Link naar vorige delen:quote:De farmaceutische industrie is een hot topic, voor en tegenstanders van deze tak van sport raken altijd in felle discussies over het nut van deze industrie. Maken ze mensen beter of juist zieker?
Dus discussieer hier over dit onderwerp in het licht van BNW
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go!
[ Bericht 1% gewijzigd door ajacied4lf op 01-11-2013 19:46:57 ]Er staat nog een vraag voor u open!!
Ik vind dat je geen adviseur mag en kan zijn als je geen gedegen kennis over dat specifieke onderwerp hebt. Lijkt mij niet meer dan logisch ook.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:22 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het ging er dus om of een adviseur in het vakgebied wel zijn inkomen uit datzelfde vakgebied mag krijgen... want belangenverstrengeling.
Of..., kún je wel ergens serieus expert in zijn als een dergelijke expertise niet middels een jarenlang opgebouwde, bezoldigde, carrière verkregen is?
Dat vind ik ook.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat je geen adviseur mag en kan zijn als je geen gedegen kennis over dat specifieke onderwerp hebt. Lijkt mij niet meer dan logisch ook.
Je kan Bram Moszkowicz bellen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat vind ik ook.
Maar die mening was niet iedereen toegedaan... en het topic eindigde met de conclusie dat degene die het daar niet mee eens is weigert te zeggen hoe hij de situatie dan ziet... waar je een expert kunt vinden die niets verdient in het vakgebied waar hij-zij toonaangevend is...
Als je je dan echt niet voor kunt stellen....Bv een expert van het Nederlands Efltal, een expert op het gebied van muziek of bv 1 onderdeel van de muziek, elke week zitten er experts op een bepaald gebied bij een quiz als Seconde Wijzer, expert op het gebied van postzegels, een expert op het gebied van vogels (vriend van me die vogelaar is), amateur-astronomen die elk vrij uurtje gebruiken om het heelal af te speuren, experts op het gebied van speciale stenen, experts op het gebied van munten, en last but not least veel van jullie die expert zijn op het gebied van closemindednessquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat vind ik ook.
Maar die mening was niet iedereen toegedaan... en het topic eindigde met de conclusie dat degene die het daar niet mee eens is weigert te zeggen hoe hij de situatie dan ziet... waar je een expert kunt vinden die niets verdient in het vakgebied waar hij-zij toonaangevend is...
Dat is flauw.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je je dan echt niet voor kunt stellen....Bv een expert van het Nederlands Efltal, een expert op het gebied van muziek of bv 1 onderdeel van de muziek, elke week zitten er experts op een bepaald gebied bij een quiz als Seconde Wijzer, expert op het gebied van postzegels, een expert op het gebied van vogels (vriend van me die vogelaar is), amateur-astronomen die elk vrij uurtje gebruiken om het heelal af te speuren, experts op het gebied van speciale stenen, experts op het gebied van munten, en last but not least veel van jullie die expert zijn op het gebied van closemindedness![]()
![]()
.
Dan heb je een behoorlijk lage drempel voor het stempel "expert"quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je je dan echt niet voor kunt stellen....Bv een expert van het Nederlands Efltal, een expert op het gebied van muziek of bv 1 onderdeel van de muziek, elke week zitten er experts op een bepaald gebied bij een quiz als Seconde Wijzer, expert op het gebied van postzegels, een expert op het gebied van vogels (vriend van me die vogelaar is), amateur-astronomen die elk vrij uurtje gebruiken om het heelal af te speuren, experts op het gebied van speciale stenen, experts op het gebied van munten, en last but not least veel van jullie die expert zijn op het gebied van closemindedness![]()
![]()
.
Nee, we zitten in een discussie en je komt met allerlei experts aandraven en als slotzin nog dat sommigen hier closeminded zijn. Dan is het prima om hier in de discussie op te reageren.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
O dacht dat soort opmerkingen in feedback hoorde?
Zeker niet. Amateur is de tegenhanger van professional. Niet van expert. Professional betekent iemand die zijn geld verdient met iets.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan heb je een behoorlijk lage drempel voor het stempel "expert"Sowieso, een ammateur-astronoom die expert is? Je zou toch zelf ook wel aan kunnen voelen hoe tegenstrijdig dat is he?
Dan vraag ik het gewoon nog een keer: waarom vind jij het niet goed dat iemand geld verdient met zijn werk? Jij werkt toch ook voor een salaris? Moeten mensen die in de medische wereld (even ruim genomen) werken dat voor niets doen? Ik begrijp dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker niet. Amateur is de tegenhanger van professional. Niet van expert. Professional betekent iemand die zijn geld verdient met iets.
Als jij gelooft dat je alleen een expert kan zijn op een bepaald gebied als je er betaald werk in doet heb je toch een vrij beperkte kijk op de zaken.
Ok. Nou dan wil ik even bij deze aangeven dat ik het flauw (en moderator onwaardig) vind dat jij wel op mij zo'n reactie plaatst maar als er op een flauwe of beledigende manier iets tegen mij, Tribal of Tingo gepost wordt ik je nooit hoor. Een mod hoort dat wel te doen, de regels enforcen, niet alleen bij persoonlijke voorkeuren de regels enforcen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, we zitten in een discussie en je komt met allerlei experts aandraven en als slotzin nog dat sommigen hier closeminded zijn. Dan is het prima om hier in de discussie op te reageren.
Oh je hebt gemist dat ik verschillende keren dingen aan jouw adres geedit en verwijderd heb?quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok. Nou dan wil ik even bij deze aangeven dat ik het flauw (en moderator onwaardig) vind dat jij wel op mij zo'n reactie plaatst maar als er op een flauwe of beledigende manier iets tegen mij, Tribal of Tingo gepost wordt ik je nooit hoor. Een mod hoort dat wel te doen, de regels enforcen, niet alleen bij persoonlijke voorkeuren de regels enforcen.
Tuurlijk moeten mensen in de medische wereld geld verdienen, dat zeg ik toch ook helemaal niet dat ze dat niet moeten wat mij betreft. Ik zet alleen kritische kantekeningen bij bepaalde gebieden van onze maatschappij waar enorm veel geld in omgaat. En dat geld niet alleen voor Big Pharma.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan vraag ik het gewoon nog een keer: waarom vind jij het niet goed dat iemand geld verdient met zijn werk? Jij werkt toch ook voor een salaris? Moeten mensen die in de medische wereld (even ruim genomen) werken dat voor niets doen? Ik begrijp dat gewoon niet.
Om ergens expert in te worden zul je toch echt een bepaalde hoeveelheid tijd eraan moeten besteden. Iemand die een paar jaar zo nu en dan een avond met de telescoop in de tuin zit komt qua kennis en ervaring niet in de buurt van iemand die jarenlang fulltime daar mee bezig is. Niet alleen door de uren, maar ook door de omgeving waar die persoon in zit en de spullen waar hij toegang toe heeft. Ik hobby ook met aardig wat dingen in mijn vrije tijd. Fotografie, tropische vissen etc. Ik ben redelijk bekwaam geworden, maar zou mezelf nog lang niet expert noemen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker niet. Amateur is de tegenhanger van professional. Niet van expert. Professional betekent iemand die zijn geld verdient met iets.
Als jij gelooft dat je alleen een expert kan zijn op een bepaald gebied als je er betaald werk in doet heb je toch een vrij beperkte kijk op de zaken.
Zal toch moeten, anders kunnen kostbare onderzoeken naar nog betere medicijnen niet meer bekostigd worden. Heb je je dat weleens gerealiseerd?quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk moeten mensen in de medische wereld geld verdienen, dat zeg ik toch ook helemaal niet dat ze dat niet moeten wat mij betreft. Ik zet alleen kritische kantekeningen bij bepaalde gebieden van onze maatschappij waar enorm veel geld in omgaat. En dat geld niet alleen voor Big Pharma.
En verder ben ik ook van mening dat gezondheidszorg en zoveel mogelijk winst maken niet samengaan. Je zou die stimulus daaruit moeten halen aangezien het enige doel van Big Pharma de gezondheid van mensen zou moeten zijn. Niet ook nog eens geld verdienen want die twee bijten elkaar.
Onderzoekers kunnen prima door overheden, universiteiten of goede doelen betaald worden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zal toch moeten, anders kunnen kostbare onderzoeken naar nog betere medicijnen niet meer bekostigd worden. Heb je je dat weleens gerealiseerd?
Dat worden ze nu ook vaak al.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Onderzoekers kunnen prima door overheden, universiteiten of goede doelen betaald worden.
We komen ergens, want je noemt tenminste concrete voorbeelden!quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
![]()
.
Het zou je misschien verbazen, maar binnen nuances ben ik dat met je eens. Ik vind dat zorgverzekeraars in principe not-for-profit moeten zijn, en verplicht moeten worden de winst díe ze maken, te investeren in verbetering van de zorg, niet in het uitkeren van meer dividend.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:32 schreef Japie77 het volgende:
En verder ben ik ook van mening dat gezondheidszorg en zoveel mogelijk winst maken niet samengaan. Je zou die stimulus daaruit moeten halen aangezien het enige doel van Big Pharma de gezondheid van mensen zou moeten zijn. Niet ook nog eens geld verdienen want die twee bijten elkaar.
Waarom zou een zorgverzekeraar moeten investeren in betere zorg? Dat is hun taak/positie toch helemaal niet...quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het zou je misschien verbazen, maar binnen nuances ben ik dat met je eens. Ik vind dat zorgverzekeraars in principe not-for-profit moeten zijn, en verplicht moeten worden de winst díe ze maken, te investeren in verbetering van de zorg, niet in het uitkeren van meer dividend.
In het geval van de grote farmareuzen is dat iets genuanceerder... zonder winst kun je vooruitgang daar wel op je buik schrijven.
Hoeft het niet zelf te doen. Misschien via een fonds of set onderzoeksbeurzen of zoquote:Op zaterdag 2 november 2013 10:09 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waarom zou een zorgverzekeraar moeten investeren in betere zorg? Dat is hun taak/positie toch helemaal niet...
Zeker niet. Jij zoals veel anderen overschat wetenschap. De wetenschap is slechts een methode om onderzoek te doen. Thats it. En als je weet hoe die methode werkt en je bent geinteresseerd in 1 bepaald onderwerp kan je daar prima als hobbiest expert in worden. Misschien nog wel meer als mensen die in dat vakgebied werken aangezien veel van hun vaak oogkleppen ophebben door wat ze geleerd is en niet goed tegen kritiek kunnen. Het is een feit dat als je een mening hebt die een bepaalde wetenschappelijke theorie aanvecht je je borst nat kunt maken omdat je dan door andere "vooraanstaande" wetenschappers met alles wat ze hebben aangevochten gaat worden. Wat dat betreft is de wetenschappelijke wereld heel kinderachtig.quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
We komen ergens, want je noemt tenminste concrete voorbeelden!
Maar jij denkt dat je op het gebied van wetenschap dat ook als hobby zo goed kan doen dat je je kan meten met experts?
Hoeveel investering heb je nodig om een 'goede' voetbalanalist te zijn? Niet veel meer dan wat tijdschriften, televisie en veel tijd.
Wat heb je qua investering nodig om ècht wat te vertellen in de virologie?
Heel wat meer. Ik neem aan dat je dat onderscheid wel snapt.
Mooi om te horen!quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het zou je misschien verbazen, maar binnen nuances ben ik dat met je eens. Ik vind dat zorgverzekeraars in principe not-for-profit moeten zijn, en verplicht moeten worden de winst díe ze maken, te investeren in verbetering van de zorg, niet in het uitkeren van meer dividend.
In het geval van de grote farmareuzen is dat iets genuanceerder... zonder winst kun je vooruitgang daar wel op je buik schrijven.
Inderdaad hun taak is om geld te verdienen van burgers onder dwang ....Nobele taak....quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:09 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waarom zou een zorgverzekeraar moeten investeren in betere zorg? Dat is hun taak/positie toch helemaal niet...
Als ze volgens jou zo slecht tegen kritiek kunnen, wat doen ze dan in de wetenschap?quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker niet. Jij zoals veel anderen overschat wetenschap. De wetenschap is slechts een methode om onderzoek te doen. Thats it. En als je weet hoe die methode werkt en je bent geinteresseerd in 1 bepaald onderwerp kan je daar prima als hobbiest expert in worden. Misschien nog wel meer als mensen die in dat vakgebied werken aangezien veel van hun vaak oogkleppen ophebben door wat ze geleerd is en niet goed tegen kritiek kunnen. Het is een feit dat als je een mening hebt die een bepaalde wetenschappelijke theorie aanvecht je je borst nat kunt maken omdat je dan door andere "vooraanstaande" wetenschappers met alles wat ze hebben aangevochten gaat worden. Wat dat betreft is de wetenschappelijke wereld heel kinderachtig.
Ja goed maar jullie zijn dan waarschijnlijk nog met dingen bezig die redelijk binnen de "box" ligt om het zo te zeggen. Maar wetenschappers die theorieen hebben die ver "out of the box" liggen hebben het natuurlijk veel zwaarder wat dat betreft. Genoeg voorbeelden van mensen wiens carriere totaal verwoest is daardoor.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als ze volgens jou zo slecht tegen kritiek kunnen, wat doen ze dan in de wetenschap?
In het echt gaat het toch wel wat anders. Je hebt zeker de vete's tussen groepen/hoofdonderzoekers. Mensen blijven mensen, en willen zich soms te hard vasthouden aan achterhaalde methoden of ideeen. Vaak is er ook een goede reden waarom iets algemeen als waar aan wordt genomen. Ik ben zelf ook nog steeds samen met mijn prof met een strijd tegen zoiets bezig. De reacties die wij krijgen wisselen tussen de starre oude knarren die er niets van willen weten, en de mensen die zoiets al jarenlang vermoeden, en het als mooie verklaring zien voor sommige resultaten. Maar goed, dat kritische is ergens ook wel fijnZorgt er voor dat je het onderzoek met extra zorg uitvoert. De mensen die te kritisch zijn (je hebt bijvoorbeeld nog steeds een paar oude knarren die FMRI totaal onzin en een artefact vinden, ondanks de bergen aan bewijs die het tegendeel laten zien) blijven uiteindelijk toch achter.
Valt mee. Het gaat behoorlijk tegen de algemeen aangenomen waarheid in.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja goed maar jullie zijn dan waarschijnlijk nog met dingen bezig die redelijk binnen de "box" ligt om het zo te zeggen. Maar wetenschappers die theorieen hebben die ver "out of the box" liggen hebben het natuurlijk veel zwaarder wat dat betreft. Genoeg voorbeelden van mensen wiens carriere totaal verwoest is daardoor.
Kennen is een groot woord, maar wat ik van hem gelezen heb lijkt het me een complete crackpot.quote:Ken jij Nassim Harramein trouwens?
Dan snap je niet precies wat ik bedoel. Want je laat het hier al zien. Jullie theorie gaat tegen de algemeen aangenomen waarheid in. Maar Nassim Harramein is zo ver buiten de algemeen aangenomen waarheid dat je hem een crackpot noemt. Ik hou van wetenschappers die niet van zulk soort vooroordelen hebben maar er vrij objectief in gaan en lekker out of the box denken. Daar kom je namelijk het verste mee, de meeste briljante uitvindingen zijn op die manier gedaan. Niet door mensen die lekker binnen de lijntjes blijven kleuren. Dus doe je intellect een plezier en kijk een wat van hem!quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Valt mee. Het gaat behoorlijk tegen de algemeen aangenomen waarheid in.
[..]
Kennen is een groot woord, maar wat ik van hem gelezen heb lijkt het me een complete crackpot.
Nassim zit zo ver buiten de algemeen aangenomen waarheid dat hij niet meer wetenschappelijk bezig is. Dat is iets heel anders jaquote:Op zaterdag 2 november 2013 12:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan snap je niet precies wat ik bedoel. Want je laat het hier al zien. Jullie theorie gaat tegen de algemeen aangenomen waarheid in. Maar Nassim Harramein is zo ver buiten de algemeen aangenomen waarheid dat je hem een crackpot noemt. Ik hou van wetenschappers die niet van zulk soort vooroordelen hebben maar er vrij objectief in gaan en lekker out of the box denken. Daar kom je namelijk het verste mee, de meeste briljante uitvindingen zijn op die manier gedaan. Niet door mensen die lekker binnen de lijntjes blijven kleuren. Dus doe je intellect een plezier en kijk een wat van hem!
Bruce Lipton is ook een interessante wetenschapper trouwens.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan snap je niet precies wat ik bedoel. Want je laat het hier al zien. Jullie theorie gaat tegen de algemeen aangenomen waarheid in. Maar Nassim Harramein is zo ver buiten de algemeen aangenomen waarheid dat je hem een crackpot noemt. Ik hou van wetenschappers die niet van zulk soort vooroordelen hebben maar er vrij objectief in gaan en lekker out of the box denken. Daar kom je namelijk het verste mee, de meeste briljante uitvindingen zijn op die manier gedaan. Niet door mensen die lekker binnen de lijntjes blijven kleuren. Dus doe je intellect een plezier en kijk een wat van hem!
Bruce Lipton is ook een interessante wetenschapper trouwens.
Niet mee eens. Als het niet wetenschappelijk bewezen is wil niet zeggen dat het niet waar is. Het is maar 1 methode om iets te bewijzen. Maar voor velen hier is wetenschap de Bijbel. Vrij dogmatisch.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
De meest briljante wetenschap is out-of-the-box maar toetsbaar, anders is het niet echt wetenschap te noemen.
Het grote verschil tussen crackpots en wetenschappers die out of the box denken is dat de eerste groep onfalsificieerbare dingen roepen terwijl de tweede groep toetsbare hypotheses creeert. Alleen in dat tweede geval kan het ook daadwerkelijk tot nieuwe kennis leiden.
Volgens mij mis je haar punt nogal... Wetenschap moet toetsbaar zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als het niet wetenschappelijk bewezen is wil niet zeggen dat het niet waar is. Het is maar 1 methode om iets te bewijzen. Maar voor velen hier is wetenschap de Bijbel. Vrij dogmatisch.
Maar goed Nassim Harramein heeft naar ik meen toch ook wat prestigueze prijzen gewonnen. En Bruce Lipton is volgens mij nog meer geaccepteerd door de wetenschappelijke community.
Wie bepaalt of datgene waar is dan?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als het niet wetenschappelijk bewezen is wil niet zeggen dat het niet waar is. Het is maar 1 methode om iets te bewijzen. Maar voor velen hier is wetenschap de Bijbel. Vrij dogmatisch.
Ja maar er zijn meerdere onderzoeksmethodes...De wetenschappelijke methode is daar maar 1 van.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens mij mis je haar punt nogal... Wetenschap moet toetsbaar zijn.
De ontvanger van de informatie bepaalt altijd voor zichzelf of het waar is of niet. Iemand die niet in wetenschap gelooft bv beslist dat een bepaald wetenschappelijk onderzoek voor hem of haar niet waar is. Net zoals dat bij andere onderzoeksmethodes kan zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:58 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wie bepaalt of datgene waar is dan?
Welke andere methodes vind je dan een acceptabel alternatief?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja maar er zijn meerdere onderzoeksmethodes...De wetenschappelijke methode is daar maar 1 van.
Had geen idee dat Oompaloompa ook al een vrouw was trouwens.
Dit laten zien:quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:48 schreef oompaloompa het volgende:
Mijn schoonmoeder gelooft in al die naturalnews-achtige dingen. Niet de wetenschaps-ontkennende dingen maar meer dat raar spulletje 1 via moleculaire trillingen tot 30 betere gezondheids dingen leidt etc. Net weer zo'n mailtje gekregen, help me lieve fok! hoe ga ik hiermee om?
Ze is nog geen zilver aan het drinken, alleen himalaya-zout oplossing etc. En dan wil ze mijn men ing horen maar raakt ze geirriteerd wanneer ik kritisch benquote:
Doe jij eerst maar eens wat expertise op, want je lult in de ruimte. Daarbij is jouw antwoord geenszins een zinnig antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Inderdaad hun taak is om geld te verdienen van burgers onder dwang ....Nobele taak....
ik ben geen expert op het gebied van zilver drinken maar als ik het me goed herinner las ik dat deze man het niet had gebruikt zoals het hoortquote:
In ieder geval iets teveel tot zich genomen schat ik inquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:28 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
ik ben geen expert op het gebied van zilver drinken maar als ik het me goed herinner las ik dat deze man het niet had gebruikt zoals het hoort
Wat had hij fout gedaan? Te grote hoeveelheid?quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:28 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
ik ben geen expert op het gebied van zilver drinken maar als ik het me goed herinner las ik dat deze man het niet had gebruikt zoals het hoort
te grote hoeveelheid en volgens mij ook met wat andere troep gemengd...quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat had hij fout gedaan? Te grote hoeveelheid?
zie comments (en aantal downvotes bij deze video)quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat had hij fout gedaan? Te grote hoeveelheid?
kloptquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:10 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
te grote hoeveelheid en volgens mij ook met wat andere troep gemengd...
oh shit 0_o wist ik nietquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt![]()
Hij is een maandje geleden overleden.
triestquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
ja ons smurfen dorp heeft een zwaar verlies geleden...
linkje
Tja dat is een bewezen hoax en angstaanjagerij. Als je normaal colloidaal zilver koopt gebeurt dit niet. Deze man heeft zelf zitten prutsen en enorme dosissen genomen en nu gebruiken sceptici dit als angsbeeld. Terwijl vroeger voordat de antibiotica bestond colloidaal zilver door artsen werd voorgeschreven tegen ontstekingen.quote:
Ja, dan ben je wel snel uitgediscussieerd, als iedereen zelf mag bepalen wat waar is. Op welke gronden zij dan ook maar als valide zien.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De ontvanger van de informatie bepaalt altijd voor zichzelf of het waar is of niet. Iemand die niet in wetenschap gelooft bv beslist dat een bepaald wetenschappelijk onderzoek voor hem of haar niet waar is. Net zoals dat bij andere onderzoeksmethodes kan zijn.
Hoe weeg jij bewijs als je dit wel bewezen acht maar de werkzaamheid van vaccins niet?quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:20 schreef Japie77 het volgende:
Tja dat is een bewezen hoax en angstaanjagerij. Als je normaal colloidaal zilver koopt gebeurt dit niet. Deze man heeft zelf zitten prutsen en enorme dosissen genomen en nu gebruiken sceptici dit als angsbeeld. Terwijl vroeger voordat de antibiotica bestond colloidaal zilver door artsen werd voorgeschreven tegen ontstekingen.
Die kerel is wel een extreem voorbeeld jaquote:Op zaterdag 2 november 2013 23:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat is een bewezen hoax en angstaanjagerij. Als je normaal colloidaal zilver koopt gebeurt dit niet. Deze man heeft zelf zitten prutsen en enorme dosissen genomen en nu gebruiken sceptici dit als angsbeeld. Terwijl vroeger voordat de antibiotica bestond colloidaal zilver door artsen werd voorgeschreven tegen ontstekingen.
Scherp.quote:Op zondag 3 november 2013 10:04 schreef ems. het volgende:
En extreme voorbeelden zijn alleen relevant als ze in zijn voordeel zijn.
Ook dan gebeurt het als je er ontzettend veel van gebruikt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
LOL. Echt niet. Genoeg verhalen van mensen die het al jaren en jaren hebben gebruikt en nog een hele normale huidskleur hebben. Wat ik al eerder zei Collodiaal zilver werd vroeger gewoon door artsen voorgeschreven als antibiotica.quote:Op zondag 3 november 2013 23:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ook dan gebeurt het als je er ontzettend veel van gebruikt.
Veel is iets anders dan lang Japiequote:Op maandag 4 november 2013 07:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
LOL. Echt niet. Genoeg verhalen van mensen die het al jaren en jaren hebben gebruikt en nog een hele normale huidskleur hebben. Wat ik al eerder zei Collodiaal zilver werd vroeger gewoon door artsen voorgeschreven als antibiotica.
Medicijn
Colloïdaal zilver (met als bijnaam helend water) werd lange tijd aanbevolen als doder van ziekteverwekkers en remmer van ontstekingen. Vóór de ontdekking van penicilline werd het volop als antibioticum voorgeschreven tegen infecties, zoals syfilis. Voor 1938 was colloïdaal zilver dan ook aangemeld als geneesmiddel in de Verenigde Staten. Sinds 1975 heeft het geen status meer van geneesmiddel. In de huidige reguliere geneeskunde wordt colloïdaal zilver niet inwendig gebruikt, het wordt wel veelvuldig toegepast bij brandwonden. Bij onjuist overmatig inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op.
In de Verenigde Staten is het sinds 1999 verboden om colloïdaal zilver aan klanten te verkopen als het samengaat met gezondheidsbrengende claims. Colloïdaal zilver mag echter wel als voedingssupplement worden gebruikt en verkocht. In Duitsland wordt het verkocht als plantenbeschermingsmiddel. Verder worden de vezels van sommige wondverbanden voorzien van een zilvercoating vanwege het anti-bacteriële effect. Op zilver is geen patent aan te vragen. Inmiddels wordt CZ veelvuldig in de alternatieve geneeskunde toegepast.
Bron: wiki
Dat gelul over dat blauw worden is weer een mooi voorbeeld van een angstmiddel van Big Pharma omdat die niet willen dat collodiaal zilver door veel mensen gebruikt wordt. Net zoals ze niet willen dat veel mensen huismiddeltjes uit de natuur etc gebruiken aangezien ze dat geen geld oplevert. Daarom hebben we nu ook zo'n belachelijke wet die het voor homeopathen en andere natuurgeneeswijzen (accupunctuur) het veel moeilijker maakt. Onder druk van Big Pharma gekomen die wet.
Even voor de duidelijkheid bij alternative geneeswijze is de werking niet tot moeilijk aantoonbaar.quote:Op maandag 4 november 2013 07:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
LOL. Echt niet. Genoeg verhalen van mensen die het al jaren en jaren hebben gebruikt en nog een hele normale huidskleur hebben. Wat ik al eerder zei Collodiaal zilver werd vroeger gewoon door artsen voorgeschreven als antibiotica.
Medicijn
Colloïdaal zilver (met als bijnaam helend water) werd lange tijd aanbevolen als doder van ziekteverwekkers en remmer van ontstekingen. Vóór de ontdekking van penicilline werd het volop als antibioticum voorgeschreven tegen infecties, zoals syfilis. Voor 1938 was colloïdaal zilver dan ook aangemeld als geneesmiddel in de Verenigde Staten. Sinds 1975 heeft het geen status meer van geneesmiddel. In de huidige reguliere geneeskunde wordt colloïdaal zilver niet inwendig gebruikt, het wordt wel veelvuldig toegepast bij brandwonden. Bij onjuist overmatig inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op.
In de Verenigde Staten is het sinds 1999 verboden om colloïdaal zilver aan klanten te verkopen als het samengaat met gezondheidsbrengende claims. Colloïdaal zilver mag echter wel als voedingssupplement worden gebruikt en verkocht. In Duitsland wordt het verkocht als plantenbeschermingsmiddel. Verder worden de vezels van sommige wondverbanden voorzien van een zilvercoating vanwege het anti-bacteriële effect. Op zilver is geen patent aan te vragen. Inmiddels wordt CZ veelvuldig in de alternatieve geneeskunde toegepast.
Bron: wiki
Dat gelul over dat blauw worden is weer een mooi voorbeeld van een angstmiddel van Big Pharma omdat die niet willen dat collodiaal zilver door veel mensen gebruikt wordt. Net zoals ze niet willen dat veel mensen huismiddeltjes uit de natuur etc gebruiken aangezien ze dat geen geld oplevert. Daarom hebben we nu ook zo'n belachelijke wet die het voor homeopathen en andere natuurgeneeswijzen (accupunctuur) het veel moeilijker maakt. Onder druk van Big Pharma gekomen die wet.
lol echt wel zoals in je eigen stuk staat.quote:
Oh als het door artsen werd voorgeschreven zal het wel niet veel soeps zijn, die zijn alleen maar uit op hun eigen gewin...quote:Op maandag 4 november 2013 07:08 schreef Japie77 het volgende:
Collodiaal zilver werd vroeger gewoon door artsen voorgeschreven als antibiotica.
JA MAAR...een arts is wel iets anders dan iemand van ... nee.. wacht..quote:Op maandag 4 november 2013 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh als het door artsen werd voorgeschreven zal het wel niet veel soeps zijn, die zijn alleen maar uit op hun eigen gewin...
Eigenlijk treedt dan gewoon de evolutie in werking...quote:Op maandag 4 november 2013 09:08 schreef theguyver het volgende:
Ik vraag me sommige dingen gewoon een beetje af, van mensen die zoals Lambiekje een ziekenhuis Mijden..
Stel voor je breekt je arm, en dan???
En in wel opzicht is dit anders?quote:Op maandag 4 november 2013 10:58 schreef Re het volgende:
Eerste hulp is natuurlijk wel net iets anders.
Ik vraag me af hoe je toekomstige medicijnen wilt bekostigen als je als Big Pharma geen winst meer mag maken. Je vergeet voor het gemak dat er van de 100 onderzoeken die gestart worden door Big Pharma om nieuwe medicijnen te ontwikkelen er gemiddeld maar eentje het haalt tot een daadwerkelijk voor de consumenten verkrijgbaar medicijn.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk moeten mensen in de medische wereld geld verdienen, dat zeg ik toch ook helemaal niet dat ze dat niet moeten wat mij betreft. Ik zet alleen kritische kantekeningen bij bepaalde gebieden van onze maatschappij waar enorm veel geld in omgaat. En dat geld niet alleen voor Big Pharma.
Ja en? Wat wil je daar mee zeggen? Dat had ik zelf eerder ook al gepost. Lees de stelling van Oompie nog eens.quote:Op maandag 4 november 2013 08:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Veel is iets anders dan lang Japie
En zie je deze zin in je eigen quote?
"Bij onjuist overmatig inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op."
Ben ik met je eens wat betreft die man.quote:Op maandag 4 november 2013 09:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid bij alternative geneeswijze is de werking niet tot moeilijk aantoonbaar.
Sommige alternative geneeswijzen worden ook gedect door je zorg verzekeraar dit is afhankelijk van de zorg verzekeraar.
Gewone medicatie wel, Plus er zit altijd een bijsluiter bij met waarschuwingen.
Van vreet niet het hele flacon in een keer op, zelfde als tandpasta grote hoeveelheid fluoride is schadelijk dus niet 500 tubes opeten.
Deze man geeft ook aan in een van de filmpjes dat hij stug door ging ook al werd hij blauw van het goedje.
Tja dan ben je in mijn ogen niet snugger.
Dan kan jij niet goed lezen......quote:Op maandag 4 november 2013 09:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
lol echt wel zoals in je eigen stuk staat.
"Bij onjuist overmatig inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op."quote:
Precies. En je eigen stelling is: Ook dan gebeurt het als je er onzettend veel van gebruikt. Vergeet je voor het gemak zeker het woordje onjuist (gebruik).......quote:Op maandag 4 november 2013 14:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Bij onjuist overmatig inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op.
Wat denk je dat onjuist, naast overmatig, betekent dan? Dat je het opsnuift of zo?quote:Op maandag 4 november 2013 14:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies. En je eigen stelling is: Ook dan gebeurt het als je er onzettend veel van gebruikt. Vergeet je voor het gemak zeker het woordje onjuist (gebruik).......
Waarom denk je dat ze vroeger zilveren bestek hadden? Ik denk dat ze zilveren bestek hadden omdat je dat toch af en toe iets van zilver binnenkreeg en dat is dus gezond voor het lichaam. Maar goed, dat is een vrij vergezochte theorie van mij.quote:Op maandag 4 november 2013 14:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
"Bij onjuist overmatig inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op."
Is ook logisch, zilver blijft zilver, en het zijn de zilver-deeltjes, niet de zilver-ionen, die voor de blauwe kleuren zorgen.
Het is onjuist EN overmatig -edit-quote:Op maandag 4 november 2013 14:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat denk je dat onjuist, naast overmatig, betekent dan? Dat je het opsnuift of zo?
Wat is onjuist dan?quote:Op maandag 4 november 2013 14:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is onjuist EN overmatig -edit-
http://www.skepsis.nl/acupunctuur.htmlquote:Op maandag 4 november 2013 14:50 schreef Japie77 het volgende:
Trouwens moeilijk of niet aantoonbaar betekent niet dat het niet werkt. Kijk bv naar accupunctuur. Er zijn ook mensen die denken dat dat niet werkt. Dan ben je toch niet goed wijs.......
Tja, niet goed wijs dus die lui.....Iets wat al duizenden jaren werkt in het Oosten wordt door zo'n website eventjes onderuit gehaald.......Stelletje knuppels.quote:Op maandag 4 november 2013 14:55 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
http://www.skepsis.nl/acupunctuur.html
Ok prima ik begrijp het niet......quote:Op maandag 4 november 2013 14:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat is onjuist dan?
Leuk dat je me slimpie noemt, maar je begrijpt dus totaal niet hoe het werkt.
Nee niet eventjes....met allerlei wetenschappelijke onderzoeken.quote:Op maandag 4 november 2013 14:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja, niet goed wijs dus die lui.....Iets wat al duizenden jaren werkt in het Oosten wordt door zo'n website eventjes onderuit gehaald.......Stelletje knuppels.
Ik weet alleen dat de extreme vorm van accupunctuur abosluut niet helpt.quote:Op maandag 4 november 2013 14:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens wat betreft die man.
Trouwens moeilijk of niet aantoonbaar betekent niet dat het niet werkt. Kijk bv naar accupunctuur. Er zijn ook mensen die denken dat dat niet werkt. Dan ben je toch niet goed wijs.......
Dat je zegt dat je er geen argyrie van kan krijgen, terwijl het stuk wat je quote zegt dat je er argyrie van kan krijgen.quote:Op maandag 4 november 2013 14:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja en? Wat wil je daar mee zeggen? Dat had ik zelf eerder ook al gepost. Lees de stelling van Oompie nog eens.
Maar wat is er dan onjuist, afgezien van de hoeveelheid?quote:Op maandag 4 november 2013 14:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok prima ik begrijp het niet......
Jij kan blijkbaar niet begrijpend lezen. Er staat bij onjuist overmatig inwendig gebruik. Dat wil dus niet zeggen overmatig gebruik alleen. Of onjuist gebruik alleen. Maar onjuist gebruik EN overmatig gebruik EN inwendig gebruik.
En dus niet zoals jij zegt als je het heel veel gebruikt word je blauw.
Snap je?
-edit, doe maar niet-quote:Op maandag 4 november 2013 14:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok prima ik begrijp het niet......
Jij kan blijkbaar niet begrijpend lezen. Er staat bij onjuist overmatig inwendig gebruik. Dat wil dus niet zeggen overmatig gebruik alleen. Of onjuist gebruik alleen. Maar onjuist gebruik EN overmatig gebruik EN inwendig gebruik.
En dus niet zoals jij zegt als je het heel veel gebruikt word je blauw.
Snap je?
Meen je dit nou serieus?quote:Op maandag 4 november 2013 15:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Maar wat is er dan onjuist, afgezien van de hoeveelheid?
Mijn opa en oma hadden het omdat chique was.quote:Op maandag 4 november 2013 14:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze vroeger zilveren bestek hadden?
Kan je ook omdraaien. Waarom denk je dat accupunctuur daar zo veel gebruikt wordt? Omdat het totaal niet werkt?quote:Op maandag 4 november 2013 15:00 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Nee niet eventjes....met allerlei wetenschappelijke onderzoeken.
En als iets al zo goed werkt in het Verre Oosten volgens jou. Kun je me dan uitleggen waarom de Chinese maatschappij de grootste gebruikers zijn van de pharmaceutische industrie. Nergens ter wereld wordt er zoveel antibiotica gebruikt als daar. Op iedere hoek van de straat vind je wel een mini-apotheek waar je zowat alles kunt krijgen op medicijn gebied.
Ja ik meen dit serieus, want die informatie ontbreekt vooralsnog. Je zegt dat het naast de te hoge hoeveelheid ook nog eens onjuist (inwendig) gebruikt is. Wat er nou precies verder onjuist aan is hebben meerdere mensen je ondertussen al gevraagd.quote:Op maandag 4 november 2013 15:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?
Sorry hoor maar ik ga er verder niet op in. Als jullie nog niet eens begrijpend lezen onder de knie hebben, houdt het voor mij op.
reactie op geeditte post.quote:
Die tekst is wat mij betreft kristalhelder. Als jij of anderen hem op een andere manier (dan wat er staat) willen interpreteren moet je dat zelf weten.quote:Op maandag 4 november 2013 15:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja ik meen dit serieus, want die informatie ontbreekt vooralsnog. Je zegt dat het naast de te hoge hoeveelheid ook nog eens onjuist (inwendig) gebruikt is. Wat er nou precies verder onjuist aan is hebben meerdere mensen je ondertussen al gevraagd.
Wat is "onjuist" in deze? Zo moeilijk is de vraag toch niet? Aangezien jij zegt dat de tekst kristalhelder is moet jij dat ook weten toch?quote:Op maandag 4 november 2013 15:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die tekst is wat mij betreft kristalhelder. Als jij of anderen hem op een andere manier (dan wat er staat) willen interpreteren moet je dat zelf weten.
Wat interpreteer ik anders dan?quote:Op maandag 4 november 2013 15:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die tekst is wat mij betreft kristalhelder. Als jij of anderen hem op een andere manier (dan wat er staat) willen interpreteren moet je dat zelf weten.
Er is een bepaalde methode hoe je colloidaal zilver maakt. Dit kun je op een juiste of een onjuiste manier doen.quote:Op maandag 4 november 2013 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat is "onjuist" in deze? Zo moeilijk is de vraag toch niet? Aangezien jij zegt dat de tekst kristalhelder is moet jij dat ook weten toch?
Dat is geen onjuist gebruik, dat is onjuiste productie.quote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is een bepaalde methode hoe je colloidaal zilver maakt. Dit kun je op een juiste of een onjuiste manier doen.
Er staat in die zin toch niets over de productie wijze?quote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is een bepaalde methode hoe je colloidaal zilver maakt. Dit kun je op een juiste of een onjuiste manier doen.
Dat heeft niets te maken met het gebruik ervan...quote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in het verre oosten en accupunctuur wordt daar toch echt zelden tot nooit gebruikt. De reden is vrij simpel. Het werkt gewoon niet. Dat mensen er toch heil bij blijken te hebben ligt meer aan het gegeven dat als je iemand een placebo geeft dat dat vaak ook enige verlichting geeft.quote:Op maandag 4 november 2013 15:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kan je ook omdraaien. Waarom denk je dat accupunctuur daar zo veel gebruikt wordt? Omdat het totaal niet werkt?
Tuurlijk jongenquote:Die lui van Scepsis zijn niet goed wijs. Proberen alles maar te debunken met ondeugdelijke argumenten en onderzoek. Kunnen niet accepteren dat er veel meer mysterie is in het leven.
quote:Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef oompaloompa het volgende:
Ik smelt mijn zilver altijd boven een kaarsvlam om vervolgens direct in mijn oogbal te injecteren, is dat juist gebruik?
True, maar goed er zit een aardig risicos aan verbonden.quote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vraag diegene die de wiki tekst heeft geschreven maar hoe hij het heeft bedoeld. Ik ben klaar met dat gezever over woordjes.quote:Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met het gebruik ervan...
quote:Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef oompaloompa het volgende:
Ik smelt mijn zilver altijd boven een kaarsvlam om vervolgens direct in mijn oogbal te injecteren, is dat juist gebruik?
Je had het gewoon fout, kan gebeurenquote:Op maandag 4 november 2013 15:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vraag diegene die de wiki tekst heeft geschreven maar hoe hij het heeft bedoeld. Ik ben klaar met dat gezever over woordjes.
Zeg dan gewoon dat het er niet duidelijk staat, in plaats van beweren dat het kristalhelder is en dat anderen niet begrijpend kunnen lezen.quote:Op maandag 4 november 2013 15:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vraag diegene die de wiki tekst heeft geschreven maar hoe hij het heeft bedoeld. Ik ben klaar met dat gezever over woordjes.
quote:Op maandag 4 november 2013 15:35 schreef ems. het volgende:
We moeten ook meer neushoorns gaan killen zie ik. Al die chinezen die medicijnen in de hoorns zien kunnen het immers niet fout hebben!
En wat te denken van de afrikanen die indertijd kindertjes offerde om zo meer kracht te krijgen in de komende strijd. Als zoveel afrikanen dat doen moet het wel werken.
Toch zijn er nog wel wat leuke lokale medicijnen over die de wetenschap nog niet helemaal in de smiezen heeft. Zo werkt gingseng aantoonbaar op bepaalde interleukine receptoren, alleen als we gaan proberen fracties er van te maken, of op andere manieren werkbare stoffen te isoleren raken we de werking kwijt.quote:Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in het verre oosten en accupunctuur wordt daar toch echt zelden tot nooit gebruikt. De reden is vrij simpel. Het werkt gewoon niet. Dat mensen er toch heil bij blijken te hebben ligt meer aan het gegeven dat als je iemand een placebo geeft dat dat vaak ook enige verlichting geeft.
[..]
Grappig verhaal maar klopt niks van. Zou niet weten waar jij dan precies komt maar het is algemeen bekend dat er in China veel gebruik wordt gemaakt van accupunctuur en dat het zelfs door de WHO al wordt verklaard dat het voor bepaalde klachten werkt.quote:Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in het verre oosten en accupunctuur wordt daar toch echt zelden tot nooit gebruikt. De reden is vrij simpel. Het werkt gewoon niet. Dat mensen er toch heil bij blijken te hebben ligt meer aan het gegeven dat als je iemand een placebo geeft dat dat vaak ook enige verlichting geeft.
[..]
Tuurlijk jongenOnderzoeken die wetenschappelijk bewijsbaar zijn, zijn niet betrouwbaar, maar jouw op niets gebaseerde gevoel wel. Droom lekker verder.
En wat heb ik dan precies fout volgens jou?quote:Op maandag 4 november 2013 15:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je had het gewoon fout, kan gebeurenHet was alleen een beetje jammer dat je zo hoog van de toren stond te blazen.
Dat is niet nodig want je kunt gewoon de theorie er achter lezen op diezelfde wikipedia pagina waaruit duidelijk wordt dat het onjuiste op overmatig slaat.quote:Op maandag 4 november 2013 15:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat het er kraakhelder stond.quote:Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En wat heb ik dan precies fout volgens jou?
Ja op dieren, hebben ze getest dat het een gunstig effect heeft ( wat duidelijk aantoonbaar is)quote:Op maandag 4 november 2013 15:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch zijn er nog wel wat leuke lokale medicijnen over die de wetenschap nog niet helemaal in de smiezen heeft. Zo werkt gingseng aantoonbaar op bepaalde interleukine receptoren, alleen als we gaan proberen fracties er van te maken, of op andere manieren werkbare stoffen te isoleren raken we de werking kwijt.
De chinezen hebben daar een oplossing voor: de hele wortel gebruikenmaarja daar zijn wij westerse wetenschap natuurlijk niet zo blij mee. Ben wel benieuwd welke combinatie daar nou uiteindelijk de 'trick' is.
Dat ga ik ook niet ontkennen. De huidige medicijnen vinden hun oorsprong vaak ook in de natuurlijke hoek. Maar daar zit ook het verschil. Dat gaat over "stoffen" die je inneemt en op die manier een heilzame (of destructieve) kracht kunnen zijn. Maar accupunctuur is gewoon bewezen onzin. Het geneest niks. Ik ken trouwens de geestelijk vader van de accupunctuur in Nederland. Degene die het hier heeft gebracht in de jaren 60-70. Als ik je nu vertel dat zijn enige doel was om rijk te worden aan deze voor ons "nieuwe" methode (iets dat niet gelukt is trouwens) dan kun je twijfels trekken bij de heilzame werking.quote:Op maandag 4 november 2013 15:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch zijn er nog wel wat leuke lokale medicijnen over die de wetenschap nog niet helemaal in de smiezen heeft. Zo werkt gingseng aantoonbaar op bepaalde interleukine receptoren, alleen als we gaan proberen fracties er van te maken, of op andere manieren werkbare stoffen te isoleren raken we de werking kwijt.
De chinezen hebben daar een oplossing voor: de hele wortel gebruikenmaarja daar zijn wij westerse wetenschap natuurlijk niet zo blij mee. Ben wel benieuwd welke combinatie daar nou uiteindelijk de 'trick' is.
Dat die tekst niet zegt wat er verder fout is aan het gebruik. Waar jij net mee kwam had met de productie te maken.quote:Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En wat heb ik dan precies fout volgens jou?
Dat van die productie staat in hetzelfde wiki-artikel.quote:Op maandag 4 november 2013 15:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat die tekst niet zegt wat er verder fout is aan het gebruik. Waar jij net mee kwam had met de productie te maken.
Stel ik ga een doosje pijnstillers halen bij de kruidvat omdat ik hoofdpijn heb. Ik gebruik die dingen netjes volgens de bijsluiter in de juiste hoeveelheden en met de juiste intervallen etc. Dan gebruik ik ze juist. Als die dingen nou een enorme arsenicum verontreiniging blijken te hebben waar ik een maand later door omval heb ik die pijnstillers niet opeens onjuist gebruikt.
Ik doelde op de zin die gequote werdquote:Op maandag 4 november 2013 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat van die productie staat in hetzelfde wiki-artikel.
Van gingseng en wat verschillende paddestoelen weet ik dat ze het iig op menselijke cellen getest hebben dat het dus effect heeft op verschillende interleukinen en interleukine signalering, verder moeten dat soort producten natuurlijk ook gewoon dezelfde trials doorlopen als andere medicijnen om als medicijn gebruikt te kunnen worden...quote:Op maandag 4 november 2013 15:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja op dieren, hebben ze getest dat het een gunstig effect heeft ( wat duidelijk aantoonbaar is)
Maar de anatomie van dier en mens is toch wel anders, zo zijn er al meerdere planten die een gunstige werking hebben maar nog niet dus danig onderzocht zijn. ( waar ze wel druk mee bezig zijn)
helaas word het op veel sites aangegeven als wonder middel.
Maar zo mag ik geen thee van Ginseng omdat het mijn nier aantast en eten, omg...
Voond al zo raar dat ik problemen en pijn had na werk dagje, terwijl ik alleen thee dronk.
Ja, ok. Iedereen wil zijn plas doen. Goed.quote:Op maandag 4 november 2013 15:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik doelde op de zin die gequote werd
Edit: deze dus: "Bij onjuist overmatig inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op."
Grappig want in de gebieden waar ik kom in China nemen ze accupunctuur alang niet meer serieus. Is dat dezelfde WHO die tegen beter weten in de 1 kind politiek van China bejubelde? Wetende welke ellende het veroorzaakte voor de bevolking en voor meisjes die geboren werden?quote:Op maandag 4 november 2013 15:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Grappig verhaal maar klopt niks van. Zou niet weten waar jij dan precies komt maar het is algemeen bekend dat er in China veel gebruik wordt gemaakt van accupunctuur en dat het zelfs door de WHO al wordt verklaard dat het voor bepaalde klachten werkt.
Prachtig stuk proza maar nergens staat ook maar iets dat het echt werkt. Alleen maar "het lijkt erop....."quote:De World Health Organization (WHO) overzag in 1979 het samenstellen van een lijst van aandoeningen waarbij mogelijk het gebruik van acupunctuur zinvol zou kunnen zijn. Een WHO-rapport maakt melding van een aantal wetenschappelijke publicaties waarmee men zegt aan te tonen dat acupunctuur in een effectieve behandeling kan voorzien van een variëteit aan aandoeningen, symptomen en condities.
Controversen
Over de werkzaamheid van acupunctuur bestaat veel controverse. Als argument voor de effectiviteit wordt wel aangevoerd dat een groot deel van de wereldbevolking regelmatig gebruik maakt van acupunctuur. Ook de WHO publiceerde na de door haar geëntameerde Consultations on (in 1979 te Beijing en in 1996 Cervia) op basis van analyse van tal van wetenschappelijke publicaties positieve berichten over de werkzaamheid van acupunctuurbehandeling. De WHO betitelt acupunctuur als een effectieve behandelmethode van onder meer nier- en galsteenkoliek, allergische rinitis waaronder hooikoorts, lage rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, misselijkheid, braken, reumatoïde artritis, tennisarm, kniepijn, enzovoorts.[6] [7] De WHO beschrijft een uitgebreide lijst van indicaties waarbij acupunctuur mogelijk effectief zou kunnen zijn of tenminste overwogen zou kunnen worden, maar die nog nader zouden dienen te worden onderzocht.
Broodje aap verhaal. tandextracties werden in nederland ook vaak zonder verdoving gedaan. Operaties werden in China meer vanwege de tijdsgeest (communisme, gebrek aan goederen, etc) zonder verdoving gedaan. In China zelf kunnen ze je de gruwel verhalen wel vertellen, niet het romantische beeld dat je hier probeert te scheppen.quote:In en buiten China werden en worden tandextracties en zelfs operaties uitgevoerd waarbij de anesthesie ten dele of zelfs volledig wordt gerealiseerd met acupunctuur.[8
Tuurljk jongen. Als het niet in je straatje past is het opeens allemaal gefinancieerd door de pharmaceutische industrie.quote:Dus droom zelf maar lekker verder met die wetenschappelijke onderzoekrappportjes van je betaald en uitgevoerd door Farmaceutische bedrijven die er veel baat bij hebben dat mensen als jij niet geloven dat accupunctuur werkt maar wel die troep van hun slikt.....
Dat inderdaad maar vaak word het al de hemel in geprezen omdat het een positieve werking heeft in bijvoorbeeld een kweekbakje met kankercellen. ( om maar even een voorbeeld te noemen)quote:Op maandag 4 november 2013 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Van gingseng en wat verschillende paddestoelen weet ik dat ze het iig op menselijke cellen getest hebben dat het dus effect heeft op verschillende interleukinen en interleukine signalering, verder moeten dat soort producten natuurlijk ook gewoon dezelfde trials doorlopen als andere medicijnen om als medicijn gebruikt te kunnen worden...
quote:Op maandag 4 november 2013 15:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat inderdaad maar vaak word het al de hemel in geprezen omdat het een positieve werking heeft in bijvoorbeeld een kweekbakje met kankercellen. ( om maar even een voorbeeld te noemen)
Deze trials duren nou eenmaal lang voordat het daadwerkelijk op de mark verschijnen, en ik heb liever geen I am Legend situatie met zombies en zo..
Prima. Kom maar met een voorbeeld van iemand die alleen door overmatig gebruik grijs/blauw is geworden dan.quote:Op maandag 4 november 2013 15:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet nodig want je kunt gewoon de theorie er achter lezen op diezelfde wikipedia pagina waaruit duidelijk wordt dat het onjuiste op overmatig slaat.
Misschien een idee?quote:Op maandag 4 november 2013 16:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima. Kom maar met een voorbeeld van iemand die alleen door overmatig gebruik grijs/blauw is geworden dan.
Tja kerel, dat geldt denk ik meer voor jou aangezien ik de WHO eigenlijk totaal niet hoog heb zitten maar aangezien mensen als jij alleen maar dat soort organisaties serieus nemen heb ik dat als bron gebruikt. Maar aangezien dit nu niet in jouw straatje past is de WHO opeens ook niet betrouwbaar.quote:Op maandag 4 november 2013 15:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Grappig want in de gebieden waar ik kom in China nemen ze accupunctuur alang niet meer serieus. Is dat dezelfde WHO die tegen beter weten in de 1 kind politiek van China bejubelde? Wetende welke ellende het veroorzaakte voor de bevolking en voor meisjes die geboren werden?
[..]
Prachtig stuk proza maar nergens staat ook maar iets dat het echt werkt. Alleen maar "het lijkt erop....."
[..]
Broodje aap verhaal. tandextracties werden in nederland ook vaak zonder verdoving gedaan. Operaties werden in China meer vanwege de tijdsgeest (communisme, gebrek aan goederen, etc) zonder verdoving gedaan. In China zelf kunnen ze je de gruwel verhalen wel vertellen, niet het romantische beeld dat je hier probeert te scheppen.
[..]
Tuurljk jongen. Als het niet in je straatje past is het opeens allemaal gefinancieerd door de pharmaceutische industrie.
Dat zou er ook zo maar eens mee te maken kunnen hebben...Kijk dit zijn nu discussies die nuttig zijn. En ook veel prettiger trouwens.quote:Op maandag 4 november 2013 16:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien een idee?
Maar even kijken zostraks hadden we het over zilver bestek en zo.
Misschien dat omdat alleen rijken dat natuurlijk hadden daarom mensen dachten dat ze daarom van adel waren blauw bloed?
is maar een idee
Dank.quote:Op maandag 4 november 2013 16:21 schreef Lienekien het volgende:
Misschien heeft Japie op dit punt wel gelijk?
A 2012 study of silver nanoparticles has indicated that only regular consumption of a large-particle silver compound is a likely causative agent of argyria.
http://en.wikipedia.org/wiki/Argyria#As_a_cause_of_argyria
Mooie aannames doe je. Doe je wel vaker zie ik. Ik heb de WHO nog nooit hoog in het vaandel gehad.quote:Op maandag 4 november 2013 16:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja kerel, dat geldt denk ik meer voor jou aangezien ik de WHO eigenlijk totaal niet hoog heb zitten maar aangezien mensen als jij alleen maar dat soort organisaties serieus nemen heb ik dat als bron gebruikt. Maar aangezien dit nu niet in jouw straatje past is de WHO opeens ook niet betrouwbaar.
Zoals al gezegd doe ik wel aan natuurlijk producten. Maar ik heb totaal geen wantrouwen tegen "Big Pharma". Ik zie dat aan beide methode voordelen zitten (en ook de nadelen). Maar veel geluk om mocht je ooit iets krijgen (Kanker, Diabetus of noem maar op) om dat op natuurlijke methode te genezen. Of denk je dat dan je afkeer tegen de pharmaceutische industrie toch opeens een stuk minder wordt?quote:Maar goed blijf lekker geloven dat het niet werkt. Voor enorme bevolkingsgroepen werkt het wel. Blijf jij maar lekker je gifpilletjes slikken. Zou ook absoluut niet een keer iets natuurlijks proberen of iets wat buiten de westerse medische pillenbranche ligt. Denk niet dat je lichaam het kan handelen.
Hoe ik er nu insta ga ik absoluut niet die mallemolen in van de medische wetenschap. Er zijn enorm veel andere alternatieven (zeker voor kanker) die ik dat eerst ga proberen.quote:Op maandag 4 november 2013 16:24 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Zoals al gezegd doe ik wel aan natuurlijk producten. Maar ik heb totaal geen wantrouwen tegen "Big Pharma". Ik zie dat aan beide methode voordelen zitten (en ook de nadelen). Maar veel geluk om mocht je ooit iets krijgen (Kanker, Diabetus of noem maar op) om dat op natuurlijke methode te genezen. Of denk je dat dan je afkeer tegen de pharmaceutische industrie toch opeens een stuk minder wordt?
En als je diabetus type 1 krijgt? Ga je dan ook eerst de "alternatieven" proberen....oh wacht....die zijn er nietquote:Op maandag 4 november 2013 16:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe ik er nu insta ga ik absoluut niet die mallemolen in van de medische wetenschap. Er zijn enorm veel andere alternatieven (zeker voor kanker) die ik dat eerst ga proberen.
En zou je dat ook je vrouw/kinderen/ouders aanbevelen? En welke alternatieven bedoel je precies?quote:Op maandag 4 november 2013 16:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe ik er nu insta ga ik absoluut niet die mallemolen in van de medische wetenschap. Er zijn enorm veel andere alternatieven (zeker voor kanker) die ik dat eerst ga proberen.
Nergens goed voor, dit soort teksten.quote:Op maandag 4 november 2013 16:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja kerel, dat geldt denk ik meer voor jou aangezien ik de WHO eigenlijk totaal niet hoog heb zitten maar aangezien mensen als jij alleen maar dat soort organisaties serieus nemen heb ik dat als bron gebruikt. Maar aangezien dit nu niet in jouw straatje past is de WHO opeens ook niet betrouwbaar.
Maar goed blijf lekker geloven dat het niet werkt. Voor enorme bevolkingsgroepen werkt het wel. Blijf jij maar lekker je gifpilletjes slikken. Zou ook absoluut niet een keer iets natuurlijks proberen of iets wat buiten de westerse medische pillenbranche ligt. Denk niet dat je lichaam het kan handelen.
Jomanda bijvoorbeeld...dat werkte bij Silvia Millecam ook zo geweldigquote:Op maandag 4 november 2013 16:28 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
En zou je dat ook je vrouw/kinderen/ouders aanbevelen? En welke alternatieven bedoel je precies?
Noem eens wat alternatieven voor kankerbehandeling die succesvol zijn?quote:Op maandag 4 november 2013 16:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
HA!!!!!!quote:Op maandag 4 november 2013 16:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat zou er ook zo maar eens mee te maken kunnen hebben...Kijk dit zijn nu discussies die nuttig zijn. En ook veel prettiger trouwens.
Aan de andere kant is de kans vrij groot dat silvia ook niet meer onder ons was als ze helemaal niet naar jomanda had geluisterd..quote:Op maandag 4 november 2013 16:29 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Jomanda bijvoorbeeld...dat werkte bij Silvia Millecam ook zo geweldig
Dat weet ik maar al te goed. Het punt is dat je wel heel makkelijk kunt zeggen dat je iets alternatiefs gaat proberen (en dat recht heb je) maar als het niet blijkt te werken het vaak definitief over en uit is. Ikzelf zou gaan voor de methode met de meeste kansen en dat lijkt mij nog altijd de reguliere wetenschap te zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Aan de andere kant is de kans vrij groot dat silvia ook niet meer onder ons was als ze helemaal niet naar jomanda had geluisterd..helaas
Zeker. Deze bv:quote:Op maandag 4 november 2013 16:28 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
En zou je dat ook je vrouw/kinderen/ouders aanbevelen? En welke alternatieven bedoel je precies?
Ik haak af. Dit vind ik zo godvergeten triest. Ik wens je toe dat je nooit in je leven meemaakt hoe jouw overtuigingen uitpakken in het geval van kanker.quote:Op maandag 4 november 2013 16:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker. Deze bv:
http://gerson.org/gerpress/the-gerson-therapy/
Dit is ook nog wel een leuk artikel:
Op 13 april 2013 verschijnt in ‘De Telegraaf’ het artikel/interview ‘Kanker de Baas’. Een top-kankeronderzoeker van het Amsterdamse Antonie van Leeuwenhoek-ziekenhuis, Prof. Dr. René Bernhards, doet daarin de volgende zeer schokkende en uiterst onthutsende uitspraken: “75% van alle kankermedicijnen werkt niet … Drie van de vier patiënten hebben geen baat bij de medicijnen die hen gegeven worden. Chemo is een botte bijl tegen alles wat snel deelt.”
Hij gaat verder in het interview: “Sommige therapieën die je toedient bij longkanker of alvleesklierkanker worden vaak meer voor de vorm gegeven dan voor de werkzaamheid. Jaarlijks geeft de wereld US$ 49 miljard uit aan kankermedicijnen. En daarvan wordt US $ 37 miljard gebruikt om patiënten eigenlijk alleen maar zieker te maken, in plaats van beter. Want je hebt als kankerpatiënt wel de ellendige bijwerkingen, maar je hebt geen baat!”
http://www.wanttoknow.nl/(...)er-had-moeten-weten/
Momenteel nog wel ,maar zoals aangegeven er zijn een aantal planten etc gevonden met een gunstige werking.quote:Op maandag 4 november 2013 16:34 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Dat weet ik maar al te goed. Het punt is dat je wel heel makkelijk kunt zeggen dat je iets alternatiefs gaat proberen (en dat recht heb je) maar als het niet blijkt te werken het vaak definitief over en uit is. Ikzelf zou gaan voor de methode met de meeste kansen en dat lijkt mij nog altijd de reguliere wetenschap te zijn.
Context... de medicatie werkt wel maar niet tegen alle typen kanker, het is het probleem dat we kanker zien als één ziekte maar het er eigenlijk duizenden verschillende ziekten zijn. Chemo is misschien een botte bijl maar bij gebrek aan een scherpe bijl zul je iets moeten.quote:Op maandag 4 november 2013 16:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker. Deze bv:
Op 13 april 2013 verschijnt in ‘De Telegraaf’ het artikel/interview ‘Kanker de Baas’. Een top-kankeronderzoeker van het Amsterdamse Antonie van Leeuwenhoek-ziekenhuis, Prof. Dr. René Bernhards, doet daarin de volgende zeer schokkende en uiterst onthutsende uitspraken: “75% van alle kankermedicijnen werkt niet … Drie van de vier patiënten hebben geen baat bij de medicijnen die hen gegeven worden. Chemo is een botte bijl tegen alles wat snel deelt.”
Hij gaat verder in het interview: “Sommige therapieën die je toedient bij longkanker of alvleesklierkanker worden vaak meer voor de vorm gegeven dan voor de werkzaamheid. Jaarlijks geeft de wereld US$ 49 miljard uit aan kankermedicijnen. En daarvan wordt US $ 37 miljard gebruikt om patiënten eigenlijk alleen maar zieker te maken, in plaats van beter. Want je hebt als kankerpatiënt wel de ellendige bijwerkingen, maar je hebt geen baat!”
Het hele interview hier: http://www.cpct.nl/media/52323/telegraaf_042013_bernards.pdfquote:Op maandag 4 november 2013 16:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker. Deze bv:
... en hóe kan het dan dat er nu betere methodes zijn?quote:Drie van de vier patiënten heeft dan ook geen baat bij het medicijn dat hen gegeven
wordt. Dramatisch. Chemotherapie is ooit ontwikkeld vóórdat we enig benul hadden van de oorzaak van kanker. Chemo was een botte bijl ’tegen álles wat snel deelt’. Tot nu toe was er echter niets beters voorhanden.
Zo jammer dat je bepaalde dingen compleet ujit zijn verband haalt. De betreffende prof. had het erover dat iedere persoon met kanker zijn eigen behandelling verdient en dat we dat op dit moment nog niet goed toepassen. Eigenlijk zouden we voor iedere patient een compleet onderzoek moeten doen om te kijken welke behandelmethode bij deze patient zou passen. Tegenwoordig gebeurt dat geklukkig steeds meer en meer. In het verleden was het vaak het principe van de botte bijl. Bij longkanker deze behandeling, bij borstkanker de andere.quote:Op maandag 4 november 2013 16:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker. Deze bv:
Er zijn toch echt borstkankers die genetisch bepaald zijn. Sterker nog. Als je de verkeerde genen bezit krijg je bijna 100% zeker borstkanker.quote:Op maandag 4 november 2013 16:43 schreef Japie77 het volgende:
Waarom kanker niet genetisch is. Moleculair biologen van wereldfaam vertellen waarom.
Er staat dus eigenlijk dat 1 van de 4 kankerpatienten wél baat hebben bij de medicatie. Dus dat is helemaal niet zo gek als je bedenkt dat nog niet zoveel jaren geleden kanker altijd dodelijk wasquote:Op maandag 4 november 2013 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Context... de medicatie werkt wel maar niet tegen alle typen kanker, het is het probleem dat we kanker zien als één ziekte maar het er eigenlijk duizenden verschillende ziekten zijn. Chemo is misschien een botte bijl maar bij gebrek aan een scherpe bijl zul je iets moeten.
Waar bernhards op doelt met dit verhaal is dat we steeds beter worden in het indentificeren van subtypen kanker en dus ook steeds beter weten welk medicijn voor welke kanker gebruikt moet worden en zo voorkomen dat we gewoon moeten proberen welke werkt en welke niet werkt voor een bepaalde patient.
Zo kunnen we uiteindelijk uit het arsenaal medicatie die we tot onze beschikking hebben de juiste voor de juiste patient kiezen.
Peskin is een inhalige klootzak die alleen zijn zakken wil vullen (en GEEN professor).quote:Op maandag 4 november 2013 16:43 schreef Japie77 het volgende:
Dit lijkt me ook wel een interessant boek wat dat betreft:
Boek: Het verzwegen verhaal over kanker
(Professor Brian Peskin) Het verzwegen verhaal over kanker, een lijvig boek van 544 pagina's, maakt duidelijk dat professor Brian Peskin als een van de weinigen in staat is om de ongezouten waarheid helder en krachtig naar voren te brengen. Het boek is geschreven voor zowel de leek als de professional.
Jamaar, jamaar... dat is toch alleen maar erg als het mensen zijn die banden hebben met BigPharma??quote:Op maandag 4 november 2013 16:49 schreef .SP. het volgende:
Peskin is een inhalige klootzak die alleen zijn zakken wil vullen (en GEEN professor).
Helaas wel jaquote:Op maandag 4 november 2013 16:47 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Er zijn toch echt borstkankers die genetisch bepaald zijn. Sterker nog. Als je de verkeerde genen bezit krijg je bijna 100% zeker borstkanker.
Ah, dat zet the good doctor in een heel ander licht.quote:Op maandag 4 november 2013 16:49 schreef .SP. het volgende:
[..]
Peskin is een inhalige klootzak die alleen zijn zakken wil vullen (en GEEN professor).
http://www.quackwatch.org/11Ind/Peskin/peskin.html
En die theorie van Warburg is zoals gewoonlijk verkeerd begrepen en uit zijn verband gerukt.
Ik geloof ten zeerste dat er planten zijn met een gunstige werking. Wat heel veel mensen die sceptisch zijn tegen Big Pharma niet beseffen is dat een groot deel van de huidige medicatie zijn oorsprong heeft in de natuurlijke wereld. Alleen het identificeren.....kunstmatig produceren....testen van de werkzame stoffen en dergelijke kost heel (maar dan ook echt veel) geld. Als je dan beseft dat van de 100 producten die ze ontwikkelen er hooguit 2 door al die fases heen komen dan kan iedereen wel zien dat er geld moet worden verdient. Dat er mensen zijn die hier rijk van worden is een gevolgvan hoe we onze hele wereld hebben opgezet. Overal wordt geld verdient. Maar om alleen Big Pharma daarvan de schuld te geven gaat mij te ver. Zonder Big Pharma zou onze wereld een stuk minder prettig zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 16:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Momenteel nog wel ,maar zoals aangegeven er zijn een aantal planten etc gevonden met een gunstige werking.
Maar het onderzoek is nog niet zover, hopelijk word niemand hier zo ziek dat we het in de praktijk moeten ondervinden.
Wat me zelf nog geen verkeerd idee lijkt is, over te gaan op andere middelen, als je eigenlijk al afgeschreven bent, helaas komt dat geregeld voor, althans zo zie ik het.
zie uitzaaiingen en dergelijke.
Vooral dit stukjequote:Op maandag 4 november 2013 17:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, dat zet the good doctor in een heel ander licht.
quote:The Radiant Health Program, which sold for about $150, included audiotapes, a videotape, a copy of the book, and a one month supply of the products. The products alone retailed for $77 for a 1-month supply and $780 for a 1-year supply.
En dan Big Pharma verwijten dat ze geld verdienen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:04 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Vooral dit stukje
[..]
Dit dusquote:Op maandag 4 november 2013 17:03 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik geloof ten zeerste dat er planten zijn met een gunstige werking. Wat heel veel mensen die sceptisch zijn tegen Big Pharma niet beseffen is dat een groot deel van de huidige medicatie zijn oorsprong heeft in de natuurlijke wereld. Alleen het identificeren.....kunstmatig produceren....testen van de werkzame stoffen en dergelijke kost heel (maar dan ook echt veel) geld. Als je dan beseft dat van de 100 producten die ze ontwikkelen er hooguit 2 door al die fases heen komen dan kan iedereen wel zien dat er geld moet worden verdient. Dat er mensen zijn die hier rijk van worden is een gevolgvan hoe we onze hele wereld hebben opgezet. Overal wordt geld verdient. Maar om alleen Big Pharma daarvan de schuld te geven gaat mij te ver. Zonder Big Pharma zou onze wereld een stuk minder prettig zijn.
Sure maar dan wel graag de vraag wat volgens jou "normaal gebruik" is want zodra ik iemand gevonden heb zie ik al van mijlenver aankomen dat jij dan gaat zeggen dat dat geen normaal gebruik is.quote:Op maandag 4 november 2013 16:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima. Kom maar met een voorbeeld van iemand die alleen door overmatig gebruik grijs/blauw is geworden dan.
Het cruciale is dat zowel large particles als small particles colloidal silver zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 16:21 schreef Lienekien het volgende:
Misschien heeft Japie op dit punt wel gelijk?
A 2012 study of silver nanoparticles has indicated that only regular consumption of a large-particle silver compound is a likely causative agent of argyria.
http://en.wikipedia.org/wiki/Argyria#As_a_cause_of_argyria
'soybean, wheat and rice'quote:Op maandag 4 november 2013 18:27 schreef ems. het volgende:
Een artikel duidelijk geschreven door de illuminati:
http://www.nytimes.com/20(...)ml?ref=science&_r=1&
Het blauw bloed komt, voor zover ik het me goed kan herinneren, van een genetische aandoening die bloed idd blauw maakte en erfelijk van generatie op generatie adel doorgegeven werd.quote:Op maandag 4 november 2013 16:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien een idee?
Maar even kijken zostraks hadden we het over zilver bestek en zo.
Misschien dat omdat alleen rijken dat natuurlijk hadden daarom mensen dachten dat ze daarom van adel waren blauw bloed?
is maar een idee
http://www.nytimes.com/20(...)?smid=fb-share&_r=2"e:Americans spend an estimated $5 billion a year on unproven herbal supplements that promise everything from fighting off colds to curbing hot flashes and boosting memory. But now there is a new reason for supplement buyers to beware: DNA tests show that many pills labeled as healing herbs are little more than powdered rice and weeds.
Using a test called DNA barcoding, a kind of genetic fingerprinting that has also been used to help uncover labeling fraud in the commercial seafood industry, Canadian researchers tested 44 bottles of popular supplements sold by 12 companies. They found that many were not what they claimed to be, and that pills labeled as popular herbs were often diluted or replaced entirely by cheap fillers like soybean, wheat and rice.
Consumer advocates and scientists say the research provides more evidence that the herbal supplement industry is riddled with questionable practices. Industry representatives argue that any problems are not widespread.
Of 44 herbal supplements tested, one-third showed outright substitution, meaning there was no trace of the plant advertised on the bottle only another plant in its place.
Klopt maar zou me niks verbazen als dit er een mee te maken zou kunnen hebben.quote:Op maandag 4 november 2013 18:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het blauw bloed komt, voor zover ik het me goed kan herinneren, van een genetische aandoening die bloed idd blauw maakte en erfelijk van generatie op generatie adel doorgegeven werd.
4 posts naar boven. Langsam!quote:Op maandag 4 november 2013 19:44 schreef oompaloompa het volgende:
Herbal Supplements Are Often Not What They Seem
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)?smid=fb-share&_r=2&
Maandagquote:
Ik kan een heel eind met je meegaan in wat je hier zegt. (in tegenstelling tot de meesten hier kan ik namelijk wel iets eens zijn met iemand of fouten toegeven). Ik geef dan ook niet alleen Big Pharma de schuld. Het enige dat ik probeer te doen is om kritisch te kijken naar Big Pharma.quote:Op maandag 4 november 2013 17:03 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik geloof ten zeerste dat er planten zijn met een gunstige werking. Wat heel veel mensen die sceptisch zijn tegen Big Pharma niet beseffen is dat een groot deel van de huidige medicatie zijn oorsprong heeft in de natuurlijke wereld. Alleen het identificeren.....kunstmatig produceren....testen van de werkzame stoffen en dergelijke kost heel (maar dan ook echt veel) geld. Als je dan beseft dat van de 100 producten die ze ontwikkelen er hooguit 2 door al die fases heen komen dan kan iedereen wel zien dat er geld moet worden verdient. Dat er mensen zijn die hier rijk van worden is een gevolgvan hoe we onze hele wereld hebben opgezet. Overal wordt geld verdient. Maar om alleen Big Pharma daarvan de schuld te geven gaat mij te ver. Zonder Big Pharma zou onze wereld een stuk minder prettig zijn.
Nee klopt je hebt helemaal gelijk.....Big Pharma verdient absoluut geen geld. Geen miljarden........Mens doe je mod status eens eer aan en wees objectief.....quote:Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan Big Pharma verwijten dat ze geld verdienen.
Ga je weer met je 'wees objectief'. Zielig. Want als je als mod zijnde niet jouw kant kiest ben je niet objectief? Of mag je als mod zijnde geen mening hebben?quote:Op maandag 4 november 2013 23:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee klopt je hebt helemaal gelijk.....Big Pharma verdient absoluut geen geld. Geen miljarden........Mens doe je mod status eens eer aan en wees objectief.....
Jij haalt het aan, ik ga er op in. Maar prima als je zo'n forum wil....quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:03 schreef ajacied4lf het volgende:
Daar ga je weer, je haalt er oude dingen bij waarvan wij diverse keren al hebben aangegeven dit in de FB te melden.
Elke enigszins grote industrie verdient miljarden. Nogal logisch als je de hele gezondheidszorg categoriseerd tot één orgaan. Hetzelfde valt te zeggen over supermarkten. Of goede doelen. Of waarever het is waar jij zelf werkt, als je dat al doet.quote:Op maandag 4 november 2013 23:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee klopt je hebt helemaal gelijk.....Big Pharma verdient absoluut geen geld. Geen miljarden........
Precies, je kan altijd nog de slachtofferrol aannemen en doen alsof iedereen het op je voorzien heeftquote:Mens doe je mod status eens eer aan en wees objectief.....
Ik vind dat ook niet vreemd in een industrie waar jaarlijks minimaal 5 biljoen (5000 miljard) euro in omgaat. Dit is en pure voorzichtige berekening waarbij ik uitga van 70 miljard euro/17 miljoen mensen (zorgkosten nederland) en dan uitga van 1 miljard mensen met toegang tot volledige medische zorg.quote:Op maandag 4 november 2013 23:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee klopt je hebt helemaal gelijk.....Big Pharma verdient absoluut geen geld. Geen miljarden........Mens doe je mod status eens eer aan en wees objectief.....
als je dat als BF doet krijg je een miljardenclaim aan je broekquote:Op maandag 4 november 2013 19:44 schreef oompaloompa het volgende:
Herbal Supplements Are Often Not What They Seem
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)?smid=fb-share&_r=2&
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:54 schreef GoCanucksGo het volgende:
Johnson & Johnson gaat met de billen bloot voor illegale marketing van drie van hun geneesmiddelen voor off-label use:
J&J settles for $2.2 B
Vind ik niet; niemand wordt persoonlijk verantwoordelijk gesteld. Amerika heeft de grootste gevangenispopulatie ter wereld, maar bedrijfsleiders, marketeers, zakenmensen die door hun handelen tientallen of honderden mensenlevens op hun geweten hebben, die komen er ongestraft mee weg. Degenen die hier goed aan verdiend hebben, met bonussen en promoties, die betalen de boete niet; niemand zal minder verdienen, als er hierdoor banen zouden verdwijnen dan zijn de bediendes en arbeiders het slachtoffer; het hogere kader, de vertegenwoordigers, de sales mensen, die vinden indien nodig wel een baan bij de concurrentie.quote:
qftquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vind ik niet; niemand wordt persoonlijk verantwoordelijk gesteld. Amerika heeft de grootste gevangenispopulatie ter wereld, maar bedrijfsleiders, marketeers, zakenmensen die door hun handelen tientallen of honderden mensenlevens op hun geweten hebben, die komen er ongestraft mee weg. Degenen die hier goed aan verdiend hebben, met bonussen en promoties, die betalen de boete niet; niemand zal minder verdienen, als er hierdoor banen zouden verdwijnen dan zijn de bediendes en arbeiders het slachtoffer; het hogere kader, de vertegenwoordigers, de sales mensen, die vinden indien nodig wel een baan bij de concurrentie.
En vergeet niet, de industrie mag dan wel de medicijnen aanprijzen voor off-label toepassingen, het zijn de dokters die de pillen voorschrijven! Je zou van hen mogen verwachten dat ze zich niet op een vlot verkoopspraatje of een reclamefolder baseren, er bestaat nog zoiets als medische literatuur... Maar dokters kunnen een heel rusthuis op Risperdal zetten en op kosten van Janssen pharma naar congressen in Las Vegas of Hawai gaan zonder dat hen iets verweten wordt.
Big pharma verdient geld met nicotine patches en gum. De niet gereglementeerde e-cigs zijn concurrentie. De e-cig "movement" bestaat deels uit kleine bedrijfjes en doe-het-zelvers die zelf hun nicotine-vloeistof mengen (en niet altijd even veilig werken, kwam op een amerikaans forum iemand tegen die per ongeluk de verkeerde beker uit de koelkast nam. Spul was een verdunde oplossing, hij had het meteen uitgespuwd, niets ingeslikt; was bijna dood en verbleef een week in het ziekenhuis... ). Op dat gebied heeft het wel wat gemeen met de colloidaal zilver, DMSO, H2O2 en andere fringe groepen.quote:Op donderdag 7 november 2013 06:40 schreef GoCanucksGo het volgende:
Over graaiers gesproken; ik zag net toevallig net op tv een reclamespotje met Jenny McCarthy, een van de grootste proponenten van de "alles kunstmatig wat je in je lijf pompt is evil, kijk maar naar al die autistische kinderen door vaccinatie" waarin ze reclame maakt voor e-cigarettes. Wat vinden de mensen in dit topic die kritisch zijn op Big Pharma hier van?
Je moet dat spul ook niet opdrinken hequote:Op vrijdag 8 november 2013 02:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Big pharma verdient geld met nicotine patches en gum. De niet gereglementeerde e-cigs zijn concurrentie. De e-cig "movement" bestaat deels uit kleine bedrijfjes en doe-het-zelvers die zelf hun nicotine-vloeistof mengen (en niet altijd even veilig werken, kwam op een amerikaans forum iemand tegen die per ongeluk de verkeerde beker uit de koelkast nam. Spul was een verdunde oplossing, hij had het meteen uitgespuwd, niets ingeslikt; was bijna dood en verbleef een week in het ziekenhuis... ). Op dat gebied heeft het wel wat gemeen met de colloidaal zilver, DMSO, H2O2 en andere fringe groepen.
Anderzijds, de blu e-cigs die McCarty promoot worden geproduceerd door Lorillard Tobacco Company, producent van ondermeer Kent sigaretten. Big tobacco dus...
Schadelijkheid zal wel meevallen, niet veel erger dan overgewicht, te veel zout of andere ongezonde gewoontes. Genoeg studies over schadelijke effecten van nicotine, maar als we koffiebonen hadden gerookt zouden er net zoveel studies over caffeine te vinden zijn, vermoed ik.quote:Op vrijdag 8 november 2013 03:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je moet dat spul ook niet opdrinken he
Zo zijn ook de flippo´s hier uit de schappen gehaald en in de VS de kinder suprice verbonden.
het is een goed altranatief om te stoppen, veel mensen hebben er baat bij na verhogen van de accijns.
Beide schadelijk maar wat ik er van begrijp zijn de e/smokers minder schadelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door meth1745 op 08-11-2013 04:46:24 ]
Laat collodiaal zilver daar maar uit....En MMS trouwens ook. Allebei bewezen goed te werken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Big pharma verdient geld met nicotine patches en gum. De niet gereglementeerde e-cigs zijn concurrentie. De e-cig "movement" bestaat deels uit kleine bedrijfjes en doe-het-zelvers die zelf hun nicotine-vloeistof mengen (en niet altijd even veilig werken, kwam op een amerikaans forum iemand tegen die per ongeluk de verkeerde beker uit de koelkast nam. Spul was een verdunde oplossing, hij had het meteen uitgespuwd, niets ingeslikt; was bijna dood en verbleef een week in het ziekenhuis... ). Op dat gebied heeft het wel wat gemeen met de colloidaal zilver, DMSO, H2O2 en andere fringe groepen.
Anderzijds, de blu e-cigs die McCarty promoot worden geproduceerd door Lorillard Tobacco Company, producent van ondermeer Kent sigaretten. Big tobacco dus...
Ik verwees naar het doe-het-zelf aspect: mensen die zelf hun medicijn of gif maken, of het nu nicotine, h2o2 of colloidaal zilver oplossingen betreft..quote:Op vrijdag 8 november 2013 05:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Laat collodiaal zilver daar maar uit....En MMS trouwens ook. Allebei bewezen goed te werken.
Hoe bewezen en tegen wat te werken?quote:Op vrijdag 8 november 2013 05:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Laat collodiaal zilver daar maar uit....En MMS trouwens ook. Allebei bewezen goed te werken.
Er gaan in de VS 10 kinderen per week dood aan nog een gevaarlijkere stof in hun lijf.quote:Op vrijdag 8 november 2013 04:20 schreef meth1745 het volgende:
Grappig, het VS verbod op kinder surprise, als je bedenkt dat gemiddeld om de vijf dagen een amerikaans kind stikt door een voorwerp in z'n luchtpijp; raad eens wat de voornaamste oorzaak is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Helemaal mee eens hoor. Het hoort aan de basis aangepakt te worden, maar op de een of andere manier gebeurt dat niet, en dat is niet alleen in Amerika zo.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vind ik niet; niemand wordt persoonlijk verantwoordelijk gesteld. Amerika heeft de grootste gevangenispopulatie ter wereld, maar bedrijfsleiders, marketeers, zakenmensen die door hun handelen tientallen of honderden mensenlevens op hun geweten hebben, die komen er ongestraft mee weg. Degenen die hier goed aan verdiend hebben, met bonussen en promoties, die betalen de boete niet; niemand zal minder verdienen, als er hierdoor banen zouden verdwijnen dan zijn de bediendes en arbeiders het slachtoffer; het hogere kader, de vertegenwoordigers, de sales mensen, die vinden indien nodig wel een baan bij de concurrentie.
En vergeet niet, de industrie mag dan wel de medicijnen aanprijzen voor off-label toepassingen, het zijn de dokters die de pillen voorschrijven! Je zou van hen mogen verwachten dat ze zich niet op een vlot verkoopspraatje of een reclamefolder baseren, er bestaat nog zoiets als medische literatuur... Maar dokters kunnen een heel rusthuis op Risperdal zetten en op kosten van Janssen pharma naar congressen in Las Vegas of Hawai gaan zonder dat hen iets verweten wordt.
Dus BigPharma wil alleen maar bakken met geld verdienen en colloïdaal zilver en MMS hebben bewezen goed te werken tegen ziektes. Waarom handelt BigPharma dan niet op grote schaal in colloïdaal zilver en MMS?quote:Op vrijdag 8 november 2013 05:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Over wie heb je het als ik vragen mag?quote:Op zondag 10 november 2013 19:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij heeft idd wel iets teveel van dat zilver gesnoept
Duuuuh weet je wel hoeveel geld ze dan niet mis lopen op hun eigen medicatiequote:Op maandag 11 november 2013 12:29 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dus BigPharma wil alleen maar bakken met geld verdienen en colloïdaal zilver en MMS hebben bewezen goed te werken tegen ziektes. Waarom handelt BigPharma dan niet op grote schaal in colloïdaal zilver en MMS?
Over die man die kortgeleden overleden is. Die zo blauw zag.quote:Op maandag 11 november 2013 12:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Over wie heb je het als ik vragen mag?
@ Snapcount, ik ga hier inhoudelijk niet meer reageren door de constante beledigingen en belachelijk maken van het vaste kliekje hier ben ik er wel klaar mee.quote:Op maandag 11 november 2013 12:29 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dus BigPharma wil alleen maar bakken met geld verdienen en colloïdaal zilver en MMS hebben bewezen goed te werken tegen ziektes. Waarom handelt BigPharma dan niet op grote schaal in colloïdaal zilver en MMS?
Er is in dit topic al aangetoond dat dat kwam door verkeerde productie en inname van colloidaal zilver. Als je het normaal gebruikt gebeurt dat niet.quote:Op maandag 11 november 2013 12:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Over die man die kortgeleden overleden is. Die zo blauw zag.
Precies. Dat deed deze man dus niet. En ja, daar waren we het een paar jaar geleden al over eens.quote:Op maandag 11 november 2013 12:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is in dit topic al aangetoond dat dat kwam door verkeerde productie en inname van colloidaal zilver. Als je het normaal gebruikt gebeurt dat niet.
Ik vond die opmerking toen over de chloor ionen van het keukenzout die het mede zouden verpesten wel grappig. Vraag me dan af wat die mensen denken wat er dan in het lichaam met de zilver ionen gaat gebeuren.quote:Op maandag 11 november 2013 12:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is in dit topic al aangetoond dat dat kwam door verkeerde productie en inname van colloidaal zilver. Als je het normaal gebruikt gebeurt dat niet.
Dacht het niet. Er is nog een hele discussie gevoerd hier omdat bepaalde mensen dachten dat als je collodiaal zilver te veel gebruikt je die blauwe kleur krijgt.quote:Op maandag 11 november 2013 12:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Dat deed deze man dus niet. En ja, daar waren we het een paar jaar geleden al over eens.
Nou dan denk jij van niet. Prima toch?quote:Op maandag 11 november 2013 12:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dacht het niet. Er is nog een hele discussie gevoerd hier omdat bepaalde mensen dachten dat als je collodiaal zilver te veel gebruikt je die blauwe kleur krijgt.
Volgens mij verwar je beledigingen met feitenduiding.quote:Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Japie77 het volgende:
@ Snapcount, ik ga hier inhoudelijk niet meer reageren door de constante beledigingen en belachelijk maken van het vaste kliekje hier ben ik er wel klaar mee.
Dat is algemeen bekend, maar ieder mens reageerd er anders op hequote:Op maandag 11 november 2013 12:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dacht het niet. Er is nog een hele discussie gevoerd hier omdat bepaalde mensen dachten dat als je collodiaal zilver te veel gebruikt je die blauwe kleur krijgt.
Beledigen? Belachelijk maken?quote:Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
@ Snapcount, ik ga hier inhoudelijk niet meer reageren door de constante beledigingen en belachelijk maken van het vaste kliekje hier ben ik er wel klaar mee.
Dat lijkt me ook prima mogelijk, als de hoeveelheden maar groot genoeg zijn. Het zuur in de maag zorgt er dan wel voor dat de zilver deeltjes om worden gezet in zilver ionen, die weer verder het lichaam in kunnen.quote:Op maandag 11 november 2013 12:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wist niet dat ritalin verslavend werkt.quote:Op maandag 11 november 2013 12:52 schreef Tingo het volgende:
Gisteren op Brandpunt hadden ze het over dat farmaceutische bedrijven hebben maar èèn nieuwe antibiotica op het markt gebracht in 30 jaar.
Ze hebben toch dik verdient voor heel lang en vinden het te duur om te investeren in nieuwe spul.
Die spul is toch 'over-prescribed' voor heel lang ook?
Misschien is er veel meer winst in Ritalin en die andere veel verslavende middelen enz.
En vaccinen ook natuurlijk.
Zou best kunnen.quote:Op maandag 11 november 2013 13:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Beledigen? Belachelijk maken?
Ik voel me absoluut niet beledigt dus spreek aub voor jezelf, niet voor de rest.
Plus soms is het gewoon logica wat hier naar voren geschoven word en niks mis mee.
iedereen heeft zijn eigen mening en dat mag hier gewoon vrij geuit worden.
Iemand beledigen is not done, maar dat gebeurt niet.
Het kan zijn dat er sommige jou denkwijze appart vinden, en proberen je te overtuigen, maar ik zie geen reden waarom dat niet mag.
btw laatst zag ik een stukje text van jou, ik denk dat je dat hier vandaan hebt.
kanb dat kloppen?
http://www.vaccinvrij.nl/
Vind ik erg jammer, al maakt Tribalwars het zichzelf te moeilijk. ( helaas het is een goeie jongenquote:Op maandag 11 november 2013 14:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zou best kunnen.
Ik reken jou trouwens ook tot het vaste kliekje sceptici hier. Je bent wel iets minder arrogant en closeminded als de meesten hier maar zeker niet iemand die de meeste BNW onderwerpen omarmt zoals ik, Tingo of Tribal. Dus ik spreek voor mezelf en hun. In ieder geval Tribal aangezien hem dat zelf onmogelijk is gemaakt.
Er zijn honderden van die typen middelen die zijn zwaar verslavend.....toch goed voor de drug fabrikanten en aandeel houders.quote:Op maandag 11 november 2013 13:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wist niet dat ritalin verslavend werkt.
Ja, klopt staat ook geregeld op de bijsluiter.quote:Op maandag 11 november 2013 14:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn honderden van die typen middelen die zijn zwaar verslavend.....toch goed voor de drug fabrikanten en aandeel houders.
Fijn om te horen dat je weer kan lopen door medicatie. En K is inderdaad een verschrikkelijke ziekte. Maar puur gif in je lichaam stoppen om dat alles maar te doden vind ik persoonlijk niet zo'n goeie oplossing. Maar goed dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.quote:Op maandag 11 november 2013 14:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vind ik erg jammer, al maakt Tribalwars het zichzelf te moeilijk. ( helaas het is een goeie jongen)
Tja sommige andere gebruikers ahum noem geen namen nemen gewoon helemaal niks aan of willen alleen dat je Ja knikt en tegenargumenten worden niet eens bekeken.
In dit topic is het toch meer het probleem dat experts aan de kaak worden gesteld.
En het komt vaak in de media zowel MSM als nieuwe media en rotzooi sites.
Probleem is wel, het is niet alleen wat je gelooft maar ook eigen ervarig, en dankzij medicatie kan ik Weer lopen en zo is er ook hier al een genezen van kanker, meen copycat?
En dit is gebeurt op de manieren waar ik jou al vaker over in tegenspraak heb gehoord, dus dan kan Ik me erg voorstellen dat veel users het absoluut niet met je eens zijn.
Als we het hebben over andere oplossingen daqn chemo therapie ben ik een en al oor, heb al aardig wat bekenden en famillie zien sterven door die verschrikkelijke ziekte, en momenteel nog 2 die geschat niet meer als een jaar nog te gaan hebben. ( uitzaaiingen )
Als het gebruikelijke niet meer helpt kan je altijd alles nog proberen lijkt me.
Dat zijn allemaal genotmiddelen. We hebben het hier over iets wat je gezondheid ten goede zou moeten komen.quote:Op maandag 11 november 2013 14:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja, klopt staat ook geregeld op de bijsluiter.
Maar chocolade, koffie, gokken, gamen, roken, drugs, sex, is ook verslavend, maar dat staat niet op de bijsluiter, heb mijn vriendin al verzocht op haar bips een tatoo te zetten met deze wijze waarschuwing
tja zolang er nog geen GOED alternatief is! is het simpel doen en kans op ....% op slagen of niet doen en dan eigenlijk alvast afscheid gaan nemenquote:Op maandag 11 november 2013 14:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat je weer kan lopen door medicatie. En K is inderdaad een verschrikkelijke ziekte. Maar puur gif in je lichaam stoppen om dat alles maar te doden vind ik persoonlijk niet zo'n goeie oplossing. Maar goed dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.
Wat ik alleen jammer vind en constant bij velen hier tegenaanloop, is dat er voor veel mensen geen middenweg is. Het is zwart of wit. Dus je hebt vertrouwen in de medische wetenschap (en dan ook voor 100%) of niet. En die mensen zitten dan ook veel op van die sceptische websites die alles wat geen medische wetenschap is belachelijk maken of onderuit proberen te halen. (wat voor mij echt bizar is gezien de geschiedenis en de werkzaamheid van vele alternatieven als accupuntuur, homeopathie en natuurmiddelen). En ben wel beetje klaar om met die closeminded figuren nog langer te discussieren want dat heeft toch geen zin.
WB Tribal, anderen maken het hem juist ook heel moeilijk. Zoiets wat hij doet komt niet uit het niets, daar zit een hele hoop frustratie achter. Omdat hij van alle kanten wordt bestookt door dat kliekje.
Ja sex is gezond, chocolade in bepaalde proportie ook wiet (drugs) is ook zeer bevordelijk voor bepaalde ziektes bijvoorbeeld MSquote:Op maandag 11 november 2013 14:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal genotmiddelen. We hebben het hier over iets wat je gezondheid ten goede zou moeten komen.
Maar wat als het de enige werkzame oplossing is?quote:Op maandag 11 november 2013 14:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat je weer kan lopen door medicatie. En K is inderdaad een verschrikkelijke ziekte. Maar puur gif in je lichaam stoppen om dat alles maar te doden vind ik persoonlijk niet zo'n goeie oplossing. Maar goed dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.
Het probleem is niet zwart/wit. Het probleem is dat er bij die sceptische websites geen enkel overtuigend bewijs wordt geleverd. Daar zit mijn probleem met die websites. Het punt dat is vaak zie is dat er iets verteld wordt. Dat wordt naar 100'den andere sites gekopieerd en dan komt er als conclusie dat het wel waar moet zijn omdat het op zoveel sites staat. Zo werkt het in de echte wereld natuurlijk niet. Je mag dan wel een hekel hebben aan de wetenschap maar als je wilt bewijzen dat iets werkt zul je ze toch echt nodig hebben.quote:Wat ik alleen jammer vind en constant bij velen hier tegenaanloop, is dat er voor veel mensen geen middenweg is. Het is zwart of wit. Dus je hebt vertrouwen in de medische wetenschap (en dan ook voor 100%) of niet. En die mensen zitten dan ook veel op van die sceptische websites die alles wat geen medische wetenschap is belachelijk maken of onderuit proberen te halen. (wat voor mij echt bizar is gezien de geschiedenis en de werkzaamheid van vele alternatieven als accupuntuur, homeopathie en natuurmiddelen). En ben wel beetje klaar om met die closeminded figuren nog langer te discussieren want dat heeft toch geen zin.
Niet zo blijven drammen hierover. Het is niet de bedoeling om over gebande users te praten.quote:Op maandag 11 november 2013 14:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat ik alleen jammer vind en constant bij velen hier tegenaanloop, is dat er voor veel mensen geen middenweg is. Het is zwart of wit. Dus je hebt vertrouwen in de medische wetenschap (en dan ook voor 100%) of niet. En die mensen zitten dan ook veel op van die sceptische websites die alles wat geen medische wetenschap is belachelijk maken of onderuit proberen te halen. (wat voor mij echt bizar is gezien de geschiedenis en de werkzaamheid van vele alternatieven als accupuntuur, homeopathie en natuurmiddelen). En ben wel beetje klaar om met die closeminded figuren nog langer te discussieren want dat heeft toch geen zin.
WB Tribal, anderen maken het hem juist ook heel moeilijk. Zoiets wat hij doet komt niet uit het niets, daar zit een hele hoop frustratie achter. Omdat hij van alle kanten wordt bestookt door dat kliekje.
Ik weet niet precies wat jij hebt maar ik heb laatst een documentaire gezien over Earthing waar een man in zat die al 30 jaar in een rolstoel zat en nadat hij zichzelf begon te grounden weer kon lopen na een paar maanden.quote:Op maandag 11 november 2013 14:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
tja zolang er nog geen GOED alternatief is! is het simpel doen en kans op ....% op slagen of niet doen en dan eigenlijk alvast afscheid gaan nemen![]()
Ik heb als wat bekenden gehad, ja ik zeg GEHAD die volhielden bij alternatieve middelen omdat ze de zelfde denkwijze hadden als jou, No offence![]()
Maar goed, Ik heb dan zelf zoiets van eigen keuze , ook al is dat de domme en kost het je leven/
Ik heb pasgeleden een paarse ufo met groene stekels onder de grond zien kruipen en iedereen die hem aanraakte is genezen van alle ziektes.quote:Op maandag 11 november 2013 14:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat jij hebt maar ik heb laatst een documentaire gezien over Earthing waar een man in zat die al 30 jaar in een rolstoel zat en nadat hij zichzelf begon te grounden weer kon lopen na een paar maanden.
Ik ben ook helemaal voor grondig onderzoek. Ik staar me alleen niet blind op het woordje wetenschappelijk. Vooral ook omdat de wetenschap in zichzelf heeft laten zien enorm dogmatisch te zijn, frauduleus op meerdere gebieden en omdat er prima onderzoeken gedaan worden die niet wetenschappelijk zijn.quote:Op maandag 11 november 2013 14:30 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Maar wat als het de enige werkzame oplossing is?
[..]
Het probleem is niet zwart/wit. Het probleem is dat er bij die sceptische websites geen enkel overtuigend bewijs wordt geleverd. Daar zit mijn probleem met die websites. Het punt dat is vaak zie is dat er iets verteld wordt. Dat wordt naar 100'den andere sites gekopieerd en dan komt er als conclusie dat het wel waar moet zijn omdat het op zoveel sites staat. Zo werkt het in de echte wereld natuurlijk niet. Je mag dan wel een hekel hebben aan de wetenschap maar als je wilt bewijzen dat iets werkt zul je ze toch echt nodig hebben.
Het is altijd zo makkelijk om te zeggen dat de wetenschappelijke klant closeminded is terwijl juist de aanhangers van de alternatieve geneeskunde die eigenschap zeer driftig aanhangen. Wij zijn immers de schapen die blind achter de wetenschap aanlopen. Persoonlijk hecht ik nu eenmaal veel meer waarde aan dingen die grondig zijn onderzocht door verschillenden mensen dan blind te staren op het verhaal van een enkeling.
-edit-quote:Op maandag 11 november 2013 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet zo blijven drammen hierover. Het is niet de bedoeling om over gebande users te praten.
Verdere vragen, kritiek of complimenten kunnen op de feedback van BNW.
Zoals?quote:Op maandag 11 november 2013 14:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
omdat er prima onderzoeken gedaan worden die niet wetenschappelijk zijn.
Spreek voor jezelf. Het interesseert JOU niet omdat jij nogal wantrouwig bent waarschijnlijk.quote:Op maandag 11 november 2013 14:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik heb pasgeleden een paarse ufo met groene stekels onder de grond zien kruipen en iedereen die hem aanraakte is genezen van alle ziektes.
Totale onzin wat ik hierboven schrijf maar ongeveer net zoveel waarheidsgehalte als wat jij schrijft. Het intereseert niemand wat jij hebt gezien als je daar namelijk geen link naartoe geeft om te kunnen verifieren wat je zegt.
Je bedoeld je zelf weer op peppen om te gaan lopen?quote:Op maandag 11 november 2013 14:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat jij hebt maar ik heb laatst een documentaire gezien over Earthing waar een man in zat die al 30 jaar in een rolstoel zat en nadat hij zichzelf begon te grounden weer kon lopen na een paar maanden.
Nee hoor ik ben totaal niet wantrouwig. Ik wil het alleen graag zien als iemand me iets onwaarschijnlijks verteld. Er geld een heel simpele regel. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is de kans groot dat het ook daadwerkelijk niet waar is.quote:Op maandag 11 november 2013 14:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Het interesseert JOU niet omdat jij nogal wantrouwig bent waarschijnlijk.
Das mooi om te horen. Maar het heeft te maken met de energie van de aarde. Dus niet met wilskracht. Helaas is die doc nu niet meer gratis. Kan je wel een link geven als je wil.quote:Op maandag 11 november 2013 14:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bedoeld je zelf weer op peppen om te gaan lopen?
Dat verbaasd me niks, mijn arts zei ook dat ik niet meer zou kunnen lopen, ja nou misschien hinkelen.
Ik heb mezelf lopen pushen dat ik het wel kan, en na 10 jaar en 11 operaties 8 maanden rolstoel.
Kan ik nu zelfs 14km hardlopen, dat is gewoon puur wilskracht, als je zelf bijltje er bij neer gooit zou je dat inderdaad niet kunnen.
Mijn oom was verlamd bij zijn middel, maar ook puur wilskracht, kon hij bijna 20 meter lopen voor hij kwam te overlijden door iets wat niet relevant is in dit topic.
Kijk nou begin jezelf.quote:
En maar zeuren dat Big Pharma geld uit ziektes probeert te halenquote:Op maandag 11 november 2013 14:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Das mooi om te horen. Maar het heeft te maken met de energie van de aarde. Dus niet met wilskracht. Helaas is die doc nu niet meer gratis. Kan je wel een link geven als je wil.
OW?quote:Op maandag 11 november 2013 14:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Das mooi om te horen. Maar het heeft te maken met de energie van de aarde. Dus niet met wilskracht. Helaas is die doc nu niet meer gratis. Kan je wel een link geven als je wil.
Prima. Dan niet.quote:Op maandag 11 november 2013 14:43 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben totaal niet wantrouwig. Ik wil het alleen graag zien als iemand me iets onwaarschijnlijks verteld. Er geld een heel simpele regel. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is de kans groot dat het ook daadwerkelijk niet waar is.
Precies. Die bedragen staan ook totaal in verhouding tot elkaar.quote:Op maandag 11 november 2013 14:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
En maar zeuren dat Big Pharma geld uit ziektes probeert te halen
Ok daar komt die closemindedness van je weer om de hoek kijken. Niet eens de doc kijken voordat je je mening vormt.quote:Op maandag 11 november 2013 14:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
OW?
dus, eigenlijk hoefde ik geen flikker te doen alleen wachten tot ik weer kon lopen?
![]()
![]()
![]()
Wie zat er nou in een rolstoel... JIJ of IK?quote:Op maandag 11 november 2013 14:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok daar komt die closemindedness van je weer om de hoek kijken. Niet eens de doc kijken voordat je je mening vormt.
De hoeveelheid doet er niet toe. Geld is geld. Dat er in een industrie waar 5000 miljard omgaat meer verdient wordt dan in een industrie waar misschien 1 miljard omgaat lijkt me gewoon logisch. Wat jij niet begrijpt is dat beide volgens hetzelfde principe lijken te werken. Gewoon het principe dat bijna iedereen aanhangt (zelfs jij) en dat is dat er geld moet worden verdient. Alleen bij Big Pharma is het volgens jou slecht.quote:Op maandag 11 november 2013 14:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies. Die bedragen staan ook totaal in verhouding tot elkaar.![]()
Verder was de doc gratis tot 26 oktober. Dus jammer joh, te laat.
Nogmaals: Zoek het woordje zelfreflectie nog een keertje op. Wellicht dat je er iets van leert.quote:Op maandag 11 november 2013 14:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok daar komt die closemindedness van je weer om de hoek kijken. Niet eens de doc kijken voordat je je mening vormt.
Kijk nu word je kwaad. Maar jij bent degene die al iets afwijst voor je je er een objectieve mening van hebt kunnen vormen. Alleen omdat het in jouw gedachtes niet kan, noem je het onzin. Dat is je goed recht, maar het is zeker niet openminded en brengt je ook niet veel verder.quote:Op maandag 11 november 2013 14:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wie zat er nou in een rolstoel... JIJ of IK?
De aarde zorgt dmv zwaarte kracht dat ik JUIST NIET kon lopen!!!
dit is geen mening maar een FEIT!!!!!!!!!!
Eh hoe..Je moet toch voor die doc betalen. Eigenlijk is dat veel smeriger dan heel Big Pharma bij elkaar. Je maakt hem tot een bepaalde tijd gratis en hoopt dat de mensen die hem gezien hebben "gratis" reclame maken voor je documantaire.quote:Op maandag 11 november 2013 14:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 november 2013 14:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk nu word je kwaad. Maar jij bent degene die al iets afwijst voor je je er een objectieve mening van hebt kunnen vormen. Alleen omdat het in jouw gedachtes niet kan, noem je het onzin. Dat is je goed recht, maar het is zeker niet openminded en brengt je ook niet veel verder.
Hoewel ik het wel heel schattig vind dat uitgerekend jij met het woordje "closeminded" blijft rondstrooien.quote:Op maandag 11 november 2013 14:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Nogmaals: Zoek het woordje zelfreflectie nog een keertje op. Wellicht dat je er iets van leert.
Nee ik word niet boos..quote:Op maandag 11 november 2013 14:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk nu word je kwaad. Maar jij bent degene die al iets afwijst voor je je er een objectieve mening van hebt kunnen vormen. Alleen omdat het in jouw gedachtes niet kan, noem je het onzin. Dat is je goed recht, maar het is zeker niet openminded en brengt je ook niet veel verder.
Of zelfs beter weten dan mensen die daadwerkelijk iets ervaren hebben.quote:Op maandag 11 november 2013 15:00 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
Hoewel ik het wel heel schattig vind dat uitgerekend jij met het woordje "closeminded" blijft rondstrooien.En dan nog durven klagen over dat andere mensen gemeen tegen je doen
Kijk nu bewijs je weer mijn punt van het belachelijk maken.quote:Op maandag 11 november 2013 15:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of zelfs beter weten dan mensen die daadwerkelijk iets ervaren hebben.
Ik vraag me af of Jappi77 kan vliegen?
bedoel met een openmind moet je zwaartekracht gewoon op kunnen heffen.
Nee hoor, als jij zegt dat ik met een knie en enkel zonder bot er in of bij mijn middel verlamd gewoon kan lopen door een openmind, ga ik er vanuit dat JIJ de zwaarte kracht kan opheffen, heeft niks met het belachelijkmaken van een punt te maken..quote:Op maandag 11 november 2013 15:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk nu bewijs je weer mijn punt van het belachelijk maken.
Dus als ik die documantaire had gekeken had ik zonder goeie schanieren gewoon kunnen lopen.quote:Op maandag 11 november 2013 14:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft het niks te maken met belachelijk maken. Je moet jezelf realiseren dat je niet zomaar iets lukraak kunt roepen zonder daar ook maar iets tegenover te stellen. Je kunt dan wel mooi strooien met een betaal-link maar zo werkt het natuurlijk niet. In een serieuze discussie ga je ook serieus in op wat je tegenstander zegt en probeert hem te overtuigen. Bij die laatste twee punten laat je steeds steken vallen japie77.quote:Op maandag 11 november 2013 15:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat mijn operaties en revalidatie belachelijk was en ik doormiddel van een beetje ruim denken gewoon weer kon lopen.quote:Op maandag 11 november 2013 15:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Metylfenidaathydrochloride heeft al heel erg lang geen patent meer.quote:Op maandag 11 november 2013 12:52 schreef Tingo het volgende:
Gisteren op Brandpunt hadden ze het over dat farmaceutische bedrijven hebben maar èèn nieuwe antibiotica op het markt gebracht in 30 jaar.
Ze hebben toch dik verdient voor heel lang en vinden het te duur om te investeren in nieuwe spul.
Die spul is toch 'over-prescribed' voor heel lang ook?
Misschien is er veel meer winst in Ritalin en die andere veel verslavende middelen enz.
En vaccinen ook natuurlijk.
Lolquote:Op maandag 11 november 2013 14:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
ok - dat was gewoon 'n voorbeeldje.....er is heel veel van de troep op t markt.quote:Op maandag 11 november 2013 15:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Metylfenidaathydrochloride heeft al heel erg lang geen patent meer.
Hier heb je wel een punt al lijkt het me geen pretje om je leven lang afhankelijk te zijn van een substantie...quote:Op maandag 11 november 2013 15:48 schreef Tingo het volgende:
Ik denk dat ze kunnen beter gewoon puur heroine uitgeven i.p.v. heroine substitutes.
Minder inbraak.
Minder aanvallen/beroven.
Kost veel minder in verzekeringen claimen,
Kost veel minder dan substitutes.
Met veel verslavingen kan je 'n gewone leven leiden.
Zeker, maar dan kun je beter de juiste voorbeelden gebruikenquote:Op maandag 11 november 2013 15:49 schreef Tingo het volgende:
[..]
ok - dat was gewoon 'n voorbeeldje.....er is heel veel van de troep op t markt.
Eens. Bij ons om de hoek zit een methadon-kliniek, die mensen zijn totaal geen overlast, zelfs erg gezellig. Volgens mij gaan daar alleen de "onredbare" naartoe maar op die manier kost het onze stad veel minder geld en overlast, en zijn die mensen minder ongelukkig en minder gedwongen crimineel gedrag te vertonen om maar aan drugs te kunnen komen.quote:Op maandag 11 november 2013 15:48 schreef Tingo het volgende:
Ik denk dat ze kunnen beter gewoon puur heroine uitgeven i.p.v. heroine substitutes.
Minder inbraak.
Ja en nee, op zich goed idee.quote:Op maandag 11 november 2013 15:48 schreef Tingo het volgende:
Minder inbraak.
Zoals met "pure" (voor zover je dat spul puur kan noemen) heroïne? Mwa. De vraag die je je dan moet stellen is of het niet veel 'handiger' is om geld te besteden aan het mensen helpen afkicken dan zo'n verslaving juist in stand te houden.quote:Op maandag 11 november 2013 15:48 schreef Tingo het volgende:
Goed -maar je snapt t punt.quote:Op maandag 11 november 2013 15:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zeker, maar dan kun je beter de juiste voorbeelden gebruiken
Maar voor vele is t leven zonder bepaalde substanties nog erger.quote:Op maandag 11 november 2013 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt al lijkt het me geen pretje om je leven lang afhankelijk te zijn van een substantie...
En het is natuurlijk een gevaar dat mensen met opzet verslaafd gaan worden als dat betekent dat een verzekering en de staat je in stand gaan houden....
Ik heb het voorbeeldje Ritalin genoemde want ik was het woord 'psychotropic' effe kwijt.quote:Op maandag 11 november 2013 17:43 schreef oompaloompa het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant om te zien waar de gelobby-de legale producten in dit lijstje staan.
Aan Khat verdient niemand genoeg geld om er voor te lobby-en en dat is net verboden geworden in Nederland.
Overigens staat Ritalin ook goed laag maar opvallend toch wat hoger dan andere verboden stoffen.
Daarom noemde ik het niet, ik noemde ritalin specifiek omdat het het enige geneesmiddel in dat overzht is dat nog (semi)legaal is.quote:Op maandag 11 november 2013 17:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb het voorbeeldje Ritalin genoemde want ik was het woord 'psychotropic' effe kwijt.
'article not found'quote:Op maandag 11 november 2013 17:59 schreef .SP. het volgende:
BigPharma zal wel die oorlog in Syrie gesponsord hebben zodat de mensen in europa bang worden en dan miljarden euros in het bedrijf van osterhaus pompen om vaccins te krijgen.
Of gewoon wat de auteurs zeggen....
http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(13)62220-5/fulltext
quote:Op maandag 11 november 2013 18:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
http://www.thelancet.com/(...)3%2962220-5/fulltext
Dankuquote:Op maandag 11 november 2013 18:01 schreef .SP. het volgende:
[..]
mmm, de link is een beetje suf, even copy-pasten vrees ik...
Ah, ajacied is sneller
Jij vertelt mij je persoonlijke verhaal over hoe je in een rolstoel zat en niet meer kon lopen. Daarna vertel ik je een verhaal over een doc die ik gezien heb over een man die ook in een rolstoel zat en na een paar maanden earthing of grounding weer kon lopen. Ik vertel je dat verhaal omdat het met jou situatie te maken heeft en ik denk dat je dan misschien wel geinteresseerd bent om die doc te kijken. In plaats daarvan word je pissig, en komt met dit soort fotos en ga me belachelijk maken. Alleen maar omdat in jouw denkwereld er geen plaats is voor dat soort dingen. Dat is gewoon het tegenovergestelde van openminded. Bekrompen dus. Precies wat ik zei waarom ik dit topic ga mijden. Deed nog 1 laatste poging, maar tevergeefs blijkbaar.quote:Op maandag 11 november 2013 15:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat mijn operaties en revalidatie belachelijk was en ik doormiddel van een beetje ruim denken gewoon weer kon lopen.
Dit is even een klein voorbeeld wat allemaal in mijn knie zit qua metaal en carbon!
[ afbeelding ]
Nee, ik leg jou uit dat mijn knie stuk is...quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij vertelt mij je persoonlijke verhaal over hoe je in een rolstoel zat en niet meer kon lopen. Daarna vertel ik je een verhaal over een doc die ik gezien heb over een man die ook in een rolstoel zat en na een paar maanden earthing of grounding weer kon lopen. Ik vertel je dat verhaal omdat het met jou situatie te maken heeft en ik denk dat je dan misschien wel geinteresseerd bent om die doc te kijken. In plaats daarvan word je pissig, en komt met dit soort fotos en ga me belachelijk maken. Alleen maar omdat in jouw denkwereld er geen plaats is voor dat soort dingen. Dat is gewoon het tegenovergestelde van openminded. Bekrompen dus. Precies wat ik zei waarom ik dit topic ga mijden. Deed nog 1 laatste poging, maar tevergeefs blijkbaar.
Dus, jij weet mij te vertellen, dat het niet mijn wilskracht om te lopen was maar de energie van de aarde.quote:Op maandag 11 november 2013 14:45 schreef Japie77 het volgende:
Daar heb je hem weer met zijn beruchte grounding verhaal. Je weet toch wel wat Earthing of grounding betekend? Dat is niets meer dan je Rolstoel via een kabel met de grond verbinden ter voorkoming van opbouw van statische electriteit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij vertelt mij je persoonlijke verhaal over hoe je in een rolstoel zat en niet meer kon lopen. Daarna vertel ik je een verhaal over een doc die ik gezien heb over een man die ook in een rolstoel zat en na een paar maanden earthing of grounding weer kon lopen.
quote:Op maandag 11 november 2013 14:21 schreef Japie77 het volgende:
En ben wel beetje klaar om met die closeminded figuren nog langer te discussieren want dat heeft toch geen zin.
Dat, inderdaad. Kernachtig samgevat. Sowieso is het een zwaktebod om de hele tijd met 'closeminded' te schermen maar we zijn dan ook niets anders van japie gewent.quote:
quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat, inderdaad. Kernachtig samgevat. Sowieso is het een zwaktebod om de hele tijd met 'closeminded' te schermen maar we zijn dan ook niets anders van japie gewent.
Er zitten wel een paar goeie tussen maar helaas zijn de meest vocale personen op BNW ook degene die het minst in te brengen hebben.
Weet ik ook welquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:59 schreef ems. het volgende:
Ik doel natuurlijk op de vocale personen die bij elk tegenwoord gaan klagen over dat de wereld tegen hun is en dat ze closeminded zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
Hmm gek dat het in belgie wat anders in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
Paracetamol is niet meer beschermd door patenten.
Daarom kan en mag het generiek geproduceerd worden en gaan de prijzen omlaag, omdat er niet één bedrijf is dat het alleenrecht op productie en verkoop heeft.
ach ach, misschien moet je je energie richten op de serieuse vragen aan jou die nog open staan en niet modderen in je theatrale slachtofferrol.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij vertelt mij je persoonlijke verhaal over hoe je in een rolstoel zat en niet meer kon lopen. Daarna vertel ik je een verhaal over een doc die ik gezien heb over een man die ook in een rolstoel zat en na een paar maanden earthing of grounding weer kon lopen. Ik vertel je dat verhaal omdat het met jou situatie te maken heeft en ik denk dat je dan misschien wel geinteresseerd bent om die doc te kijken. In plaats daarvan word je pissig, en komt met dit soort fotos en ga me belachelijk maken. Alleen maar omdat in jouw denkwereld er geen plaats is voor dat soort dingen. Dat is gewoon het tegenovergestelde van openminded. Bekrompen dus. Precies wat ik zei waarom ik dit topic ga mijden. Deed nog 1 laatste poging, maar tevergeefs blijkbaar.
Het kan in België anders zijn, geen idee.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef theguyver het volgende:
Apotheker. Daar kan ik eigenlijk moeilijk op antwoorden. De prijzen liggen vast en worden bepaald door de overheid en de industrie. Wij hebben daar geen vat op.
Misschien tip voor iemand aan de belgische grens een gouden handeltje startenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het kan in België anders zijn, geen idee.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef theguyver het volgende:
ow en ff leuk feitjeVandaar ook APC'tjes Helden spulSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Fijn om ook eens een positief bericht te lezen over Big Pharma. Hoop dat iedere criticaster deze -bewonderenswaardig openhartige en eerlijke-post goed lezen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef Spellmeista het volgende:
Ik ben blij met mijn medicijnen. Anders had ik nu geen vriendin en liep ik rond als witchdoctor n.a.w.
Het kost mijn geen drol en het het reguleert mijn dopamine in tha brain..ik betaal geloof ik 8,- voor een doosje haldol met 30 stuks (1 mg per tablet) en het is dat of scizofrenie of complete gekheid..niet werken, niks kunnen, in mijn eigen wereld leven bla bla..
Ik weet ook wel dat er miljarden worden verdient met die shizzle, maar als het pilletje zijn ding doet vind ik het best.
Sommige medicijnen worden idd patentloos en daardoor worden ze vaak ook goedkoper.
Waar ik het niet mee eens ben is dat zonder mijn toestemming de apotheek gaat beslissen welke antipsychotica ik ga krijgen. Dus van de een op andere dag kreeg ik een ander merk binnen.
Ik zou hier niet te veel achter zoeken en ook al verdient een of andere hondenlul miljarden: laat hem er lekker blij mee zijn! Het interesseert mij echt geen ene fuck.
Weet je wat ik pas echt triest vind: miljarden in de zogenaamde economie pompen terwijl de Filipijnen misschien maar 1 miljard nodig hebben en daar niet gelijk actie voor ondernemen zodat dat klotegeld die kant op gaat!
Ik wou hier nog wel even op reageren. Die reactie van mij ging over die doc die ik heb gezien en waarvan ik dacht (fout van mij) dat jij die misschien wel zou willen zien. Dus dat het te maken heeft met de energie van de aarde en niet de wilskracht. Dat slaat dus niet op jou maar op die doc. Snap je?quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee, ik leg jou uit dat mijn knie stuk is...
Lees nog maar eens goed door.
STUK als in kapot als in defect, Ik ben er door heen gekomen door pakweg 11 operaties en heel wat wilskracht.
Jou reactie daarop was dit!
[..]
Dus, jij weet mij te vertellen, dat het niet mijn wilskracht om te lopen was maar de energie van de aarde.
Ik word niet boos meer zeer verontwaardigt dat jij meer over mijn situatie weet te vertellen dan.
Alle doktors, artsen en ikzelf.
Het was niet mijn wilskracht, nee de energie van de aarde die mij weer kon laten lopen.
het waren niet alle operaties die er voor gezorgd hebben dat mijn knie weer funktioneerd nee het is de eneergie vand e aarde.,
Dito revalidatie proces etc..
Snap je nu waarom ik verontwaardigt bent over jou reactie?
Uit deze post van je blijkt wel weer dat jij dus liever geen kritische geluiden hoort over Big Pharma, maar alleen positieve. Lijkt me nogal subjectief. Maar goed, whatever works for you.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Fijn om ook eens een positief bericht te lezen over Big Pharma. Hoop dat iedere criticaster deze -bewonderenswaardig openhartige en eerlijke-post goed lezen.
Lees de post van Spellmeista nog eens. Volkomen eerlijk en openhartig. Dat moet je toch aanspreken? Hij heeft baat bij de medicijnen en dus zouden we gewoon blij moeten zijn dat die hem helpen om dit leven beter voor hem te maken.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Uit deze post van je blijkt wel weer dat jij dus liever geen kritische geluiden hoort over Big Pharma, maar alleen positieve. Lijkt me nogal subjectief. Maar goed, whatever works for you.
Gelukkig ben jij een voorbeeld over hoe je kritisch moet zijn en verschillende kanten van een verhaal moet bekijken.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Uit deze post van je blijkt wel weer dat jij dus liever geen kritische geluiden hoort over Big Pharma, maar alleen positieve. Lijkt me nogal subjectief. Maar goed, whatever works for you.
Eerlijk en openhartig spreekt mij zeker aan. En ik zeg ook helemaal niet dat het niet goed voor hem is. Maar ik spreek jou aan op je subjectieve gedachtes over Big Pharma. Jij zegt dat iedere criticaster van Big Pharma die post van hem zou moeten lezen of maw iedereen die kritiek heeft op Big Pharma moet ook naar de goeie kanten van Big Pharma kijken en verder zijn mond houden omdat het meer goed dan kwaad doet. Dat mag je vinden alleen kom je zo natuurlijk nooit tot verbetering van iets.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees de post van Spellmeista nog eens. Volkomen eerlijk en openhartig. Dat moet je toch aanspreken? Hij heeft baat bij de medicijnen en dus zouden we gewoon blij moeten zijn dat die hem helpen om dit leven beter voor hem te maken.
component of consument?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat heeft niet zoveel zin als de Belgische component merkvast is.
In NL zijn de 'merken' zoals Panadol ook duurder dan de 'witte', merklozen.
Dan verwoord het wat beter.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik wou hier nog wel even op reageren. Die reactie van mij ging over die doc die ik heb gezien en waarvan ik dacht (fout van mij) dat jij die misschien wel zou willen zien. Dus dat het te maken heeft met de energie van de aarde en niet de wilskracht. Dat slaat dus niet op jou maar op die doc. Snap je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |