abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:33:35 #201
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474069
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef De_Coulance het volgende:
De mening van de meerderheid is niet heilig, dat is het hele principe van een parlementaire democratie met een grondwet, een Eerste Kamer en internationale verdragen.

Echter, gaat het Sinterklaas-feest sowieso niet verdwijnen, hoe komen mensen erop ?
Als je 'racisme' roept krijg je heel veel voor elkaar. Daarvan zijn werkelijk honderden voorbeelden. Dus ligt het in de lijn der verwachting dat de politiek zwicht voor deze groep racismeroepers.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132474074
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:31 schreef Heufd het volgende:

[..]

Telt de mening van de meerderheid nog steeds als racisme in het spel is? Als gewoon een feestje belangrijker wordt gevonden dan mensen die zich racistisch bejegend voelen? Het blanke plezier is meer waard dan het leed van een zwarte?
Ach vrouwwijf, stel je niet zo achterlijk aan, als kind heb ik zwarte piet nooit als racistisch ervaren, en zelfs niet toen ik niet meer in Sinterklaas geloofde. Dat het in verband wordt gebracht met racisme heb ik alleen maar doorgekregen dankzij deze onnozele discussie die een paar jaar geleden begon, voorheen stond ik daar nooit bij stil en heb ik het ook nooit zo gezien.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:34:03 #203
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474082
quote:

[..]

Door de buitenlanders die maar alles eisen en geld krijgen en zelfs naar school mogen enzo, toch Danny?
ik stel het niet op prijs als je me op deze manier als halve racist weg probeert te zetten. En dat zeg ik maar één keer.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:34:08 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132474084
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:27 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik voel me beledigd door halalvlees in de supermarkt.
Ik voel me beledigd door mensen die belabberd Nederlands spreken.
Ik voel me beledigd door Moskeeën.
Ik voel me beledigd door mensen die in een Audi rijden.
Ik voel me beledigd door mensen die friet zeggen in plaats van patat.

Het gaat er natuurlijk om of je je terecht beledigd voelt (omdat je beledigd WORDT) of dat het tussen je oren zit, zoals in dit geval. Of denk je echt dat we in Nederland Sinterklaas vieren om negers belachelijk te maken?
En genoeg Nederlanders die daarover klagen. En dat is niet opeens een argument waarom anderen dan mogen klagen over de Zwarte Piet, begrijp me niet verkeerd, nee, mijn punt is dat er binnen alle groepen nu eenmaal mensen zijn die ergens over te klagen hebben.

En in Nederland hebben we nu eenmaal dit recht. Ook dat behoort bij de Nederlandse cultuur. Vrij je mening kunnen uiten.
Krekker is de bom!
pi_132474088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ergens aan gemorreld wordt is dat vaak het begin van het einde.
Dus Zwarte Piet was al het begin van het einde? Goed dat hij (volgens jou) verdwijnt dan.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132474103
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:30 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Zo wordt het wel gebracht.
pi_132474136
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ergens aan gemorreld wordt is dat vaak het begin van het einde.
Eens
pi_132474146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:33 schreef Danny het volgende:

[..]

Als je 'racisme' roept krijg je heel veel voor elkaar. Daarvan zijn werkelijk honderden voorbeelden. Dus ligt het in de lijn der verwachting dat de politiek zwicht voor deze groep racismeroepers.
:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:36:05 #209
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474156
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En genoeg Nederlanders die daarover klagen. En dat is niet opeens een argument waarom anderen dan mogen klagen over de Zwarte Piet, begrijp me niet verkeerd, nee, mijn punt is dat er binnen alle groepen nu eenmaal mensen zijn die ergens over te klagen hebben.

En in Nederland hebben we nu eenmaal dit recht. Ook dat behoort bij de Nederlandse cultuur. Vrij je mening kunnen uiten.
en je mag wel een mening hebben over de mensen die klagen over moskeeën (dat mag je namelijk gewoon racisten, xenofoben, nazis, tokkies en wat al niet meer noemen), maar een mening hebben over mensen die zwarte piet racistisch vinden is uit den boze.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:36:40 #210
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132474168
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:33 schreef TLC het volgende:
Ach vrouwwijf, stel je niet zo achterlijk aan, als kind heb ik zwarte piet nooit als racistisch ervaren, en zelfs niet toen ik niet meer in Sinterklaas geloofde. Dat het in verband wordt gebracht met racisme heb ik alleen maar doorgekregen dankzij deze onnozele discussie die een paar jaar geleden begon, voorheen stond ik daar nooit bij stil en heb ik het ook nooit zo gezien.
Volgens mij ben jij degene die zich aanstelt. Vasthouden aan zoiets kleins en futiels als een Zwarte Piet, terwijl het zo makkelijk veranderd kan worden waarmee verder níks aan het feest verandert (de Sint blijft komen, je krijgt nog steeds kadootjes en snoepgoed) waarom zou je daar dan aan vasthouden? Ben je werkelijk zó gehecht aan Zwarte Piet? Dan ben jij namelijk de aansteller.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:36:41 #211
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132474169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:')
ah, je had daar niets tegenin te brengen zie ik. mooi.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:36:43 #212
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132474171
quote:
De mening van de meerderheid is niet heilig, dat is het hele principe van een parlementaire democratie met een grondwet, een Eerste Kamer en internationale verdragen.

Echter, gaat het Sinterklaas-feest sowieso niet verdwijnen, hoe komen mensen erop ?
Als de zwarte pieten verdwijnen, heb ik persoonlijk liever dat het hele feest verdwijnt. Alles of niks.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:36:57 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132474179
Ik denk dat het een en ander terug te leiden is naar de voorgaande jaren. Overal werd over gezeikt, alles was racistisch en uiteindelijk de ''weg met ons'' mentaliteit die daar uit voort kwam. Er is al zoveel aangepast aan minderheden. Hun goed recht, gun ik ze van harte.

Nu, met deze discussie, raak je heel, heel veel mensen. Mensen uit alle lagen van de samenleving (want ook hoogopgeleide mensen krijgen koters) en ik denk dat de grens een beetje is bereikt. Niet nog een keer wil men zich aanpassen aan een jankende minderheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_132474185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:36 schreef Danny het volgende:

[..]

en je mag wel een mening hebben over de mensen die klagen over moskeeën (dat mag je namelijk gewoon racisten, xenofoben, nazis, tokkies en wat al niet meer noemen), maar een mening hebben over mensen die zwarte piet racistisch vinden is uit den boze.
"uit den boze", onder welke steen lig je, er is een massale volksopstand om zwarte piet te behouden
pi_132474194
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:34 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dus Zwarte Piet was al het begin van het einde? Goed dat hij (volgens jou) verdwijnt dan.
Le-zen.
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:37:56 #216
pi_132474209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:36 schreef Heufd het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij degene die zich aanstelt. Vasthouden aan zoiets kleins en futiels als een Zwarte Piet, terwijl het zo makkelijk veranderd kan worden waarmee verder níks aan het feest verandert (de Sint blijft komen, je krijgt nog steeds kadootjes en snoepgoed) waarom zou je daar dan aan vasthouden? Ben je werkelijk zó gehecht aan Zwarte Piet? Dan ben jij namelijk de aansteller.
Als zwarte piet zoiets futiels is, waarom word er dan nu moord en brand over geschreeuwd?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_132474211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Le-zen.
Er wordt altijd al gemorreld aan het feest. Je moet zelf lezen.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132474221
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:36 schreef Danny het volgende:

[..]

ah, je had daar niets tegenin te brengen zie ik. mooi.
Tsja, ik durf m'n hand er wel voor in het vuur te steken dat het Sinterklaasfeest op geen enkele wijze wordt aangepast. Wel zullen we in de toekomst meer gekleurde Pieten zien opduiken. Maar dat zag elke mongool al wel van mijlenver aankomen.
pi_132474243
Je mag niet klagen over moskeeën en moslims? Waarom gebeurt het dan elke dag op de FP, Geenstijl, alle Nederlandse media en in de Tweede Kamer. Wtf echt. Stuitende slachtofferrol gewoon dit. :')
  Forum Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 14:38:54 #220
pi_132474248
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik durf m'n hand er wel voor in het vuur te steken dat het Sinterklaasfeest op geen enkele wijze wordt aangepast. Wel zullen we in de toekomst meer gekleurde Pieten zien opduiken. Maar dat zag elke mongool al wel van mijlenver aankomen.
Wat ik vreemd vind, want de huidskleur is maar een klein facet van het hele racisme kaartje.
pi_132474259
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:37 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

"uit den boze", onder welke steen lig je, er is een massale volksopstand om zwarte piet te behouden
Jaja mensen, het is uit den boze om de mensen te bekritiseren die het Sinterklaasfeest racistisch vinden. Zou hij het echt menen?
pi_132474284
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef De_Coulance het volgende:
Stuitende slachtofferrol
Pot verwijt ketel _O-
pi_132474288
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat ik vreemd vind, want de huidskleur is maar een klein facet van het hele racisme kaartje.
Tsja, in 2006 doken al gekleurde Pieten op. Zo gaat die shit nou eenmaal. Vroeger gaf Zwarte Piet nog een pak rammel met de roe, nu is hij jongerenwerker.
pi_132474297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:31 schreef Heufd het volgende:

[..]

Telt de mening van de meerderheid nog steeds als racisme in het spel is? Als gewoon een feestje belangrijker wordt gevonden dan mensen die zich racistisch bejegend voelen? Het blanke plezier is meer waard dan het leed van een zwarte?
Ik snap niet dat er nog zo in hokjes gedacht wordt als 'het blanke plezier' en 'het leed van een zwarte'. In mijn optiek is dat meer racistisch, dan een figuur uit de Hollandse traditie. Er wordt dan alsnog minderwaardig naar donkere mensen gekeken, alsof ze beschermt moeten worden tegen de boze blanke meneer.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_132474307
quote:
Racisme
Het is deze nationale allergische reactie op het Zwarte Pieten-debat die me echt zorgen baart. Want wat zegt dit over Nederland? Wat leren kinderen hier nou van? Dat volwassenen op een Facebookbericht van Pauw & Witteman over Quinsy Gario reageren met (sic): 'Ze moeten die vent een steen om de nek binden en tussen de haaien gooien, laat hem lekker optiefen die malloot'? En dat de verontwaardiging die op zo'n opmerking volgt vele, vele malen kleiner is dan de woede op iemand die kritiek durfde te hebben op Zwarte Piet?

Ik vrees dit: dat het oké is om iemand die laat weten dat hij door jou gekwetst is uit te lachen en weg of dood te wensen. Dat de bezwaren van een zwarte minderheid ondergeschikt zijn aan de feestelijkheden van de witte meerderheid. Dat zwarte pijn minder waard is dan wit plezier. En dát, lieve mensen, is puur, onversneden racisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')