abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:50:33 #251
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474641
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, met 1 kanttekening: wanneer we spreken over zoiets subjectiefs als beledigen is er eigenlijk niet echt zoiets als 'terecht', 'onterecht'. Het is immers een gevoel.
Wat meteen de speech van Rowan Atkinson zo treffend maakt.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132474685
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook absurd. Ik ben voor het behoud van Zwarte Piet maar ik distantieer mij nadrukkelijk van dat soort uitspraken. En ik ben daarin vast zeker niet de enige.
Ik geloof je best, maar het lijkt mensen (en jou) ook niet erg veel te boeien. Iedereen lijkt maar bezig met Zwarte Piet te beschermen (terwijl hij niet eens in gevaar is) en die absurd gewelddadige en racistische uitspraken waar Facebook mee wordt overstroomd 'tja, daar distantieer ik mij van', maar verder is het doodstil.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132474710
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, met 1 kanttekening: wanneer we spreken over zoiets subjectiefs als beledigen is er eigenlijk niet echt zoiets als 'terecht', 'onterecht'. Het is immers een gevoel.
Vanuit het slachtoffer is het een gevoel ja.

Je kan het ook vanuit de dader bekijken: heeft die de intentie om de ander te kwetsen?

En je kan het op een feitelijke manier bekijken: zorgt het gedrag van de dader daadwerkelijk ervoor dat derden op een negatievere manier tegen het slachtoffer aan gaan kijken?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:52:33 #254
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474721
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:49 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Niveautje weer.

Wat vind je van de dagelijkse shitload aan racistische reacties op de FP en Facebook? Ik noem jou geen racist, want dat ben je ook gewoon niet, maar je weiger commentaar te geven.
Racistische comments op de fp worden verwijderd omdat ze strafbaar zijn, maar het mag geen geheim zijn dat ik voorstander ben van volledige vrije meningsuiting, uitgezonderd smaad, laster en bedreiging. Meer zoals in de VS dus.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:52:33 #255
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_132474722
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:41 schreef De_Coulance het volgende:
Ik vrees dit: dat het oké is om iemand die laat weten dat hij door jou gekwetst is uit te lachen en weg of dood te wensen. Dat de bezwaren van een zwarte minderheid ondergeschikt zijn aan de feestelijkheden van de witte meerderheid. Dat zwarte pijn minder waard is dan wit plezier. En dát, lieve mensen, is puur, onversneden racisme.
Ik zie hier allemaal niet aan te tonen verbanden en verhoudingen. Gewoon cognitive bias dus.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:52:41 #256
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:50 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Pisvlek was het toch?
Dat is het nog steeds.
pi_132474729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk een kind dat wordt ingezet als middel tijdens deze discussie. Zeer jonge kinderen lezen immers geen kranten en bepalen niet zelf waarnaar en tot hoe laat ze tv kijken.

Verder is onderdeel v/d traditie het jokken tegen kinderen. Er kan dus makkelijk van alles bedacht worden als excuus dat Piet niet komt of er anders uitziet.

En nee, van mij hoeft het niet te worden afgeschaft. Mijn punt is alleen dat ik het een beetje jammer vind dat mensen kinderen als middel gaan gebruiken in deze discussie. Of het kind nu snoep krijgt van een Piet of van een Jan, zal het kind weinig uitmaken.
Dat maakt ze wel uit. In 2006 zijn er regenboogpieten geweest en de kinderen vonden dat niks.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_132474737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:50 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat meteen de speech van Rowan Atkinson zo treffend maakt.
wat lul je nou over vrijheid van meningsuiting dan, je zegt zelf dat mensen met een andere mening op moeten rotten
pi_132474739
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:02 schreef Danny het volgende:

[..]

waar heb jij kritiek op jezelf? ik zie vooral kritiek op anderen, zolang ze niet tot een minderheid behoren.
Zijn joden geen minderheid dan?

Misschien heb ik een roze bril op, maar voor mij zijn alle kinderen belangrijk ongeacht achtergrond. Ook de kinderen die zich gediscrimineerd voelen

En ja, wanneer het niet duidelijk is voor veel jonge kinderen hoe en waarom Sinterklaas gevierd werd, falen we toch een beetje als samenleving. Volgens mij is het helemaal niet onderzocht en zijn jonge niet meer gelovigen totaal niet onderwezen qua dit feest, terwijl elk feest tot diep in historie besproken is.

Ik wil het feest niet verboden zien, maar de historie van zwarte piet als aanvulling mag best onderzocht worden. Mijn gevoel zegt me (door de pagekleding, en met een beetje onderzoek weet iedereen waar deze voor staat) dat het knechten waren en geen slaven. Dat het zelfs alleen nazaten waren van mensen van stand. Het is nl niet zo dat alleen blanken mensen van stand hadden. In elk land is dit aanwezig. Of ik moet het mis hebben.

En ook al staat de VN achter het feest van Iran, ook daar hebben ze verschillende uitleg van het het feest Noroez wat eigenlijk niet is onderzocht, zou ik het best wel onderzocht willen hebben
quote:
Volgens een theorie zou de traditie afkomstig zijn uit het zoroastrisme, een Perzische religie. De zwarte figuren zouden vuurbewakers moeten voorstellen wier huid zwartgeblakerd is omdat ze aan het eind van het jaar bij mensen langsgingen en hen aanspoorden om hun oude spullen te verbranden. Door de rook werd hun huid zwart.

Een andere theorie is dat Hajji Firuz stamt uit ouder tijden waarin zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking.
Waar wij onderhand een waslijst aan theorieën hebben. En lees in het topic dat er onderhand al weer twee bij zijn gekomen.

En ja, elkaar (want dat lees ik ook) voor nazi en racist uitmaken helpt een discussie ook niet echt.

Laat er maar een onderzoek komen, maar ook meer voorlichting daarna. Geen enkel kind moet zich gediscrimineerd voelen (ze kennen het woord nog niet vaak trouwens) Ik ga er verder niet over uitweiden, maar het is nog niet zolang geleden dat mijn nichtje als enige van haar vriendjes buiten een feest werd gesloten om haar afkomst.

Ik en mijn hele schoonfamilie (we waren al bezig met zelf versiering maken) zijn gek op dit feest. Ik wil alleen wel dat geen enkel kind zich buiten dit feest voelt staan omdat het niet duidelijk is. Voorlichting is dus wel degelijk belangrijk voor wanneer ze net niet meer in sinterklaas geloven want wanneer volwassen mensen zich door dit feest gediscrimineerd voelen brengen ze dit domweg op hun kinderen over. Zoals ook toegegeven werd in dat interview. Hoe mensen buiten Nederland denken vind ik niet zo interessant, want die denken nu ook selectief over wie schuldig zijn aan slavernij, maar de mensen die hier onderhand al twee generaties wonen zijn in mijn ogen net zo goed Nederlander als wie dan ook, en noem ze al helemaal geen gasten. Ben dus wel blij dat mensen het benoemen zodat op scholen al dan niet deze angst weggenomen kan worden, want het valt mij op dat we steeds meer op eilandjes leven binnen de samenleving.

Ik zie in zo enorm veel discussies "jullie westerlingen zijn schuldig aan slavernij" erbij gehaald worden, dus ook daar falen scholen in, want geen enkel land is daar onschuldig aan. Ook hun voorvaderen niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132474744
Ze hadden de slavernij gewoon nooit moet afschaffen, dan had je dit gezeik nu niet gehad.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_132474755
Ik vind het sowieso waanzinnig voor woorden om in ons eigen land te worden uitgemaakt voor racisten, dat ze allemaal een end opflikkeren.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132474771
Gut, ik heb 96 posts over mijn stukje gedaan :')
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132474785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef Danny het volgende:

[..]

Racistische comments op de fp worden verwijderd omdat ze strafbaar zijn, maar het mag geen geheim zijn dat ik voorstander ben van volledige vrije meningsuiting, uitgezonderd smaad, laster en bedreiging. Meer zoals in de VS dus.
Smaad en laster is ongeveer hetzelfde als racisme en belediging. Als jij tegen moslim-users zegt dat ze hun dochters onderdrukken of homo's haten is het hetzelfde als dat ik tegen jou zeg dat je een racist zou zijn.

Grappig genoeg is het eerste de dagelijkse praktijk op de FP. Ook door de redacteuren.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:54:53 #264
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

wat lul je nou over vrijheid van meningsuiting dan, je zegt zelf dat mensen met een andere mening op moeten rotten
nog één keer dan; ten eerste zei ik dat niet, ik zei dat je beter naar een plek kunt gaan waar je je WEL thuisvoelt. Ten tweede is dat EEN MENING, die ik dus MAG HEBBEN. Met het hebben van die mening beperk ik NIEMAND in het hebben van een andere mening.
Een mening hebben en uiten staat niet gelijk aan het uitvoeren van beleid of handelen. Ik snap dat je iq hoger moet zijn dan dat van een pinda om dat te snappen, maar probeer het. Lees het nog eens en doe een poging.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:55:23 #265
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474824
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:53 schreef eight het volgende:
Ze hadden de slavernij gewoon nooit moet afschaffen, dan had je dit gezeik nu niet gehad.
:D
pi_132474830
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:53 schreef TLC het volgende:
Ik vind het sowieso waanzinnig voor woorden om in ons eigen land te worden uitgemaakt voor racisten, dat ze allemaal een end opflikkeren.
Dit land is niet alleen van 'jullie'. Tijd dat je daar eens aan went. Iedereen met een Nederlandse nationaliteit is een Nederlander ook als ze ander kleurtje hebben.
pi_132474844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:52 schreef Danny het volgende:

[..]

Dit moét wel een grap zijn
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_132474852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef Danny het volgende:

[..]

nog één keer dan; ten eerste zei ik dat niet, ik zei dat je beter naar een plek kunt gaan waar je je WEL thuisvoelt. Ten tweede is dat EEN MENING, die ik dus MAG HEBBEN. Met het hebben van die mening beperk ik NIEMAND in het hebben van een andere mening.

Tja, het staat iedereen vrij om te vertrekken he. Ook mensen die Zwarte Piet willen behouden.
pi_132474857
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:55 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Iedereen met een Nederlandse nationaliteit is een Nederlander ook als ze ander kleurtje hebben.
No fucking shit Sherlock
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132474860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:51 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ik geloof je best, maar het lijkt mensen (en jou) ook niet erg veel te boeien. Iedereen lijkt maar bezig met Zwarte Piet te beschermen (terwijl hij niet eens in gevaar is) en die absurd gewelddadige en racistische uitspraken waar Facebook mee wordt overstroomd 'tja, daar distantieer ik mij van', maar verder is het doodstil.
Ik zie in mijn Facebook-vriendenkring niet van dat soort uitspraken. Gelukkig maar.

Dus wat verwacht je nou? Dat ik hier op Fok! ga zitten razen en tieren over mensen op Facebook die ik niet ken en die dingen schrijven die ik niet heb gelezen? 8)7
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:57:12 #271
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Smaad en laster is ongeveer hetzelfde als racisme en belediging. Als jij tegen moslim-users zegt dat ze hun dochters onderdrukken of homo's haten is het hetzelfde als dat ik tegen jou zeg dat je een racist zou zijn.

Grappig genoeg is het eerste de dagelijkse praktijk op de FP. Ook door de redacteuren.
Als je het tegen MIJ zegt is dat prima. Beweer je in het openbaar dat ik racist ben is dat een ander vehaal. En nee, smaad en laster (die en die is een pedofiel, want ik heb gezien dat hij kleine kinderen neukte) is wat anders dan belediging (je verkleden als zwarte piet).
pi_132474880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef Danny het volgende:

[..]

Dit is gewoon een nette manier om te zeggen dat iemand maar moet opkankeren als het hem of haar niet aanstaat :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132474890
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:56 schreef TLC het volgende:

[..]

No fucking shit Sherlock
Misschien moet je dan niet zeuren over dat mensen je in je eigen land voor racist zouden uitmaken. Het is ook het eigen land van de mensen die erover klagen en dat zijn echt niet alleen mensen met buitenlandse roots.
pi_132474901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:53 schreef TLC het volgende:
Hoezo zou je in eigen land geen racist kunnen zijn? Dat slaat echt als een tang op een varken.
pi_132474905
Nederland heeft zo weinig cultuur dat ze zich met 900.000 likes verbinden aan een stereotype karikatuur van zwarte kindslaven.
Het is slechtgesteld met NL. Wat een minderwaardigheidscomplex.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')