Omdat iedereen ons haat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef eight het volgende:
Waarom richt de aandacht van de VN zich eigenlijk alleen op Nederland? In Belgie is er toch ook een zwarte piet en in Duitsland is het sankt nikolaus und knecht ruprecht (zwarte knecht)
En veel minder nog dan de staatsschuld van de VS.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nog steeds minder dan het aantal PVV-stemmers of moslims.
Is al verwijderdquote:
True, allemaal relatief dus.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En veel minder nog dan de staatsschuld van de VS.
We hebben niets gedaan maar alsnog willen ze ons haten (voor dingen in 't verleden).quote:
166 keer zo veel als het aantal likes voor "Zwarte Piet is racisme".quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nog steeds minder dan het aantal PVV-stemmers of moslims.
qftquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Zienswijze het volgende:
Aan de ene kant wel begrijpelijk dat men niet wil dat een kleine minderheid aan een eeuwenoud traditioneel feest moet komen. Aan de andere kant, dat eeuwenoud traditioneel feest is in der loop der tientallen jaren meerdere malen aangepast/veranderd. Laten we allen kalm blijven en deze kwestie op een volwassen manier oplossen.
Nou wees er blij mee, in deze nare wereld waar minderheden worden beschermd ten koste van jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Igen het volgende:
[..]
166 keer zo veel als het aantal likes voor "Zwarte Piet is racisme".
Daarom. Die kunnen we makkelijk negeren. Snap je 'm?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik denk dat haat een te groot woord is. Het gaat om een groep van hooguit een paar tientallen sympathisanten.
Leven en laten leven inderdaad, als die club zo het feest wil organiseren moeten ze dat vooral lekker helemaal zelf weten. Ik bemoei me toch ook niet met hoe jij je vrijwilligerswerk voor minima invult?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet normaal is om een boze brief te sturen naar een organisatie die het sinterklaasfeest (dat overigens in een NEN norm is vastgelegd) eigenhandig wil aanpassen.
Omdat je niet oplet misschien? Heb al een keer of 4 in deze reeks zeer expliciet aangegeven dat ik beide 'kampen' vind zeuren en neuzelen.quote:Dan vraag ik me af waarom je wel een boze brief mag sturen naar de gemeente amsterdam die het feest wil vieren zoals dat al jaren gedaan is. Waarom hoor ik je niet over het een klagen, maar wel over het ander?
Komt door deze bitch:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef eight het volgende:
Waarom richt de aandacht van de VN zich eigenlijk alleen op Nederland? In Belgie is er toch ook een zwarte piet en in Duitsland is het sankt nikolaus und knecht ruprecht (zwarte knecht)
Je leest voor het gemak over het 'willen verstoren van het feest' heen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet normaal is om een boze brief te sturen naar een organisatie die het sinterklaasfeest (dat overigens in een NEN norm is vastgelegd) eigenhandig wil aanpassen. Dan vraag ik me af waarom je wel een boze brief mag sturen naar de gemeente amsterdam die het feest wil vieren zoals dat al jaren gedaan is. Waarom hoor ik je niet over het een klagen, maar wel over het ander?
Vermoedelijk omdat het verzoek uit nederland kwam. En Sinterklaas hier veel groter is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef eight het volgende:
Grapje, toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef eight het volgende:
Als dit zo doorgaat mag witte kerst dadelijk ook niet meer zo genoemd worden.
Een boze brief sturen mag natuurlijk ook gewoon. Ik vermoed dat jij een boze brief gelijk stelt aan een dreigbrief. Dat zijn echter twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leven en laten leven inderdaad, als die club zo het feest wil organiseren moeten ze dat vooral lekker helemaal zelf weten. Ik bemoei me toch ook niet met hoe jij je vrijwilligerswerk voor minima invult?
[..]
Omdat je niet oplet misschien? Heb al een keer of 4 in deze reeks zeer expliciet aangegeven dat ik beide 'kampen' vind zeuren en neuzelen.
Overigens is er daarnaast nog een formeel dingetje, in Amsterdam is het niet zozeer een boze brief maar een zienswijze of bezwaar tegen het voornemen een vergunning te verlenen voor het Sinterklaasfeest. Dat is een formeel traject. Het blijft dom om te doen maar het is wel iets wat publiekrechtelijk gewoon kan en mag
Want de doelstelling van tegenstanders was om het kinderfeestje te verzieken?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een woede. Wie had ooit gedacht dat het Sinterklaasfeest de streep in het zand zou zijn...
Maar goed, de tegenstanders hebben hun zin. Kinderfeestje mooi verziekt. A job well done.
Maak er maar een persoonlijke aanval van.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nou wees er blij mee, in deze nare wereld waar minderheden worden beschermd ten koste van jou.
Yep. Ze hebben hun zin. Tot grote voldoening van een aantal posters hier.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een woede. Wie had ooit gedacht dat het Sinterklaasfeest de streep in het zand zou zijn...
Maar goed, de tegenstanders hebben hun zin. Kinderfeestje mooi verziekt. A job well done.
Voor zijn kunst, wat dat ook wezen mag.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Peunage het volgende:
Waar we het in ieder geval allemaal wel over eens kunnen zijn is dat het Quinsy Gaario is gelukt om voor een hoop commotie te zorgen. En dat is ook deels zijn doel denk ik. Gratis reclame. Gratis aandacht, zelfs van de VN.
En dan zegt de VN dat het racistisch is. En dan? Dikke middelvinger voor wat de VN vindt van Nederland terwijl over de hele wereld mensen daadwerkelijk creperen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk niet, want wie had kunnen bedenken dat een of andere commissie een onderzoek zou starten naar dit fenomeen? Niemand had dit voorzien.
Het trieste is dat kleine kinderen geen onderscheid tussen ras/afkomst/godsdienst/geslacht/geaardheid of wat dan ook maken. Iedereen speelt met elkaar. Het zijn enkel de volwassenen die daar mee bezig zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |