abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2013 @ 15:09:46 #251
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133148333
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Of zelfs beter weten dan mensen die daadwerkelijk iets ervaren hebben.

Ik vraag me af of Jappi77 kan vliegen?
bedoel met een openmind moet je zwaartekracht gewoon op kunnen heffen.
Kijk nu bewijs je weer mijn punt van het belachelijk maken.
Feyenoord!
  maandag 11 november 2013 @ 15:17:43 #252
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133148581
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor, als jij zegt dat ik met een knie en enkel zonder bot er in of bij mijn middel verlamd gewoon kan lopen door een openmind, ga ik er vanuit dat JIJ de zwaarte kracht kan opheffen, heeft niks met het belachelijkmaken van een punt te maken..
Maar meer met een manier van het opheffen van de zwaartekracht, dus als jij een manier hebt gevonden door dat met een openmind te kunnen doen, dan is het geen gek idee.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 14:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Das mooi om te horen. Maar het heeft te maken met de energie van de aarde. Dus niet met wilskracht. Helaas is die doc nu niet meer gratis. Kan je wel een link geven als je wil.
Dus als ik die documantaire had gekeken had ik zonder goeie schanieren gewoon kunnen lopen.
dus zwaarte kracht opheffen en kunnen zweven als het waren.
Jou eigen woorden die ik even anders vertaal.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_133148609
quote:

[..]

In mijn ogen heeft het niks te maken met belachelijk maken. Je moet jezelf realiseren dat je niet zomaar iets lukraak kunt roepen zonder daar ook maar iets tegenover te stellen. Je kunt dan wel mooi strooien met een betaal-link maar zo werkt het natuurlijk niet. In een serieuze discussie ga je ook serieus in op wat je tegenstander zegt en probeert hem te overtuigen. Bij die laatste twee punten laat je steeds steken vallen japie77.
pi_133148650
Dat "belachelijk maken" verhaal is dan ook niets meer dan een excuus om niet op moeilijke vragen in te gaan.
Conscience do cost.
  maandag 11 november 2013 @ 15:35:42 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133149217
quote:

[..]

Jij geeft aan dat mijn operaties en revalidatie belachelijk was en ik doormiddel van een beetje ruim denken gewoon weer kon lopen.
Dit is even een klein voorbeeld wat allemaal in mijn knie zit qua metaal en carbon!
pi_133149671
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:52 schreef Tingo het volgende:
Gisteren op Brandpunt hadden ze het over dat farmaceutische bedrijven hebben maar èèn nieuwe antibiotica op het markt gebracht in 30 jaar.
Ze hebben toch dik verdient voor heel lang en vinden het te duur om te investeren in nieuwe spul.
Die spul is toch 'over-prescribed' voor heel lang ook?

Misschien is er veel meer winst in Ritalin en die andere veel verslavende middelen enz.
En vaccinen ook natuurlijk.
Metylfenidaathydrochloride heeft al heel erg lang geen patent meer.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_133149777
Ik denk dat ze kunnen beter gewoon puur heroine uitgeven i.p.v. heroine substitutes.
Minder inbraak.
Minder aanvallen/beroven.
Kost veel minder in verzekeringen claimen,
Kost veel minder dan substitutes.

Met veel verslavingen kan je 'n gewone leven leiden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_133149820
quote:

[..]

Das mooi om te horen. Maar het heeft te maken met de energie van de aarde. Dus niet met wilskracht. Helaas is die doc nu niet meer gratis. Kan je wel een link geven als je wil.
Lol
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_133149830
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:45 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Metylfenidaathydrochloride heeft al heel erg lang geen patent meer.
ok - dat was gewoon 'n voorbeeldje.....er is heel veel van de troep op t markt.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator maandag 11 november 2013 @ 15:52:13 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133149945
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:48 schreef Tingo het volgende:
Ik denk dat ze kunnen beter gewoon puur heroine uitgeven i.p.v. heroine substitutes.
Minder inbraak.

Hier heb je wel een punt al lijkt het me geen pretje om je leven lang afhankelijk te zijn van een substantie...

En het is natuurlijk een gevaar dat mensen met opzet verslaafd gaan worden als dat betekent dat een verzekering en de staat je in stand gaan houden....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_133150044
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

ok - dat was gewoon 'n voorbeeldje.....er is heel veel van de troep op t markt.
Zeker, maar dan kun je beter de juiste voorbeelden gebruiken :P

quote:
Minder inbraak.

Eens. Bij ons om de hoek zit een methadon-kliniek, die mensen zijn totaal geen overlast, zelfs erg gezellig. Volgens mij gaan daar alleen de "onredbare" naartoe maar op die manier kost het onze stad veel minder geld en overlast, en zijn die mensen minder ongelukkig en minder gedwongen crimineel gedrag te vertonen om maar aan drugs te kunnen komen.
  maandag 11 november 2013 @ 15:59:01 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133150218
quote:
Minder inbraak.

Ja en nee, op zich goed idee.
Maar dan moeten ze het of gedogen of legaal maken.
pi_133150716
quote:

Zoals met "pure" (voor zover je dat spul puur kan noemen) heroïne? Mwa. De vraag die je je dan moet stellen is of het niet veel 'handiger' is om geld te besteden aan het mensen helpen afkicken dan zo'n verslaving juist in stand te houden.
Conscience do cost.
pi_133151649
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Zeker, maar dan kun je beter de juiste voorbeelden gebruiken :P

Goed -maar je snapt t punt.
  maandag 11 november 2013 @ 16:40:25 #265
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133151884
Of gewoon deze allemaal legaliseren, degene die gebruiken, zijn zowieso idioot dus ruimt lekker op.
http://elitedaily.com/life/culture/dangerous-drugs-world/

Maar goed weer ff on-topic :)
pi_133153702
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hier heb je wel een punt al lijkt het me geen pretje om je leven lang afhankelijk te zijn van een substantie...

En het is natuurlijk een gevaar dat mensen met opzet verslaafd gaan worden als dat betekent dat een verzekering en de staat je in stand gaan houden....
Maar voor vele is t leven zonder bepaalde substanties nog erger.
Voor sommige is het leven zonder gebak en patat 'n hel....en gebak en patat kunnen nog ongezonder zijn dan heroine.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tingo op 11-11-2013 17:37:06 ]
pi_133154043

Interessant om te zien waar de gelobby-de legale producten in dit lijstje staan.
Aan Khat verdient niemand genoeg geld om er voor te lobby-en en dat is net verboden geworden in Nederland.
Overigens staat Ritalin ook goed laag maar opvallend toch wat hoger dan andere verboden stoffen.
pi_133154366
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:43 schreef oompaloompa het volgende:
[ afbeelding ]

Interessant om te zien waar de gelobby-de legale producten in dit lijstje staan.
Aan Khat verdient niemand genoeg geld om er voor te lobby-en en dat is net verboden geworden in Nederland.
Overigens staat Ritalin ook goed laag maar opvallend toch wat hoger dan andere verboden stoffen.
Ik heb het voorbeeldje Ritalin genoemde want ik was het woord 'psychotropic' effe kwijt.
pi_133154438
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik heb het voorbeeldje Ritalin genoemde want ik was het woord 'psychotropic' effe kwijt.
Daarom noemde ik het niet, ik noemde ritalin specifiek omdat het het enige geneesmiddel in dat overzht is dat nog (semi)legaal is.

edit: buprenorphine blijkbaar ook maar alleen als afkickmiddel
pi_133154569
BigPharma zal wel die oorlog in Syrie gesponsord hebben zodat de mensen in europa bang worden en dan miljarden euros in het bedrijf van osterhaus pompen om vaccins te krijgen.
Of gewoon wat de auteurs zeggen....

http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(13)62220-5/fulltext
pi_133154611
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:59 schreef .SP. het volgende:
BigPharma zal wel die oorlog in Syrie gesponsord hebben zodat de mensen in europa bang worden en dan miljarden euros in het bedrijf van osterhaus pompen om vaccins te krijgen.
Of gewoon wat de auteurs zeggen....

http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(13)62220-5/fulltext
'article not found' :{
pi_133154647
★★★
pi_133154651
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

'article not found' :{
mmm, de link is een beetje suf, even copy-pasten vrees ik...

Ah, ajacied is sneller :)
pi_133154774
Valt er eigenlijk legaal iets te doen in dit soort situaties? Dat een land gedwongen kan worden zijn zaken goed op orde te hebben omdat dat niet hebben andere landen enorm veel kan kosten?
pi_133154800
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:01 schreef .SP. het volgende:

[..]

mmm, de link is een beetje suf, even copy-pasten vrees ik...

Ah, ajacied is sneller :)
Danku ;)
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:32:33 #276
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133178361
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Jij geeft aan dat mijn operaties en revalidatie belachelijk was en ik doormiddel van een beetje ruim denken gewoon weer kon lopen.
Dit is even een klein voorbeeld wat allemaal in mijn knie zit qua metaal en carbon!
[ afbeelding ]
Jij vertelt mij je persoonlijke verhaal over hoe je in een rolstoel zat en niet meer kon lopen. Daarna vertel ik je een verhaal over een doc die ik gezien heb over een man die ook in een rolstoel zat en na een paar maanden earthing of grounding weer kon lopen. Ik vertel je dat verhaal omdat het met jou situatie te maken heeft en ik denk dat je dan misschien wel geinteresseerd bent om die doc te kijken. In plaats daarvan word je pissig, en komt met dit soort fotos en ga me belachelijk maken. Alleen maar omdat in jouw denkwereld er geen plaats is voor dat soort dingen. Dat is gewoon het tegenovergestelde van openminded. Bekrompen dus. Precies wat ik zei waarom ik dit topic ga mijden. Deed nog 1 laatste poging, maar tevergeefs blijkbaar.
Feyenoord!
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:42:46 #277
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133178635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij vertelt mij je persoonlijke verhaal over hoe je in een rolstoel zat en niet meer kon lopen. Daarna vertel ik je een verhaal over een doc die ik gezien heb over een man die ook in een rolstoel zat en na een paar maanden earthing of grounding weer kon lopen. Ik vertel je dat verhaal omdat het met jou situatie te maken heeft en ik denk dat je dan misschien wel geinteresseerd bent om die doc te kijken. In plaats daarvan word je pissig, en komt met dit soort fotos en ga me belachelijk maken. Alleen maar omdat in jouw denkwereld er geen plaats is voor dat soort dingen. Dat is gewoon het tegenovergestelde van openminded. Bekrompen dus. Precies wat ik zei waarom ik dit topic ga mijden. Deed nog 1 laatste poging, maar tevergeefs blijkbaar.
Nee, ik leg jou uit dat mijn knie stuk is...
Lees nog maar eens goed door.
STUK als in kapot als in defect, Ik ben er door heen gekomen door pakweg 11 operaties en heel wat wilskracht.

Jou reactie daarop was dit!

quote:
Dus, jij weet mij te vertellen, dat het niet mijn wilskracht om te lopen was maar de energie van de aarde.
Ik word niet boos meer zeer verontwaardigt dat jij meer over mijn situatie weet te vertellen dan.
Alle doktors, artsen en ikzelf.

Het was niet mijn wilskracht, nee de energie van de aarde die mij weer kon laten lopen.
het waren niet alle operaties die er voor gezorgd hebben dat mijn knie weer funktioneerd nee het is de eneergie vand e aarde.,
Dito revalidatie proces etc..

Snap je nu waarom ik verontwaardigt bent over jou reactie?
pi_133181848
quote:

[..]

Jij vertelt mij je persoonlijke verhaal over hoe je in een rolstoel zat en niet meer kon lopen. Daarna vertel ik je een verhaal over een doc die ik gezien heb over een man die ook in een rolstoel zat en na een paar maanden earthing of grounding weer kon lopen.
Daar heb je hem weer met zijn beruchte grounding verhaal. Je weet toch wel wat Earthing of grounding betekend? Dat is niets meer dan je Rolstoel via een kabel met de grond verbinden ter voorkoming van opbouw van statische electriteit.

Ik heb een pogin gedaan om je verhaal op internet te vinden maar helaas. Na een half uur zoeken ben ik niks relevants tegengekomen. Dus blijkbaar is jouw enorm geweldige wereldveranderend verhaal alleen maar achter een betaal link te vinden. De vraag is waarom?
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:07:50 #279
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133182801
grounding = Kamerarrest
Of idd de geel groene kabel in je lichtnet thuis.
Die loopt namelijk in de meterkast dmv een pin de grond in.

Maar japie77 denkt wel ff makelijk dat ik ipv paar manden in rolstoel zitten en tig operaties en daarna maanden revalideren.

Gewoon ff docu had moeten kijken, en gewoon op moeten staan uit mijn rolstoel.
Denk dat een cola fles lourdes water meer effect heeft. ;)
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:21:26 #280
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133183187
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 14:21 schreef Japie77 het volgende:
En ben wel beetje klaar om met die closeminded figuren nog langer te discussieren want dat heeft toch geen zin.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_133183777
quote:
Dat, inderdaad. Kernachtig samgevat. Sowieso is het een zwaktebod om de hele tijd met 'closeminded' te schermen maar we zijn dan ook niets anders van japie gewent.

Er zitten wel een paar goeie tussen maar helaas zijn de meest vocale personen op BNW ook degene die het minst in te brengen hebben.
Conscience do cost.
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:53:44 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133184083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat, inderdaad. Kernachtig samgevat. Sowieso is het een zwaktebod om de hele tijd met 'closeminded' te schermen maar we zijn dan ook niets anders van japie gewent.

Er zitten wel een paar goeie tussen maar helaas zijn de meest vocale personen op BNW ook degene die het minst in te brengen hebben.
:X

Misschien een rare vraag maar zoals iedereen weet is het idee van de Big Pharma, bakken met geld verdienen.
Als we kijken naar de producten die het meest verkocht worden zijn de Ibuprofen en de Paracetamol, Per doosje betaal je nog geen 1 a 2 euro, dat is niks.
Waarom gooien ze daarvan de prijs niet omhoog?
Ik weet dat zelfs in ons grensgebied met belgie die pilletjes over de grens worden gesmokkeld, omdat ze in Nederland super goedkoop zijn. O-)

[ Bericht 10% gewijzigd door theguyver op 12-11-2013 15:01:23 ]
pi_133184268
Ik doel natuurlijk op de vocale personen die bij elk tegenwoord gaan klagen over dat de wereld tegen hun is en dat ze closeminded zijn ;)
Conscience do cost.
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:02:21 #284
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133184368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:59 schreef ems. het volgende:
Ik doel natuurlijk op de vocale personen die bij elk tegenwoord gaan klagen over dat de wereld tegen hun is en dat ze closeminded zijn ;)
Weet ik ook wel ;)
Enig idee over stukje wat ik net heb toegevoegd bij die 2 smileys?
:)

quote ff mezelf
Misschien een rare vraag maar zoals iedereen weet is het idee van de Big Pharma, bakken met geld verdienen.
Als we kijken naar de producten die het meest verkocht worden zijn de Ibuprofen en de Paracetamol, Per doosje betaal je nog geen 1 a 2 euro, dat is niks.
Waarom gooien ze daarvan de prijs niet omhoog?
Ik weet dat zelfs in ons grensgebied met belgie die pilletjes over de grens worden gesmokkeld, omdat ze in Nederland super goedkoop zijn. O-)

ow en ff leuk feitje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:05:34 #285
238326 Worteltjestaart
pi_133184473
Paracetamol is niet meer beschermd door patenten.
Daarom kan en mag het generiek geproduceerd worden en gaan de prijzen omlaag, omdat er niet één bedrijf is dat het alleenrecht op productie en verkoop heeft.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:09:58 #286
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133184629
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
Paracetamol is niet meer beschermd door patenten.
Daarom kan en mag het generiek geproduceerd worden en gaan de prijzen omlaag, omdat er niet één bedrijf is dat het alleenrecht op productie en verkoop heeft.
Hmm gek dat het in belgie wat anders in elkaar steekt.
lees hier.
In Nederland kocht ik een doosje paracetamol van 30 tabletten van 500mg voor 0,89 euro. Het was een ‘huismerk’, een wit product. Is zo’n wit product minder goed dan een paracetamol van een gekend merk?

Apotheker. Nee, paracetamol is paracetamol. De goedkoopste die ik in huis heb is van Teva: 3,20 euro voor 30 tabletten. Maar veel mensen houden vast aan wat ze gewend zijn. Nu wist ik al wel dat er een prijsverschil is tussen Nederland en België, maar dat het zo groot is, daar schrik ik toch ook van. Hier is de duurste momenteel Perdolan, daar betaal je 4,62 euro voor.

Hoe komt het dat paracetamol in België zo duur is?

Apotheker. Daar kan ik eigenlijk moeilijk op antwoorden. De prijzen liggen vast en worden bepaald door de overheid en de industrie. Wij hebben daar geen vat op.
pi_133185265
quote:

[..]

ach ach, misschien moet je je energie richten op de serieuse vragen aan jou die nog open staan en niet modderen in je theatrale slachtofferrol.
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:34:17 #288
238326 Worteltjestaart
pi_133185335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef theguyver het volgende:
Apotheker. Daar kan ik eigenlijk moeilijk op antwoorden. De prijzen liggen vast en worden bepaald door de overheid en de industrie. Wij hebben daar geen vat op.
Het kan in België anders zijn, geen idee.
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:36:04 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133185394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:34 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Het kan in België anders zijn, geen idee.
Misschien tip voor iemand aan de belgische grens een gouden handeltje starten :P
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:40:14 #290
238326 Worteltjestaart
pi_133185531
Dat heeft niet zoveel zin als de Belgische component merkvast is.
In NL zijn de 'merken' zoals Panadol ook duurder dan de 'witte', merklozen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:53:49 #291
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_133186027
Ik ben blij met mijn medicijnen. Anders had ik nu geen vriendin en liep ik rond als witchdoctor n.a.w.

Het kost mijn geen drol en het het reguleert mijn dopamine in tha brain..ik betaal geloof ik 8,- voor een doosje haldol met 30 stuks (1 mg per tablet) en het is dat of scizofrenie of complete gekheid..niet werken, niks kunnen, in mijn eigen wereld leven bla bla..

Ik weet ook wel dat er miljarden worden verdient met die shizzle, maar als het pilletje zijn ding doet vind ik het best.

Sommige medicijnen worden idd patentloos en daardoor worden ze vaak ook goedkoper.

Waar ik het niet mee eens ben is dat zonder mijn toestemming de apotheek gaat beslissen welke antipsychotica ik ga krijgen. Dus van de een op andere dag kreeg ik een ander merk binnen.

Ik zou hier niet te veel achter zoeken en ook al verdient een of andere hondenlul miljarden: laat hem er lekker blij mee zijn! Het interesseert mij echt geen ene fuck.

Weet je wat ik pas echt triest vind: miljarden in de zogenaamde economie pompen terwijl de Filipijnen misschien maar 1 miljard nodig hebben en daar niet gelijk actie voor ondernemen zodat dat klotegeld die kant op gaat!
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:57:14 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133286791
In de Verenigde Staten staat voor de tweede keer binnen vier jaar een zwaar christelijk echtpaar terecht, omdat ze ook hun tweede kind hebben laten sterven aan een longontsteking. De ouders hechten meer geloof aan gebedsgenezing dan aan de reguliere geneeskunde.

Vier jaar geleden werd het ouderpaar, Herbert en Catherine Schaible, ook al veroordeeld wegens onvrijwillige doodslag wegens een longontsteking bij hun destijds 2-jarige zoon. Ze kregen een proeftijd van 10 jaar, waarbij ze werden gedwongen medische hulp te zoeken mocht een van de kinderen in die periode ziek worden.

Maar volgens aanklagers kozen de ouders er ook dit keer weer voor om te bidden voor hun doodzieke 8 maanden oude zoon, in plaats van een arts te raadplegen. De jongen stierf in april aan een longontsteking. De ouders, die 20 tot 40 jaar gevangenisstraf kunnen krijgen, pleiten voor hun onschuld.
Via de Volkskrant
  Moderator vrijdag 15 november 2013 @ 16:00:58 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133286932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef theguyver het volgende:

ow en ff leuk feitje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaar ook APC'tjes Helden spul
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_133287251
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef Spellmeista het volgende:
Ik ben blij met mijn medicijnen. Anders had ik nu geen vriendin en liep ik rond als witchdoctor n.a.w.

Het kost mijn geen drol en het het reguleert mijn dopamine in tha brain..ik betaal geloof ik 8,- voor een doosje haldol met 30 stuks (1 mg per tablet) en het is dat of scizofrenie of complete gekheid..niet werken, niks kunnen, in mijn eigen wereld leven bla bla..

Ik weet ook wel dat er miljarden worden verdient met die shizzle, maar als het pilletje zijn ding doet vind ik het best.

Sommige medicijnen worden idd patentloos en daardoor worden ze vaak ook goedkoper.

Waar ik het niet mee eens ben is dat zonder mijn toestemming de apotheek gaat beslissen welke antipsychotica ik ga krijgen. Dus van de een op andere dag kreeg ik een ander merk binnen.

Ik zou hier niet te veel achter zoeken en ook al verdient een of andere hondenlul miljarden: laat hem er lekker blij mee zijn! Het interesseert mij echt geen ene fuck.

Weet je wat ik pas echt triest vind: miljarden in de zogenaamde economie pompen terwijl de Filipijnen misschien maar 1 miljard nodig hebben en daar niet gelijk actie voor ondernemen zodat dat klotegeld die kant op gaat!
Fijn om ook eens een positief bericht te lezen over Big Pharma. Hoop dat iedere criticaster deze -bewonderenswaardig openhartige en eerlijke-post goed lezen.
^O^
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:13:17 #295
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133327058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee, ik leg jou uit dat mijn knie stuk is...
Lees nog maar eens goed door.
STUK als in kapot als in defect, Ik ben er door heen gekomen door pakweg 11 operaties en heel wat wilskracht.

Jou reactie daarop was dit!

[..]

Dus, jij weet mij te vertellen, dat het niet mijn wilskracht om te lopen was maar de energie van de aarde.
Ik word niet boos meer zeer verontwaardigt dat jij meer over mijn situatie weet te vertellen dan.
Alle doktors, artsen en ikzelf.

Het was niet mijn wilskracht, nee de energie van de aarde die mij weer kon laten lopen.
het waren niet alle operaties die er voor gezorgd hebben dat mijn knie weer funktioneerd nee het is de eneergie vand e aarde.,
Dito revalidatie proces etc..

Snap je nu waarom ik verontwaardigt bent over jou reactie?
Ik wou hier nog wel even op reageren. Die reactie van mij ging over die doc die ik heb gezien en waarvan ik dacht (fout van mij) dat jij die misschien wel zou willen zien. Dus dat het te maken heeft met de energie van de aarde en niet de wilskracht. Dat slaat dus niet op jou maar op die doc. Snap je?
Feyenoord!
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:14:54 #296
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133327121
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Fijn om ook eens een positief bericht te lezen over Big Pharma. Hoop dat iedere criticaster deze -bewonderenswaardig openhartige en eerlijke-post goed lezen.
^O^
Uit deze post van je blijkt wel weer dat jij dus liever geen kritische geluiden hoort over Big Pharma, maar alleen positieve. Lijkt me nogal subjectief. Maar goed, whatever works for you.
Feyenoord!
pi_133327595
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Uit deze post van je blijkt wel weer dat jij dus liever geen kritische geluiden hoort over Big Pharma, maar alleen positieve. Lijkt me nogal subjectief. Maar goed, whatever works for you.
Lees de post van Spellmeista nog eens. Volkomen eerlijk en openhartig. Dat moet je toch aanspreken? Hij heeft baat bij de medicijnen en dus zouden we gewoon blij moeten zijn dat die hem helpen om dit leven beter voor hem te maken.
pi_133327761
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij een voorbeeld over hoe je kritisch moet zijn en verschillende kanten van een verhaal moet bekijken. :D
Conscience do cost.
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:00:48 #299
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133328544
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lees de post van Spellmeista nog eens. Volkomen eerlijk en openhartig. Dat moet je toch aanspreken? Hij heeft baat bij de medicijnen en dus zouden we gewoon blij moeten zijn dat die hem helpen om dit leven beter voor hem te maken.
Eerlijk en openhartig spreekt mij zeker aan. En ik zeg ook helemaal niet dat het niet goed voor hem is. Maar ik spreek jou aan op je subjectieve gedachtes over Big Pharma. Jij zegt dat iedere criticaster van Big Pharma die post van hem zou moeten lezen of maw iedereen die kritiek heeft op Big Pharma moet ook naar de goeie kanten van Big Pharma kijken en verder zijn mond houden omdat het meer goed dan kwaad doet. Dat mag je vinden alleen kom je zo natuurlijk nooit tot verbetering van iets.
Feyenoord!
pi_133328661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat heeft niet zoveel zin als de Belgische component merkvast is.
In NL zijn de 'merken' zoals Panadol ook duurder dan de 'witte', merklozen.
component of consument?
In België mogen geneesmiddelen enkel in de apotheker verkocht worden. Kan je dus geen pijnstillers bij het Kruidvat gaan halen. Apotheker is een beschermd beroep, zo is er de vestigingswet: onlangs heeft men weer besloten dat er de volgende tien jaar geen nieuwe apotheken mogen openen. (reden waarom studierichting pharmacie bij uitstek een rijkeluisopleiding is: enkel nuttig voor wiens ouders apotheker zijn of die het geld hebben om een apotheek over te nemen).

Goedkoopste paracetamol in compendium van 2011 zijn PE-TAM (Qualiphar): 20x500 mg voor 2.00¤ en DOCPARA (Docpharma): 30x500 mg voor 3.04¤ (Docpharma's 20x500 is 2.80¤...). Kruidvat (website): 1.98¤ voor 100x500 mg

Goedkoopste Ibuprofen is BUPROPHAR (Teva): 30x400 mg voor 5.55¤ (0.46¤ per gram). Kruidvat 20x400 mg 1.69¤ (0.21¤ per gram)

up-to-date (oktober 2013) compendium België met prijzen hier: http://www.bcfi.be/
theguyver is Belg?? oh, was quote uit artikel...

[ Bericht 2% gewijzigd door meth1745 op 17-11-2013 11:31:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')