Oke, dat zou dus inhouden dat hij misschien wel helemaal geen cash geld heeft. Dan kun je dus vrij weinig met zo'n gegeven.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:43 schreef SuperWeber het volgende:
Precies en onder eigen vermogen vallen ook de eigendommen van het bedrijf (bv. die drone). Aangezien er geen andere partijen een rol spelen, neem ik aan dat hij deze al heeft afbetaald...
Ik snap het ook nietquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:48 schreef Mistico het volgende:
[..]
Je kunt toch vochtige doekjes kopen in de supermarkt uit zo'n afsluitbaar bakje.
Misschien willen ze die 170K uitgeven aan marketing?
Vochtige doekjes zijn slechter voor het milieu en duurder. Mijn vrouw zag er wel handel inquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:48 schreef Mistico het volgende:
[..]
Je kunt toch vochtige doekjes kopen in de supermarkt uit zo'n afsluitbaar bakje.
Misschien willen ze die 170K uitgeven aan marketing?
Niet helemaal, het betekent dat wanneer hij failliet gaat en de eigendommen van de onderneming worden verkocht deze met gemak de lening van ¤ 15.000 dekken. De reeds openstaande leningen (bv. die auto, als die eigendom van de onderneming is), moeten namelijk van het eigen vermogen worden afgetrokken...quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, dat zou dus inhouden dat hij misschien wel helemaal geen cash geld heeft. Dan kun je dus vrij weinig met zo'n gegeven.
[..]
Ik snap het ook niet
Ach geen verkeerd iets. Daar je dier in tuin begrafen verboden is dan maar zo. Op het moment investeer ik even niet meer. Maar mocht er bij mij in de buurt komen als franchiser dan wil ik daar wel in investeren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:11 schreef µ het volgende:
Huisdierencrematorium Drechtsteden
Uit de serie: dit verwacht je niet tegen te komen.
Ik heb 20 projecten. Meesten daarvan betalen pas in week 3 en 4 van de maand. Tot op heden deze maand nog maar 5 binnen. We wachten verder weer af.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:58 schreef AQuila360 het volgende:
Deze maand al een hoop 6de en 7de betalingen binnen, loopt lekker door allemaal.
Ik heb ooit een keer 25 eur geinvesteerd. Bij Symbid werkt het als een soort aandeel. Dus je hoopt dan dat je aandeel meer waard wordt. Op dit moment is mijn "aandeel" van 25 eur zo goed als niets meer waard :-)quote:Op maandag 18 november 2013 18:36 schreef dmssn het volgende:
Dat weet ik niet met Symbid. Zelf heb ik weleens gehoord over hun site. Wel benieuwd of er fokkers zijn die investeren bij Symbid? En hoe is het met uitkeren van investeringen?
Dat kan een paar dagen tot een paar weken duren. Het langste wat er bij mij ooit tussen zat was een week of 4, kortste een paar dagen.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:15 schreef lipjes het volgende:
Hmm, heb de 8ste bij dit project: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4915 een investering gedaan.
Aangezien het de eerste was heb ik de 11e mijn gegevens opgestuurd.
Maar heb nog geen verzoek tot betaling gehad, hoe lang duurt dat meestal?
Dan wacht ik nog even af.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef fingie het volgende:
[..]
Dat kan een paar dagen tot een paar weken duren. Het langste wat er bij mij ooit tussen zat was een week of 4, kortste een paar dagen.
Hoebedoel je precies niet eerlijk?quote:Op woensdag 20 november 2013 19:00 schreef troepjepdat het volgende:
Ik heb het wel eerder gezien, maar er is er weer een: een ouder project dat inene weer 120 dagen heeft om in te investeren. Wat is het idee hierachter? Er is blijkbaar niet voldoende animo voor zo'n project, dus zou het toch moeten verdwijnen? Stel dat het nu echt opnieuw geplaatst werd, ok, maar er zit al voor een ton aan investeringen in. Niet echt eerlijk tegenover mensen die dit project voor het eerst zien, wel? Of tegenover mensen die drie maanden geleden beloofd hebben hierin te investeren? Iemand hier een verklaring voor? Zie ik iets over het hoofd?
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoebedoel je precies niet eerlijk?
Goeie punten.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:44 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.
En andersom, mensen die al drie maanden geleden beloofd hebben om in het project te investeren, die moeten dat geld wel apart houden/beschikbaar hebben wanneer het project geslaagd is. Dat zou nu dus een half jaar kunnen zijn. Ook vraag ik me af of de kans op slagen niet kleiner wordt in het geval dat de aanvrager van de lening het geld veel later krijgt dan gehoopt. Ze hadden het geld misschien nodig voor semi-tijdgevoelige investeringen in materiaal, mensen etc.
Ik vond het gewoon een beetje vreemd en was benieuwd wat anderen hier nu van dachten
Was er een paar maanden geleden niet iemand met een vergelijkbaar product? Dat was voor wc-rollen iirc...quote:
Mee eens! Heb je GVE al gevraagd? Die geven meestal erg snel een antwoord op dit soort vragen.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:44 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.
En andersom, mensen die al drie maanden geleden beloofd hebben om in het project te investeren, die moeten dat geld wel apart houden/beschikbaar hebben wanneer het project geslaagd is. Dat zou nu dus een half jaar kunnen zijn. Ook vraag ik me af of de kans op slagen niet kleiner wordt in het geval dat de aanvrager van de lening het geld veel later krijgt dan gehoopt. Ze hadden het geld misschien nodig voor semi-tijdgevoelige investeringen in materiaal, mensen etc.
Ik vond het gewoon een beetje vreemd en was benieuwd wat anderen hier nu van dachten
Ik twijfel er nog aan gezien de 'lage' Graydon rating. De GvE rating is wel 1. Klink ergens wel tegenstrijdig toch?quote:Op donderdag 21 november 2013 08:51 schreef mesaana het volgende:
prima project, dit:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5449
Jammer dat ik al aan mijn tax zit voor de volgende maand.
Als je de tekst gelezen hebt, dan zie je wat de oorzaak daar van is.quote:Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik twijfel er nog aan gezien de 'lage' Graydon rating. De GvE rating is wel 1. Klink ergens wel tegenstrijdig toch?
Nee.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als je de tekst gelezen hebt, dan zie je wat de oorzaak daar van is.
Wel even in de gaten houden, heb nu alleen via GVE maar een beetje spreiding van platform kan ook wel handig zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:28 schreef mesaana het volgende:
Aaah, die laatste drie zijn nog niet operationeel.
Neuh, geen zorgen, maar zoals je zegt, spreiding kan geen kwaad!quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel even in de gaten houden, heb nu alleen via GVE maar een beetje spreiding van platform kan ook wel handig zijn.
Alhoewel ik me over GVE geen zorgen maak want dat loopt goed.
Alleen hebben de meeste als nadeel dat je pas op het einde je geld terug krijgt of anders dat je meteen geld moet storten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:22 schreef mesaana het volgende:
[..]
Neuh, geen zorgen, maar zoals je zegt, spreiding kan geen kwaad!
Ga die site ook nog even bekijken de aankomende tijd, met die rentes kun je met een paar honderd euro wel wat doen ja.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb nu een paar honderd euro op isepankur gezet, kijken hoe het loopt. Wat wel fijn is, is dat je gewoon een profiel kan instellen, en dat het systeem dan automatisch jouw geld uitleent aan leners die in het profiel passen. En de meeste aanvragen kan je toch niet lezen. Kijken hoe het loopt.
Als je het over geldvoorelkaar hebt: nee, dat kan niet.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:46 schreef nikao het volgende:
Heb me ook maar es ingeschreven voor 2 projecten..
Moet zeggen dat het zoeken naar projecten maar lastig is, zou fijn zijn als je een soort profiel kon aanmaken en ze daarop projecten gingen matchen.
Kan je trouwens een inschrijving cancellen als het project nog niet vol is?
Even Micro (U) DM'en dan kom je op de maillijst. En anders Twitter van GvE in de gaten houden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:46 schreef nikao het volgende:
Heb me ook maar es ingeschreven voor 2 projecten..
Moet zeggen dat het zoeken naar projecten maar lastig is, zou fijn zijn als je een soort profiel kon aanmaken en ze daarop projecten gingen matchen.
Kan je trouwens een inschrijving cancellen als het project nog niet vol is?
quote:Wanneer ontvang ik een financiële uitkering?
Per jaar wordt door een onafhankelijke accountant op basis van de door de accountant van de onderneming opgestelde jaarcijfers vastgesteld of er recht is op een financiële uitkering. Op de profielpagina’s van de onderneming vind je onder het kopje Financiën een overzicht van de mogelijke uitkering per omzetcategorie.
Voorbeeld: Een onderneming geeft de volgende omzetgrenzen en bijbehorende uitkering weer, die zullen worden uitgekeerd als deze grenzen gehaald of overschreden worden:
Omzetgrens 1: EUR 400.000 → Uitkering: ¤2 per part
Omzetgrens 2: EUR 600.000 → Uitkering: ¤3 per part
Omzetgrens 3: EUR 900.000 → Uitkering: ¤5 per part.
Stel: je hebt als investeerder ¤ 200 in deze onderneming geïnvesteerd. Dit betekent dat je twintig parten van ¤ 10 bezit, en dat je in totaal gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst maximaal recht hebt op ¤ 300 (1,5 keer het geïnvesteerde bedrag) in geval de onderneming voldoende omzet behaalt. Stel nu voor dat de onderneming in jaar 1 een omzet van ¤ 430.000 rapporteert. Dit betekent dat je als investeerder in dit jaar recht hebt op ¤ 2 rendement per part, omdat omzetgrens 1 is overschreden. De twintig parten van ¤ 10 die je bezit geven in dit geval recht op ¤ 20 × 2 = ¤ 40. Dit gaat bij voldoende omzet zo door in de jaren die volgen, maximaal totdat je het totaalbedrag van ¤ 300 hebt ontvangen.
Net even een factuurtje die jou in de andere groep zou doen vallen opschuiven naar het volgende (boek-)jaar zou nog wel kunnen lijkt me.quote:
Is verboten.quote:Op maandag 25 november 2013 11:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Net even een factuurtje die jou in de andere groep zou doen vallen opschuiven naar het volgende (boek-)jaar zou nog wel kunnen lijkt me.
genoeg manieren om het toch zo te doen... (leverancier vragen factuur anders te dateren bijv... budget/facturatie stop/ etc.)quote:
Volgens mij geeft het kopen van aandelen op de beurs bijna meer zekerheden als ik het zo lees... Ik zal hier denk ik niets mee doen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Mistico het volgende:
Heeft dit volgens jullie potentie? www.seeds.nl
Onderdeel van ABN-Amro, maar staat niet onder toezicht van AFM.
[..]
ABN staat toch onder toezicht van de AFM? Als ze onder dezelfde bankvergunning opereren, seeds dus ook..quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Mistico het volgende:
Heeft dit volgens jullie potentie? www.seeds.nl
Onderdeel van ABN-Amro, maar staat niet onder toezicht van AFM.
[..]
Ik ken de regels van de AFM niet exact, maar wat voor toegevoegde waarde zou toezicht van de AFM hebben behalve controle van de inhoud van het prospectus? Garanties geeft het volgens mij niet.quote:Op maandag 25 november 2013 18:56 schreef Peter het volgende:
[..]
ABN staat toch onder toezicht van de AFM? Als ze onder dezelfde bankvergunning opereren, seeds dus ook..
Garantie geeft het AFM nooit toch? Alleen dat het aanbieden van producten gebeurt volgens d eNL regels..quote:Op maandag 25 november 2013 19:05 schreef fingie het volgende:
[..]
Ik ken de regels van de AFM niet exact, maar wat voor toegevoegde waarde zou toezicht van de AFM hebben behalve controle van de inhoud van het prospectus? Garanties geeft het volgens mij niet.
Klopt, maar ik weet niet in hoeverre er regels zijn voor crowdfunding.quote:Op maandag 25 november 2013 19:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Garantie geeft het AFM nooit toch? Alleen dat het aanbieden van producten gebeurt volgens d eNL regels..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |