Dus Zwarte Piet was al het begin van het einde? Goed dat hij (volgens jou) verdwijnt dan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ergens aan gemorreld wordt is dat vaak het begin van het einde.
Eensquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je 'racisme' roept krijg je heel veel voor elkaar. Daarvan zijn werkelijk honderden voorbeelden. Dus ligt het in de lijn der verwachting dat de politiek zwicht voor deze groep racismeroepers.
en je mag wel een mening hebben over de mensen die klagen over moskeeën (dat mag je namelijk gewoon racisten, xenofoben, nazis, tokkies en wat al niet meer noemen), maar een mening hebben over mensen die zwarte piet racistisch vinden is uit den boze.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En genoeg Nederlanders die daarover klagen. En dat is niet opeens een argument waarom anderen dan mogen klagen over de Zwarte Piet, begrijp me niet verkeerd, nee, mijn punt is dat er binnen alle groepen nu eenmaal mensen zijn die ergens over te klagen hebben.
En in Nederland hebben we nu eenmaal dit recht. Ook dat behoort bij de Nederlandse cultuur. Vrij je mening kunnen uiten.
Volgens mij ben jij degene die zich aanstelt. Vasthouden aan zoiets kleins en futiels als een Zwarte Piet, terwijl het zo makkelijk veranderd kan worden waarmee verder níks aan het feest verandert (de Sint blijft komen, je krijgt nog steeds kadootjes en snoepgoed) waarom zou je daar dan aan vasthouden? Ben je werkelijk zó gehecht aan Zwarte Piet? Dan ben jij namelijk de aansteller.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:33 schreef TLC het volgende:
Ach vrouwwijf, stel je niet zo achterlijk aan, als kind heb ik zwarte piet nooit als racistisch ervaren, en zelfs niet toen ik niet meer in Sinterklaas geloofde. Dat het in verband wordt gebracht met racisme heb ik alleen maar doorgekregen dankzij deze onnozele discussie die een paar jaar geleden begon, voorheen stond ik daar nooit bij stil en heb ik het ook nooit zo gezien.
Als de zwarte pieten verdwijnen, heb ik persoonlijk liever dat het hele feest verdwijnt. Alles of niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef De_Coulance het volgende:
De mening van de meerderheid is niet heilig, dat is het hele principe van een parlementaire democratie met een grondwet, een Eerste Kamer en internationale verdragen.
Echter, gaat het Sinterklaas-feest sowieso niet verdwijnen, hoe komen mensen erop ?
"uit den boze", onder welke steen lig je, er is een massale volksopstand om zwarte piet te behoudenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:36 schreef Danny het volgende:
[..]
en je mag wel een mening hebben over de mensen die klagen over moskeeën (dat mag je namelijk gewoon racisten, xenofoben, nazis, tokkies en wat al niet meer noemen), maar een mening hebben over mensen die zwarte piet racistisch vinden is uit den boze.
Le-zen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:34 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dus Zwarte Piet was al het begin van het einde? Goed dat hij (volgens jou) verdwijnt dan.
Als zwarte piet zoiets futiels is, waarom word er dan nu moord en brand over geschreeuwd?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:36 schreef Heufd het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die zich aanstelt. Vasthouden aan zoiets kleins en futiels als een Zwarte Piet, terwijl het zo makkelijk veranderd kan worden waarmee verder níks aan het feest verandert (de Sint blijft komen, je krijgt nog steeds kadootjes en snoepgoed) waarom zou je daar dan aan vasthouden? Ben je werkelijk zó gehecht aan Zwarte Piet? Dan ben jij namelijk de aansteller.
Er wordt altijd al gemorreld aan het feest. Je moet zelf lezen.quote:
Tsja, ik durf m'n hand er wel voor in het vuur te steken dat het Sinterklaasfeest op geen enkele wijze wordt aangepast. Wel zullen we in de toekomst meer gekleurde Pieten zien opduiken. Maar dat zag elke mongool al wel van mijlenver aankomen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:36 schreef Danny het volgende:
[..]
ah, je had daar niets tegenin te brengen zie ik. mooi.
Wat ik vreemd vind, want de huidskleur is maar een klein facet van het hele racisme kaartje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik durf m'n hand er wel voor in het vuur te steken dat het Sinterklaasfeest op geen enkele wijze wordt aangepast. Wel zullen we in de toekomst meer gekleurde Pieten zien opduiken. Maar dat zag elke mongool al wel van mijlenver aankomen.
Jaja mensen, het is uit den boze om de mensen te bekritiseren die het Sinterklaasfeest racistisch vinden. Zou hij het echt menen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:37 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
"uit den boze", onder welke steen lig je, er is een massale volksopstand om zwarte piet te behouden
Tsja, in 2006 doken al gekleurde Pieten op. Zo gaat die shit nou eenmaal. Vroeger gaf Zwarte Piet nog een pak rammel met de roe, nu is hij jongerenwerker.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vind, want de huidskleur is maar een klein facet van het hele racisme kaartje.
Ik snap niet dat er nog zo in hokjes gedacht wordt als 'het blanke plezier' en 'het leed van een zwarte'. In mijn optiek is dat meer racistisch, dan een figuur uit de Hollandse traditie. Er wordt dan alsnog minderwaardig naar donkere mensen gekeken, alsof ze beschermt moeten worden tegen de boze blanke meneer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:31 schreef Heufd het volgende:
[..]
Telt de mening van de meerderheid nog steeds als racisme in het spel is? Als gewoon een feestje belangrijker wordt gevonden dan mensen die zich racistisch bejegend voelen? Het blanke plezier is meer waard dan het leed van een zwarte?
quote:Racisme
Het is deze nationale allergische reactie op het Zwarte Pieten-debat die me echt zorgen baart. Want wat zegt dit over Nederland? Wat leren kinderen hier nou van? Dat volwassenen op een Facebookbericht van Pauw & Witteman over Quinsy Gario reageren met (sic): 'Ze moeten die vent een steen om de nek binden en tussen de haaien gooien, laat hem lekker optiefen die malloot'? En dat de verontwaardiging die op zo'n opmerking volgt vele, vele malen kleiner is dan de woede op iemand die kritiek durfde te hebben op Zwarte Piet?
Ik vrees dit: dat het oké is om iemand die laat weten dat hij door jou gekwetst is uit te lachen en weg of dood te wensen. Dat de bezwaren van een zwarte minderheid ondergeschikt zijn aan de feestelijkheden van de witte meerderheid. Dat zwarte pijn minder waard is dan wit plezier. En dát, lieve mensen, is puur, onversneden racisme.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, in 2006 doken al gekleurde Pieten op. Zo gaat die shit nou eenmaal. Vroeger gaf Zwarte Piet nog een pak rammel met de roe, nu is hij jongerenwerker.
De kinderen, dames en heren, we maken ons enkel druk om de kinderen! Loop maar door, niks aan de hand!quote:
Het is helemaal niet iets futiels. Mensen voelen zich racistisch bejegend, echt niet iets kleins en iets dat onderschat moet worden. Het aanpassen, dat is futiel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als zwarte piet zoiets futiels is, waarom word er dan nu moord en brand over geschreeuwd?
Dat wil niet zeggen dat de mensen, die zich door moskeeën en hoofddoekjes beledigd voelen, zich ook terecht beledigd voelen en dat we ons dus aan hun moeten aanpassen. En daarin ligt de overeenkomst met deze discussie: het staat evenmin vast dat mensen zich terecht door Piet beledigd voelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef De_Coulance het volgende:
Je mag niet klagen over moskeeën en moslims? Waarom gebeurt het dan elke dag op de FP, Geenstijl, alle Nederlandse media en in de Tweede Kamer. Wtf echt. Stuitende slachtofferrol gewoon dit.
tis maar waar je plezier in hebtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef De_Coulance het volgende:
Ik had eigenlijk niks tegen Zwarte Piet, maar nu ik de binnenkant van deze achterlijke doos van Pandora heb gezien, ga ik er voortaan lekker tegen ageren.
Dus als ik delen van jouw huis groen, blauw en geel ga schilderen is dat 'op geen enkele wijze aanpassen'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik durf m'n hand er wel voor in het vuur te steken dat het Sinterklaasfeest op geen enkele wijze wordt aangepast. Wel zullen we in de toekomst meer gekleurde Pieten zien opduiken. Maar dat zag elke mongool al wel van mijlenver aankomen.
EEN ZWARTE PIET MET LANG HAAR!!!quote:
Niet mee eens. Moet je de reacties op sociale media en nieuwssites, zelfs de Frontpage hier er maar eens op nakijken. Sterker nog, zelfs hier in discussies worden mensen die niet hard genoeg schreeuwen dat de Zwarte Piet moet blijven (zelfs al hebben ze geen problemen met Zwarte Piet), door sommigen uitgemaakt voor 'medelanders die maar moeten oprotten', etcquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:36 schreef Danny het volgende:
[..]
en je mag wel een mening hebben over de mensen die klagen over moskeeën (dat mag je namelijk gewoon racisten, xenofoben, nazis, tokkies en wat al niet meer noemen), maar een mening hebben over mensen die zwarte piet racistisch vinden is uit den boze.
Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die anderen veel te makkelijk en snel racist/xenofoob/etc noemen. Bijna exact ditzelfde gedrag zie je echter ook bij bepaalde lieden die bijv. voor de Zwarte Piet zijn. Ze roepen van alles en nog wat over anderen, halen bevolkingsgroepen erbij die niks met de discussie te maken hebben, en ze zien iedereen die niet hard genoeg schreeuwt dat de Zwarte Piet moet blijven bijna als landverrader.quote:
Rebels hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef De_Coulance het volgende:
Ik had eigenlijk niks tegen Zwarte Piet, maar nu ik de binnenkant van deze achterlijke doos van Pandora heb gezien, ga ik er voortaan lekker tegen ageren.
Ik ben ervan overtuigd dat we de komende jaren nog niet massaal gekleurde Pieten op de Pakjesboot zien varen. Al is het alleen al om te voorkomen dat figuren als jij door het lint gaan en proberen de boot tot zinken te brengen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus als ik delen van jouw huis groen, blauw en geel ga schilderen is dat 'op geen enkele wijze aanpassen'.
In dit geval is het tijd om de spreuk in onderstaande afbeelding in de praktijk te brengen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is een nogal vreemde vergelijking waar ik niet in mee wil gaan. Maar stel we gaan erin mee. Dan is de massale volkswoede over de mensen die zich beledigd voelen (ze moeten dood, het zijn vuile negers, domme wietrokende huilnegers en weet ik veel wat) gewoonweg absurd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat de mensen, die zich door moskeeën en hoofddoekjes beledigd voelen, zich ook terecht beledigd voelen en dat we ons dus aan hun moeten aanpassen. En daarin ligt de overeenkomst met deze discussie: het staat evenmin vast dat mensen zich terecht door Piet beledigd voelen.
Ah, net zo'n gelegenheidsactivist als die quincy-de-huppeldepup-de-aandachtshoer dus.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef De_Coulance het volgende:
Hoho, nu geen onzin verkondigen. Danny mag niet eens zijn onvrede over de Sinterklaas-haters uitspreken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet mee eens. Moet je de reacties op sociale media en nieuwssites, zelfs de Frontpage hier er maar eens op nakijken. Sterker nog, zelfs hier in discussies worden mensen die niet hard genoeg schreeuwen dat de Zwarte Piet moet blijven (zelfs al hebben ze geen problemen met Zwarte Piet), door sommigen uitgemaakt voor 'medelanders die maar moeten oprotten', etc
Ik heb deze reacties al vaker als voorbeeld gegeven:
[..]
Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die anderen veel te makkelijk en snel racist/xenofoob/etc noemen. Bijna exact ditzelfde gedrag zie je echter ook bij bepaalde lieden die bijv. voor de Zwarte Piet zijn. Ze roepen van alles en nog wat over anderen, halen bevolkingsgroepen erbij die niks met de discussie te maken hebben, en ze zien iedereen die niet hard genoeg schreeuwt dat de Zwarte Piet moet blijven bijna als landverrader.
Dit is ook geen racisme. Racisme bestaat niet in Nederland. Het zijn alleen huilende negers en moslims.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet mee eens. Moet je de reacties op sociale media en nieuwssites, zelfs de Frontpage hier er maar eens op nakijken. Sterker nog, zelfs hier in discussies worden mensen die niet hard genoeg schreeuwen dat de Zwarte Piet moet blijven (zelfs al hebben ze geen problemen met Zwarte Piet), door sommigen uitgemaakt voor 'medelanders die maar moeten oprotten', etc
Ik heb deze reacties al vaker als voorbeeld gegeven:
[..]
Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die anderen veel te makkelijk en snel racist/xenofoob/etc noemen. Bijna exact ditzelfde gedrag zie je echter ook bij bepaalde lieden die bijv. voor de Zwarte Piet zijn. Ze roepen van alles en nog wat over anderen, halen bevolkingsgroepen erbij die niks met de discussie te maken hebben, en ze zien iedereen die niet hard genoeg schreeuwt dat de Zwarte Piet moet blijven bijna als landverrader.
Helemaal mee eens, met 1 kanttekening: wanneer we spreken over zoiets subjectiefs als beledigen is er eigenlijk niet echt zoiets als 'terecht', 'onterecht'. Het is immers een gevoel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat de mensen, die zich door moskeeën en hoofddoekjes beledigd voelen, zich ook terecht beledigd voelen en dat we ons dus aan hun moeten aanpassen. En daarin ligt de overeenkomst met deze discussie: het staat evenmin vast dat mensen zich terecht door Piet beledigd voelen.
Klopt. Dat is ook absurd. Ik ben voor het behoud van Zwarte Piet maar ik distantieer mij nadrukkelijk van dat soort uitspraken. En ik ben daarin vast zeker niet de enige.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:46 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het is een nogal vreemde vergelijking waar ik niet in mee wil gaan. Maar stel we gaan erin mee. Dan is de massale volkswoede over de mensen die zich beledigd voelen (ze moeten dood, het zijn vuile negers, domme wietrokende huilnegers en weet ik veel wat) gewoonweg absurd.
ik heb het niet zo op terrorisme. Dat laat ik aan greenpeace en consorten over.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat we de komende jaren nog niet massaal gekleurde Pieten op de Pakjesboot zien varen. Al is het alleen al om te voorkomen dat figuren als jij door het lint gaan en proberen de boot tot zinken te brengen.
Niveautje weer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:48 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb het niet zo op terrorisme. Dat laat ik aan greenpeace en consorten over.
Pisvlek was het toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Ah, net zo'n gelegenheidsactivist als die quincy-de-huppeldepup-de-aandachtshoer dus.
Wat meteen de speech van Rowan Atkinson zo treffend maakt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, met 1 kanttekening: wanneer we spreken over zoiets subjectiefs als beledigen is er eigenlijk niet echt zoiets als 'terecht', 'onterecht'. Het is immers een gevoel.
Ik geloof je best, maar het lijkt mensen (en jou) ook niet erg veel te boeien. Iedereen lijkt maar bezig met Zwarte Piet te beschermen (terwijl hij niet eens in gevaar is) en die absurd gewelddadige en racistische uitspraken waar Facebook mee wordt overstroomd 'tja, daar distantieer ik mij van', maar verder is het doodstil.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook absurd. Ik ben voor het behoud van Zwarte Piet maar ik distantieer mij nadrukkelijk van dat soort uitspraken. En ik ben daarin vast zeker niet de enige.
Vanuit het slachtoffer is het een gevoel ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, met 1 kanttekening: wanneer we spreken over zoiets subjectiefs als beledigen is er eigenlijk niet echt zoiets als 'terecht', 'onterecht'. Het is immers een gevoel.
Racistische comments op de fp worden verwijderd omdat ze strafbaar zijn, maar het mag geen geheim zijn dat ik voorstander ben van volledige vrije meningsuiting, uitgezonderd smaad, laster en bedreiging. Meer zoals in de VS dus.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:49 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Niveautje weer.
Wat vind je van de dagelijkse shitload aan racistische reacties op de FP en Facebook? Ik noem jou geen racist, want dat ben je ook gewoon niet, maar je weiger commentaar te geven.
Ik zie hier allemaal niet aan te tonen verbanden en verhoudingen. Gewoon cognitive bias dus.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:41 schreef De_Coulance het volgende:
Ik vrees dit: dat het oké is om iemand die laat weten dat hij door jou gekwetst is uit te lachen en weg of dood te wensen. Dat de bezwaren van een zwarte minderheid ondergeschikt zijn aan de feestelijkheden van de witte meerderheid. Dat zwarte pijn minder waard is dan wit plezier. En dát, lieve mensen, is puur, onversneden racisme.
Dat maakt ze wel uit. In 2006 zijn er regenboogpieten geweest en de kinderen vonden dat niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk een kind dat wordt ingezet als middel tijdens deze discussie. Zeer jonge kinderen lezen immers geen kranten en bepalen niet zelf waarnaar en tot hoe laat ze tv kijken.
Verder is onderdeel v/d traditie het jokken tegen kinderen. Er kan dus makkelijk van alles bedacht worden als excuus dat Piet niet komt of er anders uitziet.
En nee, van mij hoeft het niet te worden afgeschaft. Mijn punt is alleen dat ik het een beetje jammer vind dat mensen kinderen als middel gaan gebruiken in deze discussie. Of het kind nu snoep krijgt van een Piet of van een Jan, zal het kind weinig uitmaken.
wat lul je nou over vrijheid van meningsuiting dan, je zegt zelf dat mensen met een andere mening op moeten rottenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat meteen de speech van Rowan Atkinson zo treffend maakt.
Zijn joden geen minderheid dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:02 schreef Danny het volgende:
[..]
waar heb jij kritiek op jezelf? ik zie vooral kritiek op anderen, zolang ze niet tot een minderheid behoren.
Waar wij onderhand een waslijst aan theorieën hebben. En lees in het topic dat er onderhand al weer twee bij zijn gekomen.quote:Volgens een theorie zou de traditie afkomstig zijn uit het zoroastrisme, een Perzische religie. De zwarte figuren zouden vuurbewakers moeten voorstellen wier huid zwartgeblakerd is omdat ze aan het eind van het jaar bij mensen langsgingen en hen aanspoorden om hun oude spullen te verbranden. Door de rook werd hun huid zwart.
Een andere theorie is dat Hajji Firuz stamt uit ouder tijden waarin zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking.
Smaad en laster is ongeveer hetzelfde als racisme en belediging. Als jij tegen moslim-users zegt dat ze hun dochters onderdrukken of homo's haten is het hetzelfde als dat ik tegen jou zeg dat je een racist zou zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef Danny het volgende:
[..]
Racistische comments op de fp worden verwijderd omdat ze strafbaar zijn, maar het mag geen geheim zijn dat ik voorstander ben van volledige vrije meningsuiting, uitgezonderd smaad, laster en bedreiging. Meer zoals in de VS dus.
nog één keer dan; ten eerste zei ik dat niet, ik zei dat je beter naar een plek kunt gaan waar je je WEL thuisvoelt. Ten tweede is dat EEN MENING, die ik dus MAG HEBBEN. Met het hebben van die mening beperk ik NIEMAND in het hebben van een andere mening.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
wat lul je nou over vrijheid van meningsuiting dan, je zegt zelf dat mensen met een andere mening op moeten rotten
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:53 schreef eight het volgende:
Ze hadden de slavernij gewoon nooit moet afschaffen, dan had je dit gezeik nu niet gehad.
Dit land is niet alleen van 'jullie'. Tijd dat je daar eens aan went. Iedereen met een Nederlandse nationaliteit is een Nederlander ook als ze ander kleurtje hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:53 schreef TLC het volgende:
Ik vind het sowieso waanzinnig voor woorden om in ons eigen land te worden uitgemaakt voor racisten, dat ze allemaal een end opflikkeren.
Dit moét wel een grap zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef Danny het volgende:
[..]
Racistische comments op de fp worden verwijderd omdat ze strafbaar zijn, maar het mag geen geheim zijn dat ik voorstander ben van volledige vrije meningsuiting, uitgezonderd smaad, laster en bedreiging. Meer zoals in de VS dus.
Tja, het staat iedereen vrij om te vertrekken he. Ook mensen die Zwarte Piet willen behouden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef Danny het volgende:
[..]
nog één keer dan; ten eerste zei ik dat niet, ik zei dat je beter naar een plek kunt gaan waar je je WEL thuisvoelt. Ten tweede is dat EEN MENING, die ik dus MAG HEBBEN. Met het hebben van die mening beperk ik NIEMAND in het hebben van een andere mening.
No fucking shit Sherlockquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Iedereen met een Nederlandse nationaliteit is een Nederlander ook als ze ander kleurtje hebben.
Ik zie in mijn Facebook-vriendenkring niet van dat soort uitspraken. Gelukkig maar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:51 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik geloof je best, maar het lijkt mensen (en jou) ook niet erg veel te boeien. Iedereen lijkt maar bezig met Zwarte Piet te beschermen (terwijl hij niet eens in gevaar is) en die absurd gewelddadige en racistische uitspraken waar Facebook mee wordt overstroomd 'tja, daar distantieer ik mij van', maar verder is het doodstil.
Als je het tegen MIJ zegt is dat prima. Beweer je in het openbaar dat ik racist ben is dat een ander vehaal. En nee, smaad en laster (die en die is een pedofiel, want ik heb gezien dat hij kleine kinderen neukte) is wat anders dan belediging (je verkleden als zwarte piet).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Smaad en laster is ongeveer hetzelfde als racisme en belediging. Als jij tegen moslim-users zegt dat ze hun dochters onderdrukken of homo's haten is het hetzelfde als dat ik tegen jou zeg dat je een racist zou zijn.
Grappig genoeg is het eerste de dagelijkse praktijk op de FP. Ook door de redacteuren.
Dit is gewoon een nette manier om te zeggen dat iemand maar moet opkankeren als het hem of haar niet aanstaatquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef Danny het volgende:
[..]
nog één keer dan; ten eerste zei ik dat niet, ik zei dat je beter naar een plek kunt gaan waar je je WEL thuisvoelt. Ten tweede is dat EEN MENING, die ik dus MAG HEBBEN. Met het hebben van die mening beperk ik NIEMAND in het hebben van een andere mening.
Misschien moet je dan niet zeuren over dat mensen je in je eigen land voor racist zouden uitmaken. Het is ook het eigen land van de mensen die erover klagen en dat zijn echt niet alleen mensen met buitenlandse roots.quote:
Hoezo zou je in eigen land geen racist kunnen zijn? Dat slaat echt als een tang op een varken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:53 schreef TLC het volgende:
Ik vind het sowieso waanzinnig voor woorden om in ons eigen land te worden uitgemaakt voor racisten, dat ze allemaal een end opflikkeren.
Smaad en laster gaat niet alleen over pedofilie. Je dochters onderdrukken is ook een misdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je het tegen MIJ zegt is dat prima. Beweer je in het openbaar dat ik racist ben is dat een ander vehaal. En nee, smaad en laster (die en die is een pedofiel, want ik heb gezien dat hij kleine kinderen neukte) is wat anders dan belediging (je verkleden als zwarte piet).
Alleen als je te dom bent om begrijpelijk te lezenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is gewoon een nette manier om te zeggen dat iemand maar moet opkankeren als het hem of haar niet aanstaat
Ik denk dat hij probeert te zeggen is dat er veel mensen hier naar Nederland naar toe zijn gekomen en die nu gaan zeggen dit en dat is racistisch blah blah , terwijl het gewoon traditie is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dit land is niet alleen van 'jullie'. Tijd dat je daar eens aan went. Iedereen met een Nederlandse nationaliteit is een Nederlander ook als ze ander kleurtje hebben.
Ik laat me toch niet door een of andere huilneger uit Jamaica en een wietrokende Quincy uitmaken voor racist alleen omdat ik gezellig Sinterklaas vier... en de meerderheid is gewoon voor ZWARTE piet, lees je dat ? ik zei ZWARTE.... oeh eng he ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:57 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Misschien moet je dan niet zeuren over dat mensen je in je eigen land voor racist zouden uitmaken. Het is ook het eigen land van de mensen die erover klagen en dat zijn echt niet alleen mensen met buitenlandse roots.
Wat heeft dat met smaad en laster te maken? Zoek de termen eens op.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Smaad en laster gaat niet alleen over pedofilie. Je dochters onderdrukken is ook een misdaad.
En hoe weet jij dat deze kinderen niet zijn beïnvloed door ouders die continu zeiden: "nou, ik vind het maar niks hoor die gekleurde Pieten". En van hoeveel kinderen heb jij de mening gevraagd, en waarom vonden ze het naar eigen zeggen niks?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat maakt ze wel uit. In 2006 zijn er regenboogpieten geweest en de kinderen vonden dat niks.
Ja, dat zal het zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen als je te dom bent om begrijpelijk te lezen
Je beperkt wel degelijk mensen in het hebben van een mening .... althans, iemand mag wel een mening hebben, maar niet als Nederlands burger, want hij moet dan maar ergens anders gaan wonen. Dat komt bij mij over als het niet mogen hebben van een bepaalde mening in een land, want je mag die mening alleen hebben wanneer je emigreert, dus dat maakt het al niet relevant meer natuurlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Een mening hebben en uiten staat niet gelijk aan het uitvoeren van beleid of handelen. Ik snap dat je iq hoger moet zijn dan dat van een pinda om dat te snappen, maar probeer het. Lees het nog eens en doe een poging.
Dus een vrije mening uiten mag zolang JIJ die mening maar geen bullshit vindt? Duidelijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn![]()
Hoe dan ook, ik vind het altijd beetje bullshit om te roepen dat daar het gat is van de deur als iets je niet aanstaat. Beetje schrale manier om discussies uit de weg te gaan.
"ons eigen land", je praat als een boer of een opa man.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:53 schreef TLC het volgende:
Je kunt ook gewoon met deftige argumenten komen waarom zwarte piet racisme zou zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dit is ook geen racisme. Racisme bestaat niet in Nederland. Het zijn alleen huilende negers en moslims.
Wie moet er nou leren lezen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus een vrije mening uiten mag zolang JIJ die mening maar geen bullshit vindt? Duidelijk.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon met deftige argumenten komen waarom zwarte piet racisme zou zijn.
Dat heb ik je nog niet zien doen.
http://www.joop.nl/opinie(...)ritische_pepernoten/quote:Zwarte Piet heeft alle uiterlijke kenmerken van een ouderwetse Moorse slaaf, en Nederland heeft op z'n zachtst gezegd een problematisch verleden in de verspreiding en instandhouding van de slavernij. Zwarte Piet appelleert aan een tijd dat het normaal was om zwarte mensen te zien als middel, als productiebron die naar believen verhandeld, verscheept, verkracht en vermoord mocht worden.
Nee, het waren toen vooral volwassenen die klaagden. Voor de kinderen maakte het niets uit. Overigens waren er toen bij het Sinterklaasjournaal ook gewonn Zwarte Pieten en volgens mij werden de gekleurde pieten toen als 'afwijkend' en 'niet normaal' beschouwd in het programma.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat maakt ze wel uit. In 2006 zijn er regenboogpieten geweest en de kinderen vonden dat niks.
ok en nuquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:01 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
"ons eigen land", je praat als een boer of een opa man.
Tof, alle mensen die tegen piet waren hebben nu opeens die mening niet meer. w00t!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:00 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Je beperkt wel degelijk mensen in het hebben van een mening ...
Newsflash; ik heb daar niets over te zeggen. Ik VIND dat je voor jezelf beter ergens anders kunt gaan wonen als de plek waar je woont wordt overspoeld met mensen die jou een kutgevoel geven. Daarmee ben je nog niet opeens het land uit en kun je dus gewoon je tegenmening ventileren. Een vrije mening betekent dat mensen ook een andere mening kunnen hebben dan de jouwe. Er zullen zat mensen zijn die willen dat ik mijn muil dicht houd. Die mening mogen ze hebben. Dat ik vertik daar gehoor aan te geven is dan weer MIJN recht, net zoals mensen die tegen zwarte piet zijn gewoon in Nederland mogen blijven, ook al vind ik dat ze beter ergens anders zouden kunnen gaan wonen.quote:. althans, iemand mag wel een mening hebben, maar niet als Nederlands burger, want hij moet dan maar ergens anders gaan wonen.
Je beseft dat ik niet de baas van de wereld ben? Want het lijkt alsof je dat wel denkt en dat ik de macht heb iedereen die jankt over zwarte piet het land uit te zetten. Die macht heb ik niet (en wil ik niet eens).quote:Dat komt bij mij over als het niet mogen hebben van een bepaalde mening in een land, want je mag die mening alleen hebben wanneer je emigreert, dus dat maakt het al niet relevant meer natuurlijk.
Waarom zou je zwarte piet moeten linken met de slavernij?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:03 schreef Heufd het volgende:
[..]
[..]
http://www.joop.nl/opinie(...)ritische_pepernoten/
Die link is er. Het is geen onschuldig kinderfeest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je zwarte piet moeten linken met de slavernij?
Waarom zijn sommige mensen niet gewoon instaat om het te zien als een onschuldig kinderfeest?
minderwaardigheidscomplex misschien ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je zwarte piet moeten linken met de slavernij?
Waarom zijn sommige mensen niet gewoon instaat om het te zien als een onschuldig kinderfeest?
Mens ga parachutlessen nemen in Belgiequote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:05 schreef Heufd het volgende:
[..]
Die link is er. Het is geen onschuldig kinderfeest.
Nee, want door Sinterklaas wil ik niets liever dan negers aan mijn zweep rijgen. Of zo.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:05 schreef Heufd het volgende:
[..]
Niveautje hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Mens ga parachutlessen nemen in Belgie
Die link is er helemaal niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:05 schreef Heufd het volgende:
[..]
Dit slaat dan weer nergens op.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Mens ga parachutlessen nemen in Belgie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |