Omdat iedereen ons haat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef eight het volgende:
Waarom richt de aandacht van de VN zich eigenlijk alleen op Nederland? In Belgie is er toch ook een zwarte piet en in Duitsland is het sankt nikolaus und knecht ruprecht (zwarte knecht)
En veel minder nog dan de staatsschuld van de VS.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nog steeds minder dan het aantal PVV-stemmers of moslims.
Is al verwijderdquote:
True, allemaal relatief dus.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En veel minder nog dan de staatsschuld van de VS.
We hebben niets gedaan maar alsnog willen ze ons haten (voor dingen in 't verleden).quote:
166 keer zo veel als het aantal likes voor "Zwarte Piet is racisme".quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nog steeds minder dan het aantal PVV-stemmers of moslims.
qftquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Zienswijze het volgende:
Aan de ene kant wel begrijpelijk dat men niet wil dat een kleine minderheid aan een eeuwenoud traditioneel feest moet komen. Aan de andere kant, dat eeuwenoud traditioneel feest is in der loop der tientallen jaren meerdere malen aangepast/veranderd. Laten we allen kalm blijven en deze kwestie op een volwassen manier oplossen.
Nou wees er blij mee, in deze nare wereld waar minderheden worden beschermd ten koste van jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Igen het volgende:
[..]
166 keer zo veel als het aantal likes voor "Zwarte Piet is racisme".
Daarom. Die kunnen we makkelijk negeren. Snap je 'm?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik denk dat haat een te groot woord is. Het gaat om een groep van hooguit een paar tientallen sympathisanten.
Leven en laten leven inderdaad, als die club zo het feest wil organiseren moeten ze dat vooral lekker helemaal zelf weten. Ik bemoei me toch ook niet met hoe jij je vrijwilligerswerk voor minima invult?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet normaal is om een boze brief te sturen naar een organisatie die het sinterklaasfeest (dat overigens in een NEN norm is vastgelegd) eigenhandig wil aanpassen.
Omdat je niet oplet misschien? Heb al een keer of 4 in deze reeks zeer expliciet aangegeven dat ik beide 'kampen' vind zeuren en neuzelen.quote:Dan vraag ik me af waarom je wel een boze brief mag sturen naar de gemeente amsterdam die het feest wil vieren zoals dat al jaren gedaan is. Waarom hoor ik je niet over het een klagen, maar wel over het ander?
Komt door deze bitch:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef eight het volgende:
Waarom richt de aandacht van de VN zich eigenlijk alleen op Nederland? In Belgie is er toch ook een zwarte piet en in Duitsland is het sankt nikolaus und knecht ruprecht (zwarte knecht)
Je leest voor het gemak over het 'willen verstoren van het feest' heen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet normaal is om een boze brief te sturen naar een organisatie die het sinterklaasfeest (dat overigens in een NEN norm is vastgelegd) eigenhandig wil aanpassen. Dan vraag ik me af waarom je wel een boze brief mag sturen naar de gemeente amsterdam die het feest wil vieren zoals dat al jaren gedaan is. Waarom hoor ik je niet over het een klagen, maar wel over het ander?
Vermoedelijk omdat het verzoek uit nederland kwam. En Sinterklaas hier veel groter is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef eight het volgende:
Grapje, toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef eight het volgende:
Als dit zo doorgaat mag witte kerst dadelijk ook niet meer zo genoemd worden.
Een boze brief sturen mag natuurlijk ook gewoon. Ik vermoed dat jij een boze brief gelijk stelt aan een dreigbrief. Dat zijn echter twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leven en laten leven inderdaad, als die club zo het feest wil organiseren moeten ze dat vooral lekker helemaal zelf weten. Ik bemoei me toch ook niet met hoe jij je vrijwilligerswerk voor minima invult?
[..]
Omdat je niet oplet misschien? Heb al een keer of 4 in deze reeks zeer expliciet aangegeven dat ik beide 'kampen' vind zeuren en neuzelen.
Overigens is er daarnaast nog een formeel dingetje, in Amsterdam is het niet zozeer een boze brief maar een zienswijze of bezwaar tegen het voornemen een vergunning te verlenen voor het Sinterklaasfeest. Dat is een formeel traject. Het blijft dom om te doen maar het is wel iets wat publiekrechtelijk gewoon kan en mag
Want de doelstelling van tegenstanders was om het kinderfeestje te verzieken?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een woede. Wie had ooit gedacht dat het Sinterklaasfeest de streep in het zand zou zijn...
Maar goed, de tegenstanders hebben hun zin. Kinderfeestje mooi verziekt. A job well done.
Maak er maar een persoonlijke aanval van.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nou wees er blij mee, in deze nare wereld waar minderheden worden beschermd ten koste van jou.
Yep. Ze hebben hun zin. Tot grote voldoening van een aantal posters hier.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een woede. Wie had ooit gedacht dat het Sinterklaasfeest de streep in het zand zou zijn...
Maar goed, de tegenstanders hebben hun zin. Kinderfeestje mooi verziekt. A job well done.
Voor zijn kunst, wat dat ook wezen mag.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Peunage het volgende:
Waar we het in ieder geval allemaal wel over eens kunnen zijn is dat het Quinsy Gaario is gelukt om voor een hoop commotie te zorgen. En dat is ook deels zijn doel denk ik. Gratis reclame. Gratis aandacht, zelfs van de VN.
En dan zegt de VN dat het racistisch is. En dan? Dikke middelvinger voor wat de VN vindt van Nederland terwijl over de hele wereld mensen daadwerkelijk creperen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk niet, want wie had kunnen bedenken dat een of andere commissie een onderzoek zou starten naar dit fenomeen? Niemand had dit voorzien.
Het trieste is dat kleine kinderen geen onderscheid tussen ras/afkomst/godsdienst/geslacht/geaardheid of wat dan ook maken. Iedereen speelt met elkaar. Het zijn enkel de volwassenen die daar mee bezig zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
Neuh, hier wordt het gewoon gevierd zoals elk jaar. Gewoon op de normale manier dus, met zwarte pieten en alles.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
Nee, de doelstelling van Quinsy was om weer eens lekker in het nieuws te komen. Zag 'm eens glunderen toen z'n arrestatie in beeld kwam bij P&W...brrrrquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want de doelstelling van tegenstanders was om het kinderfeestje te verzieken?
Jij hebt ergens de verborgen agenda van de tegenstanders toevallig in een lade gevonden?
tong80 en Tong.quote:
Nederland hoeft zich niet aan het advies van de VN te houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Heufd het volgende:
Zou wel een blamage zijn voor Nederland, toch? Door de VN bestempeld worden als land met racistische gebruiken.
Nee want dat is geen racisme maar wel discriminatie.quote:
Neuh. Zeker niet als dat komt door die mevrouw die geen enkel idee heeft hoe Sinterklaas hier gevierd word/werd? en haar oordeel al klaar heeft voor het onderzoek gedaan is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Heufd het volgende:
Zou wel een blamage zijn voor Nederland, toch? Door de VN bestempeld worden als land met racistische gebruiken.
Jij zegt het zoals ik het bedoelde. Feestje is besmeurd en de verhoudingen auto- versus allochtoon worden sterker dan ooit op scherp gezet. Jammer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het trieste is dat kleine kinderen geen onderscheid tussen ras/afkomst/godsdienst/geslacht/geaardheid of wat dan ook maken. Iedereen speelt met elkaar. Het zijn enkel de volwassenen die daar mee bezig zijn.
Beetje jammer van alle ophef, van beide partijen, om een kinderfeest dat voor kinderen bedoeld is.
Zeker als Iran een beschermde status weet te krijgen. Zou namelijk uit blijken dat de VN racistisch is. Kunnen we net zo goed de VN negeren zoals we altijd doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Heufd het volgende:
Dat zou inderdaad een blamage zijn voor de VN.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Heufd het volgende:
Neuh, niet echt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Heufd het volgende:
jup. hij is kunstenaar en alle aandacht is welkom. Op zich wel goed, want hoe beter hij verdient hoe minder hij van onze zak hoeft te terenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nee, de doelstelling van Quinsy was om weer eens lekker in het nieuws te komen. Zag 'm eens glunderen toen z'n arrestatie in beeld kwam bij P&W...brrrr
We worden door de VN gewoon zwart gemaakt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Neuh. Zeker niet als dat komt door die mevrouw die geen enkel idee heeft hoe Sinterklaas hier gevierd word/werd? en haar oordeel al klaar heeft voor het onderzoek gedaan is.
Niemand overigens, en niemand doet het tenzij nadrukkelijk verzocht door een machtsblok.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nederland hoeft zich niet aan het advies van de VN te houden.
Leg uit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee want dat is geen racisme maar wel discriminatie.
Ja want als de hele weteld vindt dat wij iets fout doen zijn zij gek en niet wijquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een blamage zijn voor de VN.
Vuig racisme! Mensen die niet kunnen lachen en een kutleven hebben worden zwaar gediscrimineerd!quote:
Dit is zijn kunststukje, dat zie je toch zo? Nog nooit iets behoorlijks uit zijn vingers gekomen, maar 1x per jaar staat hij in de aandachtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Voor zijn kunst, wat dat ook wezen mag.
Kunstenaar? Kunstemaker bedoel je zeker?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Danny het volgende:
[..]
jup. hij is kunstenaar en alle aandacht is welkom. Op zich wel goed, want hoe beter hij verdient hoe minder hij van onze zak hoeft te teren
Totdat de Afro-Amerikanen van het machtigste land Amerika er zich mee gaan bemoeien.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef waht het volgende:
[..]
Niemand overigens, en niemand doet het tenzij nadrukkelijk verzocht door een machtsblok.
Waarom zou de hele wereld gelijk moeten hebben? Ze lachen ook om ons drugsbeleid maar wij hebben geen kartels die elkaar op straat doodmaken. Oprotten dus met die andere landen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja want als de hele weteld vindt dat wij iets fout doen zijn zij gek en niet wij
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Jellereppe het volgende:
![]()
![]()
Dit is pas in deel 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en nu in 10 gemeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Precies en iedereen maar denken dat de VN zoeiets kan verbieden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef waht het volgende:
[..]
Niemand overigens, en niemand doet het tenzij nadrukkelijk verzocht door een machtsblok.
banwaardigquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dit is pas in deel 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en nu in 10 gemeld.
Ik had ook nog nooit van die knakker gehoord. Zou op zich al genoeg moeten zeggen over zijn succes.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is zijn kunststukje, dat zie je toch zo? Nog nooit iets behoorlijks uit zijn vingers gekomen, maar 1x per jaar staat hij in de aandachtkijk naar mij! kijk naar mij! Ik ben Quinsy en ik ben gekwetst door Zwartepiet
Omdat de kerstman wit (of blank) is. De oplossing zou kunnen bestaan uit zwart/wit homopaar (maar ik weet niet of de rest van de wereld hiermee akkoord gaat.)quote:
Men gaat er in de algemene vergadering over stemmen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja want als de hele weteld vindt dat wij iets fout doen zijn zij gek en niet wij
klopt. heeft te maken met context. DIe context kennen zij niet. Dat blijkt al uit het feit dat dat wijf het had over dat het onzin is dat we twee kerstmannen willen. Compleet hersenloos.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat wij, zelfs als autistische fokkers, nog meer een leven hebben dan deze kansloze knakker.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik had ook nog nooit van die knakker gehoord. Zou op zich al genoeg moeten zeggen over zijn succes.
En waarschijnlijk is half Nederland hem alweer vergeten op het moment dat de Top 2000 wordt ingestart.
Wel lesbisch natuurlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:39 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Omdat de kerstman wit is. De oplossing zou kunnen bestaan uit zwart/wit homopaar (maar ik weet niet of de rest van de wereld hiermee akkoord gaat.)
Ze lachen niet om ons drugsbeleid, het vindt zelfs navolging.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Waarom zou de hele wereld gelijk moeten hebben? Ze lachen ook om ons drugsbeleid maar wij hebben geen kartels die elkaar op straat doodmaken. Oprotten dus met die andere landen.
Ik denk dat het aantal posters wat dat betreft behoorlijk tegen zal vallen. En ik denk dat bijna alle posters die hier enigszins cultuurkritisch reageren, vooral zo reageren door de manier waarop de discussie door sommigen gevoerd wordt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tot grote voldoening van een aantal posters hier.
Gelukkig hebben we internet, zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:40 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik schrik wel van de felheid hoor. Er is echt een snaar geraakt. Vooral doorgaan met olie op het vuur gooien jongens...
Jij ziet niet het verschil tussen de Zwarte Piet-discussie en het witte kerst voorbeeld?quote:
Daar ben jij natuurlijk bij?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja! Morgen rellen op het museumplein.
Het enige dat gebeurd is is dat die mevrouw van de VN voor haar beurt heeft gesproken. Dat was een beetje dom, maar om daardoor nou massaal uit je plaat te gaan...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:39 schreef Danny het volgende:
[..]
klopt. heeft te maken met context. DIe context kennen zij niet. Dat blijkt al uit het feit dat dat wijf het had over dat het onzin is dat we twee kerstmannen willen. Compleet hersenloos.
Maar jij vindt het gelukkig ook fout wat moslims doen, want dat vindt de hele wereld. Dat scheelt alweer. We bereiken nog wel wat.
Nope, er zijn echt niet normaal veel mensen die er witte kerst en blanke vla bij halen. En zelfs het offerfeest en boerkasquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij ziet niet het verschil tussen de Zwarte Piet-discussie en het witte kerst voorbeeld?
Mwah, gezien het - gebrek aan - niveau aan beide kanten zou het me niet eens verbazenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja! Morgen rellen op het museumplein.
In Iran is sprake van het zwart verven van de gezichten. Ik snap niet hoe men dat steeds 1-op-1 denkt te kunnen vergelijken met de negerkarikatuur in knechtenpakje waar men niet alleen de gezichten zwart verft, maar krullen haar, rode lippen en (vooral in het verleden) oorbellen gebruikt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zeker als Iran een beschermde status weet te krijgen. Zou namelijk uit blijken dat de VN racistisch is. Kunnen we net zo goed de VN negeren zoals we altijd doen.
Het zal inderdaad niet zo zijn dat als we Pakjesavond op de normale wijze vieren er (jawel, witte!) VN-tanks door de straat komen rollen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nederland hoeft zich niet aan het advies van de VN te houden.
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar 'de hele wereld' haar oordeel op baseert.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Gastquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij ziet niet het verschil tussen de Zwarte Piet-discussie en het witte kerst voorbeeld?
Mevrouw is duidelijk een racist en dus niet de aangewezen persoon om over deze zaak een oordeel te vellen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Het enige dat gebeurd is is dat die mevrouw van de VN voor haar beurt heeft gesproken. Dat was een beetje dom, maar om daardoor nou massaal uit je plaat te gaan...
Ja duh. De gemiddelde Nederlander krijgt omdat hij Sinterklaas wil vieren ineens het stempel opgeplakt dat hij een racist is, dat hij eigenlijk Anne Frank aan het gas wilt zien en als toetje ook nog een keer dat hij eigenlijk de slavernij opnieuw in wil voeren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:40 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik schrik wel van de felheid hoor. Er is echt een snaar geraakt. Vooral doorgaan met olie op het vuur gooien jongens...
Opgekropte woede van de afgelopen decennia die nu naar buiten komt. En dan valt 't nog mee - een Facebook-pagina. Als het internet niet bestond was het waarschijnlijk een optocht geweest. Of nee, wacht, zonder het internet was deze zooi ook niet opgeblazen en zat Quincy gewoon in z'n rukbunker met een doos kleenex 'kunst' te fappen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:40 schreef IntensiveGary het volgende:
Beetje dom is wel een forse understatement, denk ik...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Het enige dat gebeurd is is dat die mevrouw van de VN voor haar beurt heeft gesproken. Dat was een beetje dom, maar om daardoor nou massaal uit je plaat te gaan...
Waar haal je die onzin vandaan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja duh. De gemiddelde Nederlander krijgt omdat hij Sinterklaas wil vieren ineens het stempel opgeplakt dat hij een racist is, dat hij eigenlijk Anne Frank aan het gas wilt zien en als toetje ook nog een keer dat hij eigenlijk de slavernij opnieuw in wil voeren.
Dat mensen dan witheet worden is dan niet heel erg raar.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja duh. De gemiddelde Nederlander krijgt omdat hij Sinterklaas wil vieren ineens het stempel opgeplakt dat hij een racist is, dat hij eigenlijk Anne Frank aan het gas wilt zien en als toetje ook nog een keer dat hij eigenlijk de slavernij opnieuw in wil voeren.
De VN is de vertegenwoordiging van 'de hele wereld' en ik ga er van uit dat die haar oordeel op grondig onderzoek zal baseren. Een onderzoek dat nog moet beginnen overigens, dus laten we de uitkomst daarvan nou eerst maar eens rustig afwachten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar 'de hele wereld' haar oordeel op baseert.
De karikatuur van Iran is veel duidelijker gebaseerd op een neger uit de slaventijd dan onze Zwarte Piet. Dat ze die op luie wijze ten uitvoering brengen is een tweede.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In Iran is sprake van het zwart verven van de gezichten. Ik snap niet hoe men dat steeds 1-op-1 denkt te kunnen vergelijken met de negerkarikatuur in knechtenpakje waar men niet alleen de gezichten zwart verft, maar krullen haar, rode lippen en (vooral in het verleden) oorbellen gebruikt.
en nu?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:46 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zie: MED / Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blij
"Zwarte Piet is racisme" --> Vier je Sinterklaas met Zwarte Pieten ben je dus een racist.quote:
Je weet zelf ook heel goed hoe laag voor velen de drempel ligt op internet om echt ver te gaan in bewoordingen. Dat zal die club in Sappemeer niet zo gewend zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Een boze brief sturen mag natuurlijk ook gewoon. Ik vermoed dat jij een boze brief gelijk stelt aan een dreigbrief. Dat zijn echter twee verschillende dingen.
't Gaat volgens mij ook al lang niet meer om zwarte piet inderdaad. Nogmaals, apart dat het Sinterklaasfeest de streep in het zand/ druppel die de emmer doet overlopen moet zijn...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Opgekropte woede van de afgelopen decennia die nu naar buiten komt. En dan valt 't nog mee - een Facebook-pagina.
De gemiddelde Nederlander, inclusief de allochtonen die het feest vieren krijgen een stempel opgedrukt door enkele lieden. Dat je over deze lieden klaagt snap ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet je er niet mee bemoeien.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je weet zelf ook heel goed hoe laag voor velen de drempel ligt op internet om echt ver te gaan in bewoordingen. Dat zal die club in Sappemeer niet zo gewend zijn.
Praat een 10-jarige zo?quote:
Waren de woorden van de VN-dame niet dat het een throwback to slavery was. Die dame snapt er gewoon geen zak van en slaat volledig door. Dat verwacht je van reaguurders maar niet van iemand die geld krijgt van de VN.quote:
Ze kan geen racist zijn. Ze is tenslotte niet blank.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:44 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Mevrouw is duidelijk een racist en dus niet de aangewezen persoon om over deze zaak een oordeel te vellen.
Geen idee of het een grondig objectief oordeel zal zijn. Dat het VN-mevrouwtje al vooral met bepaalde opmerkingen kwam zonder zich ook maar enigszins in de zaak verdiept te hebben (waarom moet ze 2 Kerstmannen hebbenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:47 schreef remlof het volgende:
[..]
De VN is de vertegenwoordiging van 'de hele wereld' en ik ga er van uit dat die haar oordeel op grondig onderzoek zal baseren. Een onderzoek dat nog moet beginnen overigens, dus laten we de uitkomst daarvan nou eerst maar eens rustig afwachten.
Ik ben er van overtuigd dat de soep niet zo heet zal worden gegeten als ze wordt opgediend.
Ik quote mijzelf even uit deel 4:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Zwarte Piet is racisme" --> Vier je Sinterklaas met Zwarte Pieten ben je dus een racist.
Holocaust en Anne Frank werden bij de hoorzitting in AMsterdam meerdere keren expliciet genoemd.
En VN dame lult dat Zwarte Piet het herinvoeren van slavernij is.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het doel is ook niet om beide gebeurtenissen met elkaar te vergelijken, zoals ik al eerder stelde is leed met elkaar vergelijken een onzinnige bezigheid, maar het doel is enkel om een referentiekader te schetsen waarin men begrijpt hoe gevoelig de kwestie ligt. Wat de Holocaust (of eigenlijk heel WOII) voor Europeanen is, dat is de slavernij nog steeds voor veel Afrikanen.
Zo pijnlijk als Nederlanders een grap over vergassingen vinden, zo pijnlijk vinden sommige mensen een grap of een verwijzing naar de slavernij. Dat vergt enig inlevingsvermogen in een situatie van een ander om dat te kunnen begrijpen, maar daarna snap je het probleem wel.
Of de sinterklaasviering verder iets van doen heeft met de slavernij is een tweede. Maar mocht men dat wel zo ervaren dan is dat dus behoorlijk kwetsend.
Dus nu moeten we ook HUN gevoelens sparen? Wat maakt toch dat van sommige mensen de gevoelens gespaard moeten worden, maar de gevoelens van anderen totaal onbelangrijk zijn?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je weet zelf ook heel goed hoe laag voor velen de drempel ligt op internet om echt ver te gaan in bewoordingen. Dat zal die club in Sappemeer niet zo gewend zijn.
wat is ditquote:
Aha, ze moeten maar verwachten dat ze stevig bedreigd worden wanneer ze ook een gele en groene piet in willen zetten? Meen je dit?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:49 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dan moet je er niet mee bemoeien.
Beter deden ze hun naam eer aan en aten ze echt sneeuw in plaats van zeehonden!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je kamers zonder hoek behalve bij de Eskimo's ?
Die slaan trouwens aaibare beesten de hersens in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |