abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:25:15 #176
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132473786
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ach ja joh, maakt het uit. Alsof kinderen beseffen dat het een bisschop betreft. Die zijn gewoon helemaal over de rooie van de 2 figuren ''sint en pit'' en ze weten niet anders dan dat de ''sint'' een blanke man met baard is en zwarte piet een zwarte met een gekleurd pakje aan.

Onze kinderen moeten zich aanpassen aan een minderheid van stel zeurpieten. Not under my watch.
Goede argumenten daarvoor heb je anders ook niet. Lijkt me meer dat je bang bent om toe te geven aan een groep mensen met zeer goede argumenten die vóór aanpassing zijn. In de trand van "straks pakken ze ons alles af". Beweren dat we ons hierna op een glijdende schaal begeven en dat inderdaad "nog meer van ons afgepakt" zal worden is sowieso niet hard te maken.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:25:52 #177
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132473800
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:19 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Vanmorgen op radio Veronica hadden ze een Zwarte Piet die zijn mening mocht geven en één van de dj's had zijn dochtertje meegenomen. Dat kindje zat daar (schijnbaar) vooral op haar stoel te schuiven tot ze mocht praten en en toen ze mocht, zei ze: 'Zwarte Piet, wanneer kom je?' met ene hoopvol stemmetje. Kreeg de hele discussie verder niet mee.
Hoogstwaarschijnlijk een kind dat wordt ingezet als middel tijdens deze discussie. Zeer jonge kinderen lezen immers geen kranten en bepalen niet zelf waarnaar en tot hoe laat ze tv kijken.

Verder is onderdeel v/d traditie het jokken tegen kinderen. Er kan dus makkelijk van alles bedacht worden als excuus dat Piet niet komt of er anders uitziet.

En nee, van mij hoeft het niet te worden afgeschaft. Mijn punt is alleen dat ik het een beetje jammer vind dat mensen kinderen als middel gaan gebruiken in deze discussie. Of het kind nu snoep krijgt van een Piet of van een Jan, zal het kind weinig uitmaken.
Krekker is de bom!
pi_132473807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:24 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat dus. We hebben al heel veel vrijheden opgegeven, doen vele concessies, iedereen is welkom en voor iedereen wordt gezorgd. We delen gratis geld uit aan iedereen die daarom vraagt, maar toch zijn we weer de racisten. Vanuit een bepaald schuldgevoel voor een slavernijverleden passen we ons steeds weer aan en wringen we ons in allerlei bochten om het anderen naar de zin te maken, en dat is bij iedereen bekend. En dus wordt de racismekaart steeds vaker gespeeld. Speel die kaart en Nederland gaat op de knietjes.
"Jullie" zitten vooral in een pathetische slachtofferrol momenteel. Bovendien zou het je sieren als je niet pretendeert voor alle Nederlanders te spreken.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132473816
Mensen doen alsof ze strijden tegen een "politieke correctheid" en dat ze lekker "politiek incorrecte" dingen durven te zeggen, maar het is tegenwoordig juist precies omgekeerd: het is taboe om iemand aan te spreken op racistisch gedrag.
pi_132473828
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is al afgeschaft.
Denk je dat deze enorme discussie nog vruchtbaar is voor de kids die ermee geconfronteerd worden? Er is al meer kapot gemaakt dan men denkt.
Dit. Dankzij de jankerds als Quinsy en die mevrouw uit Jamaica is het Sinterklaasfeest voorgoed besmet. Ze worden bedankt.
Daar gaat onze laatste traditie :W
pi_132473838
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef Heufd het volgende:

[..]

Goede argumenten daarvoor heb je anders ook niet. Lijkt me meer dat je bang bent om toe te geven aan een groep mensen met zeer goede argumenten die vóór aanpassing zijn. In de trand van "straks pakken ze ons alles af". Beweren dat we ons hierna op een glijdende schaal begeven en dat inderdaad "nog meer van ons afgepakt" zal worden is sowieso niet hard te maken.
Nederland is nog steeds een democratie waar de mening van de meerderheid telt, dat is een kenmerk van een democratie.

En die meerderheid is gewoon voor een zwarte piet, en als je het daar niet mee eens bent is dat jouw probleem.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:27:23 #182
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132473843
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef Heufd het volgende:

[..]

Top, maar je ontwijkt wel gewoon doodleuk mijn punt en dat is dat we ons niet dienen aan te passen aan een zéér kleine minderheid.

Bovendien worden die ''zeer goede argumenten'' vrijwel alleen gedragen door diezelfde minderheid. Whats next, een handjevol chinezen dat gaat zitten janken over ''hanki panki shanghai'' ook maar afschaffen dan?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:27:53 #183
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132473857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:17 schreef Heufd het volgende:

[..]

'Onnodig beledigd' Hoe kun jij nou bepalen voor iemand anders dat hij of zij zich maar niet beledigd moet voelen?
Ik voel me beledigd door halalvlees in de supermarkt.
Ik voel me beledigd door mensen die belabberd Nederlands spreken.
Ik voel me beledigd door Moskeeën.
Ik voel me beledigd door mensen die in een Audi rijden.
Ik voel me beledigd door mensen die friet zeggen in plaats van patat.

Het gaat er natuurlijk om of je je terecht beledigd voelt (omdat je beledigd WORDT) of dat het tussen je oren zit, zoals in dit geval. Of denk je echt dat we in Nederland Sinterklaas vieren om negers belachelijk te maken?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132473872
En de racismekaart wordt helemaal niet gespeeld. Sterker nog racisme is onbespreekbaar geworden in dit land. Deze heftige reactie is daar weer een mooi toonbeeld van. Onze nationale ombudsman heeft het goed uitgelegd.

http://www.nu.nl/politiek(...)haag-racistisch.html
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:28:19 #185
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132473875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:20 schreef Heufd het volgende:
En 'de kinderen hun feest afpakken' gaat ook een paar bruggen te ver. Kinderen zijn te goedgelovig. Als je die kinderen wijs kunt maken dat een zeshonderd jaar oude bisschop op één dag elk huis in Nederland langs gaat om kadootjes af te geven kun je ze ook makkelijk wijsmaken dat Zwarte Piet sinds dit jaar niet meer zwart is. Genoeg smoesjes voor te verzinnen.
waarom zou je smoesjes moeten verzinnen om het een stel huilies naar de zin te maken?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132473891
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit. Dankzij de jankerds als Quinsy en die mevrouw uit Jamaica is het Sinterklaasfeest voorgoed besmet. Ze worden bedankt.
Ach, dat valt ook wel mee. Deze discussie is al jaren aan de gang. Straks komt die ouwe grijsaard met z'n Zwarte Pieten weer aanschijten en in Nederland. Kindjes blij, volwassen blij. Zoals het hoort.

Ik zou me daar dus niet te druk over maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132473937
quote:

[..]

Nee, dat maak jij ervan. Kinderachtige reactie ook. Als je als volwassen vrouw had gereageerd dan had je prima ingezien dat het feest bijna elke paar decennia enorme veranderingen heeft ondergaan. Huilen over 'onze laatste traditie' (wtf?) die zou verdwijnen (hoe kom je daar in hemelsnaam bij?) Is die enorm vermoeiende slachtofferrol welke jullie zou fijn vinden.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:30:20 #188
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132473946
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:28 schreef De_Coulance het volgende:
En de racismekaart wordt helemaal niet gespeeld. Sterker nog racisme is onbespreekbaar geworden in dit land. Deze heftige reactie is daar weer een mooi toonbeeld van. Onze nationale ombudsman heeft het goed uitgelegd.

Ja echt man, we zijn erger dan de russen en de grieken ga toch fietsen
There is only one religion
pi_132473950
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, dat valt ook wel mee. Deze discussie is al jaren aan de gang. Straks komt die ouwe grijsaard met z'n Zwarte Pieten weer aanschijten en in Nederland. Kindjes blij, volwassen blij. Zoals het hoort.

Ik zou me daar dus niet te druk over maken.
Ik maak me daar wel druk om. Vind het erg dat een feest voor kinderen gebruikt wordt om bepaalde politieke agenda's naar voren te brengen + nog proberen er geld uit te slaan. Misselijk word ik er van.
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:30:38 #190
pi_132473957
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:28 schreef De_Coulance het volgende:

Omdat het niet racistisch is wannneer dringt dat nou eens door bij mensen. Als ik met een groepje stormfront lui bij de kerstmarkt nazi leuzen ga roepen is kerstmis toch ook niet ineens racistisch? Het beeld van zwarte piet is toch niet racistisch? Negers werden vroeger gepersifleerd en dát was racistisch. Een vrolijke zwarte kerel die pakjes door de schoorsteen dropt is dat niet
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_132473958
quote:

[..]

nee hoor, ik laat mn plezier niet vergallen door een stelletje wietrokende huilnegers :)

Ik vier Sinterklaas al -tig jaar met veel plezier samen met mijn familie :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132473962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:30 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja echt man, we zijn erger dan de russen en de grieken ga toch fietsen
Wie zegt dat?
pi_132473965
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik maak me daar wel druk om. Vind het erg dat een feest voor kinderen gebruikt wordt om bepaalde politieke agenda's naar voren te brengen + nog proberen er geld uit te slaan. Misselijk word ik er van.
ach het gaat je allang niet om kinderen man :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:31:00 #194
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132473966
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:27 schreef TLC het volgende:

[..]

Nederland is nog steeds een democratie waar de mening van de meerderheid telt, dat is een kenmerk van een democratie.

En die meerderheid is gewoon voor een zwarte piet, en als je het daar niet mee eens bent is dat jouw probleem.
Telt de mening van de meerderheid nog steeds als racisme in het spel is? Als gewoon een feestje belangrijker wordt gevonden dan mensen die zich racistisch bejegend voelen? Het blanke plezier is meer waard dan het leed van een zwarte?
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:31:46 #195
pi_132473991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:31 schreef Heufd het volgende:

[..]

Telt de mening van de meerderheid nog steeds als racisme in het spel is? Als gewoon een feestje belangrijker wordt gevonden dan mensen die zich racistisch bejegend voelen? Het blanke plezier is meer waard dan het leed van een zwarte?
Het blanke plezier :') troll
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:31:46 #196
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132473993
quote:

[..]

De enige die overigens over het Sinterklaasfeest in het algemeen heeft geklaagd was de VN-mevrouw.

En zijn er in Nederland dan echt geen tradities meer? En door wie zijn die tradities in het verleden dan afgenomen?
Krekker is de bom!
pi_132474008
De mening van de meerderheid is niet heilig, dat is het hele principe van een parlementaire democratie met een grondwet, een Eerste Kamer en internationale verdragen.

Echter, gaat het Sinterklaas-feest sowieso niet verdwijnen, hoe komen mensen erop ?
pi_132474028
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De enige die overigens over het Sinterklaasfeest in het algemeen heeft geklaagd was de VN-mevrouw.

En zijn er in Nederland dan echt geen tradities meer? En door wie zijn die tradities in het verleden dan afgenomen?
Door de buitenlanders die maar alles eisen en geld krijgen en zelfs naar school mogen enzo, toch Danny?
pi_132474037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef De_Coulance het volgende:
De mening van de meerderheid is niet heilig, dat is het hele principe van een parlementaire democratie met een grondwet, een Eerste Kamer en internationale verdragen.

Echter, gaat het Sinterklaas-feest sowieso niet verdwijnen, hoe komen mensen erop ?
Als ergens aan gemorreld wordt is dat vaak het begin van het einde.
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 14:32:51 #200
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132474040
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:31 schreef Heufd het volgende:

[..]

Godverdomme, nu haak ik echt af.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')