SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Ik ben een jaar geleden gaan hardlopen omdat mijn conditie achteruit ging, en mijn buik vooruitquote:
Mijn conditie ging er snel op vooruit (heb 10km in een uurtje gedaan), maar afvallen lukte niet echt. Van 90 naar 88kg gegaan. Omdat er dus meer bewogen moest worden heb ik een maand de 30-day-shred gedaan. Je probeert eens wat.
Daarmee van 88 naar 86 gegaan, en de contouren van mijn spieren werden ook zichtbaarder.
80 was eigenlijk mijn streefgewicht (dan had ik geen overgewicht meer, en een goede basis om aan bb te beginnen), maar het was zo gaan kriebelen (ook mede doordat ik weer contact had met een oude vriend die serieus met bb bezig is) dat ik besloot dat het verdere vetverlies maar op zich moest wachten tot ik aan een cut toe was
Begin augustus dus gaan trainen. De eerste 2 weken zomaar was, daarna (nu dus 3 maanden) met een schema.
Voedingsschema moet ik nog aan werken![]()
![]()
nice, heb je ook een before pic voordat je met BB begon?quote:Op zondag 17 november 2013 18:25 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben een jaar geleden gaan hardlopen omdat mijn conditie achteruit ging, en mijn buik vooruit
Mijn conditie ging er snel op vooruit (heb 10km in een uurtje gedaan), maar afvallen lukte niet echt. Van 90 naar 88kg gegaan. Omdat er dus meer bewogen moest worden heb ik een maand de 30-day-shred gedaan. Je probeert eens wat.
Daarmee van 88 naar 86 gegaan, en de contouren van mijn spieren werden ook zichtbaarder.
80 was eigenlijk mijn streefgewicht (dan had ik geen overgewicht meer, en een goede basis om aan bb te beginnen), maar het was zo gaan kriebelen (ook mede doordat ik weer contact had met een oude vriend die serieus met bb bezig is) dat ik besloot dat het verder vetverlies maar op zich moest wachten tot ik aan een cut toe was
Begin augustus dus gaan trainen. De eerste 2 weken zomaar was, daarna (nu dus 3 maanden) met een schema.
Voedingsschema moet ik nog aan werkenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Heb ikquote:Op zondag 17 november 2013 18:27 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nice, heb je ook een before pic voordat je met BB begon?
Even eten, daarna komt ie eraan![]()
![]()
Jezus zeg, veel eten is wel ff wennenAls je ineens stopt met chips en al die rotzooi is het nog best moeilijk om 3000kcal naar binnen te werken
![]()
![]()
Van iemand de TT ff fixen: sleep with two
Ik lijk eindelijk wat progressie te boeken me dat kippenborstje van me. Bench stats om te janken, maar er zit progressie in. Borst moet ik dus duidelijk anders aanpakken dan benen en rug.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Mag ik jullie voor voeding doorsturen naar de pagina www.guydroog.com ? Het stukje over voeding is wel erg minimaal/basic. Bij de zoekfunctie kun je heel goeie artikelen vinden om te cutten of te bulken.![]()
Valt wel mee toch, volle melk met havermout, pinda's, 's avonds nog een berg vlees en rijst/aardappelen, zit je zo aan de 3k.quote:Op zondag 17 november 2013 18:50 schreef BredeBroeder het volgende:
Jezus zeg, veel eten is wel ff wennenAls je ineens stopt met chips en al die rotzooi is het nog best moeilijk om 3000kcal naar binnen te werken
![]()
no thanks jeffquote:Op zondag 17 november 2013 19:10 schreef Insulinjunk het volgende:
Mag ik jullie voor voeding doorsturen naar de pagina www.guydroog.com ? Het stukje over voeding is wel erg minimaal/basic. Bij de zoekfunctie kun je heel goeie artikelen vinden om te cutten of te bulken.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Die guy is wel droog.quote:Op zondag 17 november 2013 19:10 schreef Insulinjunk het volgende:
Mag ik jullie voor voeding doorsturen naar de pagina www.guydroog.com ? Het stukje over voeding is wel erg minimaal/basic. Bij de zoekfunctie kun je heel goeie artikelen vinden om te cutten of te bulken.If not now, then when.![]()
Vraag het die keeper van den haag, die heeft daar ervaring meequote:Op zondag 17 november 2013 19:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Tips voor goede simpele sterke goed-zittende straps?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
ik heb laatst leren straps gekocht, dingen zijn best fijnquote:Op zondag 17 november 2013 19:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Tips voor goede simpele sterke goed-zittende straps?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
lol wutquote:Op zondag 17 november 2013 19:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Vraag het die keeper van den haag, die heeft daar ervaring meeLink?quote:Op zondag 17 november 2013 19:31 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik heb laatst leren straps gekocht, dingen zijn best fijnIf not now, then when.![]()
Zie DMquote:Op zondag 17 november 2013 18:27 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nice, heb je ook een before pic voordat je met BB begon?![]()
had ze uit tjechie lol van die goodlift.. tezamen met wat andere bestellingenquote:
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 19:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Vraag het die keeper van den haag, die heeft daar ervaring mee![]()
![]()
Leuk hoor nieuw personeel.
Midden in de hipdrive 'meneer, doet u mee met de buikspieren?'
Ik heb geloof ik nog nooit zo snauwend nee geantwoord. Basislesje etiquette kunnen die wijven wel gebruikenDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ah alright. Thanks.quote:Op zondag 17 november 2013 19:43 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
had ze uit tjechie lol van die goodlift.. tezamen met wat andere bestellingen
If not now, then when.![]()
Had ik ook afgelopen week, 2 nachten van 3 uurtjes slaap .. ik ging dood van de spierpijnquote:Op zondag 17 november 2013 20:36 schreef Hiatus het volgende:
Merk wel dat ik (veel) meer spierpijn heb wanneer ik weinig slaap!
Wilde ik gewoon even mededelen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hoe zit het met de alcoholinname van de mensen hier?
Proberen jullie je in te houden, laat je je gewoon gaan, of drink je helemaal niet?![]()
![]()
Zijn er hier mensen bloeddonor? Ik ga morgenochtend voor de eerste keer bloed geven, geen idee hoe ik erop reageer, kan ik dan 's avonds gewoon een workout doen op eigen inzicht zolang ik me niet zwak voel?![]()
Ja, dan kom je er opeens achter wat "veel eten" daadwerkelijk is. Veel mensen zeggen altijd: "ja ik kan zoveel eten als ik wil maar kom nooit aan", of "ik kan echt gigantisch veel eten". En dan eten ze iets wat voor mij een kleine maaltijd is en hoeven ze voor de rest van de dag niks meerquote:Op zondag 17 november 2013 18:50 schreef BredeBroeder het volgende:
.
Wacht maar een paar weken, na een tijdje ga je het zo waarderen daadwerkelijk veel te kunnen eten en er nog gewoon goed uit te kunnen zien
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Nu ik op Erasmus uitwisseling zit drink ik op nachten dat ik uitga vaak zo'n 1,5 liter bier en 250ml sterke drank (vodka of whiskey). Natuurlijk wel allemaal bijhouden dus vaak op dat soort dagen een kleine 1000kcal minder eten.quote:Op zondag 17 november 2013 20:49 schreef D. het volgende:
Proberen jullie je in te houden, laat je je gewoon gaan, of drink je helemaal niet?
In nederland drink ik overigens niet.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Ik ben geen geheel onthouder, maar ik drink niet veel (meer). De enkele keer dat ik me ongans zuip voel ik het een dag of 3 - 4 in m'n training, dat heb ik liever niet.quote:Op zondag 17 november 2013 20:49 schreef D. het volgende:
Proberen jullie je in te houden, laat je je gewoon gaan, of drink je helemaal niet?![]()
Ik zou het gewoon proberen inderdaad. Grote kans dat je wat zwakker bent en wat sneller duizelig. Gewoon een rustige workout doen.quote:Op zondag 17 november 2013 20:50 schreef BigSmurf het volgende:
Zijn er hier mensen bloeddonor? Ik ga morgenochtend voor de eerste keer bloed geven, geen idee hoe ik erop reageer, kan ik dan 's avonds gewoon een workout doen op eigen inzicht zolang ik me niet zwak voel?![]()
Haha echt? Ik zou sterven als ik drink én ook nog eens minder eet.quote:Op zondag 17 november 2013 21:04 schreef Drinky het volgende:
[..]
Nu ik op Erasmus uitwisseling zit drink ik op nachten dat ik uitga vaak zo'n 1,5 liter bier en 250ml sterke drank (vodka of whiskey). Natuurlijk wel allemaal bijhouden dus vaak op dat soort dagen een kleine 1000kcal minder eten.
In nederland drink ik overigens niet.
Een avond drinken zie ik gewoon als een cheat day. Doe het ook nauwelijks, denk dat ik gemiddeld 2 biertjes per week drink met eens in de 2-3 maanden een avond waarop ik er wat meer neem.![]()
Remt het ook de groei?quote:Op zondag 17 november 2013 21:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben geen geheel onthouder, maar ik drink niet veel (meer). De enkele keer dat ik me ongans zuip voel ik het een dag of 3 - 4 in m'n training, dat heb ik liever niet.![]()
Ja, vaak op dat soort dagen rond de 1700~1900kcal. Aan het eind van de avond, dus begin ochtend, grijp ik vaak wel naar een snelle hap maar reken dat weer voor de dag erop mee.quote:Op zondag 17 november 2013 21:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha echt? Ik zou sterven als ik drink én ook nog eens minder eet.
Een avond drinken zie ik gewoon als een cheat day. Doe het ook nauwelijks, denk dat ik gemiddeld 2 biertjes per week drink met eens in de 2-3 maanden een avond waarop ik er wat meer neem.
Als ik dat niet zou doen en gewoon normaal eten + zuipen dan zou ik binnen no time in dreamerbulk zitten. Ga hier ongeveer 2~3x per week uit dus ja dan moet je het gewoon in je kcal behoefte zien te verwerken.
Drinky is een baas![]()
2-3x per week is wel wat meer inderdaad, als je dan alle alcohol en junkfood bij elkaar optelt is het nog aardig wat.![]()
Dan moet je het wel erg bont maken.quote:http://www.t-nation.com/f(...)s_guide_to_alcohol_1quote:Does alcohol destroy muscle mass? Maybe, but you have to drink a lot. Most of the human research on alcohol's effect on muscle-protein metabolism is on flat-out alcoholics who chronically consume more than 100 grams of ethanol — at least seven drinks — per day.![]()
Dan voel ik me al minder schuldig met mijn ene flesje whiskey in het weekendquote:Op zondag 17 november 2013 21:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan moet je het wel erg bont maken.
[..]
http://www.t-nation.com/f(...)s_guide_to_alcohol_1![]()
![]()
Whehe.quote:But you don't need me to tell you about the perils of alcohol consumption. The key question on your mind, not to mention my own, is how much you can get away with drinking before small animals begin using your belly for shade on sunny days.![]()
![]()
Als het niet gaat ben ik zo weer op weg naar huis lijkt me. Goed ijzerrijk en veel eten en drinken in de periode ertussen, dan moet een lichte workout vast wel kunnen.quote:Op zondag 17 november 2013 21:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen inderdaad. Grote kans dat je wat zwakker bent en wat sneller duizelig. Gewoon een rustige workout doen.![]()
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 17 november 2013 21:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als het niet gaat ben ik zo weer op weg naar huis lijkt me. Goed ijzerrijk en veel eten en drinken in de periode ertussen, dan moet een lichte workout vast wel kunnen.![]()
Ja de laatste paar weken is er ook steeds meer en meer junkfood bijgekomen in m'n dieet. Toch nog alles onder "controle" weten te houden qua kcals, maar ideaal is het bij verre nietquote:Op zondag 17 november 2013 21:13 schreef Sapstengel het volgende:
2-3x per week is wel wat meer inderdaad, als je dan alle alcohol en junkfood bij elkaar optelt is het nog aardig wat.
Drinky is een baas![]()
M'n huidige schema is volgens mij echt rukquote:Op zondag 17 november 2013 21:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja, dan kom je er opeens achter wat "veel eten" daadwerkelijk is. Veel mensen zeggen altijd: "ja ik kan zoveel eten als ik wil maar kom nooit aan", of "ik kan echt gigantisch veel eten". En dan eten ze iets wat voor mij een kleine maaltijd is en hoeven ze voor de rest van de dag niks meer.
