Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)eace-uitgebreid.htmlquote:Rusland heeft de aanklacht tegen een aantal van de opgepakte opvarenden van het Greenpeace-schip Arctic Sunrise uitgebreid.
Hun wordt nu ook ''verzet tegen wetsdienaren'' ten laste gelegd.
Een woordvoerder van het onderzoekscomité dat zich bezighoudt met de zaak, heeft dat donderdag gezegd tegen de Russische nieuwssite Gazeta.ru.
Greenpeace kent het bericht, maar heeft nog geen formele uitbreiding van de aanklacht binnengekregen, reageerde advocaat Jasper Teulings. Wat hem betreft zou het ook niets veranderen aan de hoofdzaak, namelijk dat het schip ''nooit geënterd en opgebracht had mogen worden''.
De dertig opvarenden werden in eerste instantie beschuldigd van piraterij. Dat leek vervolgens te zijn afgezwakt tot 'hooliganisme’, maar volgens Greenpeace is de eerste aanklacht nooit ingetrokken.
Geramd
''Er is eigenlijk geen touw aan vast te knopen'', aldus Teulings. Hij stelt dat 'hooliganisme’ en 'verzet tegen overheidsfunctionarissen’ in het Russische recht in ieder geval geen enkele grondslag vormen voor de arrestatie van de activisten. Voor piraterij is volgens hem geen enkel bewijs. Op dat vergrijp staat overigens een maximale celstraf van vijftien jaar.
De extra aanklacht, die tot nog eens vijf jaar cel kan leiden, komt voort uit de bewering van de Russen dat de activisten een vaartuig van de kustwacht hebben geramd. Bovendien negeerden de Greenpeaceleden bevelen van de autoriteiten tijdens het beklimmen van het boorplatform waar de actie om draaide.
Dit inderdaad. Jammer dat de TS niet verder komt dan dit soort onzin.quote:
Hoezo? Mag TS geen mening meer geven? Volgens mij wordt dat zelfs verwacht van een TS. Dat zijn mening jouw niet aanstaat is weer een andere discussiequote:Op vrijdag 8 november 2013 00:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Jammer dat de TS niet verder komt dan dit soort onzin.
Het gaat meer om de manier waarop hij zijn mening brengt. Het lokt niet echt uit tot een fatsoenlijke discussie.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hoezo? Mag TS geen mening meer geven? Volgens mij wordt dat zelfs verwacht van een TS. Dat zijn mening jouw niet aanstaat is weer een andere discussie
Dus je verwacht een neutrale mening met een soort vraagstelling zodat de discussie kan beginnen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het gaat meer om de manier waarop hij zijn mening brengt. Het lokt niet echt uit tot een fatsoenlijke discussie.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dus je verwacht een neutrale mening met een soort vraagstelling zodat de discussie kan beginnen?
Dit bijvoorbeeld verpest het een beetje.quote:
Zoals elk topic over de PVV bij voorbaat al doodgemaakt wordt met in de 1e 4 reacties al tokkies, fascisten, nazi's, sbs publiek?quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:53 schreef deadprez het volgende:
[..]
[..]
Dit bijvoorbeeld verpest het een beetje.
De "linkse cavalerie" komt over het algemeen met een stuk uitgebreidere, beter onderbouwde reacties. Niet alleen de linkse users trouwens, het merendeel van NWS post betere reacties dan deze OP.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zoals elk topic over de PVV bij voorbaat al doodgemaakt wordt met in de 1e 4 reacties al tokkies, fascisten, nazi's, sbs publiek?
Topics lopen toch wel, en de zoals hij ze noemt "linkse cavalerie" komt straks ook met een tegenreactie en zo wordt een discussie geboren
Wat ga je erg defensief in zeg? Heb ik op je teentjes getrapt?quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
De "linkse cavalerie" komt over het algemeen met een stuk uitgebreidere, beter onderbouwde reacties. Niet alleen de linkse users trouwens, het merendeel van NWS post betere reacties dan deze OP.
hihaho. ONZ is op 49.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat ga je erg defensief in zeg? Heb ik op je teentjes getrapt?
Nope. Dat is Kaiser Hermann Von Rompuy.quote:
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope. Dat is Kaiser Hermann Von Rompuy.
quote:
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de walging is onbeschrijfelijk bij de aanblik van deze dictator. Laat Greenpeace dáártegen optreden en ik word hoofddonateur.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:36 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)eace-uitgebreid.htmlVan al die olieplatformen moest je perse die ene pakken die van Rusland is
Hoe stom ben je dan ook serieus, je weet dat de Russen dit niet tolereren. Weg met die linkse terroristen
Hulde aan Rusland
Aandacht vragen voor milieuvervuiling is achterlijk? Waarom is dat precies?quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:12 schreef -Kadesh- het volgende:
Greenpeace heeft gegokt en verloren, en nu is het huilen want dat ze zo lang vast zouden zitten hadden ze niet verwacht. Alleen is het jammer dat de media er zoveel aandacht aan besteed. Zonder media aandacht is het snel gedaan met die achterlijke acties.
Niks mis met aandacht vragen, maar wel op de achterlijke manier waarop Greenpeace het doetquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aandacht vragen voor milieuvervuiling is achterlijk? Waarom is dat precies?
Waarom precies? Zouden de Russen wel luisteren als je een open brief in hun krant geplaatst krijgt denk je?quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niks mis met aandacht vragen, maar wel op de achterlijke manier waarop Greenpeace het doet
nee, maar je weet toch dat Rusland zoiets niet zomaar over zich heen laat gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom precies? Zouden de Russen wel luisteren als je een open brief in hun krant geplaatst krijgt denk je?
Nope, maar nu luisteren ze ook niet en zijn ze gevaarlijk bezig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom precies? Zouden de Russen wel luisteren als je een open brief in hun krant geplaatst krijgt denk je?
Gevaarlijk? Valt mee toch het is niet alsof die acties geheel ondoordacht zijn. Of zijn de Russen in dergelijke uitspraken plots wel betrouwbaar?quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nope, maar nu luisteren ze ook niet en zijn ze gevaarlijk bezig.
Ik acht de Russen betrouwbaarder dan Greenpeace ja. Of de acties wel of niet doordacht zijn daar kan ik niet over oordelen, als ik kijken hoe ze reageren in de pers krijg ik iig niet het gevoel dat ze echt nadenken voordat ze iets doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Valt mee toch het is niet alsof die acties geheel ondoordacht zijn. Of zijn de Russen in dergelijke uitspraken plots wel betrouwbaar?
Aha Russen blindelings geloven. Altijd verstandig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik acht de Russen betrouwbaarder dan Greenpeace ja. Of de acties wel of niet doordacht zijn daar kan ik niet over oordelen, als ik kijken hoe ze reageren in de pers krijg ik iig niet het gevoel dat ze echt nadenken voordat ze iets doen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik acht de Russen betrouwbaarder dan Greenpeace ja.
Dat is ook best, maar dan niet lopen klagen dat ze opgebost worden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:40 schreef highender het volgende:
Greenpeace, lekker sarren tegen de 'autoriteiten'.
Betrouwbaarder. Blindelings geloven doe ik nou ook weer nietquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha Russen blindelings geloven. Altijd verstandig.
Dat lijkt me ook, en ik hoop ook dat ze er zo van af komen. Laat echter wel goed zien dat de Russen niet alles zomaar pikkenquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Nederland bemoeit zich met de situatie, bam, Rusland gaat zich er zelf als staat politiek ook inmengen. Zal nog wel een week of 2 duren, dan krijgen we spontaan een ''verbroedering'', Nederland en Rusland zeggen dat de relatie een knauw gekregen heeft maar dat ze er aan gaan werken, de Greenpeace leden worden persona non grata het land uitgetrapt en de wereld gaat weer door.
Nou ja, in dit geval komt het wel erg blindelings over.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Betrouwbaarder. Blindelings geloven doe ik nou ook weer niet
Ach, het gaat ze natuurlijk niet om Rusland maar om lekker boos of stoer kunnen doen over GreenPeace. Ze zullen zelfs die Franse bomaanslag op dat schip indertijd nog goedpraten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Kijk al die Poetin-lovers toch eens blij zijn met een wellicht decennialange gevangenisstraf voor wat mensen die op een bootje de Russische wateren zijn binnen gevaren.
Dat regelmatig Russische piloten illegaal het Europese en Nederlandse luchtruim binnendringen zullen ze daarentegen wel weer prima vinden, want Rusland is blijkbaar in alles wat het doet tof
Maar zo is het nietquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja, in dit geval komt het wel erg blindelings over.
je komt over alsof je je mening al ruim voor die tijd klaar hadquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar zo is het nietKijk, ik doe het nu met de berichten die ik heb, daar baseer ik mijn mening op.
Strikt technisch vliegen ze niet illegaal door ons luchtruim. Ze melden het echter pas achteraf (wat volgens de regelgeving ook gewoon mag).quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Kijk al die Poetin-lovers toch eens blij zijn met een wellicht decennialange gevangenisstraf voor wat mensen die op een bootje de Russische wateren zijn binnen gevaren.
Dat regelmatig Russische piloten illegaal het Europese en Nederlandse luchtruim binnendringen zullen ze daarentegen wel weer prima vinden, want Rusland is blijkbaar in alles wat het doet tof
Nee hoor, want er zijn ook acties van Greenpeace waar ik niks tegen heb en er zijn acties van de Russen waar ik van walg.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je komt over alsof je je mening al ruim voor die tijd klaar had.
Beur me op!quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
De "linkse cavalerie" komt over het algemeen met een stuk uitgebreidere, beter onderbouwde reacties. Niet alleen de linkse users trouwens, het merendeel van NWS post betere reacties dan deze OP.
In andere topics over Greenpeace moest ik naar een ander forum omdat mijn mening hier niet zou passenquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Beur me op!![]()
De linkse cavalerie vind vooral zichzelf ubergoed, voor iedereen die wel een realistische houding heeft en beseft dat je niet wetten kunt negeren a la: het doel heiligt de middelen, zodra het hun uitkomt, trekken ze een heel scheldwoordenboek open.
Waar ze ook heel goed in zijn is samen hand in hand de boodschapper aanvallen en hem voor alles en nog wat uit te maken. En vooral een voorgekauwde mening hebben over iedereen die het niet met hun eens is.
Nee, gelukkig zijn de mensen aan de andere kant van het spectrum echt het tegenovergestelde van wat jij beschrijftquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Beur me op!![]()
De linkse cavalerie vind vooral zichzelf ubergoed, voor iedereen die wel een realistische houding heeft en beseft dat je niet wetten kunt negeren a la: het doel heiligt de middelen, zodra het hun uitkomt, trekken ze een heel scheldwoordenboek open.
Waar ze ook heel goed in zijn is samen hand in hand de boodschapper aanvallen en hem voor alles en nog wat uit te maken. En vooral een voorgekauwde mening hebben over iedereen die het niet met hun eens is.
Dat is iets anders, dit gaat om dat er nieuwe aanklachten erbij komenquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
er is al een topic, alleen de TT slaat nergens op
NWS / Activist Greenpeace vanuit cel: 'Dat vlees kun je beter niet eten'
je past je maar aan godverdommequote:Op vrijdag 8 november 2013 10:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In andere topics over Greenpeace moest ik naar een ander forum omdat mijn mening hier niet zou passenik was het namelijk niet eens met mensen die vonden dat het doel de middelen heiligt
![]()
of gaat dit erom dat er nieuwe aanklachten bijkomen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:08 schreef vigen98 het volgende:
dit gaat om dat er nieuwe aanklachten erbij komen
Grappig, je hebt je er niet genoeg in verdiept, de Russen vliegen niet illegaal door het Nederlandse luchtruim, ze worden altijd begeleid door Nederlandse F-16's dus dat jij het illegaal vindt is complete bullshit. En die activisten worden niet gearresteerd omdat ze Russische wateren in gingen maar omdat ze op een Russisch olieplatform probeerden te komen, technisch gezien is dat piraterij maar die aanklacht werd teruggenomen door Putin, je moet nu zo zeuren man, als hij niks zei waren ze zo'n 15/30 jaar in een Russisch strafkamp! Niks mis met protesteren maar dit was niet het juiste manier. En de Russen hebben ook regels dus dat wij opeens huilen dat de Russen niet aan onze regels houden, houden de activisten ook niet in Rusland? Dus waarom zouden ze het daar pikkenquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Hun?quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:36 schreef vigen98 het volgende:
Hun wordt nu ook ''verzet tegen wetsdienaren'' ten laste gelegd.
Nee?!quote:
Fijn is dat he, als mensen niks meer te zeggen hebben en ze zo gaan beginnenquote:
quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb nog eens nagedacht over Rusland, maar wat een kutland. Van mij mogen alle inwoners daar lekker de tyfus (of de aids of de kanker ofzo) krijgen.
Ik wil het geld van mijn ouders terug dat ze in 1990 gedoneerd hebben om de Russen de winter door te krijgen (was toen een nationale TV-actie). Zijn ze dat godverdomme nu alweer vergeten? Stelletje ondankbare tyfushonden daar. Echt, sterf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |