abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133030327
quote:
Rusland heeft de aanklacht tegen een aantal van de opgepakte opvarenden van het Greenpeace-schip Arctic Sunrise uitgebreid.

Hun wordt nu ook ''verzet tegen wetsdienaren'' ten laste gelegd.
Een woordvoerder van het onderzoekscomité dat zich bezighoudt met de zaak, heeft dat donderdag gezegd tegen de Russische nieuwssite Gazeta.ru.
Greenpeace kent het bericht, maar heeft nog geen formele uitbreiding van de aanklacht binnengekregen, reageerde advocaat Jasper Teulings. Wat hem betreft zou het ook niets veranderen aan de hoofdzaak, namelijk dat het schip ''nooit geënterd en opgebracht had mogen worden''.
De dertig opvarenden werden in eerste instantie beschuldigd van piraterij. Dat leek vervolgens te zijn afgezwakt tot 'hooliganisme’, maar volgens Greenpeace is de eerste aanklacht nooit ingetrokken.
Geramd
''Er is eigenlijk geen touw aan vast te knopen'', aldus Teulings. Hij stelt dat 'hooliganisme’ en 'verzet tegen overheidsfunctionarissen’ in het Russische recht in ieder geval geen enkele grondslag vormen voor de arrestatie van de activisten. Voor piraterij is volgens hem geen enkel bewijs. Op dat vergrijp staat overigens een maximale celstraf van vijftien jaar.
De extra aanklacht, die tot nog eens vijf jaar cel kan leiden, komt voort uit de bewering van de Russen dat de activisten een vaartuig van de kustwacht hebben geramd. Bovendien negeerden de Greenpeaceleden bevelen van de autoriteiten tijdens het beklimmen van het boorplatform waar de actie om draaide.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)eace-uitgebreid.html

:') Van al die olieplatformen moest je perse die ene pakken die van Rusland is :') Hoe stom ben je dan ook serieus, je weet dat de Russen dit niet tolereren. Weg met die linkse terroristen _O-

Hulde aan Rusland ^O^
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:39:20 #2
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_133030382
Kleutertopic.
pi_133030455
:D _O- zullen ze dit een 2e keer aandurven?
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:48:26 #4
395200 deadprez
One more rail
pi_133030596
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:39 schreef Ambicioso het volgende:
Kleutertopic.
Dit inderdaad. Jammer dat de TS niet verder komt dan dit soort onzin.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_133030629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:48 schreef deadprez het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Jammer dat de TS niet verder komt dan dit soort onzin.
Hoezo? Mag TS geen mening meer geven? Volgens mij wordt dat zelfs verwacht van een TS. Dat zijn mening jouw niet aanstaat is weer een andere discussie
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:51:31 #6
395200 deadprez
One more rail
pi_133030650
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:50 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Hoezo? Mag TS geen mening meer geven? Volgens mij wordt dat zelfs verwacht van een TS. Dat zijn mening jouw niet aanstaat is weer een andere discussie
Het gaat meer om de manier waarop hij zijn mening brengt. Het lokt niet echt uit tot een fatsoenlijke discussie.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_133030665
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:51 schreef deadprez het volgende:

[..]

Het gaat meer om de manier waarop hij zijn mening brengt. Het lokt niet echt uit tot een fatsoenlijke discussie.
Dus je verwacht een neutrale mening met een soort vraagstelling zodat de discussie kan beginnen?
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:53:22 #8
395200 deadprez
One more rail
pi_133030676
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dus je verwacht een neutrale mening met een soort vraagstelling zodat de discussie kan beginnen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:36 schreef vigen98 het volgende:
Weg met die linkse terroristen _O-
Dit bijvoorbeeld verpest het een beetje.
Stop the violence
Down with the hate
pi_133030765
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:53 schreef deadprez het volgende:

[..]

[..]

Dit bijvoorbeeld verpest het een beetje.
Zoals elk topic over de PVV bij voorbaat al doodgemaakt wordt met in de 1e 4 reacties al tokkies, fascisten, nazi's, sbs publiek?

Topics lopen toch wel, en de zoals hij ze noemt "linkse cavalerie" komt straks ook met een tegenreactie en zo wordt een discussie geboren
  vrijdag 8 november 2013 @ 01:00:02 #10
395200 deadprez
One more rail
pi_133030796
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Zoals elk topic over de PVV bij voorbaat al doodgemaakt wordt met in de 1e 4 reacties al tokkies, fascisten, nazi's, sbs publiek?

Topics lopen toch wel, en de zoals hij ze noemt "linkse cavalerie" komt straks ook met een tegenreactie en zo wordt een discussie geboren
De "linkse cavalerie" komt over het algemeen met een stuk uitgebreidere, beter onderbouwde reacties. Niet alleen de linkse users trouwens, het merendeel van NWS post betere reacties dan deze OP.
Stop the violence
Down with the hate
pi_133030973
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:00 schreef deadprez het volgende:

[..]

De "linkse cavalerie" komt over het algemeen met een stuk uitgebreidere, beter onderbouwde reacties. Niet alleen de linkse users trouwens, het merendeel van NWS post betere reacties dan deze OP.
Wat ga je erg defensief in zeg? Heb ik op je teentjes getrapt? :T
pi_133030981
Whehehe Greenpeace Whehehe
  vrijdag 8 november 2013 @ 01:10:05 #13
395200 deadprez
One more rail
pi_133030983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat ga je erg defensief in zeg? Heb ik op je teentjes getrapt? :T
hihaho. ONZ is op 49.
Stop the violence
Down with the hate
pi_133030993
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:10 schreef deadprez het volgende:

[..]

hihaho. ONZ is op 49.
Hihaho, I dont give a shit
pi_133030998
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:10 schreef karton2 het volgende:
Whehehe Greenpeace Whehehe
Burns :D
pi_133031018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Burns :D
Nope. Dat is Kaiser Hermann Von Rompuy.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_133031080
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nope. Dat is Kaiser Hermann Von Rompuy.
:?
pi_133031185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:?

de walging is onbeschrijfelijk bij de aanblik van deze dictator. Laat Greenpeace dáártegen optreden en ik word hoofddonateur.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_133031264
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

de walging is onbeschrijfelijk bij de aanblik van deze dictator. Laat Greenpeace dáártegen optreden en ik word hoofddonateur.
_O-
  vrijdag 8 november 2013 @ 01:40:07 #20
224960 highender
Travellin' Light
  vrijdag 8 november 2013 @ 01:43:07 #21
396386 sturmpie
for night & nature
pi_133031419
quote:

[..]

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)eace-uitgebreid.html

:') Van al die olieplatformen moest je perse die ene pakken die van Rusland is :') Hoe stom ben je dan ook serieus, je weet dat de Russen dit niet tolereren. Weg met die linkse terroristen _O-

Hulde aan Rusland ^O^
_O-
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_133032601
If you can't stand the heat stay out of the kitchen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 8 november 2013 @ 08:12:54 #23
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_133033199
Greenpeace heeft gegokt en verloren, en nu is het huilen want dat ze zo lang vast zouden zitten hadden ze niet verwacht. Alleen is het jammer dat de media er zoveel aandacht aan besteed. Zonder media aandacht is het snel gedaan met die achterlijke acties.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_133033401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:12 schreef -Kadesh- het volgende:
Greenpeace heeft gegokt en verloren, en nu is het huilen want dat ze zo lang vast zouden zitten hadden ze niet verwacht. Alleen is het jammer dat de media er zoveel aandacht aan besteed. Zonder media aandacht is het snel gedaan met die achterlijke acties.
Aandacht vragen voor milieuvervuiling is achterlijk? Waarom is dat precies?
pi_133033445
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aandacht vragen voor milieuvervuiling is achterlijk? Waarom is dat precies?
Niks mis met aandacht vragen, maar wel op de achterlijke manier waarop Greenpeace het doet ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_133033467
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niks mis met aandacht vragen, maar wel op de achterlijke manier waarop Greenpeace het doet ;)
Waarom precies? Zouden de Russen wel luisteren als je een open brief in hun krant geplaatst krijgt denk je?
pi_133033479
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom precies? Zouden de Russen wel luisteren als je een open brief in hun krant geplaatst krijgt denk je?
nee, maar je weet toch dat Rusland zoiets niet zomaar over zich heen laat gaan.

als ze mazzel hebben hoeven ze alleen in een strafkamp hun straf uit te zitten
hebben ze pech eindigen ze als substraat voor een nieuwe 'Road of Bones'...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133033481
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nope, maar nu luisteren ze ook niet en zijn ze gevaarlijk bezig.
pi_133034082
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nope, maar nu luisteren ze ook niet en zijn ze gevaarlijk bezig.
Gevaarlijk? Valt mee toch het is niet alsof die acties geheel ondoordacht zijn. Of zijn de Russen in dergelijke uitspraken plots wel betrouwbaar?
pi_133034160
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gevaarlijk? Valt mee toch het is niet alsof die acties geheel ondoordacht zijn. Of zijn de Russen in dergelijke uitspraken plots wel betrouwbaar?
Ik acht de Russen betrouwbaarder dan Greenpeace ja. Of de acties wel of niet doordacht zijn daar kan ik niet over oordelen, als ik kijken hoe ze reageren in de pers krijg ik iig niet het gevoel dat ze echt nadenken voordat ze iets doen.
pi_133034206
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik acht de Russen betrouwbaarder dan Greenpeace ja. Of de acties wel of niet doordacht zijn daar kan ik niet over oordelen, als ik kijken hoe ze reageren in de pers krijg ik iig niet het gevoel dat ze echt nadenken voordat ze iets doen.
Aha Russen blindelings geloven. Altijd verstandig.
pi_133034227
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik acht de Russen betrouwbaarder dan Greenpeace ja.
:')
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:57:15 #34
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133034928
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:40 schreef highender het volgende:
Greenpeace, lekker sarren tegen de 'autoriteiten' *O*.
Dat is ook best, maar dan niet lopen klagen dat ze opgebost worden.
Ze hebben een vaartuig geënterd (platform). Dat is nog altijd een daad van piraterij.
In Nederland kennen wij daar de intentie van daad bij. Piraterij was niet de intentie.
In Rusland hebben ze de schijt aan intentie. En laat dat platform nu eens net van de Russen zijn.
En de verzwaring van de aanklacht is gewoon een politiek spel.
Nederland bemoeit zich met de situatie, bam, Rusland gaat zich er zelf als staat politiek ook inmengen. Zal nog wel een week of 2 duren, dan krijgen we spontaan een ''verbroedering'', Nederland en Rusland zeggen dat de relatie een knauw gekregen heeft maar dat ze er aan gaan werken, de Greenpeace leden worden persona non grata het land uitgetrapt en de wereld gaat weer door.

Tot de eerstvolgende daad van Greenpeace.
pi_133034930
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha Russen blindelings geloven. Altijd verstandig.
Betrouwbaarder. Blindelings geloven doe ik nou ook weer niet :')
pi_133034963
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Nederland bemoeit zich met de situatie, bam, Rusland gaat zich er zelf als staat politiek ook inmengen. Zal nog wel een week of 2 duren, dan krijgen we spontaan een ''verbroedering'', Nederland en Rusland zeggen dat de relatie een knauw gekregen heeft maar dat ze er aan gaan werken, de Greenpeace leden worden persona non grata het land uitgetrapt en de wereld gaat weer door.
Dat lijkt me ook, en ik hoop ook dat ze er zo van af komen. Laat echter wel goed zien dat de Russen niet alles zomaar pikken _O_
pi_133034974
Kijk al die Poetin-lovers toch eens blij zijn met een wellicht decennialange gevangenisstraf voor wat mensen die op een bootje de Russische wateren zijn binnen gevaren.

Dat regelmatig Russische piloten illegaal het Europese en Nederlandse luchtruim binnendringen zullen ze daarentegen wel weer prima vinden, want Rusland is blijkbaar in alles wat het doet tof :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 10:00:18 ]
pi_133035009
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Betrouwbaarder. Blindelings geloven doe ik nou ook weer niet :')
Nou ja, in dit geval komt het wel erg blindelings over.
pi_133035026
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Kijk al die Poetin-lovers toch eens blij zijn met een wellicht decennialange gevangenisstraf voor wat mensen die op een bootje de Russische wateren zijn binnen gevaren.

Dat regelmatig Russische piloten illegaal het Europese en Nederlandse luchtruim binnendringen zullen ze daarentegen wel weer prima vinden, want Rusland is blijkbaar in alles wat het doet tof :')
Ach, het gaat ze natuurlijk niet om Rusland maar om lekker boos of stoer kunnen doen over GreenPeace. Ze zullen zelfs die Franse bomaanslag op dat schip indertijd nog goedpraten.
pi_133035045
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, in dit geval komt het wel erg blindelings over.
Maar zo is het niet :7 Kijk, ik doe het nu met de berichten die ik heb, daar baseer ik mijn mening op. Als Greenpeace dan A roept, en Rusland roept B, en ik zie dat B waarschijnlijker overkomt, dan ga ik gewoon van B uit. Wil niet zeggen dat ik hoop dat die activisten voor tig jaar naar een strafkamp moeten ;)
pi_133035090
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar zo is het niet :7 Kijk, ik doe het nu met de berichten die ik heb, daar baseer ik mijn mening op.
je komt over alsof je je mening al ruim voor die tijd klaar had :).
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:06:23 #42
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133035093
quote:

Strikt technisch vliegen ze niet illegaal door ons luchtruim. Ze melden het echter pas achteraf (wat volgens de regelgeving ook gewoon mag).
En die decennialange gevangenisstraf kiezen ze toch zelf voor. Zat Nederlanders die met een paar kilo drugs naar het buitenland gaan en levenslang hebben. Die mensen vinden dat drugsgebruik moet kunnen en uit protest nemen ze het maar mee de grens over.
pi_133035142
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

je komt over alsof je je mening al ruim voor die tijd klaar had :).
Nee hoor, want er zijn ook acties van Greenpeace waar ik niks tegen heb en er zijn acties van de Russen waar ik van walg.
pi_133035377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:00 schreef deadprez het volgende:

[..]

Beur me op! :')

De linkse cavalerie vind vooral zichzelf ubergoed, voor iedereen die wel een realistische houding heeft en beseft dat je niet wetten kunt negeren a la: het doel heiligt de middelen, zodra het hun uitkomt, trekken ze een heel scheldwoordenboek open.
Waar ze ook heel goed in zijn is samen hand in hand de boodschapper aanvallen en hem voor alles en nog wat uit te maken. En vooral een voorgekauwde mening hebben over iedereen die het niet met hun eens is.
pi_133035441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef ReplaR het volgende:

[..]

De linkse cavalerie vind vooral zichzelf ubergoed, voor iedereen die wel een realistische houding heeft en beseft dat je niet wetten kunt negeren a la: het doel heiligt de middelen, zodra het hun uitkomt, trekken ze een heel scheldwoordenboek open.
Waar ze ook heel goed in zijn is samen hand in hand de boodschapper aanvallen en hem voor alles en nog wat uit te maken. En vooral een voorgekauwde mening hebben over iedereen die het niet met hun eens is.
In andere topics over Greenpeace moest ik naar een ander forum omdat mijn mening hier niet zou passen _O- ik was het namelijk niet eens met mensen die vonden dat het doel de middelen heiligt _O- :r
pi_133039649
quote:

[..]

Nee, gelukkig zijn de mensen aan de andere kant van het spectrum echt het tegenovergestelde van wat jij beschrijft :')
pi_133047290
quote:
Dat is iets anders, dit gaat om dat er nieuwe aanklachten erbij komen
pi_133047554
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In andere topics over Greenpeace moest ik naar een ander forum omdat mijn mening hier niet zou passen _O- ik was het namelijk niet eens met mensen die vonden dat het doel de middelen heiligt _O- :r
je past je maar aan godverdomme
pi_133047576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:08 schreef vigen98 het volgende:

dit gaat om dat er nieuwe aanklachten erbij komen
of gaat dit erom dat er nieuwe aanklachten bijkomen?
pi_133047611
quote:

Grappig, je hebt je er niet genoeg in verdiept, de Russen vliegen niet illegaal door het Nederlandse luchtruim, ze worden altijd begeleid door Nederlandse F-16's dus dat jij het illegaal vindt is complete bullshit. En die activisten worden niet gearresteerd omdat ze Russische wateren in gingen maar omdat ze op een Russisch olieplatform probeerden te komen, technisch gezien is dat piraterij maar die aanklacht werd teruggenomen door Putin, je moet nu zo zeuren man, als hij niks zei waren ze zo'n 15/30 jaar in een Russisch strafkamp! Niks mis met protesteren maar dit was niet het juiste manier. En de Russen hebben ook regels dus dat wij opeens huilen dat de Russen niet aan onze regels houden, houden de activisten ook niet in Rusland? Dus waarom zouden ze het daar pikken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 16:17:15 ]
pi_133047628
quote:
Hun wordt nu ook ''verzet tegen wetsdienaren'' ten laste gelegd.
Hun?

srsly
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:17:08 #52
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133047662
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hun?

srsly
de, Atilla
pi_133047691
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hun?

srsly
Heb gewoon gekopieerd van Nu.nl :)
pi_133047821
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Heb gewoon gekopieerd van Nu.nl :)
Nee?! 8)7 Goed dat ik die baggerwebsite niet meer lees.

pi_133048288
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je past je maar aan godverdomme
Fijn is dat he, als mensen niks meer te zeggen hebben en ze zo gaan beginnen :D
pi_133048440
Ik heb nog eens nagedacht over Rusland, maar wat een kutland. Van mij mogen alle inwoners daar lekker de tyfus (of de aids of de kanker ofzo) krijgen.

Ik wil het geld van mijn ouders terug dat ze in 1990 gedoneerd hebben om de Russen de winter door te krijgen (was toen een nationale TV-actie). Zijn ze dat godverdomme nu alweer vergeten? Stelletje ondankbare tyfushonden daar. Echt, sterf.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 16:35:52 ]
pi_133048632
Wtf _O-
pi_133048861
Ik ga echt zo keihard juichen voor de VS, Canada en Zweden tijdens OS. Lekker Rusland in eigen huis inmaken met ijshockey.
pi_133048864
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb nog eens nagedacht over Rusland, maar wat een kutland. Van mij mogen alle inwoners daar lekker de tyfus (of de aids of de kanker ofzo) krijgen.

Ik wil het geld van mijn ouders terug dat ze in 1990 gedoneerd hebben om de Russen de winter door te krijgen (was toen een nationale TV-actie). Zijn ze dat godverdomme nu alweer vergeten? Stelletje ondankbare tyfushonden daar. Echt, sterf.
:') Ben jij debiel ofzo? Wat denk je dat Rusland doet? Weet jij wel hoeveel dingen ze van ons kopen? Zonder de Russen zouden wij direct op straat staan idoot.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 16:46:06 ]
pi_133048907
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Ben jij debiel ofzo? Wat denk je dat Rusland doet? Weet jij wel hoeveel dingen ze van ons kopen? Zonder de Russen zouden wij direct op straat staan idoot.
Dan deporteren we alle Marokkanen naar Rusland. Weet je hoeveel geld dat scheelt?
pi_133048990
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan deporteren we alle Marokkanen naar Rusland. Weet je hoeveel geld dat scheelt?
:') Ach doe eens normaal man, denk eens aan de gevolgen als we Rusland boycotten, dan zou onze economie gelijk instorten, wil je dat? Wat is je reden om Rusland te haten als ik vragen mag?
pi_133049100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Ach doe eens normaal man, denk eens aan de gevolgen als we Rusland boycotten, dan zou onze economie gelijk instorten, wil je dat? Wat is je reden om Rusland te haten als ik vragen mag?
Trollen. Leer het te herkennen.
pi_133050890
quote:
Het mag niet gezegd worden!
pi_133051864
quote:

[..]

Dat is geen eigenschap van "links". In Frankrijk slaan tegenstanders van een ecotaks aan het vernielen. Dezelfde mensen die zitten te hakken op Greenpeace vanwege hun actie in Rusland vinden dat soort vernielingen opeens prachtig en zelfs lovenswaardig.
pi_133052167
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven.
  zaterdag 9 november 2013 @ 02:08:19 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_133071286
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_133072323
quote:
Zelden zoveel langharig tuig bij mekaar gezien, en dat in 2013 notabene.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_133072708
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 07:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

Zelden zoveel langharig tuig bij mekaar gezien, en dat in 2013 notabene.
Ah, je hebt dus niet gekeken. Zo heel veel lang haar zie ik niet. Maar als ongefundeerd hakken op GP je gelukkig maakt: ga je gang.
pi_133073614
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ah, je hebt dus niet gekeken. Zo heel veel lang haar zie ik niet. Maar als ongefundeerd hakken op GP je gelukkig maakt: ga je gang.
Ik heb gekeken en ik had beter ongewassen anti-deodorant tuig kunnen zeggen inderdaad. Ongefundeerd is t in ieder geval niet want het is gewoon zo en ik ben geen voorstander van hun werkwijze. Als t bijv. over transport van kernafval gaat zijn zij nog steeds de enige dreiging voor de veiligheid dus ik kan ze niet heel serieus nemen.
pi_133073686
Hoe zijn ze concreet dan een bedreiging voor de veiligheid? Of is dat wat je zelf wilt zien?
pi_133073756
GP een dreiging voor de veiligheid noemen. Oh sweet irony. :')
pi_133074132
Dat ze er nog vele jaren mogen verblijven.
Ура для россии
pi_133074202
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:40 schreef 99.999 het volgende:
Hoe zijn ze concreet dan een bedreiging voor de veiligheid? Of is dat wat je zelf wilt zien?
Als je gaten gaat graven onder het spoor waar een kernafvaltransport overheen gaat ben je voor mij een bedreiging voor de veiligheid.
pi_133074234
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:14 schreef kawotski het volgende:

[..]

Als je gaten gaat graven onder het spoor waar een kernafvaltransport overheen gaat ben je voor mij een bedreiging voor de veiligheid.
Volgens mij werd daarbij de veiligheid van het transport goed in acht genomen. Er is geen moment een toegenomen kans op ongelukken geweest.
pi_133074337
Er is geen eer aan te behalen aan die gasten hier, het is kortetermijnvisie, of de ver-van-mijn-bedshow, denken ze.. :')

Bij opwarming van de aarde denken ze, ha lekker weertje *O*

Ontbossing zegt ze waarschijnlijk ook niks.
Dat er elke twee seconden een stuk bos zo groot als een voetbalveld tegen de vlakte gaat interesseert ze geen flikker, zolang zij er maar geen last van hebben. :7
pi_133074469
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:14 schreef kawotski het volgende:

[..]

Daar zijn gewoon risicoanalyses aan vooraf gegaan.
pi_133336896
http://www.nu.nl/buitenla(...)ties-greenpeace.html

Wereldwijd demonstraties voor Greenpeace
16 november 2013

Greenpeacesupporters hebben zaterdag in 263 steden in 43 landen vreedzaam gedemonstreerd tegen het gevangenschap van 28 Greenpeaceactivisten in de Russische stad Sint-Petersburg.

Dat liet de Britse tak van Greenpeace zaterdag weten.
In de belangrijkste Russische steden Moskou en Sint-Petersburg had de milieuorganisatie tenten opgezet waarin informatie werd gegeven over de nadelen van het boren naar gas in het arctisch gebied.

In het Verenigd Koninkrijk hebben mensen geprotesteerd bij zeventig tankstations van Shell, een oliemaatschappij die het Russische Gazprom ondersteunt bij boringen in het arctisch gebied.

De opvarenden van het schip Arctic Sunrise zitten sinds september vast. Hun schip werd geënterd na een protest bij een boorplatform voor de Russische noordkust.
Onder de arrestanten zijn twee Nederlanders. Alle opvarenden zijn aangeklaagd voor hooliganisme en mogelijk ook piraterij.

'Absurd'
Zaterdag riep ook de Amerikaanse popster Madonna op tot vrijlating. Donderdag drong ex-Beatle Paul McCartney daar ook op aan in een brief die hij schreef aan de Russische president Vladimir Poetin.

De Oscar-winnende Franse actrice Marion Cotillard klom bij het Louvre in Parijs uit protest in een kooi. Ze noemde de detentie ''volledig absurd en gestoord''.
pi_133336903
Help nu onze actievoerders vrij te krijgen!
De Arctic 30: in de cel voor bescherming van de Noordpool

http://www.greenpeace.nl/(...)u567oCFfHItAodkD4A-w
pi_133336921
Laat ze maar lekker wegrotten in rusland.
  zondag 17 november 2013 @ 09:59:07 #81
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_133336924
Zouden die gasten als ze ooit vrijkomen meedoen aan Locked Up Abroad?
Toch wel een belangrijke vraag lijkt me.
pi_133336928
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 09:59 schreef machtpen het volgende:
Laat ze maar lekker wegrotten in rusland.
Wat ben je toch een simpele ziel eigenlijk :')
pi_133336953
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat ben je toch een simpele ziel eigenlijk :')
Die idioten schaden onze economische belangen. Rusland is best wel een belangrijke handelspartner waar we aan verdienen.
pi_133336996
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 10:04 schreef machtpen het volgende:

[..]

Die idioten schaden onze economische belangen. Rusland is best wel een belangrijke handelspartner waar we aan verdienen.
En dat is belangrijker dan milieu natuurlijk, ik begrijp jullie soort mensen niet en ik zal jullie nooit
begrijpen :N vooral de mensen niet die zo reageren en ook nog eens kinderen op deze wereld
gezet hebben, die kinderen zoeken het maar uit later als de hele boel verpest en vergiftigd is.

Leg ze dat later maar eens uit dan, gelukkig heb ik geen kinderen, want mensen zoals jij schijnen
in de meerderheid te zijn.
  zondag 17 november 2013 @ 10:22:46 #85
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_133337113
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Help nu onze actievoerders vrij te krijgen!
De Arctic 30: in de cel voor bescherming van de Noordpool

http://www.greenpeace.nl/(...)u567oCFfHItAodkD4A-w
Wat denk je hier eigenlijk mee te bereiken? Het eerste mailtje wordt misschien nog gelezen maar de overige 2 miljoen verdwijnen gewoon in de spam-folder.

edit: Laat maar, het is me al duidelijk.

Uit de algemene voorwaarden:
quote:
De deelnemer geeft de organisator toestemming hem/haar via e-mail en telefoon te informeren over acties en campagnes of te vragen donateur te worden.
Op zoek naar nieuwe donateurs dus.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_133337130
Een hoop mensen met een gezin hebben rekeningetjes die betaald moeten worden. Dat is realiteit en een hoop gezinnen leven van de export naar rusland.
pi_133337479
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Wat denk je hier eigenlijk mee te bereiken? Het eerste mailtje wordt misschien nog gelezen maar de overige 2 miljoen verdwijnen gewoon in de spam-folder.

edit: Laat maar, het is me al duidelijk.

Uit de algemene voorwaarden:

[..]

Op zoek naar nieuwe donateurs dus.
:') je hoeft je telefoonnummer niet in te vullen hoor, je bent dat niet verplicht en niemand houdt een
pistool tegen je hoofd om het wél te doen of donateur te worden.
pi_133337488
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 10:24 schreef machtpen het volgende:
Een hoop mensen met een gezin hebben rekeningetjes die betaald moeten worden. Dat is realiteit en een hoop gezinnen leven van de export naar rusland.
quote:
Toch maakt de export naar Rusland voor Nederland nog maar circa 1% van de totale export uit. Nederland exporteert vooral groenten en fruit, papier en karton, gespecialiseerde machines en machineonderdelen en chemische producten. De export naar Nederland betreft vooral aardolie en aardolieproducten via het Nederlandse bedrijf Gasunie.
1%

http://nl.wikipedia.org/wiki/Economie_van_Rusland
  zondag 17 november 2013 @ 10:56:22 #90
335133 MichaelScott
pi_133337545
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:') je hoeft je telefoonnummer niet in te vullen hoor, je bent dat niet verplicht en niemand houdt een
pistool tegen je hoofd om het wél te doen of donateur te worden.
Ik zou sowieso niet meedoen omdat het een onnodig agressieve actie is, het viel me alleen op.
pi_133337578
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:56 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ik zou sowieso niet meedoen omdat het een onnodig agressieve actie is, het viel me alleen op.
Ik zie het aan je onderschrift :')

Groet vanuit mijn atoombunker.

Groetjes terug..
pi_133337623
Rusland is zo'n krankzinnig land. Ik begrijp niet waarom ze juist dit land hebben gekozen om zo te demonstreren.
Dit, dus.
pi_133337641
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 11:01 schreef Buitendam het volgende:
Rusland is zo'n krankzinnig land. Ik begrijp niet waarom ze juist dit land hebben gekozen om zo te demonstreren.
Omdat er daar naar olie wordt geboord misschien :? met alle risico's van dien...
pi_133337659
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Omdat er daar naar olie wordt geboord misschien :? met alle risico's van dien...
Er wordt ook elders op de wereld op schandelijke manier naar olie geboord waar de kans op decennia strafkamp niet tot de opties behoort. Kun je nog zo'n fanatiek zijn, dit kan het voor niemand waard zijn.
Dit, dus.
  zondag 17 november 2013 @ 11:10:12 #95
335133 MichaelScott
pi_133337744
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik zie het aan je onderschrift :')

Groet vanuit mijn atoombunker.

Groetjes terug..
Ik had kunnen weten dat je geen gesprek met Greenpeace-fans kan voeren. Zodra ze hun ingestudeerde verhaaltjes niet af kunnen draaien vervallen ze in ad hominems.

Anyway, hopelijk zullen ze boeten voor hun daden.
pi_133337745
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 11:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Er wordt ook elders op de wereld op schandelijke manier naar olie geboord waar de kans op decennia strafkamp niet tot de opties behoort. Kun je nog zo'n fanatiek zijn, dit kan het voor niemand waard zijn.
Ik denk niet dat jij het nieuws gevolgd hebt van dit topic, anders had je geweten hoe groot het
risico is als ze daar gaan boren, dat het maar voor 3 jaar olie oplevert, dat het materiaal van de
Russen waar ze mee gaan werken oud is en niet in orde en dat de kans op een nieuwe olieramp
héél groot is.
pi_133337816
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij het nieuws gevolgd hebt van dit topic, anders had je geweten hoe groot het
risico is als ze daar gaan boren, dat het maar voor 3 jaar olie oplevert, dat het materiaal van de
Russen waar ze mee gaan werken oud is en niet in orde en dat de kans op een nieuwe olieramp
héél groot is.
Maar wat voor extra's levert het op als je daar in territoriale wateren je op die manier gaat verzetten? Dan is de kans reëel aanwezig dat je gewoon decennia wordt weggestopt in een strafkamp. En dat terwijl Gazprom de hoofdsponsor is van de Champions League, dit jaar. Ik heb 1 lullig doek gezien. Als je ziet hoeveel miljoenen kijken naar wedstrijden van Real, United, Milan etc had ik mijn zinnen toch daar op gezet. Bereik je ook een aardig publiek mee, zonder de kans op 15 jaar strafkamp.
Dit, dus.
pi_133337831
Maar goed het heeft geen zin om het allemaal te herhalen, want dat stond in het andere topic,
ik weet niet waarom ze twee topics open hebben gelaten

NWS / Activist Greenpeace vanuit cel: 'Dat vlees kun je beter niet eten'

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Greenpeace is tegen olieboringen op de Noordpool en terecht...

http://www.greenpeace.nl/actie/stopshell/

De kwetsbare Noordpool is nog steeds in gevaar

Shell boort voorlopig niet in het Noordpoolgebied. Shell heeft zijn plannen om naar olie te boren in het Noordpoolgebied voor dit jaar in de ijskast gezet. Dat is de stand van zaken na een hete zomer vol protesten tegen de gevaarlijke plannen van de oliegigant. Vanwege technische mankementen aan het Shell-schip de Arctic Challenger weigerde de Amerikaanse overheid een vergunning af te geven voor de olieboringen. Nederland ondertekenden meer dan 134.000 mensen onze petitie. Wereldwijd riepen ruim 2,5 miljoen mensen op tot bescherming van de Noordpool.

Greenpeace blijft Shell oproepen te investeren in duurzame energie en de Noordpool
voorgoed met rust te laten. Want in dit ongerepte gebied heeft een olielek rampzalige
gevolgen.
Omdat de president van de Verenigde Staten de boorvergunning afgaf aan Shell, vinden we dat hij nu moet beloven dat boringen in het Noordpoolgebied voor altijd ‘off limits’ zijn.

Olielek treft ijsberen en zeehonden

Door de barre weersomstandigheden zijn de kansen dat er een olielek ontstaat in het
Noordpoolgebied vele malen groter dan normaal. De gevolgen van zo'n lek zijn niet te
overzien. Noordpooldieren zijn zeer kwetsbaar: als hun leefomgeving vervuild raakt, is er
geen alternatief. Olie zal de baleinen van de Groenlandse walvis, waarmee hij voedsel uit het
water filtert, dichtplakken. De vacht van een ijsbeer neemt veel olie op, waardoor de 'warme
jas' zijn isolerende werking verliest en de beer zichzelf niet langer op temperatuur kan
houden. Ook zeehondenpups hebben geen schijn van kans als zich een olielek voordoet. Hun
babyvacht is hun enige isolatiemateriaal.

Machtige olielobby

Shell heeft haast: inmiddels is ruim ¤ 4 miljard geïnvesteerd in dit project en voor dat
bedrag willen de aandeelhouders resultaat zien. Een realistisch reddingsplan voor als er iets
fout gaat, is er niet. Zo heeft Shell in zijn plan slechts 9 schepen om de olie op te ruimen.
Ter vergelijking: in de Golf van Mexico werden 6.500 schepen ingezet. De kap die BP
uiteindelijk met veel moeite over de lekkende oliepijp kon plaatsen, is niet geschikt voor de
Noordpool. Maar in zijn plan vertrouwt Shell volledig op deze methode.

Is zo'n olielek überhaupt wel te bestrijden in de barre en ijzige omstandigheden rond
de Noordpool? De Amerikaanse milieuorganisatie PEW liet het in 2010 onderzoeken.
De conclusie van het uitvoerige rapport is: elke poging een olievlek op te ruimen is hier
gedoemd te mislukken. Het is ijskoud, de zee is ruw en vol kruiend ijs en de wind kan
plotseling aanzwellen tot orkaankracht. Geen enkele bekende opruimmethode werkt in deze
omstandigheden, zegt ook de Amerikaanse geologische dienst.

Noordpoololie is niet nodig

'De boorplannen zijn niet alleen riskant, maar ook onzinnig', zegt Faiza Oulahsen,
campagneleider klimaat en energie bij Greenpeace. 'Als we echt werk zouden maken van
energiebesparing en schone energie, hebben we de Noordpoololie helemaal niet nodig.
Sterker nog: als we gevaarlijke klimaatverandering willen tegengaan, mogen we zeker niet
meer dan een derde van de huidige fossiele brandstofvoorraden opstoken. Naar nóg meer olie zoeken is dus volstrekte onzin. Bovendien, om hoeveel olie gaat het eigenlijk? Volgens de Amerikaanse geologische onderzoeksdienst is alle olie in het Noordpoolgebied net genoeg om drie jaar lang in de wereldbehoefte te voorzien. Dan is het op. Voor die eindige hoeveelheid wordt een uniek gebied op het spel gezet.'

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Omdat ze die andere olieramp alweer zijn vergeten..
http://www.greenpeace.nl/news/greenpeace-in-actie-tegen-risk/

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)xico-teisteren.dhtml

"Olieramp Golf van Mexico oorzaak van misvormde vis"
BP-ramp blijft Golf van Mexico teisteren
21/10/13, 22:00

Drie jaar na de olieramp met de Deepwater Horizon blijven de gevolgen voor de Golf van Mexico aanhouden. Een dalende visvangst en misvormingen bij zeedieren wijzen op een ecosysteem in diepe crisis.
pi_133338243
quote:
1% gaat nog om een hoop geld en daar verdienen een hoop mensen geld mee waarmee ze hun gezinnen weer kunnen onderhouden. Het gaat wel om 6 miljard aan uitvoer met een groei van 14% pj.
pi_133338672
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 11:40 schreef machtpen het volgende:

[..]

1% gaat nog om een hoop geld en daar verdienen een hoop mensen geld mee waarmee ze hun gezinnen weer kunnen onderhouden.
Er zijn andere belangen te bedenken die prevaleren t.o.v. de economische.
pi_133338789
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 12:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn andere belangen te bedenken die prevaleren t.o.v. de economische.
Jij vindt dat die prevaleren. Het merendeel van nederland heeft gewoon zijn rekeningetjes iedere maand te betalen en zijn totaal niet geïnteresseerd in onnodig provocerende millieuhippies.
pi_133338959
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 12:14 schreef machtpen het volgende:

[..]

Jij vindt dat die prevaleren.
Nee, dat is jouw stelling omdat je je beroept op de economische belangen.

quote:
Het merendeel van nederland heeft gewoon zijn rekeningetjes iedere maand te betalen
En dat kunnen ze nu niet meer ofzo? Als ze dat al niet meer kunnen heeft Greenpeace daar geen fuck mee te maken.
pi_133338987
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat is jouw stelling.

[..]

En dat kunnen ze nu niet meer ofzo? Als ze dat al niet meer kunnen heeft Greenpeace daar geen fuck mee te maken.
Het gedrag van greenpies schaadt onze handelsbetrekkingen en kost ons gewoon geld.
pi_133339047
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 12:14 schreef machtpen het volgende:

[..]

Jij vindt dat die prevaleren. Het merendeel van nederland heeft gewoon zijn rekeningetjes iedere maand te betalen en zijn totaal niet geïnteresseerd in onnodig provocerende millieuhippies.
Ach wat, het merendeel van Nederland
- heeft geen flauw idee wat onze band met Rusland is. Behalve iets met gas, en sinds gisteren iets met melk.
- heeft geen flauw idee of Michail Chodorkovski nou een held is die door dictator Poetin met een oneerlijk proces gevangen zit, of een grote graaier is die rijk is geworden ten koste van de gewone Rus (vergelijkbaar met onze eigen "banksters") die terecht is aangepakt.
- heeft geen flauw idee of hetgeen in de Kaukasus gebeurde nou een oorlog van Poetin tegen moslimterroristen en Al Qaeda was, of een strijd van zielige minderheden tegen Poetin als onderdrukkende dictator.
pi_133339275
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 12:27 schreef machtpen het volgende:

[..]

Het gedrag van greenpies schaadt onze handelsbetrekkingen en kost ons gewoon geld.
Dooddoener om maar vooral niet te praten over hetgeen wordt aangekaart.
pi_133339390
Piraterij->Hooliganisme->Verzet tegen wetsdienaren.

Ze hebben zelf ook door dat het een kansloze zaak is. Over een paar maanden is er vrijspraak en hopelijk valt daarna de Russische staat nog aan te klagen wegens intimidatie ofzoiets.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_133340351
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 12:44 schreef trancethrust het volgende:

Ze hebben zelf ook door dat het een kansloze zaak is. Over een paar maanden is er vrijspraak en hopelijk valt daarna de Russische staat nog aan te klagen wegens intimidatie ofzoiets.
Dat weet ik zo net niet. Zou zomaar kunnen dat ze jaren de bak in draaien of naar een strafkamp worden gestuurd. Maximaal 15 jaar zou het ook zomaar kunnen worden voor ze.
  zondag 17 november 2013 @ 16:29:44 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_133345442
OpGreenRights twitterde op zondag 17-11-2013 om 16:22:11 gazprom.com UNDER #DDOS from 13.00 GMT +1 more than 3hours DOWN! #Arctic30 #FreeTheArctic30 #Anonymous #climatechange reageer retweet
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_133405675
http://www.nu.nl/buitenla(...)-borgtocht-vrij.html

Alleen de 3 Russen kunnen op borgtocht vrijgelaten worden.
De opvarenden hebben in totaal achttien verschillende nationaliteiten.

quote:
Drie Russische opvarenden Arctic Sunrise op borgtocht vrij
18 november 2013

Yekaterina Zaspa, de boordarts van Greenpeace-schip Arctic Sunrise, freelancefotograaf Denis Sinijakov en Andrej Allachverdov kunnen op borgtocht vrijkomen.

Dat oordeelde de rechtbank in Sint-Petersburg maandag.
Zaspa wordt vrijgelaten als ze een borg van 2 miljoen roebel (45.000 euro) kan overleggen. Voor Sinijakov geldt eenzelfde bedrag. De organisatie liet weten dat het 2 dagen kan duren voor het geld er is.

Het is niet duidelijk waarom Zaspa, Sinjakov en Allachverdov op borgtocht vrijkomen. Mogelijk omdat ze de Russische nationaliteit hebben. De suggestie dat ze in tegenstelling tot anderen niet hebben geprobeerd als protestactie een gasplatform van het bedrijf Gazprom te beklimmen, lijkt niet op te gaan.

De Australiër Colin Russell deed dat evenmin, maar de rechter weigerde maandag hem op borgtocht vrij te laten.

'Hooliganisme'
Het voorarrest van een andere opvarende is diezelfde dag verlengd tot 24 februari. Een andere activist verschijnt maandag ook nog voor de rechtbank.
Alle dertig opvarenden, onder wie twee Nederlanders, zitten vast sinds 18 september. Vorige week werden ze overgebracht van Moermansk naar Sint-Petersburg, waar het onderzoek loopt.
De activisten zijn beschuldigd van 'hooliganisme', verzet tegen overheidsdienaren en piraterij.

Zeerrechttribunaal
Nederland heeft bij het Internationaal Zeerechttribunaal geëist om de onmiddellijke vrijlating van de bemanning. Daarin wordt 22 november uitspraak gedaan.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-moment-betalen.html

quote:
Greenpeace kan borg activisten op 'ieder moment' betalen
19 november 2013

Greenpeace heeft het geld voor de borg van drie Russische opvarenden van de Arctic Sunrise bij elkaar en kan op "ieder gewenst moment" betalen.

Dat heeft een woordvoerder van de milieuorganisatie dinsdag gezegd tegen het Russische persbureau RIA Novosti.

De drie Russen, onder wie een arts en een fotograaf, kregen maandag te horen dat ze op borgtocht de gevangenis mogen verlaten. De borg bedraagt per persoon omgerekend ruim 45.000 euro.

Van het Australische bemanningslid Colin Russell werd het voorarrest door een rechtbank in Sint-Petersburg juist verlengd, tot 24 februari.

Een aantal andere activisten krijgt naar verwachting dinsdag te horen of hun voorlopige hechtenis
wordt verlengd. Het huidige voorarrest loopt af op 24 november.

In totaal werden 30 opvarenden van de onder Nederlandse vlag varende Arctic Sunrise op 18 september gearresteerd. Onder hen zijn de Nederlanders Mannes Ubels en Faiza Oulahsen.
Overzicht zaak Greenpeace-schip in Rusland

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133408048
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 12:44 schreef trancethrust het volgende:
Helaas kunnen ze piraterij niet laten vallen omdat dat de aanhouding onrechtmatig maakt. :'( (Piraterij is immers de enige reden waarom ze buiten de territoriale wateren -de exclusieve economische zone van een land hoort niet tot het eigen grondgebied- een schip mogen achtervolgen en aanhouden.)

Rusland moet dus kiezen tussen een storm van protest als de aktievoerders minstens 10 jaar worden opgeborgen óf op de knietjes voor Nederland, inclusief toegeven dat een zekere Russische diplomaat misschien toch niet zo heel erg lief voor zijn kinderen was.
pi_133438684
Er is hoop...

http://www.nu.nl/buitenla(...)eace-activisten.html

Rechter oordeelt over Nederlandse Greenpeace-activisten
20 november 2013

De rechter in Sint Petersburg oordeelt woensdag over het verlengen van het voorarrest van de Nederlandse Greenpeace-activisten Faiza Oulahsen en Mannes Ubels.

Greenpeace kijkt waarschijnlijk met enig voorzichtig optimisme uit naar de uitspraak, aangezien dinsdag de Braziliaanse Ana Paula Alminhala Maciel als eerste niet-Russische activist op borgtocht werd vrijgelaten.

Na haar volgende nog acht andere activisten die dezelfde uitspraak kregen te horen.

"We weten echter nog steeds niet wat de condities zijn waaronder de andere activisten op borgtocht vrij mogen worden gelaten", aldus een woordvoerster van Greenpeace.

"Dus het is niet duidelijk of ze Rusland mogen verlaten, of dat ze alleen het proces in februari buiten de gevangenis mogen afwachten."

Oulahsen staat om 10.00 uur voor de rechter, Ubels' hoorzitting staat voor 14.00 uur lokale tijd op het programma. Het is in Sint Petersburg drie uur later dan in Nederland.

Niets is echter zeker, aangezien maandag het voorarrest van een Australische opvarende van de Arctic Sunrise juist met drie maanden verlengd.

Drie Russen kregen daarentegen maandag te horen dat zij tegen een borgtocht de gevangenis mogen verlaten. Voor twee van hem moet in elk geval in totaal ongerekend 90.000 euro worden betaald.
pi_133438769
Als ze Rusland uitmogen, gewoon vertrekken en niet meer terugkomen. Jammer van die 90.000 euro borg, maar veiligste oplossing.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_133441229
Zij mag op borg vrij: http://nos.nl/artikel/577231-greenpeacelid-mag-vrij-op-borg.html. Over hem volgt vanmiddag een uitspraak.
Somebody that I used to know
  woensdag 20 november 2013 @ 12:18:15 #114
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133442015
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Als ze Rusland uitmogen, gewoon vertrekken en niet meer terugkomen. Jammer van die 90.000 euro borg, maar veiligste oplossing.
Dit ja. Onze overheid ziet het als een politieke aangelegenheid en wij hebben wel een uitleveringsverdrag met Rusland maar leveren geen politieke gevangenen uit.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:14:18 #115
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_133443653
Kom op, een beetje activist komt gewoon opdagen bij zijn rechtszaak om zijn punt te maken en loopt niet met zijn staart tussen de benen weg uit Rusland. :)
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_133443926
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dit ja. Onze overheid ziet het als een politieke aangelegenheid en wij hebben wel een uitleveringsverdrag met Rusland maar leveren geen politieke gevangenen uit.
Maargoed, ze mag Rusland dus niet uit.
'And I called your name,
pi_133443958
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Linkse Cavalerie? Oh je bedoeld de 5e....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_133444260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:14 schreef -Kadesh- het volgende:
Kom op, een beetje activist komt gewoon opdagen bij zijn rechtszaak om zijn punt te maken en loopt niet met zijn staart tussen de benen weg uit Rusland. :)
Waarom zouden ze dat doen? Heb je de reactie's gelezen in dit topic vanaf pagina 1?

quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
:D _O- zullen ze dit een 2e keer aandurven?
Die boringen zullen wel doorgaan :'( wat de gevolgen ook zijn.

Als je over ''groene'' energie begint krijgt je dit soort topics

KLB / 18 miljard voor ''groene energie''

Dat het wél kan maakt maar weinig mensen iets uit, die denken, na mij de zondvloed, dat is nou
eenmaal de houding van de meeste mensen.

Soms denk ik ook , laat de boel maar knallen :') ik heb toch geen kinderen en de mensen
die ze wel hebben interesseert het meestal geen fuck als je dat zo leest. :z
  woensdag 20 november 2013 @ 18:09:29 #119
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133455006
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Maargoed, ze mag Rusland dus niet uit.
Iets niet mogen, ja daar houdt ze zich zo goed aan... Ze mag Rusland niet uit, maar kan natuurlijk gewoon zo de grens overgaan. Zolang ze maar nooit meer in Rusland, of in de buurt van Rusland komt is er niets aan de hand.
pi_133455122
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Iets niet mogen, ja daar houdt ze zich zo goed aan... Ze mag Rusland niet uit, maar kan natuurlijk gewoon zo de grens overgaan. Zolang ze maar nooit meer in Rusland, of in de buurt van Rusland komt is er niets aan de hand.
Ik ben niet bekend met de Russische grensbewaking, maar het is te proberen natuurlijk.

Alleen als je dan gepakt wordt, ja, dan is het écht over met de pret en dan hoeft Nederland ook geen brief meer te gaan schrijven gok ik.
'And I called your name,
  woensdag 20 november 2013 @ 18:13:41 #121
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133455171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met de Russische grensbewaking, maar het is te proberen natuurlijk.

Alleen als je dan gepakt wordt, ja, dan is het écht over met de pret en dan hoeft Nederland ook geen brief meer te gaan schrijven gok ik.
Zo goed als geen grensbewaking. Hebben dezelfde filosofie als de Amerikanen. Je komt moeilijk het land in, maar je kan zowat alles meenemen het land uit.
pi_133455176
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:09 schreef TheThirdMark het volgende:
ogen, ja daar houdt ze zich zo goed aan... Ze mag Rusland niet uit, maar kan natuurlijk gewoon zo de grens overgaan. Zolang ze maar nooit meer in Rusland, of in de buurt van Rusland komt is er niets aan de hand.
Dus nu laat ze die russen gewoon ongemoeid verder boren?
Wat een laffe trut...
Ze zou Greenpeace lid moeten worden
Oh Wacht
pi_133455206
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:13 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wat een laffe trut...
Oh Wacht
Ja, de Russen hebben wel hun zin na dit machtsvertoon. Geen groen clubje dat ze nu nog dwars gaat zitten :D
'And I called your name,
  woensdag 20 november 2013 @ 18:14:52 #124
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133455214
quote:

[..]

Wat een laffe trut...
Oh Wacht
Heb ik nergens gezegd. Het is een mogelijkheid. Maar lijkt mij sterk dat ze een rechtszaak afwacht daar. De uitkomst staan waarschijnlijk al wel vast.
pi_133455263
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:14 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Heb ik nergens gezegd. Het is een mogelijkheid. Maar lijkt mij sterk dat ze een rechtszaak afwacht daar. De uitkomst staan waarschijnlijk al wel vast.
Van de Linkse Broeders in Moewhahaderje Rusland moet je het maar hebben
  woensdag 20 november 2013 @ 18:18:29 #126
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133455323
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:16 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Van de Linkse Broeders in Moewhahaderje Rusland moet je het maar hebben
Het is moeilijk je recht te halen als de schuld al vast staat :D Ze zijn daadwerkelijk schuldig aan zo'n beetje alles in die aanklacht. Dus klagen dat ze dan later 15 tot 25 jaar op staatsvakantie mogen is natuurlijk ook achterlijk. Het is altijd wel handig om jezelf even in te lezen in de wetten van een land voordat je die aan alle kanten opzettelijk gaat overtreden.
pi_133455477
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het is moeilijk je recht te halen als de schuld al vast staat :D Ze zijn daadwerkelijk schuldig aan zo'n beetje alles in die aanklacht. Dus klagen dat ze dan later 15 tot 25 jaar op staatsvakantie mogen is natuurlijk ook achterlijk. Het is altijd wel handig om jezelf even in te lezen in de wetten van een land voordat je die aan alle kanten opzettelijk gaat overtreden.
Wel kut voor Nederland als ze er daadwerkelijk in slaagt terug te keren
pi_133457095
quote:

[..]

Wat een laffe trut...
Oh Wacht
De russen gaan wel door met boren hoor, Shell laat zich toch niet stoppen, de boel is alleen
even vertraagd denk ik.

Als er wéér iets misgaat, dan kopen ze zich er wel weer uit, net als al die andere keren...

https://www.milieudefensie.nl/shell/olielekkages/rechtszaak/pers

Olievervuiling door Shell in Nigera

quote:
Bij olierampen als die met de tanker 'Exxon Valdez' bij Alaska en boorplatform 'Deepwater Horizon' in de Golf van Mexico zijn de publieke verontwaardiging en aandacht groot en wordt razendsnel een noodplan uitgerold. In Nigeria speelt zich echter al decennialang een voortdurende olieramp af van veel groter formaat. Sinds de jaren '50 zijn daar al tientallen miljoenen vaten olie weggelekt. Deze langzame olieramp heeft desastreuze gevolgen voor mensen, dieren, natuur en milieu.

De lekkages in de Nigerdelta ontstaan voor een belangrijk deel door slecht onderhoud (corrosie, verouderd materiaal) en slechte beveiliging van leidingen (die open en bloot door dorpen lopen), waardoor spontaan scheuren ontstaan en criminelen gemakkelijk sabotage kunnen plegen. De Nederlandse multinational Shell, die in Nigeria de 'operator' is van de joint venture van Shell, andere oliebedrijven en de Nigeriaanse overheid, is daarvoor direct verantwoordelijk: zij is beheerder van het leidingennetwerk.

Waar bij andere grote olierampen snel en goed wordt opgeruimd, gebeurt dat in Nigeria nauwelijks. Ook neemt Shell nauwelijks voorzorgsmaatregelen om nieuwe lekkages of sabotage te voorkomen. Van compensatie die de vele slachtoffers volgens het Nigeriaans recht zouden moeten krijgen, is al helemaal geen sprake.
Net als BP

http://nos.nl/artikel/347451-schikking-bp-over-olieramp-golf.html

quote:
Schikking BP over olieramp Golf
Oliemaatschappij BP heeft een schikking getroffen met de gedupeerden van de olievervuiling in de Golf van Mexico, twee jaar geleden. BP verwacht dat het zo'n 7,8 miljard dollar zal uitbetalen.

Afgelopen maandag zou een rechtszaak beginnen tegen BP, maar die werd een week opgeschort. Met het uitstel werd British Petroleum een extra kans geboden om tot een schikking te komen. De gedupeerden zijn een grote groep bedrijven, maar ook particulieren.

Ergste milieuramp
Op 20 april 2010 was er een explosie op het boorplatform Deepwater Horizon in de Golf van Mexico. Elf mensen kwamen daarbij om. Vanuit de onderzeese bron lekte naar schatting ruim 700 miljoen liter olie weg. Pas na 85 dagen slaagden ingenieurs erin om de bron af te sluiten.

Duizend kilometer kustlijn raakte vervuild. President Obama noemde het "de ergste milieuramp in de Amerikaanse geschiedenis".
pi_133457424
En ze zijn er nog trots op ook :')

https://www.milieudefensi(...)isky-business-1/view

ROYAL DUTCH SHELL'S RISKY BUSINESS

Amsterdam, mei 2012 - Olie wordt schaars en Shell is er trots op dat het op de moeilijkste plekken olie uit de grond krijgt. Dit brengt echter grote risico’s met zich mee. Shell is bereid om deze risico’s te nemen, al erkennen de bestuurders dat een ramp als die in de Golf van Mexico het bedrijf aan de rand van de afgrond zal brengen. Voor dit soort rampen bestaan geen verzekeringen. Het concern draagt de risico’s zelf.
pi_133457431
Het is niet Shell, maar Gazprom die daar boort.

Bovendien is het niet "ietsje vertraagd" , maar "met een half jaar vertraagd (in de winter kun je daar niet boren). En wat je zelf zegt; het enige wat Green"peace" hiermee bereikt is extra publiciteit, gevangen werknemers en een hoop extra kosten voor de maatschappij. Niets meer.

En dan wel verwachten dat de Nederlandse overheid direct klaarstaat om die paar ongewassen demonstranten te redden uit vreselijke Russische cellen.

Je krijgt er een Joran-van-der-Sloot-gevoel bij, dat soort huilies.

pi_133457529
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:19 schreef El_Matador het volgende:
Het is niet Shell, maar Gazprom die daar boort.

Bovendien is het niet "ietsje vertraagd" , maar "met een half jaar vertraagd (in de winter kun je daar niet boren). En wat je zelf zegt; het enige wat Green"peace" hiermee bereikt is extra publiciteit, gevangen werknemers en een hoop extra kosten voor de maatschappij. Niets meer.

En dan wel verwachten dat de Nederlandse overheid direct klaarstaat om die paar ongewassen demonstranten te redden uit vreselijke Russische cellen.

Shell in samenwerking met Gazprom

http://www.greenpeace.nl/(...)-Gazprom-beeindigen/

Een vreedzame actie bij een boorplatform van Gazprom leidde ertoe dat de Arctic 30 nu al 5 weken onterecht worden vastgehouden. Samen met dit machtige Russische staatsoliebedrijf wil Koninklijke Shell naar olie gaan boren bij de Noordpool. Voor Kumi Naidoo, internationaal directeur van Greenpeace alle reden om in een brief aan Shell-topman Peter Voser aan te dringen op een einde van de samenwerking.
pi_133457612
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:19 schreef El_Matador het volgende:

en ik krijg een ''zak maar in elkaar'' gevoel bij mensen zoals jij :')
pi_133457732
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Shell in samenwerking met Gazprom

http://www.greenpeace.nl/(...)-Gazprom-beeindigen/

Een vreedzame actie bij een boorplatform van Gazprom leidde ertoe dat de Arctic 30 nu al 5 weken onterecht worden vastgehouden. Samen met dit machtige Russische staatsoliebedrijf wil Koninklijke Shell naar olie gaan boren bij de Noordpool. Voor Kumi Naidoo, internationaal directeur van Greenpeace alle reden om in een brief aan Shell-topman Peter Voser aan te dringen op een einde van de samenwerking.
Dan is Gazprom operator en Shell partner. Dat gebeurt overal ter wereld. BP was operator bij Macondo.

"vreedzame actie" is voor het hoofdkantoor met spandoeken gaan staan. Illegaal een boorplatform betreden en zo de operaties in gevaar brengen (met júist de kans dat het misgaat, júist datgene waar Greenpeace tegen protesteert) heeft niets met "vreedzaam protesteren" te maken. Het is tenminste huisvredebreuk (wat zou jij ervan vinden als Greenpeace bij jou inbreekt en je gaat kapittelen omdat je een potje glas in de normale afvalzak gooit? :') ) en daarboven het in gevaar brengen van riskante (dat ontkent niemand, ook Shell niet) operatiea. Terrorisme is uiteraard onzin, maar een wapen van de Russen om ze lang te straffen.

pi_133457787
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

en ik krijg een ''zak maar in elkaar'' gevoel bij mensen zoals jij :')
"mensen zoals ik"? Ik ben uniek, net als jij, dus geen idee over welke "mensen" je het hebt.

Je kan ook gewoon de inhoudelijke discussie aangaan, natuurlijk.

pi_133457801
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:26 schreef El_Matador het volgende:
Het is tenminste huisvredebreuk (wat zou jij ervan vinden als Greenpeace bij jou inbreekt en je gaat kapittelen omdat je een potje glas in de normale afvalzak gooit? )
Ja dat is ook écht vergelijkbaar :')
pi_133457887
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[quote]"mensen zoals ik"? Ik ben uniek,
Nee dat ben je niet want je bent niet de eerste die zo reageert, maar nummer zoveel.. :')

quote:
Je kan ook gewoon de inhoudelijke discussie aangaan, natuurlijk.
Ik doe/deed mijn best :z
pi_133458171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee dat ben je niet want je bent niet de eerste die zo reageert, maar nummer zoveel.. :')
Je kunt mij onmogelijk verantwoordelijk houden voor de opmerkingen van anderen en als op bepaalde vlakken die opmerkingen overeenkomen, betekent dat nog steeds niet dat ik "net als andere mensen ben".
quote:
Ik doe/deed mijn best :z
Er staat een stukje een paar posts naar boven, waarin ik uitleg dat Green"peace" hier zelfs bewust bezig was met het in gevaar brengen van een delicate operatie, waarmee ze hun geloofwaardigheid dus driedubbel hebben verloren.

Het gaat ze slechts om publiciteit. Op de verkeerde manier, zo blijkt, want zij zijn een paar medewerkers kwijt en iedereen kotst ze nog meer uit dan voorheen.

Wilden ze echt verandering bewerkstelligen, zouden ze de Russische publieke opinie moeten aanpakken zodat de Russen zelf zouden kunnen zeggen; we willen geen Arctische boringen meer.

pi_133458549
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er staat een stukje een paar posts naar boven, waarin ik uitleg dat Green"peace" hier zelfs bewust bezig was met het in gevaar brengen van een delicate operatie, waarmee ze hun geloofwaardigheid dus driedubbel hebben verloren.

Het gaat ze slechts om publiciteit. Op de verkeerde manier, zo blijkt, want zij zijn een paar medewerkers kwijt en iedereen kotst ze nog meer uit dan voorheen.

Wilden ze echt verandering bewerkstelligen, zouden ze de Russische publieke opinie moeten aanpakken zodat de Russen zelf zouden kunnen zeggen; we willen geen Arctische boringen meer.
Weet je wat ik denk?

Die Gekkies van Greenpeace bestrijden eigenlijk geen olieboringen maar worden waarschijnlijk vet voor Shell betaald. :Y

Als de oliemarkt opeens overspoelt wordt met olie uit Rusland daalt de olieprijs en dus de winst en energiecontrole van Shell. Shell is gebaat bij een hoge olieprijs en dus een lage olieproductie,
dus daarom stuurden zij de Arctic Sunrise af op het Russische olieboorplatform. :Y

Nou goed? :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:30:20 #139
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_133507153
Putin: "Streefden ze een nobele zaak na? Ja. Hadden ze het recht het platform te beklimmen? Nee. Maar natuurlijk, de staat zou genade moeten tonen."

Hij moest ze even vast houden om te laten zien dat ie ballen heeft :P
Centrum van het universum ben ik..
pi_133507353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:30 schreef Jv1994 het volgende:

Hij moest ze even vast houden om te laten zien dat ie ballen heeft :P
En afschrikken, zodat er nooit meer iemand iets probeert om de Russen tegen te houden.
De enige die nog iets zou kunnen veranderen is Shell, die zou de samenwerking met Gazprom
kunnen verbreken.

http://nos.nl/artikel/577550-actie-greenpeace-bij-shell-rdam.html

Actie Greenpeace bij Shell R'dam
donderdag 21 nov 2013

Actievoerders van Greenpeace hebben een levensgroot spandoek met de beeltenis van activiste Faiza Oulahsen opgehangen aan het Shell-gebouw aan het Weena in Rotterdam. Gisteren maakte de Russische rechter bekend dat ze op borgtocht vrij mag komen, net als de machinist van de Arctic Sunrise, Mannes Ubels.

Greenpeace protesteert tegen de samenwerking van Shell met het Russische Gazprom. Shell tekende eerder dit jaar een intentieverklaring met Gazprom voor het zoeken naar olie en gas in Rusland.

Hoogwerker
Greenpeace houdt Gazprom verantwoordelijk voor de vervolging van de 30 actievoerders van het schip Arctic Sunrise. De opvarenden werden in september opgepakt bij een actie in het poolgebied.

Actievoerders beklommen vanochtend vroeg het gebouw in Rotterdam. Ook werd er gebruik van gemaakt van een hoogwerker.

15 bij 15 meter
Het spandoek hangt aan een stalen boog van het gebouw en is zo'n 15 bij 15 meter groot. Op de grond staan dertig demonstranten met de portretten van de Arctic 30.

Shell benadrukt dat er op dit moment geen gezamenlijke activiteiten worden ontplooid met Gazprom en zegt niet actief te zijn in het Russische poolgebied. Ook is Shell niet betrokken bij het platform waar de Arctic Sunrise actie voerde.

Hete brij
Volgens woordvoerder Jelko de Ruijter van Greenpeace draait Shell om de hete brij heen. "Waar het om gaat is dat Shell een vette zakenrelatie ter waarde van miljarden is aangegaan met Gazprom. Wij vinden dat een fatsoenlijk Nederlands bedrijf zich niet moet willen verbinden aan een bedrijf dat mensenrechten schendt."

Vanochtend is contact geweest tussen Shell en Greenpeace over de veiligheid rond de actie. Volgens het bedrijf houdt de politie het in de gaten.

Moeilijk weghalen
Shell noemt het "nog moeilijk" om het spandoek weg te halen. "Greenpeace heeft ook fysiek veel moeite moeten doen om het op te hangen", zegt een woordvoerder van Shell.

Greenpeace voert ook actie bij het WTC. Daar is een duurzaamheidscongres aan de gang. Met de actie wil Greenpeace aanwezige bedrijven die een relatie hebben met Gazprom, wijzen op de handelwijze van het bedrijf. Volgens Greenpeace moeten die bedrijven in ieder geval een signaal aan Gazprom afgeven dat het schenden van mensenrechten onacceptabel is.
pi_134414916
http://www.greenpeace.nl/(...)ail&utm_campaign=TCA

Amnestie voor de Arctic 30
Opgelucht, maar geen reden voor feest

18 december, 2013

De Arctic 30 krijgen amnestie van Rusland. Na twee lange maanden in een Russische cel en verdacht
van ernstige misdaden, reageren ze opgelucht.

Feestvieren doen ze niet. Want, zo zeggen ze zelf: 'Er is geen amnestie voor de Noordpool'.

‘Ik ben blij dat ik mijn vrijheid die mij onrechtmatig afgenomen is terugkrijg, maar niet dankbaar.
Dit is het einde van de inleiding maar de strijd om de Noordpool veilig te stellen is nog maar net
begonnen.' Zo reageerde Mannes Ubels vanuit Sint-Petersburg.

Mannes was hoofdmachinist aan boord van het Greenpeace-schip Arctic Sunrise toen het in
internationale wateren werd geënterd door gewapende Russische commando's.
Het schip was daar om vreedzaam te protesteren tegen de boorplannen van Gazprom en andere
oliemaatschappijen.

Ook Faiza Oulahsen, de andere Nederlandse opvarende, springt geen gat in de lucht.
‘Met de amnestie - die over een aantal uur definitief is - lijkt het erop dat de juridische procedures
gestaakt zullen worden. We hebben vreedzaam geprotesteerd tegen riskante olieboringen in het Noordpoolgebied, en nu na 2 maanden cel krijg ik amnestie voor een misdrijf dat ik niet gepleegd heb. Voor mijn Russische collega’s kan dit serieuze implicaties voor hun toekomst hebben als zij amnestie accepteren.’

Onderzoek gesloten
Door het accepteren van amnestie bekennen de Arctic 30 geen schuld, maar wordt het strafrechterlijk
onderzoek naar hen wel gesloten. Het is onduidelijk wanneer ze Rusland mogen verlaten want op dit
moment hebben ze niet de juiste stempels in hun paspoort.

Het lot van de Arctic Sunrise, momenteel in beslag genomen in Moermansk, blijft onzeker ondanks
het bevel van het Internationaal Zeerechttribunaal (ITLOS) dat het moet worden vrijgegeven.

Bedreiging blijft
Peter Willcox, kapitein van de Arctic Sunrise, reageert ook: 'Misschien kan ik binnenkort naar mijn
familie gaan, maar ik had nooit beschuldigd mogen worden en gevangen worden gezet.
We voeren noordwaarts om getuige te zijn van een extreem groot gevaar voor het milieu en werden
daarvoor bestormd door gemaskerde mannen met messen en geweren.

Nu is het bijna voorbij, maar er is geen amnestie voor de Noordpool.
Dit rijke maar fragiele natuurgebied blijft bedreigd door oliemaatschappijen en de almaar stijgende
temperatuur op aarde.'

Bedankt!
Onze roep om de vrijlating van de Arctic 30 heeft geleid tot 860 protesten in 46 landen en in meer dan
150 steden over de hele wereld. Meer dan 2,6 miljoen mensen schreven een brief aan de Russische
ambassadeurs in hun land.

Onder hen Sir Paul McCartney, Madonna, Jude Law, Marion Cotillard, Ewan McGregor, Juliette Lewis,
Ricky Martin en Edward Norton.

Politieke steun kregen we onder andere van de Braziliaanse president Dilma Rousseff, Angela
Merkel, David Cameron, François Hollande, Ban Ki-moon en Hillary Clinton.

Wij zijn intens dankbaar voor alle steun, hulp en de warmte die de Arctic 30 hebben gekregen.
Maar klaar is het nog lang niet.
Zolang de Noordpool niet beschermd is, gaan wij door met actievoeren.
pi_134415001
Ze hebben er dus veel van geleerd, not.

pi_134415088
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:20 schreef El_Matador het volgende:
Ze hebben er dus veel van geleerd, not.
Mwa.. ik denk niet dat ze nog snel afreizen naar Rusland.
pi_134415275
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mwa.. ik denk niet dat ze nog snel afreizen naar Rusland.
Dat zou winst zijn voor de veiligheid van de Noordpool.

Wat denk je dat meer schade veroorzaakt, een correct gezette boring door Gazprom of een in eerste instantie veilige boring die door de chaos van verstoring door aan boord klimmende Green"Peace"-leden alsnog misgaat en er miljoenen liters olie de Arctische Zee in stromen?

Die bootjes die Greenpeace gebruikt, varen die trouwens allemaal op wind- en zonne-energie? Of op.... fossiele brandstoffen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')