Wacht maar een paar weken, na een tijdje ga je het zo waarderen daadwerkelijk veel te kunnen eten en er nog gewoon goed uit te kunnen zien![]()
Het bestaat uit 12 boterhammen, een appel, avondeten en whey![]()
![]()
Is dat een schema?quote:Op zondag 17 november 2013 22:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
M'n huidige schema is volgens mij echt ruk![]()
![]()
Haha nee ik noemde even op wat ik vandaag op had.quote:Ik zit op 200g eiwit nu, maar ik ben niet van plan om elke dag 2 shakes te nemen, dan is dat ding zo leeg
![]()
![]()
Groter 'ding' kopenquote:Op zondag 17 november 2013 22:50 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Haha nee ik noemde even op wat ik vandaag op had.Ik zit op 200g eiwit nu, maar ik ben niet van plan om elke dag 2 shakes te nemen, dan is dat ding zo leeg
![]()
![]()
![]()
Shakes om aan 200g eiwit te komen? Beetje overbodig vind je niet? 200g kun je makkelijk uit voeding halen, zelfs <3000kcalquote:Op zondag 17 november 2013 22:50 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Haha nee ik noemde even op wat ik vandaag op had.Ik zit op 200g eiwit nu, maar ik ben niet van plan om elke dag 2 shakes te nemen, dan is dat ding zo leeg
Drinky is een baas![]()
Als je het uit voeding moet halen ben je duurder uitquote:Op zondag 17 november 2013 22:54 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja hey hey, geld groeit niet op m'n rug hèdan ben ik elke maand 30,- aan eiwitpoeder kwijt
![]()
![]()
Zou je denken?quote:Op zondag 17 november 2013 22:59 schreef D. het volgende:
[..]
Als je het uit voeding moet halen ben je duurder uit![]()
Met een snelle berekening kom ik op ongeveer 2 cent voor 1 gram.quote:
Dus een ei is wellicht goedkoper![]()
![]()
Vervang (deel van) het brood met nuttige voeding en dan ben je al een heel eind.quote:Op zondag 17 november 2013 22:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
M'n huidige schema is volgens mij echt ruk![]()
Een bak kwark van ¤0,65 bevat al 50 gram eiwitten. Plus een pak melk van ¤0,60 cent=35 gr eiwitten. Is al 85gr eiwitten in totaal voor maar ¤1,25. Dus zo duur hoeft het geen eens te zijn.quote:Op zondag 17 november 2013 23:10 schreef D. het volgende:
[..]
Met een snelle berekening kom ik op ongeveer 2 cent voor 1 gram.
Dus een ei is wellicht goedkoperOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Tips? heb ongeveer het zelfde eet "schema"quote:Op zondag 17 november 2013 23:33 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Vervang (deel van) het brood met nuttige voeding en dan ben je al een heel eind.I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.![]()
Mwah valt mee, tijdens mn afstudeerstage nam ik elke dag 2-3 eieren mee.
Mijn menu was toen ongeveer dit toen. Kcals zijn wel redelijk afgerond in makkelijke units voor m'n hoofdrekenen
Ontbijt
0.5L volle melk met 50gr havermout - 500kcal
Lunch
2 boterhammen met 4 plakjes kipfilet - 250kcal (dit is het maximale wat ik aan brood kan eten. Meer dan 2 boterhammen trek ik srs niet omdat het smerige troep is)
halve liter volle melk - 325kcal
3 eieren - 200kcal
Pre workout (at altijd rond 16:00, uurtje voordat ik vrij was)
50 gram pinda's - 310kcal
schep whey (35gr) - 140kcal
Totaal aan kcals nog voor het avondeten: 2050
Dan avondeten, waar ik voor het gemak 700kcal voor reken > 2750.
's Avonds nog een schaaltje pinda's > 3060
Een bak magere kwark > 3260
Voor het slapen nog een whey shake met 300ml melk > 3560
Op dit moment zit ik gewoon thuis de hele dag en dan eet ik wat er op m'n pad komt. Trek niet iig niet om brood met kip te eten als ik thuis zit, dus veel havermout maar ook hamburgers, hot dogs, pizza etc
![]()
ik krijg ze momenteel ook niet meer weg. Al een paar weken geen eieren meer gegetenquote:![]()
gewoon instant misselijk als ik ze ruik nu lol.
komt wel weer goed
![]()
![]()
gedegen scemequote:Op maandag 18 november 2013 00:07 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn menu was toen ongeveer dit toen. Kcals zijn wel redelijk afgerond in makkelijke units voor m'n hoofdrekenen
Ontbijt
Lunch
2 boterhammen met 4 plakjes kipfilet - 250kcal (dit is het maximale wat ik aan brood kan eten. Meer dan 2 boterhammen trek ik srs niet omdat het smerige troep is)
3 eieren - 200kcal
Op dit moment zit ik gewoon thuis de hele dag en dan eet ik wat er op m'n pad komt. Trek niet iig niet om brood met kip te eten als ik thuis zit, dus veel havermout maar ook hamburgers, hot dogs, pizza etc
![]()
jij zat toch ook op een veel hoger surplus voorheen?
als je dat brood vies vind, gooi je dat er toch gerwoon uit?
ik doe al dik 1,5jr geen brood meer. Ik kreeg er echt een mega opgezette buik van, werd er dood moe van na het eten. Tijdje zelf brood gebakken ging iets beter, maar ohw echt een gevecht.
gewoon bruine rijst met kip. Veel makkelijker weg te krijgen...
athans vind ik![]()
![]()
Ik zie ruimte voor een pizzaquote:Op maandag 18 november 2013 00:07 schreef Sapstengel het volgende:
Ontbijt
Lunch
3 eieren - 200kcal
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Wereldrecord squat van Eric Lilliebridge op de UPA afgelopen weekend 275lb weightclass Classic raw(belt+wraps)
Highlights van andere top lifts
Dan Green was dit weekend met lilly in Melbourne voor een meet
Green heeft zijn oude wereld record total verbroken met 2210lbs totaal op de 240lb weightclass.
Een zeer goed weekend voor de PL wereldBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Inderdaad.quote:Op maandag 18 november 2013 08:11 schreef dreamerbulk het volgende:
Een zeer goed weekend voor de PL wereld![]()
![]()
Dat is vaker met die super elite toch, alsof er nog makkelijk wat pondjes bij kunnen aan de barquote:Op maandag 18 november 2013 11:02 schreef seto het volgende:
die lifts van lilliebridge zagen er nog best simpel uitOp zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Haha klopt, ik vind brood ook echt niet te eten. Nu ik thuis zit of kort weg ben eet ik het niet, al een paar maanden geen brood gehad. Op witte bolletjes met hamburgers of knakworst na danquote:Op maandag 18 november 2013 07:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
gedegen sceme![]()
jij zat toch ook op een veel hoger surplus voorheen?
als je dat brood vies vind, gooi je dat er toch gerwoon uit?
ik doe al dik 1,5jr geen brood meer. Ik kreeg er echt een mega opgezette buik van, werd er dood moe van na het eten. Tijdje zelf brood gebakken ging iets beter, maar ohw echt een gevecht.
gewoon bruine rijst met kip. Veel makkelijker weg te krijgen...
athans vind ik![]()
Zit nu wel weer iets hoger ja, weer tijd om te groeien hahah. Voor de zomer een paar maanden gecut, maar daar ga ik het komende anderhalf jaar ofzo niet meer aan beginnen.Pizza erbij is een goede ja, maar dat doe ik nu ook wel af en toe. Dit was mijn 9 tot 5 kantoorslaaf schemaquote:![]()
![]()
Ik kan echt niet zonder brood. Gewoon elke dag 10-12 plakken Waldkorn of Maisbrood met dikbelegd kipfilet, pindakaas, salami, leverworst etc.![]()
![]()
Vandaag 8x100kg gesquat. Ging op zich redelijk, maar had wel wat form issues bij de laatste twee a drie reps. Hoe voorkom ik bij de squat dat mijn knieën naar binnen klappen? Ik merk dat met name na de zesde rep ongeveer ik mijn knieën naar binnen moet laten zakken en daar vanuit moet persen om omhoog te komen. Gevolg is dat ik dus in de good morning positie terecht kom. Met 100kg kan ik mezelf daar nog wel uit corrigeren door mijn knieen naar buiten te forceren, maar ik ben bang dat het bij hoger gewicht gevaarlijk gaat worden. Is dit een glute probleem?
[ Bericht 12% gewijzigd door star_gazer op 18-11-2013 13:28:30 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Wil ik OOK graag weten, buiten leunen op de buitenkant van je voeten bij het kracht zetten.quote:Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag 8x100kg gesquat. Ging op zich redelijk, maar had wel wat form issues bij de laatste twee a drie reps. Hoe voorkom ik bij de squat dat mijn knieën naar binnen klappen? Ik merk dat met name na de zesde rep ongeveer ik mijn knieën naar binnen moet laten zakken en daar vanuit moet persen om omhoog te komen. Is dit een glute probleem?You wear your smile like it was going out of fashion...![]()
Altijd mooi trouwens om die setup van Dan Green te zien bij een deadlift. Die brede sumo stance, dan beide armen naar voren en hele lichaam aanspannen en liften.![]()
Sleep for two blijft lastig. Ik heb totaal geen ritme, blijft ook lastig door school/vriendin etc.. De ene keer kan je uitslapen, de andere keer om 6.30 uur de wekker. Vaak pak ik dan 's middags nog een uurtje slaap.
Ik blijf het trouwens een raar fenomeen vinden dat chestday op maandag. Heb het al wel eens eerder gezegd, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik ga straks rond 17.00 uur trainen en dan loopt iedereen elkaar in de weg omdat ze allemaal dezelfde oefeningen doen. Er is dan vrijwel niemand (op mijn na dan) die gewoon andere spiergroepen (in mijn geval schouders-benen) gaat trainen.![]()
Vaak verhelpt een iets wijdere stand dat de knieen naar binnen gaan.quote:Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag 8x100kg gesquat. Ging op zich redelijk, maar had wel wat form issues bij de laatste twee a drie reps. Hoe voorkom ik bij de squat dat mijn knieën naar binnen klappen? Ik merk dat met name na de zesde rep ongeveer ik mijn knieën naar binnen moet laten zakken en daar vanuit moet persen om omhoog te komen. Gevolg is dat ik dus in de good morning positie terecht kom. Met 100kg kan ik mezelf daar nog wel uit corrigeren door mijn knieen naar buiten te forceren, maar ik ben bang dat het bij hoger gewicht gevaarlijk gaat worden. Is dit een glute probleem?![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 01:15 schreef seto het volgende:
[..]
tijdje terug had kneets een soort sterkste man contest, werd het gehouden bijIs dat een van de sterkste gasten van de gym dan? Heb dat programma van Barbie wel eens gezien, ook dat ze gingen trainen. Die vrienden van die Michael zijn wel aardig breed allemaal zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de paar sterke gasten die we hebben zie ik daar niet heen gaan![]()
nee die zijn echt totaal niet sterk, daarom was ik ook nogal verbaasd eroverquote:Op maandag 18 november 2013 13:54 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Is dat een van de sterkste gasten van de gym dan? Heb dat programma van Barbie wel eens gezien, ook dat ze gingen trainen. Die vrienden van die Michael zijn wel aardig breed allemaal zeg![]()
Ik heb ruim een jaar geen brood meer gegeten. Op zich vind ik het wel lekker, maar dat komt meestal door het beleg en dat kun je vaak ook we op een andere manier eten.quote:Op maandag 18 november 2013 11:51 schreef BigSmurf het volgende:
Ik kan echt niet zonder brood. Gewoon elke dag 10-12 plakken Waldkorn of Maisbrood met dikbelegd kipfilet, pindakaas, salami, leverworst etc.![]()
![]()
Dit. Moet ook wel zeggen dat ik niet zo'n fan ben van het brood hier (Vietnamese pork rolls daargelatenquote:Op maandag 18 november 2013 14:18 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb ruim een jaar geen brood meer gegeten. Op zich vind ik het wel lekker, maar dat komt meestal door het beleg en dat kun je vaak ook we op een andere manier eten.). Een van de weinige dingen die ik beter vind in NL
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik sta al relatief wijd omdat dat gezien mijn proporties gewoon lekkerder squat. Denk eerlijk gezegd dat het gewoon een kwestie van teveel hooi op m'n vork is. Zou glutes aansterken helpen?quote:Op maandag 18 november 2013 13:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Vaak verhelpt een iets wijdere stand dat de knieen naar binnen gaan."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je abductors zijn niet sterk genoeg.quote:Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag 8x100kg gesquat. Ging op zich redelijk, maar had wel wat form issues bij de laatste twee a drie reps. Hoe voorkom ik bij de squat dat mijn knieën naar binnen klappen? Ik merk dat met name na de zesde rep ongeveer ik mijn knieën naar binnen moet laten zakken en daar vanuit moet persen om omhoog te komen. Gevolg is dat ik dus in de good morning positie terecht kom. Met 100kg kan ik mezelf daar nog wel uit corrigeren door mijn knieen naar buiten te forceren, maar ik ben bang dat het bij hoger gewicht gevaarlijk gaat worden. Is dit een glute probleem?Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Wat is de stand van je voeten bij het squatten? Het verder naar buiten toe draaien van de voeten helpt om je knieën naar buiten gedraaid te houden. Je glutes zijn het niet. Zou juist voordeliger zijn om in een exo-rotatie positie te staan. Dit faciliteer je met het naar buiten duwen van je knieën. Daarbij komen de abductoren meer op rek wanneer je in de bodem positie zit en die helpen ook mee met het omhoog komen.quote:Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag 8x100kg gesquat. Ging op zich redelijk, maar had wel wat form issues bij de laatste twee a drie reps. Hoe voorkom ik bij de squat dat mijn knieën naar binnen klappen? Ik merk dat met name na de zesde rep ongeveer ik mijn knieën naar binnen moet laten zakken en daar vanuit moet persen om omhoog te komen. Gevolg is dat ik dus in de good morning positie terecht kom. Met 100kg kan ik mezelf daar nog wel uit corrigeren door mijn knieen naar buiten te forceren, maar ik ben bang dat het bij hoger gewicht gevaarlijk gaat worden. Is dit een glute probleem?
Daarnaast is verder naar achteren toe 'zitten' iets wat kan helpen. Zal meer effect hebben bij een lowbar squat i.p.v. een highbar zoals jij ze uitvoert. Maar probeer er eens mee te spelen.
Dus voeten verder naar buiten draaien en meer naar achteren gaan 'zitten'Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Op basis van?quote:Op maandag 18 november 2013 14:49 schreef Klokov het volgende:
[..]
Je abductors zijn niet sterk genoeg.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Wijvenoefeningetjes doen dus?quote:Op maandag 18 november 2013 14:49 schreef Klokov het volgende:
[..]
Je abductors zijn niet sterk genoeg.![]()
Maar klinkt wel logisch ja. Ik ga er iig mee aan de slag.You wear your smile like it was going out of fashion...![]()
Waarom is het logisch volgens jou?quote:Op maandag 18 november 2013 16:19 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Wijvenoefeningetjes doen dus?![]()
Maar klinkt wel logisch ja. Ik ga er iig mee aan de slag.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik heb met de squat vaak dat mijn rechterbeen een beetje wankelt en naar buiten 'draait'. Hierdoor wankelt vervolgens heel mijn lichaam. Vandaag expres een deload gedaan om daar op te letten, maar het gebeurde weer..![]()
Gisteren had ik weinig zin om te trainen, maar na het positieve commentaar op de foto's weer hernieuwde motivatie gekregen, dus er net flink tegenaan gegaan
Waar zo'n topic al niet goed voor is![]()
![]()
Oja, voor een eetschema, gebruiken mensen macro-info van internet, of van de verpakkingen van alle producten zelf?![]()
Ik scan de barcodes met MFP. Best handig.quote:Op maandag 18 november 2013 17:45 schreef D. het volgende:
Oja, voor een eetschema, gebruiken mensen macro-info van internet, of van de verpakkingen van alle producten zelf?Deathlift or Die.![]()
Mfb?quote:Op maandag 18 november 2013 18:14 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik scan de barcodes met MFP. Best handig.![]()
Wel wat minder krachtgevoel dan normaal, dus een wat lichtere, originele SS-workout gedaan zonder assisted exercises. Ben zo wit als een vaatdoek, maar voel me verder prima. Kan dus gewoon, trainen binnen 8 uur na een bloeddonatie, alleen even wat minder load.quote:Op zondag 17 november 2013 20:50 schreef BigSmurf het volgende:
![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 18:47 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wel wat minder krachtgevoel dan normaal, dus een wat lichtere, originele SS-workout gedaan zonder assisted exercises. Ben zo wit als een vaatdoek, maar voel me verder prima. Kan dus gewoon, trainen binnen 8 uur na een bloeddonatie, alleen even wat minder load.![]()
![]()
Myfitnespalquote:Op maandag 18 november 2013 17:45 schreef D. het volgende:
Oja, voor een eetschema, gebruiken mensen macro-info van internet, of van de verpakkingen van alle producten zelf?
Ah, spuit 11 :pFacet!![]()
quote:Je dagelijkse netto calorieëndoel is: 3.260 Calorieën
Zoveel zou je moeten aankomen:
2,3 kg door 23 december![]()
staat er in de algemene voorwaarden dat maandag chestday is?quote:Op maandag 18 november 2013 13:50 schreef ZuidGrens het volgende:
Sleep for two blijft lastig. Ik heb totaal geen ritme, blijft ook lastig door school/vriendin etc.. De ene keer kan je uitslapen, de andere keer om 6.30 uur de wekker. Vaak pak ik dan 's middags nog een uurtje slaap.
Ik blijf het trouwens een raar fenomeen vinden dat chestday op maandag. Heb het al wel eens eerder gezegd, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik ga straks rond 17.00 uur trainen en dan loopt iedereen elkaar in de weg omdat ze allemaal dezelfde oefeningen doen. Er is dan vrijwel niemand (op mijn na dan) die gewoon andere spiergroepen (in mijn geval schouders-benen) gaat trainen.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Eh nee. Maar dat is wel wereldwijd een gegeven heur. Waar je ook komt, maandag chest day.quote:Op maandag 18 november 2013 20:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
staat er in de algemene voorwaarden dat maandag chestday is?![]()
![]()
Wat nou doorcyclen. Iedere week opnieuw beginnen met borst triceps ipv doorcyclenquote:Op maandag 18 november 2013 20:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eh nee. Maar dat is wel wereldwijd een gegeven heur. Waar je ook komt, maandag chest day.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Daarom, chestday op vrijdagquote:Op maandag 18 november 2013 20:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eh nee. Maar dat is wel wereldwijd een gegeven heur. Waar je ook komt, maandag chest day.Ga je ook met volle pump de weekend in.
Deathlift or Die.![]()
idem, in split was vrijdag voor de tietjes. Meest praktische dag. Zelfs nu met fb heb ik maandag de nadruk op benen, woensdag op rug en vrijdag op borst.quote:Op maandag 18 november 2013 21:08 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Daarom, chestday op vrijdagGa je ook met volle pump de weekend in.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
t zijn eerder de adductors iddquote:Op maandag 18 november 2013 16:27 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Waarom is het logisch volgens jou?
"Look at what the adductors do on the way up. They originate at some point on the medial pelvis, and they attach on the medial femur. If you understand this anatomy, the question then becomes, does that distance increase on the way down and decrease on the way up? If it does, then the muscle is contracting and the muscle is contributing to the movement out of the bottom.
The fact is that when you get down to the bottom position with your knees out, those adductors (just like the hamstrings) form part of the rebound platform that involves the pelvis and the femur out of the bottom of the squat.
Now, in the bottom of the squat, the adductors are supposed to help you come up. On the way down, the adductors get longer and on the way up they shorten, correct? So that means that these muscles are contributing to hip extension. Now if I let my knees cave in, I have just contracted my adductors, but I didnt make them do anything if I havent raised anything with them! If I make my knees stay out, then I have to use my adductors. They have to get strong enough to contribute to the movement.
Strengthening the abductors is not the solution because they are not weak. Weak adductors are the problem. Thats what is so counterintuitive. You strengthen the adductors by keeping the knees out. When you keep the knees out, the adductors have to do their share of the work. Keeping them out is, partially I suppose, a function of the abductors. But its not that they are weak.
You can prove this to anybody whos been squatting with their knees pointed forwards. Make them shove their knees out and make them squat with the knees out. Then ask them the next day, What got sore? No one will ever tell you that their abductors got sore. They will all say that their adductors were sore. That tells you all you need to know right there. Do the exercise perfectly correct and then see what gets sore. That will tell you what muscles are working and what youve been doing wrong."Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zie Dreamerbulkquote:(bedoelde trouwens ook adductors, die oefening waar je zo mooi in het kruis kan kijken)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Forum Opties Forumhop: Hop naar: