Onschuld bewijzen. Sjezus. Wat een niveau.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:06 schreef Heufd het volgende:
[..]
Vind ik wel ja. Het lukt je ook niet trouwens om je er uit te lullen. Probeer maar eens uit te leggen waarom Zwarte Piet zwart is en het bochten wringen kan beginnen.
Dan komt er straks nog een tweet van haar waarom de treinen toen niet zo effectief waren als nu. Of wacht, nee, dat klopt ergens niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:10 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Hahaha zal ik dat naar haar twitteren
Alles kan als racistisch ervaren worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:09 schreef Heufd het volgende:
Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom Zwarte Piet als racistisch ervaren kan worden.
Probéér het in ieder geval eens te begrijpen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Alles kan als racistisch ervaren worden.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Heufd het volgende:
[..]
Probéér het in ieder geval eens te begrijpen.
Wat moet men proberen te begrijpen? Vage beschuldigingen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Heufd het volgende:
[..]
omdat je elk argument sowieso van tafel veegt. handen op je oren en keihard 'lalalalalaaaaaaa' roepen en daarna zeggen dat je geen argument hebt gehoordquote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:09 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom Zwarte Piet als racistisch ervaren kan worden. Het overgrote deel houdt zich daar doof voor. Maar probeer jij nu maar eens de andere kant te belichten en te vertellen waarom Zwarte Piet zwart moet blijven. Daar kom je met geen mogelijk uit.
Je wil empathie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik help een handje:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Je moet de topictitel eens lezen met X-files muziek op de achtergrond.
Probéér eens te begrijpen waarom zo ontzettend veel mensen zwarte piet gewoon willen houden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Heufd het volgende:
[..]
Sorry, almachtige Heufd. Wij zijn slechts onderkruipselen, onwetend plebs. Wij weten niet beter. Vergeef ons en onze kneuterige tradities. Vergeef ons het kindse plezier en het schenken van kadootjes. Vergeef ons onze zonden. Geef ons heden ons jaarlijkse feest. Tot in de eeuwigheid, amen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Heufd het volgende:
[..]
Wanneer de VN zo neutraal is als ze zeggen zal dat niet gebeuren aan de hand van deze uitspraakquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Heufd het volgende:
Zou wel een blamage zijn voor Nederland, toch? Door de VN bestempeld worden als land met racistische gebruiken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.htmlquote:[lees verder in bron] Een andere theorie is dat Hajji Firuz stamt uit ouder tijden waarin zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking.
[...]
In 2009 werd dit Perzische feest met hun versie van Zwarte Piet vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Daarmee wordt de Iraanse Zwarte Piet dus beschermd door de Verenigde Naties.
zo waar ditquote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:12 schreef Danny het volgende:
[..]
omdat je elk argument sowieso van tafel veegt. handen op je oren en keihard 'lalalalalaaaaaaa' roepen en daarna zeggen dat je geen argument hebt gehoord
nee. ik niet. nou ja, niet van negers die bij hun volle verstand zijn dan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:16 schreef Letsstaytogether het volgende:
Maar ik kan best begrijpen dat er negers zijn die zwarte piet beledigend vinden. Jullie?
Mwoa. Ook wanneer er alleen sprake is van boze geweldloze moslims kom je genoeg reacties tegen van mensen die zeggen: "pffff ze moeten echt een dikkere huid leren kweken hoor, ze kunnen ook nergens tegen".quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vooral omdat die onvrede meestal toch iets verder gaat dan een paar gepikeerde woorden.
Ja hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:16 schreef Letsstaytogether het volgende:
Maar ik kan best begrijpen dat er negers zijn die zwarte piet beledigend vinden. Jullie?
Ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:16 schreef Letsstaytogether het volgende:
Ik wel. Er zijn altijd mensen die iets te zeuren hebben/in de slachtofferrol willen kruipen. En dit is een prima onderwerp daarvoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:18 schreef Danny het volgende:
[..]
nee. ik niet. nou ja, niet van negers die bij hun volle verstand zijn dan.
Waarom negatief, met sinterklaas worden de negers juist een keer geportretteerd als nuttige krachten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:16 schreef Letsstaytogether het volgende:
Daarom nogmaals. Dat er een kleine groep Zwarte Piet als racistisch -ervaart- wil toch niet zeggen dat dan de overgrote groep die Zwarte Piet niet als racistisch -ervaren- zich dan tolerantie door die kleine groep moet laten opdringen? Dan zou ik zeggen dat die kleine groep zich eerder tolerant moet opstellen t.o.v. die overgrote groep.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:09 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom Zwarte Piet als racistisch ervaren kan worden. Het overgrote deel houdt zich daar doof voor. Maar probeer jij nu maar eens de andere kant te belichten en te vertellen waarom Zwarte Piet zwart moet blijven. Daar kom je met geen mogelijk uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |