De zoveelste theorie die niet gestaafd is op onderzoek van een historicus. Ik zag die ijzeren ketting ook nietquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef t-8one het volgende:
[..]
Tot aan de VN opspelen lijkt mij wel een beetje de climax.
Trouwens, voor de nuance: http://www.volkskrant.nl/(...)van-kindslaven.dhtml
En sint en piet komen al sinds mensenheugnis. Ik zie nog steeds nul komma nul reden om er ook maar IETS in aan te passen. Sterker nog; ik stoor me er (als NIET gelovige notabene) nog steeds aan dat hij geen kruis meer op z'n mijter en boek heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Omdat deze groep hier woont en leeft net als jij en ook zij een leuk Sinterklaasfeest verdienen.
Bovendien wordt deze groep alleen maar groter in de toekomst.
Sinds wanneer verdien je dat?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Omdat deze groep hier woont en leeft net als jij en ook zij een leuk Sinterklaasfeest verdienen.
want jij een klein groepje zegt dat en trekt daarbij de racisme kaart.quote:
Nee? De grote groep die er reeds is kan mede voor zwarte Piet blijven spelen,alleen met gekleurde hulppieten erbij, ik zie het probleem niet zo?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En de grotere groep die er reeds is kan een schop in de kont krijgen?
Wat mankeert je?
my point exactlyquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef ZodiaX het volgende:
Deze hele discussie creëert meer racisme dan dat het racisme tegenwerkt.
Omdat het iets is wat een andere groep niet wilt?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Nee? De grote groep die er reeds is kan mede voor zwarte Piet blijven spelen,alleen met gekleurde hulppieten erbij, ik zie het probleem niet zo?
Ja, dat lijkt er zeker op, jammerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef ZodiaX het volgende:
Deze hele discussie creëert meer racisme dan dat het racisme tegenwerkt.
Dus Piet is een neger omdat hij een Moor was? Maar de Moren waren toch juist geen negers, maar Noord-Afrikaanse moslims. Dus wat is het nou?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef t-8one het volgende:
[..]
Tot aan de VN opspelen lijkt mij wel een beetje de climax.
Trouwens, voor de nuance: http://www.volkskrant.nl/(...)van-kindslaven.dhtml
Dat is helemaal het omgekeerdequote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Nee? De grote groep die er reeds is kan mede voor zwarte Piet blijven spelen,alleen met gekleurde hulppieten erbij, ik zie het probleem niet zo?
Snap jij echt niet hoe Zwarte Piet voor sommigen als pijnlijk ervaren kan worden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Danny het volgende:
[..]
want jij een klein groepje zegt dat en trekt daarbij de racisme kaart.
Dus? Zwichten maar?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Flow3r het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Jellereppe het volgende:
Dag Zwarte Piet, dag, dag, dag en tot nooit meer ziens. Dit gaat men zingen als 5 december 2013 ten einde komt.
Ohw, ik wil best geloven dat de basis van Zwarte Piet hieraan verwant is. Maar de bij de huidige zwarte piet dacht tot een week geleden niemand aan een kindslaaf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef paddy het volgende:
[..]
De zoveelste theorie die niet gestaafd is op onderzoek van een historicus. Ik zag die ijzeren ketting ook niet
Ben je serieus?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Snap jij echt niet hoe Zwarte Piet voor sommigen als pijnlijk ervaren kan worden?
Och, voor velen is het ook pijnlijk als hun favo voetbalclubje verliest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Snap jij echt niet hoe Zwarte Piet voor sommigen als pijnlijk ervaren kan worden?
Dan vieren ze het in eigen kring met gekleurde Pietenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik echt niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Jawel, maar er zijn zoveel dingen die een ander kan kwetsen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Neenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zal ik eens opsommen wat ik als pijnlijk ervaar in dit land?
Is toch wel van een andere orde dan je racistisch bejegend voelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Och, voor velen is het ook pijnlijk als hun favo voetbalclubje verliest.
nee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Vind jij jaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef Heufd het volgende:
[..]
Is toch wel van een andere orde dan je racistisch bejegend voelen.
Omdat wij nu nog in de bezwaarfase zittenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Als het racistisch IS waarom is het dan niet getoetst aan de wet?
Stel nu er worden wat kleine aanpassingen gedaan (overigens geen voorstander van) , de kleinste kinderen van nu zullen het niet doorhebben en de wat oudere kinderen geloven waarschijnlijk toch al niet meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef t-8one het volgende:
[..]
Zwarte Piet is heilig omdat 99% van de kinderen in NL dit feest viert.
verbieden dat Feijenoord verliest dan maarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Och, voor velen is het ook pijnlijk als hun favo voetbalclubje verliest.
voor sommigen niet hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef Heufd het volgende:
[..]
Is toch wel van een andere orde dan je racistisch bejegend voelen.
Nee hoor hoeft helemaal nietquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Omdat wij nu nog in de bezwaarfase zittenBeroep bij de rechter aantekenen kan pas daana.
Vandaar die 20 bezwaren in een land van 17 miljoen mensen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ben je voor Feyenoord??quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Danny het volgende:
[..]
verbieden dat Feijenoord verliest dan maar
Is kennelijk ook aanstootgevend of zo, zo'n kruis.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef Danny het volgende:
[..]
En sint en piet komen al sinds mensenheugnis. Ik zie nog steeds nul komma nul reden om er ook maar IETS in aan te passen. Sterker nog; ik stoor me er (als NIET gelovige notabene) nog steeds aan dat hij geen kruis meer op z'n mijter en boek heeft.
Dat is onbelangrijk, tenzij je een minderheid bent en de racismekaart kunt trekken?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zal ik eens opsommen wat ik als pijnlijk ervaar in dit land?
Ik zie in die afbeeldingen ook niet direct slaven hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef paddy het volgende:
[..]
De zoveelste theorie die niet gestaafd is op onderzoek van een historicus. Ik zag die ijzeren ketting ook niet
Euh.. oké?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Nee hoor hoeft helemaal niet
Voorstander!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Danny het volgende:
[..]
verbieden dat Feijenoord verliest dan maar
Juist.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is onbelangrijk, tenzij je een minderheid bent en de racismekaart kunt trekken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |