Een van de teleurstellendste, niet de teleurstellendste.quote:Op zondag 10 november 2013 16:21 schreef Norrage het volgende:
Die van de Rome finale was erger hoor Fed-fan
Of de RG finale van 2008.
Onzin, als je ingehouden serveert, kom je daar ook aan. Dan heb je er alleen niet zoveel aan.quote:Op zondag 10 november 2013 16:22 schreef suus21 het volgende:
Als je meer dan 80% eerste service in slaat dan sta je echt wel goed te spelen..
Als het één van de teleurstellendste van het jaar is, dan blijft er weinig overquote:Op zondag 10 november 2013 16:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een van de teleurstellendste, niet de teleurstellendste.
Nee, een van de teleurstellendste ontmoetingen van Federer en Nadal überhaupt bedoel ik.quote:Op zondag 10 november 2013 16:24 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Als het één van de teleurstellendste van het jaar is, dan blijft er weinig over
Canada (?) was denk de enige goede partij tussen de twee.
Oh ja hij serveert alleen maar wta services, zo geen onzin.quote:Op zondag 10 november 2013 16:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onzin, als je ingehouden serveert, kom je daar ook aan. Dan heb je er alleen niet zoveel aan.
Ik vond toch 't eind van set 1 wel mooi. Eerst bijna de break van Federer, dan de break van Nadal, dan de rebreak. Dat was toch ff vermakelijk hoorquote:Op zondag 10 november 2013 16:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, een van de teleurstellendste ontmoetingen van Federer en Nadal überhaupt bedoel ik.
Wilander had ooit 100% in een partij volgens mij (dacht in een RG-finale).quote:
Alleen zo voorspelbaar.quote:Op zondag 10 november 2013 16:26 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Ik vond toch 't eind van set 1 wel mooi. Eerst bijna de break van Federer, dan de break van Nadal, dan de rebreak. Dat was toch ff vermakelijk hoor![]()
[...]
Mwah, dat is het verloop, maar qua punten is het nog niet echt veel genieten geweest.quote:Op zondag 10 november 2013 16:26 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Ik vond toch 't eind van set 1 wel mooi. Eerst bijna de break van Federer, dan de break van Nadal, dan de rebreak. Dat was toch ff vermakelijk hoor![]()
Tweede set haalt dat niveau niet.
Misschien kan Robin hem het eea bijbrengen in Dubai.quote:Op zondag 10 november 2013 16:30 schreef suus21 het volgende:
Fed moet echt een maandje naar vegas om wat returns te trainen.
Misschien kan 'ie met Robin oefenen in Dubaiquote:Op zondag 10 november 2013 16:30 schreef suus21 het volgende:
Fed moet echt een maandje naar vegas om wat returns te trainen.
DF op BP tegen heb ik idd nog niet gezien.quote:Op zondag 10 november 2013 16:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Misschien kan Robin hem het eea bijbrengen in Dubai.
Nja, hij zal er wel staan tegen Djokovic.quote:Op zondag 10 november 2013 16:35 schreef Norrage het volgende:
Laat wawa of djoko hem maar van de baan vegen morgen. Rafa was echt niet goed, verdient met dit spel niet te winnen
En hij kan vanaf nu al uitrusten, Djokovic pas vanaf vanavond laat.quote:Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef suus21 het volgende:
Niemand geloofde dat nadal in londen ging vegen. Nog 1 partij te gaan..
Ik had meer het idee dat het an de grote hoeveelheid fouten van Federer lag. Wat liet hij het liggen zeg. 17 winners en 32 UE's (Nadal 15 winners en 14 UE's).quote:Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef GwaiLow het volgende:
Heel erg sterk van Rafa. Dat moet toch ook gezegd worden.
Echt niet :/quote:Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef GwaiLow het volgende:
Maar Djoko kan op dit moment weer uitrusten. Tuurlijk heeft Djoko iets minder herstel tijd, maar Djoko heeft daar nooit echt veel last van.quote:Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En hij kan vanaf nu al uitrusten, Djokovic pas vanaf vanavond laat.
Nee. Hij kreeg het op een presenteerblaadje aangeboden.quote:Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef GwaiLow het volgende:
Dat dwing je af.quote:Op zondag 10 november 2013 16:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nee. Hij kreeg het op een presenteerblaadje aangeboden.
quote:Op zondag 10 november 2013 16:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Misschien kan Robin hem het eea bijbrengen in Dubai.
Er viel helemaal niks af te dwingen.quote:
Het was een garpje.quote:Op zondag 10 november 2013 16:41 schreef Rosario het volgende:
[..]
Lekker oefenen op de gravelrukkerservice van Roowbin en de dubbele fouten van Dolgo.
Het is meer dat Nadal deze fouten al in eerdere confrontaties heeft afgedwongen. Federer heeft nooit het echte 100% geloof dat hij Nadal kan verslaan.quote:Op zondag 10 november 2013 16:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Er viel helemaal niks af te dwingen.
Ach, in ieder geval de halve finale gehaald, maar wat Fed gisteren wellicht aan vertrouwen teruggewonnen had, is-ie nu weer kwijt.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar bij deze pot liet Fed het wel héél erg liggen.quote:Op zondag 10 november 2013 16:43 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Het is meer dat Nadal deze fouten al in eerdere confrontaties heeft afgedwongen. Federer heeft nooit het echte 100% geloof dat hij Nadal kan verslaan.
Nee, ik geef hem geen drie sterren.quote:Op zondag 10 november 2013 16:38 schreef alors het volgende:
[..]
Dat jij deze partij nog 3 sterren geeft.
Ah!quote:Op zondag 10 november 2013 16:58 schreef Rosario het volgende:
[..]
Weet ik toch. De "" was gericht op Rogers trainingspartners.
Argh nee.quote:
Ben ik niet met je eens. Wawa is de enige die ik echt aanvallend heb zien spelen hier. En die BH van 'm is gewoon schitterend.quote:Op zondag 10 november 2013 17:01 schreef Rosario het volgende:
[..]
Argh nee.
Wawrinka gaat nooit van Nadal winnen. Djokovic is de enige speler die nog een beetje leuk speelt hier en eigenlijk de enige speler die deze titel verdient.
Dus ajde Nole!
Nole heeft steeds 3 sets nodig gehad. Misschien dat juist daarom de wedstrijden leuker waren, maar qua resultaat verdiend Nadal het meer.quote:Op zondag 10 november 2013 17:01 schreef Rosario het volgende:
[..]
Argh nee.
Wawrinka gaat nooit van Nadal winnen. Djokovic is de enige speler die nog een beetje leuk speelt hier en eigenlijk de enige speler die deze titel verdient.
Dus ajde Nole!
Qua resultaat verdienen? Nadal speelt gewoon niet zo heel geweldig terwijl Djoker drie fantastische deciding sets speelde tegen betere tegenstanders.quote:Op zondag 10 november 2013 17:10 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Nole heeft steeds 3 sets nodig gehad. Misschien dat juist daarom de wedstrijden leuker waren, maar qua resultaat verdiend Nadal het meer.
Heb je het verschil in tegenstanders gezien?quote:Op zondag 10 november 2013 17:10 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Nole heeft steeds 3 sets nodig gehad. Misschien dat juist daarom de wedstrijden leuker waren, maar qua resultaat verdiend Nadal het meer.
Nadal speelde tegen de nr's 3, 5 en 7. Nole tegen de nr's 4,6 en 9. Dus betere tegenstanders.... not so much.quote:Op zondag 10 november 2013 17:20 schreef Rosario het volgende:
[..]
Qua resultaat verdienen? Nadal speelt gewoon niet zo heel geweldig terwijl Djoker drie fantastische deciding sets speelde tegen betere tegenstanders.
Ga weg, of praat geen onzinquote:Op zondag 10 november 2013 17:23 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Nadal speelde tegen de nr's 3, 5 en 7. Nole tegen de nr's 4,6 en 9. Dus betere tegenstanders.... not so much.
Nole speelde 3 fantastische deciding sets, maar speelde 3 mindere undeciding sets. Tsja. het is maar hoe je het wilt uit leggen.
Als jij denkt dat Ferrer, Berdych en Wawa betere spelers zijn dan Delpo en Fed, dan mag jij dat denken.quote:Op zondag 10 november 2013 17:26 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Dat zijn altijd mooie teksten om een discussie te winnen
Ach als je kijkt naar de resultaten van dit jaar dan kan je onmogelijk zeggen dat Ferrer en Berdych(quote:Op zondag 10 november 2013 17:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Ferrer, Berdych en Wawa betere spelers zijn dan Delpo en Fed, dan mag jij dat denken.
Ik ga me niet in een discussie op dat niveau wagen, tijdverspilling.
Ga je je nou ook in de discussie mengen?quote:Op zondag 10 november 2013 17:38 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ach als je kijkt naar de resultaten van dit jaar dan kan je onmogelijk zeggen dat Ferrer en Berdych() slechter zijn dan Federer.
Sorryquote:Op zondag 10 november 2013 17:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ga je je nou ook in de discussie mengen?
Haha, wat ben jij ontzettend tegen Nadal zeg. Wat moet jij je de afgelopen 10 jaar veel hebben geërgerdquote:Op zondag 10 november 2013 17:43 schreef Norrage het volgende:
Maar nu ga ik er ook op in
Maar goed, het zou in ieder geval wel episch zijn als Wawa dit toernooi gewoon ff wint. Wellicht kan ie in de finale wel wat tegen Rafa uitrichten (maar wss niet). Dus Djoko hup, Djoko
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 10 november 2013 18:35 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ábsoluut niet tegen Nadal. Fantastische tennisser, en zijn spel tijdens het Us open seizoen was fantastisch! Maar ik vind het kut als hij met waardeloos spel nog steeds winsten bij elkaar fluket.
Ik hou vooral niet van de voorspelbaarheid van zijn potten tegen iedereen behalve djoko (of delpo)...en dan niet de voorspelbaarheid van of ie wint of niet, maar van hoe zijn tegenstander het deze keer mentaal laat afweten....
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op zondag 10 november 2013 19:26 schreef suus21 het volgende:
Blijkbaar vinden jullie het heel naar als een speler (nadal) alle flutballen ballen van de tegenstander wegtikt en geen fouten maakt op breakpoint tegen
Ik het het idee dat ze het niet leuk vinden dat het zo voorspelbaar is. Denk maar aan de 28-0 die Nadal sinds 2006 heeft tegen Berdych en Wawrinka (en Gasquet?).quote:Op zondag 10 november 2013 19:26 schreef suus21 het volgende:
Blijkbaar vinden jullie het heel naar als een speler (nadal) alle flutballen ballen van de tegenstander wegtikt en geen fouten maakt op breakpoint tegen
Dat lijtk me niet. Dat Berdych en Wawrinka het niet kunnen afmakentegen Nadal is omdat het falers zijn, die afhaken als het er echt om gaat. Als zij mentaal sterker waren zouden ze die partijen wel winnen. Nadal wint die partijen ook meestal niet omdat hij iets briljants doet, maar bijvoorbeeld - zoals tegen Berdych - omdat zijn tegenstander choket en bijvoorbeeld dubbele fouten laat staan. Ik begrijp natuurlijk wat je bedoelt en Nadal is vast intimiderend maar het is aan spelers zelf of ze daar gevoelig voor zijn of geloven in zichzelf.quote:Op zondag 10 november 2013 19:37 schreef suus21 het volgende:
Dat heeft toch alles te maken met de kwaliteiten van nadal..
Interessant, waar vind je die?quote:Op zondag 10 november 2013 19:40 schreef Rosario het volgende:
En alles met de mentale kwaliteiten van zijn tegenstanders.
Hier wat cijfers over hoe hoog men over het net speelt:
Nadal 1.31 meters
Gasquet 0.91 meters
Wawrinka 0.79 meters
Djokovic 0.74 meters
Federer 0.61 meter
Van MTF.quote:Op zondag 10 november 2013 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Interessant, waar vind je die?
Oké.quote:
Dam zouden djoko en federer ook dat winning record moeten hebben tegen deze spelers..quote:Op zondag 10 november 2013 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat lijtk me niet. Dat Berdych en Wawrinka het niet kunnen afmakentegen Nadal is omdat het falers zijn, die afhaken als het er echt om gaat. Als zij mentaal sterker waren zouden ze die partijen wel winnen. Nadal wint die partijen ook meestal niet omdat hij iets briljants doet, maar bijvoorbeeld - zoals tegen Berdych - omdat zijn tegenstander choket en bijvoorbeeld dubbele fouten laat staan. Ik begrijp natuurlijk wat je bedoelt en Nadal is vast intimiderend maar het is aan spelers zelf of ze daar gevoelig voor zijn of geloven in zichzelf.
Komt redelijk overeen. Djokovic is 14-2 tegen Wawrinka en ook 14-2 tegen Berdych. Federer is 13-1 tegen Wawrinka. Nadal staat 11-0 tegen Wawrinka en 16-3 tegen Berdych maar van Berdych heeft hij niet verloren na 2006.quote:Op zondag 10 november 2013 19:45 schreef suus21 het volgende:
[..]
Dam zouden djoko en federer ook dat winning record moeten hebben tegen deze spelers..
quote:Op zondag 10 november 2013 19:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Komt redelijk overeen. Djokovic is 14-2 tegen Wawrinka en ook 14-2 tegen Berdych. Federer is 13-1 tegen Wawrinka. Nadal staat 11-0 tegen Wawrinka en 16-3 tegen Berdych maar van Berdych heeft hij niet verloren na 2006.
Enige uitzondering is Federer-Berdych (11-6). Weet niet wat dat veroorzaakt.
Je weet dat hier een apart forum voor bestaat op FOK?quote:Op zondag 10 november 2013 20:09 schreef Norrage het volgende:
Lang verhaal --> lezen als je geinteresseerd ben waarom ik Rafa zo "haat".
Ik ergerde me tijdens de hoogtijdagen van Fed net zo veel aan Fed als ik me nu erger aan een Rafa. Met als enige verschil dat Fed toen alles en iedereen van de baan veegde omdat hij gewoon puur veel en veel beter speelde. Wat Rafa presteert, en dat is uiteraard ook zijn eigen klasse en dat wil ik echt niet ontkennen, is diezelfde soort dominantie hebben maar voor 90% door het falen van zijn tegenstanders en helemaal niet door indrukwekkend, awe-dropping tennisspel. In 2010 (toen hij 3 GS won) was Rafa echt ontzettend slecht het hele jaar, maar won hij toch die 3GS door ongelooflijk gefaal van zijn tegenstanders (Berdych, die Fed en Djoko overtuigend verslaat die vervolgens geen bal meer in de Wimbledon finale raakt bijvoorbeeld). Alleen Rafa zijn USOpen was fantastisch toen, en het enige toernooi waar hij echt een hoog niveau haalde. In veel toernooien dat jaar werd hij finaal van de baan gemept, behalve in de GSs (ook een klasse, ik geef het toe). Hetzelfde lijkt nu dit jaar te gebeuren. Zelfs Rafa zijn gravelseizoen was alles behalve indrukwekkend, maar door gebrek aan tegenstand (en zelfs als ie tegenstand kreeg in de vorm van Ferrer, faalde die het toch wel weer weg. 2x). Er lijkt dus exact hetzelfde te gebeuren als in 2010.
Daarom was 2011 zo'n enorm indrukwekkend koning-jaar. Rafa speelde daar veel en veel beter dan dat hij in respectievelijk 2010 en 2013 deed. Maar toen stond er een Djoko. Eindelijk een speler die niet mentaal volledig instort tegen Rafa. Voor het eerst ooit was er iemand die Rafa mentaal de baas was. Dan was ik destijds niet eens zo'n Djoko-fan, en eigenlijk pas sinds dat jaar ben ik dat geworden. Omdat er eindelijk een speler was die Rafa aankon, terwijl Rafa ook nog eens fantastisch speelde. Bovendien: ook Murray en Fed haalden toen een veel hoger niveau dan al die andere jaren bij elkaar.
En dan zijn we in 2013. De Wimbledon-zege van Murray is bijvoorbeeld net zo erg als alle zeges van Rafa, en daar zat ik net zo hard over te klagen als ik nu klaag over Rafa. Murray speelde dramatisch slecht, maar zijn tegenstanders nóg slechter. Murray is(was) mijn favoriete speler, maar zelfs toen begon ik te "haten" op hem. Op dezelfde manier als ik nu 'haat' op Rafa. Ik wil dat iemand met indrukwekkend spel zeges aan elkaar rijgt. Djoko lijkt het deze weken bijna weer voor elkaar te krijgen. Heerlijk zo'n fijne streak. Net als Rafa vanaf Wimbledon. Niks haten op Rafa. Ik vind het een geweldige speler, en ik ben een van de weinigen die hem nu ál (op basis van prestaties) de GOAT vind. Maar ik vind dat hij dat laatste wat ontbreekt in zijn erelijst, winnen van een indoor-toernooi als de WTF, op een indrukwekkende wijze moet behalen. Niet door een VERSCHRIKKELIJKE zielige poule-loting, gefaal van een vermoeide Federeren straks misschien zelfs een Wawa in de finale
Dus Vamos Djokovic!!! Laat Rafa zijn WTF maar zelf ophalen, en niet op een presenteer-blaadje aangereikt krijgen....
Nou.pff....ik kan nog wel even doorgaan. En ik weet niet of ik hier ooit zo lang verhaal getypt heb. Maar ik hoop dat mijn mening over het huidige tennis een beetje overkomt, en dat jullie weten wáárom ik mij in godsnaam zo erger aan een held als Rafa. En het hele huidige tennis-circuit. 2013 is echt bij verre, maar echt bij VERRE, een van de meest waardeloze tennisjaren die ik heb meegemaakt. En laat nou juist Rafa dit soort waardeloze tennis-jaren hebben uitgekozen om de tour te domineren, net als in 2010..
Hihi. Welk forum is daar geschikt voor? En ja, Murray is nog oefenloos veel vervelender dan Rafa.quote:Op zondag 10 november 2013 20:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je weet dat hier een apart forum voor bestaat op FOK?![]()
Ik snap trouwens wat je bedoelt. Nadal heeft nooit zo buitenaards gespeeld als Federer in zijn hoogtijdagen of Djokovic in 2011. Al is hij op RG vaak wel fantastisch.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat spelers succes zouden moeten boeken door eigen klasse en niet door het falen van anderen. Je kunt er niets aan doen als je tegenstanders het mentaal laten afweten maar het is natuurlijk vele malen mooier als beide spelers er "staan". Zoals bij Becker-Edberg en Agassi-Sampras. En niet dat je wat van die pushovers tegenover je krijgt die als het er echt op aankomt, geen geniale bal slaan maar een DF en gewoon selfdestructen.
Overigens vind ik Murray vele malen irritanter dan Nadal. Murray kan fantastisch tennissen maar hij speelt maar af en toe echt aanvallend. Die GS-finales tegen Djokovic waren de ssaiste GS-finales die ik ooit heb gezien. Kon mijn aandacht er nauwelijks bij houden. Als Murray aanvallend speelt, is hij een van de spelers die ik het liefst zie spelen. Maar als hij alleen maar verdedigt, vind ik er werkelijk niets aan.
Dit is trouwens ook meteen mijn langste post ooit buiten mijn SGZ-topics.
KLB.quote:Op zondag 10 november 2013 20:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hihi. Welk forum is daar geschikt voor?
Hij sust zijn tegenstanders volgens mij gewoon in slaap, die die bal terug te blijven prikken tot de ander een fout maakt. Pas als iemand hem onder druk zet, wordt hij zelf wakker.quote:En ja, Murray is nog oefenloos veel vervelender dan Rafa.
Als die anderen dan maar winnen omdat ze zelf beter worden en niet omdat Federer last heeft van zijn concentratie, Nadal van zijn knieën, Murray van zijn rug en Djokovic van zijn evenwichtsorgaan.quote:Laten we hopen dat 2014 een beter jaar wordt, waarbij de tegenstand eens wakker wordt. We weer eens hoog niveau tennis te zien krijgen van meer dan 1 of 2 personen en eens wat nieuwe GS en Master-winnaars....
Federer heeft een hele waslijst aan titels waarbij z'n tegenstanders lekker faalde. Dat krijg je als je de allerbeste bent.quote:Op zondag 10 november 2013 20:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je weet dat hier een apart forum voor bestaat op FOK?![]()
Ik snap trouwens wat je bedoelt. Nadal heeft nooit zo buitenaards gespeeld als Federer in zijn hoogtijdagen of Djokovic in 2011. Al is hij op RG vaak wel fantastisch.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat spelers succes zouden moeten boeken door eigen klasse en niet door het falen van anderen. Je kunt er niets aan doen als je tegenstanders het mentaal laten afweten maar het is natuurlijk vele malen mooier als beide spelers er "staan". Zoals bij Becker-Edberg en Agassi-Sampras. En niet dat je wat van die pushovers tegenover je krijgt die als het er echt op aankomt, geen geniale bal slaan maar een DF en gewoon selfdestructen.
Overigens vind ik Murray vele malen irritanter dan Nadal. Murray kan fantastisch tennissen maar hij speelt maar af en toe echt aanvallend. Die GS-finales tegen Djokovic waren de ssaiste GS-finales die ik ooit heb gezien. Kon mijn aandacht er nauwelijks bij houden. Als Murray aanvallend speelt, is hij een van de spelers die ik het liefst zie spelen. Maar als hij alleen maar verdedigt, vind ik er werkelijk niets aan.
Dit is trouwens ook meteen mijn langste post ooit buiten mijn SGZ-topics.
Ik begrijp het volkomen!quote:Op zondag 10 november 2013 20:09 schreef Norrage het volgende:
Lang verhaal --> lezen als je geinteresseerd bent waarom ik Rafa zo "haat".
Ik ergerde me tijdens de hoogtijdagen van Fed net zo veel aan Fed als ik me nu erger aan een Rafa. Met als enige verschil dat Fed toen alles en iedereen van de baan veegde omdat hij gewoon puur veel en veel beter speelde. Wat Rafa presteert, en dat is uiteraard ook zijn eigen klasse en dat wil ik echt niet ontkennen, is diezelfde soort dominantie hebben maar voor 90% door het falen van zijn tegenstanders en helemaal niet door indrukwekkend, awe-dropping tennisspel. In 2010 (toen hij 3 GS won) was Rafa echt ontzettend slecht het hele jaar, maar won hij toch die 3GS door ongelooflijk gefaal van zijn tegenstanders (Berdych, die Fed en Djoko overtuigend verslaat die vervolgens geen bal meer in de Wimbledon finale raakt bijvoorbeeld). Alleen Rafa zijn USOpen was fantastisch toen, en het enige toernooi waar hij echt een hoog niveau haalde. In veel toernooien dat jaar werd hij finaal van de baan gemept, behalve in de GSs (ook een klasse, ik geef het toe). Hetzelfde lijkt nu dit jaar te gebeuren. Zelfs Rafa zijn gravelseizoen was alles behalve indrukwekkend, maar door gebrek aan tegenstand (en zelfs als ie tegenstand kreeg in de vorm van Ferrer, faalde die het toch wel weer weg. 2x). Er lijkt dus exact hetzelfde te gebeuren als in 2010.
Daarom was 2011 zo'n enorm indrukwekkend koning-jaar. Rafa speelde daar veel en veel beter dan dat hij in respectievelijk 2010 en 2013 deed. Maar toen stond er een Djoko. Eindelijk een speler die niet mentaal volledig instort tegen Rafa. Voor het eerst ooit was er iemand die Rafa mentaal de baas was. Dan was ik destijds niet eens zo'n Djoko-fan, en eigenlijk pas sinds dat jaar ben ik dat geworden. Omdat er eindelijk een speler was die Rafa aankon, terwijl Rafa ook nog eens fantastisch speelde. Bovendien: ook Murray en Fed haalden toen een veel hoger niveau dan al die andere jaren bij elkaar.
En dan zijn we in 2013. De Wimbledon-zege van Murray is bijvoorbeeld net zo erg als alle zeges van Rafa, en daar zat ik net zo hard over te klagen als ik nu klaag over Rafa. Murray speelde dramatisch slecht, maar zijn tegenstanders nóg slechter. Murray is(was) mijn favoriete speler, maar zelfs toen begon ik te "haten" op hem. Op dezelfde manier als ik nu 'haat' op Rafa. Ik wil dat iemand met indrukwekkend spel zeges aan elkaar rijgt. Djoko lijkt het deze weken bijna weer voor elkaar te krijgen. Heerlijk zo'n fijne streak. Net als Rafa vanaf Wimbledon. Niks haten op Rafa. Ik vind het een geweldige speler, en ik ben een van de weinigen die hem nu ál (op basis van prestaties) de GOAT vind. Maar ik vind dat hij dat laatste wat ontbreekt in zijn erelijst, winnen van een indoor-toernooi als de WTF, op een indrukwekkende wijze moet behalen. Niet door een VERSCHRIKKELIJKE zielige poule-loting, gefaal van een vermoeide Federeren straks misschien zelfs een Wawa in de finale
Dus Vamos Djokovic!!! Laat Rafa zijn WTF maar zelf ophalen, en niet op een presenteer-blaadje aangereikt krijgen....
Nou.pff....ik kan nog wel even doorgaan. En ik weet niet of ik hier ooit zo lang verhaal getypt heb. Maar ik hoop dat mijn mening over het huidige tennis een beetje overkomt, en dat jullie weten wáárom ik mij in godsnaam zo erger aan een held als Rafa. En het hele huidige tennis-circuit. 2013 is echt bij verre, maar echt bij VERRE, een van de meest waardeloze tennisjaren die ik heb meegemaakt. En laat nou juist Rafa dit soort waardeloze tennis-jaren hebben uitgekozen om de tour te domineren, net als in 2010..
Het verschil is dat Federer zijn tegenstanders compleet van de baan veegde terwijl ze tegen Nadal vaak dichtklappen. Zie bijvoorbeeld zijn halve finale tegen Roddick op de AO in 2009 (maar er zijn nog vele andere voorbeelden):quote:Op zondag 10 november 2013 20:46 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Federer heeft een hele waslijst aan titels waarbij z'n tegenstanders lekker faalde. Dat krijg je als je de allerbeste bent.
De tijd dat Federer een GS finale won van Hewitt met een dubbele bagel vond ik nou niet veel fraaier dan 't tennis van vandaag de dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Zeker mee eensquote:Op zondag 10 november 2013 20:46 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Federer heeft een hele waslijst aan titels waarbij z'n tegenstanders lekker faalde. Dat krijg je als je de allerbeste bent.
De tijd dat Federer een GS finale won van Hewitt met een dubbele bagel vond ik nou niet veel fraaier dan 't tennis van vandaag de dag.
Idealiter zouden in elk geval de finales van de GS'en wat mij betreft partijen zijn met spelers die het beste in elkaar naar boven halen, tegelijkertijd goed spelen en beiden geloven dat ze kunnen winnen.quote:Op zondag 10 november 2013 21:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeker mee eens
Dat was net zo saai en falend als nu. Met als enige verschil dat hij dat nog op een indrukwekkende manier deed, en Rafa nu nauwelijks..
Inderdaad. De shanks beginnen er al goed uit te zien.quote:
Ja, maar dat heeft Djokovic ook. Daar weet je ook van tevoren al dat hij zijn wedstrijden zal winnen tot de finale. Nadal en Djokovic zijn gewoon zo constant goed, waardoor tegenstanders ook vaker missen als ze een kans tegen deze jongens krijgen. Want als je een kansje hebt, dan MOET je hem pakken. En zo niet, ben je gezien...quote:Op zondag 10 november 2013 19:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik het het idee dat ze het niet leuk vinden dat het zo voorspelbaar is. Denk maar aan de 28-0 die Nadal sinds 2006 heeft tegen Berdych en Wawrinka (en Gasquet?).
Djoko heeft ook wel dat Rafa trekje hoor, dat hij heel slecht speelt en nog steeds potten wint. Maar Djoko is net wat "allrounder" over alle ondergronden, en haalt toch net wat vaker de zege zelf op ipv dat hij hem aangereikt krijgt, dan Rafa.quote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft Djokovic ook. Daar weet je ook van tevoren al dat hij zijn wedstrijden zal winnen tot de finale. Nadal en Djokovic zijn gewoon zo constant goed, waardoor tegenstanders ook vaker missen als ze een kans tegen deze jongens krijgen. Want als je een kansje hebt, dan MOET je hem pakken. En zo niet, ben je gezien...
Da's waar. Maar soms komen de Wawrinka's en de Berdychen ook op voorsprong en soms zelfs op MP maar als ze het dan bijvoorbeeld mogen uitserveren kunnen ze de druk niet aan. Denk bijvoorbeeld aan de partij van Ferrer tegen Nadal dit jaar waarin hij ver voor stond.quote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft Djokovic ook. Daar weet je ook van tevoren al dat hij zijn wedstrijden zal winnen tot de finale. Nadal en Djokovic zijn gewoon zo constant goed, waardoor tegenstanders ook vaker missen als ze een kans tegen deze jongens krijgen. Want als je een kansje hebt, dan MOET je hem pakken. En zo niet, ben je gezien...
Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar Rafa heeft ook echt fenomenale toernooien gespeeld. Het falen van de tegenstander heeft (zoals ik hier vaker zeg) te maken met het constante goede tennis van Rafa. En Rafa is natuurlijk ook een meer verdedigende speler ten opzichte van Federer. Vandaar dat het vaak lijkt alsof zijn tegenstander loopt te falen als die weer eens een bal mist.quote:Op zondag 10 november 2013 20:09 schreef Norrage het volgende:
Lang verhaal --> lezen als je geinteresseerd bent waarom ik Rafa zo "haat".
Nja, dat laatste punt lag toch wel vooral aan Wawrinka.quote:Op zondag 10 november 2013 21:48 schreef Norrage het volgende:
ZO Wawa daar geef je het weg zeg![]()
![]()
Wel briljante game van Djoko
Ik ontken ook niet dat Rafa zijn ontzettend indrukwekkende momenten heeft.quote:Op zondag 10 november 2013 21:47 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar Rafa heeft ook echt fenomenale toernooien gespeeld. Het falen van de tegenstander heeft (zoals ik hier vaker zeg) te maken met het constante goede tennis van Rafa. En Rafa is natuurlijk ook een meer verdedigende speler ten opzichte van Federer. Vandaar dat het vaak lijkt alsof zijn tegenstander loopt te falen als die weer eens een bal mist.
Djokovic wint dus ook omdat zijn tegenstander faalt? Zo zie je maar..quote:Op zondag 10 november 2013 21:48 schreef Norrage het volgende:
ZO Wawa daar geef je het weg zeg![]()
![]()
Wel briljante game van Djoko
Lees al mijn posts eens, ik zeg dat Djoko ook wel wat van dat trekje heeft ja. En net als dat ik het van Murray en Fed ook vaak erg kut heb gevonden....quote:Op zondag 10 november 2013 21:50 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djokovic wint dus ook omdat zijn tegenstander faalt? Zo zie je maar..
Klopt, zijn eerste Wimbledon titel was echt geweldig. Had ik ook echt niet verwacht. Was zijn tweede Wimbledon titel minder mooi? Dat herinner ik me even niet zo goed.quote:Op zondag 10 november 2013 21:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat Rafa zijn ontzettend indrukwekkende momenten heeft.Zijn gravelresultaten zijn waanzinnig, zijn beide US Open zeges ook. ZIjn AO zege is ook fantastisch. En zijn eerste Wimby ook. Geweldig indrukwkkend tennis van een van oorsprong enorme gravelbijter.
In dit geval wel. Het ging Norrage er volgens mij om dat dat bij Nadal naar zijn idee wat structureler het geval is.quote:Op zondag 10 november 2013 21:50 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djokovic wint dus ook omdat zijn tegenstander faalt? Zo zie je maar..
En heeft die UITERMATE frustrerende mishits die altijd invallenquote:Op zondag 10 november 2013 21:51 schreef Rosario het volgende:
Nadal slaat altijd beduidend minder winners dan Djokovic/Federer.
Berdych in de finalequote:Op zondag 10 november 2013 21:51 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Klopt, zijn eerste Wimbledon titel was echt geweldig. Had ik ook echt niet verwacht. Was zijn tweede Wimbledon titel minder mooi? Dat herinner ik me even niet zo goed.
Dat denk ik wel. In 2008 won hij een epische partij van Federer; in 2010 was het een partij tegen Berdych.quote:Op zondag 10 november 2013 21:51 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Klopt, zijn eerste Wimbledon titel was echt geweldig. Had ik ook echt niet verwacht. Was zijn tweede Wimbledon titel minder mooi? Dat herinner ik me even niet zo goed.
Ja, i know. Ik probeer alleen te zeggen dat het al heel snel lijkt dat een verliezer heeft gefaald.quote:Op zondag 10 november 2013 21:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lees al mijn posts eens, ik zeg dat Djoko ook wel wat van dat trekje heeft ja. En net als dat ik het van Murray en Fed ook vaak erg kut heb gevonden....
Dit.quote:Op zondag 10 november 2013 21:52 schreef Norrage het volgende:
Niet falen Djoko, je moet morgen fris zijn...
quote:Op zondag 10 november 2013 21:54 schreef Norrage het volgende:
Ik moet zeggen, Djoko speelt wel veel scherper en sneller dan de vorige potten. Dat biedt hoop
Nadal sloopt zijn tegenstander gewoon. Nadal zijn intentie is ook niet om winners te slaan. Hij wil zijn tegenstander van de ene naar de andere kant laten rennen, en dan de bal zo slaan dat de tegenstander hem nog net kan halen. En zo blijf je maar rennen. En maak je na een tijdje de fout wat sneller.quote:Op zondag 10 november 2013 21:51 schreef Rosario het volgende:
Nadal slaat altijd beduidend minder winners dan Djokovic/Federer.
Ja, en voor mij is dat jagen wat Nadal doet ook aanvallend.quote:Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nadal sloopt zijn tegenstander gewoon. Nadal zijn intentie is ook niet om winners te slaan. Hij wil zijn tegenstander van de ene naar de andere kant laten rennen, en dan de bal zo slaan dat de tegenstander hem nog net kan halen. En zo blijf je maar rennen. En maak je na een tijdje de fout wat sneller.
Op gravel wel vaak vind ik.quote:Op zondag 10 november 2013 21:57 schreef Norrage het volgende:
Nadal vind ik helemaal nooit zo heel goed spreiden hoor. [...]
Echt? Ik vind Djoko voor het eerst echt overtuigend. Wawa faalt ook wel een beetje hoor. Maar Djoko speelt lekker aanvallend.quote:Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef Rosario het volgende:
[..]![]()
Ik vind hem juist veel slechter.
Waarschijnlijk verliest hij de tweede wel weer, om dan de derde met 6-2 te pakken.
Gravel kan je bij Rafa wel uit de vergelijking houden. DAar is ie gewoon de absolute GOAT en de meest indrukwekkende tennisser allertijden.quote:
Klopt. Zou wel de winner/UE-ratio willen zien van Stans backhand.quote:Op zondag 10 november 2013 21:59 schreef Federer-fan het volgende:
Luk dat Wawrinka inderdaad een mooie backhand heeft, maar die van Djokovic is wat mij betreft vele malen beter - zoveel vaster.
Ja, ik ook. Het voelt toch een beetje als alles of niets, helemaal als hij voor een winner gaat.quote:Op zondag 10 november 2013 22:02 schreef Rosario het volgende:
[..]
Klopt. Zou wel de winner/UE-ratio willen zien van Stans backhand.
Ik vind die van Wawrinka wel mooier en degelijker dan die van Gasquet maar die van Gasquet is denk ik wel veelzijdiger ja.quote:Op zondag 10 november 2013 22:03 schreef Norrage het volgende:
Ik vind, als we het over enkelhandige backhands hebben, Gasquet ook een veel mooiere, veelzijdigere en betere backhand hebben.
AO dit jaar viel vrijwel alles goed, heerlijk.quote:Op zondag 10 november 2013 22:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Het voelt toch een beetje als alles of niets, helemaal als hij voor een winner gaat.
Wawrinka-Djokovic?quote:Op zondag 10 november 2013 22:04 schreef Rosario het volgende:
[..]
AO dit jaar viel vrijwel alles goed, heerlijk.
Voor mij de wedstrijd van het jaar trouwens. Ongelooflijk goede wedstrijd.
Ja, precies.quote:
Hawkeye heeft een foutmarge van 1,3mm.quote:Op zondag 10 november 2013 22:08 schreef Federer-fan het volgende:
Een zeldzame foute call van de lijnrechter.
Wanneer gaan ze die mnsen nou eens vervangen door HawkEye? Als HawkEye aantoonbaar betrouwbaarder is dan menselijke waarneming snap ik niet dat ze hiermee doorgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's vast preciezer dan de menselijke waarneming.quote:Op zondag 10 november 2013 22:10 schreef Rosario het volgende:
[..]
Hawkeye heeft een foutmarge van 1,3mm.
[...]
Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 10 november 2013 22:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da's vast preciezer dan de menselijke waarneming.
Ja, en erg lelijk ook.quote:Op zondag 10 november 2013 22:16 schreef suus21 het volgende:
Djoko heeft zo'n slechte slice backhand.
Een lelijke vooral, want stiekem kan ie er best veel mee.quote:Op zondag 10 november 2013 22:16 schreef suus21 het volgende:
quote:Op zondag 10 november 2013 22:16 schreef suus21 het volgende:
Don't mess with suus21 ja.quote:Op zondag 10 november 2013 22:18 schreef Rosario het volgende:
[..]
Jij hebt ook altijd wat te zeiken.
Het is op BBC Three morgen. Heb je dat niet toevallig?quote:Op zondag 10 november 2013 22:24 schreef Norrage het volgende:
Morgenavond moeten we zeker ook weer suf op een stream kijken
BBC
Nope. Niet in het standaard Ziggo pakket toch?quote:Op zondag 10 november 2013 22:25 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het is op BBC Three morgen. Heb je dat niet toevallig?
Ja djoko geilert. Nadal heeft gelukkig wel een slice backhand.quote:Op zondag 10 november 2013 22:18 schreef Rosario het volgende:
[..]
Jij hebt ook altijd wat te zeiken.
Die kan er ook niks van. Hij slaat hem wel ALTIJD raak hoor, maar dat is ook een erg matige slag. Alleen maar hoog en diep in het veld....als mensen daar eens wat meer gebruik van zouden maken....quote:Op zondag 10 november 2013 22:27 schreef suus21 het volgende:
[..]
Ja djoko geilert. Nadal heeft gelukkig wel een slice backhand.
Nee, zijn wel pakketten voor.quote:Op zondag 10 november 2013 22:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nope. Niet in het standaard Ziggo pakket toch?
Ja mijn moeder heeft die wel.quote:
Ja, die gebruikt ie 1x per wedstrijd ofzoquote:Op zondag 10 november 2013 22:29 schreef suus21 het volgende:
Neee hoor nadal heeft een zeer goede slice backhand die erg laag doorschiet doorgaans.
Als je geheugen wat beter werkte wist je dat ik tijdenlang een Nadal-avatar heb gehad en dus geen "Djoko-geilerd" ben.quote:Op zondag 10 november 2013 22:27 schreef suus21 het volgende:
[..]
Ja djoko geilert. Nadal heeft gelukkig wel een slice backhand.
Ja, klopt. Wordt meteen verwerkt. Ik betaalde met een creditcard en de seconde nadat de betaling was uitgevoerd had ik toegang. Ideaal.quote:Op zondag 10 november 2013 22:26 schreef Norrage het volgende:
Misschien koop ik morgen wel even een tennistv pas. Fed-fan, jij hebt daar ervaring mee toch? Wordt dat snel genoeg verwerkt? Ik heb al eens eerder met bv sport1 gehad dat ik eens op de dag zelf een abo afsloot, en dat ik het pas dagen later echt kreeg...
Goed verweer joh..goede argumenten plus observaties.quote:Op zondag 10 november 2013 22:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, die gebruikt ie 1x per wedstrijd ofzo
Federer heeft een mooie slicebackhand.quote:Op zondag 10 november 2013 22:29 schreef suus21 het volgende:
Neee hoor nadal heeft een zeer goede slice backhand die erg laag doorschiet doorgaans.
Als Djoko wint, dan ga ik morgen gewoon voor de TV kijken dusquote:Op zondag 10 november 2013 22:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt. Wordt meteen verwerkt. Ik betaalde met een creditcard en de seconde nadat de betaling was uitgevoerd had ik toegang. Ideaal.
quote:Op zondag 10 november 2013 22:31 schreef suus21 het volgende:
[..]
Goed verweer joh..goede argumenten plus observaties.
Stream je hem dan via je computer?quote:Op zondag 10 november 2013 22:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als Djoko wint, dan ga ik morgen gewoon voor de TV kijken dus
quote:Op zondag 10 november 2013 22:31 schreef suus21 het volgende:
[..]
Goed verweer joh..goede argumenten plus observaties.
Alsof ik op jou letquote:Op zondag 10 november 2013 22:30 schreef Rosario het volgende:
[..]
Als je geheugen wat beter werkte wist je dat ik tijdenlang een Nadal-avatar heb gehad en dus geen "Djoko-geilerd" ben.
Ben het met je eens dat zijn slice backhand niet goed is. Het ging me om het feit dat jij alleen maar zeikt. Waarin ik gelijk heb.
iPhone appquote:Op zondag 10 november 2013 22:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stream je hem dan via je computer?
quote:Op zondag 10 november 2013 22:32 schreef suus21 het volgende:
[..]
Alsof ik op jou leten je avatars.
Dit forum is zo hilarisch.
Hypocrietquote:Op zondag 10 november 2013 22:34 schreef suus21 het volgende:
Mensen die moeten benadrukken dat ze gelijk hebbenL...r
quote:Op zondag 10 november 2013 22:32 schreef suus21 het volgende:
[..]
Alsof ik op jou leten je avatars.
[...]
Don't worry, hij breekt de streak.quote:Op zondag 10 november 2013 22:38 schreef Federer-fan het volgende:
Nou, beetje een anticlimax. Hopelijk wint Nadal morgen.
Hij heeft gewoon langer gespeeld dan Nadal.quote:Op zondag 10 november 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
En lekker snel gewonnen ook, dus morgen is moeheid geen excuus morgen
Gelukkig niet, das wel zo eerlijk.quote:Op zondag 10 november 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
En lekker snel gewonnen ook, dus morgen is moeheid geen excuus morgen
Laten we het hopen. En dat de winnaar niet wint vanwege een choke van de tegenstander.quote:
quote:Op zondag 10 november 2013 22:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Laten we het hopen. En dat de winnaar niet wint vanwege een choke van de tegenstander.
Peking-piggy?quote:
50e gaan ze wel halen verwacht ikquote:
Makkelijk.quote:Op zondag 10 november 2013 22:50 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
50e gaan ze wel halen verwacht ik
Denk dat het gewoon op Sport1 is hoor. Weet eigenlijk wel zeker.quote:Op zondag 10 november 2013 22:24 schreef Norrage het volgende:
Morgenavond moeten we zeker ook weer suf op een stream kijken
BBC
Dat heb ik niet. Ik heb wel 8 euro over voor een potje epische Djoko - Rafa, de beste, coolste, stoerste en langste rivalry van het tennis ooit.quote:Op zondag 10 november 2013 22:54 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Denk dat het gewoon op Sport1 is hoor. Weet eigenlijk wel zeker.
Ik neem sport 1 wel rond wimbledon, maar niet het hele jaar. En normaal zijn die streams voor mij ruim voldoende. Maar die streams van de WTF zijn zo verschrikkelijk slechtquote:Op zondag 10 november 2013 22:55 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
O, dat had ik niet verwacht van zo'n grote tennis fan als jij
Ik heb Sport1 en FoxSports Eredivisie + International. Vind het altijd wel handig. Zo kan je altijd weer wat moois kijken als je zelf niks te doen hebtquote:Op zondag 10 november 2013 22:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik neem sport 1 wel rond wimbledon, maar niet het hele jaar. En normaal zijn die streams voor mij ruim voldoende. Maar die streams van de WTF zijn zo verschrikkelijk slecht
Ok, maar dit was toch ook wel ontzettend voorspelbaar....quote:
Tja, als Nadal van Federer wint is het voorspelbaar, maar als Djoko van StanWaw wint is het een koningquote:Op zondag 10 november 2013 23:01 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Ok, maar dit was toch ook wel ontzettend voorspelbaar....
Nadal wint van Federer = Voorspelbaar![]()
Nole wint van Wawri = Djokoning
Jazeker. Maar Djoko deed het ook vrij indrukwekkend. Paar geweldige punten gezien. Dat heb ik Rafa niet zien doen.quote:Op zondag 10 november 2013 23:01 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Ok, maar dit was toch ook wel ontzettend voorspelbaar....
Nadal wint van Federer = Voorspelbaar![]()
Nole wint van Wawri = Djokoning
Nog serieus reageren ookquote:Op zondag 10 november 2013 23:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jazeker. Maar Djoko deed het ook vrij indrukwekkend. Paar geweldige punten gezien. Dat heb ik Rafa niet zien doen.
Maar goed, ik vind hem ook vooral Djokokoning nu omdat we tenminste de gehoopte finale krijgen nu
Ik snap ook niet waarom ik dat doe, ik verveel me ofzoquote:
Stiekem spreekt mijn niveau je gewoon wel aan.quote:Op zondag 10 november 2013 23:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ik dat doe, ik verveel me ofzo
De Challengers gaan gewoon door hoor.quote:Op zondag 10 november 2013 23:14 schreef Anonymousz het volgende:
Het tennisseizoen sluit af met rafole
Norrage is dan ook een baasquote:Op zondag 10 november 2013 23:16 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Stiekem spreekt mijn niveau je gewoon wel aan.
Ik zie je ondertitelquote:Op zondag 10 november 2013 23:16 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Stiekem spreekt mijn niveau je gewoon wel aan.
sowiesoquote:
Ja want dat heeft iedereenquote:
sorryquote:
Dat begrijp ik ook niet. Best wel irritant.quote:Op zondag 10 november 2013 23:23 schreef 1239758715981 het volgende:
edit: waarom is : ( een boze smiley ipv een zielige?
We hebben ook eind van de week de Davis Cup nog (maar goed, de WTF is ook voor mij wel meer het officiële einde).quote:Op zondag 10 november 2013 23:14 schreef Anonymousz het volgende:
Het tennisseizoen sluit af met rafole
Na dit jaar mag je dan naar Fox. Ik zeg Sport1 op zodra ze stoppen met het uitzenden van tennis.quote:Op zondag 10 november 2013 22:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik neem sport 1 wel rond wimbledon, maar niet het hele jaar. En normaal zijn die streams voor mij ruim voldoende. Maar die streams van de WTF zijn zo verschrikkelijk slecht
Mediahint installeren en via de BBC I-player kijken.quote:
Hoe veel kost Fox dan?quote:Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb Sport 1 al opgezegd.
Aan Fox begin ik niet, veel te duur. En bovendien, Fox
Ik ook. Maar ik vind het leuker voor Nadal als hij wint dan dat ik het erg vind als hij verliest. Als hij wint, is het de kroon op een prachtig jaar. als hij verliest, heeft hij toch een fantastisch jaar gehad, met twee GS'en, vier(?) Masterstitels en de YE #1. En het is goed voor het evenwicht in de rivaliteit met Djokovic.quote:
Dus veel leuker dan als Djoko het wintquote:Op maandag 11 november 2013 14:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik vind het leuker voor Nadal als hij wint dan dat ik het erg vind als hij verliest. Als hij wint, is het de kroon op een prachtig jaar. als hij verliest, heeft hij toch een fantastisch jaar gehad, met twee GS'en, vier(?) Masterstitels en de YE #1. En het is goed voor het evenwicht in de rivaliteit met Djokovic.
Dat is voor Eredivisie plus internationaal voetbal. Voor tennis zijn nog geen prijzen bekend, dus ook niet of het los komt of in een pakket, et cetera.quote:
Alle maar geen GS'en toch (want geen ATP maar ITF)?quote:Op maandag 11 november 2013 15:31 schreef Norrage het volgende:
Mijn ervaring is dat tennistv.com echt prima is. Betaal je 60 euro per jaar ofzo voor alles? En met goed (lees: niet NEderlands) commentaar.
edit: ik zie dat het tegenwoordig 105 euro is...ik heb het jaren gehad voor zelfs 40 euro per jaar (aanbieding)
Bron.quote:Djokovic on Nadal match: "Huge motivation for both of us"
Novak Djokovic previews the title match in the ATP World Tour Finals against Rafael Nadal, whom he will meet for a record 39th time. Nadal leads their head-to-head matches 22-16, but Djokovic won their last meeting in the final of Beijing. However, Nadal beat Djokovic three times this summer at Roland Garros, Montreal, and the U.S. Open. Djokovic won their first meeting of the year at Monte Carlo.
Djokovic has won 21 straight matches since losing the U.S. Open final to Nadal.
“I'm trying to take a lot of positive energy out of this confidence and out of this run that I had,” Djokovic said. “I won against him in the finals of Beijing in straight sets and I played a great match. I liked the way I improved in our matches. I like that I changed a few things that allowed me to win against him. That's something that I will definitely try to use [in the final].
“He has immensely improved on hard court. Comparing to all the other surfaces in our sport, this is probably his least preferable, but not this year. This year he has had incredible success. He's more aggressive. He's using his serve better. No clear favorites in the final tomorrow. It's always expected that we go the distance …Whenever we play each other, especially in last few years, there is a lot on the line, and there's so much to play for. It's a huge motivation for both of us to win against the biggest rival. It's very tense. We push each other to the limit.”
Aardige woorden van Djokovic. Hij heeft gelijk wat betreft Nadals spel op hardcourt deze zomer, maar indoors is hij toch echt weer als vanouds.quote:
19u engelse tijd toch juist?quote:
Bedoel je 'Nadal is als vanouds niet goed indoors?'quote:Op maandag 11 november 2013 17:54 schreef Rosario het volgende:
[..]
Aardige woorden van Djokovic. Hij heeft gelijk wat betreft Nadals spel op hardcourt deze zomer, maar indoors is hij toch echt weer als vanouds.
Wat laag zeg.quote:Backodds voor Djokovic zijn van 1.67 nu gedaald naar een gemiddelde van 1.57.
Ja.quote:Op maandag 11 november 2013 18:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedoel je 'Nadal is als vanouds niet goed indoors?'
zenuwachtigquote:
Ja mooi, wow..dIe waren blijquote:Op maandag 11 november 2013 20:57 schreef Rosario het volgende:
Marrero/Verdasco winnen de dubbeltitel.![]()
Nando!
Tof voor 'mquote:Op maandag 11 november 2013 20:57 schreef Rosario het volgende:
Marrero/Verdasco winnen de dubbeltitel.![]()
Nando!
quote:Op maandag 11 november 2013 21:17 schreef Norrage het volgende:
Hij droeg de zege op aan zijn opa die precies 2 jaar geleden was overleden. Hij moest huilen en kon al de woorden niet vinden in het Engels en kon nu helemaal niks meer zeggen...Toen nam Nando het over, vertelde wat er aan de hand was en omhelsde hem. Beiden huilen. Heel mooi.
Meestal telt ie niet in dat rijtje mee. Maar het zal nog steeds een unieke prestatie zijn. Djoko die in 2011 5 masters won, won toen de WTF niet. Verder is alleen fed aan 4 Master + WTF gekomen in 1 jaar.quote:Op maandag 11 november 2013 21:17 schreef jojomen4 het volgende:
Als Rafa wint, is hij dan nog steeds de eerste die in 1 jaar 6 Master serie toernooien wint? Of telt deze niet als 1 van de MS toernooien omdat het een beetje een speciaal gevalletje is.
livescorehunter.comquote:Op maandag 11 november 2013 21:22 schreef TennispeRFect het volgende:
noob vraagje: iemand een stream?
quote:Op maandag 11 november 2013 21:22 schreef Norrage het volgende:
Ooooooooeh...
Laten we hopen dat het een mooie pot wordt, met geniale rallies, met weinig gechoke en een winnaar waarvan we zullen zeggen dat die het verdiend is! Vamos!!
wie vond jij de beste?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |