Wel even in de gaten houden, heb nu alleen via GVE maar een beetje spreiding van platform kan ook wel handig zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:28 schreef mesaana het volgende:
Aaah, die laatste drie zijn nog niet operationeel.
Neuh, geen zorgen, maar zoals je zegt, spreiding kan geen kwaad!quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel even in de gaten houden, heb nu alleen via GVE maar een beetje spreiding van platform kan ook wel handig zijn.
Alhoewel ik me over GVE geen zorgen maak want dat loopt goed.
Alleen hebben de meeste als nadeel dat je pas op het einde je geld terug krijgt of anders dat je meteen geld moet storten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:22 schreef mesaana het volgende:
[..]
Neuh, geen zorgen, maar zoals je zegt, spreiding kan geen kwaad!
Ga die site ook nog even bekijken de aankomende tijd, met die rentes kun je met een paar honderd euro wel wat doen ja.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb nu een paar honderd euro op isepankur gezet, kijken hoe het loopt. Wat wel fijn is, is dat je gewoon een profiel kan instellen, en dat het systeem dan automatisch jouw geld uitleent aan leners die in het profiel passen. En de meeste aanvragen kan je toch niet lezen. Kijken hoe het loopt.
Als je het over geldvoorelkaar hebt: nee, dat kan niet.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:46 schreef nikao het volgende:
Heb me ook maar es ingeschreven voor 2 projecten..
Moet zeggen dat het zoeken naar projecten maar lastig is, zou fijn zijn als je een soort profiel kon aanmaken en ze daarop projecten gingen matchen.
Kan je trouwens een inschrijving cancellen als het project nog niet vol is?
Even Micro (U) DM'en dan kom je op de maillijst. En anders Twitter van GvE in de gaten houden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:46 schreef nikao het volgende:
Heb me ook maar es ingeschreven voor 2 projecten..
Moet zeggen dat het zoeken naar projecten maar lastig is, zou fijn zijn als je een soort profiel kon aanmaken en ze daarop projecten gingen matchen.
Kan je trouwens een inschrijving cancellen als het project nog niet vol is?
quote:Wanneer ontvang ik een financiële uitkering?
Per jaar wordt door een onafhankelijke accountant op basis van de door de accountant van de onderneming opgestelde jaarcijfers vastgesteld of er recht is op een financiële uitkering. Op de profielpagina’s van de onderneming vind je onder het kopje Financiën een overzicht van de mogelijke uitkering per omzetcategorie.
Voorbeeld: Een onderneming geeft de volgende omzetgrenzen en bijbehorende uitkering weer, die zullen worden uitgekeerd als deze grenzen gehaald of overschreden worden:
Omzetgrens 1: EUR 400.000 → Uitkering: ¤2 per part
Omzetgrens 2: EUR 600.000 → Uitkering: ¤3 per part
Omzetgrens 3: EUR 900.000 → Uitkering: ¤5 per part.
Stel: je hebt als investeerder ¤ 200 in deze onderneming geïnvesteerd. Dit betekent dat je twintig parten van ¤ 10 bezit, en dat je in totaal gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst maximaal recht hebt op ¤ 300 (1,5 keer het geïnvesteerde bedrag) in geval de onderneming voldoende omzet behaalt. Stel nu voor dat de onderneming in jaar 1 een omzet van ¤ 430.000 rapporteert. Dit betekent dat je als investeerder in dit jaar recht hebt op ¤ 2 rendement per part, omdat omzetgrens 1 is overschreden. De twintig parten van ¤ 10 die je bezit geven in dit geval recht op ¤ 20 × 2 = ¤ 40. Dit gaat bij voldoende omzet zo door in de jaren die volgen, maximaal totdat je het totaalbedrag van ¤ 300 hebt ontvangen.
Net even een factuurtje die jou in de andere groep zou doen vallen opschuiven naar het volgende (boek-)jaar zou nog wel kunnen lijkt me.quote:
Is verboten.quote:Op maandag 25 november 2013 11:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Net even een factuurtje die jou in de andere groep zou doen vallen opschuiven naar het volgende (boek-)jaar zou nog wel kunnen lijkt me.
genoeg manieren om het toch zo te doen... (leverancier vragen factuur anders te dateren bijv... budget/facturatie stop/ etc.)quote:
Volgens mij geeft het kopen van aandelen op de beurs bijna meer zekerheden als ik het zo lees... Ik zal hier denk ik niets mee doen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Mistico het volgende:
Heeft dit volgens jullie potentie? www.seeds.nl
Onderdeel van ABN-Amro, maar staat niet onder toezicht van AFM.
[..]
ABN staat toch onder toezicht van de AFM? Als ze onder dezelfde bankvergunning opereren, seeds dus ook..quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Mistico het volgende:
Heeft dit volgens jullie potentie? www.seeds.nl
Onderdeel van ABN-Amro, maar staat niet onder toezicht van AFM.
[..]
Ik ken de regels van de AFM niet exact, maar wat voor toegevoegde waarde zou toezicht van de AFM hebben behalve controle van de inhoud van het prospectus? Garanties geeft het volgens mij niet.quote:Op maandag 25 november 2013 18:56 schreef Peter het volgende:
[..]
ABN staat toch onder toezicht van de AFM? Als ze onder dezelfde bankvergunning opereren, seeds dus ook..
Garantie geeft het AFM nooit toch? Alleen dat het aanbieden van producten gebeurt volgens d eNL regels..quote:Op maandag 25 november 2013 19:05 schreef fingie het volgende:
[..]
Ik ken de regels van de AFM niet exact, maar wat voor toegevoegde waarde zou toezicht van de AFM hebben behalve controle van de inhoud van het prospectus? Garanties geeft het volgens mij niet.
Klopt, maar ik weet niet in hoeverre er regels zijn voor crowdfunding.quote:Op maandag 25 november 2013 19:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Garantie geeft het AFM nooit toch? Alleen dat het aanbieden van producten gebeurt volgens d eNL regels..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |