Snappen er niks van joh.quote:Op zondag 3 november 2013 00:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Vind ik ook maar staat hier op nr 7
Eensch.quote:
Mayonaise met een halve eetlepel olie?quote:Op zondag 3 november 2013 00:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
- twee eidooiers
- halve eetlepel arachideolie
- halve eetlepel dijonmosterd
- tien druppels Worcester
- anderhalve eetlepel azijn
- klein scheutje citroensap
- peper en zout
Ik heb die wel eens bij de C1000 gekocht. Maar bij andere supermarkten heb ik 'm ook wel eens gezien, i.i.g. bij de Jumbo denk ik.quote:Op zondag 3 november 2013 00:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
En waar in godsnaam koop ik Hellmans mayo :/![]()
quote:Op zondag 3 november 2013 01:28 schreef RetRy32 het volgende:
Echt smerig dat mayonaise...
En dan is het nog ongezond ook
1 kilo komkommer doet niks.quote:Op zondag 3 november 2013 01:46 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Alles is ongezond als je er te veel van eet.
Het is ook gewoon een smaakverschil. Je moet die Belze niet vergelijken met die zoete troep, en eigenlijk ook niet met D&L citroen. Ik vind hem ook het lekkerst, maar niet voor elke toepassing. Zo heb ik laatst ontdekt waarom Belgen wel mayonaise bij de frietkot hebben, maar niet bij mosselen met friet. Die Belze vloekt echt met mosselen, gaat echt niet samen. Voor kreeft met mayonaise zou ik deze ook niet kiezen denk ik, dan liever de D&L citroen, die was ronder en zachter.quote:Op zondag 3 november 2013 05:50 schreef GoCanucksGo het volgende:
Verrassende uitslag, ik vind zelf Belze Majoneis veruit de beste in deze lineup. Calve op drie (whut?!) en de zeer middelmatige mayo van de Aldi (ik winkel graag bij de Aldi) even hoog als de Belze vind ik vreemd.
Ben ook wel benieuwd naar de scores per jurylid. Als de twee leden die de Belze als goed waardeerden Van Loo en Zuyderduijn zijn terwijl de twee non-relevante bloggertjes deze minder vonden weet ik genoeg.
Bij je laatste zin sluit ik me bij aan. Ik had een keertje de D&L romig gehaald, maar ik kwam er dus achter dat ik het friszure miste van D&L citroen.quote:Op zondag 3 november 2013 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Belze lijkt meer op de D&L azijn, dat geldt dan als mindere kwaliteit dan die met citroen, maar het is gewoon wat harder en markanter van smaak, in die zijn lijkt het meer op de Zaanse uit de tube, die heeft ook een harde charme. D&L extra romig vind ik niks, lijkt me meer iets voor de Nederlandse markt en mist nou juist dat friszure wat de D&L citroen zo lekker maakt.
Deze man weet.quote:Op zondag 3 november 2013 00:29 schreef bas-beest het volgende:
Dit is gewoon de lekkerste:
[ afbeelding ]
Dat.quote:Op zondag 3 november 2013 00:29 schreef bas-beest het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is idd geweldig lekker, maar het is een ander produkt.quote:Op zondag 3 november 2013 18:45 schreef robber57 het volgende:
Iemand bekend met deze?
[ afbeelding ]
Sinds ik in een franse karrevoer ben geweest komt er niets anders meer op tafel ,er zit een redelijke hoeveelheid Dijon mosterd doorheen en dat is niet voor iedereen weggelegd maar als je van zure majo houd is dit wel een topper.
Dood door mayonaise lijkt me een mooiere dood dan dood door komkommer. Tenzij de komkommer in tzatziki zitquote:Op zondag 3 november 2013 01:49 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
1 kilo komkommer doet niks.
1 kilo mayonaise is de dood.
Ten eerste is die test de grootste bullshit.quote:Op zondag 3 november 2013 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Hellmann's Amerikaanse troep was, maar is blijkbaar dus mayonaise van goede kwaliteit.
Als ik 2 eetlepels mayo in de maand gebruik is dat veel. Dan ga ik niet moeilijk lopen doen om het zelf te maken.quote:Op zondag 3 november 2013 18:51 schreef Snowballed het volgende:
Mayonaise.... zo simpel om te maken..
En het dan kopen....![]()
Rare zoete troep
Weet je hoe snel een verpakking mayo uit de winkel kapot gaat als het open is..?quote:Op zondag 3 november 2013 21:59 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als ik 2 eetlepels mayo in de maand gebruik is dat veel. Dan ga ik niet moeilijk lopen doen om het zelf te maken.
En dit topic toont goed aan: smaken verschillen.
Na een half jaar word ik nog steeds niet ziek van de fritessaus die ik hier heb (van de Aldi), ligt altijd in de koelkast. Maar ik moet zeggen dat ik een goede weerstand heb, nooit ziek, en zeker niet van eten. (maar ik proef het wel goed)quote:Op zondag 3 november 2013 22:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Weet je hoe snel een verpakking mayo uit de winkel kapot gaat als het open is..?
meestal staat erop: na openen, enkele dagen houdbaar in de koeling..
Weet je hoe snel je mayo klaar hebt.. en hoe simpel het is?
Moeilijk lopen doen...![]()
Ik vraag me af of jij dat wel weet?quote:Op zondag 3 november 2013 22:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Weet je hoe snel een verpakking mayo uit de winkel kapot gaat als het open is..?
meestal staat erop: na openen, enkele dagen houdbaar in de koeling..
Fritessaus is ook iets van 70% water met bindmiddel ipv 70% olie/vetten..quote:Op zondag 3 november 2013 22:22 schreef Resistor het volgende:
[..]
Na een half jaar word ik nog steeds niet ziek van de fritessaus die ik hier heb (van de Aldi), ligt altijd in de koelkast. Maar ik moet zeggen dat ik een goede weerstand heb, nooit ziek, en zeker niet van eten. (maar ik proef het wel goed)
quote:Op zondag 3 november 2013 22:25 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij dat wel weet?
Een geopende pot van om het even wat dan ook is in de koelkast doorgaans maanden houdbaar en majo is daar geen uitzondering op .
Je moet je dan wel houden aan wat simpele regeltjes zoals uitsluitend met een schone lepel in de pot en niet de pot 2 uur op tafel in de woonkamer van 20 graden zetten maar gewoon wat majo in een kommetje doen , de pot weer zo snel mogelijk terug zetten in de koelkast en dat kommetje op tafel zetten en het restant NIET terug in de pot gooien.
En je punt is? , dat als een product verkleurd het niet meer eetbaar is?quote:Op zondag 3 november 2013 22:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik had nog een pot zure haring staan.. maar die waren toch heel mooi geel geworden binnen een paar dagen...
En zo kan ik dit hele topic wel vol lullen met voorbeelden...
Dat dit:quote:
Een onzinverhaal is...quote:Op zondag 3 november 2013 22:25 schreef robber57 het volgende:
Een geopende pot van om het even wat dan ook is in de koelkast doorgaans maanden houdbaar
Zonde is het glas wat om de pot zit, steeds te recyclen...quote:Op zondag 3 november 2013 22:44 schreef MaximusTG het volgende:
, mayonaise in pot uit de supermarkt is echt wel wat langer houdbaar dan een paar dagen hoor. Hetzelfde kun je niet zeggen van zelfgemaakte. Ik heb momenteel D&L citroen, omdat ik het zelf ook altijd met citroen maak.
Maar zoveel mayo eet ik niet, dan is zo'n zeer beperkt houdbare zelfgemaakte erg zonde; zeker als je bedenkt hoeveel je al kan maken met maar 1 eidooier.
Tja als je onder eetbaar, in je mond stoppen en kunnen doorslikken verstaat misschien..quote:Op zondag 3 november 2013 23:29 schreef RobinOok het volgende:
Is geen onzin. Mijn ouders bewaren hun aangebroken mayo gewoon in een keukenkastje en ik kan je verzekeren dat dat na een half jaar nog gewoon eetbaar is. Ik denk na een jaar ook nog wel.
Nee hoor, dan is het gewoon nog steeds goed. Wat een onzin.quote:Op zondag 3 november 2013 23:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]
[..]
Tja als je onder eetbaar, in je mond stoppen en kunnen doorslikken verstaat misschien..![]()
Een geopende pot mayo een jaar in een keukenkastje bewaren.... Eet smakelijk...quote:Op zondag 3 november 2013 23:54 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Nee hoor, dan is het gewoon nog steeds goed. Wat een onzin.
je haalt nu een aantal dingen door elkaar en er bij die niets te maken hebben met het punt dat je stelde nl dat een geopende pot mayo na een paar dagen weg gegooid moet worden omdat deze dan niet meer goed zou zijn.quote:Op zondag 3 november 2013 23:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zonde is het glas wat om de pot zit, steeds te recyclen...
Zonde is de smaak die je niet proeft van je zelf gemaakte verse mayo
Zonde is, dat je het eten niet deelt met je buren/anderen, als je toch te veel hebt...
Zo...
[..]
Tja als je onder eetbaar, in je mond stoppen en kunnen doorslikken verstaat misschien..![]()
Dat kan prima. Doen wij thuis ook altijd.quote:Op zondag 3 november 2013 23:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een geopende pot mayo een jaar in een keukenkastje bewaren.... Eet smakelijk...
quote:Op maandag 4 november 2013 00:04 schreef robber57 het volgende:
je haalt nu een aantal dingen door elkaar
Ik gooi geen onnodig eten weg en koop ook geen potten (wel of niet lang houdbare) mayo...quote:Op maandag 4 november 2013 00:04 schreef robber57 het volgende:
Ik vind onnodig eten weg gooien een doodzonde en daarom probeer ik jou (en hopelijk anderen) er van te overtuigen dat je een pot mayo echt wel veel langer kunt bewaren
Inderdaad. Mayonaisse is een van die producten die je gewoon in de kast kan laten staan zonder dat het wegrot.quote:Op maandag 4 november 2013 00:11 schreef RobinOok het volgende:
Ik ken genoeg mensen bij wie de (olijf)olie ook zo lang in de kast staat. En ik kan je verzekeren dat geopende olie een stuk ranziger smaakt na een half jaar dan zo'n pot mayo.
Doe niet zo flauw, geef het nou maar gewoon toe.quote:
Ik kan Kewpie niet waarderen... Maar: over smaak valt niet te twisten.quote:Op zondag 3 november 2013 19:22 schreef RobinOok het volgende:
Als we dan toch eigenwijs gaan doen, ik ga natuurlijk voor kewpie!
[ link | afbeelding ]
Japanse mayonaise: Kewpie
Die in de Weckpotquote:Op zondag 3 november 2013 00:50 schreef Chinless het volgende:
Delhaize eigen merk uit België....
Staat niet in je OP dus volgens mij faal je sowiesow .
Die is het lekkerste en Calvé is ook wel lekker. Zojuist vanochtend pot zaanse-mayonaise besteldquote:Op zondag 3 november 2013 00:29 schreef bas-beest het volgende:
[ afbeelding ]
Het staat niet voor niks houdbaar heids datum op.Als bij mij iets over de datum is dan eten wij niet opquote:Op zondag 3 november 2013 23:54 schreef Riddler86 het volgende:
Nee hoor, dan is het gewoon nog steeds goed. Wat een onzin.
Vooral met zout moet je uitkijken, dat heeft namelijk voor de verwerking al 40.000 jaar in een grot gelegen.quote:Op maandag 11 november 2013 14:20 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Het staat niet voor niks houdbaar heids datum op.Als bij mij iets over de datum is dan eten wij niet op
Snap ik wel. Het product gaat namelijke direct rotten als de houdbaarheidsdatum verstreken is.quote:Op maandag 11 november 2013 14:20 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Het staat niet voor niks houdbaar heids datum op.Als bij mij iets over de datum is dan eten wij niet op
quote:Op zondag 3 november 2013 00:29 schreef bas-beest het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, maar de dag ervoor is het nog 100% goed hoor..quote:Op maandag 11 november 2013 18:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Snap ik wel. Het product gaat namelijke direct rotten als de houdbaarheidsdatum verstreken is.
En zelfs vlees is niet per definitie niet meer goed. Dingen als beleg bijvoorbeeld kunnen nog prima na de houdbaarheidsdatum. Gewoon je neus en ogen gebruiken.quote:Op maandag 11 november 2013 20:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, maar de dag ervoor is het nog 100% goed hoor..
Behalve (niet gedroogd/gepekeld) vlees, niet zure melkproducten bederft er vrijwel niets snel. Alles wat zuur, gepekeld of gedroogd is wordt je niet snel ziek van. En toevallig zijn allerlei voedingsmiddelen die wij gebruiken zo gemaakt...Jammer dat de helft van de mensen inmiddels niets meer van voeding weet.
Klopt helemaal, maar het is wel zo dat je van bedorven vlees en melkproducten echt ziek kan worden. Terwijl bedorven sap bijvoorbeeld vies is, maar je wordt er niet ziek van. Dus met vleeswaren (mits niet gedroogd) altijd een beetje oppassen. TErwijl je yoghurt gewoon kan eten totdat je het niet lekker meer vindt. Ziek zul je er niet van worden.quote:Op maandag 11 november 2013 20:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En zelfs vlees is niet per definitie niet meer goed. Dingen als beleg bijvoorbeeld kunnen nog prima na de houdbaarheidsdatum. Gewoon je neus en ogen gebruiken.
Nee, precies. Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 11 november 2013 20:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar het is wel zo dat je van bedorven vlees en melkproducten echt ziek kan worden. Terwijl bedorven sap bijvoorbeeld vies is, maar je wordt er niet ziek van. Dus met vleeswaren (mits niet gedroogd) altijd een beetje oppassen. TErwijl je yoghurt gewoon kan eten totdat je het niet lekker meer vindt. Ziek zul je er niet van worden.
Het is net zo naturel als mayonaise met azijn. Mayonaise zonder een van beide is er volgens mij niet op de markt. Ik kan de D&L met azijn zeker aanraden, maar ik denk dat je die als minder neutraal ervaart omdat die wat harder van smaak is, omdat het verschil met de Nederlandse gezoete mayo met ook nog eens relatief weinig azijn nog wat groter is.quote:Op maandag 11 november 2013 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Verder vind ik het jammer dat mijn supermarkt alleen D&L met citroen heeft en niet gewoon naturel anders had ik die wel willen proberen.
quote:Op maandag 4 november 2013 13:20 schreef kingmob het volgende:
[ afbeelding ]
Nooit verwacht, maar ik vind deze duitse Mayo de lekkerste die ik ken
Dat snap ik ook absoluut niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:22 schreef erikkll het volgende:
Ik snap ab-so-luut niet hoe die belse rommel op 5 kan eindigen want ik vind hem echt niet lekker
lekker!quote:
In barre tijden, toen de D&L nog niet hier in de supermarkt lag en ik ze nog uit Belgie moest halen heb ik ooit een frietkotuitbater uitgehoord over de Belgische mayonaise. Die zij dat met citroen eigenlijk superieur was tov die met azijn, want dat laatste is een goedkoper ingredient. Maar ik nam ook altijd die met azijn mee terug, want in mijn optiek lekkerder bij de friet, die zat dan ook in veel grotere potten. Maar wel echt anders en minder subtiel van smaak.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Dus de citroensmaak proef je niet in de D&L met citroen? Want uit bv Belgische mayo proef ik gelukkig niet direct citroen. Wel zurig maar niet citroenerig.
Opmerkelijk ook dat op dergelijke flessen karresmeer toch de kreet mayo/mayosaus oid mag staan.quote:
Maar je hebt toch bij iedere F&C keet de mogelijkheid tot de goddelijke combo van azijn en zoutquote:Op woensdag 13 november 2013 21:48 schreef Selestha het volgende:
De mayo hier in het VK stemt mij over het algemeen niet vrolijk.. Al heb ik nu een citroen-variant van Hellmans gevonden die wel te hachelen is. Maar ik mis D&L
Alsof ik alleen mayo eet bij fish and chips omdat ik in het VK woonquote:Op donderdag 14 november 2013 03:25 schreef robber57 het volgende:
[..]
Maar je hebt toch bij iedere F&C keet de mogelijkheid tot de goddelijke combo van azijn en zout![]()
Dan heb je toch geen mayo nodig?
Ja, helaas is deze nergens in Nederland verkrijgbaar. Belgie wel.quote:Op maandag 4 november 2013 13:19 schreef Speedball het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna nergens te krijgen, heb m wel eens bij de makro gezien in een 5 liter pot. (was in 2 maanden op)
Dit is echt de lekkerste mayonaise ooit
Dat geldt ook voor zaanse mayonaise met yoghurt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:07 schreef Isabeau het volgende:
Hellman's is ook mijn nummer 1
Wat je absoluut niet moet kopen is 'mayonaise 3% vet' van Calvé. Allemachtig wat is dat smerig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |