abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132477592
Oorspronkelijke OP:

quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet

Wut? :')

Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?

Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap? :')
Het bericht:
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
Bijna 1 miljoen likes pietietie
pi_132477606
Lekker allemaal op Jelle reageren ipv de stuitende racistische volkswoede die nu gaande is.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132477628
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die een bezwaarschrift in volgend jaar. Vergeet het belanghebbende begrip niet hé? ;)
O ja. Alleen religieuzen en minderheden hebben belangen, een atheïstische autochtoon natuurlijk niet.
pi_132477653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef Ferdo het volgende:
En deze zag je zeker bewust over het hoofd, 99.999 ? :W

[..]

Ik ging gewoon in op je primaire, goedkeurende reactie op het nieuwsbericht over die bedreigingen...

quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:08 schreef eight het volgende:

[..]

Na maart gaan ze dan weer verder met de kwestie in Syrië ;(
Je moet wel prioriteiten durven stellen.
pi_132477654
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja. Alleen religieuzen en minderheden hebben belangen, een atheïstische autochtoon natuurlijk niet.
Sinds wanneer ben jij zo'n huilie geworden.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:10:43 #6
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_132477663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef De_Coulance het volgende:
Lekker allemaal op Jelle reageren ipv de stuitende racistische volkswoede die nu gaande is.
Uit het feit dat er "volkswoede" is en er racistische uitingen worden gedaan, volgt niet logischerwijs dat er een racistische volkswoede is.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_132477674
quote:
Ik vind het meer een toneelspel op grote schaal
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:11:01 #8
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132477677
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je argumentatie is gebrekkig. Nederland kent de traditie Blackface niet. Amerika wel en daarom heeft voor hen Zwarte Piet een extra negatieve lading omdat dit het teken is dat zij nog tot ver in de 20e eeuw Afro-Amerikanen discrimineerden.
In Nederland heeft het zwart verven van je gezicht en als hulpje spelen van Sinterklaas ook een negatieve lading, zo blijkt maar weer. Het zwart verven is helemaal nergens voor nodig.
pi_132477680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:10 schreef Interloper het volgende:

[..]

Uit het feit dat er "volkswoede" is en er racistische uitingen worden gedaan, volgt niet logischerwijs dat er een racistische volkswoede is.
Ok.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:11:08 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132477682
quote:
van powned:
quote:
De regenboogpieten die in Hoogezand-Sappemeer zouden worden ingezet bij de viering voor minimagezinnen, komen toch niet.

De Stichting Minimaclub wilde deze gekleurde kindervrienden inzetten in plaats van de zwarte variant. Dit vanwege de internationale discussie en alle ophef die is ontstaan.

Na hevige protesten die volgden op het voornemen van de stichting, wordt er nu toch weer afgezien van de regenboogpieten. De stichting kreeg allerhande verwensingen binnen via diverse kanalen. Zo werden ze onder meer vergeleken met de NSB en SS en kregen ze diverse doodsbedreigingen aan hun broek, schrijft RTV Noord.
Klaarblijkelijk ben je een SS'r ( :') !!!!) als je niet pro zwart geschminkte blanken bent en mag je dood. Mooie boel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:11:35 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132477697
quote:

[..]

Ik denk dat ik gezien het feit dat een niet eens racistisch bedoeld feest als Sinterklaas al zo wordt aangepakt wel een punt heb.

http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml

Kwakoe is racisme
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132477698
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:10 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij zo'n huilie geworden.
Sinds in deze discussie blijkt dat een hoop mensen vinden dat alleen minderheden rechten hebben.
pi_132477706
Kun je ergens Zwarte Piet is racisme speldjes bestellen?
pi_132477723
quote:
9s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

van powned:

[..]

Klaarblijkelijk ben je een SS'r ( :') !!!!) als je niet pro zwart geschminkte blanken bent en mag je dood. Mooie boel.
Bizar dat mensen hier dat toejuichen.
pi_132477730
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:11 schreef De_Coulance het volgende:
Kun je ergens Zwarte Piet is racisme speldjes bestellen?
Triest :')
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:12:17 #16
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477731
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef hoink581 het volgende:

[..]

En wat nu als het een gat in de markt blijkt te zijn en je bakken met geld kan binnen halen om dit op Fok! te promoten middels banners? Of als je adverteerders die graag willen?
dan wat? er zijn wel meer advertenties die we bewust niet plaatsen ook al leveren ze goed geld op. maar zelfs al zouden ze hiermee WILLEN adverteren, dan kan dat prima worden toegestaan. Mijn mening wordt daar niet anders van en het is zomaar mogelijk dat ik de inkomsten ervan juist in zou zetten TEGEN die club. Maar ik heb het niet zo op clubjes die 95% van de bevolking min of meer als racist bestempelt.
Overigens vind ik greenpeace een groep terroristen. Die hebben volgens mij ook weleens een banner op FOK! gehad. Dat gaat allemaal automatisch. Het is niet zo dat ik elke adverteerder en advertentie vooraf voor ogen krijg en goed of af keur natuurlijk.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:12:23 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132477734
quote:
Ja, kom jij ook nog even trollen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_132477736
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik keur dat af
pi_132477742
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ging gewoon in op je primaire, goedkeurende reactie op het nieuwsbericht over die bedreigingen...
Oh, dus omdat ik blij ben dat het niet doorgaat ben ik het dús eens met de bedreigingen? Als je niet voor ons bent... :')

Lekkere manier van "discussiëren"...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132477744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Sinds in deze discussie blijkt dat een hoop mensen vinden dat alleen minderheden rechten hebben.
Wat een onzin. Domme perceptie. Ga je eens opwinden over mensen die razzia's willen houden op Facebook.
pi_132477774
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, kom jij ook nog even trollen.
Ik troll niet. Fokking debiel gedoe over niks.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:13:48 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132477787
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef Jellereppe het volgende:
Tegen de tijd dat het 5 december is zitten we bij nummer 200 van deze reeks, hmm.
Inderdaad. #27 alweer als je de vorige editie erbij optelt: NWS / Misschien geen sinterklaasintocht meer in Amsterdam #17
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132477791
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:13 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ik troll niet. Fokking debiel gedoe over niks.
Oei oei, b
pi_132477802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh, dus omdat ik blij ben dat het niet doorgaat ben ik het dús eens met de bedreigingen? Als je niet voor ons bent... :')
Kijk je eigen reactie nog eens terug. Je geeft heel bewust een 14.gif bij een bericht dat het niet doorgaat vanwege bedreigingen.
pi_132477829
Wat vind je hiervan, Yvonne?

Hij vat mijn mening over ZP goed samen.

http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)rt-en-minder-knecht/

Mijn mening over de absurde reacties is al helder denk ik.
pi_132477833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Zo nationalistisch zijn we hier niet. Dat blijkt wel door de herhaaldelijke veranderingen van de feesten. En dat iedere cultuur of achtergrond zijn/haar eigen Nationalistische feest van voorouders mag vieren zolang je geen mensen buiten gaat sluiten vanwege afkomst/achtergrond
Hier zit dan wel weer een kern van waarheid in.

En aan de andere kant moet men niet bang voor veranderingen zijn. Sinterklaas werd vroeger ook gewoon zonder Zwarte Piet gevierd.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:14:56 #27
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477848
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

mwoa, toen Van Gogh werd afgeslacht werd ook gezegd dat hij er zelf om vroeg. Maar jij snapt ook heus wel dat dit incidenten zijn waar nagenoeg niemand zich achter schaart. Ik keur dreigementen ook niet goed. Moeten ze niet doen. Protesteren kan op andere manieren. Gewoon door hun feestje te negeren of ze duidelijk te maken dat het niet gewenst is dat je je anaal laat nemen door iedereen die er zin in heeft. Je hoeft je niet op te stellen als het teefje van racismeroepers.
pi_132477867
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Post dan lekker ergens anders als je niks toe te voegen hebt?
Je voegt alleen iets toe alles je ongeïnformeerd met de stroom meehuilt?
pi_132477874
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Wat een onzin. Domme perceptie. Ga je eens opwinden over mensen die razzia's willen houden op Facebook.
Ik kan heel goed zelf weten waar ik me over opwind, daar heb ik jou niet voor nodig hoor. :)
pi_132477894
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:14 schreef Danny het volgende:

[..]

mwoa, toen Van Gogh werd afgeslacht werd ook gezegd dat hij er zelf om vroeg.
O dan is het goed inderdaad. :')
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:16:08 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132477895
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:14 schreef De_Coulance het volgende:
Wat vind je hiervan, Yvonne?

Hij vat mijn mening over ZP goed samen.

http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)rt-en-minder-knecht/

Mijn mening over de absurde reacties is al helder denk ik.
Mijn mening is een andere, maar dan ben ik opeens een Nazi en een racist.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_132477905
quote:

[..]

Dat zegt niemand hier in dit topic.
pi_132477907
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kijk je eigen reactie nog eens terug. Je geeft heel bewust een [ afbeelding ] bij een bericht dat het niet doorgaat vanwege bedreigingen.
Nogmaals, deze manier van "discussievoeren" door bewuste misinterpretatie en zaken uit zijn verband rukken pas je maar in POL toe, waar het thuishoort.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132477915
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:14 schreef Danny het volgende:

[..]

mwoa, toen Van Gogh werd afgeslacht werd ook gezegd dat hij er zelf om vroeg.
Dat vind ik net zo goed achterlijk en bizar.
quote:
Maar jij snapt ook heus wel dat dit incidenten zijn waar nagenoeg niemand zich achter schaart.
Nou, ik zag het hier al weer gebeuren en het blijkt dat die club flink wat van dergelijke mails e.d. heeft ontvangen. In aantallen gaat dat al snel gelijk op of over het aantal bezwaarmakers tegen zwarte piet...

quote:
Ik keur dreigementen ook niet goed. Moeten ze niet doen. Protesteren kan op andere manieren. Gewoon door hun feestje te negeren of ze duidelijk te maken dat het niet gewenst is dat je je anaal laat nemen door iedereen die er zin in heeft. Je hoeft je niet op te stellen als het teefje van racismeroepers.
Aha, dus eigenlijk is hele boze mails sturen nog wel prima zolang je niet al te concreet met de dood dreigt?
pi_132477934
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik kan heel goed zelf weten waar ik me over opwind, daar heb ik jou niet voor nodig hoor. :)
Zegt wel veel over je in ieder geval. Je hebt je gevoegd bij het rijtje huilies in de slachtofferrol. Wat is het ook moeilijk om een autochtoon te zijn en allemaal gemene allochtonen die hun cultuur willen opdringen. Gaap.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:17:09 #36
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477935
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:16 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

O dan is het goed inderdaad. :')
als je langer dan acht woorden je aandacht bij een post had kunnen houden had je gezien dat ik hetzelfde zeg als jij. Maar dat was te moeilijk begrijp ik?
pi_132477938
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ryon impliceert dat met z'n retorische vraag over het belanghebbend-zijn.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:17:13 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_132477940
Hoe kan Zwarte Piet trouwens door een Centrale Verwarming :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132477947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie beweert dat dan?
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:17:27 #40
3928 Ulx
pi_132477950
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jawel. De negers en hun trawanten zeggen dat allemaal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132477957
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef tong80 het volgende:

Met zn 3e been :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:18:00 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132477968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef DrMabuse het volgende:
Volgens mij zijn Nederlanders een beetje moe aan het worden van te "moeten" aanpassen aan de meningen en gedachten van minderheden.
Welke andere tradities heeft men eigenlijk al moeten aanpassen onder druk van minderheden?
Krekker is de bom!
pi_132477977
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:16 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nogmaals, deze manier van "discussievoeren" door bewuste misinterpretatie en zaken uit zijn verband rukken pas je maar in POL toe, waar het thuishoort.
Dan was het wellicht snugger geweest om even over je reactie na te denken voordat je op invoeren drukte. Nu is er eigenlijk maar 1 interpretatie mogelijk, namelijk dat je het effect van de bedreigingenm, en daarmee de bedreigingen, toejuicht.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:18:18 #44
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132477980
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kijk je eigen reactie nog eens terug. Je geeft heel bewust een [ afbeelding ] bij een bericht dat het niet doorgaat vanwege bedreigingen.
Je moet de zaken niet gaan omdraaien, kerel.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_132477982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef Danny het volgende:

[..]

Het is LETTERLIJK zo gezegd. Heb je die hoorzitting niet gezien ofzo? Heb daar even geen linkje van maar wel van dat VN wijf die keihard zegt dat zwarte piet ons terug de slavernij in werpt:
http://www.eenvandaag.nl/(...)nij_en_moet_stoppen_

[..]

Je moet je dus beter inlezen
Het ging over mensen hier, op fok!
Of ben jij nu met Quinsy en die Jamaicaanse aan het discussiëren?
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:18:29 #46
3928 Ulx
pi_132477991
quote:

Via het ontluchtingskraantje.
pi_132477998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Volgen wie? Kruip eens uit die achterlijke slachtofferrol man.

Heb je gezegd dat alle allochtonen uit hun huizen moeten worden verjaagd ? Net als die debielen of Facebook en Fok?

Nee , voel je dan ook niet aangesproken.
pi_132478002
quote:

Volgens mijn ouders ging hij door de achterdeur naar binnen :P
pi_132478006
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Welke andere tradities heeft men eigenlijk al moeten aanpassen onder druk van minderheden?
Negerzoenen :'( :'( :'( :'(
pi_132478015
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Zegt wel veel over je in ieder geval. Je hebt je gevoegd bij het rijtje huilies in de slachtofferrol. Wat is het ook moeilijk om een autochtoon te zijn en allemaal gemene allochtonen die hun cultuur willen opdringen. Gaap.
Triest dat jij er een kwestie van "de" allochtonen versus autochtonen van maakt. Wil je soms zelf dat alle allochtonen over één kam worden gescheerd? :')
pi_132478024
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij wil natuurlijk liever een jodenkoek. :'(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:19:32 #52
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478029
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:16 schreef 99.999 het volgende:

Nou, ik zag het hier al weer gebeuren en het blijkt dat die club flink wat van dergelijke mails e.d. heeft ontvangen. In aantallen gaat dat al snel gelijk op of over het aantal bezwaarmakers tegen zwarte piet...
Mja, het aantal roofmoorden door marokkanen ook, maar dat zijn ook maar incidenten natuurlijk. Betekent nog steeds niet dat de mensen die hier posten dat goedkeuren.

quote:
Aha, dus eigenlijk is hele boze mails sturen nog wel prima zolang je niet al te concreet met de dood dreigt?
Mag je alleen heel boos zijn op zwarte piet? Wat zijn volgens jou de criteria om wel of geen boze brieven te mogen schrijven?
pi_132478032
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Neuh, dat doe ik ook niet. Ik benoem achterlijk gedrag aan alle kanten (want dat is er volop helaas -O- )
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:19:38 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_132478035
Heb trouwens de laatste dagen een schurfthekel aan negers gekregen.

Rot op terug naar Spanje. Samen met die travestiet. :(

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132478038
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef Danny het volgende:

[..]

als je langer dan acht woorden je aandacht bij een post had kunnen houden had je gezien dat ik hetzelfde zeg als jij. Maar dat was te moeilijk begrijp ik?
Het is absurd om dat als argument aan te voeren.

X is slecht.

Ja maar X was ook slecht in 2004.

Inderdaad, dus?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:19:41 #56
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132478039
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ook terecht natuurlijk.
pi_132478045
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

nee, dat was de srv man
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:20:03 #58
3928 Ulx
pi_132478051
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vroeger zong men in het voetbalstadion nog vaak "We gaan op jodenjacht". Dat doet men na een heleboel heisa ook niet meer.
pi_132478062
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef waht het volgende:

[..]

jodenkoek :r
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:20:30 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_132478070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Via het ontluchtingskraantje.
Zelfs een blauwe smurf kan niet door de waterkraan.

pi_132478074
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Triest dat jij er een kwestie van "de" allochtonen versus autochtonen van maakt. Wil je soms zelf dat alle allochtonen over één kam worden gescheerd? :')
Geschoren.

Maar jij bent zekere een betere allochtoon oid.
pi_132478076
Wat een ophef allemaal mensen.

Waar is de nuchterheid gebleven?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:20:39 #63
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132478083
quote:
Bedreigingen om plan met Regenboogpieten

Het had een statement moeten zijn: de Regenboogpieten op het Sinterklaasfeest van de Stichting Minimaclub in het Groningse Hoogezand Sappemeer. De stichting trekt het plan echter in na bedreigingen en boze mailtjes van tegenstanders. “Waarvan enkele tientallen van de ernstige soort” aldus vice-voorzitter Nico Lutterop tegenover Spitsnieuws.

En dat terwijl de regenboogpieten niet bedoeld zijn als hart onder de riem voor tegenstanders van Zwarte Piet. Evenmin voor voorstanders. “Ons doel was vooral om aan te tonen dat de hele discussie eigenlijk nonsens is. Zwarte Piet is wat ons betreft niet racistisch. We begrijpen goed dat bruine schmink gevoelens op kan roepen bij bepaalde mensen, maar zwart als echte roet geschminkte pieten zien wij niet als iets racistisch.” Het inzetten van regenboogpieten was volgens Lutterop dan ook vooral bedoeld om te laten zien dat dat eigenlijk óók geen porem is.

De ludieke invulling van het Sinterklaasfeest werd echter niet gewaardeerd. “Via de mail word je uitgemaakt voor SS’er, NSB’er en landverrader. Telefonisch hebben mensen gedreigd om onze optocht te verstoren. Dat risico willen we niet lopen, er zijn immers kinderen bij.”

http://www.spitsnieuws.nl(...)-met-regenboogpieten
Ik vraag me of hij met de dreigementen van het ernstige soort doelt op het verstoren van de optocht, of op dreigementen met fysiek geweld.

Doet me in ieder geval wel enigszins denken aan de reacties van bepaalde moslims, nadat er weer eens kritiek is geuit op Mohammed of een ander gebruik uit hun religie...
Krekker is de bom!
pi_132478084
quote:

Beste bijdrage tot nu toe. _O_ Mijn moeder beweerde altijd dat ze hen via de voordeur naar binnen liet. Toch vreemd dat ik ze nooit heb horen aanbellen...
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:20:39 #65
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478085
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan was het wellicht snugger geweest om even over je reactie na te denken voordat je op invoeren drukte. Nu is er eigenlijk maar 1 interpretatie mogelijk, namelijk dat je het effect van de bedreigingenm, en daarmee de bedreigingen, toejuicht.
alleen als je probeert met non-argumenten andermans mening probeert te invalideren. iets waar jij je al een aantal delen schuldig aan maakt en de reden waarom ik in de regel eigenlijk alleen nog 'ok' reageer op je.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:20:58 #66
3928 Ulx
pi_132478101
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef waht het volgende:

[..]

De bakkerij van familie De Joode wist inderdaad lekkere koeken te bakken.
pi_132478116

[ Bericht 29% gewijzigd door paddy op 23-10-2013 16:31:56 ]
pi_132478117
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef Danny het volgende:

[..]

alleen als je probeert met non-argumenten andermans mening probeert te invalideren. iets waar jij je al een aantal delen schuldig aan maakt en de reden waarom ik in de regel eigenlijk alleen nog 'ok' reageer op je.
Ok
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:21:26 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_132478120
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij ons klopte ome Willem gewoon op het voorraam.

pi_132478129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef Danny het volgende:

[..]

Mja, het aantal roofmoorden door marokkanen ook, maar dat zijn ook maar incidenten natuurlijk. Betekent nog steeds niet dat de mensen die hier posten dat goedkeuren.

[..]
Toch leek het daar verdomde vee lop.
quote:
Mag je alleen heel boos zijn op zwarte piet? Wat zijn volgens jou de criteria om wel of geen boze brieven te mogen schrijven?
Ik vind het vrij achterlijk hoe die club daar benaderd is. Ze brengen een ludieke actie en worden aan alle kanten uitgescholden en bedreigd.
Daar heb ik moeite mee en dan probeer je me aan te smeren dat je van mij alleen heel boos mag zijn op zwarte piet :{.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:21:46 #71
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132478137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef tong80 het volgende:
Heb trouwens de laatste dagen een schurfthekel aan negers gekregen.

Rot op terug naar Spanje. Samen met die travestiet. :(

In Spanje is het traditie om Zwarte Pieten in elkaar te slaan.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:21:57 #72
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478147
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het ging over mensen hier, op fok!
Of ben jij nu met Quinsy en die Jamaicaanse aan het discussiëren?
er werd gevraagd of we eens wilden luisteren naar de mensen die bezwaar maken tegen piet en of we ons wilden verplaatsen in hun situatie. Als het alleen om de vijf FOK!kers ging die we hebben die de mening van die lui delen had dat erbij moeten staan. Ik vermoed echter dat je gewoon niet goed geïnformeerd was en nu probeert er een draai aan te geven.
pi_132478172
Danny waarom ben je niet gewoon eerlijk over je mening?
pi_132478177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik vraag me of hij met de dreigementen van het ernstige soort doelt op het verstoren van de optocht, of op dreigementen met fysiek geweld.
In de onderste alinea staat wat toelichting.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:22:42 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_132478180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vroeger zong men in het voetbalstadion nog vaak "We gaan op jodenjacht". Dat doet men na een heleboel heisa ook niet meer.
60 jaar geleden zongen ze : 'Wat zijn die Joden stil.'

pi_132478186
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
Wat een ophef allemaal mensen.

Waar is de nuchterheid gebleven?
Pff, ze worden aan alle kanten inderdaad helemaal gek :')
pi_132478188
quote:
Jelle is aan het trollen nu. Misschien uit boosheid, maar is gewoon te lezen
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
Kom op mensen, jullie vinden het maar wat leuk dat de VN onderzoek naar Pietermans doet. Kunnen we ons mooi verzetten tegen die grote boze club die denkt te kunnen bepalen hoe wij onze feestjes vieren.
Nee, want in tegenstelling tot sommige trollen (waaronder jij je nu tot profileert) meen ik wat ik zeg, en denk na over goede tegenargumenten. Sommigen verkloten dit topic door te zuigen en wanneer ze dan happen zeggen ze...ik wist wel dat je niet tolerant en een PVV-er was. Dit keer kies je de kant van de klagers, de volgende keer is het de andere kant.
En ja, dit zie ik ook mensen doen door te roepen"land uit"

Ik kan dit topic niet bijbenen door dat persoonlijke geneuzel en etteren om mensen in een bepaalde hoek te drukken, dus ga hulp vragen, want deze discussie wil ik zelf in reageren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:23:07 #78
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478194
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Het is absurd om dat als argument aan te voeren.

X is slecht.

Ja maar X was ook slecht in 2004.

Inderdaad, dus?
nog steeds niet verder gelezen dan de eerste zin dus. jammer, maar verklaarbaar, want dan had je niet door kunnen trollen.
pi_132478197
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ach, dat doet hij wel vaker, hoor. Net zo lang verdraaien tot er in zijn hoofd staat wat hij wil dat er staat.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:23:28 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132478205
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Volgens wie? Volgens een klein groepje 'Zwarte Piet is racisme'-roepers? Want volgens mij zijn die onder zowel autochtoon als allochtoon in de minderheid.

Deze reactie komt een beetje op mij over alsof je jouw echte mening niet mag uiten, terwijl je deze naar mijn idee gewoon zonder problemen kunt uiten.
Krekker is de bom!
pi_132478217
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Bij ons klopte ome Willem gewoon op het voorraam.

Maar hij was toch niet zwart geschilderd hè Tong? Anders ben ik bang je te moeten melden dat jouw lieve Ome Willem een racist is/was. ;(
pi_132478219
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef Danny het volgende:

[..]

Je hebt helemaal nog nergens inhoudelijk op gereageerd. Vermoedelijk komt dat vooral door een gebrek aan argumenten. Dat met flauwigheidjes als 'ok' of ;') af proberen te doen is vooral een vrij dom zwaktebod.
pi_132478239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Ryon impliceert dat met z'n retorische vraag over het belanghebbend-zijn.
Oh ja? Ik kan dat er niet uit opmaken.
pi_132478246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

60 jaar geleden zongen ze : 'Wat zijn die Joden stil.'

Die werden natuurlijk overstemd door het gesis van die verdomde blikken Zyklon B.
pi_132478254
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:23 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ach, dat doet hij wel vaker, hoor. Net zo lang verdraaien tot er in zijn hoofd staat wat hij wil dat er staat.
Misschien ga je eens een keer nadenken voor je weer wat achterlijks schrijft en dat tegen beter weten in probeert te verdedigen.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:25:10 #86
3928 Ulx
pi_132478265
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:24 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Die werden natuurlijk overstemd door het gesis van die verdomde blikken Zyklon B.
Godwin! Godwin!
pi_132478270
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pff, ze worden aan alle kanten inderdaad helemaal gek :')
Inderdaad.
pi_132478287
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

jodenkoek :r
Geloof ik niets van.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:26:10 #89
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478300
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch leek het daar verdomde vee lop.

[..]

Ik vind het vrij achterlijk hoe die club daar benaderd is. Ze brengen een ludieke actie en worden aan alle kanten uitgescholden en bedreigd.
Daar heb ik moeite mee en dan probeer je me aan te smeren dat je van mij alleen heel boos mag zijn op zwarte piet :{.
Jij zegt dat het niet normaal is om een boze brief te sturen naar een organisatie die het sinterklaasfeest (dat overigens in een NEN norm is vastgelegd) eigenhandig wil aanpassen. Dan vraag ik me af waarom je wel een boze brief mag sturen naar de gemeente amsterdam die het feest wil vieren zoals dat al jaren gedaan is. Waarom hoor ik je niet over het een klagen, maar wel over het ander?
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:26:21 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_132478310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:23 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Maar hij was toch niet zwart geschilderd hè Tong? Anders ben ik bang je te moeten melden dat jouw lieve Ome Willem een racist is/was. ;(
Hij had een doorzichtige zak. :{

Je kon de snoepjes zien liggen. De verrassing was al snel weg. In welke één of ander hoek ie het ook gooide.

Regilio Tuur had hem een hoek gegeven.

Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:26:37 #91
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef De_Coulance het volgende:
Danny waarom ben je niet gewoon eerlijk over je mening?
Waar schuif ik die onder stoelen of banken dan?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:27:13 #92
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132478351
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de onderste alinea staat wat toelichting.
Vandaar dat ik ook zei:

quote:
Want met de dreigementen van het ernstige soort zou hij ook op andere zaken kunnen doelen dan het verstoren v/d optocht. Zaken die hij bijvoorbeeld (nog) niet noemt vanwege bijv. onderzoek door de politie, om maar wat te noemen.

Los daarvan vind ik het verstoren van een optocht ook al vrij ernstig. Want waarom zouden mensen niet vrij mogen zijn het feest anders te vieren? Volgens mij ga je door optochten te verstoren zelfs nog een stap verder dan de figuren die hun anti-ZP-mening via de rechter op willen dringen.
Krekker is de bom!
pi_132478371
Waarom richt de aandacht van de VN zich eigenlijk alleen op Nederland? In Belgie is er toch ook een zwarte piet en in Duitsland is het sankt nikolaus und knecht ruprecht (zwarte knecht)
pi_132478372
-edit- + note

[ Bericht 52% gewijzigd door paddy op 23-10-2013 16:41:18 ]
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:27:42 #95
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478379
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:27:48 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_132478384
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef Danny het volgende:

[..]

Waar schuif ik die onder stoelen of banken dan?
Precies, gooi ze door de kamer. :(

pi_132478419
quote:
Nog steeds minder dan het aantal PVV-stemmers of moslims.
pi_132478421
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Precies, gooi ze door de kamer. :(

Nee, in een of andere hoek. Koekoek.
pi_132478431
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Misschien ga je eens een keer nadenken voor je weer wat achterlijks schrijft
Dat jij kennelijk niet normaal kunt lezen (en dat als mod...) moet je niet op mij afreageren.
pi_132478437
Waar we het in ieder geval allemaal wel over eens kunnen zijn is dat het Quinsy Gaario is gelukt om voor een hoop commotie te zorgen. En dat is ook deels zijn doel denk ik. Gratis reclame. Gratis aandacht, zelfs van de VN.
pi_132478440
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef eight het volgende:
Waarom richt de aandacht van de VN zich eigenlijk alleen op Nederland? In Belgie is er toch ook een zwarte piet en in Duitsland is het sankt nikolaus und knecht ruprecht (zwarte knecht)
Omdat iedereen ons haat. ;(
pi_132478449
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

En veel minder nog dan de staatsschuld van de VS.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:29:42 #103
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132478469
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

-edit-
Is al verwijderd

[ Bericht 27% gewijzigd door paddy op 23-10-2013 16:44:28 ]

pi_132478474
Aan de ene kant wel begrijpelijk dat men niet wil dat een kleine minderheid aan een eeuwenoud traditioneel feest moet komen. Aan de andere kant, dat eeuwenoud traditioneel feest is in der loop der tientallen jaren meerdere malen aangepast/veranderd. Laten we allen kalm blijven en deze kwestie op een volwassen manier oplossen.
pi_132478482
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En veel minder nog dan de staatsschuld van de VS.
True, allemaal relatief dus.
pi_132478486
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Whahahaha. })
We hebben niets gedaan maar alsnog willen ze ons haten (voor dingen in 't verleden).
pi_132478497
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

166 keer zo veel als het aantal likes voor "Zwarte Piet is racisme". ^O^
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:30:22 #108
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132478502
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Zienswijze het volgende:
Aan de ene kant wel begrijpelijk dat men niet wil dat een kleine minderheid aan een eeuwenoud traditioneel feest moet komen. Aan de andere kant, dat eeuwenoud traditioneel feest is in der loop der tientallen jaren meerdere malen aangepast/veranderd. Laten we allen kalm blijven en deze kwestie op een volwassen manier oplossen.
qft
pi_132478542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Igen het volgende:

[..]

166 keer zo veel als het aantal likes voor "Zwarte Piet is racisme". ^O^
Nou wees er blij mee, in deze nare wereld waar minderheden worden beschermd ten koste van jou.
pi_132478543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik denk dat haat een te groot woord is. Het gaat om een groep van hooguit een paar tientallen sympathisanten.
Daarom. Die kunnen we makkelijk negeren. Snap je 'm? :P
pi_132478547
quote:

[..]

Jij zegt dat het niet normaal is om een boze brief te sturen naar een organisatie die het sinterklaasfeest (dat overigens in een NEN norm is vastgelegd) eigenhandig wil aanpassen.
Leven en laten leven inderdaad, als die club zo het feest wil organiseren moeten ze dat vooral lekker helemaal zelf weten. Ik bemoei me toch ook niet met hoe jij je vrijwilligerswerk voor minima invult?

quote:
Dan vraag ik me af waarom je wel een boze brief mag sturen naar de gemeente amsterdam die het feest wil vieren zoals dat al jaren gedaan is. Waarom hoor ik je niet over het een klagen, maar wel over het ander?
Omdat je niet oplet misschien? Heb al een keer of 4 in deze reeks zeer expliciet aangegeven dat ik beide 'kampen' vind zeuren en neuzelen.
Overigens is er daarnaast nog een formeel dingetje, in Amsterdam is het niet zozeer een boze brief maar een zienswijze of bezwaar tegen het voornemen een vergunning te verlenen voor het Sinterklaasfeest. Dat is een formeel traject. Het blijft dom om te doen maar het is wel iets wat publiekrechtelijk gewoon kan en mag
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:31:25 #112
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132478552
quote:
Komt door deze bitch:
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:31:35 #113
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132478561
quote:

[..]

Jij zegt dat het niet normaal is om een boze brief te sturen naar een organisatie die het sinterklaasfeest (dat overigens in een NEN norm is vastgelegd) eigenhandig wil aanpassen. Dan vraag ik me af waarom je wel een boze brief mag sturen naar de gemeente amsterdam die het feest wil vieren zoals dat al jaren gedaan is. Waarom hoor ik je niet over het een klagen, maar wel over het ander?
Je leest voor het gemak over het 'willen verstoren van het feest' heen?

Of praten we niet over hetzelfde nieuwsbericht?
Krekker is de bom!
pi_132478571
Wat een woede. Wie had ooit gedacht dat het Sinterklaasfeest de streep in het zand zou zijn...

Maar goed, de tegenstanders hebben hun zin. Kinderfeestje mooi verziekt. A job well done.
pi_132478576
Als dit zo doorgaat mag witte kerst dadelijk ook niet meer zo genoemd worden.
pi_132478590
quote:
Vermoedelijk omdat het verzoek uit nederland kwam. En Sinterklaas hier veel groter is.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:32:32 #117
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132478604
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef eight het volgende:
Als dit zo doorgaat mag witte kerst dadelijk ook niet meer zo genoemd worden.
Grapje, toch?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:32:41 #118
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478609
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leven en laten leven inderdaad, als die club zo het feest wil organiseren moeten ze dat vooral lekker helemaal zelf weten. Ik bemoei me toch ook niet met hoe jij je vrijwilligerswerk voor minima invult?

[..]

Omdat je niet oplet misschien? Heb al een keer of 4 in deze reeks zeer expliciet aangegeven dat ik beide 'kampen' vind zeuren en neuzelen.
Overigens is er daarnaast nog een formeel dingetje, in Amsterdam is het niet zozeer een boze brief maar een zienswijze of bezwaar tegen het voornemen een vergunning te verlenen voor het Sinterklaasfeest. Dat is een formeel traject. Het blijft dom om te doen maar het is wel iets wat publiekrechtelijk gewoon kan en mag
Een boze brief sturen mag natuurlijk ook gewoon. Ik vermoed dat jij een boze brief gelijk stelt aan een dreigbrief. Dat zijn echter twee verschillende dingen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:32:42 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132478610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een woede. Wie had ooit gedacht dat het Sinterklaasfeest de streep in het zand zou zijn...

Maar goed, de tegenstanders hebben hun zin. Kinderfeestje mooi verziekt. A job well done.
Want de doelstelling van tegenstanders was om het kinderfeestje te verzieken? :?

Jij hebt ergens de verborgen agenda van de tegenstanders toevallig in een lade gevonden?
Krekker is de bom!
pi_132478621
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Nou wees er blij mee, in deze nare wereld waar minderheden worden beschermd ten koste van jou.
Maak er maar een persoonlijke aanval van. ^O^
pi_132478622
quote:

Yep. Ze hebben hun zin. Tot grote voldoening van een aantal posters hier.
pi_132478624
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Peunage het volgende:
Waar we het in ieder geval allemaal wel over eens kunnen zijn is dat het Quinsy Gaario is gelukt om voor een hoop commotie te zorgen. En dat is ook deels zijn doel denk ik. Gratis reclame. Gratis aandacht, zelfs van de VN.
Voor zijn kunst, wat dat ook wezen mag. :')
pi_132478626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk niet, want wie had kunnen bedenken dat een of andere commissie een onderzoek zou starten naar dit fenomeen? Niemand had dit voorzien.
En dan zegt de VN dat het racistisch is. En dan? Dikke middelvinger voor wat de VN vindt van Nederland terwijl over de hele wereld mensen daadwerkelijk creperen. :')
pi_132478645
quote:

Het trieste is dat kleine kinderen geen onderscheid tussen ras/afkomst/godsdienst/geslacht/geaardheid of wat dan ook maken. Iedereen speelt met elkaar. Het zijn enkel de volwassenen die daar mee bezig zijn.

Beetje jammer van alle ophef, van beide partijen, om een kinderfeest dat voor kinderen bedoeld is.
pi_132478652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Heufd het volgende:

[..]

Grapje, toch?
witte kerst is racisme

_O-
pi_132478655
quote:

Neuh, hier wordt het gewoon gevierd zoals elk jaar. Gewoon op de normale manier dus, met zwarte pieten en alles.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:33:54 #127
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132478657
Zou wel een blamage zijn voor Nederland, toch? Door de VN bestempeld worden als land met racistische gebruiken.
pi_132478660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Want de doelstelling van tegenstanders was om het kinderfeestje te verzieken? :?

Jij hebt ergens de verborgen agenda van de tegenstanders toevallig in een lade gevonden?
Nee, de doelstelling van Quinsy was om weer eens lekker in het nieuws te komen. Zag 'm eens glunderen toen z'n arrestatie in beeld kwam bij P&W...brrrr
  Trouwste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:34:33 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_132478681
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef eight het volgende:

[..]

Welterusten Tong80
tong80 en Tong.

En Jellereppe. Ik moest lachen.

pi_132478682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Heufd het volgende:
Zou wel een blamage zijn voor Nederland, toch? Door de VN bestempeld worden als land met racistische gebruiken.
Nederland hoeft zich niet aan het advies van de VN te houden.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:34:47 #131
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132478689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Heufd het volgende:

[..]

Grapje, toch?
Nee want dat is geen racisme maar wel discriminatie.
pi_132478703
quote:
Neuh. Zeker niet als dat komt door die mevrouw die geen enkel idee heeft hoe Sinterklaas hier gevierd word/werd? en haar oordeel al klaar heeft voor het onderzoek gedaan is.
pi_132478712
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het trieste is dat kleine kinderen geen onderscheid tussen ras/afkomst/godsdienst/geslacht/geaardheid of wat dan ook maken. Iedereen speelt met elkaar. Het zijn enkel de volwassenen die daar mee bezig zijn.

Beetje jammer van alle ophef, van beide partijen, om een kinderfeest dat voor kinderen bedoeld is.
Jij zegt het zoals ik het bedoelde. Feestje is besmeurd en de verhoudingen auto- versus allochtoon worden sterker dan ooit op scherp gezet. Jammer.
pi_132478714
quote:
Zeker als Iran een beschermde status weet te krijgen. Zou namelijk uit blijken dat de VN racistisch is. Kunnen we net zo goed de VN negeren zoals we altijd doen.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:35:34 #135
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478727
quote:
Dat zou inderdaad een blamage zijn voor de VN.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:35:45 #136
3928 Ulx
pi_132478733
quote:
Neuh, niet echt.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:36:08 #137
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, de doelstelling van Quinsy was om weer eens lekker in het nieuws te komen. Zag 'm eens glunderen toen z'n arrestatie in beeld kwam bij P&W...brrrr
jup. hij is kunstenaar en alle aandacht is welkom. Op zich wel goed, want hoe beter hij verdient hoe minder hij van onze zak hoeft te teren
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:36:09 #138
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132478758
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Neuh. Zeker niet als dat komt door die mevrouw die geen enkel idee heeft hoe Sinterklaas hier gevierd word/werd? en haar oordeel al klaar heeft voor het onderzoek gedaan is.
We worden door de VN gewoon zwart gemaakt.
pi_132478767
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Niemand overigens, en niemand doet het tenzij nadrukkelijk verzocht door een machtsblok.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:36:43 #140
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132478791
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nee want dat is geen racisme maar wel discriminatie.
Leg uit.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:36:49 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_132478800
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een blamage zijn voor de VN.
Ja want als de hele weteld vindt dat wij iets fout doen zijn zij gek en niet wij :')
pi_132478803
quote:
Vuig racisme! Mensen die niet kunnen lachen en een kutleven hebben worden zwaar gediscrimineerd!
pi_132478821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Voor zijn kunst, wat dat ook wezen mag. :')
Dit is zijn kunststukje, dat zie je toch zo? Nog nooit iets behoorlijks uit zijn vingers gekomen, maar 1x per jaar staat hij in de aandacht *O* kijk naar mij! kijk naar mij! Ik ben Quinsy en ik ben gekwetst door Zwartepiet :'(
pi_132478825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Danny het volgende:

[..]

jup. hij is kunstenaar en alle aandacht is welkom. Op zich wel goed, want hoe beter hij verdient hoe minder hij van onze zak hoeft te teren
Kunstenaar? Kunstemaker bedoel je zeker? :+
pi_132478839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef waht het volgende:

[..]

Niemand overigens, en niemand doet het tenzij nadrukkelijk verzocht door een machtsblok.
Totdat de Afro-Amerikanen van het machtigste land Amerika er zich mee gaan bemoeien.
pi_132478854
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja want als de hele weteld vindt dat wij iets fout doen zijn zij gek en niet wij :')
Waarom zou de hele wereld gelijk moeten hebben? Ze lachen ook om ons drugsbeleid maar wij hebben geen kartels die elkaar op straat doodmaken. Oprotten dus met die andere landen. :')
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:37:54 #147
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132478856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Jellereppe het volgende:

*O* *O* *O* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is pas in deel 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en nu in 10 gemeld.

pi_132478860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef waht het volgende:

[..]

Precies en iedereen maar denken dat de VN zoeiets kan verbieden. :')
pi_132478894
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit is pas in deel 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en nu in 10 gemeld.
banwaardig
pi_132478913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit is zijn kunststukje, dat zie je toch zo? Nog nooit iets behoorlijks uit zijn vingers gekomen, maar 1x per jaar staat hij in de aandacht *O* kijk naar mij! kijk naar mij! Ik ben Quinsy en ik ben gekwetst door Zwartepiet :'(
Ik had ook nog nooit van die knakker gehoord. Zou op zich al genoeg moeten zeggen over zijn succes. :')

En waarschijnlijk is half Nederland hem alweer vergeten op het moment dat de Top 2000 wordt ingestart.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:39:15 #151
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132478921
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Heufd het volgende:

[..]

Leg uit.
Omdat de kerstman wit (of blank) is. De oplossing zou kunnen bestaan uit zwart/wit homopaar (maar ik weet niet of de rest van de wereld hiermee akkoord gaat.)
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:39:20 #152
3928 Ulx
pi_132478926
quote:

[..]

Men gaat er in de algemene vergadering over stemmen?

Goh.
pi_132478930
Piettitie gaat erg hard :D
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:39:45 #154
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132478940
quote:

[..]

klopt. heeft te maken met context. DIe context kennen zij niet. Dat blijkt al uit het feit dat dat wijf het had over dat het onzin is dat we twee kerstmannen willen. Compleet hersenloos.
Maar jij vindt het gelukkig ook fout wat moslims doen, want dat vindt de hele wereld. Dat scheelt alweer. We bereiken nog wel wat.
pi_132478942
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik had ook nog nooit van die knakker gehoord. Zou op zich al genoeg moeten zeggen over zijn succes. :')

En waarschijnlijk is half Nederland hem alweer vergeten op het moment dat de Top 2000 wordt ingestart.
Omdat wij, zelfs als autistische fokkers, nog meer een leven hebben dan deze kansloze knakker.
pi_132478964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:39 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Omdat de kerstman wit is. De oplossing zou kunnen bestaan uit zwart/wit homopaar (maar ik weet niet of de rest van de wereld hiermee akkoord gaat.)
Wel lesbisch natuurlijk.
pi_132478968
Ik schrik wel van de felheid hoor. Er is echt een snaar geraakt. Vooral doorgaan met olie op het vuur gooien jongens...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:40:33 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_132478971
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Waarom zou de hele wereld gelijk moeten hebben? Ze lachen ook om ons drugsbeleid maar wij hebben geen kartels die elkaar op straat doodmaken. Oprotten dus met die andere landen. :')
Ze lachen niet om ons drugsbeleid, het vindt zelfs navolging.
Maar dat is een heel andere kwestie.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:41:15 #159
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132478998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tot grote voldoening van een aantal posters hier.
Ik denk dat het aantal posters wat dat betreft behoorlijk tegen zal vallen. En ik denk dat bijna alle posters die hier enigszins cultuurkritisch reageren, vooral zo reageren door de manier waarop de discussie door sommigen gevoerd wordt.

Waarbij ik niet beweer dat ze het altijd bij het juiste eind hebben en waarbij ik ook niet beweer dat stomme reacties een reden zijn om dan maar stom op anderen te reageren.

Ik probeer alleen aan te geven dat ik vermoed dat jij er naast zit in, mocht je tenminste het idee hebben dat deze 'gemene boze users' al vanaf het begin lekker het Sinterklaasfeestje voor iedereen wilden verpesten.
Krekker is de bom!
pi_132479042
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:40 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik schrik wel van de felheid hoor. Er is echt een snaar geraakt. Vooral doorgaan met olie op het vuur gooien jongens...
Gelukkig hebben we internet, zullen we maar zeggen.

Je moet er toch niet aan denken dat mensen met zoveel woede over en weer de straat op zouden gaan.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:42:06 #161
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479043
quote:
Jij ziet niet het verschil tussen de Zwarte Piet-discussie en het witte kerst voorbeeld?
Krekker is de bom!
pi_132479046
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja! Morgen rellen op het museumplein.
Daar ben jij natuurlijk bij? })
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:42:56 #163
104871 remlof
Europees federalist
pi_132479077
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:39 schreef Danny het volgende:

[..]

klopt. heeft te maken met context. DIe context kennen zij niet. Dat blijkt al uit het feit dat dat wijf het had over dat het onzin is dat we twee kerstmannen willen. Compleet hersenloos.
Maar jij vindt het gelukkig ook fout wat moslims doen, want dat vindt de hele wereld. Dat scheelt alweer. We bereiken nog wel wat.
Het enige dat gebeurd is is dat die mevrouw van de VN voor haar beurt heeft gesproken. Dat was een beetje dom, maar om daardoor nou massaal uit je plaat te gaan...
pi_132479085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij ziet niet het verschil tussen de Zwarte Piet-discussie en het witte kerst voorbeeld?
Nope, er zijn echt niet normaal veel mensen die er witte kerst en blanke vla bij halen. En zelfs het offerfeest en boerkas :')
pi_132479091
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja! Morgen rellen op het museumplein.
Mwah, gezien het - gebrek aan - niveau aan beide kanten zou het me niet eens verbazen :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:43:46 #166
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479111
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zeker als Iran een beschermde status weet te krijgen. Zou namelijk uit blijken dat de VN racistisch is. Kunnen we net zo goed de VN negeren zoals we altijd doen.
In Iran is sprake van het zwart verven van de gezichten. Ik snap niet hoe men dat steeds 1-op-1 denkt te kunnen vergelijken met de negerkarikatuur in knechtenpakje waar men niet alleen de gezichten zwart verft, maar krullen haar, rode lippen en (vooral in het verleden) oorbellen gebruikt.
Krekker is de bom!
pi_132479122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het zal inderdaad niet zo zijn dat als we Pakjesavond op de normale wijze vieren er (jawel, witte!) VN-tanks door de straat komen rollen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:44:20 #168
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479135
quote:

[..]

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar 'de hele wereld' haar oordeel op baseert.
Krekker is de bom!
pi_132479146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gast ;(
Waarom denk je dat ik die emoticon gebruik?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:44:55 #170
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132479163
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Het enige dat gebeurd is is dat die mevrouw van de VN voor haar beurt heeft gesproken. Dat was een beetje dom, maar om daardoor nou massaal uit je plaat te gaan...
Mevrouw is duidelijk een racist en dus niet de aangewezen persoon om over deze zaak een oordeel te vellen.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:45:04 #171
3928 Ulx
pi_132479172
quote:
Ja duh. De gemiddelde Nederlander krijgt omdat hij Sinterklaas wil vieren ineens het stempel opgeplakt dat hij een racist is, dat hij eigenlijk Anne Frank aan het gas wilt zien en als toetje ook nog een keer dat hij eigenlijk de slavernij opnieuw in wil voeren.

Dat mensen dan witheet worden is dan niet heel erg raar.
pi_132479199
quote:
Opgekropte woede van de afgelopen decennia die nu naar buiten komt. En dan valt 't nog mee - een Facebook-pagina. Als het internet niet bestond was het waarschijnlijk een optocht geweest. Of nee, wacht, zonder het internet was deze zooi ook niet opgeblazen en zat Quincy gewoon in z'n rukbunker met een doos kleenex 'kunst' te fappen.

Serieus though, er is een hoop opgekropte woede. Maar wanneer was de laatste demonstratie? Denk niet dat men in Nederland nog precies weet hoe dat moet.
pi_132479201
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Beetje dom is wel een forse understatement, denk ik...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:45:55 #174
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132479204
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja duh. De gemiddelde Nederlander krijgt omdat hij Sinterklaas wil vieren ineens het stempel opgeplakt dat hij een racist is, dat hij eigenlijk Anne Frank aan het gas wilt zien en als toetje ook nog een keer dat hij eigenlijk de slavernij opnieuw in wil voeren.

Waar haal je die onzin vandaan?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:46:08 #175
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479211
Krekker is de bom!
pi_132479219
quote:

[..]

}:|
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:46:36 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132479228
Dingdingding!!! 1.000.000 likes *O*

https://www.facebook.com/pietitie
reset
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:47:40 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_132479270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar 'de hele wereld' haar oordeel op baseert.
De VN is de vertegenwoordiging van 'de hele wereld' en ik ga er van uit dat die haar oordeel op grondig onderzoek zal baseren. Een onderzoek dat nog moet beginnen overigens, dus laten we de uitkomst daarvan nou eerst maar eens rustig afwachten.
Ik ben er van overtuigd dat de soep niet zo heet zal worden gegeten als ze wordt opgediend.
pi_132479272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In Iran is sprake van het zwart verven van de gezichten. Ik snap niet hoe men dat steeds 1-op-1 denkt te kunnen vergelijken met de negerkarikatuur in knechtenpakje waar men niet alleen de gezichten zwart verft, maar krullen haar, rode lippen en (vooral in het verleden) oorbellen gebruikt.
De karikatuur van Iran is veel duidelijker gebaseerd op een neger uit de slaventijd dan onze Zwarte Piet. Dat ze die op luie wijze ten uitvoering brengen is een tweede.
pi_132479286
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:48:08 #181
3928 Ulx
pi_132479293
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Heufd het volgende:

[..]

"Zwarte Piet is racisme" --> Vier je Sinterklaas met Zwarte Pieten ben je dus een racist.
Holocaust en Anne Frank werden bij de hoorzitting in AMsterdam meerdere keren expliciet genoemd.
En VN dame lult dat Zwarte Piet het herinvoeren van slavernij is.
pi_132479294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Danny het volgende:

[..]

Een boze brief sturen mag natuurlijk ook gewoon. Ik vermoed dat jij een boze brief gelijk stelt aan een dreigbrief. Dat zijn echter twee verschillende dingen.
Je weet zelf ook heel goed hoe laag voor velen de drempel ligt op internet om echt ver te gaan in bewoordingen. Dat zal die club in Sappemeer niet zo gewend zijn.
pi_132479311

wut :')
pi_132479312
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Opgekropte woede van de afgelopen decennia die nu naar buiten komt. En dan valt 't nog mee - een Facebook-pagina.
't Gaat volgens mij ook al lang niet meer om zwarte piet inderdaad. Nogmaals, apart dat het Sinterklaasfeest de streep in het zand/ druppel die de emmer doet overlopen moet zijn...

Gelukkig kan men zich online uiten. Dat scheelt wat stenen door ruiten, vermoed ik :+
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:48:42 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479317
quote:

[..]

De gemiddelde Nederlander, inclusief de allochtonen die het feest vieren krijgen een stempel opgedrukt door enkele lieden. Dat je over deze lieden klaagt snap ik.

Dat er echter ook mensen zijn die vanwege dit stempel dat een kleine groep op ze probeert te drukken, opeens hele bevolkingsgroepen beginnen te haten, dat vind ik eigenlijk wel vrij ironisch.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:49:01 #186
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132479329
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je weet zelf ook heel goed hoe laag voor velen de drempel ligt op internet om echt ver te gaan in bewoordingen. Dat zal die club in Sappemeer niet zo gewend zijn.
Dan moet je er niet mee bemoeien.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:49:24 #187
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479345
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
ja, dat is heel erg geloofwaardig :D
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:49:40 #188
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132479352
quote:
[ afbeelding ]
Praat een 10-jarige zo?

pi_132479356
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Heufd het volgende:

[..]

Waren de woorden van de VN-dame niet dat het een throwback to slavery was. Die dame snapt er gewoon geen zak van en slaat volledig door. Dat verwacht je van reaguurders maar niet van iemand die geld krijgt van de VN.
pi_132479357
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:44 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Mevrouw is duidelijk een racist en dus niet de aangewezen persoon om over deze zaak een oordeel te vellen.
Ze kan geen racist zijn. Ze is tenslotte niet blank.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:50:13 #191
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479368
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:47 schreef remlof het volgende:

[..]

De VN is de vertegenwoordiging van 'de hele wereld' en ik ga er van uit dat die haar oordeel op grondig onderzoek zal baseren. Een onderzoek dat nog moet beginnen overigens, dus laten we de uitkomst daarvan nou eerst maar eens rustig afwachten.
Ik ben er van overtuigd dat de soep niet zo heet zal worden gegeten als ze wordt opgediend.
Geen idee of het een grondig objectief oordeel zal zijn. Dat het VN-mevrouwtje al vooral met bepaalde opmerkingen kwam zonder zich ook maar enigszins in de zaak verdiept te hebben (waarom moet ze 2 Kerstmannen hebben |:() dat bevreemdt mij en zorgt er al voor dat ik het oordeel van deze commissie nog kritischer zal bekijken.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:50:14 #192
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132479370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

"Zwarte Piet is racisme" --> Vier je Sinterklaas met Zwarte Pieten ben je dus een racist.
Holocaust en Anne Frank werden bij de hoorzitting in AMsterdam meerdere keren expliciet genoemd.
Ik quote mijzelf even uit deel 4:
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het doel is ook niet om beide gebeurtenissen met elkaar te vergelijken, zoals ik al eerder stelde is leed met elkaar vergelijken een onzinnige bezigheid, maar het doel is enkel om een referentiekader te schetsen waarin men begrijpt hoe gevoelig de kwestie ligt. Wat de Holocaust (of eigenlijk heel WOII) voor Europeanen is, dat is de slavernij nog steeds voor veel Afrikanen.

Zo pijnlijk als Nederlanders een grap over vergassingen vinden, zo pijnlijk vinden sommige mensen een grap of een verwijzing naar de slavernij. Dat vergt enig inlevingsvermogen in een situatie van een ander om dat te kunnen begrijpen, maar daarna snap je het probleem wel.

Of de sinterklaasviering verder iets van doen heeft met de slavernij is een tweede. Maar mocht men dat wel zo ervaren dan is dat dus behoorlijk kwetsend.
--
pi_132479375
quote:
[ afbeelding ]
Vast een verzonnen verhaaltje.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 16:50:35 ]
pi_132479377
Zit die pietitie een beetje te volgen, maar hij stijgt nu met zo'n duizend mensen per minuut. Tering :D
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:50:26 #195
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479383
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus nu moeten we ook HUN gevoelens sparen? Wat maakt toch dat van sommige mensen de gevoelens gespaard moeten worden, maar de gevoelens van anderen totaal onbelangrijk zijn?
pi_132479389
quote:
[ afbeelding ]
wat is dit :D
pi_132479396
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:49 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dan moet je er niet mee bemoeien.
Aha, ze moeten maar verwachten dat ze stevig bedreigd worden wanneer ze ook een gele en groene piet in willen zetten? Meen je dit?
pi_132479397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:49 schreef Danny het volgende:

[..]

ja, dat is heel erg geloofwaardig :D
quote:
11s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Praat een 10-jarige zo?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Vast een verzonnen verhaaltje.
https://www.facebook.com/(...)6568710371104&type=1
pi_132479415
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ken je kamers zonder hoek behalve bij de Eskimo's ?

Die slaan trouwens aaibare beesten de hersens in.

Beter deden ze hun naam eer aan en aten ze echt sneeuw in plaats van zeehonden! :(
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:18 #200
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132479416
quote:
[ afbeelding ]
Kinderen beschikken over meer verstand dan de meerderheid van de volwassen, zo blijkt maar weer.
--
pi_132479423
quote:
[ afbeelding ]
Mevrouw wil een wit voetje halen. Lekker met je naam in de krant scoren bij je grachtengordelvriendjes. Kijk mijn kind eens politiek correct zijn!!! Dat heb ik er allemaal netjes ingestopt!!! Goed he?!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:39 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef eight het volgende:

[..]

en nu?
Ik geef jou wat aanvullende info waar je wellicht wat aan hebt. Wat je er verder mee doet moet jij weten.
Krekker is de bom!
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:42 #203
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479434
quote:
ik geloof wel dat het een krantenknipsel is, ik geloof niet dat dat gesprek ooit heeft plaatsgevonden.
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:51 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_132479446
quote:
11s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Praat een 10-jarige zo?
Whahaha, mijn 10-jarige in ieder geval niet :P En haar vriendjes en vriendinnetjes die ik ken ook niet :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_132479453
quote:
[ afbeelding ]
Hersenspoeling. Niets minder.
pi_132479461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:50 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus nu moeten we ook HUN gevoelens sparen? Wat maakt toch dat van sommige mensen de gevoelens gespaard moeten worden, maar de gevoelens van anderen totaal onbelangrijk zijn?
Doe je nu weer een halfslachtige poging het bedreigen van die lui goed te praten? Want daar gaat het om, ze zijn stevig bedreigd. Dat gaat mij verder dan een zienswijze tegen een evenementenvergunning.
pi_132479487
quote:

[..]

Slachtoffers/daders. Het boeit ons van een tasjesdief ook niet dat hem allemaal kwetsende kreten worden nageschreeuwd.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:52:57 #208
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479492
quote:

[..]

Nogmaals: het dreigen dat je een optocht gaat verstoren is iets meer dan alleen het sparen van gevoelens.

quote:
De ludieke invulling van het Sinterklaasfeest werd echter niet gewaardeerd. “Via de mail word je uitgemaakt voor SS’er, NSB’er en landverrader. Telefonisch hebben mensen gedreigd om onze optocht te verstoren. Dat risico willen we niet lopen, er zijn immers kinderen bij.”

http://www.spitsnieuws.nl(...)-met-regenboogpieten
Krekker is de bom!
pi_132479493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:51 schreef Danny het volgende:

[..]

ik geloof wel dat het een krantenknipsel is, ik geloof niet dat dat gesprek ooit heeft plaatsgevonden.
Ik poste het meer om er een :') onder te zetten. Wtf Quinsy.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:53:07 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132479500
over welke reële slaven hebben we het eigenlijk nog vandaag die zich eventueel gekwetst zouden moeten voelen..
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_132479507

En dit soort mensen roept dat Nederlanders fout zijn. :')
pi_132479512
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen idee of het een grondig objectief oordeel zal zijn. Dat het VN-mevrouwtje al vooral met bepaalde opmerkingen kwam zonder zich ook maar enigszins in de zaak verdiept te hebben (waarom moet ze 2 Kerstmannen hebben |:() dat bevreemdt mij en zorgt er al voor dat ik het oordeel van deze commissie nog kritischer zal bekijken.
De VN zal wel blij met haar zijn ;(
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:53:36 #213
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479528
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doe je nu weer een halfslachtige poging het bedreigen van die lui goed te praten? Want daar gaat het om, ze zijn stevig bedreigd. Dat gaat mij verder dan een zienswijze tegen een evenementenvergunning.
we hadden het over boze brieven. Die mochten volgens jou niet. Boze brieven zijn iets anders dan dreigbrieven. Als jij dat verschil niet ziet is dat meer jouw probleem dan het mijne.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:02 #214
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479541
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Slachtoffers/daders. Het boeit ons van een tasjesdief ook niet dat hem allemaal kwetsende kreten worden nageschreeuwd.
Het boeit ons echter wel wanneer bijvoorbeeld moslims boos reageren wanneer iemand kritiek heeft op bijvoorbeeld Mohammed of wanneer iemand bepaalde moslimtradities wil verbieden.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:09 #215
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132479544
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nogmaals: het dreigen dat je een optocht gaat verstoren is iets meer dan alleen het sparen van gevoelens.

[..]

De tegenstanders dreigen niet alleen maar deden het ook.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:15 #216
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132479549
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vergeet Twitter niet

En er was nog een fraaie over het vieren van slijvernij, maar die kan ik niet meer vinden.

Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:16 #217
3928 Ulx
pi_132479550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Nee, het is gewoon inspelen op een soort schuldgevoel dat je vindt dat men zou moeten hebben. En heeft men dat schuldgevoel niet omdat men er helemaal niet mee bezig is, dan is men ineens een nazi/racist/whatever.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:35 #218
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132479560
quote:

[..]

[..]

Ik ben het hier wel mee eens.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:39 #219
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132479563
quote:
3s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:53 schreef Re het volgende:
over welke reële slaven hebben we het eigenlijk nog vandaag die zich eventueel gekwetst zouden moeten voelen..
De blanken (die krom liggen om alles te betalen).
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:54 #220
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132479575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132479589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:53 schreef Danny het volgende:

[..]

we hadden het over boze brieven. Die mochten volgens jou niet.
Oh? Volgens mij probeer je me weer wat in de mond te leggen.
quote:
Boze brieven zijn iets anders dan dreigbrieven. Als jij dat verschil niet ziet is dat meer jouw probleem dan het mijne.
Die club is flink bedreigd, dat lijkt me de basis. Wat je er daarna bij probeert te verzinnen om dat goed te praten kan me niet zoveel schelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 16:57:34 ]
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:55:28 #222
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132479596
quote:
[ afbeelding ]

}:|

pi_132479600
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het boeit ons echter wel wanneer bijvoorbeeld moslims boos reageren wanneer iemand kritiek heeft op bijvoorbeeld Mohammed of wanneer iemand bepaalde moslimtradities wil verbieden.
Vooral omdat die onvrede meestal toch iets verder gaat dan een paar gepikeerde woorden.
pi_132479602
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:50 schreef IntensiveGary het volgende:
Zit die pietitie een beetje te volgen, maar hij stijgt nu met zo'n duizend mensen per minuut. Tering :D
Dat gaat nog wel op 3 miljoen uitkomen
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:57:04 #225
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132479652
Nog steeds geen fatsoenlijk argument gelezen trouwens waarom Zwarte Piet zwart moet blijven.
pi_132479659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:54 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Loonslaven :+. Maar om Piet nou in een slechtzittend driedelig confectiepak te hijsen... het is Debiteuren Crediteuren niet.
pi_132479663
quote:
[ afbeelding ]

Whehe, is het erg dat ik hierom moest lachen? Zulke mensen zetten zichzelf zo voor schut. :')

Het enige waar ik mij echt aan stoor in deze discussie is dat er personen zijn die zeggen dat zwarte piet per definitie racisme is en dat alle Nederlanders fout zitten en nooit fouten kunnen erkennen. Waarom moet het op de manier: wij-jullie zijn? Er wordt zeg maar op een manier gepraat dat mensen zich schuldig moeten voelen, vind ik.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:57:51 #228
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132479683
quote:
[ afbeelding ]
Ik werk met 10-jarige en geen enkele praat op deze manier.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58:01 #229
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479687
quote:

[..]

De tegenstanders dreigen niet alleen maar doen het ook.
Verstoren kan natuurlijk op vele manieren worden opgevat. Zo'n mail kan ook worden opgevat als dat mensen werkelijk gaan lopen rellen daar. Ook met andere aankondigingen (m.b.t. schietpartijen, etc) neemt de politie soms het zekere voor het onzekere en komt men zelfs in actie wanneer de persoon niet letterlijk zegt dat hij ergens mensen wat zal aandoen.

En tijdens een bijeenkomst geweldloos en zonder lawaai te maken met een t-shirt met 'zwarte Piet is racisme' staan, dat noem ik hooguit asociaal / kinderachtig. Het is wettelijk gewoon toegestaan en.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58:14 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132479697
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:57 schreef Heufd het volgende:
Nog steeds geen fatsoenlijk argument gelezen trouwens waarom Zwarte Piet zwart moet blijven.
omdat rode bieten ook rood zijn...
pi_132479709
quote:

[..]

[..]

Een traditie aanpassen omdat er 40-45 mensen zijn die dit pijnlijk vinden lijkt mij ook overdreven.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58:30 #232
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479711
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:55 schreef 99.999 het volgende:

Oh? Volgens mij probeer je meer wat in de mond te leggen.

Die club is flink bedreigd, dat lijkt me de basis. Wat je er daarna bij probeert te verzinnen om dat goed te praten kan me niet zoveel schelen.
omdat je kosten wat kost je gelijk probeert te halen. Zelfs als je daarvoor de boel moet verdraaien. verder is nog maar de vraag of ze daadwerkelijk zo erg bedreigd zijn als ze beweren natuurlijk. Ze zeiden eerst ook dat ze het deden om een statement te maken en nu was het opeens om aan te geven dat gekleurde pieten geen gezicht zijn. Ze hebben dus wat moeite met de waarheid.
quote:
Nog steeds geen fatsoenlijk argument gezien waarom hij moet verdwijnen. De argumenten om hem te laten blijven zijn onder meer traditie, nostalgie, cultureel erfgoed en kinderen. Argumenten om het af te schaffen zijn 'zwarte piet is racisme'. Mja...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58:35 #233
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479715
quote:

[..]

Want alleen blanken betalen in Nederland belasting?
Krekker is de bom!
pi_132479720
quote:
Ook niet waarom dat zou moeten veranderen, overigens.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58:46 #235
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132479726
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:57 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dit bericht komt je niet goed uit, dus je geloof het niet.
pi_132479739
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:55 schreef eight het volgende:

[..]

Dat gaat nog wel op 3 miljoen uitkomen
Ik las vanmorgen dat er zich zo'n zes miljoen (nee, geen Godwin :+ ) Nederlanders op fb bevinden. Dus nu heeft omgerekend éénzesde van de Nederlandse bevolking zich uitgesproken tegen. Drie miljoen zie ik niet gebeuren. Denk dat het zo rond de anderhalf wel stopt.
pi_132479745
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef Heufd het volgende:

[..]

Gast, zit je nou te trollen of wat? :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:59:33 #238
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132479762
quote:
Hier heb je er een:
"Donkere vrouw laat Zwarte Piet-tattoo zetten"
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-tattoo-zetten.dhtml
pi_132479766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef eight het volgende:

[..]

Een traditie aanpassen omdat er 40-45 mensen zijn die dit pijnlijk vinden lijkt mij ook overdreven.
Zijn er wel meer die het vinden denk ik.
pi_132479775
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef eight het volgende:

[..]

Ja, zo zal er elk jaar wel weer een ander groepje érgens door gekwetst zijn. Hoppa, aanpassen. Het jaar erop weer, het jaar daarop...En hoppa, een traditie is de nek omgedraaid.
pi_132479776
quote:
Omdat de discussie (en heus niet alleen van één kant) momenteel zo verziekt is dat brave huisvaders "we don't negotiate with terrorists" lopen te schuimbekken :').
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:00:05 #242
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef Heufd het volgende:

[..]

ik geloof het niet omdat ik zelf kinderen heb en kinderen niet zo praten. Maar zelfs al zou het wel echt zijn, dan nog doet de mening van één geïndoctrineerd kind me niet zo heel veel vergeleken bij die andere paar honderdduizend die elk jaar veel lol beleven aan zwarte piet en sinterklaas.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:00:13 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132479791
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:59 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Zijn er wel meer die het vinden denk ik.
het is een grap, haha, 40-45
Lachen.
Alleen is ie niet origineel.

woensdag 23 oktober 2013 @ 17:00:33 #244
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132479801
Tegen zwarte Piet fb pagina: 7.300 likes.

Voor zwarte Piet fb pagina: 1.000.000+ likes.

0.73% van NL tegen zwarte Piet? Best wel veel lawaai van die minder dan 1%. :D oO/
reset
pi_132479811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:57 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik sprak laatst een 7-jarige en ik denk eigenlijk dat het best zou kunnen voor een 10-jarige. :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:01:17 #246
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479829
quote:
[ afbeelding ]

Dat is nu juist het ironische. De mensen die het hardst lopen te janken zijn vaak ook de mensen die het hardst en op de meest smerige manier lopen te schreeuwen over de andere partij.

Hier op FOK! heb ik ook opmerkingen gezien als "we hadden de slavernij nooit moeten afschaffen, hadden we dat gezeik nu tenminste niet". In principe redelijk zelfde niveau, al gaat de persoon hier explicieter in op de gruweldetails.

Er zijn helaas tijdens deze discussie een hoop trieste figuren die zichzelf maar al te goed op hele negatieve manier laten kennen.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:01:35 #247
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132479848
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:00 schreef Danny het volgende:

[..]

ik geloof het niet omdat ik zelf kinderen heb en kinderen niet zo praten. Maar zelfs al zou het wel echt zijn, dan nog doet de mening van één geïndoctrineerd kind me niet zo heel veel vergeleken bij die andere paar honderdduizend die elk jaar veel lol beleven aan zwarte piet en sinterklaas.
Waar leid jij uit af dat dit kind geïndoctrineerd is?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:01:43 #248
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479852
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-tattoo-zetten.dhtml

zo kan het dus ook. echt, 7000 mensen in nederland en omstreken huilebalken. that's it. eigenlijk zonde dat die lui nog aandacht krijgen ook.
pi_132479881
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef Danny het volgende:

[..]

omdat je kosten wat kost je gelijk probeert te halen.
In deze heb ik dan ook gelijk, het bedreigen van zo'n club is achterlijk en zielig. Net als het zeuren over het zwart zijn van Piet. (misschien nog wel wat erger, dreigen met geweld is nogal wat).
quote:
Zelfs als je daarvoor de boel moet verdraaien. verder is nog maar de vraag of ze daadwerkelijk zo erg bedreigd zijn als ze beweren natuurlijk.
Aha, je komt er niet meer uit dus 'men zal wel gelogen hebben'? Bizar.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:02:42 #250
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:01 schreef Heufd het volgende:

intuitie.
ik voel mij in de maling genomen door dat stukje. ik stel voor dat het wordt aangepast.
pi_132479892
quote:
Nog steeds geen fatsoenlijk argument gelezen trouwens waarom Zwarte Piet niet zwart moet blijven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132479915
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:01 schreef Heufd het volgende:

[..]

Omdat het een kind van 10 jaar is.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:03:37 #253
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132479919
quote:
Ik heb tot nu toe drie argumenten geteld:

1. Het verkleden als zwarte mensen zo rond 5 december is Nederlands cultureel erfgoed en als je dat maar niets vindt dan ga je maar ergens anders heen.

2. Zwarte Piet is geen neger, maar een schoorsteenveger, maar moet er wel uit blijven zien als een neger.

3. Zwarte Piet is niet racistisch, maar jij bent zelf racistisch als jij vindt dat zwarte Piet racistisch is.

Tegen dergelijke argumentatie kan geen rationeel denken mens op. Gelukkig heeft de Hoofdpiet zelf (van Muiswinkel) de discussie eigenlijk al beslecht met zijn bijdrage. Ironisch dat het van een 'Zwarte Piet' zelf moet komen.
--
pi_132479922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat is nu juist het ironische. De mensen die het hardst lopen te janken zijn vaak ook de mensen die het hardst en op de meest smerige manier lopen te schreeuwen over de andere partij.

Hier op FOK! heb ik ook opmerkingen gezien als "we hadden de slavernij nooit moeten afschaffen, hadden we dat gezeik nu tenminste niet". In principe redelijk zelfde niveau, al gaat de persoon hier explicieter in op de gruweldetails.

Er zijn helaas tijdens deze discussie een hoop trieste figuren die zichzelf maar al te goed op hele negatieve manier laten kennen.
Dat heb ik hier nog niet gelezen. Wel de standaard "rot dan maar op uit Nederland". Iets wat toch een gradatie minder erg is dan het vergassen van "Hollanders".

Maar goed, voor de rest gaat het gewoon nergens meer over en is Quincy de lachende derde omdat hij weer lekker in de stront heeft kunnen roeren om zo z'n huur te kunnen betalen.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:04:00 #255
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132479925
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In deze heb ik dan ook gelijk, het bedreigen van zo'n club is achterlijk en zielig.
eens. ik had het dan ook over boze brieven inmiddels, niet over dreigbrieven.

quote:
Net als het zeuren over het zwart zijn van Piet. (misschien nog wel wat erger, dreigen met geweld is nogal wat).
Helemaal mee eens.

quote:
Aha, je komt er niet meer uit dus 'men zal wel gelogen hebben'? Bizar.
Och, 'men zal wel doelbewust een blackface maken om ons te krenken' is de gehoorde kreet vanuit het andere kamp. toch?
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 17:04:50 #256
3928 Ulx
pi_132479955
quote:
Moet je je onschuld bewijzen dan?

Mensen die vinden dat Zwart Piet zwart moet blijven zijn de beschuldigde partij.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:04:50 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132479956
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

1. Het verkleden als zwarte mensen zo rond 5 december is Nederlands cultureel erfgoed en als je dat maar niets vindt dan ga je maar ergens anders heen.

2. Zwarte Piet is geen neger, maar een schoorsteenveger, maar moet er wel uit blijven zien als een neger.

3. Zwarte Piet is niet racistisch, maar jij bent zelf racistisch als jij vindt dat zwarte Piet racistisch is.

Tegen dergelijke argumentatie kan geen rationeel denken mens op. Gelukkig heeft de Hoofdpiet zelf (van Muiswinkel) de discussie eigenlijk al beslecht met zijn bijdrage. Ironisch dat het van een 'Zwarte Piet' zelf moet komen.
ah, je luistert alleen naar de argumenten van de hardste schreeuwers... wat is dat voor debiel gedrag?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:04:59 #258
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132479962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:00 schreef Individual het volgende:
0.73% van NL tegen zwarte Piet? Best wel veel lawaai van die minder dan 1%. :D oO/
Oh ja? Als ik kijk naar FOK! worden de meeste discussies over dit onderwerp volgens mij echt gestart over mensen die hun woede willen uiten.

De tegenstanders v/d Zwarte Piet heb ik buiten hun Facebookpagina en gang naar de rechtbank eigenlijk niet zo heel veel genoemd. Anders dat de media over ze berichten en dat die Quicy (als ik me niet vergis) in een paar programma's is geweest.
Krekker is de bom!
pi_132479974
quote:

[..]

Jammer dat je meteen met drie stromannen moet komen om te proberen je gelijk te halen.
pi_132480001
quote:
3s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:04 schreef Re het volgende:

[..]

ah, je luistert alleen naar de argumenten van de hardste schreeuwers... wat is dat voor debiel gedrag?
Ryon is niet debiel, hij is superintelligent en alwetend, wij zijn gewoon te dom om in te zien dat hij gelijk heeft.

Is het niet zo, Ryon?
pi_132480019
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Jammer dat je meteen met drie stromannen moet komen om te proberen je gelijk te halen.
Maar Ryon heeft het eeuwige morele gelijk. Dat moet je niet vergeten.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:06:38 #262
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132480021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Moet je je onschuld bewijzen dan?

Mensen die vinden dat Zwart Piet zwart moet blijven zijn de beschuldigde partij.
Vind ik wel ja. Het lukt je ook niet trouwens om je er uit te lullen. Probeer maar eens uit te leggen waarom Zwarte Piet zwart is en het bochten wringen kan beginnen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:06:51 #263
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132480034
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Ryon is niet debiel, hij is superintelligent en alwetend, wij zijn gewoon te dom om in te zien dat hij gelijk heeft.

Is het niet zo, Ryon?
Korte samenvatting, maar inderdaad.
--
pi_132480036
quote:
[ afbeelding ]

Waarom heeft de twitterpiet geen muts op. :(
pi_132480037
quote:
elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven
Dit is racisme volgens de VN. Als ik even kijk 'beperking van culturele uitingen' is een vorm van racisme. Is het afschaffen van Zwarte Piet dan niet inbreuk op onze cultuur en dus racisme? Ik vind dat racisme gelinkt wordt aan een donkere huidskleur.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_132480052
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:03 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Omdat het een kind van 10 jaar is.
Dat al praat alsof ze de partij-ideoloog van GroenLinks is.

Nee, de geloofwaardigheid spat er inderdaad vanaf.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:07:34 #267
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132480057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:06 schreef Heufd het volgende:

Vind ik wel ja.
whut?!
Is niet te hopen dat jij morgen abusievelijk wordt gearresteerd dan. Moet je zelf bewijzen dat je iets NIET gedaan hebt. Succes daarmee.
Ook een voorstander van Gitmo zeker?
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 17:08:12 #268
3928 Ulx
pi_132480085
quote:

[..]

De beschuldigende partij moet maar met bewijs aankomen. Onschuld hoef je niet te bewijzen.

Ik vraag ook al een stuk of heel veel topics aan de tegenstanders van Piet waarom Zwarte Piet anno nu nou racistisch is. Veel verder dan "Het voelt zo" komt men niet.

Tja.
pi_132480093
quote:

[..]

Vind ik wel ja. Het lukt je ook niet trouwens om je er uit te lullen. Probeer maar eens uit te leggen waarom Zwarte Piet zwart is en het bochten wringen kan beginnen.
Gelukkig boeit het niemand wat jij vindt. :) En zodoende hoeft niemand zich ergens uit te lullen. Wij vieren lekker feest terwijl jij in je zolderkamer eenzaam aan je roe trekt. :P
pi_132480127
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wij vieren lekker feest terwijl jij in je zolderkamer eenzaam aan je roe trekt. :P
_O-
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:09:40 #271
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132480131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:07 schreef Danny het volgende:

[..]

whut?!
Is niet te hopen dat jij morgen abusievelijk wordt gearresteerd dan. Moet je zelf bewijzen dat je iets NIET gedaan hebt. Succes daarmee.
Ook een voorstander van Gitmo zeker?
Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom Zwarte Piet als racistisch ervaren kan worden. Het overgrote deel houdt zich daar doof voor. Maar probeer jij nu maar eens de andere kant te belichten en te vertellen waarom Zwarte Piet zwart moet blijven. Daar kom je met geen mogelijk uit.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:09:45 #272
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_132480132
quote:
Omdat dan het verhaaltje klopt van dat pieten door de schoorsteen kruipen, daar wordt je immers zwart van. Mensen willen gewoon het verhaaltje/sprookje in stand houden en deze niet wijzigen op basis van ego's met een minderwaardigheidscomplex. En natuurlijk verandert het feest door de jaren heen maar graag niet op deze manier...
Gelukkig hebben niet alle donkere mensen een probleem met zwarte piet.

quote:
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden.
Vooral omdat die laatste groep zich ermee bemoeit zeg ik juist niet toegeven. Het moet maar eens ophouden met dat gezeur. De Surinaamse commissie voor herstelbetalingen misbruikt een kinderfeest voor hun eigen financiële belang, dat heeft niks met gevoelens te maken maar gewoon met geld.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_132480135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:00 schreef yvonne het volgende:

[..]

het is een grap, haha, 40-45
Lachen.
Alleen is ie niet origineel.
Zodra origineel zijn een vereiste is dan kun je dit forum wel opdoeken
pi_132480146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:06 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waarom heeft de twitterpiet geen muts op. :(
Hahaha zal ik dat naar haar twitteren :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:10:38 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132480157
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:09 schreef Heufd het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom Zwarte Piet als racistisch ervaren kan worden. Het overgrote deel houdt zich daar doof voor. Maar probeer jij nu maar eens de andere kant te belichten en te vertellen waarom Zwarte Piet zwart moet blijven. Daar kom je met geen mogelijk uit.
zwarte piet is zwart... rode piet is rood
.
.
.
gele piet is geel
.
.
.
.
blauwe piet is dronken
pi_132480160
Jongens. Ik heb het plot ontrafeld.

Dit hele Zwarte Piet Media Hype gebeuren is een Psy-Op (Psychological Warfare Operation) om het volk te verdelen.

De enigen die tégen zwarte Piet zijn, zijn voor 99,9% van niet NL-afkomst. De enigen die voor zijn, zijn kaaskoppen.

Geniaal edoch vet evil, wel.

Je hebt nu hele volksstammen die op de bres springen voor een gebruik wat toch wel gaat plaatsvinden, ongeacht wat welk overheidsorgaan op welk niveau dan ook gaat zeggen. Ze zijn klaar om het Malieveld in Den Haag te bezetten, terwijl iedereen, of ze nou vóór of tegen zijn, op dagelijkse basis geraped wordt voor 25% BTW, 50% van hun loon, tot hun 80e, door hetzelfde systeem wat ze nu probeert te verdelen op grond van Ras .

Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 17:10:48 #277
3928 Ulx
pi_132480164
quote:

[..]

Onschuld bewijzen. Sjezus. Wat een niveau.

Zwarte Piet is niet racistisch omdat er geen racistische intentie in viering van Sinterklaas zit.
pi_132480172
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:10 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Hahaha zal ik dat naar haar twitteren :')
Dan komt er straks nog een tweet van haar waarom de treinen toen niet zo effectief waren als nu. Of wacht, nee, dat klopt ergens niet.
pi_132480175
quote:
Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom Zwarte Piet als racistisch ervaren kan worden.
Alles kan als racistisch ervaren worden.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:11:58 #280
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132480191
quote:
3s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Alles kan als racistisch ervaren worden.
Probéér het in ieder geval eens te begrijpen.
pi_132480200
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Heufd het volgende:

[..]

:')
pi_132480211
Je moet de topictitel eens lezen met X-files muziek op de achtergrond. :P
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 17:12:48 #283
3928 Ulx
pi_132480212
quote:

[..]

Wat moet men proberen te begrijpen? Vage beschuldigingen?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:12:59 #284
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132480216
quote:

[..]

omdat je elk argument sowieso van tafel veegt. handen op je oren en keihard 'lalalalalaaaaaaa' roepen en daarna zeggen dat je geen argument hebt gehoord :)
pi_132480217
quote:

[..]

Je wil empathie?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:13:32 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132480232
maar ja, dan krijg je straks dus kleurpieten zie zich als neger gaan kleden met mooie kroeskop, debiele pet, gouden oorringen en grote rode lippen...
pi_132480248
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Je moet de topictitel eens lezen met X-files muziek op de achtergrond. :P
Ik help een handje:

Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:14:06 #288
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132480255
quote:

[..]

Probéér eens te begrijpen waarom zo ontzettend veel mensen zwarte piet gewoon willen houden?
pi_132480256
quote:

[..]

Sorry, almachtige Heufd. Wij zijn slechts onderkruipselen, onwetend plebs. Wij weten niet beter. Vergeef ons en onze kneuterige tradities. Vergeef ons het kindse plezier en het schenken van kadootjes. Vergeef ons onze zonden. Geef ons heden ons jaarlijkse feest. Tot in de eeuwigheid, amen.
pi_132480263
quote:
Wanneer de VN zo neutraal is als ze zeggen zal dat niet gebeuren aan de hand van deze uitspraak
quote:
[lees verder in bron] Een andere theorie is dat Hajji Firuz stamt uit ouder tijden waarin zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking.
[...]
In 2009 werd dit Perzische feest met hun versie van Zwarte Piet vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Daarmee wordt de Iraanse Zwarte Piet dus beschermd door de Verenigde Naties.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.html
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132480269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:12 schreef Danny het volgende:

[..]

omdat je elk argument sowieso van tafel veegt. handen op je oren en keihard 'lalalalalaaaaaaa' roepen en daarna zeggen dat je geen argument hebt gehoord :)
zo waar dit
pi_132480348
Maar ik kan best begrijpen dat er negers zijn die zwarte piet beledigend vinden. Jullie?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:18:01 #293
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132480384
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:16 schreef Letsstaytogether het volgende:
Maar ik kan best begrijpen dat er negers zijn die zwarte piet beledigend vinden. Jullie?
nee. ik niet. nou ja, niet van negers die bij hun volle verstand zijn dan.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 17:18:10 #294
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132480388
en nu; eten :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:18:11 #295
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132480389
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Vooral omdat die onvrede meestal toch iets verder gaat dan een paar gepikeerde woorden.
Mwoa. Ook wanneer er alleen sprake is van boze geweldloze moslims kom je genoeg reacties tegen van mensen die zeggen: "pffff ze moeten echt een dikkere huid leren kweken hoor, ze kunnen ook nergens tegen".

Zou het wel ironisch vinden wanneer binnen deze groep mensen zijn die nu volledig verblind door woede lopen te schelden op andere groepen, die zo'n organisatie bellen om te zeggen dat ze het feest gaan verstoren, etc...
Krekker is de bom!
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 17:19:02 #296
3928 Ulx
pi_132480421
quote:
Ja hoor.
pi_132480431
quote:
Ja.
Maar ik vind niet dat dat de maatstaf moet zijn. Als je alles niet zou moeten doen wat goed bedoeld is maar waarvan je weet dat er misschien iemand op een of andere manier iets op tegen zou kunnen hebben, dan worden we een grijs, saai kutland waar geen enkele lol meer te bleven is.
pi_132480437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:18 schreef Danny het volgende:

[..]

nee. ik niet. nou ja, niet van negers die bij hun volle verstand zijn dan.
Ik wel. Er zijn altijd mensen die iets te zeuren hebben/in de slachtofferrol willen kruipen. En dit is een prima onderwerp daarvoor.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:19:41 #299
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132480446
quote:
Waarom negatief, met sinterklaas worden de negers juist een keer geportretteerd als nuttige krachten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:20:09 #300
3542 Gia
User under construction
pi_132480460
quote:

[..]

Daarom nogmaals. Dat er een kleine groep Zwarte Piet als racistisch -ervaart- wil toch niet zeggen dat dan de overgrote groep die Zwarte Piet niet als racistisch -ervaren- zich dan tolerantie door die kleine groep moet laten opdringen? Dan zou ik zeggen dat die kleine groep zich eerder tolerant moet opstellen t.o.v. die overgrote groep.

Zwarte Piet IS namelijk geen racisme.
pi_132480466
quote:
Dat begrijp ik best. En dat mogen ze ook best laten merken. Het hele land op z´n kop zetten vind ik dan weer het andere uiterste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')