niet dat iemand zou durvenquote:Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Cara het volgende:
[..]
Waarom zou je? Wat wil je hier in godsnaam mee bereiken?
Laten we eerst maar eens kijken of de mail echt is en of niet in elkaar geflanst door een rancuneuze afgewezen sollicitant.
[..]
Jij bent vreemd.
omdat dit dagelijkse kost is en nu toevallig een keer openbaar wordt?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het dan deze keer echt niet mee eens.
Dit zijn de zaken waar men het over zou moeten hebben,
idd, mailtje uit naam van een ander naar jezelf sturen is zo gebeurdquote:Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Cara het volgende:
Laten we eerst maar eens kijken of de mail echt is en of niet in elkaar geflanst door een rancuneuze afgewezen sollicitant.
Waarom? Ik vind het zielig voor den blanken mensch. Je mag tegenwoordig niet eens meer een neger afwijzen omdat hij zwart is.quote:
Nog een uitleg waaromquote:
Dit. Ook veelzeggend is dat de naam van de elektrozaak niet genoemd wordt.quote:Op woensdag 27 november 2013 04:31 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Ik geloof er geen reet van. Veel te obvious allemaal. Er is geen enkele medewerker die zo'n kulbericht op zou sturen naar zijn baas, of die wordt ook ontslagen. Misschien van een baas naar de medewerker kan ik begrijpen.
Klopt, maar dit is natuurlijk wel een duidelijk geval van racisme.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:56 schreef DS4 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees dat hij niet is afgewezen op zijn huidskleur. Kennelijk heeft het een rol gespeeld (wat idioot is, maar volgens mij hoeven we geen discussie te voeren over de vraag of die figuur een malloot is), maar gebrek aan ervaring wordt eveneens genoemd.
quote:Op woensdag 27 november 2013 09:57 schreef eight het volgende:
[..]
Dit. Ook veelzeggend is dat de naam van de elektrozaak niet genoemd wordt.
Gebeurd toch al? Bij de politie bijvoorbeeld? Voorkeur allochtonen en vrouwen?...quote:Op woensdag 27 november 2013 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het omgekeerde van de OP gebeurt heb je net zo goed de poppen aan het dansen ...
Dat ten eerste maakt de tweede afwijsreden van ondergeschikt belang.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:56 schreef DS4 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees dat hij niet is afgewezen op zijn huidskleur. Kennelijk heeft het een rol gespeeld (wat idioot is, maar volgens mij hoeven we geen discussie te voeren over de vraag of die figuur een malloot is), maar gebrek aan ervaring wordt eveneens genoemd.
En dat is natuurlijk precies hetzelfde?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Gebeurd toch al? Bij de politie bijvoorbeeld? Voorkeur allochtonen en vrouwen?...
Dat betekent niet dat blanken geweigerd worden omdat ze blank zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Gebeurd toch al? Bij de politie bijvoorbeeld? Voorkeur allochtonen en vrouwen?...
Het feit dat je om toestemming vraagt om het te mogen plaatsen lijkt me toch een indicatie dat je zelf snapt waarom het misschien niet verstandig zou zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:56 schreef lf2 het volgende:
[..]
Nog een uitleg waaromof gewoon omdat het kan ik zie in 100.000 topics namen van bedrijven en van mensen :\
Nee dat gebeurd officieel pas wanneer er een mailtje uitlekt tussen twee allochtone politiemedewerkers over een blanke.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja, dat mag wel...quote:Op woensdag 27 november 2013 09:58 schreef Smack10 het volgende:
Er worden toch mensen afgewezen omdat ze man of blank zijn, wat is het fucking probleem?
Een blanke nemen ze bij de Thai en de Chinees ook niet aan.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vraag helemaal geen toestemming mijn bericht was al aangepast, ik had toen een link geplaatst.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:02 schreef Cara het volgende:
[..]
Het feit dat je om toestemming vraagt om het te mogen plaatsen lijkt me toch een indicatie dat je zelf snapt waarom het misschien niet verstandig zou zijn.
[..]
Nee dat gebeurd officieel pas wanneer er een mailtje uitlekt tussen twee allochtone politiemedewerkers. Tot die tijd zijn het alleen negers.
quote:Op woensdag 27 november 2013 10:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Een blanke nemen ze bij de Thai en de Chinees ook niet aan.
dat noemen ze 'positieve discriminatie'quote:Op woensdag 27 november 2013 10:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat blanken geweigerd worden omdat ze blank zijn.
Prima, maar we doen het op dit moment gewoon niet op Fok.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:59 schreef lf2 het volgende:
[..]de naam wordt steeds gecensureerd je kan het zo vinden
Want een allochtoon kan niet blank zijn?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat noemen ze 'positieve discriminatie'
Daarom.quote:
Nee hier moet wel een complot achter zitten. Het zijn de....Joden of de moslims! Of de Joodsche moslims!quote:Op woensdag 27 november 2013 10:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat noemen ze 'positieve discriminatie'
Waarom niet? We zijn toch een rel-nieuws-site? Getuige de berichten op de FP.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Prima, maar we doen het op dit moment gewoon niet op Fok.
De naam van de sollicitant is prima, maar het bedrijf en zo doen we niet, klaar uit.
Jij acht de opsteller van deze mail zodanig intelligent dat hij zijn afwijsredenen netjes op volgorde zet?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:01 schreef Copycat het volgende:
Dat ten eerste maakt de tweede afwijsreden van ondergeschikt belang.
In de eerste plaats is het een neger en daarbij eentje zonder ervaring.
We werken niet mee aan een heksenjacht.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? We zijn toch een rel-nieuws-site? Getuige de berichten op de FP.
Onzin, je weet dondersgoed dat jullie geen claim aan jullie broek willen hangen. Alleen een heksenjacht initieren als er geen financiele consequenties voor jullie aan zitten, minder jongen minder. Slappe hap.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
We werken niet mee aan een heksenjacht.
gelukkig ben jij niet zo van het rellen, dat scheelt weerquote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, je weet dondersgoed dat jullie geen claim aan jullie broek willen hangen. Alleen een heksenjacht initieren als er geen financiele consequenties voor jullie aan zitten, minder jongen minder. Slappe hap.
Dan zou de mail niet kloppen. Een hij kan geen mooie meid zijn. Dus eigenlijk is het logisch dat hij geen mooie meid is. Tenzij een mooie meid een synoniem zou zijn voor een knappe nerd (man). Maar dat zou weer vreemd zijn, want de meeste nerds zijn niet knap.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Cara het volgende:
Als nou in de mail had gestaan;
Hey Bert,
Ten eerste is het geen mooie meid.
Ten tweede heeft hij weinig tot geen ervaring met computers.
Groet,
Had men hier dan ook een topic over gemaakt?
Wil je daarmee stellen dat afwijzingen op basis van huidskleur eigenlijk normaal geaccepteerd moeten worden?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Cara het volgende:
Als nou in de mail had gestaan;
Hey Bert,
Ten eerste is het geen mooie meid.
Ten tweede heeft hij weinig tot geen ervaring met computers.
Groet,
Had men hier dan ook een topic over gemaakt?
Meest waarschijnlijk lijkt mij dat hij de argumenten in de volgorde opschrijft waarop ze bij hem komen. Dan is zijn eerste reactie bij de CV van een zwarte "een neger, laten we die maar niet aannemen". Kijkt hij vervolgens in de CV en ziet "ha, ook geen relevante ervaring". En mailt dat vervolgens naar zijn leidinggevende.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij acht de opsteller van deze mail zodanig intelligent dat hij zijn afwijsredenen netjes op volgorde zet?
Weet je, het is niet fraai, maar sollicitanten worden ook op uiterlijk beoordeeld. Een fat fuck zal ook problemen hebben. Iemand die heel lelijk is eveneens. Of zo'n "azijnuitstraling".... brrr.
Nu is het alleen heel zichtbaar en is de reden echt heel erg idioot... maar van de andere kant: zoals ik het lees had hij ook de functie niet gekregen als hij blank was.
Ik ben zeker van het rellen, alleen ik doe het consequent. Heet geen HeatWave, met fixatie op minderheden.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gelukkig ben jij niet zo van het rellen, dat scheelt weer.
Vaak genoeg namen van mensen en bedrijven gezienquote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, je weet dondersgoed dat jullie geen claim aan jullie broek willen hangen. Alleen een heksenjacht initieren als er geen financiele consequenties voor jullie aan zitten, minder jongen minder. Slappe hap.
Je kan met je infantiele complottheorieën beter verhuizen naar BNW. Persoons en bedrijfsgegevens voegen gewoon totaal niets toe aan deze discussie en mogen dus ook achterwege blijven.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar Bert heeft in deze gevraagd om een mooie meid, snap je.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef .PRISM het volgende:
[..]
Dan zou de mail niet kloppen. Een hij kan geen mooie meid zijn. Dus eigenlijk is het logisch dat hij geen mooie meid is. Tenzij een mooie meid een synoniem zou zijn voor een knappe nerd (man). Maar dat zou weer vreemd zijn, want de meeste nerds zijn niet knap.
Ik zou er wel een topic over openen.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij acht de opsteller van deze mail zodanig intelligent dat hij zijn afwijsredenen netjes op volgorde zet?
Weet je, het is niet fraai, maar sollicitanten worden ook op uiterlijk beoordeeld. Een fat fuck zal ook problemen hebben. Iemand die heel lelijk is eveneens. Of zo'n "azijnuitstraling".... brrr.
Nu is het alleen heel zichtbaar en is de reden echt heel erg idioot... maar van de andere kant: zoals ik het lees had hij ook de functie niet gekregen als hij blank was.
Ja, want al mijn posts zijn in dit soort topics!quote:Op woensdag 27 november 2013 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben zeker van het rellen, alleen ik doe het consequent. Heet geen HeatWave, met fixatie op minderheden.
Exact, komt die Opa nog even langs om te stellen dat er sprake is van een complottheorie. Het meten met twee maten mag je ook alleen aan de kaak stellen als het een ander betreft, maar niet als het Fok! betreft.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:13 schreef lf2 het volgende:
[..]
Vaak genoeg namen van mensen en bedrijven gezienNu "doen ze het niet"
Kansloos meten met 2 maten
Dat zou er op kunnen wijzen dat de medewerker die de sollicitant uitgenodigd heeft homo is. Dan zou er weer sprake zijn van positieve discriminatie jegens homo's.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:13 schreef Cara het volgende:
[..]
Maar Bert heeft in deze gevraagd om een mooie meid, snap je.
Toen bleek het een man te zijn, verkeerde uitgenodigd.
Waar haal je dat nou weer in godsnaam vandaan?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je daarmee stellen dat afwijzingen op basis van huidskleur eigenlijk normaal geaccepteerd moeten worden?
Stiekeme homo dan. Bert mag wel uitkijken.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:14 schreef .PRISM het volgende:
[..]
Dat zou er op kunnen wijzen dat de medewerker die de sollicitant uitgenodigd heeft homo is. Dan zou er weer sprake zijn van positieve discriminatie jegens homo's.
Het is een vraag. En waarom denk je dat deze vorm zoveel aandacht krijgt? En betekent het dan dat deze vorm minder aandacht zou moeten krijgen? Of dat de andere vormen ook zoveel aandacht zouden moeten krijgen?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Cara het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer in godsnaam vandaan?
Ik zeg hiermee dat discriminatie overal in alle vormen plaats vindt, maar dat om een of andere reden alleen deze vorm altijd zoveel aandacht krijgt.
Dan word ik toch afgewezen als blanke man? Is het niet?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk precies hetzelfde?
Omdat anders gekleurd, dus minderheid en dus zielig.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Cara het volgende:
Waar haal je dat nou weer in godsnaam vandaan?Ik zeg hiermee dat discriminatie overal in alle vormen plaats vindt, maar dat om een of andere reden alleen deze vorm altijd zoveel aandacht krijgt.
Dit.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Cara het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer in godsnaam vandaan?
Ik zeg hiermee dat discriminatie overal in alle vormen plaats vindt, maar dat om een of andere reden alleen deze vorm altijd zoveel aandacht krijgt.
[..]
Dus als je het niet in de vacature-eisen zet, maar wel standaard alle zwarten afwijst, is het geen discriminatie?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:
Ik ben van ook van mening dat het racisme zou zijn als er in de vacature stond dat alleen blanke mensen (of whatever) zouden mogen solliciteren.
Het is absurd, het had ook een interne mail moeten zijn, maar zelfs dan is afwijzen op huidskleur al belachelijk, tenzij ze van de 15 personeelsleden al 12 negers hebben lopen en ze wat meer een afspiegeling van de maatschappij wilden zijn, maar in dat geval hadden ze waarschijnlijk die allochtone vrouw in een rolstoel ook niet aangenomen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Afgezien van de mening of er veel racisme in Nederland plaatsvindt, ben ik van mening dat dit:
1. Een interne mail zou moeten zijn.
2. Het woord neger gebruikt mag worden omdat het ook een neger is.
3. De media maakt er weer lekker sensatie van.
4. De rest van de zinnen laat zien dat ze er wel naar hebben gekeken maar dat meneer gewoon te weinig ervaring had.
5. Er worden dagelijks duizenden mensen die solliciteren met een drogreden opgescheept waarom ze het niet geworden zijn.
Ik ben van ook van mening dat het racisme zou zijn als er in de vacature stond dat alleen blanke mensen (of whatever) zouden mogen solliciteren.
Dus als het niet zo in de vacature staat en je wordt er dan wel op afgewezen, dan is het geen racisme? Of hoe moet ik het zien? En mensen vallen niet over het woord neger, trouwens - maar om het feit dat het kennelijk een afwijzingsgrond is.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Afgezien van de mening of er veel racisme in Nederland plaatsvindt, ben ik van mening dat dit:
4. De rest van de zinnen laat zien dat ze er wel naar hebben gekeken maar dat meneer gewoon te weinig ervaring had.
5. Er worden dagelijks duizenden mensen die solliciteren met een drogreden opgescheept waarom ze het niet geworden zijn.
Dat mag, maar het is geen feit.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef Wombcat het volgende:
Meest waarschijnlijk lijkt mij dat hij de argumenten in de volgorde opschrijft waarop ze bij hem komen.
Al stond het er als laatste reden zou het nog niet uitmaken, het is discriminatie op ras en dat is een probleem.quote:
Jawel, en daarnaast onontkoombaar want dat is de dagelijkse praktijk..quote:Op woensdag 27 november 2013 10:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus als je het niet in de vacature-eisen zet, maar wel standaard alle zwarten afwijst, is het geen discriminatie?
Ik vind inderdaad dat alle vormen van discriminatie evenveel aandacht moet krijgen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een vraag. En waarom denk je dat deze vorm zoveel aandacht krijgt? En betekent het dan dat deze vorm minder aandacht zou moeten krijgen? Of dat de andere vormen ook zoveel aandacht zouden moeten krijgen?
Volgens mij ontken ik hier nergens dat het racisme is. Je leest niet goed.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als het niet zo in de vacature staat en je wordt er dan wel op afgewezen, dan is het geen racisme? Of hoe moet ik het zien? En mensen vallen niet over het woord neger, trouwens - maar om het feit dat het kennelijk een afwijzingsgrond is.
Als er had gestaan: prima geschikt, maar ik wens geen neger op de afdeling, dus voorlopig blijft de vacature lekker open is het zonder meer discriminatie.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
Dus als het niet zo in de vacature staat en je wordt er dan wel op afgewezen, dan is het geen racisme? Of hoe moet ik het zien? En mensen vallen niet over het woord neger, trouwens - maar om het feit dat het kennelijk een afwijzingsgrond is.
Ik zeg niet dat jij het zegt.quote:
ophef om niks.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is absurd, het had ook een interne mail moeten zijn, maar zelfs dan is afwijzen op huidskleur al belachelijk, tenzij ze van de 15 personeelsleden al 12 negers hebben lopen en ze wat meer een afspiegeling van de maatschappij wilden zijn, maar in dat geval hadden ze waarschijnlijk die allochtone vrouw in een rolstoel ook niet aangenomen.
Het mag simpelweg geen grond voor afwijzing zijn, en als het dat wel is (en dat is het), en dat komt naar buiten dan is dat een punt.
Mee eens dat het een probleem is. Alleen is dat niet nieuw voor mij hoor. Het enige is dat het nu zichtbaar is.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:34 schreef Leandra het volgende:
Al stond het er als laatste reden zou het nog niet uitmaken, het is discriminatie op ras en dat is een probleem.
Die persoon zal zich toch ook weer gediscrimineerd voelen.quote:Waar het veel minder een probleem is als je afwijst omdat iemand 6 neuspiercings, en zichtbare tepelpiercing en een IIWII tattoo op z'n voorhoofd heeft.
Nederlanders zijn dan ook vaak racisten tenzij de allochtoon bewijst dat hij een betere Nederlander is dan andere Nederlanders.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:11 schreef Tropanzia het volgende:
Wat een kul van een baas.
Helaas weet ik dat héél veel mensen ook hier in de omgeving zo denken.
Wat dan een minder terecht punt zou zijn aangezien eigen keuze daarin wél mogelijk is in tegenstelling tot het geboren worden als neger en dus vanaf dag één met 3-0 achterstaat.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die persoon zal zich toch ook weer gediscrimineerd voelen.
Wat een irrelevantie, wonen 4 miljard mensen in Azië, scheer ze allemaal over 1 kam met behulp van 3 voorgaande medewerkers.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mee eens dat het een probleem is. Alleen is dat niet nieuw voor mij hoor. Het enige is dat het nu zichtbaar is.
De mate van speelt natuurlijk ook wel een rol, alsmede ervaringen. Als je in enig jaar drie keer een Aziaat aangenomen hebt en die bleken keer op keer na enkele maanden niet te voldoen kun je je best voorstellen dat iemand zegt: "dit keer nemen we geen Aziaat".
[..]
Die persoon zal zich toch ook weer gediscrimineerd voelen.
Moslim en Neger 5-0 achter.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat dan een minder terecht punt zou zijn aangezien eigen keuze daarin wél mogelijk is in tegenstelling tot het geboren worden als neger en dus vanaf dag één met 3-0 achterstaat.
Dat laatste zou eigenlijk een vereiste moeten zijn voor allochtonen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:44 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nederlanders zijn dan ook vaak racisten tenzij de allochtoon bewijst dat hij een betere Nederlander is dan andere Nederlanders.
Ik neem aan dat hij heeft gereageerd met: "ik zie niet hoe dat relevant is voor de functie" of liever nog: "gaat je geen flikker aan"?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:47 schreef lf2 het volgende:
[..]
Moslim en Neger 5-0 achter.
Vriend van mij kreeg de vraag tijdens sollicitatie wat zijn geloofsovertuiging was![]()
Waar slaat dat weer op ?
(Accountant)
waarmee hij zch al meteen als kandidaat diskwalificeerdquote:Op woensdag 27 november 2013 10:48 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij heeft gereageerd met: "ik zie niet hoe dat relevant is voor de functie" of liever nog: "gaat je geen flikker aan"?
Wat dan weer geen reet boeit, net of je jezelf als kandidaat wíl zien bij een bedrijf die voor een redelijk zware functie zulke debiele, en irrelevante, vragen stelt.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:51 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
waarmee hij zch al meteen als kandidaat diskwalificeerd
quote:Op woensdag 27 november 2013 @ 09:14 schreef Wertos het volgende:
Kan ik er uit opmaken dat hij inderdaad niet veel verstand heeft van computers omdat hij een foto van de mail heeft gemaakt i.p.v. een screenshot?
Ja. Maar dat geldt weer niet voor de lelijke persoon die ook wordt gediscrimineerd.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:45 schreef Deshain het volgende:
Wat dan een minder terecht punt zou zijn aangezien eigen keuze daarin wél mogelijk is in tegenstelling tot het geboren worden als neger en dus vanaf dag één met 3-0 achterstaat.
oftewel: iedereen blijquote:Op woensdag 27 november 2013 10:53 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat dan weer geen reet boeit, net of je jezelf als kandidaat wíl zien bij een bedrijf die voor een redelijk zware functie zulke debiele, en irrelevante, vragen stelt.
Dat is hoe iedereen geconditioneerd is. Als je je hand drie keer brandt aan een kaars ga je de volgende keer niet nog een keer proberen ook al zegt iemand dat het nu koud vuur is. De ellende is dat het hier alleen om mensen gaat waar vooroordelen de situatie in stand houden - want als je een donkere huidskleur hebt zie je de bui al hangen. Dat is gewoon crap.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wat een irrelevantie, wonen 4 miljard mensen in Azië, scheer ze allemaal over 1 kam met behulp van 3 voorgaande medewerkers.
Ja, maar het is geen racisme. Het is dan gewoon "de vorige keren ging het niet goed met X, dus nu proberen we Y". Ik zeg niet dat het daarmee een slimme keuze is.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Arcadia het volgende:
Wat een irrelevantie, wonen 4 miljard mensen in Azië, scheer ze allemaal over 1 kam met behulp van 3 voorgaande medewerkers.
Heel veel allochtonen hebben een meerwaarde, vooral veel allochtonen die hier zijn geboren en getogen die een universitaire opleiding hebben genoten krijgen nooit een eerlijke kans, terwijl ze steeds vaker het Nederlands beter beheersen dan de meeste Nederlanders. Ik zie zelfs bij studenten dat allochtonen de rotklusjes krijgen, terwijl de autochtonen de leuke parttime baantjes krijgen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:47 schreef eight het volgende:
[..]
Dat laatste zou eigenlijk een vereiste moeten zijn voor allochtonen.
Als je geen meerwaarde bent heb je hier niets te zoeken.
Het was vast bedoelt als interne mail maar die knakker weet niet hoe outlook werkt en maakt een pijnlijke fout. Het woord neger om een neger aan te duiden lijkt me ook geen probleem maar iemands kleur gebruiken als reden om hem af te wijzen is een no-go. Iemand afwijzen enkel om het feit dat hij geen ervaring heeft binnen de ICT had al meer dan genoeg geweest. Het gaat dan ook om de eerste indruk die iemand geeft middels de sollicitatie en gezien het feit dat we nog steeds niet heel goed gedachten kunnen lezen (gelukkig maar) moet je er in ieder geval voor zorgen dat je seksistische/racistische zaken voor je houdt.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Discriminatie is niet erg als het niet op ras is?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:50 schreef Leandra het volgende:
Dat zal best, maar dat is dan niet op ras.
Dat dus, in principe kan een potentiële werkgever tijdens een gesprek behoorlijk veel vragen, want mensen zijn bang hun kansen te verspelen als ze niet antwoorden.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:51 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
waarmee hij zch al meteen als kandidaat diskwalificeerd
Wanneer ik mijn eigen zaak heb, ga ik al mijn medewerkers meten, als iemand geen goed werk levert, neem ik niemand meer aan met dezelfde lengtequote:Op woensdag 27 november 2013 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar het is geen racisme. Het is dan gewoon "de vorige keren ging het niet goed met X, dus nu proberen we Y". Ik zeg niet dat het daarmee een slimme keuze is.
Prima. Nou eerst maar eens je eigen zaak zien te krijgen!quote:Op woensdag 27 november 2013 10:56 schreef Arcadia het volgende:
Wanneer ik mijn eigen zaak heb, ga ik al mijn medewerkers meten, als iemand geen goed werk levert, neem ik niemand meer aan met dezelfde lengte
Als iemand zich gediscrimineerd voelt, wil dat nog niet zeggen dat hij gediscrimineerd wordt, en afgewezen worden op je piercings en tattoo's is geen discriminatie.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Discriminatie is niet erg als het niet op ras is?
(ik neem aan dat je dat niet bedoelde..)
quote:Discriminatie is het ongelijk behandelen en achterstellen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen in een situatie. Dan moet je denken aan afkomst, sekse, huidskleur, seksuele voorkeur, leeftijd, religie, handicap of chronische ziekte.
Dus meneer met IIWII op z'n voorhoofd zal moeten accepteren dat het is wat het is, en het is geen discriminatie.quote:"Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Vreemd als dat zo is. Ik zou een hoogopgeleide allochtoon juist prefereren.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:55 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Heel veel allochtonen hebben een meerwaarde, vooral veel allochtonen die hier zijn geboren en getogen die een universitaire opleiding hebben genoten krijgen nooit een eerlijke kans, terwijl ze steeds vaker het Nederlands beter beheersen dan de meeste Nederlanders. Ik zie zelfs bij studenten dat allochtonen de rotklusjes krijgen, terwijl de autochtonen de leuke parttime baantjes krijgen.
Er gebeuren idd wel vaker dingen, maar op het moment dat je betrapt wordt dan heeft het gevolgen.... er wordt ook wel eens 180 gereden op de snelweg, maar als je gepakt wordt dan ben je je rijbewijs kwijt.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:59 schreef Woestijnvos het volgende:
Dit is niets nieuws gebeurt wel vaker.
Discriminatie is niets meer en niets minder dan onderscheid maken, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:59 schreef Leandra het volgende:
Als iemand zich gediscrimineerd voelt, wil dat nog niet zeggen dat hij gediscrimineerd wordt, en afgewezen worden op je piercings en tattoo's is geen discriminatie.
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:00 schreef theguyver het volgende:
Titel klopt niet : Sollicitant afgewezen omdat ie een neger is!.
Zo klopt ieeger afgewezen omdat hij niet genoeg ervaring heeft.
Moet zeggen de persoon die mailtje verstuurd heeft moet wel ff op zijn vingers getikt worden..
[ afbeelding ]
Dat is dan ook discriminatiequote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Discriminatie is niets meer en niets minder dan onderscheid maken, maar dat terzijde.
Ik snap jouw punt wel, maar je koppelde het nu ineens aan ras. En je kan natuurlijk ook prima oneigenlijk worden gediscrimineerd op b.v. geslacht.
O well...
Dramaqueen.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.
Meteen ongezien ontslaan. Dat is een beetje vergaand op basis van wat we nu weten.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.
In beide gevallen praat je over discriminatie. In het tweede geval heeft de neger blijkbaar alsnog een achterstand. Als je een kans maakt maar veel beter je best moet doen vanwege je huidskleur / afkomst is dat niet veel minder erg.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er had gestaan: prima geschikt, maar ik wens geen neger op de afdeling, dus voorlopig blijft de vacature lekker open is het zonder meer discriminatie.
Wie weet had er ook kunnen staan: het is een neger, maar hij heeft wel een top CV, dus we gaan het toch proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |