Niemand beweerd dat ze zwart zijn (behalve de Russen), maar om nou te zeggen dat ze zooo veel blanker zijn dan Turken is gewoon belachelijk. Dan leef je echt in een bubbel en heb je of weinig Turken, of weinig Circassiers gezien.quote:
Juist. Dat snap ik, met uitzondering van de Ionische Grieken en de Griekse kolonisten aan de Zwarte Zee kust. Dat ware 'echte' Grieken.quote:Op zondag 3 november 2013 18:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik volg je even niet meer. Wat begrijp je niet aan het feit dat Turken uit West-Turkije het meest verschillen van Griekenland-Grieken en daarmee dus het minst Grieks bloed in zich hebben? De zogenaamde Grieken in Turkije waren veelal Helleniseerde Anatolische volkeren.
Tja, vraag-aanbod. Russische vrouwen zijn makkelijk te krijgen, voor een Circassische vrouw moet je net zo veel moeite doen als voor een Turkse. Verder zijn Russiche/Europese vrouwen exotischer en interessanter voor de meest Turkse vrouwen dan Circassiers dat zijn. Puur omdat Circassiers veelal geassimileerd zijn en niet echt als een apart volk worden beschouwd (overigens bestaat er niet een Circassisch volk in Turkije, maar is Circassier (Cerkez) een verzamelnaam voor de verschillende volkeren uit de Kaukasus).quote:Op zondag 3 november 2013 17:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mwa, ik zat meer te denken in het verlengde van de obsessie voor Russische/Slavische dames die schijnbaar gaande is.
Die kolonisten hadden zich allang vermengd met de plaatselijke bevolking en die geassimileerd. Dus nee, ze zijn niet verdwenen, maar genetisch gezien was de impact die ze hadden weinig. Dit is dan ook de reden waarom Grieken uit West-Turkije genetisch gezien verschillen van de Grieken uit het Zwarte-Zee gebied, of Grieken uit Cyprus en Griekenland for that matter. Taal en religie waren de bepalende factoren in het Grieks zijn, dus niet bloed.quote:Op zondag 3 november 2013 18:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Juist. Dat snap ik, met uitzondering van de Ionische Grieken en de Griekse kolonisten aan de Zwarte Zee kust. Dat ware 'echte' Grieken.
Je wilt toch niet zeggen dat die op magische wijze verdwenen zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JordanieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Bortecinem op 03-11-2013 18:54:26 ]
Dit klopt. In de Hellenistische > Romeinse > 'Romeinse' tijd helleniseerde de Anatoliërs zich. Anatolische Grieken zoals we die kennen uit de Ottomaanse tijd hadden dan ook geen bloed-link met de Griekse Grieken. Maar de Ionische Grieken waren echte Grieken. Of zij in grote aantallen aanwezig waren weet ik niet maar naar mijn weten ging het verder dan wat koloniën. Ze leefden langs heel de westkust.quote:Op zondag 3 november 2013 18:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Die kolonisten hadden zich allang vermengd met de plaatselijke bevolking en die geassimileerd. Dus nee, ze zijn niet verdwenen, maar genetisch gezien was de impact die ze hadden weinig. Dit is dan ook de reden waarom Grieken uit West-Turkije genetisch gezien verschillen van de Grieken uit het Zwarte-Zee gebied, of Grieken uit Cyprus en Griekenland for that matter.
Net als in het Turks en Armeens zijn...quote:Taal en religie waren de bepalende factoren in het Grieks zijn, dus niet bloed.
Het zijn veelal een mix, ook veel met een aantal voorouders die wij Griek of Levantine zouden noemen.quote:Op zondag 3 november 2013 18:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Turken in Izmir bestaan voor een groot gedeelte uit Balkan immigranten waarvan 1/3e niet eens etnisch Turk maar Bosnier, Albanees en Pomak.![]()
Dat ben ik niet met je eens.quote:En Turken uit het Zwarte Zee gebied zijn niet veel donkerder dan Circassiers en Cirassiers zijn niet zo blank als dat jij denkt.
Veel, maar natuurlijk niet alles.quote:Hoe veel weet jij eigenlijk over Cirassiers?
Russen noemen alle mensen uit de Kaukasus een zwartkont, ook bv de Azeri waar je in Moskou over struikelt.quote:Weet je bijvoorbeeld dat Cirassiers 'chorny', oftewel 'de zwarten' worden genoemd door de Russen?
Vergeet niet dat er een volksverhuizing heeft plaatsgevonden. Het is niet zo dat alle Grieken plotseling waren verdwenen of opgegaan in de Turkse bevolking. Een honderd jaar terug leefden er nog genoeg Grieken in het Westen van Turkije die tijdens de volksverhuizing zijn verhuisd naar Griekenland.quote:Op zondag 3 november 2013 18:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit klopt. In de Hellenistische > Romeinse > 'Romeinse' tijd helleniseerde de Anatoliërs zich. Anatolische Grieken zoals we die kennen uit de Ottomaanse tijd hadden dan ook geen bloed-link met de Griekse Grieken. Maar de Ionische Grieken waren echte Grieken. Of zij in grote aantallen aanwezig waren weet ik niet maar naar mijn weten ging het verder dan wat koloniën. Ze leefden langs heel de westkust.
Klopt ja. Heb ook nooit het tegendeel beweerd. Ik krijg alleen spontaan uitslag van mensen die Turken of bepaalde Turken de label 'Griek' of wat dan ook willen opplakken terwijl die zogenaamde Grieken net zo goed waren Helleniseerd. Anyway, feit is, Turken uit West-Turkije zijn genetisch gezien misschien wel het meest Turk of Centraal-Aziaat.quote:Net als in het Turks en Armeens zijn...
Die bestaan welquote:Op zondag 3 november 2013 18:55 schreef IPA35 het volgende:
Tsja mijn ouders noemen Turken ook zwarten, terwijl dat dikke onzin is.
Ja, maar punt is, de Turken daar komen veelal uit de Balkan of het zijn echte Balkanites. Deze mensen zijn qua uiterlijk gewoon Balkan. Circassiers zijn absoluut niet lichter dan zij zijn, donkerder zelfs.quote:Op zondag 3 november 2013 18:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het zijn veelal een mix, ook veel met een aantal voorouders die wij Griek of Levantine zouden noemen.
Ik heb heel veel groepsfoto's van Circassiers in Turkije gepost. Neem eens een kijkje zou ik zeggen. Dat zijn echt niet allemaal blanke parels. En zoals gezegd, het is dan ook niet zo verbazingwekkend dat ze genetisch niet zo heel veel verschillen van de Turken uit Turkije. Een Turk uit Turkije heeft qua bloed meer gemeen met een Circassier dan met een etnische Turk uit de Balkan.quote:Dat ben ik niet met je eens.
Inderdaad en dat zegt ook wel iets over hun uiterlijk, namelijk dat ze donkerder zijn dan de Russen. En al helemaal niet zo blank als dat jij doet beweren.quote:Russen noemen alle mensen uit de Kaukasus een zwartkont, ook bv de Azeri waar je in Moskou over struikelt.
Komt omdat hun voorouderen Arabisch spraken toen ze naar Turkije kwamen (ze werden overgekocht van de Arabieren). Dus niet omdat wij Arabieren als negers zien of zo.quote:Op zondag 3 november 2013 19:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die bestaan wel
Nabij en in Dalyan heb ik er een aantal gezien, Turken noemen ze trouwens weer Arap
http://2.bp.blogspot.com/(...)-Afro-Turk_women.jpg
Russen zeggen natuurlijk maar wat, die noemen een Georgier nu ook wel een zwartkont terwijl die lang niet zo donker is als een Azeri, sterker nog.. Die zijn veelal net zo blank als veel Russen en Circassiers.quote:Op zondag 3 november 2013 19:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Inderdaad en dat zegt ook wel iets over hun uiterlijk, namelijk dat ze donkerder zijn dan de Russen. En al helemaal niet zo blank als dat jij doet beweren.
Ga jij nu beweren dat de Grieken die daar in de vroege 20e eeuw woonden genetische meer Grieks waren dan de Turken?quote:Op zondag 3 november 2013 18:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er een volksverhuizing heeft plaatsgevonden.
Maar zoals je net zei was Grieks in dit tijd een religieuze aanduiding. Vandaar dat er Kretaanse Grieken in Izmir eindigden en Turkstalige mensen uit Cappadocië zichzelf ineens in het voor hun volstrekt vreemde Athene bevonden.quote:Het is niet zo dat alle Grieken plotseling waren verdwenen of opgegaan in de Turkse bevolking. Een honderd jaar terug leefden er nog genoeg Grieken in het Westen van Turkije die tijdens de volksverhuizing zijn verhuisd naar Griekenland.
Dit klopt.quote:Klopt ja. Heb ook nooit het tegendeel beweerd. Ik krijg alleen spontaan uitslag van mensen die Turken of bepaalde Turken de label 'Griek' of wat dan ook willen opplakken terwijl die zogenaamde Grieken net zo goed waren Helleniseerd.
Waar de Centraal-Aziaten nu precies neerstreken kan ik je niet vertellen. Dat er in het westen echte Grieken woonden iit veel later gehelleniseerde Anatoliërs wel. Dus in die zin is het logisch dat de mensen daar het meest Grieks zijn.quote:Anyway, feit is, Turken uit West-Turkije zijn genetisch gezien misschien wel het meest Turk of Centraal-Aziaat.
Circassiërs zijn toch juist verwant aan Tsjetsjenen en zo. Die zijn toch echt heel erg blank.quote:Op zondag 3 november 2013 19:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Caucasian Albania had trouwens weer niks van doen met de versie in Europa.
#Leuk weetje
Nee, Georgiers zijn inderdaad blanker dan Azeri's. Maar punt is, het verschil in kleur tussen Georgiers en Azeri's is niet zo groot als het verschil tussen Russen en Georgiers. Datzelfde geldt ook voor Circassiers en Turken.quote:Op zondag 3 november 2013 19:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Russen zeggen natuurlijk maar wat, die noemen een Georgier nu ook wel een zwartkont terwijl die lang niet zo donker is als een Azeri, sterker nog.. Die zijn veelal niet zo blank als veel Russen en Circassiers.
Er is genetisch gezien een absoluut verschil tussen de Grieken en de Turken uit West-Turkije. Iemand met maar een beetje verstand van genetica kan dat zo zien. Zoals eerder gezegd, Turken uit West-Turkije dragen het meeste Centraal-Aziatische bloed van alle Turken uit Turkije. Veel Turken in West-Turkije waren tot voor kort zelfs nomaden en nog steeds leven er veel nomaden in West-Turkije.quote:Op zondag 3 november 2013 19:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ga jij nu beweren dat de Grieken die daar in de vroege 20e eeuw woonden genetische meer Grieks waren dan de Turken?
Dat is een behoorlijk deel van de Griekse bevolking van toen. Punt is, ze waren niet verdwenen.quote:Overigens zijn er maar 200.000 'Grieken' gedeporteerd, de rest was al lang op de vlucht geslagen voor dreamteam Enver & Kemal.
Klopt.quote:Maar zoals je net zei was Grieks in dit tijd een religieuze aanduiding. Vandaar dat er Kretaanse Grieken in Izmir eindigden en Turkstalige mensen uit Cappadocië zichzelf ineens in het voor hun volstrekt vreemde Athene bevonden.
Dat vertel ik je, de meeste zijn in West-Turkije beland. Hier, lees je eens in.quote:Waar de Centraal-Aziaten nu precies neerstreken kan ik je niet vertellen. Dat er in het westen echte Grieken woonden iit veel later gehelleniseerde Anatoliërs wel. Dus in die zin is het logisch dat de mensen daar het meest Grieks zijn.
Eigenlijk zou ik niet echt zo enorm twijfelen hoor.. Het verschil zie je immers niet altijd tussen Russen en Turken.quote:Op zondag 3 november 2013 19:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, Georgiers zijn inderdaad blanker dan Azeri's. Maar punt is, het verschil in kleur tussen Georgiers en Azeri's is niet zo groot als het verschil tussen Russen en Georgiers. Datzelfde geldt ook voor Circassiers en Turken.
Ik snap niet waarom je hier nog over doorgaat. Ik bedoel, ik ben het met je eens dat Circassiers in het algemeen witter zijn dan Turken (met uitzondering van Balkan Turken en Zwarte-Zee Turken), maar jij doet alsof we Russen vergelijken met Turken. Waarom negeer je de foto's die ik heb gepost? Wees eerlijk, hadden die mensen met Turkse vlaggen gezwaaid, dan had je geen minuut getwijfeld of het wel echte Turken waren of niet. Maar waren het Russen geweest met Turkse vlaggen in hun hand, dan had je dat meteen doorgehad.
Ja dat wel maar het zijn allebei geen echt homogene groepen, meer een verzameling van mensen die opeens contact met elkaar hebben na 500 jaar paren met stamgenoten van de berg hiernaast en opeens een paar bergen verder kijkenquote:Op zondag 3 november 2013 19:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Circassiërs zijn toch juist verwant aan Tsjetsjenen en zo. Die zijn toch echt heel erg blank.
Rassenindeling van TS slaat sowieso nergens op. Ook de variaties die hij maakt slaan echt nergens op.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:15 schreef arjan1112 het volgende:
benieuwt naar 'iets anders' aliens ? of indianen? of wat
Sorry dat ik weer de betweter moet uithangen, maar Circassiers zijn etnisch gezien niet verwant aan Tstjetjenen. Ze spreken allebei compleet verschillende talen, alhoewel ze qua bloed niet veel verschillen. Het volk verwant aan de Adyghes zijn de Abkhazen die in Georgie/Abkhazie leven (het Kosovo van de Kaukasus).quote:Op zondag 3 november 2013 19:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja dat wel maar het zijn allebei geen echt homogene groepen, meer een verzameling van mensen die opeens contact met elkaar hebben na 500 jaar paren met stamgenoten van de berg hiernaast en opeens een paar bergen verder kijken
Verwant daar doel ik natuurlijk op, relatief veel vergeleken met bv Russen.quote:Op zondag 3 november 2013 19:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorry dat ik weer de betweter moet uithangen, maar Circassiers zijn etnisch gezien niet verwant aan Tstjetjenen. Ze spreken allebei compleet verschillende talen, alhoewel ze qua bloed niet veel verschillen. Het volk verwant aan de Adyghes zijn de Abkhazen die in Georgie/Abkhazie leven (het Kosovo van de Kaukasus)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |