Op zondag 10 november 2013 20:09 schreef Norrage het volgende:Lang verhaal --> lezen als je geinteresseerd bent waarom ik Rafa zo "haat".
Ik ergerde me tijdens de hoogtijdagen van Fed net zo veel aan Fed als ik me nu erger aan een Rafa. Met als enige verschil dat Fed toen alles en iedereen van de baan veegde omdat hij gewoon puur veel en veel beter speelde. Wat Rafa presteert, en dat is uiteraard ook zijn eigen klasse en dat wil ik echt niet ontkennen, is diezelfde soort dominantie hebben maar voor 90% door het falen van zijn tegenstanders en helemaal niet door indrukwekkend, awe-dropping tennisspel. In 2010 (toen hij 3 GS won) was Rafa echt ontzettend slecht het hele jaar, maar won hij toch die 3GS door ongelooflijk gefaal van zijn tegenstanders (Berdych, die Fed en Djoko overtuigend verslaat die vervolgens geen bal meer in de Wimbledon finale raakt bijvoorbeeld). Alleen Rafa zijn USOpen was fantastisch toen, en het enige toernooi waar hij echt een hoog niveau haalde. In veel toernooien dat jaar werd hij finaal van de baan gemept, behalve in de GSs (ook een klasse, ik geef het toe). Hetzelfde lijkt nu dit jaar te gebeuren. Zelfs Rafa zijn gravelseizoen was alles behalve indrukwekkend, maar door gebrek aan tegenstand (en zelfs als ie tegenstand kreeg in de vorm van Ferrer, faalde die het toch wel weer weg. 2x

). Er lijkt dus exact hetzelfde te gebeuren als in 2010.
Daarom was 2011 zo'n enorm indrukwekkend koning-jaar. Rafa speelde daar veel en veel beter dan dat hij in respectievelijk 2010 en 2013 deed. Maar toen stond er een Djoko. Eindelijk een speler die niet mentaal volledig instort tegen Rafa. Voor het eerst ooit was er iemand die Rafa mentaal de baas was. Dan was ik destijds niet eens zo'n Djoko-fan, en eigenlijk pas sinds dat jaar ben ik dat geworden. Omdat er eindelijk een speler was die Rafa aankon, terwijl Rafa ook nog eens fantastisch speelde. Bovendien: ook Murray en Fed haalden toen een veel hoger niveau dan al die andere jaren bij elkaar.
En dan zijn we in 2013. De Wimbledon-zege van Murray is bijvoorbeeld net zo erg als alle zeges van Rafa, en daar zat ik net zo hard over te klagen als ik nu klaag over Rafa. Murray speelde dramatisch slecht, maar zijn tegenstanders nóg slechter. Murray is(was) mijn favoriete speler, maar zelfs toen begon ik te "haten" op hem. Op dezelfde manier als ik nu 'haat' op Rafa. Ik wil dat iemand met indrukwekkend spel zeges aan elkaar rijgt. Djoko lijkt het deze weken bijna weer voor elkaar te krijgen. Heerlijk zo'n fijne streak. Net als Rafa vanaf Wimbledon. Niks haten op Rafa. Ik vind het een geweldige speler, en ik ben een van de weinigen die hem nu ál (op basis van prestaties) de GOAT vind. Maar ik vind dat hij dat laatste wat ontbreekt in zijn erelijst, winnen van een indoor-toernooi als de WTF, op een indrukwekkende wijze moet behalen. Niet door een VERSCHRIKKELIJKE zielige poule-loting, gefaal van een vermoeide Federer

en straks misschien zelfs een Wawa in de finale

Dus Vamos Djokovic!!! Laat Rafa zijn WTF maar zelf ophalen, en niet op een presenteer-blaadje aangereikt krijgen....
Nou.pff....ik kan nog wel even doorgaan. En ik weet niet of ik hier ooit zo lang verhaal getypt heb. Maar ik hoop dat mijn mening over het huidige tennis een beetje overkomt, en dat jullie weten wáárom ik mij in godsnaam zo erger aan een held als Rafa. En het hele huidige tennis-circuit. 2013 is echt bij verre, maar echt bij VERRE, een van de meest waardeloze tennisjaren die ik heb meegemaakt. En laat nou juist Rafa dit soort waardeloze tennis-jaren hebben uitgekozen om de tour te domineren, net als in 2010..