Het is moeilijk je recht te halen als de schuld al vast staatquote:Op woensdag 20 november 2013 18:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Van de Linkse Broeders in Moewhahaderje Rusland moet je het maar hebben
Wel kut voor Nederland als ze er daadwerkelijk in slaagt terug te kerenquote:Op woensdag 20 november 2013 18:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het is moeilijk je recht te halen als de schuld al vast staatZe zijn daadwerkelijk schuldig aan zo'n beetje alles in die aanklacht. Dus klagen dat ze dan later 15 tot 25 jaar op staatsvakantie mogen is natuurlijk ook achterlijk. Het is altijd wel handig om jezelf even in te lezen in de wetten van een land voordat je die aan alle kanten opzettelijk gaat overtreden.
De russen gaan wel door met boren hoor, Shell laat zich toch niet stoppen, de boel is alleenquote:Op woensdag 20 november 2013 18:13 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dus nu laat ze die russen gewoon ongemoeid verder boren?
Wat een laffe trut...
Ze zou Greenpeace lid moeten worden
Oh Wacht
Net als BPquote:Bij olierampen als die met de tanker 'Exxon Valdez' bij Alaska en boorplatform 'Deepwater Horizon' in de Golf van Mexico zijn de publieke verontwaardiging en aandacht groot en wordt razendsnel een noodplan uitgerold. In Nigeria speelt zich echter al decennialang een voortdurende olieramp af van veel groter formaat. Sinds de jaren '50 zijn daar al tientallen miljoenen vaten olie weggelekt. Deze langzame olieramp heeft desastreuze gevolgen voor mensen, dieren, natuur en milieu.
De lekkages in de Nigerdelta ontstaan voor een belangrijk deel door slecht onderhoud (corrosie, verouderd materiaal) en slechte beveiliging van leidingen (die open en bloot door dorpen lopen), waardoor spontaan scheuren ontstaan en criminelen gemakkelijk sabotage kunnen plegen. De Nederlandse multinational Shell, die in Nigeria de 'operator' is van de joint venture van Shell, andere oliebedrijven en de Nigeriaanse overheid, is daarvoor direct verantwoordelijk: zij is beheerder van het leidingennetwerk.
Waar bij andere grote olierampen snel en goed wordt opgeruimd, gebeurt dat in Nigeria nauwelijks. Ook neemt Shell nauwelijks voorzorgsmaatregelen om nieuwe lekkages of sabotage te voorkomen. Van compensatie die de vele slachtoffers volgens het Nigeriaans recht zouden moeten krijgen, is al helemaal geen sprake.
quote:Schikking BP over olieramp Golf
Oliemaatschappij BP heeft een schikking getroffen met de gedupeerden van de olievervuiling in de Golf van Mexico, twee jaar geleden. BP verwacht dat het zo'n 7,8 miljard dollar zal uitbetalen.
Afgelopen maandag zou een rechtszaak beginnen tegen BP, maar die werd een week opgeschort. Met het uitstel werd British Petroleum een extra kans geboden om tot een schikking te komen. De gedupeerden zijn een grote groep bedrijven, maar ook particulieren.
Ergste milieuramp
Op 20 april 2010 was er een explosie op het boorplatform Deepwater Horizon in de Golf van Mexico. Elf mensen kwamen daarbij om. Vanuit de onderzeese bron lekte naar schatting ruim 700 miljoen liter olie weg. Pas na 85 dagen slaagden ingenieurs erin om de bron af te sluiten.
Duizend kilometer kustlijn raakte vervuild. President Obama noemde het "de ergste milieuramp in de Amerikaanse geschiedenis".
Shell in samenwerking met Gazpromquote:Op woensdag 20 november 2013 19:19 schreef El_Matador het volgende:
Het is niet Shell, maar Gazprom die daar boort.
Bovendien is het niet "ietsje vertraagd" , maar "met een half jaar vertraagd (in de winter kun je daar niet boren). En wat je zelf zegt; het enige wat Green"peace" hiermee bereikt is extra publiciteit, gevangen werknemers en een hoop extra kosten voor de maatschappij. Niets meer.
En dan wel verwachten dat de Nederlandse overheid direct klaarstaat om die paar ongewassen demonstranten te redden uit vreselijke Russische cellen.
Je krijgt er een Joran-van-der-Sloot-gevoel bij, dat soort huilies.
en ik krijg een ''zak maar in elkaar'' gevoel bij mensen zoals jijquote:Op woensdag 20 november 2013 19:19 schreef El_Matador het volgende:
Je krijgt er een Joran-van-der-Sloot-gevoel bij, dat soort huilies.
Dan is Gazprom operator en Shell partner. Dat gebeurt overal ter wereld. BP was operator bij Macondo.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Shell in samenwerking met Gazprom
http://www.greenpeace.nl/(...)-Gazprom-beeindigen/
Een vreedzame actie bij een boorplatform van Gazprom leidde ertoe dat de Arctic 30 nu al 5 weken onterecht worden vastgehouden. Samen met dit machtige Russische staatsoliebedrijf wil Koninklijke Shell naar olie gaan boren bij de Noordpool. Voor Kumi Naidoo, internationaal directeur van Greenpeace alle reden om in een brief aan Shell-topman Peter Voser aan te dringen op een einde van de samenwerking.
"mensen zoals ik"? Ik ben uniek, net als jij, dus geen idee over welke "mensen" je het hebt.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
en ik krijg een ''zak maar in elkaar'' gevoel bij mensen zoals jij
Ja dat is ook écht vergelijkbaarquote:Op woensdag 20 november 2013 19:26 schreef El_Matador het volgende:
Het is tenminste huisvredebreuk (wat zou jij ervan vinden als Greenpeace bij jou inbreekt en je gaat kapittelen omdat je een potje glas in de normale afvalzak gooit? )
Nee dat ben je niet want je bent niet de eerste die zo reageert, maar nummer zoveel..quote:Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[quote]"mensen zoals ik"? Ik ben uniek,
Ik doe/deed mijn bestquote:Je kan ook gewoon de inhoudelijke discussie aangaan, natuurlijk.
Je kunt mij onmogelijk verantwoordelijk houden voor de opmerkingen van anderen en als op bepaalde vlakken die opmerkingen overeenkomen, betekent dat nog steeds niet dat ik "net als andere mensen ben".quote:Op woensdag 20 november 2013 19:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee dat ben je niet want je bent niet de eerste die zo reageert, maar nummer zoveel..
Er staat een stukje een paar posts naar boven, waarin ik uitleg dat Green"peace" hier zelfs bewust bezig was met het in gevaar brengen van een delicate operatie, waarmee ze hun geloofwaardigheid dus driedubbel hebben verloren.quote:Ik doe/deed mijn best
Weet je wat ik denk?quote:Op woensdag 20 november 2013 19:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er staat een stukje een paar posts naar boven, waarin ik uitleg dat Green"peace" hier zelfs bewust bezig was met het in gevaar brengen van een delicate operatie, waarmee ze hun geloofwaardigheid dus driedubbel hebben verloren.
Het gaat ze slechts om publiciteit. Op de verkeerde manier, zo blijkt, want zij zijn een paar medewerkers kwijt en iedereen kotst ze nog meer uit dan voorheen.
Wilden ze echt verandering bewerkstelligen, zouden ze de Russische publieke opinie moeten aanpakken zodat de Russen zelf zouden kunnen zeggen; we willen geen Arctische boringen meer.
En afschrikken, zodat er nooit meer iemand iets probeert om de Russen tegen te houden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:30 schreef Jv1994 het volgende:
Hij moest ze even vast houden om te laten zien dat ie ballen heeft
Mwa.. ik denk niet dat ze nog snel afreizen naar Rusland.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:20 schreef El_Matador het volgende:
Ze hebben er dus veel van geleerd, not.
Dat zou winst zijn voor de veiligheid van de Noordpool.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mwa.. ik denk niet dat ze nog snel afreizen naar Rusland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |