Het is altijd gezellig hier..quote:Op woensdag 6 november 2013 15:21 schreef Mistico het volgende:
Gezellige boel hier...
Gebuikt iemand van jullie isePankur?Ben het nu aan het testen.
Ik ben ook aan het testen met 5 eur per project, ik ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:21 schreef Mistico het volgende:
Gezellige boel hier...
Gebuikt iemand van jullie isePankur?Ben het nu aan het testen.
Waarop selecteer jij je projecten? En hoe bepaal je hoeveel je per project inlegt? Het moet meer dan 100 eur per project zijn als je met 11 projecten al 200 eur per maand krijgt. Of heb je misschien extreem kortlopende projecten?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:58 schreef AQuila360 het volgende:
Hopelijk aankomende week het geld voor 2 projecten overmaken dan lopen er totaal 11 en moet ik zo'n 200,- per maand terug krijgen.
Gefeliciteerd met je eerste GVE investering!quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:07 schreef lipjes het volgende:
Nou ik ben er ook maar eens ingedoken.
Heb wat geld wat ik kan missen, dus een gekeken op geldvoorelkaar.
Eens klein beginnen, dus 100 euro in een kledingwinkel geïnvesteerd welke toen ik inlegde rond de 75% hing en nu al bijna 100% is.
Als het wat wordt probeer ik het nog een keer, wordt het niks dan houd ik er ook weer mee op
Edit: en nu al 100%
Thanks, had het al wat keren eerder voorbij zien komen, maar ik wachtte nog even af om te zien hoe het loopt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:27 schreef mesaana het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je eerste GVE investering!
Ik heb eigenlijk vanalles wat en om verschillende redenen. Sommige projecten spraken me aan, andere hadden een korte looptijd of een klein leenbedrag waardoor het weer interessant werd.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:25 schreef mesaana het volgende:
[..]
Waarop selecteer jij je projecten? En hoe bepaal je hoeveel je per project inlegt? Het moet meer dan 100 eur per project zijn als je met 11 projecten al 200 eur per maand krijgt. Of heb je misschien extreem kortlopende projecten?
Nee, ik ben helemaal niet nieuwsgierig!
Maar hoe bedoel je als het wat wordt? Als je je 1e terugbetaling hebt of wacht je tot alles weer terug is want dan kun je wel even wachtenquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:07 schreef lipjes het volgende:
Nou ik ben er ook maar eens ingedoken.
Heb wat geld wat ik kan missen, dus een gekeken op geldvoorelkaar.
Eens klein beginnen, dus 100 euro in een kledingwinkel geïnvesteerd welke toen ik inlegde rond de 75% hing en nu al bijna 100% is.
Als het wat wordt probeer ik het nog een keer, wordt het niks dan houd ik er ook weer mee op
Edit: en nu al 100%
Je bankrekening nummer nemen ze over zodra je het geld voor dat project overmaakt. Ik vroeg me dat toen ook al af, kunnen ze beter ergens vermelden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Thanks, had het al wat keren eerder voorbij zien komen, maar ik wachtte nog even af om te zien hoe het loopt.
Maar account is binnen, overeenkomst ligt getekend klaar.
Enige wat mij nog even apart is, ik heb bij registratie geen bankrekeningnummer moeten invoeren.
Deze zal ik dus via een wijzigingsformulier moeten invoeren, echter als ik deze open zijn er op dat formulier nog geen gegevens bekend.
Wacht nog wel even af tot maandag, van t weekend in ieder geval even alles opsturen incl een kopie van ID met wat gegevens afgeschermd natuurlijk.
Deze heb ik trouwens gedaan:
http://www.geldvoorelkaar(...)t.aspx?id=4915&fav=1
Mwa, niet tot het helemaal terugbetaald is, maar wacht wel even een paar maandjes af om het even aan te zien.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar hoe bedoel je als het wat wordt? Als je je 1e terugbetaling hebt of wacht je tot alles weer terug is want dan kun je wel even wachten
Mijn 1e project was ook kleding trouwens (plus maten om precies te zijn) Heb nu bijna de helft terug.
[..]
Je bankrekening nummer nemen ze over zodra je het geld voor dat project overmaakt. Ik vroeg me dat toen ook al af, kunnen ze beter ergens vermelden.
Nee klopt, wel grappig want ik heb daar toen ook overal voor gezocht op de site hoe dat zat.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:10 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ah oke, daar hoef ik dus zelf weinig voor te doen
Ik heb er meteen geld ingestopt!quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:54 schreef leolinedance het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5254
Ach, de boel gaat vanzelf wel een keer onderuit en dan wordt crowdfunding wat volwassener en stabieler.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is serieus al meteen geld in gestoptZouden die mensen wel lezen?
Ik heb ertegen dat gve je veel te weinig informatie geeft om fatsoenlijk een afweging te maken. Je moet maar blind op de gve-rating vertrouwen. Goed, er is nu een Graydon rating bijgekomen, maar ik heb genoeg bedrijven met een mooie rating failliet zien gaan. Dat ligt niet aan Graydon, dat ligt aan de verschrikkelijk karige informatie die in Nederland verplicht opgeleverd moet worden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:18 schreef AQuila360 het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen die herfinancierings projecten?
Voor mij is er genoeg informatie. Als het te lang wordt lees ik dat al niet eens meer. Zoals bv die Qoinaanvraag. Hoop bla bla maar ik zie niks in zo'n platform net als dat ik bitcoins ook 3 keer niks vind. Dat maakt een langere tekst/meer informatie er echt niet beter op.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:22 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Ik heb ertegen dat gve je veel te weinig informatie geeft om fatsoenlijk een afweging te maken. Je moet maar blind op de gve-rating vertrouwen. Goed, er is nu een Graydon rating bijgekomen, maar ik heb genoeg bedrijven met een mooie rating failliet zien gaan. Dat ligt niet aan Graydon, dat ligt aan de verschrikkelijk karige informatie die in Nederland verplicht opgeleverd moet worden.
Maar zolang mensen massaal blijven inleggen obv die summiere info zal gve dat vast niet gaan verbeteren.
Zo is het wel begonnen maar dat heeft wel een heel erg hoog wereldverbeteraar gehalte. Trouwens herfinanciering is ook een concept, mischien alleen niet een concept waar jij je in kunt vinden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:55 schreef jumala het volgende:
Maar is de essentie van 'crowdfunding' niet het financieren van goede ideeën/concepten?
http://www.appsfunder.com/nl/fund-apps/project/1-nl-quiz
Je kan op het forum onder Discussion ook topics doorlezen, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker (ook waar de hoge percentages vandaan komen). Al blijft ik het toch nog een vaag verhaal vinden...quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:22 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik ben ook aan het testen met 5 eur per project, ik ben erg benieuwd.
"Ze" zeggen dat ook als het geld niet op tijd terugbetaald wordt, je door middel van incasso toch een redelijk rendement blijft houden.. dat moet ik nog zien.
Ik ben nu alleen met "1000" ratings aan het proberen en kijk ook onder de projecten zelf. Wel jammer dat ik geen Ests (estlands, estii?) kan
Niet perse, ik zie zelfs niets in Kickstarter enzulks. Ik wil gewoon rente krijgen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:55 schreef jumala het volgende:
Jeez, de bedragen die mensen stoppen in bepaalde projecten...
Maar is de essentie van 'crowdfunding' niet het financieren van goede ideeën/concepten? Niet het financieren van mensen om schulden af te lossen om deze zodoende nog verder in de schulden te brengen? Maja geldvoorelkaar heeft de zakken al gevuld, dus het maakt hen ook geen fluit meer uit...
Graag!quote:Op zaterdag 9 november 2013 00:19 schreef Mistico het volgende:
Ik krijg nu volgende maand ¤ 1,20, en de maand daarop ¤ 8 euro. Ik hou jullie op de hoogte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |