Ik heb een C# programma geschreven om het bij te houden. Geeft me net wat meer statistieken dan die op geldvoorelkaar staan. Ik heb trouwens wel dat mijn berekening van de maandelijkse terugbetaling bij elk project net een paar cent anders is dan die van geldvoorelkaar. Bij Excel heb ik hetzelfde. Ik gebruik gewoon standaard annuïteit formules. Hebben andere mensen dit ook of doe ik gewoon iets fout ?quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:00 schreef mesaana het volgende:
Even nog over een opmerking in crowdfunding #5:
Ik hou alles bij in een zelf in elkaar geknutseld databaseje + website.
Redenen:
Het geld dat je overgemaakt hebt staat in je statistieken op de site nog heel lang bij "toegezegd".
Ik heb geen idee hoe ze straks gaan aangeven als er geld achter gaat lopen. Misschien alleen per project bij het betaalschema, en dan kun je lang zoeken.
Ik wil snel weten hoeveel geld ik per maand terug krijg, dus dat reken ik dan zelf uit, voordat het betaalschema bekend is.
Ik heb 28 lopende projecten.. best veel om iedere maand helemaal langs te lopen. Nu hoef ik dat alleen aan het begin te doen en alle betalingen dan in te boeken en zie ik precies wat er binnenkomt en uitgaat.
Daarnaast vind ik het leuk!
Overigens zou een excelsheet ook prima werken denk ik.
Hoe doen jullie dat?
Ik check mijn.ing op wat er binnenkomt via GVE en dat hou ik bij in een excelletje. Ook hou ik bij tot wanneer de betalingen binnen moeten komen. Sommige projecten lopen t/m augustus 2018quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:00 schreef mesaana het volgende:
Redenen:
Het geld dat je overgemaakt hebt staat in je statistieken op de site nog heel lang bij "toegezegd".
Ik heb geen idee hoe ze straks gaan aangeven als er geld achter gaat lopen. Misschien alleen per project bij het betaalschema, en dan kun je lang zoeken.
Ik wil snel weten hoeveel geld ik per maand terug krijg, dus dat reken ik dan zelf uit, voordat het betaalschema bekend is.
Ik heb 28 lopende projecten.. best veel om iedere maand helemaal langs te lopen. Nu hoef ik dat alleen aan het begin te doen en alle betalingen dan in te boeken en zie ik precies wat er binnenkomt en uitgaat.
Hoe doen jullie dat?
Zodra een project helemaal rond is gaat het bij toegezegd weg.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:00 schreef mesaana het volgende:
Redenen:
Hoe doen jullie dat?
Welkom!quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:00 schreef dmssn het volgende:
Hoi allemaal,
Ben nieuw hier, dus ook net aangemeld als nieuwe ForumFokker;-)
Vind wel interessant topic over crowdfunding en ben zeker benieuwd, wat crowdfunding kunnen betekenen voor mij.
Lees ook net, dat ik mij kan aanmelden voor de nieuwe projecten op geldvoorelkaar. Maar ik kan nog niet PM sturen naar u met streepje aan de linkerkant;-). Moet eigenlijk nog 7 dagen wachten. Is er nog andere manier, waarop ik snel kan aanmelden voor de pushmeldingen?
Wel heb ik nog een vraag, richten jullie vooral op crowdfundingsplatforms in Nederland? Of ook in de hele wereld? Want ik weet dat in de Verenigde States al langer bekend met crowdfunding. Zoals met Kickstarter.
Nog fijne avond!
dmssn
Welkom.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:00 schreef dmssn het volgende:
Hoi allemaal,
Ben nieuw hier, dus ook net aangemeld als nieuwe ForumFokker;-)
Vind wel interessant topic over crowdfunding en ben zeker benieuwd, wat crowdfunding kunnen betekenen voor mij.
Lees ook net, dat ik mij kan aanmelden voor de nieuwe projecten op geldvoorelkaar. Maar ik kan nog niet PM sturen naar u met streepje aan de linkerkant;-). Moet eigenlijk nog 7 dagen wachten. Is er nog andere manier, waarop ik snel kan aanmelden voor de pushmeldingen?
Wel heb ik nog een vraag, richten jullie vooral op crowdfundingsplatforms in Nederland? Of ook in de hele wereld? Want ik weet dat in de Verenigde States al langer bekend met crowdfunding. Zoals met Kickstarter.
Nog fijne avond!
dmssn
Wanneer kreeg jij je laatste mail? Script draait nog.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:46 schreef mrbombastic het volgende:
Kan het zijn dat het mailscript plat ligt?
Je kan er gerust 5k in steken maar spreiding is het belangrijkste. En echt geld ermee verdienen doe je niet, het is meer voor vermogensbehoud vanwege inflatie en jaloeziebelasting.quote:Op zondag 3 november 2013 09:43 schreef Seven. het volgende:
Hoi. Als ik het goed heb, kun je hier dus geld mee verdienen? Ik zit net eens te loeren op geldvoorelkaar.nl, en het blijkt dat veel mensen 200 euro inleggen. Ik dacht dat het om bedragen van 5000 euro ging of zo.
In wat voor een projecten investeren jullie zoal?
WGR / Crowdfunden en de belastingdienstquote:Op zondag 3 november 2013 13:27 schreef Peter het volgende:
Hoe zit het met de Belastingdienst? Boven welk bedrag moet je iets aangeven en hoe?
Alles in box 3quote:Op zondag 3 november 2013 13:27 schreef Peter het volgende:
Hoe zit het met de Belastingdienst? Boven welk bedrag moet je iets aangeven en hoe?
Het geld wat je uitgeleend hebt. Rendement kijkt de belastingdienst niet naar.quote:Op zondag 3 november 2013 13:48 schreef Peter het volgende:
[..]
De heel investering of alleen uitbetaalde dingen of alleen het rendement?
Als je nog onder een bepaalde grens zit weegt spaargeld e.d. toch niet mee. Boeit voorlopig dus niet voor mijquote:Op zondag 3 november 2013 14:38 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het geld wat je uitgeleend hebt. Rendement kijkt de belastingdienst niet naar.
En natuurlijk ander vermogen wat onder box 3 valt.
Ik zie nu dat ze vanaf 28 oktober door Gmail als spam gemarkeerd zijn :S.quote:Op zondag 3 november 2013 11:25 schreef µ het volgende:
[..]
Wanneer kreeg jij je laatste mail? Script draait nog.
Je kunt per 100,- investeren dus ook idd 200 euro maar ook 5000,- of nog meer.quote:Op zondag 3 november 2013 09:43 schreef Seven. het volgende:
Hoi. Als ik het goed heb, kun je hier dus geld mee verdienen? Ik zit net eens te loeren op geldvoorelkaar.nl, en het blijkt dat veel mensen 200 euro inleggen. Ik dacht dat het om bedragen van 5000 euro ging of zo.
In wat voor een projecten investeren jullie zoal?
Je verdiend er natuurlijk wel geld mee, maar we zullen allemaal we niet al te veel er in hebben zitten waardoor het idd wel meevalt.quote:Op zondag 3 november 2013 11:36 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je kan er gerust 5k in steken maar spreiding is het belangrijkste. En echt geld ermee verdienen doe je niet, het is meer voor vermogensbehoud vanwege inflatie en jaloeziebelasting.
Aquila, zou je zo aardig willen zijn mijn volgende vraag te beantwoorden over de inning van de aflossing en rente?quote:Op zondag 3 november 2013 20:29 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je kunt per 100,- investeren dus ook idd 200 euro maar ook 5000,- of nog meer.
Ik heb vanalles: Een hotel, dameskleding voor plusmaten, bedrijf dat nieuwe speciale stenen voor het maken van dijken heeft bedacht. een uitzendbureau, iets met zonnepanelen. en dan nog een paar dingen.
Die som is te moeilijk voor nuquote:Op woensdag 6 november 2013 12:37 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Aquila, zou je zo aardig willen zijn mijn volgende vraag te beantwoorden over de inning van de aflossing en rente?
Stel ik zou een toezegging doen van ¤100,- met een looptijd van 5 jaar met als rentevoet 6%.
Betekent dat ik dan op iedere aflossingstermijn (ervan uitgaande dat het maandelijks is) inkomsten ontvang van 100/12*5(maanden maal jaren) + 100/1,006^1 / 12 ?
En is dat bedrag uitgesplitst dan?quote:Op woensdag 6 november 2013 12:59 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die som is te moeilijk voor nu![]()
Maar als je bij een project 100 ingeeft dan laat die zien wat je elke maand krijgt.
Nee gewoon 1 bedrag, elke maand hetzelfde bedrag op de 1e maand na omdat dan de kosten er af gaan.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:03 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
En is dat bedrag uitgesplitst dan?
Ok, duidelijk, dank jequote:Op woensdag 6 november 2013 13:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee gewoon 1 bedrag, elke maand hetzelfde bedrag op de 1e maand na omdat dan de kosten er af gaan.
Als ik de vragen hier niet kan stellen, wat is het nut van het topicquote:Op woensdag 6 november 2013 14:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Allemaal zaken die je trouwens ook prima bij GvE terug kunt vinden
Dat zeg ik toch ook niet? Ik geef je alleen de tip om daar eens te kijken en de boel door te lezen. Dan hoef je niet zo veel vragen te stellenquote:Op woensdag 6 november 2013 14:13 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Als ik de vragen hier niet kan stellen, wat is het nut van het topic
Het is wel 2013 he, lezen, doe niet zo absurdquote:Op woensdag 6 november 2013 14:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik geef je alleen de tip om daar eens te kijken en de boel door te lezen. Dan hoef je niet zo veel vragen te stellen
Dan denk ik niet dat jij geschikt bent om met crowdfunding te beginnen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:18 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Het is wel 2013 he, lezen, doe niet zo absurd
De opmerking sloeg juist op jou met je opmerking dat je niet wilt lezenquote:Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Totdat je dan te maken krijgt met wanbetalers
quote:Op woensdag 6 november 2013 15:04 schreef Blik het volgende:
[..]
De opmerking sloeg juist op jou met je opmerking dat je niet wilt lezen
Laat nou even zien dat je serieus bent. Op deze manier is niemand meer bereid om jou te helpen.quote:
Ik ben serieus, maar kreeg van jou juist de suggestie om het maar zelf uit te zoeken voor de vragen die mij nog resteren. Dus vroeg ik mij af waarom dit topic er was als ik niet eens een simpele vraag mocht stellen...quote:Op woensdag 6 november 2013 15:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Laat nou even zien dat je serieus bent. Op deze manier is niemand meer bereid om jou te helpen.
En daar kreeg je een vrij serieus antwoord op, waarop jij besloot om te zeggen dat je niet wilde lezenquote:Op woensdag 6 november 2013 15:15 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Ik ben serieus, maar kreeg van jou juist de suggestie om het maar zelf uit te zoeken voor de vragen die mij nog resteren. Dus vroeg ik mij af waarom dit topic er was als ik niet eens een simpele vraag mocht stellen...
Waar zeg ik dat dan? Ik geef je slechts de tip dat je eea. ook op de site van GvE kunt vinden. Daar zou je ook dankbaar voor kunnen zijn. En als een post op een forum lezen en begrijpen al te moeilijk is...quote:Op woensdag 6 november 2013 15:15 schreef Lollertrolle het volgende:
Op woensdag 6 november 2013 15:12 schreef leolinedance het volgende:
Dat was dan weer niet serieus. Moet natuurlijk niet alteveel van mijn rol op dit forum afwijken.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:18 schreef Blik het volgende:
[..]
En daar kreeg je een vrij serieus antwoord op, waarop jij besloot om te zeggen dat je niet wilde lezen
Je zit hier niet in KLB of ONZ. Ga daar maar spelen als je daar behoefte aan hebtquote:Op woensdag 6 november 2013 15:20 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Dat was dan weer niet serieus. Moet natuurlijk niet alteveel van mijn rol op dit forum afwijken.
Maar heb iig al genoeg informatie verzameld over CF om eens langzaamaan te beginnen.
Niet echt ervaringen mee, maar de meesten vonden de rentes wel héél erg hoog en eigenlijk "too good to be true"quote:Op woensdag 6 november 2013 15:21 schreef Mistico het volgende:
Gezellige boel hier...
Gebuikt iemand van jullie ervaring met isePankur?Ben het nu aan het testen.
Ziet er interessant uit! http://www.wiseclerk.com/(...)ent-after-11-months/quote:Op woensdag 6 november 2013 15:21 schreef Mistico het volgende:
Gezellige boel hier...
Gebuikt iemand van jullie isePankur?Ben het nu aan het testen.
Dat viel mij meteen ook al op, maar dat zal waarschijnlijk komen door het hoge risico dat je loopt. Geld uitlenen aan iemand die een auto van 6000 euro wilt kopen met een salaris van 725 euro is vragen om problemen.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet echt ervaringen mee, maar de meesten vonden de rentes wel héél erg hoog en eigenlijk "too good to be true"
Het is altijd gezellig hier..quote:Op woensdag 6 november 2013 15:21 schreef Mistico het volgende:
Gezellige boel hier...
Ik ben ook aan het testen met 5 eur per project, ik ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:21 schreef Mistico het volgende:
Gezellige boel hier...
Waarop selecteer jij je projecten? En hoe bepaal je hoeveel je per project inlegt? Het moet meer dan 100 eur per project zijn als je met 11 projecten al 200 eur per maand krijgt. Of heb je misschien extreem kortlopende projecten?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:58 schreef AQuila360 het volgende:
Hopelijk aankomende week het geld voor 2 projecten overmaken dan lopen er totaal 11 en moet ik zo'n 200,- per maand terug krijgen.
Gefeliciteerd met je eerste GVE investering!quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:07 schreef lipjes het volgende:
Nou ik ben er ook maar eens ingedoken.
Heb wat geld wat ik kan missen, dus een gekeken op geldvoorelkaar.
Eens klein beginnen, dus 100 euro in een kledingwinkel geïnvesteerd welke toen ik inlegde rond de 75% hing en nu al bijna 100% is.
Als het wat wordt probeer ik het nog een keer, wordt het niks dan houd ik er ook weer mee op
Edit: en nu al 100%
Thanks, had het al wat keren eerder voorbij zien komen, maar ik wachtte nog even af om te zien hoe het loopt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:27 schreef mesaana het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je eerste GVE investering!
Ik heb eigenlijk vanalles wat en om verschillende redenen. Sommige projecten spraken me aan, andere hadden een korte looptijd of een klein leenbedrag waardoor het weer interessant werd.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:25 schreef mesaana het volgende:
[..]
Waarop selecteer jij je projecten? En hoe bepaal je hoeveel je per project inlegt? Het moet meer dan 100 eur per project zijn als je met 11 projecten al 200 eur per maand krijgt. Of heb je misschien extreem kortlopende projecten?
Nee, ik ben helemaal niet nieuwsgierig!
Maar hoe bedoel je als het wat wordt? Als je je 1e terugbetaling hebt of wacht je tot alles weer terug is want dan kun je wel even wachtenquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:07 schreef lipjes het volgende:
Nou ik ben er ook maar eens ingedoken.
Heb wat geld wat ik kan missen, dus een gekeken op geldvoorelkaar.
Eens klein beginnen, dus 100 euro in een kledingwinkel geïnvesteerd welke toen ik inlegde rond de 75% hing en nu al bijna 100% is.
Als het wat wordt probeer ik het nog een keer, wordt het niks dan houd ik er ook weer mee op
Edit: en nu al 100%
Je bankrekening nummer nemen ze over zodra je het geld voor dat project overmaakt. Ik vroeg me dat toen ook al af, kunnen ze beter ergens vermelden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Thanks, had het al wat keren eerder voorbij zien komen, maar ik wachtte nog even af om te zien hoe het loopt.
Maar account is binnen, overeenkomst ligt getekend klaar.
Enige wat mij nog even apart is, ik heb bij registratie geen bankrekeningnummer moeten invoeren.
Deze zal ik dus via een wijzigingsformulier moeten invoeren, echter als ik deze open zijn er op dat formulier nog geen gegevens bekend.
Wacht nog wel even af tot maandag, van t weekend in ieder geval even alles opsturen incl een kopie van ID met wat gegevens afgeschermd natuurlijk.
Deze heb ik trouwens gedaan:
http://www.geldvoorelkaar(...)t.aspx?id=4915&fav=1
Mwa, niet tot het helemaal terugbetaald is, maar wacht wel even een paar maandjes af om het even aan te zien.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar hoe bedoel je als het wat wordt? Als je je 1e terugbetaling hebt of wacht je tot alles weer terug is want dan kun je wel even wachten
Mijn 1e project was ook kleding trouwens (plus maten om precies te zijn) Heb nu bijna de helft terug.
[..]
Je bankrekening nummer nemen ze over zodra je het geld voor dat project overmaakt. Ik vroeg me dat toen ook al af, kunnen ze beter ergens vermelden.
Nee klopt, wel grappig want ik heb daar toen ook overal voor gezocht op de site hoe dat zat.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:10 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ah oke, daar hoef ik dus zelf weinig voor te doen
Ik heb er meteen geld ingestopt!quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:54 schreef leolinedance het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5254
Ach, de boel gaat vanzelf wel een keer onderuit en dan wordt crowdfunding wat volwassener en stabieler.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is serieus al meteen geld in gestoptZouden die mensen wel lezen?
Ik heb ertegen dat gve je veel te weinig informatie geeft om fatsoenlijk een afweging te maken. Je moet maar blind op de gve-rating vertrouwen. Goed, er is nu een Graydon rating bijgekomen, maar ik heb genoeg bedrijven met een mooie rating failliet zien gaan. Dat ligt niet aan Graydon, dat ligt aan de verschrikkelijk karige informatie die in Nederland verplicht opgeleverd moet worden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:18 schreef AQuila360 het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen die herfinancierings projecten?
Voor mij is er genoeg informatie. Als het te lang wordt lees ik dat al niet eens meer. Zoals bv die Qoinaanvraag. Hoop bla bla maar ik zie niks in zo'n platform net als dat ik bitcoins ook 3 keer niks vind. Dat maakt een langere tekst/meer informatie er echt niet beter op.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:22 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Ik heb ertegen dat gve je veel te weinig informatie geeft om fatsoenlijk een afweging te maken. Je moet maar blind op de gve-rating vertrouwen. Goed, er is nu een Graydon rating bijgekomen, maar ik heb genoeg bedrijven met een mooie rating failliet zien gaan. Dat ligt niet aan Graydon, dat ligt aan de verschrikkelijk karige informatie die in Nederland verplicht opgeleverd moet worden.
Maar zolang mensen massaal blijven inleggen obv die summiere info zal gve dat vast niet gaan verbeteren.
Zo is het wel begonnen maar dat heeft wel een heel erg hoog wereldverbeteraar gehalte. Trouwens herfinanciering is ook een concept, mischien alleen niet een concept waar jij je in kunt vinden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:55 schreef jumala het volgende:
Maar is de essentie van 'crowdfunding' niet het financieren van goede ideeën/concepten?
http://www.appsfunder.com/nl/fund-apps/project/1-nl-quiz
Je kan op het forum onder Discussion ook topics doorlezen, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker (ook waar de hoge percentages vandaan komen). Al blijft ik het toch nog een vaag verhaal vinden...quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:22 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik ben ook aan het testen met 5 eur per project, ik ben erg benieuwd.
"Ze" zeggen dat ook als het geld niet op tijd terugbetaald wordt, je door middel van incasso toch een redelijk rendement blijft houden.. dat moet ik nog zien.
Ik ben nu alleen met "1000" ratings aan het proberen en kijk ook onder de projecten zelf. Wel jammer dat ik geen Ests (estlands, estii?) kan
Niet perse, ik zie zelfs niets in Kickstarter enzulks. Ik wil gewoon rente krijgen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:55 schreef jumala het volgende:
Jeez, de bedragen die mensen stoppen in bepaalde projecten...
Maar is de essentie van 'crowdfunding' niet het financieren van goede ideeën/concepten? Niet het financieren van mensen om schulden af te lossen om deze zodoende nog verder in de schulden te brengen? Maja geldvoorelkaar heeft de zakken al gevuld, dus het maakt hen ook geen fluit meer uit...
Graag!quote:Op zaterdag 9 november 2013 00:19 schreef Mistico het volgende:
Ik krijg nu volgende maand ¤ 1,20, en de maand daarop ¤ 8 euro. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ook. Mooi project.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:15 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5337
Stormschade gecrowdfund
Waarom zou iemand die zich in het verleden in de shit heeft gewerkt nu opeens wel betrouwbaar zijn? Hypotheek, lening met mega rente, restschuld etc... En 2e kind op komst terwijl je diep schulden zitquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:18 schreef AQuila360 het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen die herfinancierings projecten? Als het pietje met een utikering is dan snap ik het nog wel maar als ze gewoon een goede baan hebben en aan hun verplichtingen voldoen dan zie ik er nog niet echt een probleem in.
Als ze nu al gewoon aan de huidige lening kunnen voldoen en op deze manier lagere lasten krijgen dan is dat geen verkeerd idee.
Wel fijn dat mevrouw een glazen bol heeft en nu al weet wat ze de komende jaren gaat verdienenquote:Ik sta nog redelijk aan het begin van mijn carrière en mijn inkomen stijgt jaarlijks met minimaal 5%. Mijn partner is ook in vaste dienst en heeft goede carrièreperspectieven (hij is net afgestudeerd WO en kan op korte termijn goed doorgroeien bij zijn huidige werkgever)
Ik zie dat toch echt anders, GVE laat geen mensen toe waarvan ze verwachten dat het wel eens een probleem kan worden want daar hebben ze geen baat bij hoogstens even op de korte termijn maar zodra er een paar gevallen zijn van wanbetalers loopt het niet meer zo storm, ik zal dan ook denk ik geen investeringen meer doen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die zich in het verleden in de shit heeft gewerkt nu opeens wel betrouwbaar zijn? Hypotheek, lening met mega rente, restschuld etc... En 2e kind op komst terwijl je diep schulden zit![]()
Sorry maar deze laat ik toch écht schieten...
Ik ben van mening dat het inderdaad om goede/innovatieve ideëen moet gaan bij crowdfunden. Of anders een wereldverbeterings-idee. Maar goed, iedereen zijn eigen visie natuurlijk
oh, en:
[..]
Wel fijn dat mevrouw een glazen bol heeft en nu al weet wat ze de komende jaren gaat verdienen
Goede carrièreperspectieven als net afgestudeerde...in deze tijden? Waarin is hij afgestudeerd? Wat voor werk doen jullie? Hebben jullie vaste contracten?
etc. etc. etc.
Bij projecten als deze blijkt wel weer dat GvE nu al een beetje verpest is. Er komen gelukszoekers. Mensen die niet willen lezen maar puur naar wat getalletjes kijken. Dat blijkt wel weer omdat dit project binnen een dag volgeboekt is.
Als dit zo doorgaat betekent dit het begin van einde. Er zal minder informatie worden gegeven waardoor de risico's toe zullen nemen met alle gevolgen van dien. GvE ziet natuurlijk ook dat het concept veel niet-kritische mensen aantrekt en zal daar gretig op inspelen.
Dat heb ik ook gedaan, gewoon een gratis spaarrekening bij een bank erbij genomen en die gebruik ik voor GVE. Staat nu alweer 25 euro op aan terugbetaling, als het 100 is gaat het weer een project in.quote:Op zondag 10 november 2013 23:13 schreef Oksel het volgende:
Wtf.
Zeg Blik, is dit wat? Als je wél de projecten leest, en geen mafkezen gaat herfinancieren? Wellicht open ik aparte rekening hiervoor, zet er 1000 op, pak 10 projecten, en kijk het eens een jaar aan? Is dat een idee?
Ik kijk niet specifiek naar winsten die ik weer uit kan geven. Mijn spaargeld en beleggingen is een grote pot geld en als ik iets wil kopen gaat het daar uit. En investeren doe ik ook vanuit die grote pot.quote:Op zondag 10 november 2013 23:12 schreef dmssn het volgende:
Ben ook benieuwd, wat jullie doen met de behaalde rendementen via GVE? Opnieuw investeren, iets leuks kopen of leuke dingen doen:)
Huh?quote:Zelf zou ik opnieuw investeren, maar dat weet ik nog niet.
Dat is wel verstandig ja.quote:Voorlopig even verdiepen in de crowdfunding informatie en vooral kijken naar de nieuwe projecten.
Ook hallo.quote:
Geen Blik, maar zal toch even reageren.quote:Zeg Blik, is dit wat? Als je wél de projecten leest, en geen mafkezen gaat herfinancieren? Wellicht open ik aparte rekening hiervoor, zet er 1000 op, pak 10 projecten, en kijk het eens een jaar aan? Is dat een idee?
Zie mijn soortgelijke reactie hierbovenquote:Op zondag 10 november 2013 23:13 schreef Oksel het volgende:
Wtf.
Zeg Blik, is dit wat? Als je wél de projecten leest, en geen mafkezen gaat herfinancieren? Wellicht open ik aparte rekening hiervoor, zet er 1000 op, pak 10 projecten, en kijk het eens een jaar aan? Is dat een idee?
Rendement kun je ook gewoon zien op de website van geldvoorelkaarquote:Op maandag 11 november 2013 09:44 schreef Oksel het volgende:
Zodat ik mijn rendement kan zien, zonder ingewikkelde Excel sheets..
Dat zie je bij GvE al voordat je het geld overgemaakt hebt.quote:Op maandag 11 november 2013 09:44 schreef Oksel het volgende:
Zodat ik mijn rendement kan zien, zonder ingewikkelde Excel sheets..
Ook niet als jij er een aparte rekening voor opent.quote:Op maandag 11 november 2013 09:59 schreef Oksel het volgende:
Als zo'n project omvalt heb je geen rendement..
Ik steek geen euro in dat soort projecten, maar blijkbaar vinden sommigen het risico aanvaardbaarquote:Op maandag 11 november 2013 13:57 schreef Blik het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5301
Weer zo'n herfinancieringsvoorbeeld die er op het oog redelijk uit ziet, als je echter de beschrijving leest zie ik direct grote risico's:
- Hij heeft een persoonlijk krediet, waar komt dat krediet vandaan
- Hij is alleenstaande ouder (hogere lasten)
- Hij heeft nu een woning, en wil een woonboerderij kopen (wat gebeurt er met zijn oude huis? Is die al verkocht)
- Hij heeft huurinkomsten, maar die huurinkomsten zullen natuurlijk verdwijnen bij verkoop van zijn oude woning
- "Ik sta zelf altijd klaar voor anderen en vraag nu zelf om hulp" (:'))
- "Ik heb een goed betaalde vaste baan en ben altijd mijn betaalverplichtingen nagekomen en heb nog nooit een betaalachterstand gehad. Dit is uiteraard makkelijk te verifiëren." (vandaar ook dat persoonlijke krediet...)
En weer volquote:Op maandag 11 november 2013 13:57 schreef Blik het volgende:
Weer zo'n herfinancieringsvoorbeeld die er op het oog redelijk uit ziet, als je echter de beschrijving leest zie ik direct grote risico's:
- Hij heeft nu een woning, en wil een woonboerderij kopen (wat gebeurt er met zijn oude huis? Is die al verkocht)
- Hij heeft huurinkomsten, maar die huurinkomsten zullen natuurlijk verdwijnen bij verkoop van zijn oude woning
- "Ik heb een goed betaalde vaste baan en ben altijd mijn betaalverplichtingen nagekomen en heb nog nooit een betaalachterstand gehad. Dit is uiteraard makkelijk te verifiëren." (vandaar ook dat persoonlijke krediet...)
Toen ik deze aanvraag las kwam de naam me al bekend voor. Ik had toen geen tijd om verder te zoeken en heb er geen geld in gestopt. Wel opmerkelijk dat dit niet vermeld staat. Bij de meeste andere aanvragen staat een "vraag" over andere verstrekkers van kapitaal. Bij deze niet net als enige verwijzing naar de andere aanvraag. Apart.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:12 schreef RicDan het volgende:
Ik zie dat sommigen hier geld hebben gestoken in het project ''Stormschade Landgoed Arcadia''
Hebben jullie er ook rekening mee gehouden dat het een tweede aanvraag is voor geld in zeer korte tijd bij GvE?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5087
Dat was voor mij namelijk de reden om hier niet in te investeren.
Ik vind het zo gek dat als je 'een goedbetaalde baan' hebt, je er niet gewoon voor kiest ff de tanden op elkaar te zetten en fors af te lossen van je eigen salarisquote:Op maandag 11 november 2013 13:57 schreef Blik het volgende:
Dit soort projecten moet je echt geen cent aan uitgeven. Allemaal potentiele dubbeltje-op-zijn-kant klantjes.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het zo gek dat als je 'een goedbetaalde baan' hebt, je er niet gewoon voor kiest ff de tanden op elkaar te zetten en fors af te lossen van je eigen salaris
Anyway: ik meld ook maar even dat ik meelees
Eens, denk ik. Maar ik vind het ook gewoon echt vreemd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:50 schreef Scorpie het volgende:
Dit soort projecten moet je echt geen cent aan uitgeven. Allemaal potentiele dubbeltje-op-zijn-kant klantjes.
Niet gezien. Anders had ik het misschien niet gedaan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:12 schreef RicDan het volgende:
Ik zie dat sommigen hier geld hebben gestoken in het project ''Stormschade Landgoed Arcadia''
Hebben jullie er ook rekening mee gehouden dat het een tweede aanvraag is voor geld in zeer korte tijd bij GvE?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5087
Dat was voor mij namelijk de reden om hier niet in te investeren.
Hoezo verwacht je dat? Ik verwacht dat helemaal niet namelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:49 schreef groggy het volgende:
Hoe lang blijft het nog goed gaan in Nederland? Ik verwacht dat binnenkort de eerste projecten niet meer aan hun afbetalingsverplichtingen kunnen voldoen. Wat voor weerslag zal dit krijgen op crowdfunding in NL?
Interessantquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:01 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)nk-krijgen-hulp-uit-(on)verwachte-hoek.aspx
Geinig!
Kan een week zijn maar ook 4 weken bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:20 schreef Mistico het volgende:
[..]
Interessant![]()
Hoe lang duurt het voordat een project bij GvE van start gaat? Ik heb voor 1 project nu begin November geld overgemaakt en tot nu toe staat er nog niets bij Betaalschema etc. etc.
Het zal heus wel een keer gebeuren, maar ik verwacht dat het percentage terugbetalers hoog blijft.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoezo verwacht je dat? Ik verwacht dat helemaal niet namelijk.
Opnieuw investeren, ik ga voor een zo hoog mogelijk bedrag per maand.quote:Op zondag 10 november 2013 23:12 schreef dmssn het volgende:
Ben ook benieuwd, wat jullie doen met de behaalde rendementen via GVE? Opnieuw investeren, iets leuks kopen of leuke dingen doen:)
Zelf zou ik opnieuw investeren, maar dat weet ik nog niet. Voorlopig even verdiepen in de crowdfunding informatie en vooral kijken naar de nieuwe projecten.
Tsja ik ben ook meer van het sparen dan lenen voor iets maar niet iedereen denkt zo natuurlijk. En daarnaast kan er in het verleden natuurlijk altijd een reden zijn voor die schuld. Maar ik zie een schuld gewoon niet perse als een negatief iets zolang je gewoon aan je verplichtingen kunt voldoen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:18 schreef MrBadGuy het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5164
Een 42 jarige 'Key Account Manager' die bij zijn ouders woont, wil op termijn een eigen huis kopen en wil nu wat kleine leningen en kredieten herfinancieren... tja, wat moet je hier nou van vinden...
Geld lenen aan particulieren die hun kredieten e.d. willen herfinancieren vind ik sowieso niks. Waarom heeft iemand met een goede baan en geen hoge vaste kosten (woont bij ouders) een krediet nodig? En dan binnenkort ook nog een huis willen kopen?
Dat het een keer gaat gebeuren wel natuurlijk maar ''hoe lang blijft het nog goed gaan'' is me iets te dik aangezet :pquote:Op woensdag 13 november 2013 12:44 schreef mesaana het volgende:
[..]
Het zal heus wel een keer gebeuren, maar ik verwacht dat het percentage terugbetalers hoog blijft.
En ik denk eigenlijk ook niet dat het snel gebeurt.
Daar zou ik dus nooit geld in investeren.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Tsja ik ben ook meer van het sparen dan lenen voor iets maar niet iedereen denkt zo natuurlijk. En daarnaast kan er in het verleden natuurlijk altijd een reden zijn voor die schuld. Maar ik zie een schuld gewoon niet perse als een negatief iets zolang je gewoon aan je verplichtingen kunt voldoen.
Iemand die ik ken heeft ook geld geleend voor zijn ''droom auto'' omdat hij er nu al in wil rijden en niet pas over 5 jaar als hij hem bij elkaar heeft gespaard. Ik zou dat niet doen maar hij kiest daar wel voor.
Hij kan gewoon makkelijk aan die verplichting voldoen en dan zie ik in principe het probleem dus ook niet. En zou als dat een project op GVE was er eventueel ook wel geld insteken.
Dat is je goed recht natuurlijk, ik heb ook nog geen geld in een project wat daar op lijkt. Maar sta er niet perse negatief tegen over.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar zou ik dus nooit geld in investeren.
En toevallig vandaag van start.quote:Op woensdag 13 november 2013 07:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kan een week zijn maar ook 4 weken bijvoorbeeld.
Jawel maar die gegevens heeft GVE wel en ik snap opzich dat die niet er open en bloot bijstaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:55 schreef Mistico het volgende:
In zulke gevallen als hierboven zou je eigenlijk een overzicht moeten hebben van inkomen en eventuele lopende leningen. Dat zou het allemaal een stuk concreter maken dan alleen een vermelding van beroep en een mooi verhaaltje.
Mooiquote:
Ik bedoel projecten waar geen Graydon-rating vermeld staat. Ik mis bij sommige van deze particuliere projecten toch enig transparantie. Dat zou mij toch eerder over de streep trekken.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Jawel maar die gegevens heeft GVE wel en ik snap opzich dat die niet er open en bloot bijstaan.
Je moet vertrouwen op de rating van GVE en Graydon.
Dat is ook de reden dat ik deze projecten eigenlijk altijd oversla. 1x wel geld aan besteed, maar, door de info in de aanvraag was het een en ander verifieerbaar en de looptijd was kort. Die durfde ik wel aan.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:03 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik mis bij sommige van deze particuliere projecten toch enig transparantie. Dat zou mij toch eerder over de streep trekken.
Nice! Met dat bedrag loopt het snel rond.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:33 schreef fingie het volgende:
Sinds deze week zit ik aan mijn zelf opgelegde budget. Als het goed ik komt er nu ca ¤ 350,- p/mnd terug en zal ik enkel dit gebruiken voor nieuwe projecten.
Inderdaad, al zal het denk ik wel lastig zijn om me "in te houden". Sommige projecten vind ik echt aantrekkelijk om wat voor reden dan ook. Je weet alleen niet wanneer dit soort projecten voorbij komen. Misschien toch de eerste paar maanden de terugbetalingen gewoon laten staan om een klein buffertje te hebben voor de echt interessante projecten op te bouwen. Lastig...quote:Op woensdag 13 november 2013 20:58 schreef AQuila360 het volgende:
Nice! Met dat bedrag loopt het snel rond.
En ik alleen al vanwege de foto! Net een fout japans superheldenteam, hilarisch!quote:Op donderdag 14 november 2013 14:31 schreef lipjes het volgende:
Alleen al vanwege mijn hobby zou ik hier al in willen investeren.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4079
Power Rangersquote:Op donderdag 14 november 2013 18:46 schreef mesaana het volgende:
[..]
En ik alleen al vanwege de foto! Net een fout japans superheldenteam, hilarisch!
leuk project inderdaad, met veel enthousiasme vertelt, wordt er zelf ook enthousiast van. Mijn laatste investering van dit jaar, we gaan het boekjaar afsluitenquote:Op donderdag 14 november 2013 14:31 schreef lipjes het volgende:
Alleen al vanwege mijn hobby zou ik hier al in willen investeren.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4079
Paar dagen altijd idd.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:40 schreef fingie het volgende:
Weet iemand trouwens toevallig hoeveel dagen er zitten tussen de getoonde boekingsdatum van een terugbetaling op gve en het daadwerkelijk aankomen op de bankrekening?
Soms zitten er bij mij 3 of meer dagen tussen. Niet dat dat heel erg is maar vraag me af of de datum klopt of dat de bank traag is. Ook omdat ik de afgelopen keren vaak een betalingsherinnering kreeg voor een investering terwijl het bedrag al aangekomen had moeten zijn. Aangezien het gewoon een overboeking is tussen 2 NL banken zou dat toch dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag afgehandeld moeten zijn.
Mwa, ik kan wel een paar redenen bedenken:quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Amper 10% in 3 dagen voor de motorshop, denk dat het een lastige wordt om vol te krijgen
Bizar eigenlijk, leningen aan mensen met schulden lopen binnen 2 uur vol en gedegen overkomende bedrijven lukt het met moeite.
Idioot is het. Snap het echt niet.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Amper 10% in 3 dagen voor de motorshop, denk dat het een lastige wordt om vol te krijgen
Bizar eigenlijk, leningen aan mensen met schulden lopen binnen 2 uur vol en gedegen overkomende bedrijven lukt het met moeite.
Het is wel 60 maanden en een heel groot bedrag dat gaat altijd wat langzamer.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Rente per jaar staat er toch achter? (Wel erg laag btw)quote:Op zondag 17 november 2013 22:04 schreef AQuila360 het volgende:
Die crowdaboutnow projecten vermelden de totale rente dat is ook wel nep!
Jawel maar ik dacht in eerste instantie van he 12% en dan was het 4% ofzoquote:Op maandag 18 november 2013 17:27 schreef Mistico het volgende:
[..]
Rente per jaar staat er toch achter? (Wel erg laag btw)
Moet je bij deze projecten zoals bij Symbid ook meteen het geld overmaken?
My god. Nog niet bijna dat ik investeer...quote:Voor het eerste jaar zal het product zich een plaats in de markt moeten veroveren. Dit lijkt niet zo moeilijk, omdat 60% van de mensen immers allerlei doekjes gebruiken. Ik verwacht het eerste jaar minimaal 50.000 stuks te verkopen.
Hoezo is dat apart?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:05 schreef leolinedance het volgende:
Dan is deze beter: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5224
Mooi werk. Toch apart dat men een lening van 15k af wil sluiten als er 30-40k eigen vermogen aanwezig is. Ook al een lening voor een auto. Hmm
Twijfel...
Omdat je het dan makkelijk zelf kunt betalen? Zeker omdat je met zo'n lening 5 jaar lang 6% rente aan het betalen bent.quote:
Je hebt ook geld nodig als bedrijf, je kan wel al je eigen vermogen investeren maar dan kan je je leveranciers etc. niet meer betalen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Omdat je het dan makkelijk zelf kunt betalen? Zeker omdat je met zo'n lening 5 jaar lang 6% rente aan het betalen bent.
Als je dan toch verwacht dat het zo goed gaat lopen, dan heb je je eigen vermogen ook weer zo aangevuld toch?
Natuurlijk heb je geld nodig. Maar hoeveel? Welke leveranciers heb je het over bij dit bedrijfje?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je hebt ook geld nodig als bedrijf, je kan wel al je eigen vermogen investeren maar dan kan je je leveranciers etc. niet meer betalen.
Niet zo vreemd dus.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:02 schreef leolinedance het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4961
Deze denkt in 4 jaar 170k + rente terug te kunnen betalen?
[..]
My god. Nog niet bijna dat ik investeer...
IT bedrijf. Stel dat je een servertje moet inkopen om te leveren, dan ben je met licenties al snel 5k kwijt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je geld nodig. Maar hoeveel? Welke leveranciers heb je het over bij dit bedrijfje?
Maar ik heb er wel wat in geïnvesteerd in ieder geval
Oke, dat zou dus inhouden dat hij misschien wel helemaal geen cash geld heeft. Dan kun je dus vrij weinig met zo'n gegeven.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:43 schreef SuperWeber het volgende:
Precies en onder eigen vermogen vallen ook de eigendommen van het bedrijf (bv. die drone). Aangezien er geen andere partijen een rol spelen, neem ik aan dat hij deze al heeft afbetaald...
Ik snap het ook nietquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:48 schreef Mistico het volgende:
[..]
Je kunt toch vochtige doekjes kopen in de supermarkt uit zo'n afsluitbaar bakje.
Misschien willen ze die 170K uitgeven aan marketing?
Vochtige doekjes zijn slechter voor het milieu en duurder. Mijn vrouw zag er wel handel inquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:48 schreef Mistico het volgende:
[..]
Je kunt toch vochtige doekjes kopen in de supermarkt uit zo'n afsluitbaar bakje.
Misschien willen ze die 170K uitgeven aan marketing?
Niet helemaal, het betekent dat wanneer hij failliet gaat en de eigendommen van de onderneming worden verkocht deze met gemak de lening van ¤ 15.000 dekken. De reeds openstaande leningen (bv. die auto, als die eigendom van de onderneming is), moeten namelijk van het eigen vermogen worden afgetrokken...quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, dat zou dus inhouden dat hij misschien wel helemaal geen cash geld heeft. Dan kun je dus vrij weinig met zo'n gegeven.
[..]
Ik snap het ook niet
Ach geen verkeerd iets. Daar je dier in tuin begrafen verboden is dan maar zo. Op het moment investeer ik even niet meer. Maar mocht er bij mij in de buurt komen als franchiser dan wil ik daar wel in investeren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:11 schreef µ het volgende:
Huisdierencrematorium Drechtsteden
Uit de serie: dit verwacht je niet tegen te komen.
Ik heb 20 projecten. Meesten daarvan betalen pas in week 3 en 4 van de maand. Tot op heden deze maand nog maar 5 binnen. We wachten verder weer af.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:58 schreef AQuila360 het volgende:
Deze maand al een hoop 6de en 7de betalingen binnen, loopt lekker door allemaal.
Ik heb ooit een keer 25 eur geinvesteerd. Bij Symbid werkt het als een soort aandeel. Dus je hoopt dan dat je aandeel meer waard wordt. Op dit moment is mijn "aandeel" van 25 eur zo goed als niets meer waard :-)quote:Op maandag 18 november 2013 18:36 schreef dmssn het volgende:
Dat weet ik niet met Symbid. Zelf heb ik weleens gehoord over hun site. Wel benieuwd of er fokkers zijn die investeren bij Symbid? En hoe is het met uitkeren van investeringen?
Dat kan een paar dagen tot een paar weken duren. Het langste wat er bij mij ooit tussen zat was een week of 4, kortste een paar dagen.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:15 schreef lipjes het volgende:
Hmm, heb de 8ste bij dit project: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4915 een investering gedaan.
Aangezien het de eerste was heb ik de 11e mijn gegevens opgestuurd.
Maar heb nog geen verzoek tot betaling gehad, hoe lang duurt dat meestal?
Dan wacht ik nog even af.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef fingie het volgende:
[..]
Dat kan een paar dagen tot een paar weken duren. Het langste wat er bij mij ooit tussen zat was een week of 4, kortste een paar dagen.
Hoebedoel je precies niet eerlijk?quote:Op woensdag 20 november 2013 19:00 schreef troepjepdat het volgende:
Ik heb het wel eerder gezien, maar er is er weer een: een ouder project dat inene weer 120 dagen heeft om in te investeren. Wat is het idee hierachter? Er is blijkbaar niet voldoende animo voor zo'n project, dus zou het toch moeten verdwijnen? Stel dat het nu echt opnieuw geplaatst werd, ok, maar er zit al voor een ton aan investeringen in. Niet echt eerlijk tegenover mensen die dit project voor het eerst zien, wel? Of tegenover mensen die drie maanden geleden beloofd hebben hierin te investeren? Iemand hier een verklaring voor? Zie ik iets over het hoofd?
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoebedoel je precies niet eerlijk?
Goeie punten.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:44 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.
En andersom, mensen die al drie maanden geleden beloofd hebben om in het project te investeren, die moeten dat geld wel apart houden/beschikbaar hebben wanneer het project geslaagd is. Dat zou nu dus een half jaar kunnen zijn. Ook vraag ik me af of de kans op slagen niet kleiner wordt in het geval dat de aanvrager van de lening het geld veel later krijgt dan gehoopt. Ze hadden het geld misschien nodig voor semi-tijdgevoelige investeringen in materiaal, mensen etc.
Ik vond het gewoon een beetje vreemd en was benieuwd wat anderen hier nu van dachten
Was er een paar maanden geleden niet iemand met een vergelijkbaar product? Dat was voor wc-rollen iirc...quote:
Mee eens! Heb je GVE al gevraagd? Die geven meestal erg snel een antwoord op dit soort vragen.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:44 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.
En andersom, mensen die al drie maanden geleden beloofd hebben om in het project te investeren, die moeten dat geld wel apart houden/beschikbaar hebben wanneer het project geslaagd is. Dat zou nu dus een half jaar kunnen zijn. Ook vraag ik me af of de kans op slagen niet kleiner wordt in het geval dat de aanvrager van de lening het geld veel later krijgt dan gehoopt. Ze hadden het geld misschien nodig voor semi-tijdgevoelige investeringen in materiaal, mensen etc.
Ik vond het gewoon een beetje vreemd en was benieuwd wat anderen hier nu van dachten
Ik twijfel er nog aan gezien de 'lage' Graydon rating. De GvE rating is wel 1. Klink ergens wel tegenstrijdig toch?quote:Op donderdag 21 november 2013 08:51 schreef mesaana het volgende:
prima project, dit:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5449
Jammer dat ik al aan mijn tax zit voor de volgende maand.
Als je de tekst gelezen hebt, dan zie je wat de oorzaak daar van is.quote:Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik twijfel er nog aan gezien de 'lage' Graydon rating. De GvE rating is wel 1. Klink ergens wel tegenstrijdig toch?
Nee.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als je de tekst gelezen hebt, dan zie je wat de oorzaak daar van is.
Wel even in de gaten houden, heb nu alleen via GVE maar een beetje spreiding van platform kan ook wel handig zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:28 schreef mesaana het volgende:
Aaah, die laatste drie zijn nog niet operationeel.
Neuh, geen zorgen, maar zoals je zegt, spreiding kan geen kwaad!quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel even in de gaten houden, heb nu alleen via GVE maar een beetje spreiding van platform kan ook wel handig zijn.
Alhoewel ik me over GVE geen zorgen maak want dat loopt goed.
Alleen hebben de meeste als nadeel dat je pas op het einde je geld terug krijgt of anders dat je meteen geld moet storten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:22 schreef mesaana het volgende:
[..]
Neuh, geen zorgen, maar zoals je zegt, spreiding kan geen kwaad!
Ga die site ook nog even bekijken de aankomende tijd, met die rentes kun je met een paar honderd euro wel wat doen ja.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb nu een paar honderd euro op isepankur gezet, kijken hoe het loopt. Wat wel fijn is, is dat je gewoon een profiel kan instellen, en dat het systeem dan automatisch jouw geld uitleent aan leners die in het profiel passen. En de meeste aanvragen kan je toch niet lezen. Kijken hoe het loopt.
Als je het over geldvoorelkaar hebt: nee, dat kan niet.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:46 schreef nikao het volgende:
Heb me ook maar es ingeschreven voor 2 projecten..
Moet zeggen dat het zoeken naar projecten maar lastig is, zou fijn zijn als je een soort profiel kon aanmaken en ze daarop projecten gingen matchen.
Kan je trouwens een inschrijving cancellen als het project nog niet vol is?
Even Micro (U) DM'en dan kom je op de maillijst. En anders Twitter van GvE in de gaten houden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:46 schreef nikao het volgende:
Heb me ook maar es ingeschreven voor 2 projecten..
Moet zeggen dat het zoeken naar projecten maar lastig is, zou fijn zijn als je een soort profiel kon aanmaken en ze daarop projecten gingen matchen.
Kan je trouwens een inschrijving cancellen als het project nog niet vol is?
quote:Wanneer ontvang ik een financiële uitkering?
Per jaar wordt door een onafhankelijke accountant op basis van de door de accountant van de onderneming opgestelde jaarcijfers vastgesteld of er recht is op een financiële uitkering. Op de profielpagina’s van de onderneming vind je onder het kopje Financiën een overzicht van de mogelijke uitkering per omzetcategorie.
Voorbeeld: Een onderneming geeft de volgende omzetgrenzen en bijbehorende uitkering weer, die zullen worden uitgekeerd als deze grenzen gehaald of overschreden worden:
Omzetgrens 1: EUR 400.000 → Uitkering: ¤2 per part
Omzetgrens 2: EUR 600.000 → Uitkering: ¤3 per part
Omzetgrens 3: EUR 900.000 → Uitkering: ¤5 per part.
Stel: je hebt als investeerder ¤ 200 in deze onderneming geïnvesteerd. Dit betekent dat je twintig parten van ¤ 10 bezit, en dat je in totaal gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst maximaal recht hebt op ¤ 300 (1,5 keer het geïnvesteerde bedrag) in geval de onderneming voldoende omzet behaalt. Stel nu voor dat de onderneming in jaar 1 een omzet van ¤ 430.000 rapporteert. Dit betekent dat je als investeerder in dit jaar recht hebt op ¤ 2 rendement per part, omdat omzetgrens 1 is overschreden. De twintig parten van ¤ 10 die je bezit geven in dit geval recht op ¤ 20 × 2 = ¤ 40. Dit gaat bij voldoende omzet zo door in de jaren die volgen, maximaal totdat je het totaalbedrag van ¤ 300 hebt ontvangen.
Net even een factuurtje die jou in de andere groep zou doen vallen opschuiven naar het volgende (boek-)jaar zou nog wel kunnen lijkt me.quote:
Is verboten.quote:Op maandag 25 november 2013 11:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Net even een factuurtje die jou in de andere groep zou doen vallen opschuiven naar het volgende (boek-)jaar zou nog wel kunnen lijkt me.
genoeg manieren om het toch zo te doen... (leverancier vragen factuur anders te dateren bijv... budget/facturatie stop/ etc.)quote:
Volgens mij geeft het kopen van aandelen op de beurs bijna meer zekerheden als ik het zo lees... Ik zal hier denk ik niets mee doen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Mistico het volgende:
Heeft dit volgens jullie potentie? www.seeds.nl
Onderdeel van ABN-Amro, maar staat niet onder toezicht van AFM.
[..]
ABN staat toch onder toezicht van de AFM? Als ze onder dezelfde bankvergunning opereren, seeds dus ook..quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Mistico het volgende:
Heeft dit volgens jullie potentie? www.seeds.nl
Onderdeel van ABN-Amro, maar staat niet onder toezicht van AFM.
[..]
Ik ken de regels van de AFM niet exact, maar wat voor toegevoegde waarde zou toezicht van de AFM hebben behalve controle van de inhoud van het prospectus? Garanties geeft het volgens mij niet.quote:Op maandag 25 november 2013 18:56 schreef Peter het volgende:
[..]
ABN staat toch onder toezicht van de AFM? Als ze onder dezelfde bankvergunning opereren, seeds dus ook..
Garantie geeft het AFM nooit toch? Alleen dat het aanbieden van producten gebeurt volgens d eNL regels..quote:Op maandag 25 november 2013 19:05 schreef fingie het volgende:
[..]
Ik ken de regels van de AFM niet exact, maar wat voor toegevoegde waarde zou toezicht van de AFM hebben behalve controle van de inhoud van het prospectus? Garanties geeft het volgens mij niet.
Klopt, maar ik weet niet in hoeverre er regels zijn voor crowdfunding.quote:Op maandag 25 november 2013 19:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Garantie geeft het AFM nooit toch? Alleen dat het aanbieden van producten gebeurt volgens d eNL regels..
Gewoon meer doen, maar altijd bescheiden bedragen. Niet te overmoedig. Ik heb geen limiet gesteld maar met mijn investeringen tov. spaargeld zal het niet zo'n vaart lopen. Ik heb er nu trouwens een goeie 4k in zitten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
Wat is jullie plan trouwens als alles goed blijft lopen? Ga je dan meer projecten doen of blijven jullie bij een bepaald maximum bedrag?
Toen ik hiermee begon heb ik een vast bedrag apart gezet. Dit bedrag heb ik volledig geïnvesteerd. De terugbetalingen incl. rente stop ik in nieuwe projecten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
Wat is jullie plan trouwens als alles goed blijft lopen? Ga je dan meer projecten doen of blijven jullie bij een bepaald maximum bedrag?
Heb er nu een paar honderd inzitten, ik wil even wachten tot een substantieel deel terug is. Zit nu op ongeveer 6% wat terug is. Dat getal wil ik eerst wat hoger hebben.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
Dat is wel een interessante... Ik zie dat er in 2011 al projecten liepen dus wellicht dat hier iemand is die dit weet van voorgaande jaren?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef troepjepdat het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor overzicht we krijgen tbv de belasting. In principe gaat het voor het berekenen van de vermogensrendementheffing alleen om het totale uitstaande bedrag, maar omdat je technisch aan meerdere partijen het geld hebt uitgeleend, kan ik me voorstellen dat we alle leningen los moeten opgeven (en dus hopelijk een mooi overzicht daarvan krijgen).
Ik vind dat het geen enkele meerwaarde heeft, alleen maar lastig al die rekeningen bijhouden.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heb er nu een paar honderd inzitten, ik wil even wachten tot een substantieel deel terug is. Zit nu op ongeveer 6% wat terug is. Dat getal wil ik eerst wat hoger hebben.
Ik heb wel alles apart staan zogezegd, aparte rekening voor het crowdfunden waar alles vanaf en naartoe gaat. Heel makkelijk overzicht houden
Kwestie van de juiste bank nemen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind dat het geen enkele meerwaarde heeft, alleen maar lastig al die rekeningen bijhouden.
Voor dit soort dingen is MoneYou geschikt, 5 rekeningen onder 1 account. Naar believen aan te maken, te hernoemen, etc. En onder aan de streep simpelweg te zien hoeveel het totaal spaargeld is.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:59 schreef dmssn het volgende:
@Tha_Duck
Welke juiste bank gebruik je dan?
Tha_Duck, bedankt voor je reactie! Met MoneYou ben ik niet bekend mee. Ik ga even inlezen over dat bedrijf. Nogmaals bedankt!quote:Op woensdag 27 november 2013 16:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Voor dit soort dingen is MoneYou geschikt, 5 rekeningen onder 1 account. Naar believen aan te maken, te hernoemen, etc. En onder aan de streep simpelweg te zien hoeveel het totaal spaargeld is.
Let wel op, draait op ABN licentie dus als je daar al geld hebt staan moet je niet over de ton gaan.
Is gewoon een spaarbank, dochter van ABN AMRO.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:48 schreef dmssn het volgende:
[..]
Tha_Duck, bedankt voor je reactie! Met MoneYou ben ik niet bekend mee. Ik ga even inlezen over dat bedrijf. Nogmaals bedankt!
Heb ik ook gedaan. Eerste inleg dus ben benieuwd. Hij gaat wel vol komen vandaag zo te zien.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:37 schreef Blik het volgende:
Dat reclamebureau heb ik gedaan, digital is de toekomst dus dat zie ik wel goedkomen
creatieve sectorquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:04 schreef Mistico het volgende:
Ik pas. Als ze niet eens de moeite doen om een foutloze toelichting te schrijven.
Mooi project ........en inderdaad in de omtrek geen ander te vinden ....... Dus de kans dat deze het goed gaat doen lijkt mij gunstigquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:53 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ach geen verkeerd iets. Daar je dier in tuin begrafen verboden is dan maar zo. Op het moment investeer ik even niet meer. Maar mocht er bij mij in de buurt komen als franchiser dan wil ik daar wel in investeren.
Nog niet, maar zover ik weet zit iedereen hier op GVE en niet op crowdaboutnow vanwege het nadeel dat je je inleg pas op het einde terug kreeg.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:52 schreef BumBunny het volgende:
Ik ben altijd een stille lezer op FOK, maar besloot me nu maar eens aan te melden na al die tijd. Dat komt mede dankzij dit topic die erg mijn aandacht trok.
Crowdaboutnow.nl en geldvoorelkaar.nl zijn de betrouwbaarste Nederlandse crowfundsites toch? Naar aanleiding van dit project heb ik op crowaboutnow geinvesteerd in Back to Black voor maar 20 euro. Het is een leuk project en als ik dan mijn geld kwijt ben vind ik het niet zo'n groot probleem, maar ik ben dit toch begonnen om binnenkort wel wat meer geld te investeren in verschillende projecten. Ik heb het hele topic doorgelezen, maar er is hier dus niemand die geen uitbetalingen kreeg?
Hmm, ja dat is inderdaad wel een nadeel, maar op GVE vind ik de projecten niet zo heel interessant... Thanks!quote:Op woensdag 4 december 2013 23:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nog niet, maar zover ik weet zit iedereen hier op GVE en niet op crowdaboutnow vanwege het nadeel dat je je inleg pas op het einde terug kreeg.
Nou op het moment is het vrij rustig met nieuwe projecten. Heb zelf net weer 200 euro vrij om opnieuw te investeren maar helaas kan er ook niks leuks tussen vinden op het moment. Volgend jaar misschien nieuwe kansen, als het iets met het jaar einde heeft uit te staan natuurlijk.quote:
Ik ook!quote:Op maandag 9 december 2013 19:05 schreef Mistico het volgende:
Morgen zou ik mijn eerste 2 uitbetalingen moeten krijgen bij IsePankur, ben benieuwd.
Mijn eerste overdue heb ik al te pakken.. ben benieuwd hoe dat afloopt.quote:Op maandag 9 december 2013 19:05 schreef Mistico het volgende:
Morgen zou ik mijn eerste 2 uitbetalingen moeten krijgen bij IsePankur, ben benieuwd.
pffffquote:Op dinsdag 10 december 2013 08:28 schreef mesaana het volgende:
[..]
Mijn eerste overdue heb ik al te pakken.. ben benieuwd hoe dat afloopt.
Dat voorspelt niet veel goeds...quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:28 schreef mesaana het volgende:
[..]
Bericht gekregen?quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:28 schreef mesaana het volgende:
[..]
Gaat dit dan over betalingen van Isepankur of over een GvE project ????quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:28 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik denk dat hij IsePankur bedoeld, daar kunnen uitbetalingen nl. elke dag van de maand plaatsvinden.quote:
Mooie producten inderdaad. Even over nadenken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind deze erg interessant. Stabiel en lang bestaand bedrijf met voldoende medewerkers, goed verhaal, goede clasificatie/rating en rente
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5075
Ja dit is een mooie ja, even over nadenken want ik wil eigenlijk geen 60 maanden hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind deze erg interessant. Stabiel en lang bestaand bedrijf met voldoende medewerkers, goed verhaal, goede clasificatie/rating en rente
Gaat hem hier niet worden ben ik bang.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:01 schreef topcoat het volgende:
Beste mensen,
Op dit moment is -spam- nog hard op zoek naar meer investeerders. Via de social media lukt het ze om vele vrienden te vragen, maar ze willen ook graag onbekenden die hun project willen steunen omdat ze er echt iets in zien.
Voor meer informatie en voor een investering ga naar -spam-
Isepankur, geen GVE!quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:45 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Gaat dit dan over betalingen van Isepankur of over een GvE project ????
Nee, geen GVE. Ik heb het idee dat zij nog steeds geen projecten hebben waar niet netjes op wordt betaald. En in ieder geval is het bij mij altijd keurig geweest.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bericht gekregen?
Mijn ervaring met GvE is dat de datum die ze noemen in de projecten niet de datum is dat het op je rekening staat. Zit gerust nog 2 dagen tussen.
Nog ff pushen, dit is toch nog hetzelfde project als tijdens het crowdfunding #5 topic?quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:26 schreef mesaana het volgende:
Hee!
Deze is nog steeds hetzelfde, toch? (sexwebshop)
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3812
Bij mij ook nog altijd (12 projecten) Daarom ook nog maar even wat geld geinvesteerd in dat project waar Leoline naar linkte..quote:Op woensdag 11 december 2013 10:22 schreef mesaana het volgende:
[..]
Nee, geen GVE. Ik heb het idee dat zij nog steeds geen projecten hebben waar niet netjes op wordt betaald. En in ieder geval is het bij mij altijd keurig geweest.
Ja dat was het sex artikelen shopje ja. Nou hij is vol maar gebeurt wel vaker. Heb zelf ook een stuk of wat projecten als je daar in de statistieken kijkt blijkt dat ze wel 3 of 4 keer opnieuw zijn gepubliceerd na de eerste initiële volschrijving.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:24 schreef mesaana het volgende:
[..]
Nog ff pushen, dit is toch nog hetzelfde project als tijdens het crowdfunding #5 topic?
Is natuurlijk ook zo dat 1 dag overdue niks is. Als je kijkt bij GvE, staan de datums toch ook wel wat ruimer.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:19 schreef mesaana het volgende:
[..]
Isepankur, geen GVE!
Overigens is het maar 1 dag overdue geweest.
In principe is dat ook wel een booming business waar veel toekomst in zit, als ik budget had qua investeren dan had ik het gedaanquote:Op woensdag 11 december 2013 13:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bij mij ook nog altijd (12 projecten) Daarom ook nog maar even wat geld geinvesteerd in dat project waar Leoline naar linkte..
Wel mooi om te zien dat als je een goede aanvraag doet met genoeg info dat het dan ook snel volloopt.
Een mooie inderdaad. Toch nog maar even ingeschreven, project #3 nuquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik ben weer over m'n budget dat is een beetje het nadeel met dat soort dingen dan wil ik er altijd meer in doen.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
In principe is dat ook wel een booming business waar veel toekomst in zit, als ik budget had qua investeren dan had ik het gedaan
Beetje discipline erbij houden dus. Ik heb er ook wat geld in gedaan. Had al 200 terug en die er weer in gestopt. Ook wel de neiging om wat meer te doen maar kan me beheersen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ben weer over m'n budget dat is een beetje het nadeel met dat soort dingen dan wil ik er altijd meer in doen.
Dit is al het 3e monkeytown aanvraag. Project 4272 - Franchise gever, 4907 - Leeuwarden en nu dus 5542 - Helmond. Met dank aan google trouwens waar het makkelijker te vinden is dan op GvE.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:28 schreef AQuila360 het volgende:
Staat weer een nieuwe Monkey Town op, tenminste kwam me bekend voor maar weet niet meer precies in welke stad die vorige was?
Goeie tip! Want ik kon het idd op GVE niet zo snel vinden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:17 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dit is al het 3e monkeytown aanvraag. Project 4272 - Franchise gever, 4907 - Leeuwarden en nu dus 5542 - Helmond. Met dank aan google trouwens waar het makkelijker te vinden is dan op GvE.
Alleen in de 1e, en slechts 200.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Goeie tip! Want ik kon het idd op GVE niet zo snel vinden.
Heeft iemand nog wat in die monkeytowns gedaan?
Ja, ik, in die tweede.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat die 2e daaiende is. Een kennis van mij is er gisteren met dochterlief heen geweest.quote:
Het uitgeleende geld, dus zonder rente per 1/1 2014 in box 3 opgeven.quote:Op maandag 16 december 2013 20:23 schreef AQuila360 het volgende:
Nog even wat anders, iemand heeft het hier al wel eens over crowdfunden en de belasting gehad. Hoe doe jullie dat? Ik had in elk geval op 1-1-2013 er nog geen geld in dus voor de aankomende aangifte hoef ik er nog niets mee te doen.
Maar zou je van GVE een overzicht krijgen per 31-12 of niet? Ik denk dat ik zelf sowieso maar even een screenprint maak van mijn statistiek per die datum dan heb ik in elk geval iets. Want voor de aangifte over 2014 moet ik het wel meenemen.
En dan zal het gaan om het bedrag wat nog open staat want dat is exclusief rente toch?
MT IJsselstein gaat volgende week openquote:Op zaterdag 14 december 2013 09:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Deze heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:57 schreef Kirov het volgende:
Een nieuwe: http://geldvoorelkaar.nl/(...)project.aspx?id=5520
Deze gaat wel heel snel vol zijn denk ik.
Ik dacht dat hij gewoon vastgoed belegerdequote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef Blik het volgende:
Ik had eigenlijk al weggeklikt toen ik zijn beroep zag (en dan bedoel ik de spellingsfout)
Ook tof!quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:18 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij gewoon vastgoed belegerde
Sweetquote:De jaarlijkse huurinkomsten die aanvrager in privé geniet (> ¤ 1.000.000), zijn ruimschoot voldoende om aan de rente en aflossing van de bestaande hypothecaire financieringen te voldoen.
Wat is je principe dan?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik doe uit principe niet mee met het hotel, al had het me een miljoen opgeleverd
Leuk! Veel succes.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:12 schreef kawa4 het volgende:
Hoi, ik lees al een tijdje in het topic,
en ik wil deze vakantie ook een klein beginnetje maken,
ik wil beginnen met een eurootje of 150 ( en dan per maand wat extra inleggen)
ik verwacht natuurlijk geen wonderen, maar een beetje spelen met die inversteringen
lijkt me wel leuk.
ik heb me ook al aangemeld voor de mail lijst
quote:Op woensdag 18 december 2013 09:57 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan ga ik toch niet investeren in 020....
Welkom!quote:Op woensdag 18 december 2013 09:12 schreef kawa4 het volgende:
Hoi, ik lees al een tijdje in het topic,
en ik wil deze vakantie ook een klein beginnetje maken,
ik wil beginnen met een eurootje of 150 ( en dan per maand wat extra inleggen)
ik verwacht natuurlijk geen wonderen, maar een beetje spelen met die inversteringen
lijkt me wel leuk.
ik heb me ook al aangemeld voor de mail lijst
wil eerst idd even kijken,quote:Op woensdag 18 december 2013 13:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom!
Kleine beginnen is wel een aanrader, alhoewel dit wel heel erg klein is. Maar dan kun je in elk geval wel even kijken hoe het loopt ja.
quote:Op woensdag 18 december 2013 14:04 schreef leolinedance het volgende:
Deze is ook al vaker geweest:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5731
.quote:Noot van geldvoorelkaar.nl
Eshuis Holding BV diende een aanvraag voor ¤ 600.000,-- in. In overleg is besloten de crowdfunding op te splitsen in twee tranches van ¤ 300.000,-- die elkaar zullen opvolgen. Met deze tweede tranche wordt het bankkrediet doorgehaald; de eerste tranche kunt u hier nazien. De risicoclassificatie is vastgesteld op basis van een funding van ¤ 600.000,--.
Verder wijzen we u er nog op dat bij de beoordeling van deze crowdfunding veel nadruk is gelegd op een goed liquiditeitenbeheer
Laat ik het zo zeggen, ik kom er alleen als ik voor het werk MOET.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:28 schreef AQuila360 het volgende:
Hoop niet dat je het meent Tha_Duck
Duurt meestal wel zoiets ja, weet niet precies waar dat aanligt maar kan me voorstellen dat niet iedereen het meteen overmaakt ofzo? Dat dat altijd iets langer duurt en daarna zal nog het een en ander gedaan moeten worden ofzo.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:26 schreef p00f het volgende:
Wat is jullie ervaring met de wachttijd tussen de mail dat je je investeringsbedrag over mag maken en het daadwerkelijk starten van een project? Ik vind de tijd die eroverheen gaat nogal lang duren (twee,drie weken??) Of heb ik gewoon pech..
Ik heb die gemiddeld staan op 12 dagen. Snelste was 2 dagen, langzaamste 18 dagen. Is maar net hoe snel iedereen overmaakt, of iedereen overmaakt en nog een paar dingen. Maar ach na overmaken maak ik mij daar niet druk over.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:26 schreef p00f het volgende:
Wat is jullie ervaring met de wachttijd tussen de mail dat je je investeringsbedrag over mag maken en het daadwerkelijk starten van een project? Ik vind de tijd die eroverheen gaat nogal lang duren (twee,drie weken??) Of heb ik gewoon pech..
Zegt ie nergens natuurlijk, bakken met geld is toch iets heel anders dan een prima salaris.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Nieuwste project is iemand die zogezegd bakken met geld verdiend, alleenstaand zonder kinderen en in een goedkoop huurhuis. En dan 15k moeten lenen voor een auto.
Ik sla over
Met een dergelijke omschrijving moet je 15k zelf wel kunnen sparen binnen 2 jaar. En anders met wat minder genoegen nemen.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:33 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zegt ie nergens natuurlijk, bakken met geld is toch iets heel anders dan een prima salaris.
idd, als hij niet all risk verzederd is en hij ijdt hen binnen 1 week in puin, moet ie weer een andere auto kopen en blijven betalen voor de vorigequote:Op woensdag 18 december 2013 17:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Met een dergelijke omschrijving moet je 15k zelf wel kunnen sparen binnen 2 jaar. En anders met wat minder genoegen nemen.
Moet er wel bij zeggen dat ik lenen in elke vorm voor een auto not done vind. Net als voor scooters of een keuken.
Dat ben ik dan weer wel met je eens en is het ook nog eens een aardig bedrag ja. Ik zou dat zelf ook nooit en te nimmer doen want enigste lening die ik hoef is voor een huis en verder niks.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Met een dergelijke omschrijving moet je 15k zelf wel kunnen sparen binnen 2 jaar. En anders met wat minder genoegen nemen.
Moet er wel bij zeggen dat ik lenen in elke vorm voor een auto not done vind. Net als voor scooters of een keuken.
Ik ook natuurlijk. Wat een waardeloze 'projecten' zijn dit...quote:Op woensdag 18 december 2013 17:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Nieuwste project is iemand die zogezegd bakken met geld verdiend, alleenstaand zonder kinderen en in een goedkoop huurhuis. En dan 15k moeten lenen voor een auto.
Ik sla over
Best sneu eigenlijk... (En ik woon ook in Utrecht)quote:Op woensdag 18 december 2013 17:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik kom er alleen als ik voor het werk MOET.
Ik denk dat ie aan het trollen isquote:Op woensdag 18 december 2013 18:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Best sneu eigenlijk... (En ik woon ook in Utrecht)
Net of iemand iets kan doen aan het feit dat die ergens geboren wordt
Sommige mensen willen het nu meteen en snelquote:Op woensdag 18 december 2013 17:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |