Op FOK! is volgens mij alleen nikky paars toch?quote:
wat een kutnaam, beetje tokkie.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Op FOK! is volgens mij alleen nikky paars toch?
Welke naam? De mijne of nikky? Overigens heette mijn hond vroeger ook nikky, maar dat was een mannetjequote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:48 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
wat een kutnaam, beetje tokkie.
Nikky. Dan zal je hond wel overal gescheten hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Welke naam? De mijne of nikky? Overigens heette mijn hond vroeger ook nikky, maar dat was een mannetje
Nee, Dunmer zijn baas.quote:
Het kan natuurlijk wel. Maar biologisch gezien is het niet zo heel goed te onderbouwen. Ras is niks meer dan een sociaal construct. Had even goed kunnen zijn gebaseerd op lange oren en korte oren, om maar even wat te noemen, of haarkleur.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik ben van het menselijke ras.
Je kunt mensen niet onderscheiden in rassen, er is maar 1 ras, namelijk het menselijke ras.
Altmerquote:
dit.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Je kunt mensen niet onderscheiden in rassen, er is maar 1 ras, namelijk het menselijke ras.
Ik zwaai je wel alvast uit.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:27 schreef wiskundenoob het volgende:
zoveel blanken hier, ik hoor niet op deze site
Nee, mensen zijn een soort. Hoe je rassen indeelt ligt wat ingewikkelder maar als je seks met een gorilla hebt zul je geen vruchtbaar nageslacht produceren.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
En hoe weet jij dat? Er zijn toch vaker verschillende soorten dieren met elkaar gekruist?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nee, mensen zijn een soort. Hoe je rassen indeelt ligt wat ingewikkelder maar als je seks met een gorilla hebt zul je geen vruchtbaar nageslacht produceren.
klopt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:53 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat? Er zijn toch vaker verschillende soorten dieren met elkaar gekruist?
Nou, punt n (1):quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:53 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat? Er zijn toch vaker verschillende soorten dieren met elkaar gekruist?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
klopt.
maar de meeste nakomelingen waren niet vruchtbaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crossbreed
lees het stukje over hybrid animals.
Lezginka ja?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Circassier, dat is zeldzaam maar o zo fijn.
Het volk of de dans? dans begin ik niet aan met mijn motoriekquote:
Ik ken alleen de dans. Die is knettergek maar wel episch eigenlijkquote:Op vrijdag 1 november 2013 07:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het volk of de dans? dans begin ik niet aan met mijn motoriek
Het volk... het zijn eigenlijk geen Circassiers maar veel van de Circassiers van tegenwoordig buiten het thuisgebied zijn een mengelmoes van verschillende stammen dus och waarom niet
Hoezo gelukkig?quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:06 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Gelukkig worden de blanken langzaam maar zeker de minderheid in deze wereld.
Blanken voelen vaak zich superieur.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:24 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
En waarom worden blanken dan gelukkig minder?
Oh? Waarom scheer jij alle blanken over een kam?quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:33 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Blanken voelen vaak zich superieur.
Ik spreek altijd over gemiddelden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:37 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Oh? Waarom scheer jij alle blanken over een kam?
Dat blijkt anders niet uit je tekst. Anders had er moeten staan: ''sommige blanken''.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:38 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ik spreek altijd over gemiddelden.
gefixtquote:Op vrijdag 1 november 2013 17:39 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Dat blijkt anders niet uit je tekst. Anders had er moeten staan: ''meeste blanken''.
Jij zei ''blanken voelen zich vaak superieur''. Je spreekt in tegenwoordige tijd, heb je een bron welke op het heden van toepassing is? En over vroeger kan ik ook wat dingen opnoemen over niet-blanken............quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:48 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
tweedenwereldoorlog om maar een voorbeeld te noemen.
Ze zijn net zo lui als negers.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:07 schreef Amun90 het volgende:
Mediterrane mensen zijn dus niet blank? wtf? Spanjaarden, Italianen etc. hebben genetisch meer gemeen met Noord Europeanen dan met Arabieren. Deze poll slaat nergens op.
Ga tweeduizend jaar terug in de tijd en je zou eerder zeggen dat de Germanen (proto-Nederlanders) veel dommer/luier waren dan Italianen/Grieken etc. Dus het is zeker niet iets biologisch.quote:
Zeg je nu dat negers nu dom zijn?quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:13 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Ga tweeduizend jaar terug in de tijd en je zou eerder zeggen dat de Germanen (proto-Nederlanders) veel dommer/luier waren dan Italianen/Grieken etc. Dus het is zeker niet iets biologisch.
Het is wel zo jaquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:18 schreef Stickertje het volgende:
[ [url=http://cdn-www.i-am-bored.com/media/proud-to-be-white.png]afbeelding[/url] ]
Ik haat dat wanneer Amerikanen ''Asian'' gebruiken als synoniem voor Mongolode mensen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:18 schreef Stickertje het volgende:
[ [url=http://cdn-www.i-am-bored.com/media/proud-to-be-white.png]afbeelding[/url] ]
quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:27 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Ik haat dat wanneer Amerikanen ''Asian'' gebruiken als synoniem voor Mongolode mensen.
Mensen uit Irak, Jemen, India, Sri Lanka etc. lijken ook echt op Chinezen.
Nee, vraag maar eens aan willekeurige Amerikanen: ''Are Arabs Asian?'' en je zult versteld staan hoeveel met ''No'', ''Of course not'' etc. zullen antwoorden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:28 schreef Stickertje het volgende:
[..]![]()
Het gaat gewoon per continent..
Orientals mag ook niet meerquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:27 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Ik haat dat wanneer Amerikanen ''Asian'' gebruiken als synoniem voor Mongolode mensen.
Mensen uit Irak, Jemen, India, Sri Lanka etc. lijken ook echt op Chinezen.
Niet waar.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:18 schreef Stickertje het volgende:
Aziaten.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:15 schreef arjan1112 het volgende:
benieuwt naar 'iets anders' aliens ? of indianen? of wat
hmm interessant, heb me al vaak afgevraagd of ze al eens een mens en een aap kunstmatig hebben gekruistquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
klopt.
maar de meeste nakomelingen waren niet vruchtbaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crossbreed
lees het stukje over hybrid animals.
NIets, verschillen genetisch veel te veel. Er gebeurd ook niets wanneer je als man in een drachtige koe ejaculeertquote:Op vrijdag 1 november 2013 22:34 schreef AMangold het volgende:
[..]
hmm interessant, heb me al vaak afgevraagd of ze al eens een mens en een aap kunstmatig hebben gekruistmaar dat geeft dus een zelfde resultaat als een muildier of muilezel?
ja ik heb het inmiddels al gegoogeld (A) gorilla's hebben 2 chromosomen meer dusja gaat em niet wordenquote:Op zondag 3 november 2013 07:51 schreef Dven het volgende:
[..]
NIets, verschillen genetisch veel te veel. Er gebeurd ook niets wanneer je als man in een drachtige koe ejaculeert
Circassiers en Turken verschillen raciaal niet veel. Steker nog, Circassiers hebben een hele andere genetische opmaak dan Europeanen. En wanneer het aankomt op uiterlijk verschillen ze maar weinig van de Turken die in het Zwarte Zee gebied leven.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ken alleen de dans. Die is knettergek maar wel episch eigenlijk.
Maar jullie zijn toch gewoon een soort van blanke Soennieten of zo? Jullie vrouwen zijn vast de droom van elke Turk.
Mwa, ik zat meer te denken in het verlengde van de obsessie voor Russische/Slavische dames die schijnbaar gaande is.quote:Op zondag 3 november 2013 17:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Circassiers en Turken verschillen raciaal niet veel. Steker nog, Circassiers hebben een hele andere genetische opmaak dan Europeanen. En wanneer het aankomt op uiterlijk verschillen ze maar weinig van de Turken die in het Zwarte Zee gebied leven.
Verder genoeg Circassiers in Turkije, maar of ze de 'droom van elke Turk zijn'? Meh. Zo uniek zijn ze niet. Wat dat betreft leven er veel blankere volkeren in Turkije.
Wel waren ze populair in Ottomaanse Harems.
Moet ik wel even vermelden dat ik mij, zoals wel vaker, niet geheel in de mening van Borte kan vinden.quote:Op zondag 3 november 2013 17:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mwa, ik zat meer te denken in het verlengde van de obsessie voor Russische/Slavische dames die schijnbaar gaande is.
Grieken zijn dan ook nogal getint somsquote:Op zondag 3 november 2013 18:00 schreef WammesWaggel het volgende:
de blankste Turken van bv de omgeving van Izmir en aan de Zwarte Zee.
Turken in Izmir bestaan voor een groot gedeelte uit Balkan immigranten waarvan 1/3e niet eens etnisch Turk maar Bosnier, Albanees en Pomak.quote:Op zondag 3 november 2013 18:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Moet ik wel even vermelden dat ik mij, zoals wel vaker, niet geheel in de mening van Borte kan vinden.
Naar mijn mening zijn Circassiers over het algemeen een stuk blanker dan ook de blankste Turken van bv de omgeving van Izmir en aan de Zwarte Zee.
'Grieken' leven alleen in een paar streken in het Zwarte Zee gebied, niet in West-Turkije - waar de etnische Turken genetisch gezien veel meer 'Turk' zijn dan in de rest van Turkije.quote:Op zondag 3 november 2013 18:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Grieken zijn dan ook nogal getint soms.
Ioni is lange tijd bewoond geweest door Ionische Grieken. Dit was een echte Griekse stam (itt tot de 'Grieken' in de rest van Anatoli, muv Pontus). Het is dan ook logisch dat veel mensen daar veel Grieks bloed in zich hebben.quote:Op zondag 3 november 2013 18:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
'Grieken' leven alleen in een paar streken in het Zwarte Zee gebied, niet in West-Turkije - waar de etnische Turken genetisch gezien veel meer 'Turk' zijn dan in de rest van Turkije.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snap echt waar de 'Adyghes zijn zo veel blanker' idee vandaan komt.
Ik volg je even niet meer. Wat begrijp je niet aan het feit dat Turken uit West-Turkije het meest verschillen van Griekenland-Grieken en daarmee dus het minst Grieks bloed in zich hebben? De zogenaamde Grieken in Turkije waren veelal Helleniseerde Anatolische volkeren.quote:Op zondag 3 november 2013 18:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ioni is lange tijd bewoond geweest door Ionische Grieken. Dit was een echte Griekse stam (itt tot de 'Grieken' in de rest van Anatoli, muv Pontus). Het is dan ook logisch dat veel mensen daar veel Grieks bloed in zich hebben.
Ik spreek nu niet over religie of dat Grieks wat gesproken wordt door een paar omaatjes in Pontus.
Niemand beweerd dat ze zwart zijn (behalve de Russen), maar om nou te zeggen dat ze zooo veel blanker zijn dan Turken is gewoon belachelijk. Dan leef je echt in een bubbel en heb je of weinig Turken, of weinig Circassiers gezien.quote:
Juist. Dat snap ik, met uitzondering van de Ionische Grieken en de Griekse kolonisten aan de Zwarte Zee kust. Dat ware 'echte' Grieken.quote:Op zondag 3 november 2013 18:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik volg je even niet meer. Wat begrijp je niet aan het feit dat Turken uit West-Turkije het meest verschillen van Griekenland-Grieken en daarmee dus het minst Grieks bloed in zich hebben? De zogenaamde Grieken in Turkije waren veelal Helleniseerde Anatolische volkeren.
Tja, vraag-aanbod. Russische vrouwen zijn makkelijk te krijgen, voor een Circassische vrouw moet je net zo veel moeite doen als voor een Turkse. Verder zijn Russiche/Europese vrouwen exotischer en interessanter voor de meest Turkse vrouwen dan Circassiers dat zijn. Puur omdat Circassiers veelal geassimileerd zijn en niet echt als een apart volk worden beschouwd (overigens bestaat er niet een Circassisch volk in Turkije, maar is Circassier (Cerkez) een verzamelnaam voor de verschillende volkeren uit de Kaukasus).quote:Op zondag 3 november 2013 17:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mwa, ik zat meer te denken in het verlengde van de obsessie voor Russische/Slavische dames die schijnbaar gaande is.
Die kolonisten hadden zich allang vermengd met de plaatselijke bevolking en die geassimileerd. Dus nee, ze zijn niet verdwenen, maar genetisch gezien was de impact die ze hadden weinig. Dit is dan ook de reden waarom Grieken uit West-Turkije genetisch gezien verschillen van de Grieken uit het Zwarte-Zee gebied, of Grieken uit Cyprus en Griekenland for that matter. Taal en religie waren de bepalende factoren in het Grieks zijn, dus niet bloed.quote:Op zondag 3 november 2013 18:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Juist. Dat snap ik, met uitzondering van de Ionische Grieken en de Griekse kolonisten aan de Zwarte Zee kust. Dat ware 'echte' Grieken.
Je wilt toch niet zeggen dat die op magische wijze verdwenen zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JordanieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Bortecinem op 03-11-2013 18:54:26 ]
Dit klopt. In de Hellenistische > Romeinse > 'Romeinse' tijd helleniseerde de Anatolirs zich. Anatolische Grieken zoals we die kennen uit de Ottomaanse tijd hadden dan ook geen bloed-link met de Griekse Grieken. Maar de Ionische Grieken waren echte Grieken. Of zij in grote aantallen aanwezig waren weet ik niet maar naar mijn weten ging het verder dan wat kolonin. Ze leefden langs heel de westkust.quote:Op zondag 3 november 2013 18:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Die kolonisten hadden zich allang vermengd met de plaatselijke bevolking en die geassimileerd. Dus nee, ze zijn niet verdwenen, maar genetisch gezien was de impact die ze hadden weinig. Dit is dan ook de reden waarom Grieken uit West-Turkije genetisch gezien verschillen van de Grieken uit het Zwarte-Zee gebied, of Grieken uit Cyprus en Griekenland for that matter.
Net als in het Turks en Armeens zijn...quote:Taal en religie waren de bepalende factoren in het Grieks zijn, dus niet bloed.
Het zijn veelal een mix, ook veel met een aantal voorouders die wij Griek of Levantine zouden noemen.quote:Op zondag 3 november 2013 18:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Turken in Izmir bestaan voor een groot gedeelte uit Balkan immigranten waarvan 1/3e niet eens etnisch Turk maar Bosnier, Albanees en Pomak.![]()
Dat ben ik niet met je eens.quote:En Turken uit het Zwarte Zee gebied zijn niet veel donkerder dan Circassiers en Cirassiers zijn niet zo blank als dat jij denkt.
Veel, maar natuurlijk niet alles.quote:Hoe veel weet jij eigenlijk over Cirassiers?
Russen noemen alle mensen uit de Kaukasus een zwartkont, ook bv de Azeri waar je in Moskou over struikelt.quote:Weet je bijvoorbeeld dat Cirassiers 'chorny', oftewel 'de zwarten' worden genoemd door de Russen?
Vergeet niet dat er een volksverhuizing heeft plaatsgevonden. Het is niet zo dat alle Grieken plotseling waren verdwenen of opgegaan in de Turkse bevolking. Een honderd jaar terug leefden er nog genoeg Grieken in het Westen van Turkije die tijdens de volksverhuizing zijn verhuisd naar Griekenland.quote:Op zondag 3 november 2013 18:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit klopt. In de Hellenistische > Romeinse > 'Romeinse' tijd helleniseerde de Anatolirs zich. Anatolische Grieken zoals we die kennen uit de Ottomaanse tijd hadden dan ook geen bloed-link met de Griekse Grieken. Maar de Ionische Grieken waren echte Grieken. Of zij in grote aantallen aanwezig waren weet ik niet maar naar mijn weten ging het verder dan wat kolonin. Ze leefden langs heel de westkust.
Klopt ja. Heb ook nooit het tegendeel beweerd. Ik krijg alleen spontaan uitslag van mensen die Turken of bepaalde Turken de label 'Griek' of wat dan ook willen opplakken terwijl die zogenaamde Grieken net zo goed waren Helleniseerd. Anyway, feit is, Turken uit West-Turkije zijn genetisch gezien misschien wel het meest Turk of Centraal-Aziaat.quote:Net als in het Turks en Armeens zijn...
Die bestaan welquote:Op zondag 3 november 2013 18:55 schreef IPA35 het volgende:
Tsja mijn ouders noemen Turken ook zwarten, terwijl dat dikke onzin is.
Ja, maar punt is, de Turken daar komen veelal uit de Balkan of het zijn echte Balkanites. Deze mensen zijn qua uiterlijk gewoon Balkan. Circassiers zijn absoluut niet lichter dan zij zijn, donkerder zelfs.quote:Op zondag 3 november 2013 18:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het zijn veelal een mix, ook veel met een aantal voorouders die wij Griek of Levantine zouden noemen.
Ik heb heel veel groepsfoto's van Circassiers in Turkije gepost. Neem eens een kijkje zou ik zeggen. Dat zijn echt niet allemaal blanke parels. En zoals gezegd, het is dan ook niet zo verbazingwekkend dat ze genetisch niet zo heel veel verschillen van de Turken uit Turkije. Een Turk uit Turkije heeft qua bloed meer gemeen met een Circassier dan met een etnische Turk uit de Balkan.quote:Dat ben ik niet met je eens.
Inderdaad en dat zegt ook wel iets over hun uiterlijk, namelijk dat ze donkerder zijn dan de Russen. En al helemaal niet zo blank als dat jij doet beweren.quote:Russen noemen alle mensen uit de Kaukasus een zwartkont, ook bv de Azeri waar je in Moskou over struikelt.
Komt omdat hun voorouderen Arabisch spraken toen ze naar Turkije kwamen (ze werden overgekocht van de Arabieren). Dus niet omdat wij Arabieren als negers zien of zo.quote:Op zondag 3 november 2013 19:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die bestaan wel
Nabij en in Dalyan heb ik er een aantal gezien, Turken noemen ze trouwens weer Arap
http://2.bp.blogspot.com/(...)-Afro-Turk_women.jpg
Russen zeggen natuurlijk maar wat, die noemen een Georgier nu ook wel een zwartkont terwijl die lang niet zo donker is als een Azeri, sterker nog.. Die zijn veelal net zo blank als veel Russen en Circassiers.quote:Op zondag 3 november 2013 19:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Inderdaad en dat zegt ook wel iets over hun uiterlijk, namelijk dat ze donkerder zijn dan de Russen. En al helemaal niet zo blank als dat jij doet beweren.
Ga jij nu beweren dat de Grieken die daar in de vroege 20e eeuw woonden genetische meer Grieks waren dan de Turken?quote:Op zondag 3 november 2013 18:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er een volksverhuizing heeft plaatsgevonden.
Maar zoals je net zei was Grieks in dit tijd een religieuze aanduiding. Vandaar dat er Kretaanse Grieken in Izmir eindigden en Turkstalige mensen uit Cappadoci zichzelf ineens in het voor hun volstrekt vreemde Athene bevonden.quote:Het is niet zo dat alle Grieken plotseling waren verdwenen of opgegaan in de Turkse bevolking. Een honderd jaar terug leefden er nog genoeg Grieken in het Westen van Turkije die tijdens de volksverhuizing zijn verhuisd naar Griekenland.
Dit klopt.quote:Klopt ja. Heb ook nooit het tegendeel beweerd. Ik krijg alleen spontaan uitslag van mensen die Turken of bepaalde Turken de label 'Griek' of wat dan ook willen opplakken terwijl die zogenaamde Grieken net zo goed waren Helleniseerd.
Waar de Centraal-Aziaten nu precies neerstreken kan ik je niet vertellen. Dat er in het westen echte Grieken woonden iit veel later gehelleniseerde Anatolirs wel. Dus in die zin is het logisch dat de mensen daar het meest Grieks zijn.quote:Anyway, feit is, Turken uit West-Turkije zijn genetisch gezien misschien wel het meest Turk of Centraal-Aziaat.
Circassirs zijn toch juist verwant aan Tsjetsjenen en zo. Die zijn toch echt heel erg blank.quote:Op zondag 3 november 2013 19:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Caucasian Albania had trouwens weer niks van doen met de versie in Europa.
#Leuk weetje
Nee, Georgiers zijn inderdaad blanker dan Azeri's. Maar punt is, het verschil in kleur tussen Georgiers en Azeri's is niet zo groot als het verschil tussen Russen en Georgiers. Datzelfde geldt ook voor Circassiers en Turken.quote:Op zondag 3 november 2013 19:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Russen zeggen natuurlijk maar wat, die noemen een Georgier nu ook wel een zwartkont terwijl die lang niet zo donker is als een Azeri, sterker nog.. Die zijn veelal niet zo blank als veel Russen en Circassiers.
Er is genetisch gezien een absoluut verschil tussen de Grieken en de Turken uit West-Turkije. Iemand met maar een beetje verstand van genetica kan dat zo zien. Zoals eerder gezegd, Turken uit West-Turkije dragen het meeste Centraal-Aziatische bloed van alle Turken uit Turkije. Veel Turken in West-Turkije waren tot voor kort zelfs nomaden en nog steeds leven er veel nomaden in West-Turkije.quote:Op zondag 3 november 2013 19:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ga jij nu beweren dat de Grieken die daar in de vroege 20e eeuw woonden genetische meer Grieks waren dan de Turken?
Dat is een behoorlijk deel van de Griekse bevolking van toen. Punt is, ze waren niet verdwenen.quote:Overigens zijn er maar 200.000 'Grieken' gedeporteerd, de rest was al lang op de vlucht geslagen voor dreamteam Enver & Kemal.
Klopt.quote:Maar zoals je net zei was Grieks in dit tijd een religieuze aanduiding. Vandaar dat er Kretaanse Grieken in Izmir eindigden en Turkstalige mensen uit Cappadoci zichzelf ineens in het voor hun volstrekt vreemde Athene bevonden.
Dat vertel ik je, de meeste zijn in West-Turkije beland. Hier, lees je eens in.quote:Waar de Centraal-Aziaten nu precies neerstreken kan ik je niet vertellen. Dat er in het westen echte Grieken woonden iit veel later gehelleniseerde Anatolirs wel. Dus in die zin is het logisch dat de mensen daar het meest Grieks zijn.
Eigenlijk zou ik niet echt zo enorm twijfelen hoor.. Het verschil zie je immers niet altijd tussen Russen en Turken.quote:Op zondag 3 november 2013 19:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, Georgiers zijn inderdaad blanker dan Azeri's. Maar punt is, het verschil in kleur tussen Georgiers en Azeri's is niet zo groot als het verschil tussen Russen en Georgiers. Datzelfde geldt ook voor Circassiers en Turken.
Ik snap niet waarom je hier nog over doorgaat. Ik bedoel, ik ben het met je eens dat Circassiers in het algemeen witter zijn dan Turken (met uitzondering van Balkan Turken en Zwarte-Zee Turken), maar jij doet alsof we Russen vergelijken met Turken. Waarom negeer je de foto's die ik heb gepost? Wees eerlijk, hadden die mensen met Turkse vlaggen gezwaaid, dan had je geen minuut getwijfeld of het wel echte Turken waren of niet. Maar waren het Russen geweest met Turkse vlaggen in hun hand, dan had je dat meteen doorgehad.
Ja dat wel maar het zijn allebei geen echt homogene groepen, meer een verzameling van mensen die opeens contact met elkaar hebben na 500 jaar paren met stamgenoten van de berg hiernaast en opeens een paar bergen verder kijkenquote:Op zondag 3 november 2013 19:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Circassirs zijn toch juist verwant aan Tsjetsjenen en zo. Die zijn toch echt heel erg blank.
Rassenindeling van TS slaat sowieso nergens op. Ook de variaties die hij maakt slaan echt nergens op.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:15 schreef arjan1112 het volgende:
benieuwt naar 'iets anders' aliens ? of indianen? of wat
Sorry dat ik weer de betweter moet uithangen, maar Circassiers zijn etnisch gezien niet verwant aan Tstjetjenen. Ze spreken allebei compleet verschillende talen, alhoewel ze qua bloed niet veel verschillen. Het volk verwant aan de Adyghes zijn de Abkhazen die in Georgie/Abkhazie leven (het Kosovo van de Kaukasus).quote:Op zondag 3 november 2013 19:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja dat wel maar het zijn allebei geen echt homogene groepen, meer een verzameling van mensen die opeens contact met elkaar hebben na 500 jaar paren met stamgenoten van de berg hiernaast en opeens een paar bergen verder kijken
Verwant daar doel ik natuurlijk op, relatief veel vergeleken met bv Russen.quote:Op zondag 3 november 2013 19:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorry dat ik weer de betweter moet uithangen, maar Circassiers zijn etnisch gezien niet verwant aan Tstjetjenen. Ze spreken allebei compleet verschillende talen, alhoewel ze qua bloed niet veel verschillen. Het volk verwant aan de Adyghes zijn de Abkhazen die in Georgie/Abkhazie leven (het Kosovo van de Kaukasus)
Dat kan wel zijn, maar zij zijn dan nog steeds het meest Grieks. Wat ik bedoel te zeggen is dat er die kant op dus eeuwenlang echte Grieken woonden die ook als als Grieken bekend stonden en niet als gehelleniseerde inboorlingen. Dat die later natuurlijk vermengd zijn met andere Anatolirs en Centraal-Aziaten staat vast, maar daarmee zullen de mensen aldaar nog altijd een stuk Griekser zijn dan die in, zeg, de omgeving van Ankara.quote:Op zondag 3 november 2013 19:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Er is genetisch gezien een absoluut verschil tussen de Grieken en de Turken uit West-Turkije. Iemand met maar een beetje verstand van genetica kan dat zo zien. Zoals eerder gezegd, Turken uit West-Turkije dragen het meeste Centraal-Aziatische bloed van alle Turken uit Turkije. Veel Turken in West-Turkije waren tot voor kort zelfs nomaden en nog steeds leven er veel nomaden in West-Turkije.
Nope, voor de oorlog waren het er bijna 2 miljoen.quote:Dat is een behoorlijk deel van de Griekse bevolking van toen. Punt is, ze waren niet verdwenen.
Staatsburgers soms wel ja, dit zonder de ethnic achtergrond te benoemen.quote:Op zondag 3 november 2013 19:19 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, Russen en Turken lijken echt veel op elkaar ja.
Als Tsjetsjenen niet blank zijn dan ben ik het ook niet.quote:Op zondag 3 november 2013 19:21 schreef Bortecinem het volgende:
alhoewel ze qua bloed niet veel verschillen.
http://www.hurriyetdailyn(...)8&n=yoruk-2011-02-22quote:Her 11-year-old son Deniz appeared and she explained that his fairness and blue eyes are common among nomads. “The majority of nomads are descended from Trkmen who came from the steppes of Central Asia, including my father who sadly died when my twin brother and I were still in the cradle. We are the youngest of seven brothers and sisters. My wonderful mother, a real Turkish woman, looked after us and was always busy. After my father passed away, she hired a needy relative as a shepherd for our livestock and to grow the crops during the summer, and we carried on with our nomadic lives for another five years. I remember the delicious kaymak cream my mother made from the goats’ milk. She used to make tasty cornbread too. Oh! I love the food my mother cooked. Now my son prefers cornflakes!” she said, raising her hands in mock horror.
En Kaukasische volkeren zijn op hun beurt weer verwant aan Turken, Georgiers en Armeniers.quote:Op zondag 3 november 2013 19:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als Tsjetsjenen niet blank zijn dan ben ik het ook niet.
Dus als Kaukasische volkeren genetische aan elkaar verwant zijn betekent dit dat Circassirs toch echt blank zijn.
Georgirs, Circassirs en Tjetsjenen zijn inderdaad aan elkaar verwant en blank.quote:Op zondag 3 november 2013 19:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En Kaukasische volkeren zijn op hun beurt weer verwant aan Turken, Georgiers en Armeniers.
Georgiers zijn sterker verwant aan Turken dan aan Noord-Kaukasische volkeren (puur genetisch, heb het niet over cultuur hier). Sterker nog, veel van hen zijn bijna identiek aan de Turken uit het Oosten van het Zwarte-Zee gebied.quote:Op zondag 3 november 2013 19:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Georgirs, Circassirs en Tjetsjenen zijn inderdaad aan elkaar verwant en blank.
Armenen en (een groot deel van) Turken lijken dan weer meer op elkaar. Misschien ook niet heel vreemd aangezien Armenen vroegh ook zo'n beetje alles wat nu foutief Oost-Anatoli genoemd wordt bewoonden.
Kijk naar het Turkse voetbal elftal. Circassirs zijn toch echt een stuk 'blanker' dan de meeste van hen. Sommige zien er ook gewoon uit als Dzengis Khan himself.
Oei. Ik volg voetbal niet en zag een andere foto. Maar die keeper zou het ook kunnen zijn. Maar dat kan ook aan zijn snor liggenquote:Op zondag 3 november 2013 19:52 schreef Bortecinem het volgende:
Welke is Djengiz Khan himself vraag ik me af?
Het zou kunnen hoor, genoeg Turken die er Centraal-Aziatisch uitzien.quote:Op zondag 3 november 2013 19:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Oei. Ik volg voetbal niet en zag een andere foto. Maar die keeper zou het ook kunnen zijn. Maar dat kan ook aan zijn snor liggen.
Geen idee. Maar ik blijf erbij dat iemand als Mehmet Oz een stuk 'blanker' is dan een Volkan Demirel.quote:Op zondag 3 november 2013 20:00 schreef Bortecinem het volgende:
Maar ook Adyghe's dragen 'Aziatisch' bloed btw. Het gemiddelde is ongeveer gelijk met het Turkse gemiddelde, alleen is het bij hun meer gelijkmatig verdeeld.
Beide zijn gewoon Turks. Mehmet Oz heeft een overgrootoma die uit de Kaukasus komt maar daar houdt het wel op. Volkan Demirel komt overigens uit het Zwarte-Zee gebied en is dus waarschijnlijk qua bloed meer verwant aan Circassiers dan Mehmet Oz, die uit Centraal-Turkije komt.quote:Op zondag 3 november 2013 20:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar ik blijf erbij dat iemand als Mehmet Oz een stuk 'blanker' is dan een Volkan Demirel.
Dat staat er niet bij maar ik vond hem representatief voor een gemiddelde 'donkere' Turk.quote:Op zondag 3 november 2013 20:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Beide zijn gewoon Turks. Mehmet Oz heeft een overgrootoma die uit de Kaukasus komt maar daar houdt het wel op. Volkan Demirel komt overigens uit het Zwarte-Zee gebied en is dus waarschijnlijk qua bloed meer verwant aan Circassiers dan Mehmet Oz, die uit Centraal-Turkije komt.
Oh sterker nog, Volkan Demirel is een etnische Georgier/Laz.
Maar de meeste van hen zien er niet zo uit. Veel Turken lijken wel op hem. Dat was mijn punt.quote:Op zondag 3 november 2013 20:27 schreef Bortecinem het volgende:
Nou je donkere Turk is toevallig een 'Kaukasier' himself. Zijn vader is Georgisch, moeder is Laz (volk sterk verwant aan Georgiers).
Het blijft toch ironisch dat je net een Georgier gebruikt om te bewijzen dat Georgiers lichter zijn dan Turken.quote:Op zondag 3 november 2013 20:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar de meeste van hen zien er niet zo uit. Veel Turken lijken wel op hem. Dat was mijn punt.
Volgens mij kwam het er op neer dat ik WammesWaggel vroeg of hij lezginka kon dansen en aangezien hij altijd trots is op zijn blankheid ging ik er vanuit de gedachte dat Turkse mannen gek zijn op Slavische (lees: lichte) vrouwen ervan uit dat Circassische vrouwen ook wel in de smaak zouden vallen.quote:Op zondag 3 november 2013 20:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het blijft toch ironisch dat je net een Georgier gebruikt om te bewijzen dat Georgiers lichter zijn dan Turken.
Maar ik snap eigenlijk niet waar deze discussie over gaat? Ik bedoel, ik heb nooit beweerd dat alle Turken lichter zouden zijn. Ik zei alleen dat Turken uit het Zwarte-Zee gebied niet veel verschillen qua uiterlijk en dat er genetisch gezien niet zo heel veel verschil is.
Goede samenvatting dit.quote:Op zondag 3 november 2013 20:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens mij kwam het er op neer dat ik WammesWaggel vroeg of hij lezginka kon dansen en aangezien hij altijd trots is op zijn blankheid ging ik er vanuit de gedachte dat Turkse mannen gek zijn op Slavische (lees: lichte) vrouwen ervan uit dat Circassische vrouwen ook wel in de smaak zouden vallen.
Dat is het moment waarop jij wilde gaan bewijzen dat Circassirs en Turken sterk aan elkaar verwant zijn.
Huppelen? Zeg ik ben geen ibne heur!quote:Op zondag 3 november 2013 20:57 schreef Bortecinem het volgende:
WammesWaggel, probeer eens een keer een fatsoenlijke discussie aan te gaan ipv achter anderen aan te huppelen.
Man wat heb jij een bord voor je kop.quote:Op zondag 3 november 2013 21:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Huppelen? Zeg ik ben geen ibne heur!
Wij hebben en heerlijke discussie gehad, jij had ongelijk... dat staat toch vast nu?
Wil je wellicht een ander onderwerp aansnijden?
Blanke pit, desnoods onder een dikke rugvacht maar shined als een Turkse maagd op een feest met henna voor zij een eckte vrouw gaat wordenquote:
Jij liegt, bedriegt en bent niet eerlijk.quote:Op zondag 3 november 2013 21:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Man wat heb jij een bord voor je kop.
Ten eerste heb jij geen discussie gevoerd, want dat kun jij helemaal niet. Wat wel is gebeurd is dat ik een discussie heb gevoerd met IPA. Inclusief bewijzen en bronnen die mij in het gelijk stellen.
En ik zie verder eigenlijk weinig waar IPA en ik het oneens over zijn. Dus tja, nu jij.
quote:Op zondag 3 november 2013 21:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Blanke pit, desnoods onder een dikke rugvacht maar shined als een Turkse maagd op een feest met henna voor zij een eckte vrouw gaat worden
Al die bazen zijn niet gestorven bij Gallipolie om jou plaatjes die wat suf zijn met een Engelse tekst te laten posten.quote:Op zondag 3 november 2013 21:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je laat je wel weer kennen moet ik zeggen.
Je stelt mij teleur, zoveel leugens en weer haat jegens Dr Oz.quote:
Oost-Anatoli was altijd Armeens dus wie weet?quote:Op zondag 3 november 2013 21:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Je stelt mij teleur, zoveel leugens en weer haat jegens Dr Oz.
Borte = een Kardashian?
Jij bent naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon blank hoor, je hoeft je niet bedroefd te voelenquote:Op maandag 4 november 2013 00:17 schreef Bortecinem het volgende:
Blijft grappig hoe deze clown zich de hele discussie afzijdig houdt en dan wanneer de discussie is afgelopen opeens komt aanzetten met uitgekauwde steken en beledigingen die hij maar een paar keer per maand herhaalt. Ijzersterk die WammesWaggel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Gesaved voor mijn verzameling grappige posts, bedankt!quote:Op maandag 4 november 2013 00:38 schreef Bortecinem het volgende:
Labels als blank en zwart zijn voor mensen zonder besef van etniciteit, cultuur of afkomst. Geen wonder dat deze vooral worden gebruikt door mensen met gemengde afkomst die niet weten waarmee ze moeten identificeren en daarom maar de weg der oppervlakkigheid kiezen, culturele bastaarden zoals WammesWaggel. Een Circassische/Armeens/Nederlandse Jordanees wiers familie (deels) is verhuisd naar Turkije. Het land en volk waar hij zo'n hekel aan heeft. Man, geen wonder dat hij zich zo vastklamt aan zijn blankheid.
Yup. Goeden post. Ik wou iets soortgelijks zeggen maar ik dacht ik neem de moeite niet.quote:Op maandag 4 november 2013 00:38 schreef Bortecinem het volgende:
Labels als blank en zwart zijn voor mensen zonder besef van etniciteit, cultuur of afkomst. Geen wonder dat deze vooral worden gebruikt door mensen met gemengde afkomst die niet weten waarmee ze moeten identificeren en daarom maar de weg der oppervlakkigheid kiezen, culturele bastaarden zoals WammesWaggel. Een Circassische/Armeens/Nederlandse Jordanees wiers familie (deels) is verhuisd naar Turkije. Het land en volk waar hij zo'n hekel aan heeft. Man, geen wonder dat hij zich zo vastklamt aan zijn blankheid.
De turtles ook.quote:Op maandag 4 november 2013 00:59 schreef KreKkeR het volgende:
Is het iemand trouwens opgevallen dat sebaceans wel heel erg op mensen lijken?
Veel rassen in Star Trek waren ook humanoid, evolutie eist dat blijkbaar om succes te hebben.quote:Op maandag 4 november 2013 00:59 schreef KreKkeR het volgende:
Is het iemand trouwens opgevallen dat sebaceans wel heel erg op mensen lijken?
Toch vermoed ik dat sebaceans en mensen dezelfde voorouders hebben. Waarschijnlijk zijn sebaceans mensen die ergens in het stenen tijdperk of eerder van de planeet zijn gehaald en genetisch zijn gemanipuleerd.quote:Op maandag 4 november 2013 01:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Veel rassen in Star Trek waren ook humanoid, evolutie eist dat blijkbaar om succes te hebben.
Opzich een logische gedachtengang, moet meteen weer hier aan denken.quote:Op maandag 4 november 2013 01:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Toch vermoed ik dat sebaceans en mensen dezelfde voorouders hebben. Waarschijnlijk zijn sebaceans mensen die ergens in het stenen tijdperk of eerder van de planeet zijn gehaald en genetisch zijn gemanipuleerd.
quote:Op maandag 4 november 2013 01:08 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Opzich een logische gedachtengang, moet meteen weer hier aan denken.
http://en.memory-alpha.org/wiki/Distant_Origin_(episode)
Jij hebt Voyager ook gekekenquote:Op maandag 4 november 2013 01:08 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Opzich een logische gedachtengang, moet meteen weer hier aan denken.
http://en.memory-alpha.org/wiki/Distant_Origin_(episode)
Noh man, ancient aliens meme.quote:Op maandag 4 november 2013 01:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Was hij niet iemand uit Babylon 5?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |