Dit is inderdaad een vreemd topic. Je moet echter Arya Mehr aankijkenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind dit een beetje een vreemd topic
Niet alle Iraniers zijn zo hoor. Er zijn echter veel Iraniers die jaloers zijn op Turken omdat Turken blanker en westerser zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:58 schreef dalindo het volgende:
iraniers willen westers zijn, ga maar eens in teheran de shops tellen waar ze je neus kunnen verbouwen
Misschien kan ik wat foto's van mooie blanke Turkse vrouwen plaatsen. Zou dat interesse opwekken?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:59 schreef TwenteFC het volgende:
Dit interesseert mij eigenlijk vrij weinig TS.
... wat de neuk?quote:Zouden Turken op Fok nog meer foto's van blanke Turken kunnen plaatsen?
quote:De Perzen vormen een Indo-Europees volk dat hoofdzakelijk in Iran (Perzië) woont. Het woord Perzen is afkomstig uit het Grieks en de Perzen zelf spreken liever van Iraniërs. Hun naam is afgeleid van de Griekse naam Persis voor de streek Fars in Zuid-Iran. Er is ook een grote Iraanse diaspora in andere delen van Azië, Noord-Amerika en Europa.
De Perzen stammen af van de Ariërs, een Indo-Europees volk dat rond 1000 v.Chr. naar Iran en Centraal-Azië migreerde. Het eerste verslag van Perzen is een Assyrische inscriptie uit ongeveer 800 v.Chr.. Hierin wordt het volk Parsu genoemd. Ook een andere Arische groep wordt vermeld, Madai (Meden).
Dus de Perzen (Iran) zijn een van oorsprong westers volk dat in het oosten terecht is gekomen, de Turken zijn een van oorsprong oosters (mongoloïde) volk dat in het westen terecht is gekomen.quote:De vroegste geschiedenis van de Turken ligt waarschijnlijk ten noordoosten van Centraal Azië rond de Altaj en Sajan gebergten in zuid-Siberië. Recent onderzoek wijst op een mogelijk verband met de Xiongnu en de Wusun. Deze groepen waren naar alle waarschijnlijkheid niet etnisch homogeen maar bestonden uit verscheidene nomadische groepen van Altaïsche, Oeraalse en Indo-Europese volkeren.
Misschien wel, zolang ze maar geen burka hebben.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien kan ik wat foto's van mooie blanke Turkse vrouwen plaatsen. Zou dat interesse opwekken?
Dat is onzin. De Perziers uit de oudheid waren misschien wel blank. De Iraniers van vandaag zijn niet langer de Iraniers van vroeger. Ze zijn reeds vermenkt met Arabieren en andere volkeren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:03 schreef LXIV het volgende:
Het gaat natuurlijk niet om de haar-, oog- of huidskleur. De Iraniërs zijn van zeer oude zuivere afkomst, of ze nu donker zijn of licht. De Turken daarentegen komen van oorsprong ergens van de steppen in Azië terecht.
Hetzelfde geldt voor de Spanjaarden. Hun afkomst is ook nobeler dan die van de Fransen, hoewel ze een stuk donkerder zijn.
De meerderheid van de Iraniërs is nog steeds van Perzische komaf. De Turken zijn gewoon een nomadisch steppenvolk uit de diepten van Azië. Zie ook mijn vorige posting met quotes uit wikipedia.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is onzin. De Perziers uit de oudheid waren misschien wel blank. De Iraniers van vandaag zijn niet langer de Iraniers van vroeger. Ze zijn reeds vermenkt met Arabieren en andere volkeren.
Feit is dat Turken gewoon meer blanke genen hebben dan Iraniers. Dit komt naar voren in het fenotype. Bij Turken komen lichte huidskleur, lichte haarkleur en lichte ogen veel vaker voor dan bij Iraniers. Dit is een feit en dat weet jij.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
De meerderheid van de Iraniërs is nog steeds van Perzische komaf. De Turken zijn gewoon een nomadisch steppenvolk uit de diepten van Azië. Zie ook mijn vorige posting met quotes uit wikipedia.
Turken zullen gemiddeld best wel wat lichter gekleurd zijn. Ik weet dat niet zeker. Onder Perzische volkeren vind je ook nog heel veel lichtgekleurde mensen. Tot in Afghanistan aan toe zie je nog mensen met blond haar en blauwe ogen (van Perzische komaf).quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:12 schreef polderturk het volgende:
[..]
Feit is dat Turken gewoon meer blanke genen hebben dan Iraniers. Dit komt naar voren in het fenotype. Bij Turken komen lichte huidskleur, lichte haarkleur en lichte ogen veel vaker voor dan bij Iraniers. Dit is een feit en dat weet jij.
Heb jij de onderstaande kaart al gezien? Feit is dat lichte huidskleur, lichte haarkleur en lichte oogkleur veel vaker voorkomt bij Turken. Ben jij weleens in Noord en West Turkije geweest? Daar zijn de Turken met lichte haar- en oogkleur ver in de meerderheid. Dat Turken een plat achterhoofd hadden komt vooral door de manier waarop Turkse moeders hun babies inpakten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:14 schreef Sinterklaas_ het volgende:
Iraniërs en Turken zijn even kaukasisch, voorzover je het kan noemen.
Het oorsprong van de 'blanken' ligt in India. Indiërs mogen dan getint zijn, ze delen wel dezelfde genetische eigenschappen. Van daaruit zijn ze via Perzië (het huidige Iran) en het Byzantijnse rijk (het huidge Turkije) naar Europa getrokken. En vanuit Europa getrokken naar Oceanië, Noord- en Zuid-Amerika.
Dat Turken en Iraniërs verschillen, is complete onzin. Hooguit een lichte afwijking door klimatologische en geografische verschillen zoals een plat achterhoofd bij de Turken. Zelfs Somaliërs behoren tot dezelfde etnische groep, als de Europeanen en Indiërs..
Dat ze een donkere huid hebben, doet daar niks af aan.
Hoofdzakelijk bestaan er 4 verschillen bij mensen, ook wel fout aangeduid als 'ras': te weten:
De bosnegers (met name in het westen en zuiden van Afrika, uitgezonderd de Maghreb). De sahara voorkwam dat deze 'rassen' zich gingen vermengen.
De Indianen/Arborginals (door Kaukasiërs bijna uitgeroeid).
De Aziaten (tengere lichaamsbouw).
En daarmee sluiten we onze geschiedenisles voor vandaag..
De blanken zijn vanuit het Noord-Westen India ingetrokken. Niet andersom. Daarvoor woonden in India donkerdere mensen, die er nu nog wonen en vaak in de laagste kasten zitten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:14 schreef Sinterklaas_ het volgende:
Iraniërs en Turken zijn even kaukasisch, voorzover je het kan noemen.
Het oorsprong van de 'blanken' ligt in India. Indiërs mogen dan getint zijn, ze delen wel dezelfde genetische eigenschappen. Van daaruit zijn ze via Perzië (het huidige Iran) en het Byzantijnse rijk (het huidge Turkije) naar Europa getrokken. En vanuit Europa getrokken naar Oceanië, Noord- en Zuid-Amerika.
Dat Turken en Iraniërs verschillen, is complete onzin. Hooguit een lichte afwijking door klimatologische en geografische verschillen zoals een plat achterhoofd bij de Turken. Wanneer we de fenotypen in hun DNA als standaard rekenen, behoren zelfs Somaliërs tot dezelfde etnische groep, als de Europeanen en Indiërs..
Dat ze een donkere huid hebben, doet daar niks af aan. Ze delen dezelfde eigenschappen als de 'blanken'.
Hoofdzakelijk bestaan er 4 verschillen bij de homosapiens, ook wel fout aangeduid als 'ras' als bij honden: te weten:
De bosnegers (met name in het westen en zuiden van Afrika, uitgezonderd de Maghreb). De sahara voorkwam dat deze 'rassen' zich gingen vermengen.
De Indianen/Arborginals (door Kaukasiërs bijna uitgeroeid).
De Aziaten (Oriëntaalse eigenschappen)
En daarmee sluiten we onze geschiedenisles voor vandaag..
Je weet dat niet zeker? Wat een onzin zeg. Dan ken jij niet genoeg Turken en Iraniers. De Turken die jij kent zijn dan waarschijnlijk Koerden. Lichte haren en lichte ogen komen in grote hoeveelheden voor bij Turken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Turken zullen gemiddeld best wel wat lichter gekleurd zijn. Ik weet dat niet zeker. Onder Perzische volkeren vind je ook nog heel veel lichtgekleurde mensen. Tot in Afghanistan aan toe zie je nog mensen met blond haar en blauwe ogen (van Perzische komaf).
Nog meer onzin. Spanje is honderden jaren bezet door Mooren uit Noord Afrika. Heb jij weleens van Andalusie gehoord? Tot in de 15e eeuw was Spanje een Arabisch/Berber land.quote:Maar zoals al gezegd: het gaat niet om de huidskleur of de hoeveelheid pigment. De Spanjaarden bijvoorbeeld zijn donker gekleurd, misschien nog wel donkerder dan Turken. Toch zijn het zuivere Europeanen. Zuiverder dan bijvoorbeeld Fransen, Oostenrijkers of Engelsen.
Turken mogen wel licht zijn, mogelijk restbloed vanuit de kruistochten, maar over de grote linie hebben ze een Aziatische komaf. Je ziet dat ook aan hun hoofden. Blond of donker.
Ziet eruit als een Grieks hoofd. Niet verbazingwekkend overigens, ik schat dat zo´n 10% van de Turken een rechtstreekse afstammeling van de Grieken is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:23 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je weet dat niet zeker? Wat een onzin zeg. Dan ken jij niet genoeg Turken en Iraniers. De Turken die jij kent zijn dan waarschijnlijk Koerden. Lichte haren en lichte ogen komen in grote hoeveelheden voor bij Turken.
[..]
Nog meer onzin. Spanje is honderden jaren bezet door Mooren uit Noord Afrika. Heb jij weleens van Andalusie gehoord? Tot in de 15e eeuw was Spanje een Arabisch/Berber land.
Wat is er Aziatisch aan dit hoofd?
[ afbeelding ]
Dat ontken ik toch ook niet! Ik zeg alleen dat het niet om de haar- en oogkleur gaat! Een Somaliër is "blanker" (Europeser) dan een Turk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:23 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je weet dat niet zeker? Wat een onzin zeg. Dan ken jij niet genoeg Turken en Iraniers. De Turken die jij kent zijn dan waarschijnlijk Koerden. Lichte haren en lichte ogen komen in grote hoeveelheden voor bij Turken.
Die Arabieren hebben maar weinig DNA daar achtergelaten, aangezien ze verjaagd zijn.quote:Nog meer onzin. Spanje is honderden jaren bezet door Mooren uit Noord Afrika. Heb jij weleens van Andalusie gehoord? Tot in de 15e eeuw was Spanje een Arabisch/Berber land.
Hier zit idd maar weinig Aziatisch bloed in. Oud-Grieks zou ik zeggen. Maar is denk ik ook niet representatief voor de gemiddelde Turk.quote:[ afbeelding ]
Aúww Dat gaat hem pijn doenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ziet eruit als een Grieks hoofd. Niet verbazingwekkend overigens, ik schat dat zo´n 10% van de Turken een rechtstreekse afstammeling van de Grieken is.
Precies, hij zou zo uit Izmir kunnen komen in die zin.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ziet eruit als een Grieks hoofd. Niet verbazingwekkend overigens, ik schat dat zo´n 10% van de Turken een rechtstreekse afstammeling van de Grieken is.
Ik zou ook foto's kunnen gaan posten van Nederlandse negers en daarmee kunnen claimen dat het Nederlandse volk Afrikaanse wortels heeft! Dat is in wezen hetzelfde.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:29 schreef polderturk het volgende:
Semih Erden:
[ afbeelding ]
Oguz Savas:
[ afbeelding ]
Turks model Ebru Salli:
[ afbeelding ]
Ebru Salli:
[ afbeelding ]
Wat een onzin zeg. In Iran is maar een zeer klein deel van de bevolking blond. Voor statistieken, zie deze foto:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:29 schreef ABombali het volgende:
Volgens mij zijn er in Iran meer blonde mensen dan Turkije, statistieken..
Het is nog altijd onduidelijk hoe we de 'blanken' moeten classificeren. Een gemeenschappelijke haplogroep dat de blanken delen wat Aziaten, arborginals en negers niet hebben, is de halogroep R1a Y-DNA.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:21 schreef LXIV het volgende:
De blanken zijn vanuit het Noord-Westen India ingetrokken. Niet andersom.
1 ding is wel zeker, de blanken zijn afkomstig rond wat nu het huidige India is. De blanken hebben zich ruim 5000 jaar geleden gevestigd in het toenmalige Perzië en omstreken, en later ook in de noordelijke helft van het Indisch Subcontinent. Ook een deel van de Afghanen uit Afghanistan die vooral in het noorden en westen van het land wonen behoren tot de Ariërs. Vooral in Mazar-e Sharif, Herat, Kabul en Badakhshan. Darius de Grote (koning van Perzië) noemt in een van zijn inscripties zijn dynastie Arisch van afkomst.quote:Daarvoor woonden in India donkerdere mensen, die er nu nog wonen en vaak in de laagste kasten zitten.
Somaliërs en Ethiopiërs horen inderdaad ook tot het blanke ras. Maar Turken niet, dat zijn toch echt Aziaten. Welliswaar sterk vermengd met o.a. Arabieren, Germanen en Slaven, maar nog altijd hoofdzakelijk Aziatisch.
Ben niet politiek-correct, verre van dat.quote:Waarom je een aantal duidelijke genetische eigenschappen van een groep binnen een soort geen ras zou mogen noemen is mij niet duidelijk. Of is dat het moderne onderwijs, dat enerzijds het bestaan van verschillen het liefste helemaal zou ontkennen en anderzijds toch ook behoefte heeft om bepaalde groeperingen te benoemen. Politiek-correcte onzin.
Kan je lezen? Er staan maar een aantal woorden op het plaatje, lees het even na. Dat plaatje heeft niks met blond te maken..quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:31 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. In Iran is maar een zeer klein deel van de bevolking blond. Voor statistieken, zie deze foto:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind dit een beetje een vreemd topic
Onzin. De gemiddelde Turk is blank en van normaal postuur. De Turken in Nederland komen vooral uit Centraal en Oost Turkije. In West- en Noord Turkije zijn de Turken blanker. Al deze mensen zien zichzelf als Turk. Zelfs in Nederland zijn zeer veel blanke Turken. Jij identificeert ze waarschijnlijk niet als Turk. Jij hebt er talloze keren langsgelopen zonder dat jij wist dat ze Turken zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:28 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Precies, hij zou zo uit Izmir kunnen komen in die zin.
Ook daar stammen veel lieden af van de Europese immigranten, en op de prachtige blanke look () selecteren ze nou eenmaal op in de modellenwereld evenals op de kijkbuis maar dat geeft geen realistisch beeld van de gemiddelde Turk, die is kort en donker.
Hoezo, Turken herken je toch niet aan hun uiterlijk maar aan de geur van knoflook?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Onzin. De gemiddelde Turk is blank en van normaal postuur. De Turken in Nederland komen vooral uit Centraal en Oost Turkije. In West- en Noord Turkije zijn de Turken blanker. Al deze mensen zien zichzelf als Turk. Zelfs in Nederland zijn zeer veel blanke Turken. Jij identificeert ze waarschijnlijk niet als Turk. Jij hebt er talloze keren langsgelopen zonder dat jij wist dat ze Turken zijn.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Jezus Christus kerel, hoe kan je je daar in godsnaam druk om maken.
quote:Genetic studies conducted by Cavalli-Sforzahave revealed that Iranians cluster closely with European groups and more distantly from Near Eastern groups. Preliminary genetic tests suggest common origins for most of the Iranian people.This study is partially supported by another one, based on Y-Chromosome haplogroups.
100% Griek.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:38 schreef polderturk het volgende:
De stichter van de republiek Turkije: Mustafa Kemal Ataturk:
[ afbeelding ]
Jij weet niks over mij, mijn Turkdar slaat onmiddelijk aan als er een Turk in de buurt is, daarnaast is een visuele waarneming gemakkelijk daar Turken breed lopen, boos kijken en op dure auto's letten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Onzin. De gemiddelde Turk is blank en van normaal postuur. De Turken in Nederland komen vooral uit Centraal en Oost Turkije. In West- en Noord Turkije zijn de Turken blanker. Al deze mensen zien zichzelf als Turk. Zelfs in Nederland zijn zeer veel blanke Turken. Jij identificeert ze waarschijnlijk niet als Turk. Jij hebt er talloze keren langsgelopen zonder dat jij wist dat ze Turken zijn.
Deze afbeelding toont aan dat het blanke fenotype meer voorkomt bij Turken dan bij Iraniers:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:39 schreef Sinterklaas_ het volgende:
Polderturk, aan foto's van personen posten om je punt te onderstrepen, hebben we er weinig aan..
De discussie richt zich vooral op de fenotypes.
haahahahquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jij weet niks over mij, mijn Turkdar slaat onmiddelijk aan als er een Turk in de buurt is, daarnaast is een visuele waarneming gemakkelijk daar Turken breed lopen, boos kijken en op dure auto's letten.
Er zijn natuurlijk ook veel donkere Turken. Beide komen veel voor in Turkije. Koerden zijn ook nog eens donkerder dan Turken. Dit maakt natuurlijk helemaal niets uit. We zijn allemaal gelijk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:40 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik ben half Turks en half Koerdisch en aan mij wordt zo vaak gevraagd of ik een Mocro/Arubaan/Afghaan/Iranees/Libanees/Spanjaard/Zuid-Amerikaanse ben.
Om te laten zien dat turkije blanker is dan iran(terwijl het een kaart is over oogkleur), terwijl Iran er niet eens voor 10% opstaat..quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:43 schreef Sinterklaas_ het volgende:
Polderturk, waarom post je in Godsnaam 4 keer dezelfde kaart?.
Dat er in Turkije veel nakomelingen van Grieken, Germanen en andere Europeanen wonen en dat deze vooraanstaande posities in de Turkse maatschappij genoten hebben verandert niets aan de afkomst van het Turkse volk. Dat is en blijft Aziatisch.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:38 schreef polderturk het volgende:
De stichter van de republiek Turkije: Mustafa Kemal Ataturk:
[ afbeelding ]
Zulke kaarten vind ik ook niet echt betrouwbaar.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:43 schreef Sinterklaas_ het volgende:
Polderturk, waarom post je in Godsnaam 4 keer dezelfde kaart?.
Turkse sletjes batsen in Butmir.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze zomer doneer ik weer bij de spermabank in Izmir, ook ik draag mijn steentje bij aan de verblanking van Turkije.
En wat doen jullie in deze strijd?
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze zomer doneer ik weer bij de spermabank in Izmir, ook ik draag mijn steentje bij aan de verblanking van Turkije.
En wat doen jullie in deze strijd?
Misschien vindt polderturk het erg dat hij niet als blank wordt gezien door zijn omgeving.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef Fanta-stick het volgende:
Wat een zinloze discussie lekker boeiend ook wie er blanker is.
Man jij bent nog nooit in Turkije geweest. Heb jij de kaart gezien die ik heb geplaatst? Jij kent gewoon niet genoeg Turken, Koerden en Iraniers om daar een zinnige uitspraak over te doen. Een Surinaams-Hindoestaanse vriend van me was naar Turkije geweest. Iedereen dacht dat hij een Koerd was. Zelfs Koerden spraken hem in het Koerdisch aan. In Turkije is het algemeen bekend dat Koerden donkerder zijn. Zelfs Koerden weten dit. Turken zijn zowel fenotypisch als genotypisch blanker dan zowel Koerden als Iraniers. Als je het hier niet mee eens bent dan heb je niet genoeg kennis van de materie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:42 schreef ABombali het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, Iraniers, koerden en Turken lijken bijna sprekend op elkaar. Als je dat niet toegeeft dan heb je je ogen dicht. En dan spreek ik over het fenotype ja.
Als we het over genotype willen hebben, is Turkije niet het meest blank.
Iets blanker 'zijn' bestaat gewoonweg niet. Wel 4 rassen, deels door genotype. Bovendien waren er destijds een aantal speculerende onderzoekers, die R1b (de meest frequente haplogroep in West Europa) heel graag aan de oudste Europese archeologische culturen wilden koppelen, Culturen van Jagers-verzamelaars uit het paleolithicum. Voor mij is dat wat voorbarig, aangezien hier nog weinig onderzoek gedaan is. Speculaties op basis van te weinig gegevens dus.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef ABombali het volgende:
[..]
Om te laten zien dat turkije blanker is dan iran(terwijl het een kaart is over oogkleur), terwijl Iran er niet eens voor 10% opstaat..
Best goed bewijs toch!
Zelden zoveel nonsense gehoord. Kijk eens hier:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:47 schreef polderturk het volgende:
Turken zijn zowel fenotypisch als genotypisch blanker dan zowel Koerden als Iraniers. Als je het hier niet mee eens bent dan heb je niet genoeg kennis van de materie.
En terecht, iedere Turkse vrouw heeft recht op een blonde zondequote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:46 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]Sex hebben met blonde jongens.
quote:Genetic studies conducted by Cavalli-Sforza have revealed that Iranians cluster closely with European groups and more distantly from Near Eastern groups. Preliminary genetic tests suggest common origins for most of the Iranian people.This study is partially supported by another one, based on Y-Chromosome haplogroups.
Quote:
quote:Apart from these two groups, the eastern parts of the Iranian Highlands generally reveal the highest frequency of R1a1, up to 35%, similar to Northern India, making it higher than South and West Europe and Scandinavia
Inderdaad.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef AryaMehr het volgende:
TS.![]()
Alle Iraniers zijn niet blank, de meeste wel. Antrolopogen zijn het wat dit betreft me eens. Blank zijn leidt men overigens niet af aan het typte huidskleur, maar aan schedelstructuur, etc. Turken zijn niet blank, sommige Turken wel aangezien Anatolië verscheidene indo-Europese groepen herbergde voordat de Turken die kant op kwamen.
Ahmadinejad is nu niet echt de perfecte voorbeeld. Schijnt van origine van Joodse afkomst te zijn en sommige geruchten melden zelfs dat hij eigenlijk een zigeuner is. Maar ik begrijp je punt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:50 schreef LXIV het volgende:
En hier een Iraniër:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet loopt de schedel van de Turk vanuit de nek bijna recht naar boven toe. De schedel van de Iraniër steekt nog een stuk naar achteren. Kortschedelig vs langschedelig. Aziatisch vs Europees.
Topics van Polderturk lopen altijd rap, zijn vermakelijk en eenieder mag er vanalles over Turken kwijt... mooi toch?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:51 schreef Doler12 het volgende:
Man wat maakt het uit wie er nou blanker is, wat een topic
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:47 schreef Sinterklaas_ het volgende:
[..]
Iets blanker 'zijn' bestaat gewoonweg niet. Wel 4 rassen, deels door genotype. Bovendien waren er destijds een aantal speculerende onderzoekers, die R1b (de meest frequente haplogroep in West Europa) heel graag aan de oudste Europese archeologische culturen wilden koppelen, Culturen van Jagers-verzamelaars uit het paleolithicum. Voor mij is dat wat voorbarig, aangezien hier nog weinig onderzoek gedaan is. Speculaties op basis van te weinig gegevens dus..
Nu zijn er ook genetici die de oorsprong van west-europese R1b in centraal Azie of ZW-Azie plaatsen.
Opmerkelijk is ook het voorkomen van deze haplogroep bij de Oeigoeren (tochaarse genen) en bij de Hazaras in Pakistan. Samen met de zuster groep R1a (vooral Oost Europa) komt haplogroep R voor in het huidige Iran, en niet in Turkije.
En de 90% van de andere zustergroep R2 is weer te vinden in India. Haplogroep I daarentegen is bijna uitsluitend te vinden binnen Europa (enkel wat lagere frequenties binnen Turkije, en niet in Iran) en is ook net iets ouder. Maar deze haplogroep is wel verwant aan Haplogroep J met J1 vooral op het Arabisch schiereiland en Noord Afrika en J2 vooral aanwezig in en rond Turkije, en niet in Iran..
In Nederland is de frequentie van Y-haplogroep R1b ongeveer 55% en van y--haplogroep I ongeveer 20%. Dus een vermenging van de huidige Iraniërs en Turken.
Hoezo zonde?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:49 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En terecht, iedere Turkse vrouw heeft recht op een blonde zonde
Alsof foto's iets zeggen. Waarom bekijk je de link niet die ik hier postte?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:51 schreef polderturk het volgende:
Hier wat afbeeldingen van Koerden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zit echt uit je reet te lullenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef AryaMehr het volgende:
TS.![]()
Alle Iraniers zijn niet blank, de meeste wel. Antrolopogen zijn het wat dit betreft me eens. Blank zijn leidt men overigens niet af aan het typte huidskleur, maar aan schedelstructuur, etc. Turken zijn niet blank, sommige Turken wel aangezien Anatolië verscheidene indo-Europese groepen herbergde voordat de Turken die kant op kwamen.
Die foto's zijn totaal niet representatief voor Koerden. Mijn vrouw is Koerdisch. Volgens haar zijn Koerden ook bruiner dan Turken. Iedereen in Turkije weet dit. De Koerden weten dit zelf ook.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof foto's iets zeggen. Waarom bekijk je de link niet die ik hier postte?
Overigens, Koerden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iraniers zijn niet blank. Iraniers zijn bruin. Dit weet jij net zo goed als ik. Niemand accepteert Iraniers als blank. Misschien dat de Perziers in het verleden blank waren. De huidige Iraniers zijn dat niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:56 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat er vanaf de Noordzee tot aan Afghanistan één langgerekte blanke zone bestaat. Het zijn juist de Turken die als Aziatisch nomadenvolk deze onafgebroken landvlakte verbreken met hun -gebrek aan- achterhoofden.
Jij schijnt niet te begrijpen dat 'blank' zijn niets te maken heeft met huidskleur of kleur ogen/haar. De schedelstructuur is van een veel belangrijke waarde om die onderscheid te maken. De nazi's, om maar een voorbeeld aan te halen, deden verscheidene onderzoeken naar typen schedelstructuur en de Indo-Iraniers werden ingedeeld bij de 'blanken'. Nu jij weer.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:57 schreef polderturk het volgende:
Heb jij bovenstaande afbeelding gezien? Feit is dat lichte haarkleur, lichte huidskleur en lichte oogkleur gewoon veel en veel meer voorkomen bij Turken in Turkije dan bij Iraniers of Koerden. Dit is gewoon een feit. Hier kun je niets aan doen. Turken zijn gewoon blanker en jij bent jaloers. Ik ken genoeg Iraniers. Ze hebben nagenoeg allemaal donkere haren, donkere ogen en een donkere huidskleur. Hetzelfde is waar voor Koerden. Ik kan nagenoeg direct het verschil tussen Koerden en Turken zien. De meeste Turken kunnen dit ook.
De Perzen van vroeger hadden ook zwart haar en bruine ogen. Niet anders dan de Iraniers van vandaag:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Iraniers zijn niet blank. Iraniers zijn bruin. Dit weet jij net zo goed als ik. Niemand accepteert Iraniers als blank. Misschien dat de Perziers in het verleden blank waren. De huidige Iraniers zijn dat niet.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Seksuele relaties voor het huwelijk zijn volgens onze Heer een zonde
Iedereen die er verstand van heeft schaart de Iraniers onder de ariërs. Iran betekent zelfs niets anders dan thuisland van de ariërs.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Iraniers zijn niet blank. Iraniers zijn bruin. Dit weet jij net zo goed als ik. Niemand accepteert Iraniers als blank. Misschien dat de Perziers in het verleden blank waren. De huidige Iraniers zijn dat niet.
quote:Etymologie
Iran werd tot en met 1935 in het Nederlands officieel Perzië genoemd maar de naam van het land in het Perzisch is altijd Iran geweest. De naam Perzië verwijst naar Persis, het deel van het land waar de oude koningen van Iran vandaan kwamen. Iran betekent 'Land van de Ariërs'.
En als een Turk-supremacistquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:07 schreef wikwakka2 het volgende:
Polderturk, je komt over als een 12-jarige die zijn zin niet krijgt.
Dat is niet waar, het zit je hoog.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:05 schreef polderturk het volgende:
FEITEN:
FEIT: Lichte haarkleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Lichte oogkleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Lichte huidskleur komt veel vaker voor bij Turken dan bij Iraniers
FEIT: Iraniers zijn jaloers op Turken omdat Turken blanker zijn
Dit kan mij allemaal geen hol schelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |