Vochtige doekjes zijn slechter voor het milieu en duurder. Mijn vrouw zag er wel handel inquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:48 schreef Mistico het volgende:
[..]
Je kunt toch vochtige doekjes kopen in de supermarkt uit zo'n afsluitbaar bakje.
Misschien willen ze die 170K uitgeven aan marketing?
Niet helemaal, het betekent dat wanneer hij failliet gaat en de eigendommen van de onderneming worden verkocht deze met gemak de lening van ¤ 15.000 dekken. De reeds openstaande leningen (bv. die auto, als die eigendom van de onderneming is), moeten namelijk van het eigen vermogen worden afgetrokken...quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, dat zou dus inhouden dat hij misschien wel helemaal geen cash geld heeft. Dan kun je dus vrij weinig met zo'n gegeven.
[..]
Ik snap het ook niet
Ach geen verkeerd iets. Daar je dier in tuin begrafen verboden is dan maar zo. Op het moment investeer ik even niet meer. Maar mocht er bij mij in de buurt komen als franchiser dan wil ik daar wel in investeren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:11 schreef µ het volgende:
Huisdierencrematorium Drechtsteden
Uit de serie: dit verwacht je niet tegen te komen.
Ik heb 20 projecten. Meesten daarvan betalen pas in week 3 en 4 van de maand. Tot op heden deze maand nog maar 5 binnen. We wachten verder weer af.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:58 schreef AQuila360 het volgende:
Deze maand al een hoop 6de en 7de betalingen binnen, loopt lekker door allemaal.
Ik heb ooit een keer 25 eur geinvesteerd. Bij Symbid werkt het als een soort aandeel. Dus je hoopt dan dat je aandeel meer waard wordt. Op dit moment is mijn "aandeel" van 25 eur zo goed als niets meer waard :-)quote:Op maandag 18 november 2013 18:36 schreef dmssn het volgende:
Dat weet ik niet met Symbid. Zelf heb ik weleens gehoord over hun site. Wel benieuwd of er fokkers zijn die investeren bij Symbid? En hoe is het met uitkeren van investeringen?
Dat kan een paar dagen tot een paar weken duren. Het langste wat er bij mij ooit tussen zat was een week of 4, kortste een paar dagen.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:15 schreef lipjes het volgende:
Hmm, heb de 8ste bij dit project: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4915 een investering gedaan.
Aangezien het de eerste was heb ik de 11e mijn gegevens opgestuurd.
Maar heb nog geen verzoek tot betaling gehad, hoe lang duurt dat meestal?
Dan wacht ik nog even af.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef fingie het volgende:
[..]
Dat kan een paar dagen tot een paar weken duren. Het langste wat er bij mij ooit tussen zat was een week of 4, kortste een paar dagen.
Hoebedoel je precies niet eerlijk?quote:Op woensdag 20 november 2013 19:00 schreef troepjepdat het volgende:
Ik heb het wel eerder gezien, maar er is er weer een: een ouder project dat inene weer 120 dagen heeft om in te investeren. Wat is het idee hierachter? Er is blijkbaar niet voldoende animo voor zo'n project, dus zou het toch moeten verdwijnen? Stel dat het nu echt opnieuw geplaatst werd, ok, maar er zit al voor een ton aan investeringen in. Niet echt eerlijk tegenover mensen die dit project voor het eerst zien, wel? Of tegenover mensen die drie maanden geleden beloofd hebben hierin te investeren? Iemand hier een verklaring voor? Zie ik iets over het hoofd?
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoebedoel je precies niet eerlijk?
Goeie punten.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:44 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.
En andersom, mensen die al drie maanden geleden beloofd hebben om in het project te investeren, die moeten dat geld wel apart houden/beschikbaar hebben wanneer het project geslaagd is. Dat zou nu dus een half jaar kunnen zijn. Ook vraag ik me af of de kans op slagen niet kleiner wordt in het geval dat de aanvrager van de lening het geld veel later krijgt dan gehoopt. Ze hadden het geld misschien nodig voor semi-tijdgevoelige investeringen in materiaal, mensen etc.
Ik vond het gewoon een beetje vreemd en was benieuwd wat anderen hier nu van dachten
Was er een paar maanden geleden niet iemand met een vergelijkbaar product? Dat was voor wc-rollen iirc...quote:
Mee eens! Heb je GVE al gevraagd? Die geven meestal erg snel een antwoord op dit soort vragen.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:44 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een redelijk aandeel van de mensen mensen die investeren in de projecten bij GVE niet altijd even goed alles lezen en/of nadenken over of hetgeen beschreven in het verhaal een reële kans van slagen heeft. Als er een "nieuw" project is met nog 120, 119 of 118 dagen op de teller, waarvan het grootste deel van het gevraagde geld al gedekt is, dan zullen mensen eerder denken dat het een "goed" project betreft, omdat het zo snel volgelopen is. Sommigen zullen dan eerder over de streep getrokken worden en toch nog een paar honderd EUR in dat project deponeren.
En andersom, mensen die al drie maanden geleden beloofd hebben om in het project te investeren, die moeten dat geld wel apart houden/beschikbaar hebben wanneer het project geslaagd is. Dat zou nu dus een half jaar kunnen zijn. Ook vraag ik me af of de kans op slagen niet kleiner wordt in het geval dat de aanvrager van de lening het geld veel later krijgt dan gehoopt. Ze hadden het geld misschien nodig voor semi-tijdgevoelige investeringen in materiaal, mensen etc.
Ik vond het gewoon een beetje vreemd en was benieuwd wat anderen hier nu van dachten
Ik twijfel er nog aan gezien de 'lage' Graydon rating. De GvE rating is wel 1. Klink ergens wel tegenstrijdig toch?quote:Op donderdag 21 november 2013 08:51 schreef mesaana het volgende:
prima project, dit:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5449
Jammer dat ik al aan mijn tax zit voor de volgende maand.
Als je de tekst gelezen hebt, dan zie je wat de oorzaak daar van is.quote:Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik twijfel er nog aan gezien de 'lage' Graydon rating. De GvE rating is wel 1. Klink ergens wel tegenstrijdig toch?
Nee.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als je de tekst gelezen hebt, dan zie je wat de oorzaak daar van is.
Wel even in de gaten houden, heb nu alleen via GVE maar een beetje spreiding van platform kan ook wel handig zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:28 schreef mesaana het volgende:
Aaah, die laatste drie zijn nog niet operationeel.
Neuh, geen zorgen, maar zoals je zegt, spreiding kan geen kwaad!quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel even in de gaten houden, heb nu alleen via GVE maar een beetje spreiding van platform kan ook wel handig zijn.
Alhoewel ik me over GVE geen zorgen maak want dat loopt goed.
Alleen hebben de meeste als nadeel dat je pas op het einde je geld terug krijgt of anders dat je meteen geld moet storten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:22 schreef mesaana het volgende:
[..]
Neuh, geen zorgen, maar zoals je zegt, spreiding kan geen kwaad!
Ga die site ook nog even bekijken de aankomende tijd, met die rentes kun je met een paar honderd euro wel wat doen ja.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb nu een paar honderd euro op isepankur gezet, kijken hoe het loopt. Wat wel fijn is, is dat je gewoon een profiel kan instellen, en dat het systeem dan automatisch jouw geld uitleent aan leners die in het profiel passen. En de meeste aanvragen kan je toch niet lezen. Kijken hoe het loopt.
Als je het over geldvoorelkaar hebt: nee, dat kan niet.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:46 schreef nikao het volgende:
Heb me ook maar es ingeschreven voor 2 projecten..
Moet zeggen dat het zoeken naar projecten maar lastig is, zou fijn zijn als je een soort profiel kon aanmaken en ze daarop projecten gingen matchen.
Kan je trouwens een inschrijving cancellen als het project nog niet vol is?
Even Micro (U) DM'en dan kom je op de maillijst. En anders Twitter van GvE in de gaten houden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:46 schreef nikao het volgende:
Heb me ook maar es ingeschreven voor 2 projecten..
Moet zeggen dat het zoeken naar projecten maar lastig is, zou fijn zijn als je een soort profiel kon aanmaken en ze daarop projecten gingen matchen.
Kan je trouwens een inschrijving cancellen als het project nog niet vol is?
quote:Wanneer ontvang ik een financiële uitkering?
Per jaar wordt door een onafhankelijke accountant op basis van de door de accountant van de onderneming opgestelde jaarcijfers vastgesteld of er recht is op een financiële uitkering. Op de profielpagina’s van de onderneming vind je onder het kopje Financiën een overzicht van de mogelijke uitkering per omzetcategorie.
Voorbeeld: Een onderneming geeft de volgende omzetgrenzen en bijbehorende uitkering weer, die zullen worden uitgekeerd als deze grenzen gehaald of overschreden worden:
Omzetgrens 1: EUR 400.000 → Uitkering: ¤2 per part
Omzetgrens 2: EUR 600.000 → Uitkering: ¤3 per part
Omzetgrens 3: EUR 900.000 → Uitkering: ¤5 per part.
Stel: je hebt als investeerder ¤ 200 in deze onderneming geïnvesteerd. Dit betekent dat je twintig parten van ¤ 10 bezit, en dat je in totaal gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst maximaal recht hebt op ¤ 300 (1,5 keer het geïnvesteerde bedrag) in geval de onderneming voldoende omzet behaalt. Stel nu voor dat de onderneming in jaar 1 een omzet van ¤ 430.000 rapporteert. Dit betekent dat je als investeerder in dit jaar recht hebt op ¤ 2 rendement per part, omdat omzetgrens 1 is overschreden. De twintig parten van ¤ 10 die je bezit geven in dit geval recht op ¤ 20 × 2 = ¤ 40. Dit gaat bij voldoende omzet zo door in de jaren die volgen, maximaal totdat je het totaalbedrag van ¤ 300 hebt ontvangen.
Net even een factuurtje die jou in de andere groep zou doen vallen opschuiven naar het volgende (boek-)jaar zou nog wel kunnen lijkt me.quote:
Is verboten.quote:Op maandag 25 november 2013 11:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Net even een factuurtje die jou in de andere groep zou doen vallen opschuiven naar het volgende (boek-)jaar zou nog wel kunnen lijkt me.
genoeg manieren om het toch zo te doen... (leverancier vragen factuur anders te dateren bijv... budget/facturatie stop/ etc.)quote:
Volgens mij geeft het kopen van aandelen op de beurs bijna meer zekerheden als ik het zo lees... Ik zal hier denk ik niets mee doen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Mistico het volgende:
Heeft dit volgens jullie potentie? www.seeds.nl
Onderdeel van ABN-Amro, maar staat niet onder toezicht van AFM.
[..]
ABN staat toch onder toezicht van de AFM? Als ze onder dezelfde bankvergunning opereren, seeds dus ook..quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Mistico het volgende:
Heeft dit volgens jullie potentie? www.seeds.nl
Onderdeel van ABN-Amro, maar staat niet onder toezicht van AFM.
[..]
Ik ken de regels van de AFM niet exact, maar wat voor toegevoegde waarde zou toezicht van de AFM hebben behalve controle van de inhoud van het prospectus? Garanties geeft het volgens mij niet.quote:Op maandag 25 november 2013 18:56 schreef Peter het volgende:
[..]
ABN staat toch onder toezicht van de AFM? Als ze onder dezelfde bankvergunning opereren, seeds dus ook..
Garantie geeft het AFM nooit toch? Alleen dat het aanbieden van producten gebeurt volgens d eNL regels..quote:Op maandag 25 november 2013 19:05 schreef fingie het volgende:
[..]
Ik ken de regels van de AFM niet exact, maar wat voor toegevoegde waarde zou toezicht van de AFM hebben behalve controle van de inhoud van het prospectus? Garanties geeft het volgens mij niet.
Klopt, maar ik weet niet in hoeverre er regels zijn voor crowdfunding.quote:Op maandag 25 november 2013 19:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Garantie geeft het AFM nooit toch? Alleen dat het aanbieden van producten gebeurt volgens d eNL regels..
Gewoon meer doen, maar altijd bescheiden bedragen. Niet te overmoedig. Ik heb geen limiet gesteld maar met mijn investeringen tov. spaargeld zal het niet zo'n vaart lopen. Ik heb er nu trouwens een goeie 4k in zitten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
Wat is jullie plan trouwens als alles goed blijft lopen? Ga je dan meer projecten doen of blijven jullie bij een bepaald maximum bedrag?
Toen ik hiermee begon heb ik een vast bedrag apart gezet. Dit bedrag heb ik volledig geïnvesteerd. De terugbetalingen incl. rente stop ik in nieuwe projecten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
Wat is jullie plan trouwens als alles goed blijft lopen? Ga je dan meer projecten doen of blijven jullie bij een bepaald maximum bedrag?
Heb er nu een paar honderd inzitten, ik wil even wachten tot een substantieel deel terug is. Zit nu op ongeveer 6% wat terug is. Dat getal wil ik eerst wat hoger hebben.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
Dat is wel een interessante... Ik zie dat er in 2011 al projecten liepen dus wellicht dat hier iemand is die dit weet van voorgaande jaren?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef troepjepdat het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor overzicht we krijgen tbv de belasting. In principe gaat het voor het berekenen van de vermogensrendementheffing alleen om het totale uitstaande bedrag, maar omdat je technisch aan meerdere partijen het geld hebt uitgeleend, kan ik me voorstellen dat we alle leningen los moeten opgeven (en dus hopelijk een mooi overzicht daarvan krijgen).
Ik vind dat het geen enkele meerwaarde heeft, alleen maar lastig al die rekeningen bijhouden.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heb er nu een paar honderd inzitten, ik wil even wachten tot een substantieel deel terug is. Zit nu op ongeveer 6% wat terug is. Dat getal wil ik eerst wat hoger hebben.
Ik heb wel alles apart staan zogezegd, aparte rekening voor het crowdfunden waar alles vanaf en naartoe gaat. Heel makkelijk overzicht houden
Kwestie van de juiste bank nemen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind dat het geen enkele meerwaarde heeft, alleen maar lastig al die rekeningen bijhouden.
Voor dit soort dingen is MoneYou geschikt, 5 rekeningen onder 1 account. Naar believen aan te maken, te hernoemen, etc. En onder aan de streep simpelweg te zien hoeveel het totaal spaargeld is.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:59 schreef dmssn het volgende:
@Tha_Duck
Welke juiste bank gebruik je dan?
Tha_Duck, bedankt voor je reactie! Met MoneYou ben ik niet bekend mee. Ik ga even inlezen over dat bedrijf. Nogmaals bedankt!quote:Op woensdag 27 november 2013 16:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Voor dit soort dingen is MoneYou geschikt, 5 rekeningen onder 1 account. Naar believen aan te maken, te hernoemen, etc. En onder aan de streep simpelweg te zien hoeveel het totaal spaargeld is.
Let wel op, draait op ABN licentie dus als je daar al geld hebt staan moet je niet over de ton gaan.
Is gewoon een spaarbank, dochter van ABN AMRO.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:48 schreef dmssn het volgende:
[..]
Tha_Duck, bedankt voor je reactie! Met MoneYou ben ik niet bekend mee. Ik ga even inlezen over dat bedrijf. Nogmaals bedankt!
Heb ik ook gedaan. Eerste inleg dus ben benieuwd. Hij gaat wel vol komen vandaag zo te zien.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:37 schreef Blik het volgende:
Dat reclamebureau heb ik gedaan, digital is de toekomst dus dat zie ik wel goedkomen
creatieve sectorquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:04 schreef Mistico het volgende:
Ik pas. Als ze niet eens de moeite doen om een foutloze toelichting te schrijven.
Mooi project ........en inderdaad in de omtrek geen ander te vinden ....... Dus de kans dat deze het goed gaat doen lijkt mij gunstigquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:53 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ach geen verkeerd iets. Daar je dier in tuin begrafen verboden is dan maar zo. Op het moment investeer ik even niet meer. Maar mocht er bij mij in de buurt komen als franchiser dan wil ik daar wel in investeren.
Nog niet, maar zover ik weet zit iedereen hier op GVE en niet op crowdaboutnow vanwege het nadeel dat je je inleg pas op het einde terug kreeg.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:52 schreef BumBunny het volgende:
Ik ben altijd een stille lezer op FOK, maar besloot me nu maar eens aan te melden na al die tijd. Dat komt mede dankzij dit topic die erg mijn aandacht trok.
Crowdaboutnow.nl en geldvoorelkaar.nl zijn de betrouwbaarste Nederlandse crowfundsites toch? Naar aanleiding van dit project heb ik op crowaboutnow geinvesteerd in Back to Black voor maar 20 euro. Het is een leuk project en als ik dan mijn geld kwijt ben vind ik het niet zo'n groot probleem, maar ik ben dit toch begonnen om binnenkort wel wat meer geld te investeren in verschillende projecten. Ik heb het hele topic doorgelezen, maar er is hier dus niemand die geen uitbetalingen kreeg?
Hmm, ja dat is inderdaad wel een nadeel, maar op GVE vind ik de projecten niet zo heel interessant... Thanks!quote:Op woensdag 4 december 2013 23:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nog niet, maar zover ik weet zit iedereen hier op GVE en niet op crowdaboutnow vanwege het nadeel dat je je inleg pas op het einde terug kreeg.
Nou op het moment is het vrij rustig met nieuwe projecten. Heb zelf net weer 200 euro vrij om opnieuw te investeren maar helaas kan er ook niks leuks tussen vinden op het moment. Volgend jaar misschien nieuwe kansen, als het iets met het jaar einde heeft uit te staan natuurlijk.quote:
Ik ook!quote:Op maandag 9 december 2013 19:05 schreef Mistico het volgende:
Morgen zou ik mijn eerste 2 uitbetalingen moeten krijgen bij IsePankur, ben benieuwd.
Mijn eerste overdue heb ik al te pakken.. ben benieuwd hoe dat afloopt.quote:Op maandag 9 december 2013 19:05 schreef Mistico het volgende:
Morgen zou ik mijn eerste 2 uitbetalingen moeten krijgen bij IsePankur, ben benieuwd.
pffffquote:Op dinsdag 10 december 2013 08:28 schreef mesaana het volgende:
[..]
Mijn eerste overdue heb ik al te pakken.. ben benieuwd hoe dat afloopt.
Dat voorspelt niet veel goeds...quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:28 schreef mesaana het volgende:
[..]
Bericht gekregen?quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:28 schreef mesaana het volgende:
[..]
Gaat dit dan over betalingen van Isepankur of over een GvE project ????quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:28 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik denk dat hij IsePankur bedoeld, daar kunnen uitbetalingen nl. elke dag van de maand plaatsvinden.quote:
Mooie producten inderdaad. Even over nadenken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind deze erg interessant. Stabiel en lang bestaand bedrijf met voldoende medewerkers, goed verhaal, goede clasificatie/rating en rente
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5075
Ja dit is een mooie ja, even over nadenken want ik wil eigenlijk geen 60 maanden hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind deze erg interessant. Stabiel en lang bestaand bedrijf met voldoende medewerkers, goed verhaal, goede clasificatie/rating en rente
Gaat hem hier niet worden ben ik bang.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:01 schreef topcoat het volgende:
Beste mensen,
Op dit moment is -spam- nog hard op zoek naar meer investeerders. Via de social media lukt het ze om vele vrienden te vragen, maar ze willen ook graag onbekenden die hun project willen steunen omdat ze er echt iets in zien.
Voor meer informatie en voor een investering ga naar -spam-
Isepankur, geen GVE!quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:45 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Gaat dit dan over betalingen van Isepankur of over een GvE project ????
Nee, geen GVE. Ik heb het idee dat zij nog steeds geen projecten hebben waar niet netjes op wordt betaald. En in ieder geval is het bij mij altijd keurig geweest.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bericht gekregen?
Mijn ervaring met GvE is dat de datum die ze noemen in de projecten niet de datum is dat het op je rekening staat. Zit gerust nog 2 dagen tussen.
Nog ff pushen, dit is toch nog hetzelfde project als tijdens het crowdfunding #5 topic?quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:26 schreef mesaana het volgende:
Hee!
Deze is nog steeds hetzelfde, toch? (sexwebshop)
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3812
Bij mij ook nog altijd (12 projecten) Daarom ook nog maar even wat geld geinvesteerd in dat project waar Leoline naar linkte..quote:Op woensdag 11 december 2013 10:22 schreef mesaana het volgende:
[..]
Nee, geen GVE. Ik heb het idee dat zij nog steeds geen projecten hebben waar niet netjes op wordt betaald. En in ieder geval is het bij mij altijd keurig geweest.
Ja dat was het sex artikelen shopje ja. Nou hij is vol maar gebeurt wel vaker. Heb zelf ook een stuk of wat projecten als je daar in de statistieken kijkt blijkt dat ze wel 3 of 4 keer opnieuw zijn gepubliceerd na de eerste initiële volschrijving.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:24 schreef mesaana het volgende:
[..]
Nog ff pushen, dit is toch nog hetzelfde project als tijdens het crowdfunding #5 topic?
Is natuurlijk ook zo dat 1 dag overdue niks is. Als je kijkt bij GvE, staan de datums toch ook wel wat ruimer.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:19 schreef mesaana het volgende:
[..]
Isepankur, geen GVE!
Overigens is het maar 1 dag overdue geweest.
In principe is dat ook wel een booming business waar veel toekomst in zit, als ik budget had qua investeren dan had ik het gedaanquote:Op woensdag 11 december 2013 13:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bij mij ook nog altijd (12 projecten) Daarom ook nog maar even wat geld geinvesteerd in dat project waar Leoline naar linkte..
Wel mooi om te zien dat als je een goede aanvraag doet met genoeg info dat het dan ook snel volloopt.
Een mooie inderdaad. Toch nog maar even ingeschreven, project #3 nuquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik ben weer over m'n budget dat is een beetje het nadeel met dat soort dingen dan wil ik er altijd meer in doen.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
In principe is dat ook wel een booming business waar veel toekomst in zit, als ik budget had qua investeren dan had ik het gedaan
Beetje discipline erbij houden dus. Ik heb er ook wat geld in gedaan. Had al 200 terug en die er weer in gestopt. Ook wel de neiging om wat meer te doen maar kan me beheersen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ben weer over m'n budget dat is een beetje het nadeel met dat soort dingen dan wil ik er altijd meer in doen.
Dit is al het 3e monkeytown aanvraag. Project 4272 - Franchise gever, 4907 - Leeuwarden en nu dus 5542 - Helmond. Met dank aan google trouwens waar het makkelijker te vinden is dan op GvE.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:28 schreef AQuila360 het volgende:
Staat weer een nieuwe Monkey Town op, tenminste kwam me bekend voor maar weet niet meer precies in welke stad die vorige was?
Goeie tip! Want ik kon het idd op GVE niet zo snel vinden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:17 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dit is al het 3e monkeytown aanvraag. Project 4272 - Franchise gever, 4907 - Leeuwarden en nu dus 5542 - Helmond. Met dank aan google trouwens waar het makkelijker te vinden is dan op GvE.
Alleen in de 1e, en slechts 200.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Goeie tip! Want ik kon het idd op GVE niet zo snel vinden.
Heeft iemand nog wat in die monkeytowns gedaan?
Ja, ik, in die tweede.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat die 2e daaiende is. Een kennis van mij is er gisteren met dochterlief heen geweest.quote:
Het uitgeleende geld, dus zonder rente per 1/1 2014 in box 3 opgeven.quote:Op maandag 16 december 2013 20:23 schreef AQuila360 het volgende:
Nog even wat anders, iemand heeft het hier al wel eens over crowdfunden en de belasting gehad. Hoe doe jullie dat? Ik had in elk geval op 1-1-2013 er nog geen geld in dus voor de aankomende aangifte hoef ik er nog niets mee te doen.
Maar zou je van GVE een overzicht krijgen per 31-12 of niet? Ik denk dat ik zelf sowieso maar even een screenprint maak van mijn statistiek per die datum dan heb ik in elk geval iets. Want voor de aangifte over 2014 moet ik het wel meenemen.
En dan zal het gaan om het bedrag wat nog open staat want dat is exclusief rente toch?
MT IJsselstein gaat volgende week openquote:Op zaterdag 14 december 2013 09:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Deze heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:57 schreef Kirov het volgende:
Een nieuwe: http://geldvoorelkaar.nl/(...)project.aspx?id=5520
Deze gaat wel heel snel vol zijn denk ik.
Ik dacht dat hij gewoon vastgoed belegerdequote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef Blik het volgende:
Ik had eigenlijk al weggeklikt toen ik zijn beroep zag (en dan bedoel ik de spellingsfout)
Ook tof!quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:18 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij gewoon vastgoed belegerde
Sweetquote:De jaarlijkse huurinkomsten die aanvrager in privé geniet (> ¤ 1.000.000), zijn ruimschoot voldoende om aan de rente en aflossing van de bestaande hypothecaire financieringen te voldoen.
Wat is je principe dan?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik doe uit principe niet mee met het hotel, al had het me een miljoen opgeleverd
Leuk! Veel succes.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:12 schreef kawa4 het volgende:
Hoi, ik lees al een tijdje in het topic,
en ik wil deze vakantie ook een klein beginnetje maken,
ik wil beginnen met een eurootje of 150 ( en dan per maand wat extra inleggen)
ik verwacht natuurlijk geen wonderen, maar een beetje spelen met die inversteringen
lijkt me wel leuk.
ik heb me ook al aangemeld voor de mail lijst
quote:Op woensdag 18 december 2013 09:57 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan ga ik toch niet investeren in 020....
Welkom!quote:Op woensdag 18 december 2013 09:12 schreef kawa4 het volgende:
Hoi, ik lees al een tijdje in het topic,
en ik wil deze vakantie ook een klein beginnetje maken,
ik wil beginnen met een eurootje of 150 ( en dan per maand wat extra inleggen)
ik verwacht natuurlijk geen wonderen, maar een beetje spelen met die inversteringen
lijkt me wel leuk.
ik heb me ook al aangemeld voor de mail lijst
wil eerst idd even kijken,quote:Op woensdag 18 december 2013 13:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom!
Kleine beginnen is wel een aanrader, alhoewel dit wel heel erg klein is. Maar dan kun je in elk geval wel even kijken hoe het loopt ja.
quote:Op woensdag 18 december 2013 14:04 schreef leolinedance het volgende:
Deze is ook al vaker geweest:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5731
.quote:Noot van geldvoorelkaar.nl
Eshuis Holding BV diende een aanvraag voor ¤ 600.000,-- in. In overleg is besloten de crowdfunding op te splitsen in twee tranches van ¤ 300.000,-- die elkaar zullen opvolgen. Met deze tweede tranche wordt het bankkrediet doorgehaald; de eerste tranche kunt u hier nazien. De risicoclassificatie is vastgesteld op basis van een funding van ¤ 600.000,--.
Verder wijzen we u er nog op dat bij de beoordeling van deze crowdfunding veel nadruk is gelegd op een goed liquiditeitenbeheer
Laat ik het zo zeggen, ik kom er alleen als ik voor het werk MOET.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:28 schreef AQuila360 het volgende:
Hoop niet dat je het meent Tha_Duck
Duurt meestal wel zoiets ja, weet niet precies waar dat aanligt maar kan me voorstellen dat niet iedereen het meteen overmaakt ofzo? Dat dat altijd iets langer duurt en daarna zal nog het een en ander gedaan moeten worden ofzo.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:26 schreef p00f het volgende:
Wat is jullie ervaring met de wachttijd tussen de mail dat je je investeringsbedrag over mag maken en het daadwerkelijk starten van een project? Ik vind de tijd die eroverheen gaat nogal lang duren (twee,drie weken??) Of heb ik gewoon pech..
Ik heb die gemiddeld staan op 12 dagen. Snelste was 2 dagen, langzaamste 18 dagen. Is maar net hoe snel iedereen overmaakt, of iedereen overmaakt en nog een paar dingen. Maar ach na overmaken maak ik mij daar niet druk over.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:26 schreef p00f het volgende:
Wat is jullie ervaring met de wachttijd tussen de mail dat je je investeringsbedrag over mag maken en het daadwerkelijk starten van een project? Ik vind de tijd die eroverheen gaat nogal lang duren (twee,drie weken??) Of heb ik gewoon pech..
Zegt ie nergens natuurlijk, bakken met geld is toch iets heel anders dan een prima salaris.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Nieuwste project is iemand die zogezegd bakken met geld verdiend, alleenstaand zonder kinderen en in een goedkoop huurhuis. En dan 15k moeten lenen voor een auto.
Ik sla over
Met een dergelijke omschrijving moet je 15k zelf wel kunnen sparen binnen 2 jaar. En anders met wat minder genoegen nemen.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:33 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zegt ie nergens natuurlijk, bakken met geld is toch iets heel anders dan een prima salaris.
idd, als hij niet all risk verzederd is en hij ijdt hen binnen 1 week in puin, moet ie weer een andere auto kopen en blijven betalen voor de vorigequote:Op woensdag 18 december 2013 17:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Met een dergelijke omschrijving moet je 15k zelf wel kunnen sparen binnen 2 jaar. En anders met wat minder genoegen nemen.
Moet er wel bij zeggen dat ik lenen in elke vorm voor een auto not done vind. Net als voor scooters of een keuken.
Dat ben ik dan weer wel met je eens en is het ook nog eens een aardig bedrag ja. Ik zou dat zelf ook nooit en te nimmer doen want enigste lening die ik hoef is voor een huis en verder niks.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Met een dergelijke omschrijving moet je 15k zelf wel kunnen sparen binnen 2 jaar. En anders met wat minder genoegen nemen.
Moet er wel bij zeggen dat ik lenen in elke vorm voor een auto not done vind. Net als voor scooters of een keuken.
Ik ook natuurlijk. Wat een waardeloze 'projecten' zijn dit...quote:Op woensdag 18 december 2013 17:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Nieuwste project is iemand die zogezegd bakken met geld verdiend, alleenstaand zonder kinderen en in een goedkoop huurhuis. En dan 15k moeten lenen voor een auto.
Ik sla over
Best sneu eigenlijk... (En ik woon ook in Utrecht)quote:Op woensdag 18 december 2013 17:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik kom er alleen als ik voor het werk MOET.
Ik denk dat ie aan het trollen isquote:Op woensdag 18 december 2013 18:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Best sneu eigenlijk... (En ik woon ook in Utrecht)
Net of iemand iets kan doen aan het feit dat die ergens geboren wordt
Sommige mensen willen het nu meteen en snelquote:Op woensdag 18 december 2013 17:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |