abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88149997
Deze topic wilde ik niet gaan openen. Ik heb niets tegen Koerden, Iraniers of andere mensen. Ik houd van alle volkeren. Ik zie echter Arya Mehr een hoop onzin uitkramen op dit forum. Volgens hem zijn Iraniers blank en Turken niet. Turken zijn verreweg veel blanker dan Iraniers. Hij had het ook over dat Koerden blanker zouden zijn dan Turken. Dit is nog grotere onzin. Koerden zijn juist de bruinste inwoners van Turkije. Blonde haren en lichte ogen komen veel vaker voor bij Turken dan bij Koerden of Iraniers. Vooral in het westen en in het noorden van Turkije heeft een groot deel van de bevolking lichte oog- en haarkleur. De Turken in Nederland komen vooral uit centraal en oost-Turkije. Toch zijn zelfs de Turken hier nog blanker dan Iraniers en Koerden. Ik heb in mijn leven maar één echt blanke Iranier gezien. Veruit de meeste Iraniers die ik ken hebben een donkere huidskleur, donkere haren en donkeren ogen.

Zie deze kaart:

Hier een aantal bekende Turken:

Het Turkse basketbalteam:

Turkse profbasketballer:

Mehmet Okur

Turkse acteur:

Een andere Turkse acteur:

In mijn directe omgeving alleen al ken ik tientallen Turken met licht haar en lichte ogen. Bij Iraniers moet je echter al zoeken om iemand met een lichte huidskleur tegen te komen.

Overal op internet kom ik jaloerse Iraniers tegen. Waar komt deze jaloezie op Turken vandaan? Waarom willen deze Iraniers zich blanker voelen dan Turken? Hebben ze een minderwaardigheidscomplex?

Zouden Turken op Fok nog meer foto's van blanke Turken kunnen plaatsen?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:56:45 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88150171
Ik vind dit een beetje een vreemd topic
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_88150218
iraniers willen westers zijn, ga maar eens in teheran de shops tellen waar ze je neus kunnen verbouwen :')
pi_88150236
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef Tinkepink het volgende:
Dit is inderdaad een vreemd topic. Je moet echter Arya Mehr aankijken :D Hij is degene die met ongefundeerde beweringen kwam.
pi_88150252
Dit interesseert mij eigenlijk vrij weinig TS.
pi_88150286
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:58 schreef dalindo het volgende:
iraniers willen westers zijn, ga maar eens in teheran de shops tellen waar ze je neus kunnen verbouwen :')
Niet alle Iraniers zijn zo hoor. Er zijn echter veel Iraniers die jaloers zijn op Turken omdat Turken blanker en westerser zijn.
pi_88150314
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:59 schreef TwenteFC het volgende:
Dit interesseert mij eigenlijk vrij weinig TS.
Misschien kan ik wat foto's van mooie blanke Turkse vrouwen plaatsen. Zou dat interesse opwekken? :D
pi_88150375
quote:
Zouden Turken op Fok nog meer foto's van blanke Turken kunnen plaatsen?
... wat de neuk? :')
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:03:11 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88150397
Het gaat natuurlijk niet om de haar-, oog- of huidskleur. De Iraniërs zijn van zeer oude zuivere afkomst, of ze nu donker zijn of licht. De Turken daarentegen komen van oorsprong ergens van de steppen in Azië terecht.
Hetzelfde geldt voor de Spanjaarden. Hun afkomst is ook nobeler dan die van de Fransen, hoewel ze een stuk donkerder zijn.

Uit wikipedia:
quote:
De Perzen vormen een Indo-Europees volk dat hoofdzakelijk in Iran (Perzië) woont. Het woord Perzen is afkomstig uit het Grieks en de Perzen zelf spreken liever van Iraniërs. Hun naam is afgeleid van de Griekse naam Persis voor de streek Fars in Zuid-Iran. Er is ook een grote Iraanse diaspora in andere delen van Azië, Noord-Amerika en Europa.
De Perzen stammen af van de Ariërs, een Indo-Europees volk dat rond 1000 v.Chr. naar Iran en Centraal-Azië migreerde. Het eerste verslag van Perzen is een Assyrische inscriptie uit ongeveer 800 v.Chr.. Hierin wordt het volk Parsu genoemd. Ook een andere Arische groep wordt vermeld, Madai (Meden).
quote:
De vroegste geschiedenis van de Turken ligt waarschijnlijk ten noordoosten van Centraal Azië rond de Altaj en Sajan gebergten in zuid-Siberië. Recent onderzoek wijst op een mogelijk verband met de Xiongnu en de Wusun. Deze groepen waren naar alle waarschijnlijkheid niet etnisch homogeen maar bestonden uit verscheidene nomadische groepen van Altaïsche, Oeraalse en Indo-Europese volkeren.
Dus de Perzen (Iran) zijn een van oorsprong westers volk dat in het oosten terecht is gekomen, de Turken zijn een van oorsprong oosters (mongoloïde) volk dat in het westen terecht is gekomen.

Derhalve zijn de Perzen "blanker" dan de Turken, ondanks hun donkerdere huids- of oogkleur.

[ Bericht 68% gewijzigd door LXIV op 30-10-2010 20:08:39 ]
The End Times are wild
pi_88150512
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Misschien kan ik wat foto's van mooie blanke Turkse vrouwen plaatsen. Zou dat interesse opwekken? :D
Misschien wel, zolang ze maar geen burka hebben.
pi_88150592
Het zijn beide zandnegers
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88150596
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:03 schreef LXIV het volgende:
Het gaat natuurlijk niet om de haar-, oog- of huidskleur. De Iraniërs zijn van zeer oude zuivere afkomst, of ze nu donker zijn of licht. De Turken daarentegen komen van oorsprong ergens van de steppen in Azië terecht.
Hetzelfde geldt voor de Spanjaarden. Hun afkomst is ook nobeler dan die van de Fransen, hoewel ze een stuk donkerder zijn.
Dat is onzin. De Perziers uit de oudheid waren misschien wel blank. De Iraniers van vandaag zijn niet langer de Iraniers van vroeger. Ze zijn reeds vermenkt met Arabieren en andere volkeren.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:09:58 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88150647
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat is onzin. De Perziers uit de oudheid waren misschien wel blank. De Iraniers van vandaag zijn niet langer de Iraniers van vroeger. Ze zijn reeds vermenkt met Arabieren en andere volkeren.
De meerderheid van de Iraniërs is nog steeds van Perzische komaf. De Turken zijn gewoon een nomadisch steppenvolk uit de diepten van Azië. Zie ook mijn vorige posting met quotes uit wikipedia.
The End Times are wild
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:11:52 #14
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_88150707
:')
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_88150730
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

De meerderheid van de Iraniërs is nog steeds van Perzische komaf. De Turken zijn gewoon een nomadisch steppenvolk uit de diepten van Azië. Zie ook mijn vorige posting met quotes uit wikipedia.
Feit is dat Turken gewoon meer blanke genen hebben dan Iraniers. Dit komt naar voren in het fenotype. Bij Turken komen lichte huidskleur, lichte haarkleur en lichte ogen veel vaker voor dan bij Iraniers. Dit is een feit en dat weet jij.
pi_88150776
Iraniërs en Turken zijn even kaukasisch, voorzover je het kan noemen.

De oorsprong van de 'blanken' ligt namelijk in het zuiden van India, toen het destijds nog 1 continentaal plat was. Indiërs mogen dan getint zijn, ze delen wel dezelfde genetische eigenschappen. Van daaruit zijn ze via Perzië (het huidige Iran) en het Byzantijnse rijk (het huidge Turkije) naar Europa getrokken. En vanuit Europa getrokken naar Oceanië, Noord- en Zuid-Amerika.

Dat Turken en Iraniërs verschillen, is complete onzin. Hooguit een lichte afwijking door klimatologische en geografische verschillen zoals een plat achterhoofd bij de Turken. Wanneer we de fenotypen in hun DNA als standaard rekenen, behoren zelfs Somaliërs tot dezelfde etnische groep, als de Europeanen en Indiërs. :o.
Dat ze een donkere huid hebben, doet daar niks af aan. Ze delen dezelfde eigenschappen als de 'blanken'.

Hoofdzakelijk bestaan er 4 verschillen bij de homosapiens, ook wel fout aangeduid als 'ras' als bij honden: te weten:

De bosnegers (met name in het westen en zuiden van Afrika, uitgezonderd de Maghreb). De sahara voorkwam dat deze 'rassen' zich gingen vermengen. Fysiek sterk ontwikkeld.
De Indianen/Arborginals (door Kaukasiërs bijna uitgeroeid).
De Aziaten (Oriëntaalse eigenschappen)

En daarmee sluiten we onze geschiedenisles voor vandaag. :Y).
pi_88150856
Jezus Christus kerel, hoe kan je je daar in godsnaam druk om maken.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:17:00 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88150867
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

Feit is dat Turken gewoon meer blanke genen hebben dan Iraniers. Dit komt naar voren in het fenotype. Bij Turken komen lichte huidskleur, lichte haarkleur en lichte ogen veel vaker voor dan bij Iraniers. Dit is een feit en dat weet jij.
Turken zullen gemiddeld best wel wat lichter gekleurd zijn. Ik weet dat niet zeker. Onder Perzische volkeren vind je ook nog heel veel lichtgekleurde mensen. Tot in Afghanistan aan toe zie je nog mensen met blond haar en blauwe ogen (van Perzische komaf).

Maar zoals al gezegd: het gaat niet om de huidskleur of de hoeveelheid pigment. De Spanjaarden bijvoorbeeld zijn donker gekleurd, misschien nog wel donkerder dan Turken. Toch zijn het zuivere Europeanen. Zuiverder dan bijvoorbeeld Fransen, Oostenrijkers of Engelsen.
Turken mogen wel licht zijn, mogelijk restbloed vanuit de kruistochten, maar over de grote linie hebben ze een Aziatische komaf. Je ziet dat ook aan hun hoofden. Blond of donker.
The End Times are wild
pi_88150930
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:14 schreef Sinterklaas_ het volgende:

Het oorsprong van de 'blanken' ligt in India. Indiërs mogen dan getint zijn, ze delen wel dezelfde genetische eigenschappen. Van daaruit zijn ze via Perzië (het huidige Iran) en het Byzantijnse rijk (het huidge Turkije) naar Europa getrokken. En vanuit Europa getrokken naar Oceanië, Noord- en Zuid-Amerika.

Dat Turken en Iraniërs verschillen, is complete onzin. Hooguit een lichte afwijking door klimatologische en geografische verschillen zoals een plat achterhoofd bij de Turken. Zelfs Somaliërs behoren tot dezelfde etnische groep, als de Europeanen en Indiërs. :o.
Dat ze een donkere huid hebben, doet daar niks af aan.

Hoofdzakelijk bestaan er 4 verschillen bij mensen, ook wel fout aangeduid als 'ras': te weten:

De bosnegers (met name in het westen en zuiden van Afrika, uitgezonderd de Maghreb). De sahara voorkwam dat deze 'rassen' zich gingen vermengen.
De Aziaten (tengere lichaamsbouw).

Heb jij de onderstaande kaart al gezien? Feit is dat lichte huidskleur, lichte haarkleur en lichte oogkleur veel vaker voorkomt bij Turken. Ben jij weleens in Noord en West Turkije geweest? Daar zijn de Turken met lichte haar- en oogkleur ver in de meerderheid. Dat Turken een plat achterhoofd hadden komt vooral door de manier waarop Turkse moeders hun babies inpakten.

zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:20:39 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_88150988
Het hangt er een beetje vanaf hoe je Turken definieert. Als de huidige inwoners van Turkije zijn ze ontegenzeggelijk 'blanker', maar dat komt ook omdat grote delen van Turkije (Thracie, de riviera) tot niet zo lang geleden (evolutionair gezien) Grieks/Byzantijns waren. Als je naar de Turken als volk kijkt, daarentegen, komen ze van verder weg uit Azie en hebben ze Mongoloide trekken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:21:11 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88151010
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:14 schreef Sinterklaas_ het volgende:

Het oorsprong van de 'blanken' ligt in India. Indiërs mogen dan getint zijn, ze delen wel dezelfde genetische eigenschappen. Van daaruit zijn ze via Perzië (het huidige Iran) en het Byzantijnse rijk (het huidge Turkije) naar Europa getrokken. En vanuit Europa getrokken naar Oceanië, Noord- en Zuid-Amerika.

Dat Turken en Iraniërs verschillen, is complete onzin. Hooguit een lichte afwijking door klimatologische en geografische verschillen zoals een plat achterhoofd bij de Turken. Wanneer we de fenotypen in hun DNA als standaard rekenen, behoren zelfs Somaliërs tot dezelfde etnische groep, als de Europeanen en Indiërs. :o.
Dat ze een donkere huid hebben, doet daar niks af aan. Ze delen dezelfde eigenschappen als de 'blanken'.

Hoofdzakelijk bestaan er 4 verschillen bij de homosapiens, ook wel fout aangeduid als 'ras' als bij honden: te weten:

De bosnegers (met name in het westen en zuiden van Afrika, uitgezonderd de Maghreb). De sahara voorkwam dat deze 'rassen' zich gingen vermengen.
De Aziaten (Oriëntaalse eigenschappen)

De blanken zijn vanuit het Noord-Westen India ingetrokken. Niet andersom. Daarvoor woonden in India donkerdere mensen, die er nu nog wonen en vaak in de laagste kasten zitten.
Somaliërs en Ethiopiërs horen inderdaad ook tot het blanke ras. Maar Turken niet, dat zijn toch echt Aziaten. Welliswaar sterk vermengd met o.a. Arabieren, Germanen en Slaven, maar nog altijd hoofdzakelijk Aziatisch.

Waarom je een aantal duidelijke genetische eigenschappen van een groep binnen een soort geen ras zou mogen noemen is mij niet duidelijk. Of is dat het moderne onderwijs, dat enerzijds het bestaan van verschillen het liefste helemaal zou ontkennen en anderzijds toch ook behoefte heeft om bepaalde groeperingen te benoemen. Politiek-correcte onzin.
The End Times are wild
pi_88151091
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Turken zullen gemiddeld best wel wat lichter gekleurd zijn. Ik weet dat niet zeker. Onder Perzische volkeren vind je ook nog heel veel lichtgekleurde mensen. Tot in Afghanistan aan toe zie je nog mensen met blond haar en blauwe ogen (van Perzische komaf).
Je weet dat niet zeker? Wat een onzin zeg. Dan ken jij niet genoeg Turken en Iraniers. De Turken die jij kent zijn dan waarschijnlijk Koerden. Lichte haren en lichte ogen komen in grote hoeveelheden voor bij Turken.

quote:
Maar zoals al gezegd: het gaat niet om de huidskleur of de hoeveelheid pigment. De Spanjaarden bijvoorbeeld zijn donker gekleurd, misschien nog wel donkerder dan Turken. Toch zijn het zuivere Europeanen. Zuiverder dan bijvoorbeeld Fransen, Oostenrijkers of Engelsen.
Turken mogen wel licht zijn, mogelijk restbloed vanuit de kruistochten, maar over de grote linie hebben ze een Aziatische komaf. Je ziet dat ook aan hun hoofden. Blond of donker.
Nog meer onzin. Spanje is honderden jaren bezet door Mooren uit Noord Afrika. Heb jij weleens van Andalusie gehoord? Tot in de 15e eeuw was Spanje een Arabisch/Berber land.

Wat is er Aziatisch aan dit hoofd?

pi_88151144
De Perzen stammen af van het Arische ras.
pi_88151191
Polderturk start wel de meest domme Turk/Koerd topics op...

Ga wat boeken lezen, en wat minder op websites van de grijze wolven rondhangen...
pi_88151192
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je weet dat niet zeker? Wat een onzin zeg. Dan ken jij niet genoeg Turken en Iraniers. De Turken die jij kent zijn dan waarschijnlijk Koerden. Lichte haren en lichte ogen komen in grote hoeveelheden voor bij Turken.
[..]

Nog meer onzin. Spanje is honderden jaren bezet door Mooren uit Noord Afrika. Heb jij weleens van Andalusie gehoord? Tot in de 15e eeuw was Spanje een Arabisch/Berber land.

Wat is er Aziatisch aan dit hoofd?

[ afbeelding ]
Ziet eruit als een Grieks hoofd. Niet verbazingwekkend overigens, ik schat dat zo´n 10% van de Turken een rechtstreekse afstammeling van de Grieken is.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:26:30 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88151216
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch ook niet! Ik zeg alleen dat het niet om de haar- en oogkleur gaat! Een Somaliër is "blanker" (Europeser) dan een Turk.
quote:

Die Arabieren hebben maar weinig DNA daar achtergelaten, aangezien ze verjaagd zijn.
quote:
Hier zit idd maar weinig Aziatisch bloed in. Oud-Grieks zou ik zeggen. Maar is denk ik ook niet representatief voor de gemiddelde Turk.

En dan nog, dat er op Turks grondgebied nog nakomelingen van de Oude Grieken wonen, maakt het Turkse volk nog niet Europees.
The End Times are wild
pi_88151314
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:25 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ziet eruit als een Grieks hoofd. Niet verbazingwekkend overigens, ik schat dat zo´n 10% van de Turken een rechtstreekse afstammeling van de Grieken is.
Aúww Dat gaat hem pijn doen
pi_88151319
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:25 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Precies, hij zou zo uit Izmir kunnen komen in die zin.
Ook daar stammen veel lieden af van de Europese immigranten, en op de prachtige blanke look ( :P ) selecteren ze nou eenmaal op in de modellenwereld evenals op de kijkbuis maar dat geeft geen realistisch beeld van de gemiddelde Turk, die is kort en donker.
pi_88151350
Semih Erden:

Oguz Savas:

Turks model Ebru Salli:

Ebru Salli:
pi_88151354
Volgens mij zijn er in Iran meer blonde mensen dan Turkije, statistieken..
pi_88151382
*O* boeiend *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:30:47 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88151390
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:29 schreef polderturk het volgende:
Semih Erden:
[ afbeelding ]

Oguz Savas:
[ afbeelding ]

Turks model Ebru Salli:
[ afbeelding ]

Ebru Salli:
[ afbeelding ]
Ik zou ook foto's kunnen gaan posten van Nederlandse negers en daarmee kunnen claimen dat het Nederlandse volk Afrikaanse wortels heeft! Dat is in wezen hetzelfde.
The End Times are wild
pi_88151422
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:29 schreef ABombali het volgende:
Volgens mij zijn er in Iran meer blonde mensen dan Turkije, statistieken..
Wat een onzin zeg. In Iran is maar een zeer klein deel van de bevolking blond. Voor statistieken, zie deze foto:
pi_88151470
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:21 schreef LXIV het volgende:

De blanken zijn vanuit het Noord-Westen India ingetrokken. Niet andersom.
Het is nog altijd onduidelijk hoe we de 'blanken' moeten classificeren. Een gemeenschappelijke haplogroep dat de blanken delen wat Aziaten, arborginals en negers niet hebben, is de halogroep R1a Y-DNA.

Hier kun je zien hoe de halogroep R1a Y-DNA zich verspreid heeft. Maar welke richting? Dat is nog onbekend.

quote:
Daarvoor woonden in India donkerdere mensen, die er nu nog wonen en vaak in de laagste kasten zitten.
Somaliërs en Ethiopiërs horen inderdaad ook tot het blanke ras. Maar Turken niet, dat zijn toch echt Aziaten. Welliswaar sterk vermengd met o.a. Arabieren, Germanen en Slaven, maar nog altijd hoofdzakelijk Aziatisch.
1 ding is wel zeker, de blanken zijn afkomstig rond wat nu het huidige India is. De blanken hebben zich ruim 5000 jaar geleden gevestigd in het toenmalige Perzië en omstreken, en later ook in de noordelijke helft van het Indisch Subcontinent. Ook een deel van de Afghanen uit Afghanistan die vooral in het noorden en westen van het land wonen behoren tot de Ariërs. Vooral in Mazar-e Sharif, Herat, Kabul en Badakhshan. Darius de Grote (koning van Perzië) noemt in een van zijn inscripties zijn dynastie Arisch van afkomst.

Een Indisch meisje uit het zuiden van India. Ze is echter getint door de klimatologische omstandigheden, ook zijn haar ogen te licht gekleurd gezien d'r zonnerijke omgeving.
quote:
Waarom je een aantal duidelijke genetische eigenschappen van een groep binnen een soort geen ras zou mogen noemen is mij niet duidelijk. Of is dat het moderne onderwijs, dat enerzijds het bestaan van verschillen het liefste helemaal zou ontkennen en anderzijds toch ook behoefte heeft om bepaalde groeperingen te benoemen. Politiek-correcte onzin.
Ben niet politiek-correct, verre van dat. :).
pi_88151483
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. In Iran is maar een zeer klein deel van de bevolking blond. Voor statistieken, zie deze foto:
[ afbeelding ]
Kan je lezen? Er staan maar een aantal woorden op het plaatje, lees het even na. Dat plaatje heeft niks met blond te maken..
pi_88151545
quote:
15.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef Tinkepink het volgende:
pi_88151555
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Precies, hij zou zo uit Izmir kunnen komen in die zin.
Ook daar stammen veel lieden af van de Europese immigranten, en op de prachtige blanke look ( :P ) selecteren ze nou eenmaal op in de modellenwereld evenals op de kijkbuis maar dat geeft geen realistisch beeld van de gemiddelde Turk, die is kort en donker.
Onzin. De gemiddelde Turk is blank en van normaal postuur. De Turken in Nederland komen vooral uit Centraal en Oost Turkije. In West- en Noord Turkije zijn de Turken blanker. Al deze mensen zien zichzelf als Turk. Zelfs in Nederland zijn zeer veel blanke Turken. Jij identificeert ze waarschijnlijk niet als Turk. Jij hebt er talloze keren langsgelopen zonder dat jij wist dat ze Turken zijn.
pi_88151569
Ik ben Turks en blank...denk ik. Doorgaans ben ik zelfs blanker dan op de foto's in mijn fobo maar na een vakantie van 4 weken in Turkije word je nou eenmaal iets bruiner (en dat houdt aan voor een aantal maanden).
pi_88151643
Een Iraanse dame:
pi_88151648

Turken stammen af van de Afrikanen!
pi_88151649
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

Onzin. De gemiddelde Turk is blank en van normaal postuur. De Turken in Nederland komen vooral uit Centraal en Oost Turkije. In West- en Noord Turkije zijn de Turken blanker. Al deze mensen zien zichzelf als Turk. Zelfs in Nederland zijn zeer veel blanke Turken. Jij identificeert ze waarschijnlijk niet als Turk. Jij hebt er talloze keren langsgelopen zonder dat jij wist dat ze Turken zijn.
Hoezo, Turken herken je toch niet aan hun uiterlijk maar aan de geur van knoflook?
Cool story, Hansel.
pi_88151659
quote:
15.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Jezus Christus kerel, hoe kan je je daar in godsnaam druk om maken.
pi_88151676
De stichter van de republiek Turkije: Mustafa Kemal Ataturk:

pi_88151741
Polderturk, aan foto's van personen posten om je punt te onderstrepen, hebben we er weinig aan. :{.

De discussie richt zich vooral op de fenotypes:

quote:
Genetic studies conducted by Cavalli-Sforzahave revealed that Iranians cluster closely with European groups and more distantly from Near Eastern groups. Preliminary genetic tests suggest common origins for most of the Iranian people.This study is partially supported by another one, based on Y-Chromosome haplogroups.
pi_88151744

Turkse meisjes
pi_88151746
Zelf ben ik spierwit. Ik word regelmatig aangezien voor een Nederlander. Ik heb veel familieleden met blond haar, groene en blauwe ogen.
pi_88151764
Ik ben half Turks en half Koerdisch en aan mij wordt zo vaak gevraagd of ik een Mocro/Arubaan/Afghaan/Iranees/Libanees/Spanjaard/Zuid-Amerikaanse ben.
pi_88151770
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:38 schreef polderturk het volgende:

[ afbeelding ]
100% Griek.
Cool story, Hansel.
pi_88151797
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij weet niks over mij, mijn Turkdar slaat onmiddelijk aan als er een Turk in de buurt is, daarnaast is een visuele waarneming gemakkelijk daar Turken breed lopen, boos kijken en op dure auto's letten.
pi_88151799
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:39 schreef Sinterklaas_ het volgende:
Polderturk, aan foto's van personen posten om je punt te onderstrepen, hebben we er weinig aan. :{.

De discussie richt zich vooral op de fenotypes.
Deze afbeelding toont aan dat het blanke fenotype meer voorkomt bij Turken dan bij Iraniers:
pi_88151821
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:41 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jij weet niks over mij, mijn Turkdar slaat onmiddelijk aan als er een Turk in de buurt is, daarnaast is een visuele waarneming gemakkelijk daar Turken breed lopen, boos kijken en op dure auto's letten.
haahahah
pi_88151853
Hoe je het ook wend of keert, Iraniers, koerden en Turken lijken bijna sprekend op elkaar. Als je dat niet toegeeft dan heb je je ogen dicht. En dan spreek ik over het fenotype ja.

Als we het over genotype willen hebben, is Turkije niet het meest blank.
pi_88151888
Polderturk, waarom post je in Godsnaam 4 keer dezelfde kaart? :{w.
pi_88151906
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:40 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik ben half Turks en half Koerdisch en aan mij wordt zo vaak gevraagd of ik een Mocro/Arubaan/Afghaan/Iranees/Libanees/Spanjaard/Zuid-Amerikaanse ben.
Er zijn natuurlijk ook veel donkere Turken. Beide komen veel voor in Turkije. Koerden zijn ook nog eens donkerder dan Turken. Dit maakt natuurlijk helemaal niets uit. We zijn allemaal gelijk.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:44:29 #55
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88151919
TS. ;(

Alle Iraniers zijn niet blank, de meeste wel. Antrolopogen zijn het wat dit betreft me eens. Blank zijn leidt men overigens niet af aan het typte huidskleur, maar aan schedelstructuur, etc. Turken zijn niet blank, sommige Turken wel aangezien Anatolië verscheidene indo-Europese groepen herbergde voordat de Turken die kant op kwamen.
pi_88151931
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:43 schreef Sinterklaas_ het volgende:
Om te laten zien dat turkije blanker is dan iran(terwijl het een kaart is over oogkleur), terwijl Iran er niet eens voor 10% opstaat..

Best goed bewijs toch!
pi_88151934
Wat een zinloze discussie lekker boeiend ook wie er blanker is.
pi_88151955
Deze zomer doneer ik weer bij de spermabank in Izmir, ook ik draag mijn steentje bij aan de verblanking van Turkije.
En wat doen jullie in deze strijd?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:45:24 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88151956
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:38 schreef polderturk het volgende:

[ afbeelding ]
Dat er in Turkije veel nakomelingen van Grieken, Germanen en andere Europeanen wonen en dat deze vooraanstaande posities in de Turkse maatschappij genoten hebben verandert niets aan de afkomst van het Turkse volk. Dat is en blijft Aziatisch.
The End Times are wild
pi_88151971
quote:
1.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:43 schreef Sinterklaas_ het volgende:
Zulke kaarten vind ik ook niet echt betrouwbaar.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:45:56 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88151981
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze zomer doneer ik weer bij de spermabank in Izmir, ook ik draag mijn steentje bij aan de verblanking van Turkije.
Turkse sletjes batsen in Butmir.
The End Times are wild
pi_88152015
quote:
6.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:45 schreef WammesWaggel het volgende:
;) Sex hebben met blonde jongens.
pi_88152018
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef Fanta-stick het volgende:
Wat een zinloze discussie lekker boeiend ook wie er blanker is.
Misschien vindt polderturk het erg dat hij niet als blank wordt gezien door zijn omgeving.
Cool story, Hansel.
pi_88152026
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:42 schreef ABombali het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, Iraniers, koerden en Turken lijken bijna sprekend op elkaar. Als je dat niet toegeeft dan heb je je ogen dicht. En dan spreek ik over het fenotype ja.

Als we het over genotype willen hebben, is Turkije niet het meest blank.
Man jij bent nog nooit in Turkije geweest. Heb jij de kaart gezien die ik heb geplaatst? Jij kent gewoon niet genoeg Turken, Koerden en Iraniers om daar een zinnige uitspraak over te doen. Een Surinaams-Hindoestaanse vriend van me was naar Turkije geweest. Iedereen dacht dat hij een Koerd was. Zelfs Koerden spraken hem in het Koerdisch aan. In Turkije is het algemeen bekend dat Koerden donkerder zijn. Zelfs Koerden weten dit. Turken zijn zowel fenotypisch als genotypisch blanker dan zowel Koerden als Iraniers. Als je het hier niet mee eens bent dan heb je niet genoeg kennis van de materie.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:47:13 #65
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88152033
Kijk eens even waar de Iraniers staan, naast de Italianen:

pi_88152047
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Turkse sletjes batsen in Butmir.
Vooral blijven geven, juist nu!
pi_88152057
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef ABombali het volgende:

[..]

Om te laten zien dat turkije blanker is dan iran(terwijl het een kaart is over oogkleur), terwijl Iran er niet eens voor 10% opstaat..

Best goed bewijs toch!
Iets blanker 'zijn' bestaat gewoonweg niet. Wel 4 rassen, deels door genotype. Bovendien waren er destijds een aantal speculerende onderzoekers, die R1b (de meest frequente haplogroep in West Europa) heel graag aan de oudste Europese archeologische culturen wilden koppelen, Culturen van Jagers-verzamelaars uit het paleolithicum. Voor mij is dat wat voorbarig, aangezien hier nog weinig onderzoek gedaan is. Speculaties op basis van te weinig gegevens dus. :{.

Nu zijn er ook genetici die de oorsprong van west-europese R1b in centraal Azie of ZW-Azie plaatsen.
Opmerkelijk is ook het voorkomen van deze haplogroep bij de Oeigoeren (tochaarse genen) en bij de Hazaras in Pakistan. Samen met de zuster groep R1a (vooral Oost Europa) komt haplogroep R voor in het huidige Iran, en niet in Turkije.

En de 90% van de andere zustergroep R2 is weer te vinden in India. Haplogroep I daarentegen is bijna uitsluitend te vinden binnen Europa (enkel wat lagere frequenties binnen Turkije, en niet in Iran) en is ook net iets ouder. Maar deze haplogroep is wel verwant aan Haplogroep J met J1 vooral op het Arabisch schiereiland en Noord Afrika en J2 vooral aanwezig in en rond Turkije, en niet in Iran. :o.

In Nederland is de frequentie van Y-haplogroep R1b ongeveer 55% en van y--haplogroep I ongeveer 20%. Dus een vermenging van de huidige Iraniërs en Turken.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:48:39 #68
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88152080
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:47 schreef polderturk het volgende:
Turken zijn zowel fenotypisch als genotypisch blanker dan zowel Koerden als Iraniers. Als je het hier niet mee eens bent dan heb je niet genoeg kennis van de materie.
Zelden zoveel nonsense gehoord. Kijk eens hier:

http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml

De Koerden in Turkije zijn meer verwant aan de Europeanen dan de Turken.
pi_88152117
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:46 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

;) Sex hebben met blonde jongens.
En terecht, iedere Turkse vrouw heeft recht op een blonde zonde ;)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:49:56 #70
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88152129
quote:
Genetic studies conducted by Cavalli-Sforza have revealed that Iranians cluster closely with European groups and more distantly from Near Eastern groups. Preliminary genetic tests suggest common origins for most of the Iranian people.This study is partially supported by another one, based on Y-Chromosome haplogroups.
Quote:
quote:
Apart from these two groups, the eastern parts of the Iranian Highlands generally reveal the highest frequency of R1a1, up to 35%, similar to Northern India, making it higher than South and West Europe and Scandinavia
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:50:28 #71
230491 Zith
pls tip
pi_88152151

Wie had verwacht dat de Turken dichter bij de mongolen zouden zitten _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:50:38 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88152158
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef AryaMehr het volgende:
TS. ;(

Alle Iraniers zijn niet blank, de meeste wel. Antrolopogen zijn het wat dit betreft me eens. Blank zijn leidt men overigens niet af aan het typte huidskleur, maar aan schedelstructuur, etc. Turken zijn niet blank, sommige Turken wel aangezien Anatolië verscheidene indo-Europese groepen herbergde voordat de Turken die kant op kwamen.
Inderdaad.

Hier een afbeelding van een Turk. Een lichtgekleurde Turk zelfs:

Turkser kan toch haast niet, zou je zeggen!

En hier een Iraniër:

Zoals je ziet loopt de schedel van de Turk vanuit de nek bijna recht naar boven toe. De schedel van de Iraniër steekt nog een stuk naar achteren. Kortschedelig vs langschedelig. Aziatisch vs Europees.
The End Times are wild
pi_88152175
Man wat maakt het uit wie er nou blanker is, wat een topic :X
pi_88152199
Hier wat afbeeldingen van Koerden:

pi_88152204
:') Wat maakt het uit, ze stelen allemaal.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:51:55 #76
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88152211
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:50 schreef LXIV het volgende:
En hier een Iraniër:
[ afbeelding ]

Zoals je ziet loopt de schedel van de Turk vanuit de nek bijna recht naar boven toe. De schedel van de Iraniër steekt nog een stuk naar achteren. Kortschedelig vs langschedelig. Aziatisch vs Europees.
Ahmadinejad is nu niet echt de perfecte voorbeeld. Schijnt van origine van Joodse afkomst te zijn en sommige geruchten melden zelfs dat hij eigenlijk een zigeuner is. Maar ik begrijp je punt.
pi_88152240
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:51 schreef Doler12 het volgende:
Man wat maakt het uit wie er nou blanker is, wat een topic :X
Topics van Polderturk lopen altijd rap, zijn vermakelijk en eenieder mag er vanalles over Turken kwijt... mooi toch? :)
pi_88152244
Polderturk, je verneukt de discussie met je nietzeggende foto's van willekeurige personen. Laat staan, dat kaart dat je 1000x continu gepost hebt :{w.

En ga eens in op de fenotypen:

quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:47 schreef Sinterklaas_ het volgende:

[..]

Iets blanker 'zijn' bestaat gewoonweg niet. Wel 4 rassen, deels door genotype. Bovendien waren er destijds een aantal speculerende onderzoekers, die R1b (de meest frequente haplogroep in West Europa) heel graag aan de oudste Europese archeologische culturen wilden koppelen, Culturen van Jagers-verzamelaars uit het paleolithicum. Voor mij is dat wat voorbarig, aangezien hier nog weinig onderzoek gedaan is. Speculaties op basis van te weinig gegevens dus. :{.

Nu zijn er ook genetici die de oorsprong van west-europese R1b in centraal Azie of ZW-Azie plaatsen.
Opmerkelijk is ook het voorkomen van deze haplogroep bij de Oeigoeren (tochaarse genen) en bij de Hazaras in Pakistan. Samen met de zuster groep R1a (vooral Oost Europa) komt haplogroep R voor in het huidige Iran, en niet in Turkije.

En de 90% van de andere zustergroep R2 is weer te vinden in India. Haplogroep I daarentegen is bijna uitsluitend te vinden binnen Europa (enkel wat lagere frequenties binnen Turkije, en niet in Iran) en is ook net iets ouder. Maar deze haplogroep is wel verwant aan Haplogroep J met J1 vooral op het Arabisch schiereiland en Noord Afrika en J2 vooral aanwezig in en rond Turkije, en niet in Iran. :o.

In Nederland is de frequentie van Y-haplogroep R1b ongeveer 55% en van y--haplogroep I ongeveer 20%. Dus een vermenging van de huidige Iraniërs en Turken.
pi_88152258
quote:
14.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:49 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En terecht, iedere Turkse vrouw heeft recht op een blonde zonde ;)
Hoezo zonde?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:54:08 #80
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88152291
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:51 schreef polderturk het volgende:
Hier wat afbeeldingen van Koerden:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Alsof foto's iets zeggen. Waarom bekijk je de link niet die ik hier postte?

Overigens, Koerden:

pi_88152305
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:53 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Hoezo zonde?
Seksuele relaties voor het huwelijk zijn volgens onze Heer een zonde :P
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:56:04 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88152353
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat er vanaf de Noordzee tot aan Afghanistan één langgerekte blanke zone bestaat. Het zijn juist de Turken die als Aziatisch nomadenvolk deze onafgebroken landvlakte verbreken met hun -gebrek aan- achterhoofden.
The End Times are wild
pi_88152380
Mijn Circassische broeders zijn in die regio trouwens de blankste over het algemeen, en bijna niemand weet dat ze bestaan :')
pi_88152418
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef AryaMehr het volgende:
TS. ;(

Je zit echt uit je reet te lullen

Heb jij bovenstaande afbeelding gezien? Feit is dat lichte haarkleur, lichte huidskleur en lichte oogkleur gewoon veel en veel meer voorkomen bij Turken in Turkije dan bij Iraniers of Koerden. Dit is gewoon een feit. Hier kun je niets aan doen. Turken zijn gewoon blanker en jij bent jaloers. Ik ken genoeg Iraniers. Ze hebben nagenoeg allemaal donkere haren, donkere ogen en een donkere huidskleur. Hetzelfde is waar voor Koerden. Ik kan nagenoeg direct het verschil tussen Koerden en Turken zien. De meeste Turken kunnen dit ook.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:59:01 #85
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88152454
Polderturk modus. Kijk eens, Iraniers:

;(
pi_88152457
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:54 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Alsof foto's iets zeggen. Waarom bekijk je de link niet die ik hier postte?

Overigens, Koerden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die foto's zijn totaal niet representatief voor Koerden. Mijn vrouw is Koerdisch. Volgens haar zijn Koerden ook bruiner dan Turken. Iedereen in Turkije weet dit. De Koerden weten dit zelf ook.
pi_88152482
Ach rot toch op met je nietzeggende plaatje. Iedereen kan wat statistieken bedenken en plaatjes maken in paint.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88152524
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:56 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat er vanaf de Noordzee tot aan Afghanistan één langgerekte blanke zone bestaat. Het zijn juist de Turken die als Aziatisch nomadenvolk deze onafgebroken landvlakte verbreken met hun -gebrek aan- achterhoofden.
Iraniers zijn niet blank. Iraniers zijn bruin. Dit weet jij net zo goed als ik. Niemand accepteert Iraniers als blank. Misschien dat de Perziers in het verleden blank waren. De huidige Iraniers zijn dat niet.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:01:13 #89
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88152540
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:57 schreef polderturk het volgende:
Heb jij bovenstaande afbeelding gezien? Feit is dat lichte haarkleur, lichte huidskleur en lichte oogkleur gewoon veel en veel meer voorkomen bij Turken in Turkije dan bij Iraniers of Koerden. Dit is gewoon een feit. Hier kun je niets aan doen. Turken zijn gewoon blanker en jij bent jaloers. Ik ken genoeg Iraniers. Ze hebben nagenoeg allemaal donkere haren, donkere ogen en een donkere huidskleur. Hetzelfde is waar voor Koerden. Ik kan nagenoeg direct het verschil tussen Koerden en Turken zien. De meeste Turken kunnen dit ook.
Jij schijnt niet te begrijpen dat 'blank' zijn niets te maken heeft met huidskleur of kleur ogen/haar. De schedelstructuur is van een veel belangrijke waarde om die onderscheid te maken. De nazi's, om maar een voorbeeld aan te halen, deden verscheidene onderzoeken naar typen schedelstructuur en de Indo-Iraniers werden ingedeeld bij de 'blanken'. Nu jij weer.
pi_88152569
hoe komt het eigenlijk dat marokknen eruit zien alsof een mongooltje een aapje heeft geneukt en op bizarre wijze er toch een bevruchting heeft plaats gevonden?
pi_88152607
Nouja ik was laatst op een Koerdisch feest en sommigen daar zagen er echt gewoon Europees uit, zou bijna gewoon Henk uit Drenthe kunnen zijn ofzo :') .
pi_88152617
http://en.wikipedia.org/wiki/Circassians#Notable_Circassians

Als je dit zo leest zijn de meeste prominente Turken lid van onze stam :')
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:03:53 #93
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88152632
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Iraniers zijn niet blank. Iraniers zijn bruin. Dit weet jij net zo goed als ik. Niemand accepteert Iraniers als blank. Misschien dat de Perziers in het verleden blank waren. De huidige Iraniers zijn dat niet.
De Perzen van vroeger hadden ook zwart haar en bruine ogen. Niet anders dan de Iraniers van vandaag:

Kijk eens hoe de Grieken de Perzen afbeeldden:

pi_88152662
quote:
1.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Seksuele relaties voor het huwelijk zijn volgens onze Heer een zonde :P
:') het is 2010.
pi_88152688
FEITEN:

FEIT: Lichte haarkleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Lichte oogkleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Lichte huidskleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Iraniers zijn jaloers op Turken omdat Turken blanker zijn

Dit kan mij allemaal geen hol schelen. Ene Arya Mehr denkt echter dat Koerden en Iraniers blanker dan Turken zijn terwijl dit de grootst mogelijke onzin is. In Turkije weet iedereen, inclusief de Koerden, dat Turken veel blanker zijn. Turken lijken veel meer op Europeanen dan Koerden en Iraniers.
pi_88152741
Polderturk, je komt over als een 12-jarige die zijn zin niet krijgt.
Cool story, Hansel.
pi_88152742
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:04 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

:') het is 2010.
En we neuken alsof het 2011 is :9
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:07:44 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88152756
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Iedereen die er verstand van heeft schaart de Iraniers onder de ariërs. Iran betekent zelfs niets anders dan thuisland van de ariërs.
quote:
Etymologie

Iran werd tot en met 1935 in het Nederlands officieel Perzië genoemd maar de naam van het land in het Perzisch is altijd Iran geweest. De naam Perzië verwijst naar Persis, het deel van het land waar de oude koningen van Iran vandaan kwamen. Iran betekent 'Land van de Ariërs'.
The End Times are wild
pi_88152765
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:07 schreef wikwakka2 het volgende:
Polderturk, je komt over als een 12-jarige die zijn zin niet krijgt.
En als een Turk-supremacist :') .
pi_88152770
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:05 schreef polderturk het volgende:
FEITEN:

FEIT: Lichte haarkleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Lichte oogkleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Lichte huidskleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Iraniers zijn jaloers op Turken omdat Turken blanker zijn

Dit kan mij allemaal geen hol schelen.
Dat is niet waar, het zit je hoog.
Anders zou je er geen moeite in stoppen, mag hoor daar niet van :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')