abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:41:32 #226
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132474316
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, in 2006 doken al gekleurde Pieten op. Zo gaat die shit nou eenmaal. Vroeger gaf Zwarte Piet nog een pak rammel met de roe, nu is hij jongerenwerker.
_O- je hebt gelijk hoor.

Bedoelde meer dat het racistische plaatje meer omvat dan de huidskleur alleen. De haren, de oorbellen. Het pakje.. etc.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_132474342
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:41 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

De kinderen, dames en heren, we maken ons enkel druk om de kinderen! Loop maar door, niks aan de hand!
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:42:10 #229
pi_132474343
Mooi dat m'n broertje zojuist black or white van Michael Jackson opzet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:42:59 #230
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132474361
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als zwarte piet zoiets futiels is, waarom word er dan nu moord en brand over geschreeuwd?
Het is helemaal niet iets futiels. Mensen voelen zich racistisch bejegend, echt niet iets kleins en iets dat onderschat moet worden. Het aanpassen, dat is futiel.
pi_132474368
Ik had eigenlijk niks tegen Zwarte Piet, maar nu ik de binnenkant van deze achterlijke doos van Pandora heb gezien, ga ik er voortaan lekker tegen ageren.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132474388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef De_Coulance het volgende:
Je mag niet klagen over moskeeën en moslims? Waarom gebeurt het dan elke dag op de FP, Geenstijl, alle Nederlandse media en in de Tweede Kamer. Wtf echt. Stuitende slachtofferrol gewoon dit. :')
Dat wil niet zeggen dat de mensen, die zich door moskeeën en hoofddoekjes beledigd voelen, zich ook terecht beledigd voelen en dat we ons dus aan hun moeten aanpassen. En daarin ligt de overeenkomst met deze discussie: het staat evenmin vast dat mensen zich terecht door Piet beledigd voelen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:43:58 #233
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132474399
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef De_Coulance het volgende:
Ik had eigenlijk niks tegen Zwarte Piet, maar nu ik de binnenkant van deze achterlijke doos van Pandora heb gezien, ga ik er voortaan lekker tegen ageren.
tis maar waar je plezier in hebt
There is only one religion
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:44:22 #234
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474415
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik durf m'n hand er wel voor in het vuur te steken dat het Sinterklaasfeest op geen enkele wijze wordt aangepast. Wel zullen we in de toekomst meer gekleurde Pieten zien opduiken. Maar dat zag elke mongool al wel van mijlenver aankomen.
Dus als ik delen van jouw huis groen, blauw en geel ga schilderen is dat 'op geen enkele wijze aanpassen'. :D
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132474419
quote:
EEN ZWARTE PIET MET LANG HAAR!!!

het einde van onze Nederlandse beschaving is nabij!!! :'( :'( :'(

oh nee, het zijn blanken, dan is het gewoon "creatief".
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:44:34 #236
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132474428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:36 schreef Danny het volgende:

[..]

en je mag wel een mening hebben over de mensen die klagen over moskeeën (dat mag je namelijk gewoon racisten, xenofoben, nazis, tokkies en wat al niet meer noemen), maar een mening hebben over mensen die zwarte piet racistisch vinden is uit den boze.
Niet mee eens. Moet je de reacties op sociale media en nieuwssites, zelfs de Frontpage hier er maar eens op nakijken. Sterker nog, zelfs hier in discussies worden mensen die niet hard genoeg schreeuwen dat de Zwarte Piet moet blijven (zelfs al hebben ze geen problemen met Zwarte Piet), door sommigen uitgemaakt voor 'medelanders die maar moeten oprotten', etc

Ik heb deze reacties al vaker als voorbeeld gegeven:

quote:

Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die anderen veel te makkelijk en snel racist/xenofoob/etc noemen. Bijna exact ditzelfde gedrag zie je echter ook bij bepaalde lieden die bijv. voor de Zwarte Piet zijn. Ze roepen van alles en nog wat over anderen, halen bevolkingsgroepen erbij die niks met de discussie te maken hebben, en ze zien iedereen die niet hard genoeg schreeuwt dat de Zwarte Piet moet blijven bijna als landverrader.
Krekker is de bom!
pi_132474455
quote:
Rebels hoor.
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:45:39 #238
pi_132474460
Men moet ook eens stoppen met die pareltjes uit de samenleving te gebruiken als weerspiegeling van de maatschappij.. want die heb je dus aan beiden kanten.
pi_132474465
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:44 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus als ik delen van jouw huis groen, blauw en geel ga schilderen is dat 'op geen enkele wijze aanpassen'. :D
Ik ben ervan overtuigd dat we de komende jaren nog niet massaal gekleurde Pieten op de Pakjesboot zien varen. Al is het alleen al om te voorkomen dat figuren als jij door het lint gaan en proberen de boot tot zinken te brengen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132474467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ergens aan gemorreld wordt is dat vaak het begin van het einde.
In dit geval is het tijd om de spreuk in onderstaande afbeelding in de praktijk te brengen.

"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132474491
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat de mensen, die zich door moskeeën en hoofddoekjes beledigd voelen, zich ook terecht beledigd voelen en dat we ons dus aan hun moeten aanpassen. En daarin ligt de overeenkomst met deze discussie: het staat evenmin vast dat mensen zich terecht door Piet beledigd voelen.
Het is een nogal vreemde vergelijking waar ik niet in mee wil gaan. Maar stel we gaan erin mee. Dan is de massale volkswoede over de mensen die zich beledigd voelen (ze moeten dood, het zijn vuile negers, domme wietrokende huilnegers en weet ik veel wat) gewoonweg absurd.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:46:55 #242
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474513
quote:
Ah, net zo'n gelegenheidsactivist als die quincy-de-huppeldepup-de-aandachtshoer dus.
pi_132474517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Niet mee eens. Moet je de reacties op sociale media en nieuwssites, zelfs de Frontpage hier er maar eens op nakijken. Sterker nog, zelfs hier in discussies worden mensen die niet hard genoeg schreeuwen dat de Zwarte Piet moet blijven (zelfs al hebben ze geen problemen met Zwarte Piet), door sommigen uitgemaakt voor 'medelanders die maar moeten oprotten', etc

[..]

Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die anderen veel te makkelijk en snel racist/xenofoob/etc noemen. Bijna exact ditzelfde gedrag zie je echter ook bij bepaalde lieden die bijv. voor de Zwarte Piet zijn. Ze roepen van alles en nog wat over anderen, halen bevolkingsgroepen erbij die niks met de discussie te maken hebben, en ze zien iedereen die niet hard genoeg schreeuwt dat de Zwarte Piet moet blijven bijna als landverrader.
Hoho, nu geen onzin verkondigen. Danny mag niet eens zijn onvrede over de Sinterklaas-haters uitspreken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132474545
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Dit is ook geen racisme. Racisme bestaat niet in Nederland. Het zijn alleen huilende negers en moslims.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:47:41 #245
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132474547
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, met 1 kanttekening: wanneer we spreken over zoiets subjectiefs als beledigen is er eigenlijk niet echt zoiets als 'terecht', 'onterecht'. Het is immers een gevoel.
Krekker is de bom!
pi_132474550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:46 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Het is een nogal vreemde vergelijking waar ik niet in mee wil gaan. Maar stel we gaan erin mee. Dan is de massale volkswoede over de mensen die zich beledigd voelen (ze moeten dood, het zijn vuile negers, domme wietrokende huilnegers en weet ik veel wat) gewoonweg absurd.
Klopt. Dat is ook absurd. Ik ben voor het behoud van Zwarte Piet maar ik distantieer mij nadrukkelijk van dat soort uitspraken. En ik ben daarin vast zeker niet de enige.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 14:48:52 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:47:49 #247
241662 Jian
Well, well, well
pi_132474551
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat aan een handvol van dit soort aandachtstrekkers zoveel aandacht wordt geschonken. Schouders ophalen een keertje minzaam lachen .... en gewoon doorgaan.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:48:39 #248
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat we de komende jaren nog niet massaal gekleurde Pieten op de Pakjesboot zien varen. Al is het alleen al om te voorkomen dat figuren als jij door het lint gaan en proberen de boot tot zinken te brengen.
ik heb het niet zo op terrorisme. Dat laat ik aan greenpeace en consorten over.
pi_132474592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:48 schreef Danny het volgende:

[..]

ik heb het niet zo op terrorisme. Dat laat ik aan greenpeace en consorten over.
Niveautje weer.

Wat vind je van de dagelijkse shitload aan racistische reacties op de FP en Facebook? Ik noem jou geen racist, want dat ben je ook gewoon niet, maar je weiger commentaar te geven.
pi_132474633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:46 schreef Danny het volgende:

[..]

Ah, net zo'n gelegenheidsactivist als die quincy-de-huppeldepup-de-aandachtshoer dus.
Pisvlek was het toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')